Slovenija

Poudarki

  • Darsovi nadzorniki so od uvedbe vinjet izrekli že 460.200 plačilnih nalogov.
Vinjeta
Prihodki od prodaje vinjet se skozi leta stopnjujejo. Prav tako tudi izrečene globe. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

V prvem desetletju Dars prodal za 1,3 milijarde evrov vinjet

Vinjete praznujejo deseto obletnico
1. julij 2018 ob 14:55
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Mineva deset let, odkar se voznikom osebnih vozil in motornih koles na slovenskih avtocestah ni treba ustavljati na cestninskih postajah. S 1. julijem 2008 so se namreč začele uporabljati vinjete. Dars jih je od tedaj prodal več kot 56,1 milijona, z njimi pa je zaslužil več kot 1,3 milijarde evrov, ki jih je namenil nadgradnji avtocestnega omrežja.

Uporabniki slovenskih cestninskih cest so pred desetimi leti lahko kupili le polletno vinjeto. S prodajo je Dars takrat zaslužil nekaj več kot 60 milijonov evrov. V celotnem letu 2008 je sicer prihodek od vinjet in cestnine znašal skupno 201,62 milijona evrov. Prva celoletna vinjeta je nosila letnico 2009. Tedaj se je v Darsov proračun nateklo 238 milijonov evrov, od tega 108 milijonov od vinjet, preostalo od tovornega prometa.

Prihodki od prodaje vinjet so se vsa nadaljnja leta stopnjevali, lani so se ustavili pri 180,4 milijona evrov. Letošnjih, modrih vinjet je Dars od decembra lani do konec maja prodal 2,9 milijona. Z rastjo prodaje vinjet raste tudi število glob. Darsovi nadzorniki so od uvedbe vinjet izrekli že 460.200 plačilnih nalogov. Najmanj voznikov so brez vinjete odkrili leta 2013, ko je bilo izdanih 41.600 nalogov, največ pa leta 2016, ko so jih izdali skoraj 56.900.

Z vinjetami do 145 kilometrov avtocest
Kot so pojasnili na Darsu, prihodki od cestnin predstavljajo veliko večino vseh prihodkov družbe, iz teh prihodkov pa odplačujejo posojila, ki jih najemajo za gradnjo in obnovo avtocestnega omrežja. Odkar so v uporabi vinjete, je Dars prometu predal skupno 145 kilometrov novih štiripasovnih avtocest in hitrih cest.

V tem obdobju so celovito obnovili tudi nekaj več kot 300 kilometrov smernih vozišč avtocest in hitrih cest. V to številko sicer niso všteli letošnje obnove, ko naj bi obnovili rekorden obseg avtocest, in sicer 60 kilometrov smernih vozišč. Tri obnove bo Dars izvedel v sklopu rušenja cestninskih postaj. Dars sicer trenutno upravlja in vzdržuje 617,7 kilometra avtocest in hitrih cest.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
smradulja
# 01.07.2018 ob 15:19
me zanima koliko od tega je dejansko šlo za ceste...
Miki Mause
# 01.07.2018 ob 15:48
drugače pa dobro da so jih uvedli....predstavljajte si zdej kolone osebnih vozil na cestninskih postajah.....ker cestninske postaje so pa tudi premajhne naredili, če bi še obveljal v sedanjem času gotovinski/kartični način plačevanja...
Ljubinica
# 01.07.2018 ob 15:45
Vinjete imajo tudi Madžari, celo Romuni ... zakaj skoz samo jamranje in pritoževanje?
menitosi
# 01.07.2018 ob 16:12
Moram pohvaliti DARS da so slovenske avtoceste odlične. Zapeljite se malo v sosednje države pa boste videli kako je stanje, izjema so Avstrijske avtoceste in tanovejše neobrabljene Hrvaške.
jk11
# 01.07.2018 ob 15:29
Meni se plača vinjeta.
moris77
# 01.07.2018 ob 17:16
denar od vinjet gre žal za druge "namene"
whiteswan
# 01.07.2018 ob 16:41
Nebo parlamentarne komisije da oceni kam so sli vsi ti penezi pobrani od cestnin zadnjih 10 let?
vplaznik
# 01.07.2018 ob 16:24
To so samo vinjete, od tovornjakov so pobral še ene 3 milijarde zraven. Torej okoli 4,5 milijard za gradnjo avtocestnega križ pa smo porabili 3,5 milijarde. Resno kam je šel denar? Krediti niso poplačani, tretjih pasov ni, avtoceste so flika pri fliki.
1-2-3
# 01.07.2018 ob 16:12
Ma čeprav je vedno ne vem koliko stokanja glede vinjet in njihove cene, ko bomo enkrat prišli na elektronsko cestninjenje boste videli, bo to dražje za vse, za tiste ki se redno vozijo in zagotovo tudi za tiste, ki so redki uporabniki avtocest. Pa tudi glede avtocest v Sloveniji, sploh niso v tako slabem stanju kot nekateri stokajo, redko katera država ima ceste in AC v izredno dobrem stanju. Hrvaška ima recimo sicer lepe avtoceste, samo se je treba zavedat, da so tam skoraj polovico leta avtoceste prazne...
interakt
# 01.07.2018 ob 15:27
lopovi
džeko
# 02.07.2018 ob 07:06
Ne vem kaj komplicirate....ko pa Hrvaške avtoceste plačujete 5x dražje ste pa tiho. Bi plačali kot na Hrvaškem bi bili pa srečni in tiho??
hervard
# 01.07.2018 ob 22:08
Slava Janšu, ki je uvedel vinjete.
karambo
# 01.07.2018 ob 17:50
torcida_ce
Avstrijska vinjeta 9 EUR za 10 dni...

