Slovenija

Poudarki

  • "Domovina je ena, nam vsem dodeljena in eno življenje in ena smrt"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 29 glasov Ocenite to novico!
Okupirana Ljubljana
Podoba med drugo svetovno vojno okupirane Ljubljane. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Spomenik vsem žrtvam vojn bo na Kongresnem trgu

Predvideni okvirni stroški: 500.000 evrov
16. april 2011 ob 10:56
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Spomenik, namenjen vsem žrtvam vojn in z vojnami povezanim žrtvam na območju Slovenije, bo prihodnje leto stal v Ljubljani. Krasili ga bodo verzi Otona Župančiča.

Spomenik, ki ga v glavnem mestu predvideva novela zakona o vojnih grobiščih, bodo predvidoma postavili prihodnje leto, so pojasnili na ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve, ki je odgovorno za postavitev spomenika. Čas postavitve pa je kljub temu še vedno pogojen s predhodnim končanjem vseh za to potrebnih postopkov.

Na ministrstvu napovedujejo, da bodo celotni stroški projekta, ki zajemajo izvedbo javnega natečaja za izbor oblikovne oziroma idejne rešitve ter javnega naročila za postavitev spomenika, znašali 500.000 evrov. Finančne konstrukcije sicer še nimajo v celoti zaprte, bodo pa potreben obseg sredstev skušali zagotoviti v proračunih za leti 2011 in 2012. Javni natečaj bodo po njihovih napovedih izvedli še letos.

Župančičeva "ena domovina"
Spremembe zakona o vojnih grobiščih iz leta 2009 med drugim določajo, da se v glavnem mestu postavi spomenik vsem žrtvam vojn in z vojnami povezanih žrtev na območju Slovenije. Na spomeniku bo po določbah zakona kot posvetilni napis verz Otona Župančiča: "Domovina je ena, nam vsem dodeljena in eno življenje in ena smrt."

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Thorr_
# 16.04.2011 ob 11:17
kaj pa če bi kdaj... namesto da se toliko centralnih spomenikov posveča samo vojnam in nesrečem, še kdaj naredilo kakšnega, ki bi se posvečal čemu drugemu.... recimo dosežkom slovenskega naroda.

Jaz bi raje videl, da tam stoji en spomenik recimo..... Dalmatinu, Trubarju, Valvazorju, Vegi, Potočniku....

mislim, da imamo spomenikov posvečenim vojnim žrtvam dovolj po celi državi....
K_ris
# 16.04.2011 ob 11:11
Kongresni trg je zaradi svoje zgodovinske vloge zelo primeren prostor za tak spomenik.
Thorr_
# 16.04.2011 ob 11:21
@Untamle

Daj lepo te prosim, to so teme izpred 70 let, ki se v ničemer ne tičejo sodobnega življenja.

Edini razlog da se to pogreva je to, da politiki ne znajo koristnega dela opraviti in narod raje razdvojujejo s takimi bednimi temami, da zakrivajo lastno nesposobnost in obračajo pozornost stran od dejanskih problemov.

ne jim pomagat pri tem
urkeman
# 16.04.2011 ob 12:14
Ej folk, pogovarjamo se o spomeniku, ki se bo spominjal naših rojakov in nobeden ni rekel nič o ideološki usmerjenosti tega spomenika, torej prenehajte omenjat rdeče belo, ker to tukaj nima veze. Očitno, da si ga mečete na vsak članek, kjer lahko sprostite svoj libido z zmerjanjem desne ali leve strani. Še posebej domobran.
R2D2
# 16.04.2011 ob 11:13
Se strinjam
-mclaren-
# 16.04.2011 ob 13:36
Jaz bi dal za spomenik 250milijonov EUROV, samo če bi dosegli spravo med narodom!
To bi bila sigurno boljša naložba kot pa dokapitalizacija NLBja :)
pegi
# 16.04.2011 ob 11:49
Super. Vse spomenike urediti v tem smislu in se prenehat ideološko delit. Pred kratkim sem na enem pokopališču v okolici videl spomenik s preprostim napisom "Žrtvam vojnih in povojnih pobojev". Tako enostavno se da vse urediti, vsi se lahko najdejo v tem, vsi lahko najdejo posvetilo "svojim" v takih spomenikih. Ni bilo prav, da so domobranci sodelovali z okupatorjem in ni bilo prav, da so jih komunisti po vojni pobijali. Obsodit vsako kolaboracijo in vsak umor, vsem žrtvam pa postavit skupne spomenike in s tem napraviti konec brezveznim ideološkim delitvam, ker imamo resnejše probleme, s katerimi se moramo ubadati.
Thorr_
# 16.04.2011 ob 11:29
@Untamle

