Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 85 glasov Ocenite to novico!
false
Premier Miro Cerar je na sejo vlade povabil predstavnike SDH-ja in NLB-ja, da pojasnijo dosedanji potek prodaje in možne posledice morebitne odločitve, če se banka zdaj ne bo prodala. Foto: BoBo

Projekt drugi tir: Proga med Divačo in Koprom bo dvotirna

Vlada na seji obravnava tudi vprašanje prodaje NLB-ja
8. junij 2017 ob 11:44,
zadnji poseg: 8. junij 2017 ob 19:48
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ministrstvo za infrastrukturo je za tokratno sejo vlade moralo pripraviti poseben sklep, s katerimi bo zagotovljeno, da bo gradnja drugega tira omogočila gradnjo dvotirne proge, kar je bila ena od osrednjih zahtev civilne družbe.

Premier Miro Cerar je pred vrhom koalicije in sejo vlade povedal, da je po mnogih pogovorih o drugem tiru z različnimi deležniki v preteklih tednih ugotovil, da so premalo obveščeni o tem, kaj določa zakon oz. v kateri smeri nameravajo izpeljati projekt.

Ministrstvu za infrastrukturo je zato naložil, naj pripravi poseben sklep, s katerimi bodo zagotovili, da bo gradnja drugega tira omogočala zgradnjo dvotirne proge.

"Tudi tam, kjer bodo predori, bodo cevi speljane tako, da bo možna dvotirnost, saj je to zagotovo najboljša rešitev," je dejal Cerar. Dosedanjo traso bo tako mogoče uporabiti za druge, na primer turistične namene. Odločitev o tem naj bi bila sprejeta na tokratni seji vlade.

VIDEO
Do Kopra bosta peljala dva tira
G. C.
Prijavi napako
Komentarji
tron
# 08.06.2017 ob 12:12
Za 27km proge 1,33 milijarde? Je iz zlata? So to pametni tiri? Ljudje so šli na ulice zaradi radarjev tukaj pa nič.
Mafija!!
danimmc
# 08.06.2017 ob 12:04
1. Sporni vladni projekt DRUGI TIR je vlada vsilila brez dialoga z neodvisno stroko, prebivalstvom in civilno družbo!

2. Sporni vladni drugi tir sploh ne bi omogočal potniškega prometa!

3. Sporni vladni projekt DRUGI TIR je predviden, da bo končan šele leta 2026!! Zakaj sedaj ob koncu mandata Cerarjeve vlade tako hitenje na vrat na nos?

4. Sporni vladni projekt DRUGI TIR sploh nima strokovno izdelane investicijske vrednosti, ampak samo politično določeno vredost! Neverjetno, a resnično je, da projekta za izvedbo del vlada RS sploh še ni pripravila! To pomeni, da je odprta pot z aneksi višati investicijsko vrednost!

5. Spornemu vladnemu projektu nasprotujejo tako prebivalci Kopra, kot domačini na predvideni trasi spornega vladnega projekta.

6. Veliko večino od politično določene vrednosti 1,4 miljarde EUR hoče vlada naprtiti davkoplačevalcem. Evropska sredstva so načrtovana v vrednosti do 150 milijonov EUR, VENDAR NI nobene gotovosti, da bi jih sploh dobili. Madžari bi dali 200 milijonov z obrestno mero 4,5%. Več kot milijardo EUR pa bi plačali slovenski davkoplačevalci.

7. Vsako leto bi po spornem vladnem zakonu politično nastavljena družba 2-TDK dobila še dodatnih od 50 do 70 milijonov EUR. To pomeni da je dejansko sporni vladni projekt predviden v skupni vrednosti več kot 4 milijarde EUR!

8. Madžari bi imeli 45 let pravico veta na vse pomembne odločitve v zvezi z drugim tirom po spornem zaklonu, ki ga je sprejela Cerarjeva vlada. Nad zgrajenim drugim tirom se ukinja SUVERENOST države Slovenije. Suverenost slovenske lastnine se poklanja Madžarom in drugim zalednim državam.

