Slovenija

Poudarki

  • Politični zakoni - nekakovostni zakoni
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,8 od 29 glasov Ocenite to novico!
Dragan Matić
Dragan Matić je izpostavil, da je na mesto direktorja arhiva Slovenije prvič postavljen človek, ki ni arhivist. Foto: BoBo
Dokumenti
Politika nima dovolj posluha za stroko, je prepričan Matić. Foto: MMC RTV SLO

Sorodne novice

Dodaj v

 

Nekdanji direktor arhiva: Moja zamenjava je bila politična

Arhiv prvič vodi človek, ki ni arhivist
22. marec 2012 ob 12:48
Slovenija - MMC RTV SLO/STA

Nekdanji direktor Arhiva RS-a Dragan Matić je dejal, da je bila njegova odstavitev politična, in očitek o sodelovanju v referendumski kampanji o arhivih zavrnil kot nesmiseln.

Matić je prepričan, da na "političnost" njegove zamenjave kaže tudi izbira njegovega naslednika, saj je na to mesto prvič v zgodovini postavljen nekdo, ki ni arhivist. Njegov naslednik je namreč postal Jože Dežman, zgodovinar in nekdanji direktor Muzeja novejše zgodovine in predsednik komisije za povojna grobišča.

Nič proti Dežmanu, ki pa ni arhivist
"Proti gospodu Dežmanu nimam nič," je dejal Matić in dodal, da "vendar ostaja dejstvo, da je strokovnjak na nekem povsem drugem področju". Direktor arhiva mora po funkciji sodelovati pri spremembah in dopolnitvah arhivske zakonodaje, vlogo direktorja še pojasnjuje Matić, ki bo kariero nadaljeval kot arhivist in zgodovinar.

V zvezi z očitki, da je posegel v referendumsko kampanjo, je Matić dejal, da je imela javnost pred referendumom pravico izvedeti, kaj o tem misli arhivska stroka, zato je javnosti ta stališča večkrat predstavil. A "določena politična opcija tega ni razumela kot podajanje argumentov stroke, ampak kot nasprotovanje svojim političnim interesom oziroma ciljem," je prepričan nekdanji direktor arhiva.

Politični zakoni - nekakovostni zakoni
Ker politika občasno ne želi prisluhniti argumentov stroke, včasih dobimo zakone, ki so v določenem delu politični, in ne strokovni ter zato tudi ne dovolj kakovostni, je še dodal Matić.

A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
Belief
# 22.03.2012 ob 12:57
Nekdanji direktor arhiva: Moja zamenjava je bila politična

Tvoje imenovanje pa tudi. Kje je torej problem?
ResIpsaLoquitur
# 22.03.2012 ob 13:11
Nekdanji direktor arhiva: Moja zamenjava je bila politična

Ja bejž no, kakšna pa! Tako kot že zamenjava tvojega predhodnika!
cgn
# 22.03.2012 ob 12:58
Nekdanji direktor Arhiva RS Dragan Matić je dejal, da je bila njegova odstavitev politična - sevada prav tako kot imenovanje
dimež11
# 22.03.2012 ob 13:18
Dragan Matić - in to, da si bil tudi nesposoben, si pa pozabil povedat.
Že prejšnja vlada bi te morala zbrcat ... aja, ti si bil res njihov "nameščenec".
Topas
# 22.03.2012 ob 13:24
Matic, zdaj pa na drevo in v jok!
ms-dante
# 22.03.2012 ob 13:19
Ustavri svoje podjetje, pojdi na tuje trge, delaj, pa te ne bo nihče politično menjal. Pa še zaslužiš lahko dobro. Aja, valda, problem je, da je tam treba delati, a ne??????
Kaj jamraš o stvareh, ki jih itak vsi vemo.
Če si na politično občutljivi funkciji, boš pač z zamenjavo vlade zamenjan, pa če si desen ali pa lev.
sgll
# 22.03.2012 ob 13:19
Heroj tistih ki so te nastavli bi rekel: kako dođe tako prođe
in btw kolikor poznam Dežmana bo delal za povrnitev civilizacijskega dostojanstva v Slovenijo kar je absolutno potrebno in pozitivno.
.cis
# 22.03.2012 ob 13:05
@ belief

Točno tak komentar, kot sem ga sam htel napisat!

