Slovenija
Nove rožnate vinjete bodo na prodaj od decembra in bodo veljale do konca januarja 2020. Foto: Twitter/Dars

Dodaj v

Vinjeta v letu 2019 bo (spet) rožnata

Cena vinjete ostaja nespremenjena
8. september 2018 ob 12:02
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Letos mineva 10 let od uvedbe vinjet, 11. vinjeta po vrsti za leto 2019 pa bo rožnate barve, je prek Twitterja sporočil Dars.

Dars se je za rožnato barvo znova odločil po osmih letih, saj smo tako vinjeto že imeli leta 2011. "Zaradi naraščanja prometa in prometnih nesreč razmere na avtocestah niso vedno rožnate. Bo pa rožnata nova vinjeta z letnico 2019. Naj vas popelje v varno in strpno vožnjo!" je Dars zapisal na Twitterju. Nove rožnate vinjete bo mogoče kupiti že decembra, veljavne pa bodo do januarja 2020.

Letna vinjeta za osebna vozila stane 110 evrov, mesečna 30 evrov in tedenska 15 evrov. Motoristi za letno vinjeto odštejejo 55 evrov, za polletno 30 evrov in za tedensko 7,5 evra. Vozniki kombijev pa morajo za celoletno vinjeto plačati 220 evrov, za mesečno 60 evrov, za tedensko pa 30 evrov. Dars je v prvi polovici letošnjega leta s prodajo vinjet ustvaril za 78,43 milijona evrov prihodkov, kar je šest odstotkov več kot v lanskem prvem polletju.

Kazen tudi do 800 evrov
Vinjete prodajajo na kar 1.500 prodajnih mestih med drugim na bencinskih črpalkah, poštah, v trafikah, marketih itd. Za voznike, ki se po slovenskih avtocestah in hitrih cestah vozijo brez vinjete, je zagrožena kazen od 300 do 800 evrov. Po prejemu kazni lahko nadzorniki od voznika zahtevajo, da kupi vinjeto za nadaljevanje vožnje.

Pravila za nameščanje vinjet
Dars opozarja, da mora biti vinjeta na vozilu pravilno nameščena. Vozniki jo morajo nepoškodovano namestiti na notranjo stran vetrobranskega stekla, in sicer tako, da je jasno vidna od zunaj. Nalepke ne smejo namestiti na mesto, kjer je vetrobransko steklo zatemnjeno, ali na stransko okno vozila. Pred namestitvijo nove vinjete pa je treba obvezno odstraniti staro vinjeto.

La. Da.
Prijavi napako
Komentarji
Wasabi
# 08.09.2018 ob 12:12
A se da kje kupiti vseh deset preteklih vinjet pa album?