9. Po spornem vladnem zakonu mora Slovenija plačati več kot miljardo EUR IZ državnega proračuna, zato bo: manj denarja za družine, manjše pokojnine, manj denarja za nova delovna mesta, manjša bo zdravstvena varnost, manjše socialne pomoči...

10. Sporni vladni zakon ima vse elemente nove kraje davkoplačevalskega denarja kot so bile milijardne dokapitalizacije bank, milijardne kraje pri gradnji avtocest, stotine milijonov EUR pri gradnji TEŠ 6… Sedaj to še lahko preprečimo!
Celine
# 08.06.2017 ob 11:59
Trije mali slončki so se pozibavali na pajčevini v senci pod drevesom ko so ugotovili da stvar je zanimiva so piklicali še enga malga slončka...štirje mali slončki so se pozibavali na pajčevini....itd.
recog
# 08.06.2017 ob 11:53
... obstaja moznost, da bo.... kr neki
- bo omogočala
- kdaj bo omogočala
- centa za dodatni tir (koliko na začetku , koliko kasneje )
....
danimmc
# 08.06.2017 ob 12:03
7. Vsako leto bi po spornem vladnem zakonu politično nastavljena družba 2-TDK dobila še dodatnih od 50 do 70 milijonov EUR. To pomeni da je dejansko sporni vladni projekt predviden v skupni vrednosti več kot 4 milijarde EUR!
Lešnik
# 08.06.2017 ob 11:56
skrben varuh

Ja seveda.hahaha

Taki običajno še osebnih financ nimajo pošlihtanih.

Jao Miro, ti si eno razočaranje na dveh nogah.
UrškaCAR
# 08.06.2017 ob 12:39
Mene pa zanima, zakaj vas je tako veliko proti referendumu samo zato, ker ga podpira SDS. Težko bi našli človeka, ki bolj prezira Janšo kot jaz, vseeno pa bom oddala svoj podpis za referendum, ker vem, da je Cerarjeva možnost zelo, zelo slaba.
ajvard
# 08.06.2017 ob 12:05
danimmc

pri čemer bi bili zgolj polovični lastniki, polovico pa madžari....

res "naložba" stoletja.
smeško 562
# 08.06.2017 ob 12:25
Cerar je pod pritiskom foruma 21, ki ima že vse pripravljeno za graditev tira. Zato njegova dejanja razumem.
danimmc
# 08.06.2017 ob 12:10
uiophjk
# 08.06.2017 ob 12:17
"Tudi tam, kjer bodo predori, bodo cevi speljane tako, da bo možna dvotirnost"

Vprašanje ni v tem, kako so cevi speljane, ampak kakšen premer imajo.

Poleg tega ne vem, kaj pomeni "Tudi tam"? Kjer ni predorov, tako ali tako ne morejo biti cevi nikjer speljane. Da ne govorimo o tem, da je odsekov izven predora precej malo.
Smeško
# 08.06.2017 ob 15:35
Dvotirnost po slovensko:

LosAlamos
# 08.06.2017 ob 12:17
Se spomnim enga štosa, ko so rudarski zemljemerci na trojanah povedali, da ni problema če falijo tunel. Bodo pa imeli dva za eno ceno.
vojnaslo91
# 08.06.2017 ob 12:14
danimmc # 08.06.2017 ob 12:10
Dobro to da Slovenijo primerjaš s Kenijo... enkrat smo se primerjali s Švico.....
anamor
# 08.06.2017 ob 12:22
Ponoči je sanjal in zjutraj je dodal še en tir. Pa ta človek res ne ve kako se stvari streže. Popolnoma nesposoben.
smeško 562
# 08.06.2017 ob 12:39
Pod kakšni pritiskom je Cerar se jasno kaže pri prodaji rdeče hranilnice. Do meseca nazaj je jasno povedal da je potrebno to prodati. Sledil je obisk Kučana in sedaj kar naenkrat prodaja ni nujna.
ajvard
# 08.06.2017 ob 11:55
generator političnega blefa:

