Slovenija

Poudarki

  • Koprivnikar je župane obvestil, da bo država namenila 40 milijonov evrov za razpis na področju telekomunikacijske infrastrukture.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 19 glasov Ocenite to novico!
Termoelektrarna Trbovlje
Vlada je v sklopu obiska Zasavja napovedala akcijski načrt Slovenija - dežela startupov. Foto: BoBo
Zasavje
Vlada v Zasavju napoveduje tudi več infrastrukturnih projektov. Foto: BoBo

Dodaj v

Vlada priložnost za Zasavje vidi v zagonskih podjetjih. Januarja napovedan akcijski načrt.

Minister Koprivnikar se je z župani pogovarjal o financiranju občin
5. december 2017 ob 17:46,
zadnji poseg: 5. december 2017 ob 18:10
Trbovlje - MMC RTV SLO, STA

Vlada je ob obisku Zasavja poudarila pomen zagonskih podjetij, ki po presoji vlade predstavljajo tudi priložnost za to regijo. Premier je ob tem napovedal, da bo vlada do konca januarja pripravila akcijski načrt za podporo zagonskim podjetjem.

Na posvetu Zasavje - regija startupov je tako predsednik vlade Miro Cerar napovedal pripravo akcijskega načrta z naslovom Slovenija - dežela startupov, s katerim želijo odpraviti administrativne ovire pri ustanovitvi zagonskih podjetij, ustvariti povezovalno okolje, država pa načrtuje tudi finančno pomoč tistim, ki želijo uresničiti svojo idejo. Cerar je ob tem dejal, da namerava vlada "podpirati mlade z idejami, povezovati gospodarstvo s šolstvom in razvijati sistem vajeništva".

Predstavniki medsektorske skupine so na posvetu predstavili izhodišča za pripravo omenjenega akcijskega načrta. Zagonskim podjetjem slovenskih ustanoviteljev je po navedbah predstavnikov medsektorske skupine lani doma in v tujini uspelo zbrati za 95,7 milijona dolarjev investicij. To je sicer manj od rekordnih 131,7 milijona dolarjev v letu 2015, a več od 67,3 milijona dolarjev iz leta 2014. Slovenija je lani prek podjetja Outfit7 dočakala tudi svojega prvega samoroga - s tem izrazom se običajno označujejo mlada tehnološka podjetja z ocenjeno vrednostjo več kot milijardo dolarjev.

Sicer pa je medresorska skupina, ki jo sestavljajo predstavniki startup skupnosti, investitorjev, ministrstev in Slovenskega podjetniškega sklada, v analizi ugotovila, da je poleg družinske pomoči in pomoči prijateljev zagonskim podjetjem najpomembnejša spodbuda Slovenskega podjetniškega sklada oziroma druge oblike nepovratnih sredstev države, zagonska podjetja pa poudarjajo tudi pomoč drugih zagonskih podjetij.

Koprivnikar z župani o financiranju občin
V sklopu vladnega obiska Zasavja se je minister za javno upravo Boris Koprivnikar v Zagorju ob Savi sešel z župani treh zasavskih občin, ki so v prvi vrsti navedli problematiko financiranja občin. V občinah si namreč želijo, da bi se ob višanju socialnih transferjev sorazmerno višale tudi povprečnine. Po oceni Koprivnikarja je dialog potekal v zelo pozitivnem tonu.

"Vesel sem, da občine v Zasavju tudi med seboj sodelujejo. To je v skladu z mojo tezo, da nikogar ne silim v združevanje, sem pa zelo vesel sodelovanja, ki ga tudi sami podpiramo." Župani so ob tem poudarili tudi vprašanje glede ureditve regije oziroma ali občina Litija sodi v Zasavje, zato je Koprivnikar županom obljubil, da bo preveril, v kateri javni mreži Litija sodi v Zasavje in v kateri ne.

Ena izmed tem je bila tudi telekomunikacijska infrastruktura. Koprivnikar pa je županom sporočil, da v kratkem pričakujejo razpis na tem področju, za katerega je država zagotovila skoraj 40 milijonov evrov sofinancerskega deleža. Minister pričakuje, da bo to izboljšalo delovanje tako slovenskih občin kot njihovih prebivalcev.

Vlada napoveduje tudi infrastrukturne projekte
V odsotnosti ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča je zasavske župane obiskal državni sekretar Klemen Potisek, ki se je udeležil odprtja energetsko prenovljene osnovne šole Ivana Cankarja v Trbovljah in si ogledal gradnjo mostu čez Kotredeščico. Kot je dejal, je poleg mostu nekaj infrastrukturnih projektov že v izgradnji, pri čemer ga veseli, da so s projekti zadovoljni tudi v lokalnem okolju.