DARS namreč nujno rabi dodatne prilive;)
firtoh
# 08.09.2018 ob 12:40
Tiskarju je ostal še dost barve,zato še enkrat roza.Ob tisoč barvnih odtenkih
themetun
# 08.09.2018 ob 14:22
Sl4fko, gotovo enako meniš tudi za zdravstvo: kolikor rabiš zdravnika, toliko ga plačaš.
Tetameta
# 08.09.2018 ob 12:34
Hello Kitty :-P
Springbok
# 08.09.2018 ob 12:54
Naslov, kot da smo otroci. Ali je res najbolj pomembna barva? Cena je pomembna.
iluvatar
# 08.09.2018 ob 12:53
Ena najboljših stvari. Ever.
Stajerc
# 08.09.2018 ob 13:15
@hepan
nikoli ni vse enako pravično za vsakogar. Meni tak sistem izjemno ustreza, saj v povprečju dnevno koristim vsaj 60 km slovenskih avtocest. V kolikor bi bil kak drug sistem, bi jaz in še veliko drugih precej bolj obremenili lokalne ceste. Seveda bi jaz v drugem primeru razmišljal tudi o menjavi službe
ms18
# 08.09.2018 ob 15:01
Letos sem prvič kupil avstrijsko vinjeto. Ko sem jo dal dol, se skor ne pozna, da je blo kaj nalimano gor. Pri slovenski pa ostanejo kar dobro vidne sledi lepila. Rabiš neko strgalo, da zrihtaš to.
svyatoslav
# 08.09.2018 ob 13:40
Vinjete - najboljša stvar v Sloveniji. Vinjete so za Slovenijo kot nafta za Savdijce.
Tisti, ki bi jih hoteli ukiniti se niti ne zavedajo, da bi s tem povzročili veliko finančno breme družinam in posameznikom, ki so prisiljeni voziti se na delovno mesto izven kraja bivanja. In takih je nekaj deset tisoč.
Z denarjem, ki ga je dars zbral od nore turistične sezone, kjer so turisti večinoma čakali v kolonah, pa lahko odstavni pas spremenijo v voznega. Skrajni čas je že.
interakt
# 08.09.2018 ob 12:37
Eh škoda da letos ne bodo nič podražili. So si zaslužili z povzročanjem kolon celotno poletje
iluzionistka
# 08.09.2018 ob 15:35
Manj nesrec bo, ko bo dars zacel ac graditi kvalitetno. Da ne bodo polne lukenj, kolesnic, flika na fliko... da gradbisc na ac sploh ne omenjamo...ali kosnje trave ob 7.00, zaprtje 3 km prehitevalnega pasu s stozci za nic, ker darsova kosilnica se stoji v bifeju. Recimo odsek 10 km na stajerki ste 1 mesec nazaj kosili 1 teden...pluzenje in posipavanje pa za silo se obvladate :)
pjandura
# 08.09.2018 ob 14:48
Tako kot eni hepani jih imaš nalimanih enih 7 gor na šajbi, pa potem naj kdo ve, ali imaš aktualno ali ne. :)
cairns
# 08.09.2018 ob 17:46
Pred namestitvijo nove vinjete pa je treba obvezno odstraniti staro vinjeto.

Nekateri imajo na vetrobranskem skoraj vse prejšnje.
Avstrijci pa sploh.
tele_od_krave
# 08.09.2018 ob 14:28
Vinjete so izjemno razbremenile regionalne ceste. Treba je upoštevati tudi multiplikativne učinke na gospodarstvo.
presenečen
# 09.09.2018 ob 10:12
Slovenska vinjeta bi morala biti pol cenejša od Avstrijske, saj ima le ta skoraj enkrat več avtocest na 1000 prebivalcev kot Slovenija.