zgodovina ne bo nikoli "razčiščena", ker ta debata ni predmet zgodovine... ampak je predmet ideoloških zamer na eni in drugi "strani" - predstavniki obeh strani pa so danes 80, 90 letni starčki, ki s hojalico in kisokovo bombo okoli hodijo in želijo spreti še mlajše generacije z istimi brezveznimi stvarmi o katerih so se kregali oni.

ne nasedaj takim bedarijam. Zgodovina je zgodovina, dejstva so znana. Ideološki pomen teh dejstev pa ne bo nikoli "razčiščen" ker je SUBJEKTIVEN.
grozd
# 16.04.2011 ob 12:20
@urkeman
ja, očitno nekateri res v vsaki stvari prav iščejo in v njo tlačijo neko politično opredelitev
kolko sem iz članka razumel bi naj bil to spomenik žrtvam, neglede na to kdaj so bili pobiti in kdo jih je pobil...
ampak ne, nekateri prav želijo ne kol zabijat v vsako zadevo in jo razdvajat na ideološki osnovi

in smešno, vse so polna usta sprave, ko pa se najde neka zadeva ki bi lahko ljudi poenotila, pa namerno iščejo razloge da bi se lahko spet razdvojili
K_ris
# 16.04.2011 ob 11:40
@Thorr_

To pa ni bil moj point. V parku reformcije ... se poudarja njihov pomen v ... reformaciji.

Spomenik, ki sem ga jaz omenil bi pa bil namenjen velikim intelektualnim dosežkom v tej državi ne pa eni religiozni struji.


Spomenik je bil postavljen v okviru projekta Svetovna prestolnica knjige in ni v njem nič religioznega, ampak gre za počastitev piscev prvih slovenskih knjig.

Glede tega, da bi si Vega, Potočnik in podobni zaslužili spomenik, pa se povsem strinjam.
K_ris
# 16.04.2011 ob 11:28
@Thorr_

Spomenik Trubarju, Dalmatinu, Bohoriču in Krelju je bil lani postavljen v Parku slovenske reformacije.
Thorr_
# 16.04.2011 ob 12:11
@TineB

v Berlinu.... se pred Reicstagom (nemškim zveznim parlamentom) razteza ene ogromna zelenica, kjer.... cele dneve poseda "mladina" (pa tudi turisti in kdorkoli drug).

V nočnih (in dnevnih) urah tudi kdo kako pivce spije ali pa še kaj več. To nikogar ne moti... oz. je še celo odraz tolerance sodobne nemške družbe, ki je take reči ne motijo. Marsikdaj se še kakšen od politični veljakov tam ustavi pa s kom kako besedo ali dve reče. Čisto tako naključno.

Če bo torej naša mladina na morebitnem prenovljenem trgu republike posedala in popila kako vince ali pivo, jaz za to ne bom nič osramočen. Naj se zabavajo kot jim paše, samo da ne delajo prevelkega nerada in ne uničujejo reči.
beyond
# 16.04.2011 ob 11:25
Pod Kongresnim trgom so še rovi, ki so ostanki italijanskega in nemškega zaklonišča, ker so imeli poveljstvo in zabavišče v Kazini. Rove naj za naše vrle kolaborante opremijo s kostmi tako, da bodo mogoče dojeli povezanost kosti z naci fašističnimi deli. Nad rovom pa je tako ali tako spomenik žensakam, ki so zaman prosile Rožmana, naj posreduje pri Itaijanih za njihove može in otroke na Rabu.
Debely
# 16.04.2011 ob 13:03
Jaz bi postavil spomenik slovenski neumnosti.
trocki
# 16.04.2011 ob 11:39
Zakaj so vse te novice ob sobotah?
Thorr_
# 16.04.2011 ob 11:30
@K_ris
ja in spomenik Dalmatinu je tudi pred osnovno šolo v Krškem, ki se imenuje po njem;)

To pa ni bil moj point. V parku reformcije ... se poudarja njihov pomen v ... reformaciji.

