Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 22 glasov Ocenite to novico!
Študenti, sindikati, civilnodružbena gibanja z zahtevo po kakovostnem in vsem dostopnem javnem visokem šolstvu. Foto: BoBo

Dodaj v

"Stop komercializaciji in privatizaciji javnega visokega šolstva"

Iskra in še 13 organizacij od ministrstva zahteva vsem dostopno javno šolstvo
26. november 2013 ob 10:13,
zadnji poseg: 26. november 2013 ob 11:03
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Študentsko društvo Iskra je s 13 podporniki iz vrst sindikatov in civilne družbe na ministrstvo za izobraževanje naslovilo zahteve po kakovostnem in vsem dostopnem javnem visokem šolstvu.

V pismu ministrstvu zahtevajo zaustavitev trendov komercializacije javnega visokošolskega izobraževanja. Poudarjajo, da se javna služba v visokem šolstvu ne sme izvajati s ciljem ustvarjanja dobička, ampak mora biti definirana kot javno dobro in mora vključevati tudi doktorski študij.

Proti šolninam
Nasprotujejo v predlogu novega zakona predvidenemu zaračunavanju šolnin za študij in uvedbi samoplačniških nadstandardnih študijskih programov ter zahtevajo, da se v zakon nedvoumno zapiše, da se šolnine za redni študij prve in druge stopnje ne smejo zaračunavati. Nasprotujejo tudi uvedbi dopolnilnega stebra, ki spodbuja visokošolske zavode k iskanju sredstev na trgu.

Fleksibilizacija zaposlitev nesprejemljiva
Opozarjajo, da je fleksibilizacija zaposlitev na javni univerzi nesprejemljiva. Zgornja meja tedenske pedagoške obremenitve delavk in delavcev na univerzi mora biti nedvoumno določena z zakonom. Prav tako pa je po njihovem mnenju nesprejemljivo, da so nekateri akademski delavci izvoljeni za neomejeno dobo, medtem ko številni delajo v prekernih razmerah ali z redno zaposlitvijo, vendar brez možnosti napredovanja.

Nesprejemljiva privatizacija
Dodajajo, da je nesprejemljiva tudi privatizacija javnega dobrega. Produkti raziskovalne dejavnosti univerze morajo po njihovem prepričanju služiti razvoju univerze, ne pa ustvarjanju dobička na trgu. Namesto uzakonitve odcepljenega podjetja predlagajo, da država preveri zakonitost že obstoječih podjetniških praks v vrhnjem sloju akademskih delavcev.

Za več državnega financiranja
Sicer pa v pismu še izpostavljajo, da mora državno financiranje javne univerze realno naraščati. Dolgoročni cilj pa je polno financiranje javnega visokega šolstva na vseh treh stopnjah.

Podpirajo jih Sviz in puntarji
Poleg Študentskega društva Iskra so zahteve podpisali še Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije, Sindikat delavcev v vzgojni, izobraževalni in raziskovalni dejavnosti Slovenije, Visokošolski sindikat Slovenije, Konfederacija Pergam, Gibanje za dostojno delo in socialno družbo, Iniciativa za demokratični socializem, Delavsko-punkerska univerza, Gibanje za trajnostni razvoj Slovenije, Neposredna demokracija zdaj!, Danes je nov dan, Primorski puntarji, Ljubljanski puntarji in Stranka za trajnostni razvoj Slovenije.