www.politiki.si

najbrž nebuloze črpa iz te spletne strani
Svit-1
# 08.06.2017 ob 14:43
Če pozorno poslušate izjavo državnega sekretarja Jureta Lebna, vidite, da nima pojma o tem, kako naj bi se investicija odvila. V prvi fazi bi gradili eno cev in en tir, v drugi fazi pa še drugega. Torej bomo dvakrat kopali vsakič po eno cev? Ali bo samo ena večja cev, v katero bomo kasneje dodali še en tir? Kako bomo to izvedli le za dodatnih 70 mio€?

Po moje Leben kakega železniškega tunela od znotraj še nikoli ni videl!
tweety7
# 08.06.2017 ob 12:33
Glavni in osnovni problem je to, da dejansko iz strani politike absolutno ni zanimanja, ni politične volje, ni interesov, da bi se sploh kaj prodalo... Naš problem je v tem, ker resnično politika nikoli nima resnih in iskrenih namenov posamezno prodajo podjetja realizirati v celoti, do konca... Že ob najavi politike, da bomo prodali naše državno premoženje, politika to namero napove z "figo v žepu". Ob tem pa takoj začne vse postopke "zavlačevanja", da do končne prodaje sploh ne bi prišlo... Primer Telekoma, tako dolgo je politika načrtno blokirala prodajni postopek, da so vsi morebitni inreresenti že zdavnaj sami odstopili od prodaje... Problem je v tem, ker resnično politika nima oblikovanega jasnega strateško - polslovnega koncepta politike ravnanja z državnim premoženjem... Vse se dogaja pod oznako "nacionalni interes" - od katerega pa imajo (roko na srce) dejanske in neposredne koristi zgolj in samo ozke skupine posameznic / posameznikov ! Tu je naš osnovni problem... Slovenija deluje na tak način kot izrazito nekredibilen partner pri prodaji, ker v ozadju ni resnih namenov, da bi se prodaja dejansko izvedla v praksi... Posledice tega so, da padajo vrednosti delnic za nakup, posledično težko dobimo strateškega in kredibilnega kupca, ki bi dejansko kupil to naše državno podjetje... In tako se vrtimo v začaranem krogu....
SloExit
# 08.06.2017 ob 16:13
Tole bo polomija in čez 5 let boste spet za vse krivili Janšo.

Enako velja z NLB, SDH in podobnimi stvarmi.
SloExit
# 08.06.2017 ob 16:11
Naslov članka zavaja!
Nekje pišete, da proga BO dvotirna. Spet malo kasneje pa napišete, da bo OMOGOČALA dogradnjo drugega tira.

