Slovenija

Poudarki

  • Predlog opredeljuje višje denarne in zaporne kazni
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,5 od 16 glasov Ocenite to novico!
Pes
Predlagateljica meni, da bi pod mučenje morala spadati tudi malomarnost, torej tudi to, če lastnik žival pusti brez hrane in vode. Foto: NN
       Živali se ne morejo postaviti same zase, zato jih je nujno treba zaščititi.       
 Rajko Knez, dekan mariborske pravne fakultete
Mački
Po ocenah Tementove je nujno treba povišati denarne kazni, ki so v Sloveniji mnogo nižje kot v drugih državah. Medtem ko je trenutno najvišja kazen za mučenje živali 800 evrov, Tementova predlaga povišanje te meje na 1200 evrov. Foto: EPA
       Rok 30 dni (dovoljen čas, po katerem je mogoče usmrtiti žival, nameščeno v zavetišču, op. a.) je absolutno prekratek, saj velikokrat žival nekako v enem mesecu preneha biti agresivna in je šele po dveh do treh mesecih primerna za posvojitev.       
 Tina Tement, diplomantka mariborske pravne fakultete

Dodaj v

Rezanje spolnih organov, puščanje brez hrane in vode. Kako to preprečiti?

Za natančnejšo definicijo mučenja živali
26. junij 2010 ob 10:54,
zadnji poseg: 26. junij 2010 ob 11:46
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Na Bovškem je moški psu odrezal spolne organe, na Obali je lastnik pustil, da je pes umiral v neznosnih bolečinah. Na mariborski pravni fakulteti so pripravili zakonski predlog, ki naj bi žalostne dogodke preprečil.

Prorektorica za študijske zadeve Mejra Festić je pojasnila, da smo vsakodnevno lahko priča številnim mučenjem živali tudi v Sloveniji, a je zakonodaja na tem področju nedorečena. Na pomanjkljivost zakonodaje je opozoril tudi sam dekan fakulete Rajko Knez. Prav Festićeva pa je podala pobudo za diplomsko nalogo, ki bi natančenje opredeljevala spremembo zakonodaje na tem področju.

Diplomsko nalogo je izdelala Tina Tement, ki je v njej med drugim predlagala natančnejšo definicijo mučenja živali, črtanje dopustnega mučenja ter uvedbo veliko strožjih kazni.


Pred nekaj meseci smo na MMC-ju objavili podrobnejši članek o tem, koliko primerov mučenja zaznajo veterinarski inšpektorji in kakšna je zakonodaja. Preberete ga lahko tukaj.

Glede definicije mučenja Tementova navaja, da sedanje stanje pušča preveč manevrskega prostora. Zdaj se mučenje namreč opredeljuje kot naklepno dejanje, ki pa ga je v praksi težko dokazati. Tementova zato meni, da bi pod mučenje morala spadati tudi malomarnost, torej tudi to, če lastnik žival pusti brez hrane in vode. "S tem bi jasno sporočili, da je zanemarjanje živali resen zločin, in preventivno pripomogli k temu, da ljudje, ki ne morejo ustrezno skrbeti za živali, ne bi imeli živali," je pojasnila. Obenem je izpostavila še upoštevanje psihičnega in ne le fizičnega trpljenja.

Prekršek tudi prisotnost na živalskih borbah
Jasneje je razdelala določbo, ki izjemoma dopušča uporabo živih živali za hrano, ter določbo o živalskih borbah, ki bi kot prekršek obravnavala ne le organiziranje, ampak tudi prisotnost na takih borbah.

Hkrati pa bi Tementova prepovedala tudi trpljenje živali v prid estetike ali prihranka denarja, denimo krajšanje repov. Sporne so po njenem mnenju tudi izjeme pri obveznosti omamljanja živali pred zakolom ter dovoljena usmrtitev živali, rejenih za proizvodnjo kož ali krzna ali pa za potrebe naravoslovnih muzejev.

Rok za usmrtitev bi podaljšali
Tementova je izpostavila še določbo, ki dovoljuje usmrtitev zapuščene živali, ki je ni mogoče oddati, v 30 dneh od namestitve v zavetišču. "Rok 30 dni je absolutno prekratek, saj velikokrat žival nekako v enem mesecu preneha biti agresivna in je šele po dveh do treh mesecih primerna za posvojitev," je povedala in predlagala rok 60 dni.