Spomenik, ki sem ga jaz omenil bi pa bil namenjen velikim intelektualnim dosežkom v tej državi ne pa eni religiozni struji.
gesan
# 16.04.2011 ob 14:14
Dajmo se spet deliti na vaše in naše, leve in desne, rdeče in bele......!
Postavimo končno spomenik vsem žrtvam vojn v Sloveniji in ne pustimo nasesti skrajnežem iz obeh strani, ki želijo preprečiti spravo med Slovenci!
Vsaj mi MLADI stopimo skupaj in si recimo: Le skupaj lahko uspemo v dobrem in slabem.


Mc laren, se popolnoma strinjam toda za kaj takega ne potrebujemo spomenike ampak svetlejšo prihodnost, ki pa je še vedno ni na vidiku.
Vsaj jaz je ne vidim še najmanj za naslednje tri vlade. No upam, da se za kakšno motim ampak ta in naslednja sta za čimprej pozabit.
Whisperer
# 16.04.2011 ob 13:45
Trenutno je za Slovenijo najpomembneje ,da postavljamo spomenike in slavoloke ??? Ko poslušam poslanke bivše neuspešne TV napovedovalke in njihove novinarje ,ki sedijo v parlamentarnih vrstah mi gre na kozlanje. Vidim,da moralno dno še ni doseženo !
gesan
# 16.04.2011 ob 13:37
Zanimivo , da se nekateri ne spotaknejo celo ob Otona Zupančiča, ki je bil po drugi svetovni vojni član Ljudske skupščine...
bregarz
# 16.04.2011 ob 12:18
Sicer me prav nič ne moti sam spomenik, a nevem, če je zanj res potrebnih pol milijona evrov? So približno takšni stroški za vse spomenike te vrste?
grozd
# 16.04.2011 ob 11:27
no, imam pa edino ti pripombo
sem za to da se postvlja spomenike, samo glede na to da je to še kr draga zadeva, bi mogoče blo fajn v kriznih časih imet druge prioritete, spomenike pa postavljat v času ko imš nek finančni presežek...
Untamle
# 16.04.2011 ob 11:25
Ja, imaš prav. Neraziščena zgodovina je čvrst temelj za gradnjo prhodnosti.
Oton Župančič
# 16.04.2011 ob 22:58
Ljubljana ima spomenik neznanemu vojaku na Trgu Francoske revolucije, kjer je v Napoleonov spomenik položena žara neznanega francoskega junaka- verjel ali ne gre menda za prvi spomenik "neznanemu junaku v Evropi ".
Spomenikov ni nikoli dovolj, sploh takoh, ki ne delijo ampak združujejo, zato pozdravljam idejo.
Za en referendum bi vsakič lahko zgradili najmanj 8 spomenikov v državi :), če bi šlo za lepa umetniška dela bi bila lahko Slovenija enkratna Forma Viva :)
Elemental
# 16.04.2011 ob 19:11
V demokratično razvitih zahodno-evropskih državah so takšne spomenike postavili že 50 let nazaj... no nikoli ni prepozno.
gesan
# 16.04.2011 ob 13:39
Kaj če nam spomenik? A je to najbolj pomebno? Glimaštvo nima konca v tej državi!
Delovna mesta se potrebujejo!!!

Spomenike si delajte takrat, ko boste dovolj bogati, da vam bo prek teklo.
breadmonster
# 16.04.2011 ob 13:06
Upam da se kot z vojno povezane žrtve štejejo tudi okupatorski vojaki. Sicer bi pa ta spomenik raje videl na Trgu republike, ko bo enkrat primerno urejen.

Kaj se bo zgodilo s Sidrom?
Ramus
# 16.04.2011 ob 12:33
"Spomenik vsem žrtvam vojn bo na Kongresnem trgu"

Mrtvi ne potrebujejo spomenikov. Je pa vprašanje zakaj jih postavljajo živi? Bi se strinjal z spomenikom, če bi le ta prinesel slogo, odpuščanje in spravo. Pa vemo da temu ne bo tako. Za to ne vidim smisla v še enem spomeniku. Ker dokler ne bomo dosegli vrednot, ki se nekaterim zdijo samoumvne, bomo vedno znova in znova gradili spomenike.
gosposvetski
# 16.04.2011 ob 12:31
Lepi verzi,res !
Domovina,Očetnjava,draga naša mati vseh Slovencev,za večno ! Srce mi zapoje pesmi Slave in ponosa.Srečno!
Untamle
# 16.04.2011 ob 11:19
mislim, da imamo spomenikov posvečenim vojnim žrtvam dovolj po celi državi....