To sta dve popolnoma drugačni stvari.
SpicyWeiner
# 08.06.2017 ob 14:55
Želite drugi tir? Za samo 1,5 milijarde eurov je lahko vaš! Če pa pokličete v naslednjih 30ih minutah, pa vam bomo poleg tega podarili še dodatni tir za samo 2 milijardi eurov!
Bondjanez
# 08.06.2017 ob 14:41
Dragi moji levosucni. Danes sem podpisal. Pa ne zato,ker tira nocem ampak zato, ker rad vem koliko bo zadela stala in po kaksni predpotopni tehnologiji bo narejena.
V razmislek pa samo tole. Gradim hiso in imam ponudbo za 100 enot. Nato pride k meni siptar s ponudbo za 60 in jaz ga nocem niti poslusati ker je kar je. Spreglejte tudi vi.
kotzi
# 08.06.2017 ob 13:04
kaj papolicija ..ze preiskuje miljardo preko nlb...se ne..aja jansa je bolj zanimiv
qwerty99
# 08.06.2017 ob 12:19
In zdaj se verjetno celo ministrstvo že dneve ukvarja z zakonsko podlago sklepa, pa s strokovno podlago sklepa, pa z vplivi takega sklepa na okolje, pa s finančnimi posledicami sklepa, pa z vplivi sklepa na črpanje evropskih sredstev, pa s strategijo nastopanja proti civilni iniciativi "krti se ne damo", ki bo neizbežno nastala kot posledica sklepa itd.
Še dobro, da se je Miro odločil samo za sklep o omogočanju drugega tira pri drugem tiru in ne kar takoj za dvotirni drugi tir ...
pobrisan
# 08.06.2017 ob 12:33
Sedaj ko se bliža referendum pa bo kar naenkrat dvotirna? Pa cena tudi pada...... Očitno bo treba na vsako neumno odločitev vlade začet z referendumi.
Gravesen
# 08.06.2017 ob 12:11
drugi (špe)tir...
veza
# 08.06.2017 ob 23:13
Kaj pa vem, v gnili HRV imajo oddajo Otvoreno, če se ne motim, tam pride 4 do 6 povabljenih, sedaj recimo politiki in debata je kar na nivoju, a se pri nas ne da soočiti recimo Cerarja in pobudnike za referendum?
Imamo Tarčo, ja, a je debata čisto drugače zastavljena, pri nas novinarka napada povabljene, na HT1pa se gostje dajejo med sabo, voditelj je samo moderator!
bb33
# 08.06.2017 ob 17:04
Kako lahko že sedaj drag načrtovan projekt (eno tirne železnice) čez noč rata 2tirni, za isti denar ? To je že smešno :)
bori
# 08.06.2017 ob 15:13
Ministrstvo za infrastrukturo je za tokratno sejo vlade moralo pripraviti poseben sklep, s katerimi bo zagotovljeno, da bo gradnja drugega tira omogočila gradnjo dvotirne proge, kar je bila ena od osrednjih zahtev civilne družbe.

Tako, ja.. tako bo demokratično uravnoteženo.. 'Levi' naj gradijo levi tir, 'desni' desni pa desnega. Dnevi so lepi, tako, da najbolje, da začnejo takoj.. od jutra do večera.. udarne poslanske delovne brigade s pomočniki.. si bodo namesto dopusta in sej potem lahko namakale noge v piranskev zalivu vsak večer akcije. Delali bi tudi v soboto in nedeljo.... civilna družba pa bo prišla navijati.. ne se bati, podpora bo velika.. in milijarde prihranjene.. plod domačega dela in projektiranja.. v praksi, na terenu.. brez dvigov rok.. In potem bomo videli, koga voliti, kateri tir bo boljši..
semaino
# 08.06.2017 ob 14:40
Cerar: Gradnja drugega tira bo omogočala gradnjo dvotirne proge

Omogocalo bo, mogoce.

Ne bo pa narejena. Dvotirna, ampak samo enotrina.

Civilna inciativa pa BO zgradila dva tira za pol manj denarja, kot vi EN tir z moznostjo, da se zgradi se drugi. Namesto 22km tunelov, cenejsa varijanta ponuja manj kot 5km tunel z eno veliko cevjo.


Za razliko mi naredimo hitre ceste do Ljutomera (katero je ta vlada degradirala iz hitre v lokalno cesto) in avtocesto od Avstrije pri Dravogradu do Hrvaske pri Krskem dol ali kako ze gre tretja razvojna os!

In kdo je tu nor sedaj? Vi ne boste oddali podpisa ker je referendum podprl tudi jj style ali kako?
and13
# 08.06.2017 ob 13:59
Tukaj prebiram en kup kreganja za in proti drugemu tiru. Ampak če preberem članek še enkrat, pa ugotovim, da pravzaprav ni Cerar povedal čisto nič novega. Očitno ga je le strah referenduma.

No, morda je povedal nekaj novega. Namreč to, da bi ta novi drugi tir moral biti votiren.

