Slovenija

Poudarki

  • Redna seja državnega zbora
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 12 glasov Ocenite to novico!
Parlament
Predlagani zakoni so bili dalj časa v koalicijskem usklajevanju. Foto: BoBo

Dodaj v

Zdravstvena reforma in kritje bolnišničnih izgub na delovni mizi poslancev

Podpora predlaganim zakonom
19. september 2017 ob 08:48,
zadnji poseg: 19. september 2017 ob 18:08
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Poslanci so potrdili interventni zakon za sanacijo bolnišnic, prav tako pa so dali zeleno luč noveli zakona o zdravstveni dejavnosti.

Predlog interventnega zakona, ki se sprejema po nujnem postopku, so poslanci potrdili s 47 glasovi za in 12 proti.

Zakon določa, da bi še iz letošnjega proračuna krili 80 odstotkov nakopičenih izgub, ki so jih javni zdravstveni zavodi imeli konec lanskega leta. To nanese okoli 136 milijonov evrov, kar bo bolnišnicam izplačano do 29. decembra. Poleg tega zakon opredeljuje način sanacije bolnišnic in organe, ki bodo izvajali sanacijo, ter nadzor nad njimi.

Podporo interventnemu zakonu so že vnaprej napovedali v koalicijskih strankah in v poslanski skupini nepovezanih poslancev. Poslanec SMC-ja Branko Zorman je poudaril, da so primanjkljaji posledica politike preteklih let, za sanacijo pa "praktično ni druge izbire". Da je izgube povzročil slab sistem, meni tudi Marija Antonija Kovačič (DeSUS), a obenem dodaja, da so za izgubo deloma krive tudi bolnišnice same.

"Vodstva bolnišnic bi morala odgovarjati"
Tudi Bojana Muršič (SD) je menila, da si ne gre zatiskati oči pri odgovornosti vodstev posameznih zavodov, zato je treba zahtevati tudi njihovo odgovornost. Alenka Bratušek (Zavezništvo) je poudarila, da je sanacija nujna, a vlada k interventnemu zakonu ni predložila spremembe rebalansa. Hkrati je poudarila, da bi tudi vlada morala prevzeti odgovornost za izgube.

Podobno je poudarila tudi Jelka Godec (SDS), ki je očitala, da zdaj sanacijo delajo "tisti, ki v treh letih niso naredili nič". Jernej Vrtovec (NSi) je poudaril, da bodo sanacijske uprave postala sedanja vodstva bolnišnic, ki so ustvarjala izgube. Miha Kordiš (Levica) je dejal, da upa, da se sanacija bolnišnic ne bo dogajala na plečih najšibkejših delavcev, kot so podporno osebje, čistilke in medicinske sestre.

Še dva zdravstvena zakona
Poslanci so z 48 glasovi za in 15 proti dali zeleno luč tudi sprejetju novele zakona o zdravstveni dejavnosti.

S to novelo se bo spremenil predvsem način podeljevanja koncesij. Tako bi se po predlogu novele koncesija v zdravstvu podelila le na podlagi javnega razpisa, za 15 let, pri čemer se lahko čas koncesije podaljša še za 15 let, in le pod pogojem dopolnitve javne zdravstvene mreže. Besedilo novele na novo opredeljuje tudi odgovornega nosilca zdravstvene dejavnosti. Če bo zakon sprejet, bodo lahko zaposleni v javnih zdravstvenih zavodih delo pri zasebnikih opravljali le pod zakonsko določenimi pogoji.

Čez teden dni še o pacintovih pravicah
Poslanci so opravili tudi razpravo o členih in dopolnilih k členom predloga novele zakona o pacientovih pravicah, o kateri bodo glasovali čez teden dni.

Predlog novele zakona o pacientovih pravicah prinaša novosti na področju napotitev, vodenja čakalnih seznamov in informiranja bolnikov. Z novelo v zakonu ohranjajo tri stopnje nujnosti, in sicer nujno, hitro in redno, tem stopnjam pa se bo pridružila še "zelo hitro" kot vmesna stopnja nujnosti.

L. L., T. H.
Prijavi napako
Komentarji
cairns
# 19.09.2017 ob 17:56
Zdravstvena reforma po Slovensko.

Odznotraj je votla , okrog pa je nič ni.
Kvantni mehanik
# 19.09.2017 ob 19:18
@ogledalce

Ko gre za kritje 136 mio EUR izgube zdravstvenim zavodom, to komentira 27 oseb, ko gre za zapor Igorja Bavčarja, 10x več... kateri od teh dveh primerov me kot davkoplačevalca bolj zadeva??

