Slovenija

Poudarki

  • Vurs bi v nadzor rad vključil še občinske redarje
  • Čadonič Špelič: Absolutno premalo inšpektorjev, ki nadzira morebitno mučenje rejnih in hišnih živali
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 9 glasov Ocenite to novico!
Psi
V Sloveniji je registriranih 216 tisoč psov. Foto: Reuters
Krave
Veterinarski inšpektorji so pri svojem delu velikokrat v nevarnosti. Težave imajo predvsem z lastniki rejnih živali, pri katerih obstaja sum mučenja. Foto: RTV SLO
Policijski pes
Policijski psi niso opredeljeni kot nevarni psi, saj je pri njih ugriz posledica izvajanja službene dolžnosti. Foto: Policija.si
Vida Čadonič Špelič
Direktorica Vursa izpostavlja pomoč policije pri posredovanju veterinarskih inšpektorjev na terenu. Foto: MMC RTV SLO
Prašiči
Nedavno je veterinarski inšpektor na Primorskem naletel na poseben primer. Neka ženska, ki ni nikogar spustila v bližino svoje parcele, je v hiši živela z več deset prašiči. Bilo jih je toliko, da so jih morali odpeljati z dvema tovornjakoma. Foto: EPA
Psi na povodcu
Pes mora biti na povodcu na vseh javnih mestih. Foto: EPA

Dodaj v

Lani odvzetih 368 živali. Bi bilo z boljšim nadzorom manj mučenja?

Čadonič Špelič: Vsak primer mučenja je preveč
27. februar 2010 ob 11:12
Ljubljana - MMC RTV SLO

Lani je Veterinarska uprava zaradi mučenja odvzela 368 živali, od tega hišnih ljubljenčkov le 14, toda ta številka bi bila z boljšim nadzorom verjetno še višja. Kaj bi bilo treba storiti?

Direktorica Vursa Vida Čadonič Špelič je v pogovoru za MMC pojasnila, da so lani inšpektorji odredili odvzem 69 glav govedi, 73 prašičev, dveh konjev, 210 glav perutnine in 14 hišnih živali. V oči nas je zbodla ravno ta toliko nižja številka odvzetih hišnih živali v primerjavi z rejnimi. Čadonič Špeličeva tukaj odgovarja, da so hišne živali bolj skrite očem, živijo v stanovanjih, mučenje rejnih živali pa velikokrat ugotovijo terenski veterinarji in nato podajo prijavo. Bi bila zaradi boljšega nadzora potrebna ustanovitev nekakšne "živalske policije"?

Predloga o ustanovitvi nekakšne živalske policije Vurs ni nikoli podal, saj po besedah direktorice urada Vide Čadonič Špelič v našem pravnem redu ustanovitev česa takega ni predvidena oziroma je ne bi mogli nikamor umestiti. So se pa leta 2007 ob spremembi Zakona o zaščiti živali, dodaja direktorica Vursa, pogovarjali, da bi nadzor nad, denimo, vodenjem psov na javnih mestih, prevzeli občinski redarji, saj se jim je to zdela bolj komunalna stvar. A predlog podpore ni dobil. Če se bo zakon še spreminjal, bodo na to idejo ponovno spomnili.

Kaj mora po Zakonu o zaščiti živali zagotoviti skrbnik rejne živali:
- prebivališče, hrano, vodo in primerno oskrbo
- svobodo gibanja
- dovolj prostora, če je žival privezana ali zaprta
- svetlobo, toploto, vlažnost, kroženje zraka, koncentracijo zraka, higieno ...
- ločeno nastanitev nezdružljivih živali

"Kadrovska stiska je dejstvo"
Sprejetje takega predloga bi se jim zdelo smiselno, saj je vzhodni Sloveniji registriranih 216 tisoč psov, veterinarskih inšpektorjev je 198, vendar le deset takih, ki so na terenu in se ukvarjajo z nadzorom, poleg hišnih pa so njihovo področje tudi rejne živali. To je za direktorico veterinarskega urada absoultno premalo. Preostali veterinarski inšpektorji so namreč zasedeni z nadzorom pridelave, predelave in prometom z vsemi živili živalskega izvora, torej posledično tudi z varovanjem zdravja ljudi. Jasno je povedala, da kadrovska stiska ni izgovor, temveč dejstvo.

