Slovenija
Janez Janša, SDS
SDS bi glede na anketo Ninamedije volilo 14,5 odstotka volivcev. Foto: BoBo
Če bi bile danes volitve, bi po raziskavi Slovenski utrip največ glasov dobil SDS. Foto: FUDŠ
VIDEO
SMC-ju podpora vztrajno pada
VIDEO
Podpora vladi upadla, SDS...

Dodaj v

SDS znova na javnomnenjskem vrhu

Najbolj priljubljen politik je Borut Pahor
24. november 2014 ob 08:08,
zadnji poseg: 24. november 2014 ob 14:29
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Le še 18 odstotkov anketirancev v javnomnenjski raziskavi Vox populi in 29,7 odstotka anketiranih v raziskavi Slovenski utrip meni, da je vlada Mira Cerarja uspešna oz. jo podpirajo.

Posledica neuspešnega iskanja gospodarskega ministra, konflikt s sindikati, precej kontroverzno vladno kadrovanje - to so med drugim vzroki za izjemen padec podpore vladi. Po anketi Vox populi, ki jo za POP TV in Dnevnik opravlja agencija Ninamedia, je z delom vlade nezadovoljnih 70,4 odstotka anketirancev.

SDS je posledično le štiri mesece od volitev po priljubljenosti že prehitel SMC, ki je od septembra izgubil kar 10 odstotnih točk podpore. Na volitvah bi danes zmagal SDS, ki bi sicer dosegel enak izid kot prejšnji mesec, 14,5 odstotka glasov. SMC pa bi tokrat dobil zgolj 13,8 odstotka glasov (oktobra 18,5).

Podporo izgubljajo tudi druge koalicijske stranke. SD bi dobil le še 8,7 odstotka glasov (oktobra 10,8), Desus pa le 5,5 odstotka (oktobra 8,5). Podpora je padla tudi NSi-ju, ki bi dobil zgolj 4,4 odstotka glasov (oktobra 6,8). Anketarji pa še naprej komaj zaznavajo najmanjšo parlamentarno stranko ZaAB, ki bi danes dobila zgolj 0,7 odstotka glasov (oktobra 0,5).

Najbolj je podpora zrasla Združeni levici, dobila bi 8 odstotkov glasov (oktobra 5,2), ki je četrta najbolj priljubljena stranka v državi. Povečalo se je tudi število tistih, ki ne bi volili. Teh je že skoraj petina, 18,6 odstotka (oktobra 15,8).

Najbolj priljubljeni politiki so SD-jevci
Najbolj priljubljen politik je tokrat predsednik republike Borut Pahor, druga je evropska poslanka Tanja Fajon, tretji pa Dejan Židan. Sledijo jim Violeta Bulc, Miro Cerar, Janez Potočnik, Ljudmila Novak, Lojze Peterle, Violeta Tomič in Karl Erjavec.

V javnomnenjski raziskavi Vox populi je sodelovalo 700 anketirancev, narejena pa je bila med 18. in 20. novembrom.

SDS prvi tudi v Slovenskem utripu
Nekoliko večjo podporo vladi je v primerjavi z Vox populi namerila raziskava Slovenski utrip, ki jo je izvedla novogoriška fakulteta za uporabne družbene študije (FUDŠ). Vlade ne podpira 58,8 odstotka anketiranih, medtem ko jo podpira 29,7 odstotka vprašanih.

Slovenski utrip tako kot Vox populi ugotavlja, de je najbolj priljubljena stranka SDS, ki bi jo volilo 11,3 odstotka anketiranih, sledi SMC (10,9 odstotka), NSI (4,1 odstotka) in SD (4,1 odstotka). 24,8 odstotka anketiranih pa je odgovorilo, da ne bi volilo nobene stranke, 22,1 odstotka jih na vprašanje ni znalo odgovoriti 6,7 odstotka pa jih ne bi šlo na volitve.

Naklonjenost privatizaciji
Več kot polovica sodelujočih v raziskavi (51,2 odstotka) je menila, da je treba nadaljevati privatizacijo državnih podjetij. Skoraj polovici (48,1 odstotka) se zdi napovedano vladno varčevanje v javnem sektorju neupravičeno, saj je bilo v javnem sektorju že dovolj odrekanja. Anketiranci pa so bili precej bolj razdeljeni glede vpliva sindikatov na sprejemanje političnih odločitev v Sloveniji. 37,4 odstotka jih je menilo, da je prevelik. 36,9 odstotka pa da je premajhen.

