Referendum 2017
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 26 glasov Ocenite to novico!
Drugi tir, Divača
Parlamentarne stranke, stroka in civilna gibanja se po več mesecih razprav niso zedinili o izvedbi projekta drugi tir med Divačo in Koprom, zato bodo o projektu, kakršnega načrtuje vlada, na referendumu odločali volivci. Foto: BoBo
VIDEO
Animiran prikaz poteka tr...

Dodaj v

Drugi tir v infografiki: Po 10 vladah in 16 različicah se bo vprašalo še ljudstvo

Pred referendumom o drugem tiru
4. september 2017 ob 06:20
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ali potrebujemo drugi železniški tir Divača—Koper ali ne? Koliko denarja odšteti za gradnjo? Kje naj poteka trasa? Naj bo proga eno- ali dvotirna? To so vprašanja, ki že vrsto let razburjajo in delijo Slovenijo.

Odsek proge Divača—Koper je sestavni del vseevropskega prometnega omrežja (omrežja TEN-T). Po njem potekata tako tovorni kot potniški promet.

Obstoječa 44,6- kilometrska enotirna elektrificirana železniška proga med Koprom in Divačo, ki je bila v šestdesetih letih prejšnjega stoletja zgrajena kot industrijski tir, je edina železniška povezava koprskega pristanišča z zaledjem, njena zmogljivost pa je omejena zaradi tehnične opremljenosti.

Proga ima velik vzdolžni naklon, najvišja točka na progi pa je 107 metrov višja od cilja v Divači, kar posledično pomeni tudi toliko metrov izgubljenih višin.

Sivi lasje desetih vlad
Prve študije o možnosti nove železniške povezave, ki bi povečala zmogljivost proge, so bila izvedene že v poznih devetdesetih letih.

Sledil je postopek umeščanja proge v prostor in določitev različice, za katero je vlada Janeza Janše leta 2005 sprejela uredbo o državnem lokacijskem načrtu, leta 2014 pa vlada Alenke Bratušek še uredbo njegovih o spremembah in dopolnitvah, na podlagi katerih je trasa dokončno umeščena v prostor. Marca lani je bilo za gradnjo drugega tira železniške proge Divača—Koper pridobljeno gradbeno dovoljenje.

Ministrstvo za infrastrukturo vlade Mira Cerarja je osnutek zakona o drugem tiru predstavilo sredi marca. Vlada je zakon v DZ poslala po nujnem postopku, z vetom so ga nato poskušali ustaviti državni svetniki, a so koalicijski poslanci tudi drugič zagotovili dovolj glasov, da je prestal parlamentarno pot. Zakon pa je med opozicijo, delom stroke in civilne družbe naletel na močan odpor, zato bodo septembra o usodi vladnega projekta na referendumu odločali volivci.


Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
mihaing
# 04.09.2017 ob 06:32
Jaz se že ves čsa sprašujem, če ste že tako zastavili naslovno vrašanje, kaj zaboga se dogaja z našo elito, da ne znajo izdati naročilnice podjetju XY za gradnjo usranih 27km proge. Če ste nesposobni najt izvajaca, vam ga jaz najdem brez težav in to takšnega brez kasnejših aneksov.

Aja sem pozabil, da to ni politični interes. Kdo pa bo pral denar?....sorry
gre888
# 04.09.2017 ob 07:27
A v Sloveniji ne premoremo enih strokovnjakov, ki bi zadevo ocenili po profesionalni plati in ne politični. Kot bi zdravniki spraševali ljudstvo kdaj naj operirajo in kako.
vipmit
# 04.09.2017 ob 07:34
[b@]gre888
A v Sloveniji ne premoremo enih strokovnjakov, ki bi zadevo ocenili po profesionalni plati in ne politični. Kot bi zdravniki spraševali ljudstvo kdaj naj operirajo in kako.

Strokovnjake premoremo vendar jih politika ne upošteva.
Oziroma v slovenji se vsi spoznamo na vse.Tako se vsi spoznajo na promet, okolje in varnost!
Veliki gospod
# 04.09.2017 ob 06:45
Prelaganje odgovornosti na ljudstvo.
mihael1
# 04.09.2017 ob 07:48
Proga naj bo dvotirna in se jo naj začne čim prej graditi.

Ob tem naj se nadaljuje posodabljanje železniške infrastrukture, da bodo potniški vlaki povsod zmogli 160 km/uro, kar bi nas malo približalo razvitim državam in zagotovilo uporabo železnice za prevoz potnikov , poleg tovora.
severnik
# 04.09.2017 ob 07:34
2028 izgradnja? Res smo hitri.

