Novi rektor mariborske univerze Igor Tičar opozarja na problematiko državnega financiranja šolstva. Foto: BoBo
Novi rektor mariborske univerze Igor Tičar opozarja na problematiko državnega financiranja šolstva. Foto: BoBo

Mariborska univerza je z današnjo inavguracijo tudi uradno dobila novega rektorja Igorja Tičarja, ki mu je posle predal Danijel Rebolj.

"Minister za finance razmišlja o zmanjševanju sredstev in govori o prevelikem številu študirajočih. Tudi to je in bo le del težav, s katerimi se bomo v slovenskem prostoru spoprijeli s skupnimi močmi, in vem, da bomo uspeli," je zbranim gostom v SNG-ju Maribor, med katerimi je bila tudi nova ministrica za izobraževanje Maja Makovec Brenčič, dejal Tičar.

Pri delu ga bosta vodila zavest in prepričanost o neodvisni svobodi znanosti in izobraževanja, pluralizem znanstvenih in umetniških teorij, metod in mnenj, soodločanje študentov na vseh ravneh ter krepitev obstoječih in oblikovanje novih mehanizmov za sodelovanje z gospodarstvom, je dejal.

"Študenti bistveni za univerzo"
Tičar vidi kar nekaj pomanjkljivosti na področju habilitacij in izvolitev, plač in sistemizacije, pa tudi na področju medsebojne komunikacije. Posebej je izpostavil, da so za univerzo bistveni študenti, njihova popolna vključitev v delo, dogajanje in soodločanje na univerzi pa je predpogoj za kakršen koli uspeh.

Financiranje visokega šolstva pomemben izziv
Eden izmed večjih izzivov nove ministrice za izobraževanje bo gotovo tudi financiranje visokega šolstva. "Trudili se bomo ustvariti pogoje v razumnih okvirih, skozi zakonodajo pa pripravili tiste sprostitve za institucije, ki zdaj vendarle omejujejo marsikatero prilagodljivost in včasih tudi hitrost v njenih razvojnih korakih," je dejala Maja Makovec Brenčič.

Ministrica je omenila tudi ukrepe, s katerimi bi v prihodnje preprečili anomalije, ki so z ministrskega položaja odnesle njeno predhodnico Klavdijo Markež. Kot je dejala, že delujejo delovne skupine in pripravljajo takšna pravila, da bodo ta transparentna za vse, ki so vključeni v znanstvene institucije.

"Podpiram pa to, da najprej same pri sebi raziščejo in pogledajo, kaj je mogoče storiti čim prej," je dejala ministrica. Spomnila je tudi na avtonomijo znanstvenih institucij, ki morajo biti tudi same dovolj odgovorne do te avtonomije.