Se podpišem.
emsodine
# 22.03.2012 ob 13:18
Ja, in???
mrki1
# 22.03.2012 ob 13:37
Nekdanji direktor arhiva: Moja zamenjava je bila politična
-----------------------
NE SERI miki . tvoja zamenjava je bila čisto OK - PAČ si se postavil NAD ZAKONE !?
mandala12
# 22.03.2012 ob 13:17
Deluje protizakonito, potem pa tak kalimero...
endvatrilovi
# 22.03.2012 ob 13:43
Hmmm, a on je pa politično neopredeljen?? Kot npr. Ciril Ribičič...
atal
# 22.03.2012 ob 13:39
Zgodovina ima dve plati, prvo poznamo že na kvadrat, mogoče ne bi bilo slabo, če si ogledamo še drugo plat medalje.
resnicoljuben
# 22.03.2012 ob 14:14
politika te je nastavila - in odstavila! ČAO
Caetano
# 22.03.2012 ob 13:40
Iz arhiva je naredil trdnjavo za ščitenje udbe in preprečeval raziskovanje diktature. To je ''strokovno delo'' le za udbovsko kamarilo.
abria
# 22.03.2012 ob 13:55
In tako je prav. Kaj si se pa mešal v politiko ? Ostal bi strokoven in nepristranski.
PinkFloyd
# 22.03.2012 ob 14:52
Kako je lahko neslovenec bil direktor arhiva (sodeč po imenu in priimku)? Že to veliko pove v prejšnji vladi. Si zamislite, da bi v Ameriki bil na tako pomembnem mestu Mehikanec?

Evo desni. To so vaši širokogledni intelektualci! hehe res ste face :)
MIRNČAN
# 22.03.2012 ob 14:34
kako pojejo o političnih menajvah. Ko je pa Pahorin to delal je blo pa vse okej.
resnicoljuben
# 22.03.2012 ob 14:13
Matić, "profesionalec", mogoče imajo pa v Beogradu kakšno javno službo....Tu v SLo je konec priviligiranega dušebrižništva in vdinjanja oblasti, bo treba začet ne samo delat ampak tudi pufe vračat, ki jih je kvazileva kamarila nakopičila....
goldhorn
# 22.03.2012 ob 13:58
Če bi spoštoval zakone (in referendumski rezultat) te mogoče ne bi zamenjali.
ms-dante
# 22.03.2012 ob 13:42
joj levaki, res ste levi
a ste pričakovali, da bo Janša gledal nasprotnike na občutljivih funkcijah?
kateri premier pa si je to privoščil?
od levaka do bedaka res ni daleč (glih super se rima, saj sicer spoštujem bolj levo misleče ;-)
Tomažin
# 22.03.2012 ob 13:33
Saj je bila tudi namestitev tega nameščenca politična ali morda ne?
jela
# 22.03.2012 ob 13:07
Pri nas je potrebno ogromno glav zamenjati (LEVO in DESNO). Zakaj samo eni in isti vedno pri koritih.
levak
# 22.03.2012 ob 15:11
domobrán
yugofili so nam hoteli zaplenit državo in uvest socializem (vsi enaki - v revščini). Še dobro, da smo se Slovenci tokrat na volitvah odločili pametno :)

--
Take duhovne veličine na levi ne premoremo in smo vam, ki ste na desni za domobrána zelo fouš.
levak
# 22.03.2012 ob 15:07
MIRNČAN
levak joj če bi bil objektiven. SDS je daleč najbolj organizirana stranka v sloveniji. To ji priznavajo VSI samo Mladina pa taki subjektivni levičarji.