Direktor direkcije za infrastrukturo Damjan Topolko je ob tem napovedal, da so glede gradnje nove dvosmerne ceste Zidani Most-Hrastnik trenutno v fazi projektiranja in izdelave vse potrebne dokumentacije. Te postopke naj bi po njegovih besedah končali predvidoma avgusta naslednje leto, čemur bo sledil postopek pridobivanja gradbenega dovoljenja. "Računamo, da bomo v letu 2019 razpisali vsaj en odsek in ga tudi gradili," je dejal Topolko in povedal, da je projekt v celoti ocenjen na več kot sto milijonov evrov, zato ga bodo izvedli v več etapah.

Tudi zagorski župan je povedal, da v njihovi občini letos in naslednje leto podirajo rekorde glede cestnih projektov. Med projekti sta obnova ceste Sopota-Podkum, vredna dva milijona evrov, ter semaforizacija in odprava kritične točke na šolski poti proti OŠ Toneta Okrogarja v vrednosti 350.000 evrov. Ob tem poteka gradnja povezovalne vpadnice med Trbovljami in Zagorjem v vrednosti 1,8 milijona evrov, končno pa bodo uredili tudi glavno prometno povezavo skozi Zagorje na avtocestni priključek od čistilne naprave do središča mesta, ki je vredna 2,5 milijona evrov.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
Spuzva
# 05.12.2017 ob 19:14
Zasavju bi za začetek najbolj ustrezala dobra cestna povezava.
Nadja92
# 05.12.2017 ob 19:01
@ungarn

Če se ne motim, ne obratuje več.
drg
# 05.12.2017 ob 20:05
Ta stolp na sliki je nemudoma potrebno podreti, saj predstavlja veliko ekološko katastrofo za Zasavje in okolico.

Si nor?! Ta raufnk je zakon! Sploh, ko se pelješ z avtom mimo .. mogočno deluje. :) Najvišji raufnk v Evropi je to. To se ne podira. Itak se ne kadi več ven.
Bondjanez
# 05.12.2017 ob 19:04
Kaj pol ce clovek nima pojma. Vazno,da je komentiral in je ekoloski. Se takih.
di(v)jak
# 05.12.2017 ob 20:17
Glede na zasavsko "zagamanost", ne bi rekel, da so rešitev za Zasavje zagonska podjetja. Tu živi kolektivizem, ki so ga kot vrednoto vzgajali več generacijam rudarjev skozi stoletja. Obstoječim podjetjem naj pomagajo pri reševanju prostorske stiske, ki lahko ovira njihov razvoj, z ugodnejšo davčno politiko. Zasavce je potrebno zadržati na delovnih mestih v Zasavju, ne pa da se vozi do Ljubljane vsak dan.
Zasavje se bo izvleklo samo v primeru, da bo šla skozi Trbovlje 3.razvojna os, ki bi regiji prinesla povezanost s svetom.
Dobro je, da so lokalne skupnosti ugotovile, da so se enormna sredstva, namenjena zasavskemu razvoju uporabljala za podjetja iz drugih regij. Kaj pa je lažje, kot prijaviti podjetje v Zasavju, delovna mesta so v Ljubljani, pa zraven črpati evropska kohezijska sredstva namenjena gospodarsko slabše razvitim podjetjem. Zato država, prosim brez denarnih sredstev za Zasavje. Tej regiji lahko pomagate s spodbudnimi ukrepi (nižje dajatve, davki), ker če se "tala" denar, je preveč hijen iz drugih regij, ki odnesejo sredstva drugam.
Mitcho_Buchannon
# 05.12.2017 ob 19:41
Žal, t.i. startupi so večinoma hipsterske enodnevnice.

Ne vem, kakšne vse ceste je še treba graditi ... Promet postaja obupen, bilo bi zelo ekološko, če bi se tako ljudje kot tovor preselili na železnico. No, v tem pogledu je potrebno pohvaliti Zagorje, kjer so ob železniški postaji zgradili veliko lepo urejeno parkirišče.
Nadja92
# 05.12.2017 ob 18:58
Zasavje, tako blizu Ljubljane pa hkrati tako daleč. Cestna infrastruktura je katastrofalna, da ne govorimo o železnici. V zahodnih državah bi bili iz Trbovelj v Ljubljani v nekaj minutah. Pa ne govorim, da morajo vsi v službe in šolo v Ljubljano, ampak navajam samo en primer, kako se na Zasavje pozablja.
urosh444
# 05.12.2017 ob 18:47
Koliko teh zagonskih podjetij prezivi 5 let in vec? Mogoce 10%. Edino ce se gremo po logiki, 9 podjetij od 10 propade in ostane drzavi dolznih x eur davkov, deseto podjetje pa uspe in drzava in ostali delezniki od njega pokasirajo x+1 eur.
drg
# 05.12.2017 ob 20:03
Srčno upam, da se stvari v Zasavju dvignejo. Včasih je bilo tam denarja kolikor si želel (Trbovlje), zdaj pa bolj žalost. Ampak se izboljšuje. Srečno!