In nekateri se bodo spet čudili, kako Slovenija ni konkurenčna, kako se standard v državi ne premakne,...iz nič je nič.
theone
# 04.09.2017 ob 07:32
absolutno potrebujemo, vendar ne eno tirnega (dvotirnega) poleg tega mi zelo smrdi, saj finančna konstrukcija ni jasna, poleg tega miro cerar zavaja narod: madžari naj bi dali 200 milijonov za to pa dobili nič? saj niso neumni
razen če si bosta smc in orban denar talala pod mizo kar pri videnem pri tej vladi (md medicina, dutb, panelna ograja...) ni nemogoče
projektant
# 04.09.2017 ob 07:28
Zakaj ni animacije dvotirne proge po predlogu Duhovnika, če Vas že plačujemo. Oglejte si jo na strani
https://www.youtube.com/watch?v=LJaOKuXD
zbs
ali daljšo verzijohttps://www.youtube.com/watch?v=l
OH54K5LIr0
še boljša pa je
http://referendumdrugitir.si/
To so minimalni stabndardi obveščanja državljanov.
Urednik živi od mojega električnega števca zato naj bo vsaj razgledan prosvetljen.
kodsoj
# 04.09.2017 ob 07:11
Dobro izgleda animacija, trasa v glavnem pod zemljo. Se mi pa dozdeva da zaradi ozkih grl na drugih odsekih proti Ljubljani in naprej proti severu to ni celovita rešitev, prej izrazito delna.
Mirko Tipka
# 04.09.2017 ob 07:41
Če bi se tako dolgo pogovarjali o progi za časa Marije Terezije in Avstroogrske vladavine, še danes ne bi pripeljal vlak v Celje oziroma kasneje do Ljubljane.

Jaz bi se vprašal, koliko časa bo trajalo, da bo projekt poplačan?
lordstandish
# 04.09.2017 ob 07:30
podobno zadeva kot teš 6, tudi tukaj finančna konstrukcija ni jasna, smc in miro cerar že vedo zakaj se jim mudi, milijarda čaka
eos
# 04.09.2017 ob 06:44
Naj ga prosim naredijo do Lendave, da se znebimo 3/4 tovornega prometa na avtocestah.
AM
# 04.09.2017 ob 07:32
Hmmmm...

Nikjer nisem zasledil kontra predloga. Če nekdo trdi, da se da zgraditi ceneje, kje je dokaz ?
Na to potrato denarja me ne bo. Referendum pa ni zaradi drugega tira, temveč zato, da bodo strankarski ljudje, ki sedijo v odborih dobili denar !

Škoda. S tem denarjem, bi lahko kupili kar nekaj stanovanj in jih oddajali !!
peglezn
# 04.09.2017 ob 08:21
Lepo prosim, primorska avtocesta sploh ni več avtocesta, saj je vedno en pas zaseden izključno s šleparji... kako bomo to rešili, menda ne tako, da bomo uničili Luko in se bo zadeva preusmerila na Reko in Trst.

Imamo eko društva, ki so proti eni Magni... a pa so ta društva mogoče že izračunala, kolikšna je eko obremenitev zaradi nepregledne kolone tovornjakov od Kopra do Lendave? Aja niso še dobila navodil iz Trstenjakove?

Koliko časa vozi vlak od Ljubljane do Kopra?
nacho
# 04.09.2017 ob 08:57
Proga mora biti DVOTIRNA za enak denar! Pika.
mmeeddoo
# 04.09.2017 ob 08:55
Nisem proti izvedbi drugega tira. Vendar je zaenkrat projekt, na večih nivojih, tako zelo narobe zastavljen in v škodo Sloveniji, da tudi za projekt ne morem biti.

Kaj naj glasujem sedaj?
Homer.
# 04.09.2017 ob 10:20
Novinarji bi morali jasno napisati, da je referendumsko vprašanje o zakonu za izgradnjo drugega tira in ne o 2.tiru.
Tako pa se zavaja, kot da gre za Duhovnikovo ali kako drugo različico.
Resda bi tudi nekateri od pobudnikov referenduma radi vsilili tudi Duhovnikovo različico, vendar pa to ni referendumsko vprašanje.