S. B. L.
Prijavi napako
Komentarji
PeroXpress
# 26.11.2013 ob 11:49
Zadeva s privatnimi šolami bo takale:
Starci bodo otroku (mladeniču?) plačali šolanje na "ugledni" zasebni univerzi, model pa bo avtomatsko mislil, da je pametnejši. Za silo bo končal študij, potem pa prej dobil delo, ker je pač iz uglednejše šole. Tudi, če je drugače eno tele. Enako velja za osnovne šole.
Res pa je, da imamo po šolah zastarele programe, ki temeljijo na pomnjenju materiala in ne ustvarjalnem razmišljanju. Pač produkcija živih robotov.
šurda
# 26.11.2013 ob 12:18
Privatne šole naj obstajajo, tudi tiste pod okriljem RKC
( so zelo kvalitetne ! ), ampak za PRIVATNE šole NE SME
iti iz proračuna niti en sam cent !
Kdor si jih privošči, naj študira na privatnih šolah !
Kdor drugič pade na izpitih, potem naj plača tudi v javnih
šolah, enkrat le treba pustiti, da se ponavlja !
No tudi v slavnih šolah po ZDA ni vse tako kot mora biti !
Skippy
# 26.11.2013 ob 11:17
Čimprej šolnine, saj je izobrazba v Sloveniji zaradi tega, ker študira popolnoma vsak, ki ima 3 sekunde časa, popolnoma razvrednotena, naše fakultete pa niso vredne počenega groša.
fah-q
# 26.11.2013 ob 13:51
Pa še tole-bogati šolajo svoje otroke na privat univerzah ker imajo tam višje zagotovilo za končanje. Pobvedano drugače-če je faks privaten in pomeče sinčke bogatih staršev na izpitih le ti najdejo "boljši" faks (beripremaknejo svoje finance drugam) , ki ga sinčki naredijo...ziher zato, ker je kvaliteten, ne?

Vsi ki smatrate, da se motim, razložite kako je lahko G.W. Bush končal tako Yale kot Harvard.
fah-q
# 26.11.2013 ob 14:56
@mj

Izvoli si sam osebno preverit kaj in kako. Mogoče se dobi kake stare izpite iz tvojega področja pa primerjaj. Predvsem pa bolj natančno beri kaj sem zapisal. Ker če bi bral ne bi opletal z neko lestvico, ki ne zanika moje trditve-se sploh ne ukvarja z njo...pa dapojasnim-Marketing univerze, njena finančna situacija ter dejansko zahtevano vloženo delo študenta merjeno v času in količini so ena plat in po tej je Harvard v vrhu-intelektualne zahteve so pa druga plat. Če ne ločiš med temi postavkami (in nobena lestvica tega zadnjega ne meri) potem ti ne morem pomagati. Leta 1998 sem imel več izpitnih pol iz začetka 90h let iz svojega področja pred sabo-in Harvard je bil milo rečeno "intelektualno nezahteven" v smislu kompleksnosti dojemanja snovi napram celo faksu v LJ. Je bil pa precej boljši od tega kar se gredo naše privat fakultete danes. Bolj ja
fah-q
# 26.11.2013 ob 13:44
@mj & vonrhein
Nekateri privat faksi v tujini mogoče, naši privatni faksi so pa posmeh akademski sferi. Poleg tega so najboljše univerze javne, vendar samoupravljana-v lasti članic (faksov) ter se financirajo iz javnih sredstev ter šolnin-govorim o Oxfordu, Cambridgeu in podobnih. Tako da lapate kar nekaj na pamet. Ja, kak Harvard je privatni, ampak osebno sem imel izpitne pole iz vseh treh na svojem področju študija in je bil Harvard smešno intelektualno inferioren ne le omenjenim ostalim dvem ampak tudi faksu v LJ. Ampak tega vam ne povejo.
Coen
# 26.11.2013 ob 23:52
@ smoke4fun,

Matr mi grejo na živce teli filozofi, ki v življnju niso lopate prjel v roke, kva šele, da bi kšn svoj biznis fural, da bi vidl kva je resničn lajf, ne pa da živijo v komunističnih teorijah, ki se super slišjo, sam nimajo relane podlage, ker se pač ne upošteva človeškega faktorja, kot je npr. pohlep.

Am... drugače FF zraven oddelka za filozofijo tvorijo tudi raznorazni oddelki za jezike (germanski, romanski, slovanski, Azijske študije), potem oddelek za prevajalstvo, arheologijo, geografijo, zgodovino, pedagogiko in andragogiko, psihologijo, sociologijo in še in še. Samo toliko.. za v prihodnje... da bo manj bruke.
fah-q
# 26.11.2013 ob 14:58
@cicero33

Slovenija je najbolj socialistična država v Evropi. Nahajamo se med redkimi državami, kjer je študij brezplačen in kjer smo edina država, kjer študentje jejo subvencionirano hrano. Prosim vas, da mi razložite kam nas to pelje.