Lep pozdrav iz druge strani Mrzlice. :)
HOR
# 06.12.2017 ob 00:02
V Sloveniji je mnogo takih zagonskih podjetij, ki so vse zagonila...
AMFIBIJA
# 05.12.2017 ob 21:28
Barbara Izlakar Trbovc

REGIJA ZAGLAVJE

Posebno tole je poglavje,
se knjiga vsaka ga otepa,
saj od poglavij najbolj šepa
naslov je: Regija Zaglavje.

Zaglavje je kot konec knjige,
od tod dobilo je ime,
za glavo je, saj to se ve,
deležno prav nobene brige.

Kako se v tisti konec pride?
Vzdolž lene dolgočasne reke
čez cestne luknje in zapreke,
do tja, kjer sonce pozno vzide.

Po avtocesti bo pač bolje,
ko videl dimne boš oblake,
odcep gre dol skozi Izplake.
pripelje cesta te v Zadolje.

Ko za seboj pustiš Zadolje,
v drugo greš naprej dolino,
v središča regije sivino,
prikaže se napis Tubolje.

Nekoč tu bolje je bilo,
še danes vsak te prepričuje,
pred sabo se opravičuje,
ga pravzprav je sram zelo.

Nato v dolino tretjo prideš,
skoz hrastov gozd tja v kraj Zavratnik,
že sajast ves imaš ovratnik,
v sotesko to nerad zaideš.

Vzpon te vodi do rešitve,
čez Strmi Dol naprej na vzhod,
je iz Zaglavja tu izhod,
poželel vanj ne boš vrnitve.
Rtvrtv
# 06.12.2017 ob 17:30
Medijske toplice.
Primer uspešne privatizacije.
bizgec67
# 06.12.2017 ob 12:15
Cesta iz Zasavja, ravna ne bo nikoli, ker smo v dolinah. Iz Zagorja si v Lj.po AC. v 45 min, brez pretiravanja, samo če ni zastojev, pa se ponavadi zabije pred Lj. V Zagorje ne bo prišla nobena velika firma, ker enostavno ni nikjer prostora za postavit tovarno. Lahko pa spravimo v Zasavje veliko malih firm, ki ne rabijo veliko prostora. Ni vse tako črno, kot nekateri slikajo. Samo odgovorni nimajo vizije za prihodnost, nažalost...
Binder Dandet
# 06.12.2017 ob 09:20
Sam da ne bo start up center takšen kot pri nas, kjer so za obnovo recimo 500-800m2 prostorov porabili 1mio občinskega denarja €, zdaj imajo pa notri pisarne tudi firme, ki poslujejo že 10 let in/ali imajo več 10 ali celo 100 zaposlenih. Ima pa nekaj zaslužnih službe.:D
kingeston
# 06.12.2017 ob 08:49
To je nivo slovenskega podjetnika - loterija, ki jo na koncu plača nekdo drug.

vsak novi posel je rizičen in večina novih podjetij tudi propade.

če ti meniš da je to drugače potem si očitno postavil že ogromno podjetij na noge in zaposluješ veliko ljudi. ali pa nisi ustvaril niti enega delovnega mesta in blebetaš kja v 3 dni...
kaj od tega je res?
Hmeljar
# 06.12.2017 ob 07:09
Hvala bogu, so hitro odšli. Švagan se je še nekaj ven metal Trbovlje pa še dalje s 25% brezposelnih, ki da naj gledajo risanke in županjo, ki ne ve čigava je.
mmeeddoo
# 06.12.2017 ob 06:12
@sestenadva: "V poslu ni nobene garancije za uspeh, ampak ce ne poskusis, ne mores vedet."

To je nivo slovenskega podjetnika - loterija, ki jo na koncu plača nekdo drug. V vseh podjetniških delavnicah, seminarjih, MBA šolah, učijo samo, kako zabeležit, da čim manj davka plačaš in kako delavcem plače optimizirat, oz. Če drugače povem: skupaj v rog tulit, da so davki previsoki in delavske plače nekonkurenčne.