Ampak s svojim oglašanjem pa ni zagotovil, da bo, temveč le, da bo omogočeno, da bi lahko bil. To pa je vedno mogoče, če ne drugega, se lahko vse skupaj pač poveča in razširi.

Skratka, obljubil ni nič, le pokazal je, da imajo nasprotniki zakona o drugem tiru očitno s svojimi argumenti prav.
nelon
# 08.06.2017 ob 13:01
nepokorni
Na Primorskem se še živo spomnimo, kako je Janez Janša U-N-I-Č-I-L Intereuropo s pomočjo obveščevalca Lovšina in skoraj UNIČIL Luko Koper z nabiralcem manga Časarjem.

A je to alternativa, ki jo SDS ponuja? Ne, hvala! Janše nikoli več!!!


Dobesedno se smešiš, najprej limas neke linke... nato se pa izdas ko se izkaze da si za projekt samo zato ker je JJ proti... Zato smo tam kjer smo...

Dejansko si sam ovca, ker sledis vsemu kar tvoji predlagajo.... Pa ne govorim kdo ima prav
nelon
# 08.06.2017 ob 12:41
g. Cerar je kot kinder jajčka vsak dan na novo preseneti... Ampak ta presenečenja so slaba in draga... No vsaj za odrasle, če že za otroke ne :)
kotzi
# 08.06.2017 ob 12:30
tip je kr naenkrat spremenil mnenje...hitr se obraca...seveda ..
pulpitrock
# 08.06.2017 ob 21:13
No evo že nastajajo dodatni stroški. Prvo aneks s projektantom, da bo enotiren tudel spravil v dvotirnega, nova soglasja in sprememba gradbenega dovoljenja...veselica!!
Fantje tle se stvar glede požarne varnosti precej zakomplicira, predvsem pri prezračevanju in evakuaciji...
Lupo
# 08.06.2017 ob 16:44
Prej bodo Kitajci zgradili progo do Evrope kot ti imbecili drugi tir.
brehme
# 08.06.2017 ob 16:34
Naslov članak zavaja, in gre levici na roko, resnica je pa drugačna, že malo kasneje v člabku piše. Me ša čudi kako lahko Požar ,nam ponudi več podatkov, novic, dela sam, tu pa stotine zapsolenih, nihče pa nič ne ve.
nemesis999
# 08.06.2017 ob 16:32
on je samo marionetka
semaino
# 08.06.2017 ob 14:52
Lebnov najvecji projekt v zivljenju do sedaj je bilo napisati seminarsko nalogo in zlepiti Master of Arts v tujini.
ZETAC
# 08.06.2017 ob 13:24
Ubogi Cerar ima pa res dela, mislim z ženskami pa to, sedaj pa še ta NLB in drugi ter, res je ubogi...
RJSlo
# 08.06.2017 ob 13:05
nelon
# 08.06.2017 ob 12:49
--------------------------------
No ja. Najprej se vprašaj kaj dobijo

1. Avstrijci, ki pospešeno gradijo železnico, če se ne motim, Dunaj - Trst - Benetke ali nekaj podobnega, vrednost ok. 10 mrd. €
2. Hrvati, ki gradijo progo Reka - Budimpešta
3. Kaj imajo od železnic Nemčija, Francija in Italija, kjer hitrosti presegajo 200 km/h, imajo pa dokaj posodobljeno železnico?
4. Slovenci, v njihovem imenu je Borut Pahor podpisal sporazum SHS železnice. Za II. tir bi pa plačali 1,3 milijarde €?
5. Kaj imamo od AC križa? Turiste, ki se lahko hitreje prepeljejo čez Slovenijo? Saj naredijo enako čez Avstrijo in tudi drugje.