Kar zadeva sankcije, je po ocenah Tementove nujno treba povišati denarne kazni, ki so v Sloveniji mnogo nižje kot v drugih državah. Medtem ko je trenutno najvišja kazen za mučenje živali 800 evrov, Tementova predlaga povišanje te meje na 1200 evrov, za nezagotovitev ustreznih pogojev za življenje pa predlaga kazen od 400 do 800 evrov.

Predvidene zaporne kazni prekratke?
Za kaznivo dejanje mučenja živali se je sicer najvišja mogoča zaporna kazen pred kratkim s sprejetjem kazenskega zakonika podaljšala na šest mesecev, a je po ocenah Tementove še vedno prekratka. Obenem je opozorila, da sodniki le redko opredelijo dejanja mučenja živali za kaznivo dejanje, če že, pa le redko izrečejo zaporno kazen.

Ker obstoječa zakonodaja ne daje pravne možnosti, da bi mučiteljem preprečili nakup novih živali, Tementova kot bistveno novost predlaga poleg denarne in zaporne kazni še kazen prepovedi skrbništva živali, ki jo poznajo Velika Britanija, Avstrija, Hrvaška in še nekatere druge države.

Med predlogi tudi ustanovitev živalske policije
Ena največjih pomanjkljivosti sedanje ureditve je po mnenju Tementove nadzor nad izvajanjem zakonodaje, ki jo pri nas izvajajo le veterinarji Veterinarske uprave RS (Vurs). Zato predlaga ustanovitev t. i. živalske policije, namenjene izključno opravljanju nadzora nad izvajanjem zakonodaje o zaščiti živali, hkrati pa tudi ustanovitev novega organa v sestavi ministrstva, pristojnega za veterinarstvo.

S. Z.
Prijavi napako
Komentarji
karla
# 29.06.2010 ob 12:17
KONČNO!!! Toda bojim se, da bo kljub temu, da bo predlog zakona spisan veliko bolje, kot če bi ga sestavili na VURS-u, v vladi in v parlamentu nalatel na gluha ušesa.
kozi
# 28.06.2010 ob 08:33
Na Bovškem je moški psu odrezal spolne organe, na Obali je lastnik pustil, da je pes umiral v neznosnih bolečinah. Na mariborski pravni fakulteti so pripravili zakonski predlog, ki naj bi žalostne dogodke preprečil.

Kaj je bilo pa v Ljubljani ?
lv
# 27.06.2010 ob 06:28
Tist, k to lahko naredi živali, lahko isto (še lažje) naredi človeku.
lila2140
# 27.06.2010 ob 06:17
Ne verjamem, da bo kaj drugače, ker je naša zakonodaja že sedaj na papirju kar primerna. Seveda bi morale biti za take ekstremne primere tudi res ekstremne kazni, pa vendar. Mislim, da je problem samo v inšpekcijskih službah, ki jih praktično ni nikjer zaznati. Pa naj gre za veterinarske, policijske, tržne ali delovne - sedijo po pisarnah in vlečejo krasne plače. Te inšpektorje je treba nabcati v rit in na njihovo mesto postaviti, v tem, živalskem, primeru, nekoga, ki se bojuje za živalske pravice že sedaj, na volonterski ravni.
Živali je treba zaščititi, ker je njihovo zanemarjanje in mučenje enako zanemarjanju in mučenju nemočnega človeka.
Dezmond
# 27.06.2010 ob 03:19
Verjetno tako, da bi se starši potrudili, da bi bili njihovi otroki deležni prepotrebne ljubezni in se prek te skrbi naučili ljubiti svet in svoje življenje. Ker alternativa ljubezni je sovraštvo... Črno belo.
tyara
# 26.06.2010 ob 23:54
@Nec
najbolje je prijaviti, da se vsaj malo govori o tem in se po možnosti vaški psihopatek malo ustraši in dobi občutek, da se ga išče. Moj pes je bil zastrupljen in je tudi po pardnevnih mukah poginil od insekticida Mesurol. Močan strup, ki ga vsak idiot lahko kupi, zadostuje pa že par zrnc, da ubije žival kot je pes.
Nec
# 26.06.2010 ob 23:36
Kaj storiti, če ti na vasi budale od ljudi, nastavljajo razne strupe??
cenca
# 26.06.2010 ob 22:00
V zapor znimi!!.. tukaj ni dabate!!
MartinEs
# 26.06.2010 ob 21:27
Malo naj si pogleda ta banda nesposobna, ki vodi to državo, kako imajo take stvari porihtane v drugih veliko bolj civiliziranih državah! V ZDA, celo v JAR imajo živalsko policijo, ki ima iste pristojnosti kot navadna! Nasilje nad živaljo obravnavajo isto kot nasilje nad ljudmi. Če pride do prijave pridejo takoj policisti preverit stanje, lastnika fajn oglobijo, mu vzamejo žival, če gre za hujšo obliko nasilja ali zlorabo, "živalski policiji" asistira navadna, ki takoj vkleni lastnika ali krivca in ga odpelje na zaslišanje in v zapor! Denarne kazni so astronomske in zagrožena zaporna kazen so leta!