---
Mar ni ustroj SDS tak, kot bi si ga partija le želela, pa so se ji vedno neki odpadniki nabrali na robovih, da je potem morala izvajati čistke?
Iz tega zapisa se vidi trditev, da je SDS daleč najbolj organizirana stranka v sloveniji in jiti bivša partija ne seže do kolen glede organiziranosti. Preberi še enkrat.
PinkFloyd
# 22.03.2012 ob 14:59
yugofili so nam hoteli zaplenit državo in uvest socializem (vsi enaki - v revščini). Še dobro, da smo se Slovenci tokrat na volitvah odločili pametno :)

Jap, se strinjam. Recimo v socializmu je moj stari ata postavil ogromno hišo s plačo vratarja. Danes moj oče komaj nabrska za položnice z plačo izmenovodje, kar je seveda boljše.
V socializmu je očeta več podjetji skoraj da ne prosilo če pride delat, danes jaz po kolenih okoli prosjačim za delo, kar je tudi bolje. Vsaj svoboden sem.
goldhorn
# 22.03.2012 ob 14:31
levak
Pozabljajo pa arhiv v Beogradu, kjer je sigirno kaj o poslednjem komunistu.
---------------------------
Zato je murgelbaba ves podelan pred leti tekel v Beograd?
PatrickBateman
# 22.03.2012 ob 14:30
Nekdanji direktor arhiva: Moja zamenjava je bila politična

Naj tudi pove, da je bilo njegovo imenovanje politicno! Katero imenovanje sploh ni bilo politicno od leta 1945 do Janseve vlade... potem pa pravimo, da z Janso pride do politicnih zmanjav... kot da pa prej ni bilo politicnega nastavljanja. Kdor ni bil levicar ni imel kaj iskati. Kot kaze bi eni ta privilegij hoteli obdrzati tudi v casu, ko nimajo vec oblasti.
resnicoljuben
# 22.03.2012 ob 14:23
PinkFloyd, ne posiljuj nas z nikoli-diplomiranim kvazi novinarčkom Gregijem Repovžem, ki je vreden svoje rdeče matere Mije Repovž in ata Lucuja....

NE BOM BRAL MLADINE - ker v SLoveniji imajo Kučan, laž in Mladina kratke noge!
levak
# 22.03.2012 ob 16:14

ms-dante
levak- ker Mladine ne berem več prav pogosto samo vprašanje: kdo je to napisal??
sliši se namreč precej namreč precej nemladinsko :-)

------
Uvodnik: Grega Repovž
Ne vem pa koliko je star, obenem pa dvomim, da Cicibana pišejo cicibani. Spomni se samo debate o Ani.
levak
# 22.03.2012 ob 15:38

Socialniradikal
PinkFloyd jaz sem lev po duši, pa volim desne stranke... Ker mene ne bo noben prepričal, da so naši levaki res levi, ker to niso in so čisti neoliberali ! Že to, da je milijonar šef levice je only možno v Sloveniji... ;)

-----------------
Zoran Janković, Pahor & Co niti pod razno niso levica. Tako sami sebe deklarirajo. Jaz jih ne, kakor jih večina ljudi ne prišteva.
Malo v šali. Pahor je sklepe EU (kjer trenutno vlada desnica) sprejel še preden so jih sprejeli v parlamentu EU.
Potrebovali pa bi levico v pravem pomenu. Pri nas nimamo niti prave levice niti prave desnice. Jaz osebno simpatiziram z Žerjavom pa ga nisem volil, ker sem vedel, kam bo šel glas.

In kaj še piše v Mladini:
In to ima danes Slovenija na razpolago. Na eni strani poslednjega komunista, ki trdi, da je prvi demokrat, na drugi pa levico, ki to ni in ki ne razume, da je to tisto, kar ji javnost najbolj zameri.
PinkFloyd
# 22.03.2012 ob 15:02
Bravo PinkFloyd ! Sva že 2 takšna in mogoče nas bo dovolj, ko se ne bo več gledalo katerim se sme gledat pod prste in katerim ne ! Le dovolj povpraševanje mora biti !