Zakon je sporen, ker omogoča zelo široko korupcijo, odtekanje denarja, dosmrtne plače "posvečenih" in dolgoročno na mala vrata predajo vsaj dela Luke Koper Madžarom. Delež madžarskega vložka bomo večkrat preplačali in bo bistveno dražji, kot če bi sami najeli kredit.
To so pravi razlogi za biti proti. Pa ne 2.tiru, ampak zakonu, ki ureja izgradnjo!

Dobro je, da so končno dojeli, da je treba 2.tir že sedaj zastaviti kot 2.tirno železnico (vsaj izgradnja predorov). Me pa ne prepričajo, ker tega nisem videl nikjer napisano črno na belem.
Vsekakor je treba obstoječo progo zaradi ekoloških razlogov čimprej opustiti. Pri tem ne mislim samo požare in ogrožanje krajanov v bližini proge, ampak tudi ker bi ena nesreča na pravem mestu in s pravim tovorom ogrozila vodni vir Rižane.
Torej bi že sedaj morali delati vse potrebno, da se nadaljuje z izgradnjo v dvo tirno železnico.
To bi morali jemati kot nacionalni projekt in ne kot neki nebodigatreba lokalnega pomena in breme prenašati na Luko Koper
zapravico
# 04.09.2017 ob 09:08
35.555 € za meter proge,pa kaj smo mi v Dubaju?
aless70
# 04.09.2017 ob 08:11
Kaj je že Golobič nedavno na parlamentarni preiskovalni komisiji povedal glede TEŠ 6?
.
Identično se nam pred očmi, sredi belega dne, spet ponavlja z 2. tirom !!!
.
Se strinjam, da LK potrebuje dodatne kapacitete železniškega prevoza. Ampak te se da dobiti že s par izogibališči na trenutni trasi, ki bi stala skupaj max. 100 mio €.
.
Tale 2. tir za milijardo in bog ve koliko še, je evidentni nastavek za še eno krajo!
Nikec3
# 04.09.2017 ob 07:47
Prelaganje odgovornosti na ljudstvo.

Tocno tako in v maniri Pahorjeve vlade. Preplacani na svojih polozajih nocejo odlocati, niti odgovarjati, o nicemer resnicno pomembnem za drzavo in njene prebivalce.


Pa sej ni vlada predlagala referenduma.
dare326
# 04.09.2017 ob 09:18
Kupčija z Madžari je kravja kupčija. Slednji naj bi dobili koncesijo in eksteritorialnost na tretjem pomolu, kar pomeni dostop celinske Madžarske do morja in prodaja slovenskega ozemlja tujcu za 200 mio€. Ni dovolj AS, sedaj bi še to prodali. Ob tem velja pripomniti, da gre pri Magni za izsiljevanje Avstrije, ali Schengen ali Magna. Hlapci so izračunali, da politično manj izgubijo z Magno, kot pa s šengensko mejo.
Progo naj bi gradil Petričev Kolektor, kar je zopet skregano z zdravo pametjo. Pameten gospodar bi izbral najboljšo ponudbo (najcenejša ni najboljša) in ne bi dal delati tajkunu, ki si je kupil imuniteto z nakupom Dela.
Cela štorija smrdi do neba in bi morali odgovorne zaradi delovanja proti narodu in državi postaviti pred sodišče-mednarodno, slovenska sodišča so še vedno revolucionarna.
lordstandish
# 04.09.2017 ob 08:09
V tem trenutku ni slovenskega gradbenega podjetja,ki bi bilo v stanju prevzeti gradnjo.
V Mariboru so urejali križišče na Tržaški cesti, Avstrijci.


seveda je petričev kolektor (gradbeništvo) in škrabčev riko (signalizacija), ki sta člana lds=smc
bodo še lažje dnar kradli
poleg tega imata sedaj oba referenco iz proge kočevje-ljubljana
andreas
# 04.09.2017 ob 08:02
@ŞamoRes piše:
"Referendum bo zato, ker druga politična stran ni pri koritu. Medtem nas bodo vsi obšli, Avstrijci in Hrvati, po naših železnicah pa bodo tovorili le turiste, ki si bodo želeli vožnje z muzejskimi vlaki. Spet bo šlo 4 milijonov evrov v luft.
Ostanite doma ali pojdite na izlet in referendum bo zaradi premajhne udeležbe padel."