V bolj zdravo in bolj izobraženo populacijo?
Coen
# 26.11.2013 ob 13:58
@ fah-q,

se strinjam z vsem navedenim, edino pri šolninah ne. Namreč študentom, ki zabluzijo 2 leti, redni brezplačni študij ne pripada več oz. morajo za dokončanje le-tega plačevati šolnino iz lastnega žepa. Kar je pošteno, če se mene vpraša.

Javni šolski sistem, ki ga imamo, je načeloma dober, posodobiti bi morali edino programe in mogoče zmanjšati vpisna mesta na določenih fakultetah (recimo Ekonomska fakulteta v Ljubljani je v času, ko smo se mi vpisovali na študij, imela 600 (!) vpisnih mest... če je še vedno tako, ne vem, je pa absolutno preveč).
Coen
# 26.11.2013 ob 13:44
@ von Rhein,

in katera fakulteta je to? O katerem študijskem programu je govora, kaj se tam poučuje, kakšne so zaposlitvene možnosti, koga imaš v mislih?
mj
# 26.11.2013 ob 11:08
ko človek prebere podpornike teh neumnosti..razna društva, gibanja, zibanja, sviz, demokratični socializem mu postane slabo.
frgo
# 26.11.2013 ob 10:20
"Stop komercializaciji in privatizaciji javnega visokega šolstva"

Kmalu bo geslo "Stop visokemu šolstvu"

Šolnine pa čimprej za tiste, ki ne izdelajo letnika, potem se bomo pa naprej pogovarjali.
Coen
# 27.11.2013 ob 08:01
@ nikhrast,

ZDA uvaža delavce, ker noben noče delati fizičnih del za tako nizko plačo. Isto je pri nas. Kdo misliš, da pri nas opravlja težka fizična dela? Slovenci? Malo morgen. Poceni delovna sila z juga.

Pljuvanje po diplomantih FF (ali bilokere druge fakultete, družboslovne ali naravoslovne) pa je pomilovanja vredno, glede na to, da so uspešno zaključili terciarno izobraževanje. Takrat, ko pa rabite kakšen prevod ali raziskavo določene tematike v slovenski zgodovini, takrat so pa FFjevci dobri ali kaj?

Mi je pa zanimivo, da fakultete ponavadi pljuvajo tisti, ki so univerzo videli le od zunaj. :) Saj vem, da je najbolj popularen slovenski nacionalni šport fovšija in da se zato tudi nikamor ne premaknemo, sam dajte no... odrastite. :)
ginza
# 26.11.2013 ob 14:42
genniuuss:pa dejte že skenslat ta javni sektor,
ljudje bi smo od sociale živel,
pa dejte začet ustvarjat, nekej naredite kar prinaša denar,

Se strinjam, ampak potem ukinit tudi vse davke. Dokler pa plačujemo davke, ima da nam država to vrača v obliki infrastrukture, šolstva, zdravstva in sociale, kajti temu so davki namenjeni.
fah-q
# 26.11.2013 ob 14:18
@Coen

Najbrž sem bil tudi jaz nejasen-ker sem imel v mislih ravno to-redno opravljanje obveznosti ter kvečjemu eno ponavljanje. Bi pa toleriral tudi pavziranje dve leti v hujših primerih-recimo hujše zdravstvene težave, invalidnost ipd-kjer dejansko obstaja razlog (imel sem sošolca z levkemijo in vsa mu čast, kljub temu, da je delal faks 7 let in od tega bil 3 leta po bolnicah, v tem času izgubil vsaj 30 kg itd- amapak zagnan, resen, marljiv-in takim se dovoli tudi dvakratnik časa študija zarad mene brez plačila) ampak tudi tu zelo strogo. Če pa se kdo "zaj**** naj si to plačuje sam, tudi če je bolan.
Coen
# 26.11.2013 ob 13:23
In spet MMC komentatorji pobasali vso znanje tega sveta. :)))