Anketa je bila narejena na vzorcu 905 anketiranih, potekala pa je med 17. in 20. novembrom.

Cerar je obul prevelike čevlje
Javnomnenjska raziskava Dela je razkrila, da 35 odstotkov vprašanih meni, da si je glede iskanja gospodarskega ministra premier Miro Cerar s premiersko vlogo zadal več, kot je sposoben narediti.

22 odstotkov vprašanih je prepričanih, da težave z iskanjem ministrov kažejo nezaupanje v politiko, 17 odstotkov pa jih meni, da zaplet ni neobičajen. Da Cerar ni imel srečne roke, jih je odgovorilo 13 odstotkov.

31 odstotkov vprašanih je menilo, da je dejstvo, da vlada trenutno nima gospodarskega ministra zelo velik problem, za 36 odstotkov pa je to velik problem. Trinajst odstotkov jih meni, da gre za problem, ki je obvladljiv, šest odstotkov pravi, da gre za majhen problem, za deset odstotkov pa to sploh ni problem.

Večina anketirancev, 49 odstotkov, ne podpira ideje o združitvi ministrstev za gospodarstvo in finance, 38 odstotkov pa takšno idejo podpira.

Javnomnenjsko raziskavo je opravilo Delo Stik 18. in 19. novembra na vzorcu 401 anketiranca.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
ucenec
# 24.11.2014 ob 08:21
Za naslednjič bi bilo fajn, če bi volilci ugotovili kaj tudi pred volitvami.
Cvicek
# 24.11.2014 ob 08:16
A strašijo malo a? :)
SamoRes
# 24.11.2014 ob 08:21
"Sprašujem se, ali je sploh še rešitev za ta narod. Mogoče smo na tako evolucijsko primitivni ravni, da smo dosegli svoj maksimum in da več ne zmoremo. To vprašanje se mi zadnje mesece valja po glavi. Mogoče pač nismo sposobni in iz sebe nikoli ne bomo nič naredili."

Dr.Erik Brecelj
Tao3
# 24.11.2014 ob 08:29
SDS je po anketah vedno visoko, ker se ankteria ljudi, ki doma čepijo pri stacionarnih telefonih.

Ko pa pridejo volitve in ura resnice in na volišča pridejo pošteni in delovni ljudje, potem SDS tone. SDS zadnje tri volitve v povprečju izgubi 100.000 volilcev.

SDS-ovci vi se kar veselite anket, volitve in poštenjaki vas na volitvah vedno damo v kot. Ivan Janez Majer Janša v vodstvu SDS-a je GARANT, da SDS ne bo NIKOLI več v vladi. Hvala Ivan.

SDS
volitve 2008- 307.000 glasov
volitve 2011- 288.000 glasov
volitve 2014- 178.000 glasov

Lokalne volitve:
SDS 2010 - 33 županov
SDS 2014 - 19 županov

Hvala Ivan Majer za udejstvovanje v politiki, ti si GARANCIJA za vnovičen neuspeh SDS-a ;)
OMNIC
# 24.11.2014 ob 08:23
Samo 18 anketirancev je za MC?
Potem je pa res na psu! Saj to je manj kot 3%?!
Od 700 anketiranih.
Že zato ne zaupam nobeni anketi. Ker niti računskih operacij ne izpeljejo, kot je treba (ali pa teksta ne znajo pregledati in popraviti, kjer je iz aviona vidna napaka).
KPRAA
# 24.11.2014 ob 08:22
Tipično slovensko obnašanje :)
mihatirs
# 24.11.2014 ob 08:31
HAhahahahahahaha, umeram od smeha...poltiični zapornik nej vod državo!!!!! Jaaaaaa to si želim
Tao3
# 24.11.2014 ob 08:33
Jagoda Lilit: Samo SDS se še drži sama svojih načel.

To vam pa moramo priznati. SDS se resnično drži svojih načel, ki so:

- laganje,
- hujskanje,
- ponarejanje in lepljenje,
- grožnje in žalitve,
- zbirališče obsojenih kriminalcev,
- obujanje domobranstva.