Toliko bebavosti v enem prispevku je op tudi zanj uspeh!
- Sploh ga ne zanima, kdo bo leta 2026 na oblasti - jasno mu je, da 'njegovi'.Kaj pa če ne?
- 4 milijone je zapravil 'njegov človek', predsednik Državnega zbora, ker ni razpisal skupaj volitev in referenduma.
- ob tem ogorčenju za strošek, pa ga razlika v ceni 2 tira med vladnim in alternativo sploh ne skrbi.
- omenja 'korito'.Kakšno korito? Takšno, kakršnega je omenil GG na TV soočenju? Podkupovanje medijev, novinarjev in stroke, ali takšnega kakor ga prakticira šerif (10%)
firtoh
# 04.09.2017 ob 07:54
Se pravi, vse skupaj že traja 21 let,pa še ni zapičena lopata v zemljo?!
Ne vem zakaj se potem tako mudi?Počakajmo še 21 let,mogoče bo v tem cajtu globalna vojna,pa bomo prišparal
brehme
# 04.09.2017 ob 06:58
Večina strokovnjakov je proti taki gradnji. Vlada in MS mediji nas prepričujejo drugače.
Verjeti strokovnjaku ali družbenopolitičnemu delavcu?
viisaus
# 04.09.2017 ob 09:22
Nihče nima nič proti,da se zgradi 2 tir,toda vprašanje je smotrnosti takega projekta.Luka koper ima 40 miljonov eu dobička na leto,kar pomeni 25 let,da smo na nuli.problem je cena in se zatika pri vseh vladah,ker niti en projekt v sloveniji se ne naredi,da nekaj posameznikov ne zasluži abnormalno,da se najmanj 40 % vrednosti ne razdeli za podkupnine in podobno.2 tir bi moral stati maksimalno 500 milijonov, vse ostalo je kraja,pa je čisto vseeno ali je to leva ali desna vlada...vsi želijo v kratkem času pokrasti državno blagajno,kar vemo vsi državljani.Tako je bilo pri avtocestnem križu,patrijah,bankah ali teš 6.Nihče od politikov ne dela v narodov blagor ampak ozke interesne skupine kradejo kot srake,in to vemo prav vsi državljani....
zapravico
# 04.09.2017 ob 09:10
Spet eno veliko korito nastavljeno za državne pujske,da se bodo mastili nadaljnih 10 let
Rockos
# 04.09.2017 ob 08:26
Ne vem kaj enim ni jasno. 4 milijone za referendum je veliko, preplačat tir za 500 pa ni? In kriva naj bi bila druga stran, ki zavira projekt? Kako že? A tako, da želi večjo kapaciteto in cenejšo varianto? Morda kdo ni prebral o čem se bo sploh odločalo in na katerem bregu stoji vlada in kje ostali.
25kur
# 04.09.2017 ob 07:51
2 tir ne bo zgrajen še najmanj 20let, porabljene pa bodo stotine milijonov, 1 predor markovec so gradili 10let
Coli
# 04.09.2017 ob 08:34
Za polovični znesek sem za gradnjo, po trenutni ceni pa bom na referendumu glasoval proti. Čista računica, brez politiziranja!
abi normal
# 04.09.2017 ob 08:10
Vedno bolj imam občutek da je nas, davkoplačevalce, po žepu udarila prav stranka SDS.
brehme
# 04.09.2017 ob 07:56
Sedaj bo vlada vključila v boj prot nasprotnikom 2. tira še Natašo Briški, in podobne "poznavalce", ki so na plačilni listi vlade, za svetovanja. Pametujejo pa 2nvetralno" na komercilani TV in pa tule. Ene in iste floskule.
GoodFella
# 04.09.2017 ob 07:36
Tako kot marsikateri drugi prepotrebni projekt za Slovenijo (Magna...) SDS s svojimi podtaknjenci seveda ruši tudi drugi tir. Namreč, po SDS-ovi logiki je treba preprečiti vsakršen projekt, tudi če je koristen za Slovenijo, ker je nesprejemljivo, da vladi karkoli uspe, obenem pa je treba ljudem trobiti, kako se v tej državi nič ne premakne. Glas seveda gre za drugi tir, ne morem verjeti nekemu strankarskemu vojščaku Kovačiču in pa "projektantom" z instant rešitvami (ala Duhovnik), ki so vzniknili par mesecev pred referendumom.
M-filter
# 04.09.2017 ob 14:47
edino kar mi ni jasno. zakaj gradnja drugega tira šele med leti 2026 in 2028 :D ... wtf? a nimajo že gradbenga dovoljenja. zakaj čakat še 8 let na začetek gradnje. naj začnejo takoj po referendumu
if
# 04.09.2017 ob 14:10
Vladni projekt 2. tira je tehnično, investicijsko in s 4,5 desetletji podrejanja poračuna RS tujim koncesionarjem najslabša rešitev, ki hkrati na nivoju zakona koruptivna.