Kaj ko bi kdo od vas najprej dejansko šel na univerzo in jo končal oz. se vsaj pozanimal o programih določene fakultete (uporabnik PačNekdo), predno pričnete s pljuvanjem? Ne, ne, to potem ne bi bilo slovensko. In potem se čudite, zakaj nas Bruselj ima za norce.
mj
# 26.11.2013 ob 11:57
vsem, ki to podpirate...ne pozabit, da se otroci ideologov teh neumnosti šolajo na privat šolah in zdravijo v privat bolnicah
von Rhein
# 26.11.2013 ob 11:52
In preden pričnete pljuvati po privat univerzah se poučite na katerih uni so študirali ali še študirajo otroci politikov in bogatih poslovnežev.
von Rhein
# 26.11.2013 ob 11:50
To je del programa debilokratičnega socializma. Vse vrniti na čase,ko je bila ena (nato dve) univerzi,program za posamezne študije pred izvajanjem odobren (ali zavrnjen) od CK ZKS. Vse je bilo pod kontrolo,izobrazba diplomantov na temelju samoupravne socialistične ureditve. Magisteriji in doktorati na družboslovnih smereh pa bolj okras za posameznike. Lepše je slišati....nekaj besed vam bo povedal doktor Smrajdič.
zeitgeist
# 26.11.2013 ob 18:26
Če je to dober komentar, potem smo kot družba res obsojeni na propad.
Dajte se malo širše razgledat.
Cicero33
# 26.11.2013 ob 14:35
Slovenija je najbolj socialistična država v Evropi. Nahajamo se med redkimi državami, kjer je študij brezplačen in kjer smo edina država, kjer študentje jejo subvencionirano hrano. Prosim vas, da mi razložite kam nas to pelje. Ne želim biti destruktiven in se ne želim postavljati na nobeno stran, želim pa da mi poveste kako bomo glede na naše makroekonomske kazalce vse to plačali. Preveč se joka in jodla v naši državici, zato pa smo tam kjer smo. Na robu propada, bankrota in... Moralna kriza in sistemska korupcija pa poleg novo nastalih t.i. kvazi družbenih gibanj, uničujeta Slovenijo. Prosim vas, ali mislite da bi skakali in mobilizirali toliko ljudi, če ne bi imeli interesa, mogoče starih političnih elit. Želim nov veter v slovenskem družbeno-političnem življenju, ki bo premaknil stvari na zeleno vejo. LP
fah-q
# 26.11.2013 ob 14:23
@balistik1
Ivan Svetlik nesposoben minister se je pokazal tudi kot neuspešen dekan ! Seveda ob podpori koruptivne in nesposobne oblasti.

Svetlik je zmaz** od človeka. Ne vem kak je kot strokovnjak na svojem področju ampak kot človek je en redkih,ki mu ne želim več stisniti niti roke. Sem imel parkrat opravka z njim po "službeni dolžnosti". Univerza je ogromno izgubila z njegovim imenovanjem. Ampak če so ga hoteli naj ga pa imajo.
fah-q
# 26.11.2013 ob 13:53
In še zadnja pripomba-šolnine DA, ampak samo za študente,ki ne končajo študija ter za take, ki odnesejo znanje drugam.
apenko
# 26.11.2013 ob 12:32
Tisti del šolstva ki hoče biti "komercialno" vsmerjen ima po mojem vso pravico da tak tudi postane.
Tisti ki pa hočejo biti v "javnem" šolstvu pa naj bojo tam. Ampak za javne šole naj veljajo določeni predpisi in omejitve. Ne tako kot sedaj ko je vse po pasje urejeno da ni ničemur podobno.
Svobodni trg, svoboda dragi wannabe levičarji ... se spomnite?
Valentin57
# 26.11.2013 ob 12:20
Kaj, če bi tile raje zahtevali od vodstva univerze, da se mora Univerza Edvarda Kardelja v npr. dveh letih uvrstiti med prvih 200 najboljših univerz po šanghajski ali timesovi lestvici?
Jaz bi to pričakoval od študentov, ne pa da se ukvarjajo s tem, kako so zaposleni profesorji.
šurda
# 26.11.2013 ob 12:20
levinja
Si se pa malce zmotila, saj en in edini IVAN Janez Janša
ni več predsednik vlade ( in nikoli več NE BO ) on je namreč
obiskoval FDV, še bolj točno obramboslovje !
levinja
# 26.11.2013 ob 12:16
von Rhein@
In preden pričnete pljuvati po privat univerzah se poučite na katerih uni so študirali ali še študirajo otroci politikov in bogatih poslovnežev.