Takih je ogromno. Vsaj v krogu moje družbe. Ampak kaj ko si za ostalo polovico slovenije avtomatsko komunist, levak in sin Kučana. Pa ko se s temi stvarmi res ne obremenjujem. Poizkušam gledati objektivno in priznavam tudi grozodejstva partizanov. Pač to je zgodovina. V 80s recimo so pa živeli fenomenalno. Danes pa tako kakor pač je.
severna zvezda
# 22.03.2012 ob 14:53
Kako je lahko neslovenec bil direktor arhiva (sodeč po imenu in priimku)? Že to veliko pove v prejšnji vladi. Si zamislite, da bi v Ameriki bil na tako pomembnem mestu Mehikanec?

....................... začnemo šteti po krvni sliki? :D

1. Dragutin Mate .................. verjetno veš, da v času prvega Janeševega mandata ni prodajal kart za koncert Oliverja Dragojevića :P

patološki zavajevalec si ............... kot velika večina tebi podobnih ''komentatorjev'' .............
levak
# 22.03.2012 ob 14:50
Iz članka Mladine - desni preskočite:

A kdo je torej pravi komunist? Narobe je komunista iskati v Slavoju Žižku. Pravi komunist je namreč med nami, ne pa potujoči in v svetu zaradi napredne misli razvpiti filozof. Le pravi komunisti so imeli vedno odgovor za svoje težave, vedno priročnega notranjega sovražnika, vedno koga, ki jih ustavlja na njihovi pravi poti. In to je naš Janša. Janša je poslednji komunist. Zato smo lahko Slovenci res ponosni nanj - je posebnost sodobne Evrope. Mar ni časopis Demokracija tak časopis, kot si ga je partija poskušala omisliti s Komunistom, pa ni šlo in ni šlo? Mar ni ustroj SDS tak, kot bi si ga partija le želela, pa so se ji vedno neki odpadniki nabrali na robovih, da je potem morala izvajati čistke?
Janko1973
# 22.03.2012 ob 14:32
Ja bogi revež no, res se mi smili ta nesrečni Matić NOT.
contra
# 22.03.2012 ob 14:31
Levak- prebiraš vse neumnosti, ki ti jih servira Mladina?
levak
# 22.03.2012 ob 17:39
Socialniradikal
Za politiko se bojim, da sva oba premalo politika. Biti politik pomeni, da če te dobijo z roko v marmeladi, vso svetovno javnost prepričaš o svoji nedolžnosti ter o krivdi nasprotne strani.
Zveni znano? Če imajo priče in je to celo posneto jt to:
1. politični konstrukt in
2. nezakonito pridobljen dokaz
Da ne govorim o laganju in sprenevedanju. Jaz ne da ne bi hotel lagati, preprosto tega ne znam, oziroma se to vidi iz aviona.
Potem je tu komolčarstvo, ki je cela znanost v tem političnem svetu. Podtikanja ne samo nasprotnikom, tudi strankarskim kolegom, so stalnica.
O časopisih in revijah pa je tako, da pač ne kupujem raznoraznih Demokracij. Vendar jih tudi pljuvam ne. Imajo pravico braniti svoje politično prepričanje. Sem ter tja kaj preberem, ko naletim na Reporter.
Ja potrebna je nova levica in bi bil pripravlje aktivno sodelovati brez izrazito političnih ambicij v smislu položaja.
ms-dante
# 22.03.2012 ob 15:59
levak- ker Mladine ne berem več prav pogosto samo vprašanje: kdo je to napisal??
sliši se namreč precej namreč precej nemladinsko :-)
Socialniradikal
# 22.03.2012 ob 15:35
Ms- dante bravo za poštenost ! :-)
ms-dante
# 22.03.2012 ob 15:34
@levak - zakaj bi desni ne brali Mladine???
sem desničar predvsem zato, ker sem prepričan, da desnica ne skriva, da ima rada denar, levica pa laže, da ga ne mara, krade pa ravno tako kot desnica
kdo je torej večji lažnivec???

jaz preberem Mladino, ampak hkrati vedno tudi Reporter, da uravnotežim obe skrajnosti. Priznam pa , da redko posežem po teh revijah, ker imam preveč pametnejših stvari n tem svetu za početi.