Referendumski PROTI je sprostitev potenciala za dva nova tira, z vsaj polovico manjšo investicijo, v vsaj enkrat krajšem času izgradnje in s takojšnjim prilivom dohodkov v proračun RS.
fiston
# 04.09.2017 ob 12:34
Jaz mislim, da nujno potrebujemo dva tira, enega za ta rdeče in enega za ta bele. Pa vsak naj svojega naredi, pa bo to mimogrede narejeno, pa ne bomo rabili nobenega referenduma.
MikiSkokc
# 04.09.2017 ob 10:06
Nihče nima nič proti,da se zgradi 2 tir,toda vprašanje je smotrnosti takega projekta.Luka koper ima 40 miljonov eu dobička na leto,kar pomeni 25 let,da smo na nuli

Seveda je pri tem treba upoštevati tudi vse ostale naslove, ki bodo zaradi tira dodatno prispevali v blagajno. In hkrati luka plačuje tudi davke od prometa, ne samo dividende od dobička...
sm0ve
# 04.09.2017 ob 10:05
Anketa:
Kaj bi raje imeli?
- Drugi tir, kot si ga je zamislila vlada (minus)
- Nižji DDV (plus)
pobrisan
# 04.09.2017 ob 09:21
abi normal

Vedno bolj imam občutek da je nas, davkoplačevalce, po žepu udarila prav stranka SDS.
-----------------

Ti pa očitno ne moreš spisat komentarja v katerem ne bi omenil SDS ali Janše? S tem projektom nas bo po žepu udarila aktualna vlada! In tole zavajanje, da se bo za to ceno zgradilo oba tira je prav patetično. Po trenutni vladni kalkulaciji bo prva faza stala nekaj pod milijardo. Drugi tir pa se bo začel graditi šele čez deset let! Zastonj?
Rockos
# 04.09.2017 ob 09:00
Glasovati ZA v tem projektu, ker se pač mudi, je glas za katerokoli naslednjo vlado, da lahko vsak projekt umesti v prostor z razlogom "mudi se" in pod mizo podeli desetine milijonov "našim". Ali nas preplačane avtoceste, projekt Magna in TEŠ 6 niso čisto nič naučili?
SamoRes
# 04.09.2017 ob 07:49
Primerjava Jugoslavija-Slovenija.

Pred 50 leti je bila v Kopru bila slavnostna otvoritev novega, 32 kilometrov dolgega enotirnega železniškega odseka od Prešnice do Kopra. Dogodku je prisostvoval tudi predsednik Tito s soprogo.
Vsem oviram navkljub so začeli graditi leta 1964, ko je imelo pristanišče 700.000 ton pretovora blaga, in ga (s krampi, lopatami in samokolnicami) dogradili čez tri leta, ko je imelo 800.000 ton prometa. Ekonomsko upravičenost so pričakovali štiri leta pozneje, ko naj bi dosegli 1,5 milijona ton. Načrtovano tonažo so namesto v štirih letih dosegli v dveh.

Mi smo začeli razpravo o trasah 1996 in še vsaj deset let ne bo zgrajeno.
.Tisti, ki zavirajo gradnjo z referendumom in vpijejo o možni cenejši različici za 250 milijonov, pa ne povejo, povzeto po napisanem v medijih pa preprost izračun kaže, koliko denarja prinaša en tir na tej logistični poti: SŽ, Luka Koper, vsi cestni prevozniki, špediterji, pomorski agenti, carine in druge državne dajatve v enem letu na tej poti obrnejo vsaj 1,2 do 1,4 milijarde evrov prometa. Če bi imeli ta hip na voljo dvojni tir, bi v zelo kratkem času povečali promet vsaj za četrtino, če ne tretjino (že brez novih kapacitet se pretovor povečuje za desetino na leto, ampak ima resne omejitve). To pomeni, da lahko ob četrtinskem povečanju prometa od sedanjih 1,2 milijarde računamo vsako leto za vsaj 300 milijonov evrov več prometa v verigi.