Skratka, SDS se temeljito drži svojih načel, celo vodi jo obsojen kriminalec, kar je UNIKUM v SVETOVNEM MERILU.
Jezni Smrk
# 24.11.2014 ob 08:23
Sovražim se vprašati, ali ste normalni, ker je jasno, da niste normalni.
heros
# 24.11.2014 ob 08:30
da sds prosperira je zaslužna izključno smc. razočaranje do konca.
ZETAC
# 24.11.2014 ob 08:31
Vse se nekako razvija po pričaovanjih (glede na specifičnost slovenskega prostora in volilcev), edino tale Janez Potočnik mi je pa res zagonetka, enostavno ne vem, kaj je dosedaj dobrega naredil za Slovenijo in zakaj je tako populren še kar naprej.
SamoRes
# 24.11.2014 ob 08:24
Če bi leta 1991 vedeli, da bo 23 let kasneje po anketi vodil politik obsojen korupcije in da bomo edini ohranili bslkanske vrednote bi marsikdo ravnal drugače. Sram me je, med kakšnimi državljani živim, saj ni čudno da vse propada.
DE(j)MOKRA(s)T
# 24.11.2014 ob 08:34
Neverjetno kaj iz pregovorno poštenega naroda naredi kapitalizem v dobrih dvajsetih leti.
Kriminalca bi volili, kaj sledi? Pedofili v vrtcih?
nejc21
# 24.11.2014 ob 08:31
SDS hahaha. A si predstavljate, da bi imeli predsednika vlade, ki bi vodil vlado iz zapora. Potem bi pa v novicah pisalo da sta se Janša in predsednik neke druge vlade sešla na delovnem sestanku na Dobu. :)
anban
# 24.11.2014 ob 08:35
Če je to res, 14,1% Slovencev nima razvitih etičnih ne moralnih standardov.
weylakuc
# 24.11.2014 ob 08:55
SDS večno prvi na anketah...

Glede Cerarja je pa itak tako da v trenutku ko nekdo začne delat pade podpora. Vedno je bilo tako in vedno bo.
anjago1
# 24.11.2014 ob 09:01
blaaaa blaaaaa kdo pa verjame tej N=700 anketi..... če so anketirali v grosuplju na avtobusni pol je to možno ja
šurda
# 24.11.2014 ob 08:39
Saj tako je vedno, a ko pridejo volitve pride tudi ura
resnice !

No ko smo ravno pri javnem mnenju " vox populi" Včeraj je
na partijskem kongresu prišel do revolucionarnega
spoznanja tudi Zvonko "lukašenko" Černač strumno je po
tehtnem razmišljanju prišel do ugotovitve, da so bile
volitve delno legalne in legitimne, seveda sem štejejo
izključno glasovi, ki jih je prejela SDS, še posebej tisti iz
Grosuplja !
tzt
# 24.11.2014 ob 08:21
SMC se vse bolj kaže kot nova volilna prevara levih volilcev. Za vodenje države potrebuješ precej več kot samohvalo o etiki in morali. Sicer Cerarja nimam za neumnega človeka. Ko bo ugotovil, da ni dorasel nalogi, bi bilo bolje, da se raje zopet prime tolmačenja zakonodaje. Tam mu je šlo dobro.
DE(j)MOKRA(s)T
# 24.11.2014 ob 09:20
Zakaj pa pri nas nimamo raziskovalnih novinarjev, ki bi raziskovali ozadja v politiki, gospodarstvu, zdravstvu? A vsi delate prek študenta in prepisujete agencijske novice? Samo o Janši poslušamo.
sfrjtito
# 24.11.2014 ob 09:11
čudn na volitvih pa ne morejo zmagat!!!!
OMNIC
# 24.11.2014 ob 08:36
@mihatirs: v ceoti se strinjam z vašim postom, samo s tem ne, da je političen. Zapornik, namreč.
REsnica
# 24.11.2014 ob 08:24
Povečalo se je tudi število tistih, ki ne bi volili. Teh je že skoraj petina, 18,6 odstotka (oktobra 15,8).