Hočeš reči: partizanskim žrtvam med vojno? Ja, teh res imamo precej.
Za vse ostale, ki jih pogosto stlačijo pod sovražne nalepke, pa spomenikov ne poznam...
DREADLORD
# 16.04.2011 ob 14:26
ja sem načeloma za. ampak samo v primeru, če potem iz medijev in politike izginejo te debate o vojnah in žrtvah. če temu ne bo tako, sem proti in raje za to, da se ta denar porabi za izgradnjo treh vrtcev, da ne bo 2000 otrok ostalo brez varstva v vrtcih. če bodo debate ostale, potem spomenik ne bo dosegel efekta.
Chelsea HH
# 16.04.2011 ob 13:13
Thorr spomenik Valvasorju imaš v Krškem. Prav tako ne delač stran zraven prečudovite knjižnice v mestnem parku stoji doprsni kip Jurija Dalmatina, Adama Bohoriča
TineB
# 16.04.2011 ob 12:05
Kje pa na Kongresnem trgu?

Ideja je bila, da na podaljšku Kongresenga trga proti Knafljovemu prehodu - na t. i. "Južnem trgu": na prostoru med Kazino in Bechusom / Zvezdo, kjer so zdaj za visokim zidom garaže in parkirišče za službene avtomobile Državnega zbora RS.

Je to to? Ali bodo ta spomenik postavili kje drugje na Kongresnem trgu?

Še to: parkirišče na Trgu republike bo predvidoma ukinjeno še pred 20. obletnico osamosvojitve. Sledil bo natečaj in prenova ploščadi , naslednje leto (če ne bo zapletov) pa bo tam že urejen trg. Kjer bo v nočnih urah popivala mladina - kot že sedaj počne na ploščadi pred Maxijem, potem podo imeli pa še več prostora na voljo. Kako reprezentativno: na osrednjem državnem trgu, pred zgradbo Državnega zbora RS - zapita in zadeta mladina. Manjka le še napis vklesan v tla trga: "To je Slovenija!"
Thorr_
# 16.04.2011 ob 11:42
@K_ris

no ja, glede na to, da je postavljen v parku reformacije bi si to mau drugače razlagal, ampak to ni bistveno.

Na takem osrednjem mestu v državi si jaz ne bi želel videti še enega vojaškega spomenika, ki jih je povsod dovolj. Raje bi tam postavil kaj pozitivnega.

Če že imamo na osrednjem trgu v državi.... PARKIRIŠČE....
bgt
# 17.04.2011 ob 22:18
Glede verzov: so zelo lepi verzi in primerni za to priloznost.
Glede nerazciscene zgodovine: Zanimivo, da ko nekdo hoce skriti nekaj slabega, rece, da je zgodovina nerazciscena. V isti sapi pa obtozuje "nasprotno" stran, ker sam pri sebi je glede tega vse "razcistil". Dajte vsaj poskusati biti objektivni. Ce je zgodovina jasna, potem ne tezite, ko nekdo domobrance oznaci za narodne izdajalce. Tako si pac on razlaga zgodovino. Ce pa zgodovina ni razciscena, potem pa lajajte, kako so partizani bili neki krvoloki, ki so pobijali nedolzne.
Glede neprimernosti napisa/lokacije: dajte no nehati jokati. Levica ni pripravljena priznati resnice? Cigave resnice? A vam je morda padlo v vase betice, da morda pa vasa resnica ni tako zelo resnicna, ampak so vas samo doma napumpali ocetje in dedi, ki so nekoc zaprisegli zvestobo Hitlerju, in danes ne bi radi izpadli izdajalci? Zato so vam natvezili vse sorte in pljuvali po nasprotni strani, kot da bi slo najmanj za hudice. Bi rekel, da se je res t zgodilo in ste zdaj ideolosko zaplankani do amena, nezmozni realizma, objektivne presoje zgodovine ali celo "sprave". Samo vasa resnica je tista prava, pa ceprav se z vami ne strinjajo bolj ali manj vse zahodne drzave in pol preostalega sveta.
BetaRDeRoy
# 17.04.2011 ob 15:52
Sed lorem urna, iaculis egestas dignissim id, tempus non turpis....
polzaliva
# 17.04.2011 ob 11:16
Spomenik vsem žrtvam vojn bo na Kongresnem trgu

