Foto:
Foto:

V Zvezi potrošnikov Slovenije potrošnike opozarjajo, da mora biti blago na razprodaji kljub znižani ceni brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. Če se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji, torej zunaj sezonskih razprodaj.

Trgovec brezhibnega blaga ni dolžan vzeti nazaj
Če potrošnik na razprodaji kupi izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želi imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval kupčevo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj. Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje, so pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.
Nekateri podražijo tik pred razprodajo
Največ pritožb potrošnikov v svetovalni pisarni ZPS-a se vsako leto nanaša na nepravilno označevanje cen popusta oz. na tiste primere, ko trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignejo in jih nato ob razprodaji znižajo, s tem pa prikažejo višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu. Takšna poslovna praksa je nepoštena in jo tržni inšpektorat lahko kaznuje.

Domnevne kršitve lahko prijavite na tržni inšpektorat.

Blago mora biti natančno označeno
Objava o uvedbi razprodaje mora vsebovati podatke o vrsti blaga, odstotku znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji, opozarjajo na Trgovinski zbornici Slovenije.

Pomembno je, da trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne dvignejo cen izdelkov in jih nato znižajo z namenom višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce, saj gre v tem primeru za navidezna znižanja oziroma za navidezno razprodajo.