Velikokrat se sprašujem s čim smo si zaslužili to geografsko pozicijo, ker pri veliko stvareh smo za državami tretjega sveta! Imamo neke agencije, javne zavode, urade, uprave, za katere se mi niti najmanj ne sanja kaj delajo tam ljudje vsak delavnik po osem ur, so polne nekih nesposobnih kadrov...samo da se denar kuri! In vedno so izgovori: "mi za to nismo pristojni...mi nismo krivi...mi nismo vedeli...." Zakaj ta država sploh plačuje te klipane butaste, če za nič niso odgovorni, če jim ni niti najmanj jasno kaj tam delajo in če ne vejo kako naj ukrepajo!?
minnaema
# 26.06.2010 ob 20:23
kaj ase je zgodil tiskarski škrat, pravilno je brati in ko smo že pri psih je za povedati ......
in lp
minnaema
# 26.06.2010 ob 20:21
tigr1924 lepo ste opisal primer a žal NI osamljen, veliko je takšnih primerov, ko si ljudje jemljejo svoj prosti čas in sporočajo anomalije na prostojne organizacije, ki bi bile dolžne skrbeti za red tudi konstruktivno in ne le deklerativno.Najbolj uspešni so za pobiranje denarja, za vse drugo pa je
brezbrižnost odgovornih v večina primerov ogromna in iracionalno je vse to, da pri inšpekcijskih
službah vse skupaj se postavlja v latence-to vse je nerazumljivo in nedopustno.
...........in ko smo že pri prih je za povedati resnico, da veliko lastnikov ali njih spremljevalcev nima s seboj (ko se z psom sprehajajo) vrečke v katero bi spravili drek, si se prej ali slej
pes podela kar na cesto ali travo, pot ali ne vem vse kje, tako je naša Slovenija po dolž in po čez v pasjem dreku-zdaj v mesecu JuNiju, ki je že začela turistična sezona.
....& da nebi bilo tako, da bi se kdo spomnil, da bi ob tem kaznoval lastnike psov, naj se kaznuje
spremljevalce psov oni so dolžni poskrbeti za red.
Nisem prepričana, da pri nas v Slvoeniji imamo za te anomalije primerno zakonodajo, ali če je že napisana se v praksi NE izvaja, pa smo spet tam, da inšpekcijske ali redarske službe, ki bi tesno morale sodelovati z delavci, ki čistijo ulice in kosijo travo, kjer je vleiko NEčistoče, kakor esplicitirano-tam bi moral se izvrševati nadzor nad NEakuratnimi državljani, ki jim NI mar, da njihov pes pokaka na cesti, travniku in gredo kar mimo, kakor, da se nič ni zgodilo.
Torej akurativa je potrebna, pa sinergija logično, ki jo v naši deželi je veliko premalo-zato smo v številnih zadevah na repu pedantnosti jn uspešnosti, saj se vse začenja z redom,, ki ga vsi moramo imeti do določene mere in razsežnosti, tako se spodobi mar ne in Lp
DamonDash
# 26.06.2010 ob 19:16
Na Bovškem je moški psu odrezal spolne organe, na Obali je lastnik pustil, da je pes umiral v neznosnih bolečinah. - ta primer imam v mislih
DamonDash
# 26.06.2010 ob 19:15
v primeru kot je ta bi se mogel zgoditi "oko za oko, zob za zob"!!!
ekreme
# 26.06.2010 ob 16:53
NUJNO: ODSTOP Vide Čadonič Špelič!!!
ics
# 26.06.2010 ob 15:52
take bo slej ko prej doletela pravica..taksna ali drugacna
Nekdo
# 26.06.2010 ob 15:28
Kako to preprečiti?

