Polete je obudil minister za obrambo Roman Jakič, okoli katerega je vzniknila tudi afera: na dan, ko so proti ministru doma potekale kriminalistične preiskave, falcon ni vzletel z moskovskega letališča. Uradno zaradi tehničnih težav, a vsi vidiki dogodka niso bili pojasnjeni. Foto: BoBo
Polete je obudil minister za obrambo Roman Jakič, okoli katerega je vzniknila tudi afera: na dan, ko so proti ministru doma potekale kriminalistične preiskave, falcon ni vzletel z moskovskega letališča. Uradno zaradi tehničnih težav, a vsi vidiki dogodka niso bili pojasnjeni. Foto: BoBo

Vladno letalo falcon, ki je zadnji dve leti del slovenske vojaške flote, že vse od nakupa pred 13 leti spremljajo dvomi o njegovi smotrnosti. Na razpis za izbiro izvajalca za vzdrževanje so se prijavili štirje ponudniki, izbrali ga še niso, to bodo po pogajanjih in usklajevanjih storili v kratkem. In z njim bo ministrstvo podpisalo pogodbo v okvirni vrednosti šestih milijonov evrov in pol.

Do zdaj stroški 330.000 evrov na leto
In poglejmo zdaj primerjavo. Za zadnji dve leti je imelo ministrstvo za obrambo sklenjeno pogodbo s podjetjem RUAG Aviation iz Švice, in sicer za 660 tisoč evrov, torej 330 tisoč evrov na leto. Zdaj pa je za stroške vzdrževanja predvidenih kar milijon šesto tisoč evrov letno, torej nekajkrat več.

Na ministrstvu za obrambo odgovarjajo: vrednost je okvirna in ni nujno, da se bodo predvidena sredstva porabila, saj da so odvisna od cene pregledov, nepredvidenih okvar in drugih dodatnih del. In pa, da bo v obdobju veljavnosti pogodbe opravljen zahtevnejši šestletni pregled, za katerega da se predvideva, da bo dražji od pregledov v preteklosti.

Še vedno na prodaj
Nesrečni falcon je sicer še vedno na prodaj, a kupcev ni. Prav tako ni zanimanja v Natovem programu Atares, znotraj katerega ga je vlada nameravala tržiti. Po odločitvi, da bo namenjen za polete predstavnikov vlade, pa je bil v zadnjem letu dni na 18 poteh.