Dragi Slovenci, lupijo nas na vse možne načine. Inovativno vladanje, ni kaj..
topol
# 08.09.2018 ob 16:45
Večkrat se sprašujem, če od vas nasprotnikov vinjete, še nihče ni bil v Italiji v kakem njihovem velikem mestu? V Italiji imajo mimo mest kot so Bologna, Verona, Videm, Padova, Vicenza zaprto cestninsko cesto. Taka seveda ni primerna za vožnjo iz Viča v Šentvid. Zato imajo vsa ta mesta poleg cestninske še brezplačno hitro cesto. V Sloveniji bi se z ukinitvijo vinjet zgodilo naslednje:
1. takojšen pritisk na trg najemniških stanovanj,
2. velike spremembe v družinskem proračunu (primer Štajerska LJ -glede na italijanske cene 81km=6,30€. Dnevno je to 12,60 in za 250 dni 3150 evrov)
3. Zaradi izogibanja plačilu se promet močno poveča po regionalnih in lokalnih cestah. Zaradi gneče se v mestih ljudje vseeno odločijo plačati in prej priti. Promet na avtocesti pa se predvsem zmanjša na podeželju za krajše razdalje. (Vodice Šenčur ali Logatec Postojna - koliko ljudi bo pripravljenih to plačati, če je časovne razlike zgolj 5-10 minut?)
4. Strošek vzpostavitve elektronskega cestninjenja, vzdrževanje sistema in sistem obračunavanja. (Cestninski nadzorniki so sedaj za strah, a se izplačajo s kaznovanjem tujcev. strošek vinjete je tiskanje, distribucija in provizija prodajalcem)
5. Najti bo potrebno način, kako cestnino zaračunati tujcem. (Na mejnih prehodih bo prevzemanje naprav in njihovo vračanje in plačevanje povzročalo gnečo)
6. Dolgoročni stroški v obliki večjega števila žrtev regionalnih cest, stroški prometnih zastojev in stroški gradenj brezplačnih cest.
STRIKE
# 08.09.2018 ob 16:02
Tudi roza je samo barva kot vse druge!
migymax
# 08.09.2018 ob 15:01
Švicarji so začeli tako,da so kasirali prehode čez alpe. Tudi mi smo tranzitna država. ?? !!
rtvjevc_ki_ni_40
# 08.09.2018 ob 12:36
Komi čakam, da bo spet Jelinčič imel debato o vinjetah v parlamentu.
realist65
# 09.09.2018 ob 08:43
Poleg takšnih cest pobiranje po vinjeti ne bi smelo biti. Saj avtocest "nimamo", ker so vse navadne ceste. Na tehničnih pa tako plačamo cestnino extra.
ForwardThinking
# 09.09.2018 ob 04:55
kokio
# 08.09.2018 ob 16:11
Tako mala država kot smo in z tako nizkim standardom kot pač je in tako draga vinjeta. Lupaj narod kolko gre, da nebi kdo imel kaj preveč.. :)


Večna rdeča oblast, potrebuje dohodke. Kmalu vas bodo pa tako ali tako spet še dodatno obdavčili. Ker ste pač Slovenci.
Murko
# 09.09.2018 ob 18:59
Roza (klub)
johann
# 09.09.2018 ob 00:28
Najdražje vinjete v EU. Hvala, tovarišica Alenka Bratušek...
ThePianoGuy
# 08.09.2018 ob 23:44
Vinjete prav vabijo k dragi policentični suburabnizaciji Slovenije in suburbani intelekulani in kulturni primitivizaciji, pa to nima veze s parvim vaškim kmečkim življenjem. Pač pa govorim o tipu pi se s škornji na nogah in kravato okoli vratu v mesto pripelje s smrdeti s svojim dizelkim SUV-om.

Huh, toliko tujk v prvi povedi, da sploh ne vem, kaj si želel povedati.

Tisto z dizelskim SUV-om pa ni nič drugače pri Ljubljančanih. Prav veliko električnih, hibridnih, plinastih in drugih alternativnih pogonov ne srečam.
Binder Dandet
# 08.09.2018 ob 20:53
@ms18:
Sem tudi ze opazil. Avstrijci ocitno zaupajo kupcem da je ne bodo prenasali iz avta na avto.:)

Drugace pa se s fenom loti. Ko je dovolj segreta, gre lazje dol.
Binder Dandet
# 08.09.2018 ob 20:51
Torej se splaca avto imet 10 let in ne odstranjevat starih vinjet.
cairns
# 08.09.2018 ob 19:58
Gepard007
Sem bil dosti po svetu in imamo ene boljših avtocest...