In ko ti kupiš avstrijsko vinjeto verjetno prevoziš vseh 1700 km in to vsak dan, da bolje izkoristiš vinjeto? Je to logika, ki bi jo rad predstavil?

Mene osebno zanima samo cena na prevožen kilometer za letno vinjeto. Cena vzdrževanja me kot uporabnika ne zanima, kot me tudi ne zanima lastna cena storitve, če grem v restavracijo na kosilo. Po drugi strani bi rad videl, da so vinjete za 10 dni čim dražje, ker to pomeni, da naše avtoceste plačujejo tuji turisti in bodo šli na Hrvaškem na eno pizzo manj. Odlično za Slovenijo.

V resnice ne razumem, kaj želiš povedati.
torcida_ce
# 01.07.2018 ob 16:57
Avstrijska vinjeta 10 dni 9 €. Slovenska vinjeta 7 dni 15 €. Avstrijske avtoceste 1700km, Slovenija 610km.
A je še treba kaj reči?
Saj recimo v ITA ali FRA je še slabše organizirano, ampak se moramo res zmeraj s slabšimi primerjati
GORILA
# 02.07.2018 ob 08:27
Zadnjič sem pred Mariborom okoli sebe naštel 14 vozil brez vinjete (pri rdečem semaforju).

...no, tole je pa bolj en K. od avtoceste, če ima semafor!
presenečen
# 01.07.2018 ob 17:19
@bm1950 Dovolj imam sponzoriranja vozačev. Uvesti je treba plačilo po uporabi.

Ne seri, so vozači krivi, da se je država namensko centralizirala v Ljubjani? Če bi politika stremela k enakomernemu razvoju, bi bilo tudi manj vozačev, ki bi se lahko zaposlili v domačem kraju. Kakšna domišljavost.

Slovenija ni samo Ljubljana! Ljubljančani ne pozabite.
presenečen
# 01.07.2018 ob 17:15
Največja korist od vinjet pa je enkrat manj smrtnih žrtev na cestah, saj se ljudje več vozijo po le teh, ki so bolj varne..
lojze47
# 01.07.2018 ob 16:52
@Miki Mause - Avtodomi spadajo v isto kategorijo kot osebni avtomobili in za njih je cena letne vinjete 110 €, mesečne 30 € in tedenske 15 €.
dule5
# 01.07.2018 ob 17:09
torcida
Z avstrijsko vinjeto greš lahko do Graza, potem pridejo nadomestila za uporabo tunelov. Tak da ne seri po Sloveniji.
johann
# 02.07.2018 ob 09:34
Vinjete imajo tudi Madžari, celo Romuni ... zakaj skoz samo jamranje in pritoževanje?