Sicer pa nimam problemov ne z levimi ne z desnimi. Vsi imamo radi denar, a ne???
Paperino
# 22.03.2012 ob 15:21
Belief # 22.03.2012 ob 12:57
Nekdanji direktor arhiva: Moja zamenjava je bila politična

Tvoje imenovanje pa tudi. Kje je torej problem?

cgn # 22.03.2012 ob 12:58
Nekdanji direktor Arhiva RS Dragan Matić je dejal, da je bila njegova odstavitev politična - sevada prav tako kot imenovanje


Ena majhna razlika. Kakor sem zasledil je ta Matič stroka - arhivar, Dežman pa ne. Ukvarja se čisto z drugačno stroko. Mislim, ali Janša nima strokovnjaka, ali pa mu je vseeno in ga stroka ne zanima ampak samo lojalnost. Narobe.
bozz
# 22.03.2012 ob 15:21
Seveda so bile obe imenovanji direktorjev in obe odstavitvi Matića politična dejanja, ampak Matić je za razliko od Dežmana vsaj iz arhivske stroke, medtem ko so Dežmana vrgli kot neplavalca v globoki bazen.
PinkFloyd
# 22.03.2012 ob 15:09
V socializmu je kredite za hiše požrla inflacija. Za to je Juga tudi bankrotirala. Je pa bilo v času Tita lepo živet na tuj račun, saj je Amerika pošiljala več $$$ pomoči Jugi, kot celi Afriki skupaj, da se Tito ni obrnil za pomoč Rusiji. Tu je vsa umetnost. Prosim da ne dajete minusov, saj je to dejstvo. lp :)

To imaš sigurno prav. Samo zakaj je treba na vse tko črnobelo gledat? V naravi ima vsaka stvar dobre in slabe stvari.
PinkFloyd
# 22.03.2012 ob 15:07
Potem se strinjaš da ne Janez, ne Zoran in ne Borut niso prava rešitev ?

To je vse kar imamo. Žal. Četudi je kdo res dober, ga pa mediji pokvarjo.
Ne zanikam, da bi se mi Zoran zdel zanimiva varianta, ker človek dejansko dela. Pač zanimalo bi me kaj bi dejansko lahko naredil. Pa prisežem da se mi j**e ali je lev ali desen.
Borut je absolutni obupen voditelj, kar je pa Janez odličen, samo on ima pa druge težave.
Uglavnem, človek ki je sposoben priti do takega položaja, niti v teoriji ne more biti nek preprost mali človek. Žal ne gre.
Valuk_
# 22.03.2012 ob 14:56
Dežman??!

O bog... No comment.

Janša že čisti in postavlja svoje najbolj goreče partijske člane.
PinkFloyd
# 22.03.2012 ob 14:53
Mladina + Reporter bi mogoče bil glih dober cajtng, tako pa sta oba le strankarski skropucali !

No to se pa strinjam. Tak časopis bi bil genialen. Sam žal ga vodilni takega ne potrebujejo :)
scuffydog
# 22.03.2012 ob 14:53
domobran, po imenu in priimku sodis, da je ta clovek neslovenec? kaj obama je pa tak.. ameriski priimek?
MIRNČAN
# 22.03.2012 ob 14:53
levak joj če bi bil objektiven. SDS je daleč najbolj organizirana stranka v sloveniji. To ji priznavajo VSI samo Mladina pa taki subjektivni levičarji. domobran to pa res nima veze. Tut sarkozy ni francoz
levak
# 22.03.2012 ob 14:40

resnicoljuben
NE BOM BRAL MLADINE - ker v SLoveniji imajo Kučan, laž in Mladina kratke noge!


----

Sedaj vsaj vemo kje se je JJ tega naučil
1. končal je FDV
2. bil je član ZKS
3. bil je novinar Mladine - JJ
sikami
# 22.03.2012 ob 14:36
Seveda je bila politična! Sedaj se bodo po arhivih lahko sprehajali najbolj izprijeni ljudje!
Kazalo