Jaz tudi . Še najbolj so se mi dopadle AC na Irskem. Edina pomanjkljivost je zelo grob asfalt, ki pa na glede na veliko dežja potreben. Pa še cestnina je smešno nizka. Za več kot 200 km prevožene AC samo 1,9 €
kokio
# 08.09.2018 ob 16:11
Tako mala država kot smo in z tako nizkim standardom kot pač je in tako draga vinjeta. Lupaj narod kolko gre, da nebi kdo imel kaj preveč.. :)
rtvjevc2
# 08.09.2018 ob 13:22
hello kitty
kaltewasser
# 09.09.2018 ob 19:43
Poteklo slovenska vinjeto ni sans da odstranis v enem kosu.
Avstrijsko odstranis mnogo lazje, ponavadi gre naenkrat dol.
Naj mi dajo strgalnik vinjet brezplacno zraven ali enega Darsovca (raje Darsovko), da bo na voljo za odstranitev. V Avstriji lahko ze nekaj casa kupis vinjeto za avto vezano na tablico, tako da nic ne lepis ali odstranjujes. Totalna izbuba casa, a DARS to ne briga.
whiteswan
# 09.09.2018 ob 13:19
Dejstvo je da je potrebno cimvec avtomobilskega prometa spraviti na autoceste in vstran od regionalnih cest. Dostopna vinjeta to omogoca.
Zanimivo pa ko nasplosno o vinjetah pizdulirajo ravno tisti ki vozijo drage avtomobile.
aqua_a
# 09.09.2018 ob 11:42
Kot da je farba važna...za letošnjo sem mogla it na avto pogledat kakšna je, ne dajem niti pozornosti, pa se vozim vsak dan :)

Varno vožnjo.
simon-rupsi
# 09.09.2018 ob 10:37
Dars je v prvi polovici letošnjega leta s prodajo vinjet ustvaril za 78,43 milijona evrov prihodkov

Glede, da je skoraj ničeln strošek izdelave vinjet je to DOBIČEK.
JBT
# 08.09.2018 ob 21:15
Vinjete so pravi nateg tistih, ki le občasno uporabljajo AC.
AM
# 10.09.2018 ob 08:32
Vinjete so super !
Springbok
# 08.09.2018 ob 17:02
@ topol

prvi dve posledici nista niti tako slabi:
- ljudje bi živeli bilžle delovnemu mestu, bi se manj vozili z osebninmi avti, in bi manj svinjali zark z CO2 in NOx.;
- ker bi živeli bližje delovnemu mestu, bi manj časa porabili na cesti;
- zaživel bi trg nepremičnin in najemniških stanovanj,
- ne bi pozidali vsakega zadnjega konca Slovenije, stanovanjsko gradnjo bi ohranili v urbanih centrih,
- posledićno bi imeli manj stroškov z dragimi mrežami javnih storitev v globoki provinci (šole, bolnišnice, policijske postaje, knjižnice, ipd).

Vinjete prav vabijo k dragi policentični suburabnizaciji Slovenije in suburbani intelekulani in kulturni primitivizaciji, pa to nima veze s parvim vaškim kmečkim življenjem. Pač pa govorim o tipu pi se s škornji na nogah in kravato okoli vratu v mesto pripelje s smrdeti s svojim dizelkim SUV-om.
verbatim989
# 08.09.2018 ob 16:43
Vi bi vse imeli zastonj, pa bo možnosti že včeraj.
zapravico
# 09.09.2018 ob 07:11
Vikendaši so proti elektronskemu cestninjenju,ker se potem ne bodo tako veselo vozili vsak vikend na morje
zapravico
# 09.09.2018 ob 07:06
Hočemo ABC tablico
Gepard007
# 08.09.2018 ob 19:03
Sem bil dosti po svetu in imamo ene boljših avtocest...
hexen
# 08.09.2018 ob 14:39
Če bi obdržali staro cestninjenje, bi jaz zapravil pol manj za uporabo avtocest kot dam za vinjeto. To je lupljenje zmernih uporabnikov, spodbujanje prodaje avtomobilov, namesto da bi vlagali v javni prevoz. Pločevine pa povsod, da človek že nima kam stopit.
Sl4fko
# 08.09.2018 ob 13:44
Sem za elektronsko cestninjenje; kolikor si na avtocesti, tolikor tudi plačaš.
hepan
# 08.09.2018 ob 12:53
Ukinit vinjete - najbolj nepravicen sistem cestninjenja
Kazalo