najpomembnejši podatek in edini ki govori o tem, da smo na poti k zamenjavi sistema in ne lutk ki jim pravimo politiki.
kdorkoli v tem sistemu zmaga na volitvah bo moral plesat na POP glasbo ki je že napisana. Plesal bo po zakonih ki ščitijo lastnike denarja s pomočjo represivnih organov.

današnji demokratični kapitalizem ni niti približno več podoben izvirni ideji o demokraciji ( antična grčija). Danes je bolj demokratičen in bolj praven in zakonit praviloma tisti, ki ima več denarja.

z udeležbo na volitvah dajete umetno dihanje sistemu ki je na smrtni postelji.

ne rabimo novih obrazov in novih ali starih strank, ki nas vse delijo. Rabimo nov in bolj pravičn sistem! Že vedo zakaj otroke že v OS učijo da je današnji sistem skoraj ulitmativen, najboljši možen in nesmrten
mihael1
# 24.11.2014 ob 08:59
Ljudje se pač iz zgodovine niso dosti naučili. Žal pa je tudi SMC urezala ubogljivo politiko do Bruslja in ni pokazala kreativnosti in nikakršne pobude. Tako ostanejo samo rezi in poglabljanje krize.
provni
# 24.11.2014 ob 08:52
SDS znova z zapornikom na čelu. Najbolj izkušen zapornik jih bo še naprej vodil.
DE(j)MOKRA(s)T
# 24.11.2014 ob 08:53
Poizkusimo narediti analizo s pomočjo učbenikov s Trstenjakove:

Še zadnji poizkus tranzicijske desnice, da s pomočjo rumenokravatih sodišč in medijskega monopola ubrani Ljubljenega vodjo.
Warbird
# 24.11.2014 ob 12:56
Jaz pa mislim tako, da ni cudno da SDS pridobiva, saj ti ki so zdaj na oblasti ne znajo druga kot se ukvarjat z JJ in mu posledicno delat reklamo, ja tudi slaba reklama je reklama ! In tudi sam sem zgubil zaupanje v naso levico in se vedno bolj nagibam k temu da na naslednjih volitvah volim desnico. Zakaj ?

Sedaj ze 6 let gledam, kako ne znajo naredit nic od nic, znajo samo kvazi varcevat in dvigovat davke. Se malo pa se bomo vrnili v fevdalne case in placevali 90% davke za gospodo, mi pa bomo zivotarili s tistimi 10%. Prodaja drzavnih podjetij je minimalna stvar ki bi nas morala skrbet trenutno. Se malo pa bomo tako obdavceni da nebomo mogli vec placevat poloznic, ker bomo enostavno prevec morali dat drzavi, ki ji ni jasno da so za izhod iz krize potrebna delovna mesta in razbremenitev gospodarstva, da ljudje zacnejo zapravljat, da se dvigne kupna moc ! Problem bo ko nam bodo ti tujci kupovali nasa stanovanja/hise, ki jih bomo primorani prodat. In sprasujem se zakaj, samo zato ker nam gre en clovek na zivce in raje volimo nesposobne samo da nebi bil on na oblasti, se sprasujem a je vredno ? Ja do zdaj mi je bilo, ampak v nadaljne pa se sprasujem ...
GD
# 24.11.2014 ob 11:27
Dokler bo vlada si izposojala milijarde bo morala "kimati" kreditodajalcev... Ko bo pa vlada naredila to kar je hotela vlada pod vodstvom SDS, da se nehamo sposojati denar oz. zmanjšamo to kreditno odvisnost na skoraj nič, takrat pa ne bo potrebno več kimati...

Resnično upam da oblast v Grčiji prevzame skrajna leva opcija, da bo Slovenski narod videl kakšna beda nas čaka če bomo/boste še naprej podpirali skrajno levico...