In omenjenih deset veterinarskih inšpektorjev se ravno ne sprehaja naokoli in išče primere zlorab, ampak se le odzivajo na prijave. Obstajata sicer dve možnosti, ki jim delo nekoliko olajšata. Spomladi, ko pse cepijo proti steklini, se ugotavlja, kateri psi niso bili cepljeni, in se lastnike obišče in obvesti, da morajo zagotoviti cepljenje. Če se lastniki ne odzovejo, sledi kazen. V drugem primeru pa občasno v večjih mestih, na ulicah in parkih nadzirajo vodenje psov.

So pa po Zakonu o zaščiti živali tudi policisti pristojni, da na javnih površinah opozarjajo ali kaznujejo lastnike psov, ki svojih ljubljenčkov nimajo na povodcu. In ker je inšpektorjev, ki bi se s tam ukvarjali premalo, je Čadonič Špelič poudarila, da brez sodelovanja policistov in njihovega zavedanja za odgovornost do živali, položaja v državi ne bi mogli obvladati. "Mi ne moremo obiskati vsakega lastnika, posebno ne tistega, ki ima psa v svojem stanovanju. Mi v stanovanje lahko vstopimo izključno z nalogom sodišča." Prav zato si želijo večje sodelovanje občin, in kot poudarja, občine po zakonu o zaščiti živali morajo zagotoviti zavetišča, kar nekako, tako direktorica Vursa, gre skupaj.

V članku je večkrat omenjen nadzor nad tam, ali imajo lastniki svoje pse na povodcih. Poglejmo podrobneje, kako Zakon o zaščito živali to odreja in kaj predvideva za nevarne pse.
Po 11. členu zakona je obvezno vodenje psa na povodcu na vseh javnih mestih.

NEVARNI PSI
Nevaren pes, je pes, ki je ugriznil človeka oziroma žival.
Med nevarne pse se ne štejejo policijski in vojaški psi ter psi, čigar ugriz je posledica nedovoljenega vstopa osebe na zemljišče, ki je bilo na vhodu označeno z opozorilnim znakom.

Zagotovitev fizičnega varstva nevarnih psov:
- psi so na povodcu in opremljeni z nagobčnikom
- so zaprti v pesjaku ali objektu
- so v ograjenem prostoru z ograjo, visoko najmanj 1,8 metra, na vhodu pa je opozorilni znak
- nevarnega psa ni dovoljeno zaupati v vodenje ljudem, mlajšim od 16 let


Ko pride do prijave, lastnika živali obišče inšpektor
Ko nekdo poda prijavo o mučenju živali, inšpektor obišče lastnika domnevno mučene živali in ovrže ali potrdi sum. Če je jasno, da žival trpi in so ji namensko povzročene bolečine, odredi odvzem in namestitev v zavetišču, če je to hišna žival, če je pa rejna, se uredi ali zakol ali evtanzija. Proti lastniku se začne postopek, zadevo prevzame tožilstvo. A pri takih primerih, ko se ugotavlja mučenje, ne gre brez policije.

Kot nam je pojasnila Vida Čadonič Špelič, so v take primere mučenja in zapostavljanja živali večinoma vpleteni ljudje, ki so tako ali tako socialni problem, zelo pogosto je tukaj prisoten alkoholizem. Tako so v okolici Dravograda že imeli primer alkoholika, ki je imel v hlevu že dve leti poginuli kravi, poleg njiju pa je bila še ena živa.

Lani je Vurs izdal 691 prekrškovnih
postopkov, kar pomeni, da je bilo izdanih toliko kazni. Prav tako je bilo izdanih še 608 odločb o odpravi nepravilnosti, ki so jih odkrili nadzoru dobrega počutja živali.

Ko je žrtev inšpektor
Takrat je pomoč policije potrebna, direktorica Vursa pa je ob tem še enkrat spomnila, da s policijo zelo dobro sodelujejo. "Oni nas varujejo, mi brez njih takih dejanj sploh ne bi mogli izvrševati," je poudarila. Pogosto se namreč dogaja, da se lastnik živali spravi na inšpektorja. Tako je pred leti lastnica dveh približno pol leta poginjenih krav, ki sta še vedno ležali v hlevu, z vilami napadla visoko nosečo veterinarsko inšpektorico in jo želela prebosti. V drugem primeru je neki moški, ki mu je inšpektorica napisala globo nad njo spustil psa, ki jo je ogrizel. Tudi grožnje inšpektorjem z železnimi palicami ali motornimi žagami niso velika posebnost.