Seveda imajo, samo da so te nekajkrat cenejše kot naše...
VICTORIA99
# 01.07.2018 ob 20:51
Brez vinjet se jih kar veliko vozi, tako domačinov kot tujcev. Takoj, ko zapeljejo skozi tunel Karavanke bi morali postaviti kontrolo. Sploh pa 110,00 eur za celo leto ni veliko. Vožnja po Hrvaški avtocesti je šele draga.
ti-ne
# 01.07.2018 ob 15:52
V prvem desetletju Dars prodal za 1,3 milijarde evrov vinjet

#####

Glih za plače vodilnih.
topol
# 02.07.2018 ob 23:23
Vinjete so za Slovenijo idealna opcija. Drugo cestninjenje ni možno in je tudi predrago. pa poglejmo zakaj.
1. Slovenija je tranzitna država. sedaj kupijo tujci na meji ali že kje prej vinjeto in jo odnesejo s seboj in uničijo. Sprejemnik za satelitsko cestninjenje bi bilo potrebno najeti na meji. Ker nekaj stane, ne moremo pričakovati, da ga bodo ljudje kupovali za enkratno uporabo in potem imeli. Edina opcija je plačilo na meji npr 50 evrov in vračanje denarja minus cestnina na meji ob izhodu iz države. Osebni avtomobili niso tovornjaki, ki se po Sloveniji vozijo pogosto.
2. Če se ne odločimo za satelitski sistem, je potrebno zapreti avtoceste in zgraditi cestninske postaje. To bi bil miljardni strošek, ker imamo veliko več izvozov, kot npr v Italiji. Izvozi so tudi zgrajeni neprimerno. Večina izvozov bi morala biti kot Vrhnika ali Logatec, ne pa kot Domžale; kaj šele Šentjakob. V Italiji gre promet z obeh smeri na eno postajo. Potrebujemo eno ekipo delavcev, ne dveh. To je najneverjetnejša možnost - zaradi ogromnih stroškov skoraj nemogoča.
3. V primeru uvedbe satelitskega cestninjenja bo prišlo do hude potrebe po izgradnji brezplačnih obvoznic. Koliko ljudi bo pripravljenih se voziti po avtocesti in plačevati? Koliko pa jih bo želelo raje voziti po brezplačnih cestah? Zagotovo bo zelo veliko ljudi, ki bi se vozili 10 ali 20 km raje izbralo brezplačno cesto. Primer Italije: veliko mesto ima poleg cestninske avtoceste še vsaj nekaj brezplačne hitre ceste ali kar cele mestne obroče: Videm, Padova, Vicenza, Verona, Brescia, Torino. Tudi izgradnja denimo drugega mestnega obroča Ljubljane bi stala veliko.
Na primeru treh točk je prikazano, da so vinjete dokaj velik in stabilen prihodek. Vsako leto je enaka vsota, ki za zdaj omogoča vzdrževanje, obnovo in novogradnjo avtocest. Celotna vinjeta je prihodek. Nekaj odstotkov gre za provizijo prodajalcem, tisk je zanemarljiv strošek. Vse ostalo pomeni večji strošek. Zaprt sistem cestninjena ima poleg ogromnih začetnih vlaganj veliko cestninskih postaj z osebjem v vseh izmenah. Vinjete prodaja tuje osebje. Tu bi pa dars moral pobirati gotovino z osebo, imeti možnost samopostrežnega plačila s kartico ali kovanci - bankovci in še nek sistem brez ustavljanja. odpadejo pa cestninski nadzorniki.
Satelitski sistem bi se dobro obnesel za domačine, ki so stalno na poti, tujci in redki domači uporabniki pa bi z njim imeli velike težave, če ne bi bil vseevropski. Cestninski nadzorniki bi imeli še več dela, plačevanje in vračanje preplačil bi bilo zahtevnejše.
Vinjeta je najenostavnejša. Kupiš in se voziš, dars pa dobi denar brez stroškov. Rabi samo malo nadzornikov za strah, pa je.