V levici ni rešitve, je pa v desno-sredinski opciji!
sosedmenenemara
# 24.11.2014 ob 11:26
v Sloveniji so "levi" bolj desni od desnih!
Alchemist
# 24.11.2014 ob 09:55
Če bi se Cerar držal tega, kar je govoril pred volitvami, mu podpora zagotovo nebi tako drastično upadla. Sedaj pa ima, kar ima. Klečeplazenje pred EU in finančnimi trgi ima svoje posledice.
korenc
# 24.11.2014 ob 09:27
vlado na dinos brezplačno
šurda
# 24.11.2014 ob 09:02
Važno je le to, da ko pridejo volitve, takart pride tudi ura
resnice za SDS, ta pa ni tako rožnata !
Seveda so potem takoj po voitva izjave "ubitačne" vse
drugo je krivo za poraz od "zvezde stalnice" Murgle in palčka
pa vse do vremena in seveda biser vseh biserov !
Neligitimne in nelegalen volitve !
Kot pa sem že omelil je Zvonko "lukašenko" Černač prišel
do spoznaja vredlega le SDS-a !
Valuk_
# 24.11.2014 ob 08:34
Kam smo res zašli,

Da ljudje sploh pomislijo, da nas bi vodila stranka, ki jo vodi skorumpiran politik, ki ima za sabo kup ljudi, ki sam ponavljajo njegovo mnenje. Partija, z eno besedo. Očitno želja po starih časih.

Slovenija, dežela enoumja.
svitos
# 24.11.2014 ob 14:30
Vox populi! V Sloveniji obožujemo kriminalce.. Naj celi svet to ve!
ti-ne
# 24.11.2014 ob 12:31
generusus

# 24.11.2014 ob 12:28
Prijavi neprimerno vsebino Binder Dandet, 24.11.2014 ob 12:21

Ja, ampak v teh letih (2004-2008) se ni prekomerno zadolževala država, ampak v veliki večini banke, podjetja in tudi državljani.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ok. Še en komentar z Marsa!
Zakaj že dokapitaliziramo banke?
Zakaj že imamo slabo banko?
generusus
# 24.11.2014 ob 11:27
Resne stranke se najprej preizkusijo na lokalnem nivoju, ne pa tako kot SMC, ki se je ustanovil par tednov pred volitvami (podobno kot PS). Povsem nepredstavljivo je, da se nekdo, ki nima prav nobenih liderskih izkušenj, pri abrahamovih letih spomni, da bi šel v politiko in postal predsednik vlade. Nikjer drugod po svetu se ni zgodilo kaj podobnega.
jast123
# 24.11.2014 ob 09:27
Najbolj priljubljen politik je tokrat predsednik republike Borut Pahor, druga je evropska poslanka Tanja Fajon, tretji pa Dejan Židan. Sledijo jim Violeta Bulc, Miro Cerar, Janez Potočnik, Ljudmila Novak, Lojze Peterle, Violeta Tomič in Karl Erjavec

Mi smo pa res ena čudna država. Največ glasov, bi dobila SDS, ki nima niti enega politika med popularnimi. Res pa je, da običajno opozicijske stranke bolje stojijo, kot vladajoče in to, ne glede na to kdo je na oblasti. Že vseskozi me pa tudi moti, da je na tej listi tudi Potočnik, bil celo prvi, ki ni bil nikoli politik pri nas, pa tudi za našo državo, kot evropski komisar, ni naredil čisto nič.
toleranca
# 24.11.2014 ob 08:53
Anketam med volitvami ni verjeti. Tukaj pa res harajo strici iz ozadja : RKC in ameriška ambasada. Jaz anketarja najprej vprašam, kakšna je nagrada za moje odgovore !
gesan
# 24.11.2014 ob 15:52
Janša mene ne žali
...........................
itak! On žali samo drugače misleče od njega...tiste, ki se ne klanjajo vsem njegovim poizkusom spraviti čimveč države v žepe svoje garde.
oliva
# 24.11.2014 ob 14:58
Ja no očitno nam ga pač želite dobesedno vsiliti.
Tako si 10-15% Slovencev predstavlja demokracijo.
šurda
# 24.11.2014 ob 14:29
mala slovenka ( imamo celo 2, druga ima veliki začetnici
a isto trobljenje ! )

Sodba glede Patrie NE BO padla, sladko sanjaj še naprej !
PS: pa tudi dokazi so bili, le videti jih je treba, ne pa verjeti
nekom, ki ne ve ali mu je crknil akumulator, ali je bil to
katalizator !
Bivši uporabnik
# 24.11.2014 ob 13:27
GD ne vem ali se delaš neumnega ali kaj. Matoz je zahteval da se DOKAZI izločijo. Če je zahteval da se dokazi izločijo so dokazi bili, ali je po tvoje zahteval da se izločijo neobstoječi dokazi. Ja čuden je tale Matoz.
Binder Dandet
# 24.11.2014 ob 12:43
@generusus:
"Ja, ampak v teh letih (2004-2008) se ni prekomerno zadolževala država, ampak v veliki večini banke, podjetja in tudi državljani. Primerjaj sedaj to z naslednjimi tremi levimi vladami."