Lepo in pošteno: očitno človek ne ve, kaj povzroča, zato naj storjeno okusi sam. Privezat ga na 2 metra dolgo verigo pred bajto in mu ne dat ne jest ne pit, pa da vidimo, če bo še mučil žival. Škoda, da nimamo več sramotilnih stebrov in klad... Zlati srednji vek. In takrat, ko spet pride tisti zlati cajt, ne skrbite, pravica zna orodje pravo najt! (Prosto po Mlakarju)

Lep pozdrav!
silverwolf
# 26.06.2010 ob 15:15
Z lastnikom bi naredu preprosto enako kot je delal s psom... preprosto. Prvo nekajkrat navozil potem pa zapru v kletko brez kruha in vode, ti pa bi bli samo občasni.

drgače je pa že skrajni čas da se uvede živalska policija, in ne tak zelo milostna kot so tile inšpektorčki. SAmo problem je ker bodo mogli za spremembo v vladi delat in spremenit tog zakon o zščiti živali.
dok
# 26.06.2010 ob 14:50
Pa še nekaj sem pozail pokomentirat!
Estetika!? Je mučenje živali ali ni!?
Mogli jo bi definirat ne pa kar ukinit. Zakaj so šnavcerjem rezali ušesa? Zakaj kokršpanjelom režejo repe?
Recimo kokr španjel spada me lovske pse. Njegov rep je zelo občutljiv na udarce.
Primer: pelješ kokršpanjela na lov in si njegov lep rep potolče. Potolče si ga pa tako da je ves gnojen tako da psa zelo boli. -verjetnos je tudi da si ga zlomi, kar še bolj boli. Ob poškodbi je treba rep ampputirat! In pes živi v nevrjetnih bolečinah! A to ni mučenje?
Za lepotne poopravke kot je rezanje ušes tako imenovanim hišnim ljubljenčkom, pa nasprotujem. Zato lepo prosim ne mešajte delovnih psov in hišnih ljubljenčkov!
dok
# 26.06.2010 ob 14:42
moonylink - o šolanju se ne strinjam s teboj. Imam dva psa doma oba psa sta šolana pa ne v pasji šoli ampak doma. Po mojem mnenju bi prišlo že spet do priviligiranja kinoloških klubov, ki bi si še dodatno nabirali denar! In dve uri na teden ni zadosti za šolanje psa! Za psa izšolat moraš posvetit saj tri ure dnevno, ko je mlad in potem ko je izšolan mora imet pes saj dve uri na dan aktivnega gibanja! Da je pes socializiran in vodljiv je psa treba vodit vn in ko si doma more pes bit s tabo, da se naveže na lastnika in svojce!
Seveda nekomu, ki pa nima izkušenj s šolanjem pa le priporočam da obišče tečaj.
Sam ob uvedbi ne bi imel problem saj sem kinološki sodnik! Pomisli pa na tiste lastnike ki so uspešni vodniki z veliko izkušnjami in nimajo narejenega sodniškega izpita! Strinjam pa se, da bi mogli poostrit nadzor nad lastniki in tudi preverit kako je poskrbljeno za štirinožne prijatelje!
Eden izmed ljubljenčkov pa mi pravkar lepo leži na nogah drug pa v dnevni sobi! :)
lp
moonylink
# 26.06.2010 ob 13:30
sicer pa sem pozabil omeniti zelo pohvalno, da se je punca tega lotila, tudi predlog o prepovedi skrbništva po kazni na tem področju je zelo na mestu

upajmo le da se bodo naši junaki zganili in jim psi ne služijo zgolj za pritlehne politične igrice
papiga
# 26.06.2010 ob 13:30
Za začetek, dokler zakona,strožjega mislim, še ni, objaviti samoiniciativno slike teh
ljudi-pošasti na vseh dostopnih straneh in lokalno izobesiti plakate po kandelabrih in zidovih.
Pa naj išče ta golazen potem povzročitelja tega dejanja. Da jih ni sram. Preklete človeške smeti. Kriv je pa tudi vsak, ki to vidi, pa ne prepreči. V saj poklicati je potrebno policijo ali pa inšpekcijo za veterino, to pa ja ni tak kunšt. Pa ne se bati, da boste naredili komu krivico, živali so nemočne in potrebujejo zaščito in pomoč osveščenih ljudi.
Mirnčan kaj pa ima rezanje spolnih organov s pomanjkanjem??? Ti si mi tudi neka umska terna. A si eden od njih? Za tako ravnanje ni opravičila. Kdor nima za psa, lahko gre po pomoč v zavetišče ali ga pa odda dobrim ljudem. Kaj se prenarejaš.
moonylink
# 26.06.2010 ob 13:28
Potrebno je izpostaviti tudi dejstvo da lahko živo bitje kupi prav vsak, tudi če dejansko nima niti osnovnih pogojev za to, da bi mu nudil dostojno življenje.