Če pa nočeš biti navaden slovenski izkoriščevalec, ki se samo pravno skriva za besedo podjetnik, potem veš, da obstajajo orodja s katerimi lahko zelo zagotovo napoveš uspeh nekega posla ali projekta.
Seveda pa, če jih ne poznaš sam, je pa potrebno nekomu drugemu plačat. Tukaj pa nastane problem.
kingeston
# 05.12.2017 ob 21:08
komodt, samo ne z mojim denarjem!
QUENDI
# 05.12.2017 ob 20:54
...a mislijo na rudnike.....so primer zagonske industrije.....
MAN0
# 05.12.2017 ob 19:07
iz Wikipedije
Outfit7 Limited: In January 2017, it was acquired by United Luck Consortium and then sold to Zhejiang Jinke for over US$1 billion.
prevod za admina
Outfit7 Limited: V januarju leta 2017, je bila pridobljen s strani United Luck Consortium in nato prodan Zhejiang Jinke za več kot 1 milijardo USD
sestenadva
# 05.12.2017 ob 19:05
Urosh, tocno tako. V poslu ni nobene garancije za uspeh, ampak ce ne poskusis, ne mores vedet. Idej je ogromno, kapital je pa tezko dobit. Ce pa kaksna uspe, pa morda povrne tudi investicije v neuspesne projekte. Se pa bojim, da bodo kriteriji spet taki, da bo marsikdo zgubil voljo za oddat vlogo. Hebi ga, tezko je bit pameten. Lahko je zguba, lahko pa tudi ne. Treba je probat.
Sneguljčica
# 07.12.2017 ob 17:59
@Nadja92
# 05.12.2017 ob 18:58
"Zasavje, tako blizu Ljubljane pa hkrati tako daleč. Cestna infrastruktura je katastrofalna, da ne govorimo o železnici. V zahodnih državah bi bili iz Trbovelj v Ljubljani v nekaj minutah. Pa ne govorim, da morajo vsi v službe in šolo v Ljubljano, ampak navajam samo en primer, kako se na Zasavje pozablja."