Na vprašanje, s kolikimi primeri mučenja se sploh srečajo letno, Vida Čadonič Špelič odgovarja, da je primerov mučenja vedno preveč. "Vsak primer mučenja je preveč in moramo se boriti proti temu." A vseeno pogosta prihaja do žalostnih primerov. Tako se lahko zgodi, da se psu, še kot mladičku natakne ovratnico proti bolham, na katero se nato pozabi, pes zraste, ovratnica pa se mu zarije v kožo. Še bolj žalosten pa je morda primer ženske s Koroškega, ki je v stanovanju živela s številnimi psi, ko je inšpektorjem in policistom uspelo priti v stanovanje pa so našli nekaj popolnoma shiranih psov, nekaj poginulih pa v zmrzovalniku.

Sabina Zonta
Prijavi napako
Komentarji
Babsi
# 27.02.2010 ob 14:08
Žival mora biti res ampak res v katastrofalnih razmerah, da zganejo riti. Saj pove že to zadosti, da puščajo že nekaj let, brez oziranj na opozorila hrte v Kranjski Gori zunaj na mrazu sredi zime.
V glavnem podn. Niti ni nadzora nad pobiranjem iztrebkov, čipiranjem psov, cepljenji. Vsak pes, ki pride v zavetišče je nečipiran, necepljen.
Naj nehajo govoriti o novem zakonu, resno naj pričnejo opravljati svojo službo. Če bi bili vsi psi čipirani, kot pa zakonu morajo biti, potem bi jih bilo veliko manj vrženih na cesto.
Valpurga
# 27.02.2010 ob 14:37
Me zanima, kaj dela teh 10 inšpektorjev. Ko prijaviš mučenje živali, jih ni nikjer.
Počakati je treba 30 dni in potem inšpektorja prijaviti na VURS, to je pa tudi vse.
Društva proti mučenju živali so napisala peticijo (mojpes.net) , ker so zelo nezadovoljna z delovanjem VURSA!!!! Čadonička naj odstopi!!!
dezemlj
# 27.02.2010 ob 14:13
žival je predobra za sadistične in mazohistične ljudi.... folk se pa zgraža ko se kateri živali zmeša pa nekoga razcota......
jack burton
# 27.02.2010 ob 14:07
-sloga-

Sem hotel rečt,da iztrebki po cestah so najmanjši problem......edini problem, ki ga jaz vidim so iztrebki v možganih nekaterih lastnikov!!! To je res velik problem!!!! Drugač se strinjam s tabo....
schnitzelj
# 27.02.2010 ob 17:18
Če mučiš žival,mučiš sebe.
sizif1
# 27.02.2010 ob 16:28
eco kje si
pa ne da te je udbocenzura popapala, kakor že marsi koga na tej spletni strani.
des16
# 27.02.2010 ob 14:43
babsi

Popolnoma se strinjam, da je potreben večji nadzor in tudi delo inšpektorjev. Poznam inšpektorico, ki med službenim časom skoraj vsak dan nabavlja robo v trgovini, gre domov kuhat , nato pa še malo delat..Na prijavo o zanemarjanu psa, ki je brez vode po 3 dni, ker lastniki živijo drugje, se je odzvala šele po 14 dnevih, pa še takrat so je bolj zanimali moji podatki, kot to, kaj se dogaja s psom. Mimogrede, zgodilo se ni nič ; pes je še vedno brez vode 3 dni, zaprt v pesjaku, tudi pozimi, jaz pa sem obupala in ne kličem več nikogar.
Wodan
# 27.02.2010 ob 13:56
eh, živali odvzemajo le če so prisiljeni. pri nas na vasi so eno odpeljali v psihiatrično bolnišnico in njenih 100 mačk iz stanovanja samo spustili v naravo. če bi pa bila iz mesta bi iz tega nastala afera in kresalka bi jokcala pred kamerami...
zigak
# 01.03.2010 ob 10:51
Sistem nesposoben reševanja realnih problemov. Ostane nam samo neposredna akcija.
sizif1
# 27.02.2010 ob 16:16
V končni fazi: Kaj smo ljudje? Samo živali, ki nimajo naravnega sovražnika. Zato smo si izmislili vojne in bolezni ( Novejše bolezni so samo plod našega poiskušanja z biološkimi orožji).
sizif1
# 27.02.2010 ob 16:08
Dela se vse za boljši nadzor. Sedaj vsajujejo psom čipe, še malo, pa bodo nam!
Ne zanimajo me psi, njihovi iztrebki, njihove kvazi zlorabe. Zanimajo me ljudje.
Kaj hudiča je narobe s psom, ki ga je lastnik slabo vzgajal? Nič!
Pes ni kriv, da je lastnika raztrgal. Jaz bi mu dal nagrado ne evtanazijo.