Na boljših!
Amsel
# 28.11.2013 ob 08:04
Čim vidim, da je nekje poleg Marko Funkl, vem, da je posredi najbolj podla politizacija!
Matjaz
# 26.11.2013 ob 12:50
Lahko bi tudi razpravljali o šolskem modelu, ki predstavlja neko vrsto rojstva obstoječih miselnosti.
kazam123
# 26.11.2013 ob 10:25
Čegevara pride letos?
ffffff
# 26.11.2013 ob 17:43
Matr mi grejo na živce teli filozofi, ki v življnju niso lopate prjel v roke, kva šele, da bi kšn svoj biznis fural, da bi vidl kva je resničn lajf, ne pa da živijo v komunističnih teorijah, ki se super slišjo, sam nimajo relane podlage, ker se pač ne upošteva človeškega faktorja, kot je npr. pohlep.
Kapitalizem in prosti trg je res najslabši sistem in v nekaterih pogledih nepošten, ampak je edini, ki deluje. Če bi se zdravstvo, šostvo in podobni servisi vsaj delno privatiziral (ne pokradl), bi vse postalo pol ceneje, davkov skoraj ne bi bilo, obdržat bi pa mogl kšne socialne transferje (npr. štipendije), da bi vsi imeli enake možnosti.
Javno = korupcija. Kdor tega ne vid je slep.


To je point vsega, odličen komentar. Treba je delati "za svojo rit", le tako družba prosperira. Seveda neki študentki komunistki tega ne morjo štekat. No saj po svojo je lepo, da so v teh letih idealistični.
nikhrast
# 26.11.2013 ob 16:42
Če je toliko debate o tem, pa rešitev.
Univerze uvedejo šolnine, kiolidži so pa brezplačni. Na kolidžih se vsaj naučiš kaj praktičnega, bolj si pripravljen za delo, bolj so tudi povezani z gospodarstvom, industrijo...
Samo problem je da v Sloveniji večina folka sploh ne ve kaj je kolidž.
turkda
# 26.11.2013 ob 12:52
Rasterat bando javno finančno.
Sem predavala leto, dve.
IN vsaj malo poznam kaka greznica ničvredna je izobraževalni sistem.
Puno traži, malo daje.
levinja
# 26.11.2013 ob 12:12
Filozofi in FDVjeci nam tudi vladajo.
ffffff
# 26.11.2013 ob 11:03
Vse najboljše svetovne univerze so privatne. Delavsko punkerska univerza pri nas zahteve kakšno naj bo šolstvo.... Pa saj ne moreš verjet, Slovenia - Only Fools And Horses.
smoke4fun
# 26.11.2013 ob 16:05
Matr mi grejo na živce teli filozofi, ki v življnju niso lopate prjel v roke, kva šele, da bi kšn svoj biznis fural, da bi vidl kva je resničn lajf, ne pa da živijo v komunističnih teorijah, ki se super slišjo, sam nimajo relane podlage, ker se pač ne upošteva človeškega faktorja, kot je npr. pohlep.
Kapitalizem in prosti trg je res najslabši sistem in v nekaterih pogledih nepošten, ampak je edini, ki deluje. Če bi se zdravstvo, šostvo in podobni servisi vsaj delno privatiziral (ne pokradl), bi vse postalo pol ceneje, davkov skoraj ne bi bilo, obdržat bi pa mogl kšne socialne transferje (npr. štipendije), da bi vsi imeli enake možnosti.
Javno = korupcija. Kdor tega ne vid je slep.
balistik1
# 26.11.2013 ob 14:11
Ivan Svetlik nesposoben minister se je pokazal tudi kot neuspešen dekan ! Seveda ob podpori koruptivne in nesposobne oblasti.
von Rhein
# 26.11.2013 ob 13:41
Coen, rezultati programa določene fakultete FDV so vidni v vsaki črki ali besedi slovenskih medijev. Vidni so skozi delo "magistrov" in res ni čudno,da se Bruselj (kot si ti ugotovil) norčuje.
babooon
# 26.11.2013 ob 11:18
Danes ko imamo internet se da marsikaj naučiti samostojno, če je le interes in želja. Za majhen denar, ali pa celo brezplačno.