Težava na področju zakonodaje ni toliko v sankcijah kot v (dobičkonosni) nezainteresiranosti veterinarske stroke in odporu vzrediteljev, da se področje uredi tudi tako, da bi moral morebitni kupec psa najprej dokazati, da lahko zanj tudi skrbi.

Odveč ne bi bila tudi uvedba obveznega osnovnega šolanja za pse, vsaj za nekatere pasme, že s tem bi se tudi videlo kdo si psa res želi in bi bil za mladega psa pripravljen par mesecev dvakrat na teden za svojega novega prijatelja tudi žrtvovati uro ali dve časa za šolanje in osnovno socializacijo.
el CARTEL
# 26.06.2010 ob 13:04
MIRNČAN @ eno z drugim nima nobene veze.. lahko si popolnoma brez vsega, pa ne boš postal sadistična žival
el CARTEL
# 26.06.2010 ob 13:03
tisti, ki muči živali, to počne le, ker ne more mučiti ljudi (za ljudi so zagrožene visoke kazni in dejansko lahko povedo za kaj se gre).. tako da mislim, da je vsak, ki se iživlja nad živaljo zasluži vsaj tako visoko kot za mučenje ljudi.. bolano pač
MIRNČAN
# 26.06.2010 ob 12:59
Sramotno kar počnejo,po mojem pa je to posledica dejstva da nekateri še zase nimajo kaj šele za psa.
Miraja
# 26.06.2010 ob 12:58
Jaz bi temu tudi odrezala njegove spolne organe - pol pa crkuj !!!!
tyara
# 26.06.2010 ob 12:55
Kako to preprečiti?
Preprosto, najmanj 5 let zapora in visoka denarna kazen.
tigr1924
# 26.06.2010 ob 12:29
Malo bolj oddaljen sosed je imel psa oz. ga je imela njegova mati, ki je psa imela zelo rada in res lepo skrbela za njega, bil je pa škotski ovčar, zelo prijazen, nikoli niti lajal na nobenega. Vendar pa je mati zaradi starosti odšla v dom upokojencev tako, da je za psa moral sedaj skrbet sin. Ampak on ga še pogledal ni. Imel ga je pripetega na 2m dolgo verigo in to na prostem, brez vode in hrane. Mi smo psa večkrat odpeli in ga hranili in tudi temu zanemarjencu (on niti za sebe ni skrbel kaj dosti) večkrat povedali, da če ne misli skrbet za psa bodo posledice. Medtem je pes bil vedno bolj suh in tudi dobil nekakšno okvaro oči, tudi slišal ni skoraj nič. Ko smo opazili,da je pes bolan sem se odločil, da bom poklical VURS in to prijavil. Tam je oni na telefonu prvo zahteval moje podatke in me potem več spraševal o meni kot pa o samem psu in lastniku. Na koncu je rekel, da bodo preverili. Vendar po enem mesecu se ni zgodilo nič razen tega, da je lastnik zaklenil psa v hlev. Po enem tednu od tega, ko smo opazili, da je psa zaklenil v hlev, se nam je zdelo že malo sumljivo in smo vlomili v hlev. Tam je pes ležal na tleh in težko dihal ter se sploh ni več vstal. Prineslu smo mu vodo in tudi hrano in je čez pol dneva že bil na nogah vendar pa ni več nič videl saj se je samo zaletaval v stvari. Nato sem drugič poklical na VURS in vprašal kaj je sedaj s tem. Tokrat je bila na telefonu neka ženska in je rekla, da ona ne ve za to prijavo vendar bo preverila. Ker en teden od tega klica se ni nič spremenilo, pes pa bil slep smo plačali lovcu 10€, da ga ustreli saj nismo več mogli gledat kako ta pes trpi.

Z VURSa pa sem prepričan, da sploh nobeden ni prišel pogledat kaj se dogaja. Nato sem malo povprašal društvo za zaščito živali in tam so mi povedali, da brezveze kličem VURS saj se niso odzvali na nobeno njihovo prijavo.
Sheppard
# 26.06.2010 ob 12:01
Mors pa bit dost prfu.....jen da to da to pocnes jaz ne bi mogu. Pod kljuc z takimi tko kot v zda.
Kazalo