Kdo si sploh lahko lasti žival?
moonylink
# 27.02.2010 ob 15:47
Zadeva je dejansko dokaj jasna:

Nadzorovati se nikoli ne bo moglo stotine tisočev živali, to je neumnost o tem na tak način sploh razmišljati.

Kar se lahko stori je to, da se uvede za lastnika mladega psa obvezno osnovno šolanje, da se pes socializira v skupini z drugimi psi in ljudmi in da se lastnik nauči obvladovati in razumeti svojega ljubljenca.

Lahko mi verjamete, da bi potem vsak trikat, ne dvakrat premislil, če je na psa in odgovornost ki jo pes prinaša pripravljen. Če človek v začetku ni pripravljen niti par mesecev po par ur na teden preživeti s psom v pasji šoli potlej tudi za odgovornega lastnika ni primeren.

Ampak za naš ljubi VURS je to šele začetek problema.

S stotisočev psov se številka zniža na nekaj deset tisoč.

Drastično pade prodaja hrane v veterinarskih postajah, cepljenja, zdravljenja....ki so za vurs in veterinarske postaje po sloveniji ***ZLATA JAMA*** zapomnite si to, kar vam pravim, imam direkten vpogled v poslovanje veterinarske postaje in njihove miselnosti....zato VURS lahko le naklada o rešitvah, edina SPREJEMLJIVA rešitev za VURS je takšna, ki ne bo omajala njegove finančne preskrbljenosti.

Čeprav je mnogo izjemnih veterinarjev ki imajo živali radi in svoje delo opravljajo vestno in iskreno pa je še več takšnih in drugačnih živinozdravnikov ki morajo od nečesa pač dobro živeti.

Lahko ste brez skrbi, da zaradi zgoraj omenjenih dejstev do kakšne učinkovite rešitve ali celo učinkovitega nadzora ne bo prišlo NIKOLI. Tole je le presmešno mešanje megle.
jack burton
# 27.02.2010 ob 13:22
-sloga-

Verjetno tebe bolj kot mučenje živali na sploh, skrbijo njihovi iztrebki!?
silverwolf
# 01.03.2010 ob 13:32
Bele: lepa XD
Beleladje
# 01.03.2010 ob 13:17
"Kar se pa tiče tistega letanja za inšpektorji z vilami, motorkami in podobnim pa se vidi na kakšni ravni primitivnosti je tak narod."
Silver, mogoče pa narod samo vidi raven primitivnosti inšpektorjev - in se do njih obnaša v skladu s tem :wink
silverwolf
# 01.03.2010 ob 11:16
Ja bolj malo je nadzora nad hišnimi ''ljubljenci'' in drugimi domačimi živalmi. Inšpektorji pa tdi nimajo nobenih pravih pooblastil... ja kot ste že eni napisal in s strinjam z vami bi mogli pr nas imet ''animal'' policiste. saj se vidi akj z njimi dosežejo. Pa tudi zakonodajja je tam tako stroga da se za mučenje tudi odsedi po več let.

Kar se pa tiče tistega letanja za inšpektorji z vilami, motorkami in podobnim pa se vidi na kakšni ravni primitivnosti je tak narod.
Učenec Mojstra
# 28.02.2010 ob 18:33
Pozabil:Izvod revije avgust 2009,na naslovnici je Gos.
L.P.
Učenec Mojstra
# 28.02.2010 ob 18:30
Osvoboditev-slovenska revija,mesečnik,
revija za prijatelje živali,
a) stran-9
Citiram:(pod sliko male opice):Pri poskusih oboroženih sil Nemčije je od leta 2004 umrlo najmanj 3.300 živali !
b)stran 24
slika psa ,živ,testiran
Nimam želodca za več.Obup.Beda civilizacije človeka ki to ni več !

Op:www.osvoboditev-zivali.org ---donirajte,naročite več izvodov,pošljite v šole,fakultete,politikom,pristojni ustanovam.Da se bo kaj do živali spremenilo.b)sliko psa poglejte prazna želodca.Jočem.
koprcan
# 28.02.2010 ob 13:37
Nekaj me je zelo zmotilo: "Policijski psi niso opredeljeni kot nevarni psi, saj je pri njih ugriz posledica izvajanja službene dolžnosti."
Naj povem še, da mi je pred nekaj leti policist povedal, da lahko na osumljenca kaznjivega dejanja, za katerega je zagrožena zaporna kazen več kot 10 let, spustijo psa brez nagobčnika....zanimivo....naj povem, da so psi le živali...zanimivo bi bilo videti, kaj bi se zgodilo, če bi ta pes osumljenca pogrizel do smrti?
Ostal sem brez besed....
schnitzelj
# 27.02.2010 ob 17:19
Če mučiš žival, mučiš sebe.
schnitzelj
# 27.02.2010 ob 17:14
@sizif