Šola je lahko velika izguba časa, najsodobnejše znanje je online. OK, za zdravnike in podobne poklice rabimo šole, za drugo pa ne vem. Na trgu šteje predvsem KONKRETNO ZNANJE, tega pa se da pridobiti na različne načine.
ffffff
# 26.11.2013 ob 11:05
genniuss,

»Ne sprašujte, kaj lahko vaša država stori za vas, ampak kaj lahko vi naredite za svojo državo.«

...No pa so ga dali ustreliti nekemu odpadniškemu komunistu Oswaldu.
nikhrast
# 27.11.2013 ob 03:31
Pa kaj rečeš FF diplomantu, "Hamburger, pommes frites in Coca-cola, prosim."
Za druga delovna mesta pa tako ni sposoben.
Saj to ni problem samo v Sloveniji, drugje je isto. Severna Amerika uvaža delavce ki so sposobni kaj narediti s svojimi rokami, primanjkuje gradbincev, električarjev, varilcev... No, pa precej se jih spametuje, po univerzi gredo na olidž da se naučijo kaj praktičnega.
Bucika
# 26.11.2013 ob 11:43
Ja, kaj je sedaj študentki. Lansko leto ste naredili živo verigo okoli parlamenta,seveda na pobudo rektorja Pejovnika,Zakaj?Ker je vlada hotela spremeniti normative v osnovnih šolah. Bratuškova vam je vzela 60 milijonov za štiri leta in to za visoko šolstvo,pa ni nobenih demonstracij okoli parlamenta. In vi, sedaj mislite, da vas bom podpiral,malo morgen.
mj
# 26.11.2013 ob 14:42
@fah_q
Ja, kak Harvard je privatni, ampak osebno sem imel izpitne pole iz vseh treh na svojem področju študija in je bil Harvard smešno intelektualno inferioren ne le omenjenim ostalim dvem ampak tudi faksu v LJ. Ampak tega vam ne povejo.
poglej ne rabim, da mi kdo kaj pove. Jaz si znam na osnovi podatkov, ki so na voljo sam ustvariti mnenje. Če si slišal za Šanghajsko lestvico preveri mal kje kotira Harvard napram našim univerzam.
Seveda tudi število Nobelovih nagrajencev ob primerjavi ex Harvard študenotv in FDV študentov govori tvoji tezi v prid kajne ?
Aja žal ti tega noben ni povedal....
kozorog1973
# 26.11.2013 ob 12:22
stop komercializaciji visokega šolstva, le zakaj? Znanje ni zastonj je privilegij in temu primerno se je treba tudi "obnašati".
ffffff
# 26.11.2013 ob 12:20
vsem, ki to podpirate...ne pozabit, da se otroci ideologov teh neumnosti šolajo na privat šolah in zdravijo v privat bolnicah

Ja tako je, zato se pa uporablja izraz "kaviar komunizem", verjetno daleč najbolj razvit v tem delu sveta.
genniuuss
# 26.11.2013 ob 11:02
pa dejte že skenslat ta javni sektor,
ljudje bi smo od sociale živel,
pa dejte začet ustvarjat, nekej naredite kar prinaša denar,
ne pa samo razmišljat kaj vam mora država dat,
pejte na teren pa ustvarjajte od tega živite, če boste imel pa preveč
boste pa za socialo dajal.
Kazalo