Zgolj pojasnjeval sem SFu, kaj je razlog, da nam je vsem šlo bolje kot kadarkoli. Ogromen dotok denarja. Za katerega pa Janša pa, kot praviš, Janša ni zaslužen, saj praviš, da se ni zadolževala država.:D:D:D

Dejansko je pa vse to povezano. Vsaka vlada ima določen vpliv na makroekonske procese in kar se je nam zgodilo, je to, da je s krizo prišel tudi izstavljen račun za predhodno zadolževanje. Kdor razume te procese, razume. Prepričanih drugače pa itak nobeno dejstvo ne premakne.
GD
# 24.11.2014 ob 11:45
olen
Se ne strinjam, levica z lahkoto prodaja pravljice pred volitvami, a po volitvah pride na vrsti resnica oz. realnost, kar pa narod ne mara... zato tudi desnica težko zmaga na volitvah, ker preveč realno govorijo kaj je potrebno narediti in ne populistično tako kot levica.

No, enkrat bo tudi narod spoznal da levica ni sposobna voditi države, da je preveč nerealna, preveč populistična in takrat bo ponovno zmagala desnica oz. resnica!
SF
# 24.11.2014 ob 11:44
Mandat SDS 2004-2008... Nikoli prej in ne kasneje moja denarnica ni bila bolj polna. Nikoli prej in ne kasneje nisem imel toliko plačanega dela, pa niti en posel ni bil sklenjen z državo ali podjetji v državni lasti... Odkar so lenuhi na ulicah začeli kruliti "razlastili bomo" in "obdavčimo bogate prasce" mi stranke dobesedno bežijo v tujino. Posledično so izgubili delo tudi trije zaposleni...
olen
# 24.11.2014 ob 11:38
Dejstvo pa je da je tezko pred volitvami prodajati pravljice, ki se jih kasneje ne da uresničiti
svabo
# 24.11.2014 ob 10:00
Dokler je edina dodana vrednost slovenske politične strategije, kdo in kako ga bolje potegne kapitalu oz. Evropski komisiji; dejansko ni pomembno kdo vlada tej farsi od državne skupnosti, ki se ji reče Slovenija. Ker v tej državi bi bilo očitno tudi to možno, da bi se predsednik vlade v službo vozil iz puščave in bi pač 15% Slovencev doživljajo svoje mokre sanje. Pod pretvezo kvazi ideološkega boja je potekala in še poteka rop stoletja. Aparatčiki oz. komunjare s katerimi se je obdal kriminalec pa se ločijo od ostalih lopovov samo po boljši partijski disciplini.....
gesan
# 24.11.2014 ob 09:56
Cerar ni popularen.
.................................
Sploh ne vem zakaj bi bil.
Politika ne bi smela bit showbiznis.

Na žalost je pa vedno bolj.
zemljemerec
# 24.11.2014 ob 09:08
Javno mnenje ? seveda so ljudje v stranki SDS na vrhu, celo na svetovnem vrhu v medijih, če vas smem obvestit.. ker me že nekaj časa prijatelji po svetu sprašujejo, ali je res bivši komunist, bivši častnik JNA,današnji demokrat in bivši minister in bivši premier R Slo.obsojen zaradi zlorabe položaja in iz zapora hodi v Parlament v poslansko klop in za jutri si obeta še nadzorno mesto v obveščevalni službi...

Veste, s takšnimi vprašanji se pa jaz ubadam ? in ta podatek je zasenčil vse lepote Slovenije od Bleda do Mure...za 50 let.
šurda
# 24.11.2014 ob 09:07
GD
O čem pa ti odprtih oči sanjaš ?
Nekatri ste res vredni vsega "spoštovanja" tvoj ljubljeni vodja
nikoli več ne bo predsedni slovenske vlade !, to so gola dejstva !
Kazalo