Pa kaj je s tabo,zdaj al te narobe razumem, al maš pa kar ene čudne...Ne vem kaj ima udbocenzura in pa izjava pes je več vreden,kot delavec, s temeljnim,bistvenim in predvsem osnovnim problemom človeštva,to pa je,da če je odnos do živali brez morale in etike(pa ne mislim tu samo na primer BARIČEVIČ)je tud odnos med soljudmi gnil in brez sočutja(skorajda zverinski) problemi so globlji in so stari,kot človeštvo.
Spremeniti odnos do živali(NA BOLJŠE),pomeni spremeniti odnos do nas samih in svet bo boljši, lepši,predvsem pa pravičnejši,tud za delavca na katerega se zglasuješ.
Hipi
# 27.02.2010 ob 16:55
Pa dajte že enkrat objavit Baričevičevo sliko, ko so ga psi fentali. Al pa vsaj sliko dildota.
sizif1
# 27.02.2010 ob 16:25
eco
Ne prvociraj. Oblast bomo tako ali tako vzeli v svoje roke.
Pravna država je pri nas ¨crknila¨ .Pes je več vreden kot delavec? Ozek krog priviligirancev odloča o usodi Slovencev?

Pa p**da kje živimo!
-sloga--
# 27.02.2010 ob 13:55
jack burton neka kultura pa mora biti. To kar se zdaj dogaja je pa daleč od kakršnegakoli nadzora države. Če ne morejo poskrbeti že za tako očitne stvari, kot so vrvice in iztrebki kako misliš, da bodo poskrbeli za odpravo mučenja?

Samopašnost lastnikov živali je več kot očitna. Delajo kar se jim zazdi, zato se ne čudit, da pride do takih ''nesreč''.
krejzi
# 27.02.2010 ob 13:25
priporočam ogled dokumentarca Earthlings
Piskotek
# 27.02.2010 ob 14:44
-sloga--
# 27.02.2010 ob 12:59
Seveda boljši nadzor. Tudi nad tem koliko psov hodi naokoli brez vrvice, nadzor nad tem koliko lastnikov sploh pobere iztrebke za svojimi ljubljenčki itd. Uvesti dosledno kaznovanje.
sansam
# 27.02.2010 ob 21:49
No ja malo mašila mora biti.Tako,da se vse skupaj odmika od teme,ki naj bi se raziskala.V naši domovini je očitno veliko omahljivcev in strahopetcev.So zanemarjene in zapuščene pujcke pojedli?
Kluzo
# 27.02.2010 ob 21:16
Glede na število članov v stranki je številka še majhna.
beabica
# 27.02.2010 ob 13:36
Kaj zdaj pa to Špeličevo hočte na boljši glas rangirat-nikoli,nam se je priskutila!
BorutMaja
# 27.02.2010 ob 15:57
Problem je, da je zelo veliko takih ljudi, ki imajo psice doma ... psica skoti par psov, potem pa jih ne pobijejo takoj ... potem pa sledi ... pomanjkanja denarja, da bi jim kupili zadostno količino hrane, da bi jih negovali ... ko en odide na potep, se mu pridružijo še ostali ipd.

Vem, da je vsako žival težko ubiti ... ajhnega psa, takoj ko se skoti moreš takoj rešti ... isto kot mačka. Ko žival enkrat zčne gledati, je prepozno.

Po celi sloveniji bi mogli hoditi živinozdravniki in vse živali kastrirati ... živali bi bil manj, in manj naporno za njihove lastnike, da bi lahko skrbeli za njih.

Imam dva psa ... psico in psa ... in psica je sterelizirana in pes kastriran, tako da nimam s tem nobenih problemov. Manj psov imaš pri hiši, lepše skrbiš za njih.

Želim, da nekateri tu malo pogledate oddajo na Animal Planet Živalska policija, in boste lahko videli primere ... ko lastnik nima denarja, in nima omejitev v številu psov in mačk, kaj se zgodi z živaljo ... V tolažbo mi je samo to, da so tam pasja življnja toliko vredna, kot pri nas človeška ... za mučenje psa do smrti tam dobiš tudi 10 let zaporne kazni in visoko denarno kazen ... tolko pa pri nas dobiš tudi za umor človeka ...
Kazalo