Velika napaka je bila, da se ni hkrati z AC križem gradilo tudi dvotirni železniški križ. Vprašajte slovenske politike koliko milijard Evrov iz EU skladov je šlo mimo, ker niso začeli graditi železnic?
Svit-1
# 08.06.2017 ob 12:56
Se pravi, da bomo sedaj plačali dvojno ceno!!??
Marko76
# 08.06.2017 ob 23:03
Vse tole je kreganje za oslovo senco... Cmerar - PZI na mizo, pa da se vidi realnost (upam da obstaja). V nasprotnem pa je itak jasno, da je to nek slab predvolilni projekt (za naivno rajo, da izgleda da vlada dela- obenem pa se krade denar za predvolilno kampanjo). Torej - projekt, al pa vsi za referendum!!
roli
# 08.06.2017 ob 21:45
Pa še tale državni sekretar mi diši po majhni zaostalosti.
matedolenc
# 08.06.2017 ob 21:39
Za tretjo razvojno os ni denarja, tu pa si kar čez noč omislijo še en tir. Bljak.
roli
# 08.06.2017 ob 21:30
Neverjetno!
Kaj pa bodo rekli Madžari?hahaha
Kdo bo vozil, transportiral čez SLO iz Kopra,
saj taka investicija za 27 km ni ekonomska in
vso prednost izničimo.
Sem za duhovnikovo varianto. Za tehnike simpl
inovacija. Žićnice povsod laufajo, tu pa niti ni
nosilne vrvi, pač pa samo vlečna.(potiskalna)
Kje je sedaj sodelovanje fakultet z gospodarstvom
in inovativna družba?? Nam res ni pomoči,
čez noč iz enega v dva tira , prej pa druge najcenejše
variante niti poslušati niso hoteli.
Za crhnit , še Mrs.Binu se toliko ne nasmejim.
leonis
# 08.06.2017 ob 20:30
Večina Evrope že ima železnice s hitrimi vlaki mi bi pa nekaj gradili pa končne cene niti še ne poznamo, nekaj so govorili okoli milijarde in pol za 27 km proge,če je preveč sami razmislite..
Turčija (hitrost vlakov 250km/h) je zgradila svoje železnice za hitre vlake za 5,64 milj.€/km,
Španija (hitrost vlakov 300km/h) je to naredila za 7,59 milj.€/km,
Francija (hitrost 320 km/h) za 8,4 milj. €/km,
Kitajska (hitrost 350 km/h) za 14,84 €/km,
Nemčija (hitrost 300 km/h) za 24,39 €/km
Se pravi,če mi naredimo za tisto miljardo in pol bomo imel najdražji del proge ki bo omogočal vožnjo z muzejskimi vlaki na premog.
Radoveden
# 08.06.2017 ob 20:28
Samo nekaj v razmislek!

Oddal sem svoj podpis na E-Upravi. Že 9 dni je zadeva "v reševanju".

Nisem čisto prepričan če ni oddaja preko E-uprave napaka in bodo zanalašč držali vse podpise "v reševanju" do konca roka.

Delavka na UE ima VEČ dela da preveri kar je potrebno če greš tja osebno, kot pa ko podpišeš s certifikatom elektronsko kjer je vse že narejeno in overjeno! Samo še kljukico rabi zadeva da je "rešena", vendar ne.

Zanima me ali bom moral še osebno it, ker jim ne zaupam, da ni direktive naj zanalašč bremzajo reševanje teh vlog. Res je noro, da državi ne moreš zaupat, da tvoj elektronsko oddan glas šteje. A ni noro, no?!
Homer.
# 08.06.2017 ob 20:23
Saj bi mu ploskal, ampak ......
Do včeraj je trmoglavil, kako je "njegova" varianta edina optimalna in edina možna.
Danes je "obrnil ploščo".
Torej je včeraj lagal, danes govori resnico, ali tudi sedaj laže?
Skratka, jaz mu ne verjamem niti "b" od izrečenih besed.
Še zlasti pa ni nič povedal o pralnici imenovani 2tir in zakulisnih igricah z Madžari, ki bodo v končni fazi projekt spravili na 4 milijarde in več........

Miro, besede niso dovolj!
Kazalo