Lluka
# 01.07.2018 ob 23:05
kolk je šlo za ceste... pa kolk za železnico...pa kolk za luko koper.....
biloo
# 01.07.2018 ob 22:37
In ne morejo naredit protihrupnih ograj... Grrrr
acccco
# 01.07.2018 ob 19:30
@skippy zivim v AT tak,da mi ne govorit... Sej sem napisal,da lahko kupis celoletno tunelnino in se vozis koliko hoces..
Skippy
# 01.07.2018 ob 18:54
@acccco
v Avstriji posebej plačuješ tudi nekatere kratke tunele. Se bo treba kaj peljati čez Avstrijo.
mooodeeel
# 01.07.2018 ob 15:51
Hvala Janša!
Arnolfus
# 01.07.2018 ob 15:48
Evo, pa je denar za tistih 20 km drugega tira.
Miki Mause
# 01.07.2018 ob 15:36
pa še velik jih bodo, na kar nekaj avtodomih opazim avtomobilsko vinjeto navadno namesto tisto za kombije.....ne vem ali so prodajalci res toliko pa ne morejo uprašati kupca katero vinjeto rabi oziroma bi bil lahko letak na vidnem mestu pri blagajni......10let že od uvedbe vinjet, pa da se še take stvari dogajajo...predvsem pri tujih turistih z avtodomi....aja da ne omenjam, koliko vzhodnjaških (kriminalnih) kombijev (romuni, bolgari, poljaki, ukrajinci..) se ponoči vozi brez vinjet čez slovenijo, ker itak vejo da takrat ni nadzorov....
urle
# 03.07.2018 ob 08:26
topol, saj do leta 2008 smo imeli zaprt cestninski in delujoč sistem, ki bi v primeru obstoja ( tj. nevolitev) še vedno deloval in , prepričan sem, da bi prinesel občutno več denarja kot sedaj vinjete. pa čmo, JaJčku se je mudilo na volitve in v naslednji mandat (ha...)
urle
# 03.07.2018 ob 08:22
mene pa zanima, zakaj se nihče ne loti izračuna, kaj bi pa bilo, če ne bi bile leta 2008 volitve in bi obdržali cestninski sistem, kot je bil, torej plačilo cestnine na postajah, ki jih sedaj (počasi in drago) rušijo?!?
maja kibira
# 02.07.2018 ob 12:52
mislim da se bo se vsem kolcalo po vinjetah ko bomo spoznali kako poceni so bile v primerjavi z elektronskim cestninjenjem ki se nam obeta
maja kibira
# 02.07.2018 ob 12:50
tukaj ne gre zgolj za avtoceste ampak za kompletno cestno omrezje v Sloveniji ki naj bi ga vzdrzeval DARS in razen avtocest ki so se v dokaj dobrem stanju so ostale ceste katastrofalne. Poleg vinjet pa vsi vozniki ob registraciji plačujemo tudi visoke cestnine ki naj bi sle tudi za vzdrzevanje cest..Denarja je torej dovolj samo problem je v tem da ga tako drzava kot tudi DARS ne porabljata namensko.
Bivši uporabnik
# 02.07.2018 ob 12:41
Vinjete so super in tudi niso drage. Kaj pa je 110€ za celo leto. Pa tudi 15€ za tedensko je đabe.
maja kibira
# 02.07.2018 ob 12:40
ceste so pa se vedno podobne malo boljšim kolovozom. se tam kjer na novo polagajo asfalt ga ne znajo položiti da bi bila cesta res ravna in ne polna grbin..zato bo pa podiranje cestninskih postaj stalo 46 mio evrov..to je mozno samo v butalah..pa se tam bi se nasel nekdo ki bi videl da tukaj nekaj ne stima
bluppo
# 01.07.2018 ob 20:20
Avstrijska vinjeta 10 dni 9 €. Slovenska vinjeta 7 dni 15 €. Avstrijske avtoceste 1700km, Slovenija 610km.
A je še treba kaj reči?


Koliko tunelov plačaš v sloveniji? Koliko pa v avstriji ... ?