Če to počne ta vlada, bo to verjetno nekoliko drugače, saj klika na oblasti še danes deli žrtve na naše in vaše. Žal.
aerodynamic
# 17.04.2011 ob 09:54
Danes več ni za mostove denarja, pa se bomo posvečali spomenikom, kdo se je javil na razpis, Zidar?
BetaRDeRoy
# 16.04.2011 ob 23:51
Pri spomenikih tega ranga ne gre toliko za denar gre za sporočilo o vrednotah ki se jim v luči preteklosti in prihodnosti velja prikloniti...
Tudi kužnih znamenj je kar nekaj, če malo pomislim v nadaljevanju ...""Domovina je ena, nam vsem dodeljena in eno življenje in ena smrt",,,,,torej; in bolezen je vsem nam dodeljena,,,in lakota...in.... in
A Junak?
demon
# 16.04.2011 ob 22:39
Ne vem, kaj majo za postavljat spomenik izdajalskim ušivcem a-la domobranci, četniki in ostala golazen.
BetaRDeRoy
# 16.04.2011 ob 22:22
Ni slab predlog o spomeniku neznanemu junaku.
Vendar, ko tako razmišljam; kako in s katerimi atributi definirati junaka?
ja.jaz
# 16.04.2011 ob 20:55
Ja v tem času je res najbolj pomembno, da postavljamo spomenike, dejmo met še obletnice referendumov s pompoznimi proslavami..
še malo pa se bo narod tepel za pokošeno travo, da ne bo lačen.
Kejkoo
# 16.04.2011 ob 20:26
Joj, to bo spet praznih debat in nabijanja. Staro. Staro. Staro.

Pa še zastonj ni.
nWo
# 16.04.2011 ob 20:23
Je že tako ali tako preveč takšnih in drugačnih spomenikov in obeležij.
xbaruch
# 16.04.2011 ob 20:13
Po eni strani se mi zdi ta gesta pravilna, po drugi strani se mi zdi pa tudi brca v temo. Ker če bo šlo za spomenik "vseh, enih in drugih", v resnici ne bo spomenik nikogar.

Ljudje se hočejo spominjati herojskih podvigov in junaških žrtev ... in prav je tako. Spomenik vsem žrtvam vseh vojn ... kaj pa vem ... nihče se s tem ne more identificirati, zato je po mojem brez pomena.
sejnik
# 16.04.2011 ob 18:31
@gesan
na začetku je še celo predsedoval ustanovni seji skupščine kot najstarejši poslanec :)

@atanosečasn
saj bo menda za žrtve vseh vojn
TineB
# 16.04.2011 ob 13:19
@Thorr_

Problem je, da tudi kaj razbijejo ... Še bolj problematično pa je, da ne pospravijo smeti za seboj in da dobesedno poščijejo vse vogale in kotičke tam. Zelo okusno, ja. In znak svobode. Prej debilizma in nekulturnosti.
Eska
# 16.04.2011 ob 14:23
Vojna grozodejstva ne zaslužijo spomenika, rad bi pa nekdo drugi zaslužil.
Praprotno zrno
# 16.04.2011 ob 13:15
zanimivo. verzi, ki naj bi bili na tem spomeniku, so že na eni grobnici - tisti, v kateri so med drugimi pokopani tone tomšič, franc rozman stane, miha marinko, boris kidrič in edvard kardelj ...
atanosečasn
# 16.04.2011 ob 12:46
Postavimo še spomenike za vse anonimne pobite/padle v času Keltov (4 st. p.n.št.) in Rimskega cesarstva, prihoda Habsburžanov, pa pod Francozi,...! Zakaj taka fiksacija na 2.sv vojno...gremo naprej...oz. nazaj. Medtem pa leta 2011: za kosilo pri mnogih Slovencih kruh pa marmelada, kmalu še tega nebo. Bomo pa lahko jedli potico, če za kruh nimamo. Ne?
heros
# 16.04.2011 ob 11:27
Ni čudno da gre svet v maloro, če postavitev enega spomenika stane pol miljona evrov.
Na koncu bo to en navaden spomenik iz kamna in železa.
Kazalo