Ja. Ampak javni potniški prevoz je katastrofalen po mojih izkušnjah po celi državi, vključno z Ljubljano. Vlaki so počasni vsi, ne samo za Zasavje. V Ljubljani pa z mestnim avtobusom iz enega konca Ljubljane na drugega mimogrede porabite uro in pol. Potovati z mestnimi avtobusi po Ljubljani je kot bi jahali polža.
bizgec67
# 06.12.2017 ob 12:19
Pa še to,iz Zagorja do Lj. je 51 km, iz Kamnika do Lj. pa 21km.
skriti
# 06.12.2017 ob 09:35
Zagonska podjetja so potuha mame države/EU, ki povzroča razvajenost mladih "podjetnikov". Iz tega sledi nerealno razumevanje poslovnega sveta, kar ima za posledico propad. Imajo pa ljudje nekaj za počet in država ima mir - težka strategija države res?!
Mitemu
# 06.12.2017 ob 08:53
Problem - ki počasi izginja - je v lokalni "zagamanosti" ker Zagurjani, Trbovci in Hrastnčani nikol niso delal skupi.
V prejšnjem režimu ti lokalni frajerji niso zmogl stopit skupja v "Šaleški lobij" ...
Te tri doline so ravno za eno lepo občino, ki bi bila močnejša.
Odnos države?
Poglejte razdelitev. Pri volitvah je zasavje v okrožju Novo Mesto ???, nekje v statistiki je Zasavje, Hrastnik gravitira na Celje, Trbovlje in Zagorje v Ljubljano ...
V času premoga je bilo območje pomembno, sedaj ni več. Seveda je treba pripeljati investitorje, ampak se vsi ustrašijo cestnih povezav v primerjavi z ostalimi - bliže AC kraji.
Kaj pa lokalna politika?
Menite da si ETI želi še eno močno lokalno industrijo - ker potem nebi mogli izsiljevati ljudi v proizvodnji?
Zakaj lokalna politika ki je v najboljših časih imela vse tri župane kot poslance nikoli ni nič naredila?
Ali veste da je večni Zagorski župan Švagan sedel 3-4 mandate v poslanskih klopeh? Se je kdaj oglasi? Je kaj predlagal? Je pustil kakšno sled v državni politiki razen v menzi?
Rešitev?
Združite moči, zasavci. In res - infrastruktira (železnice) in umrli TET je lokacija za vseslovensko sežigalnico. Naj projekte in izvedbo naredi Rudis. Lokalni fantje bodo poskrbeli da bo iz dimnika izhajal O2. Odvišna toplota na Lakonci bo za zagonsko podjetje Lušt paradjzi. Tunel Savinjska - Trbovlje in delovna mesta .... So rešitve.
Branko3
# 06.12.2017 ob 07:03
Spet začenjajo odkrivati tisto, kar j v socializmu delovalo desetletja- zagonska podjetja. Seveda pa so najprej dovolili in omogočili uničenje večine prej uspešno zagnanih oz. vplejanjih. Kdo vendar? Politiki, ki sedaj promovirajo tisto, kar so prej uničili. Upam, da bo uanje kdaj prišla miklavževa šiba zgodovine in da bo ta močna.
nikhrast
# 05.12.2017 ob 22:48
Zasavje, tako blizu Ljubljane pa hkrati tako daleč od boga.
Infrastrukstura tako slaba, počana železnica, vijugaste ceste, tako da bog težko pride tja.
našejenaše
# 05.12.2017 ob 20:12
Torej je šel Cerar povedat Zasavcem, da v Lubljano bo denar vlagala vlada, oni pa naj zbirajo zamaške... :)
Mitemu
# 07.12.2017 ob 10:33
Bondjanez
Iz Kamnika do AC je 11 km in 15 minut (Torovo). Ne glej Domžale, še tam si hitreje preko Volčjega potoka. Kamnik je zaledje Ljubljanske kotline in je posel lažje razvijat, imaš takoj manjše stroške do centra naše ljube domovine.
Če priznaš al pa ne.
....je pa po tvoji logiki res nerazumljivo zakaj Lendava nima konkurenčne prednosti proti zaledjem v Ljubljanski kotlini, saj je le 1 km od AC ......
Bobr
# 06.12.2017 ob 13:02
Bizgec res je, ampak razlika v razdalji je bolj kot ne cela po AC...ko je bilo govora o prometni infrastrukturi.
Bondjanez
# 06.12.2017 ob 12:52
Bizgec
Govora je bilo do avtoceste. Ponovi vajo.
Dr. Kumrovec
# 06.12.2017 ob 11:29
Podpiram akcijski načrt, to je premik v pravo smer. Bi pa bilo boljše če bi država imela prej natančno izdelano razvojno strategijo preden se oblikuje akcijski načrt, kajti lahko se zgodi da bodo nastopile težave pri realizaciji razvojne agende.
heron
# 06.12.2017 ob 10:40
Zasavje je lahko primer ,kako uničujoča je lahko napačna politika. Baje od nekdaj ena izmed najbogatejših občin v Yu,je sedaj ena razvalina. Koliko od teh ljudi ki so jih obiskali ve kaj je to gospodarstvo?
kingeston
# 06.12.2017 ob 08:47
Spet začenjajo odkrivati tisto, kar j v socializmu delovalo desetletja- zagonska podjetja.

socializem praviš da je bil zibelka podjetništva in osebne iniciative?
sam sem do sedaj menil da je bila prepovedana vsakršna osebna iniciativa in podjetništvo, gospodarstvo se je vodilo plansko iz beograda, in ni važno kolikor si naredil; plača je bila za vsakega enaka...
očitno imava različne informacije...
LosAlamos
# 06.12.2017 ob 08:41
Tole se ne bo dobr končalo.
Bobr
# 06.12.2017 ob 11:59
Zagorje je priblizno toliko oddaljeno od AC kot Kamnik, sedaj pa primerjajte eno in drugo...isto podoben cas vlaka od Lj do Zagorja ali Kamnika. Zasavje gospodarsko nikdar vec ne bo kar je bilo pa ce jim damo ne vem kako infrastrukturo, lahko pa postane spalno naselje z nekaj manjsega gospodarstva...na zasavcih pa je ali bodo to sprejeli ali ne.
nikoli
# 06.12.2017 ob 06:56
Vse tri luknje so popolnoma neprimerne za bivanje večjega števia ljudi. Sedaj ko ni več "kulma" je najbolje podirati počasno depopulacijo območja na za tako območje normalno gostoto.
vipmit
# 05.12.2017 ob 20:54
Tam ob tistem dimniku bi bila prav lepo bila umeščena centralna sežigalnica Slovenije!
ungarn
# 05.12.2017 ob 18:57
Ta stolp na sliki je nemudoma potrebno podreti, saj predstavlja veliko ekološko katastrofo za Zasavje in okolico.
Kazalo