Ceste pa nikakve...
Ne vem no, meni osebno se zdi slovenka AC kar solidna. V zadnjih dveh letih sem vozil v franciji, avstriji, italiji, portugalski, španiji, nemčiji, nizozemski. In primerjalno so naše AC čisto ok, sploh glede na to, koliko tovornega tranzita gre čez. Ita so marsikje (tudi severna italija) precej slabše. V AT kot naletiš, do dunaja je bila katastrofalna, zdej vsaj popravljajo. V nemčiji je bila kakšnih 5 let nazaj v okolici warzburga katastrofalna, kot bi se vozil z gliserjem. Tako, da ni tako slabo ... če odmislimo slovensko jamranje.
marelnd
# 01.07.2018 ob 20:15
Vsi govedarji, pljuvate po Sloveniji in zagovarjate Avstrijo. Spokej čez mejo.
Preverite statistiko uporabnosti avtocest v Avstriji in nato še v Sloveniji.
Poleg tega, sanja se vam ne kaj vse puščajo za sabo ljudje, ki se peljejo skozi Slovenijo.
Verjemite, da je vinjeta poceni, ko vse skupi sešteješ.
Ni pa problema, roke gor kdo bo subvencjoniral ceste. Postavte se na mejo pa talejte vinjete Avstrijcem.
acccco
# 01.07.2018 ob 19:31
@skippy ce ze govoris o km2 drzav te se poglej koliko je At "pokrita" z gorami...
Skippy
# 01.07.2018 ob 18:53
Avstrijska vinjeta 10 dni 9 €. Slovenska vinjeta 7 dni 15 €. Avstrijske avtoceste 1700km, Slovenija 610km.

Avstrija 83.000 km2
Slovenija 20.000 km2

Kdo ima po tvoje več avtocest?
acccco
# 01.07.2018 ob 18:07
@ dule5 koliko je najdaljsi tunel v Slo? No v AT je 15 km....tak,da ne seri...pa se to letna uporaba tunelov stane 50 ali 60 e in se vozis po mili volji....
bm1950
# 01.07.2018 ob 21:16

Skippy
# 01.07.2018 ob 18:52
Dovolj imam sponzoriranja vozačev. Uvesti je treba plačilo po uporabi.
Davke za avtoceste smo plačali vsi, ko so se še financirale iz proračuna. Koga sponzoriraš?

Vse, ki so kupili vinjeto in se dnevno vozijo po avtocesti.
Skippy
# 01.07.2018 ob 18:52
Dovolj imam sponzoriranja vozačev. Uvesti je treba plačilo po uporabi.

Davke za avtoceste smo plačali vsi, ko so se še financirale iz proračuna. Koga sponzoriraš?
presenečen
# 01.07.2018 ob 17:14
Dars jih je od tedaj prodal več kot 56,1 milijona vinjet, z njimi pa je zaslužil več kot 1,3 milijarde evrov, ki jih je namenil nadgradnji avtocestnega omrežja.

Upajmo da je šlo za namensko porabo. Drugače pa imamo v Sloveniji enkrat dražje letne vinjete na tekoči kilometer kot v Avstriji. Kako pa si razlagamo to?
Miki Mause
# 01.07.2018 ob 15:37
drugače bi pa bilo tudi pravično uvesti 24urno vinjeto....ker nekateri se ne vozimo vsak dan po avtocesti, ampak gremo samo parkrat na leto na avtocesto.....lepo kradete denar......
džeko
# 02.07.2018 ob 07:07
je pa res, da je nadzor katastrofa, kar tujci dobro vedo. Zadnjič sem pred Mariborom okoli sebe naštel 14 vozil brez vinjete (pri rdečem semaforju).
discoversci
# 01.07.2018 ob 17:53
Ceste pa nikakve...
INAZ
# 01.07.2018 ob 16:38
mooodeeel
# 01.07.2018 ob 15:51

Čer si slučajno premlad, da bi vedel.: Pod Janševo vlado je vinjeta stala 55 eur. Pa je prišla leva vlada in so ceno dvignili na 110 eur.
Zahvali se vladi BP.
bm1950
# 01.07.2018 ob 16:10
Dovolj imam sponzoriranja vozačev. Uvesti je treba plačilo po uporabi.
Z GPS tehnologijo to danes ni problem, le za sistem se je treba dogovoriti.
To bo pa hud problem, saj jih večina ni zainteresirana.
Izolska županja je sama priznala, koliko prihrani na ta račun.
uni406
# 01.07.2018 ob 15:37
ceste pa kot da se pelješ po makedamu,barabe
Kazalo