.
SamoRes
# 04.09.2017 ob 07:00
Referendum bo zato, ker druga politična stran ni pri koritu. Medtem nas bodo vsi obšli, Avstrijci in Hrvati, po naših železnicah pa bodo tovorili le turiste, ki si bodo želeli vožnje z muzejskimi vlaki. Spet bo šlo 4 milijonov evrov v luft.
Ostanite doma ali pojdite na izlet in referendum bo zaradi premajhne udeležbe padel.
Mefisto
# 04.09.2017 ob 06:55
eos

# 04.09.2017 ob 06:44
Prijavi neprimerno vsebino Naj ga prosim naredijo do Lendave, da se znebimo 3/4 tovornega prometa na avtocestah.


??? Prav prekmurje ima trenutno najsodobnejso zeleznisko infrastrukturo v Sloveniji. Tranzita, ki pride iz Italije in nima nobene veze z luko Koper pa se ne mores znebiti (niti to ne bi bilo pametno, saj prav to odplacuje kredite Darsa)
Homer.
# 05.09.2017 ob 08:44
Še enkrat:
1) referendum ni o drugem tiru, pač pa o zakonu, ki je bil "spesnjen" za ta namen

2) zakon je slab in koruptiven

3) Sploh ni debate o tem a je drugi tir potreben ali ne.
Seveda je potreben, pa ne kot 2.tir, ampak kot 2.tirna železnica.
Vsaj to so sedaj nekje zapisali, ampak za mene to ni nobena garancija da resno mislijo. Moral bi biti zelo jasno začrtan termminski plan, da se po končanju enega tira nadaljuje z izgradnjo še drugega in da mora izgradnja biti končana v določenem roku. Obenem mora biti jasno določen termin ukinitve obstoječe proge. Nič od tega ni narejeno.

4) Vstop Madžarske v projekt na način kot je zamišljen, je totalno zgrešen. Čeprav se danes zanika, je več kot očitno, da si Madžari nadejajo lastništva v Luki Koper. 200 miljonski delež Madžarov pa bomo v 40ih letih preplačali v milijardnem znesku. Zame je to pomanjkanje zdrave pameti.

5) Izgradnja proge bi morala biti priložnost za vse domače izvajalce in zagotovljen kruh za desetletje
Chopin
# 04.09.2017 ob 20:39
A v Sloveniji ne premoremo enih strokovnjakov, ki bi zadevo ocenili po profesionalni plati in ne politični. Kot bi zdravniki spraševali ljudstvo kdaj naj operirajo in kako

Se strinjam. Ne mores takih zadev dajat na referendum. Povprecni clove nima pojma o teh zadevah. Po navadi potem neki upokojenci obkrozajo to, kar jim nekdo drug rece ali pa masovno custveno za ali proti ker so slisali od nekega populista kaksne neumnosti. In se nekaj ljudje dostikrat obkrozijo na takih referendumih, in sicer, proti spremembam, sploh starejsa generacija, ceprav (ali pa ravno zato) ne vedo za kaj se gre. Ze veckrat videno, zato so referendumi neprimerni nacini za strokovne odlocitve na taki ravni.
oliva
# 04.09.2017 ob 14:45
"Referendumski PROTI je sprostitev potenciala za dva nova tira, z vsaj polovico manjšo investicijo, v vsaj enkrat krajšem času izgradnje in s takojšnjim prilivom dohodkov v proračun RS."

Wow, pol je treba pa nujno biti proti. :)
Ti verjamem na besedo. ;)
bojanvasiljevic
# 04.09.2017 ob 11:39
Zato ker so pacienti v zdravstvu zapeljani na STRANSKI tir in v ozko grlo VEČLETNIH čakalnih dob, pa se nihče ne sekira za to, da imamo praktično SLEPO ČREVO, je treba presekati s to politično kasto in obkrožiti PROTI na referendumu, ki s svojim 1. razredom 2. pozlačenega tira povzroča krvosevstvo omaganih ljudi, ki iščejo LUČ zdravja na koncu tunela.
krawica
# 04.09.2017 ob 11:02
"Nacionalni interes"

Primite se za denarnice.
RJSlo
# 04.09.2017 ob 10:54
No ja. Torej nikogar od stroke, ki bi podpiral vladni projekt in mi normalno obrazložil:

1. Kaj pomeni tisti polkrog na trasi?
2. Zakaj tako blizu italijanske meje?
3. Zakaj 3x sekanje/prečenje avtoceste, če bi jo lahko samo 1x?
maja kibira
# 04.09.2017 ob 10:48
Preden se bomo mi uspeli zmenit ga bodo Avstrijci ze zgradili in nas po desni skozi Italijo prehiteli..res smo eni šalabajzerji
Kazalo