Ko gre za žur katoliške mladine v Stični, se 200+ komentatorjev prepira o tem, ali Bog je. In današnja finančna injekcija zdravstvu je nepomebna napram žegnanju šolskih prostorov, dražgoških govorov in polhograjskih proslav. Ljudje dobro vedo, kaj so tisti pravi problemi, in aktualne marginalije puščajo ob strani. In zato jim gre, kot jim pač gre.
smeško 562
# 19.09.2017 ob 17:47
Problem je čisto sistemski, ni samo drag material.Zakaj bi se potrudil če nimaš nič od tega. Oziroma če zavarovalnica plača vse.
IndyBob
# 19.09.2017 ob 13:22
To socialisticno zdravstvo lahko se tako popravljajo, pa nikakor ne bo dobro delovalo. Ne vem kako si pradstavljajo, da naj deluje centralno planiranje tipa: v prihodnjem letu bo ZD Tolmin potreboval 145 prevozov v bolnisnico v Novi Gorici in toliko jih ZZZS potem tudi najvec placa.
xerces8
# 19.09.2017 ob 12:47
Sprememba koncesij je reforma zdravstva?
Resno?
A ima to morebiti kake globoke posledice, ki jih jaz ne zapopadem?
Alchemist
# 19.09.2017 ob 19:42
Kaj pa zakon o zdravstvenem zavarovanju? So sprčkali kaj al še vedno meljejo različne scenarije?
Grešnica
# 19.09.2017 ob 12:23
izo,

se strinjam. Naj vzamejo RKC-ju, društvom tipa "vrednote NOB", nevladnim organizacijam (zlasti Mirovnemu inštitutu) in vsem ostalim proračunskim parazitom, ki so sami sebi namen in ne delajo za narodov blagor. Vsa interesna združenja naj pač financirajo člani. Podpišem!
Kvantni mehanik
# 19.09.2017 ob 19:24
In še med tem ubornim številom komentarjev se najde dosti takih, ki pravijo "vzemite RKC in dajte bolnišnicam".

Ljudje, če ne bo sprememb v vodenju in poslovanju, lahko vzamemo vsem vse (ne samo RKC), pa bo prej ali slej zmanjkalo. Capire?
ogledalce
# 19.09.2017 ob 18:45
Ko gre za kritje 136 mio EUR izgube zdravstvenim zavodom, to komentira 27 oseb, ko gre za zapor Igorja Bavčarja, 10x več... kateri od teh dveh primerov me kot davkoplačevalca bolj zadeva??
smeško 562
# 19.09.2017 ob 16:45
Če bo država stalno pokrivala minus, potem ne vidim smisla da imajo bolnišnice direktorje in nadzorni svet. Odpustit vse ki so pridelali minus. Je pa to posledica popolnoma zgrešenega sistema državnega zdravstva.
BarakOrkbama
# 19.09.2017 ob 12:13
Dobro da je bilo prejšnji teden toliko govora o presežku v proračunu, ker zelo dvomim, da se bomo izognili rdečim številkam po sanaciji.
cairns
# 19.09.2017 ob 17:54
Zdravstvena reforma in kritje bolnišničnih izgub na delovni mizi poslancev

Zdravstvena reforma ???

Tolikokrat že v tem mandatu, da je še sedaj ni.
BarakOrkbama
# 19.09.2017 ob 16:39
@izo
Če govoriš o prispevkih, ki jih za uslužbence RKC plačuje država, se popolnoma strinjam, da to ne bi smela pokrivati država. Sicer ne vem če to res nanese na 100 milionov letno ampak vseeno.
Prosim nehaj uporabljati prazno retoriko solidarnosti. Za solidarnost pač obstaja meja in niso pripravljeni vsi dati vsega svojega denarja za zdravje neznanca. Če pa bi ti sam rad bil solidaren, lahko doniraš ves svoj denar katerikoli dobrodelni organizaciji.
stojan1111111
# 19.09.2017 ob 14:09
Spet težave v zdravstvu. Dajte privatizirati zdravstvo, pa bo manj korupcije, bolj kvalitetne bodo storitve in ne bomo več polnili to vrečo brez dna.Vlada ki daje denar v zdravstvo, in postavlja svoje ljudi, ne zna rešiti te iste težave. Ne zna, ali noče? Zdravniki prek čakalnih vrst (umiranje ljudi), in povečanje iznosa denarja za nabavko materijala za delo (preveč plačan materijal) izsiljujejo povečanje plač. To je boj ker največ zgubijo naši državljani (izgubijo življenja).Toliko težav imamo v zdravstvu, da bomo potrebovali drugo pot. Za bolezen je pomembno da odkrijemo vzrok. Mi sami najbolje vemo kaj narobe delamo, govorimo,(izražamo), mislimo, jemo, dihamo in pijemo. Potrebno je dobro premisliti in pogledati vase. Vsak človeč ima moč samozdravljenja. Nekdo bo mogel sastaviti program za preventivno zdravlje posameznika. Menim da se to da sastaviti, in tako zdravstvu reči NE. Tako bo v žepu posameznika, v 40 letih ostalo najmanj 10 000 evrov. To je en dobar avto, ali polovica hiše na vasi. V ZDA 40 milionov ljudi nima zdravstveno zavarovanje. Človek mora paziti na svoje telesno zdravlje (zmerna in zdrava hrana, čist zrak in voda, pomembno je gibanje, varujte se poškodb pri delu, pomemban je počitek in zmerno delo, dobro spanje, pazite se raznih pritiskov drugih ljudi, ne delajte umazanog, enoličnog in teškog dela). Telo je slabo in bi se mogli posebaj paziti ovisnosti od hrane, pijače, dela, ljubezni kot je seks, tobaka, hazarda, igric in drugo). Intelektualno zdravlje (dobre misli in besede). Emocijonalno zdravlje (dobri odnosi z drugim ljudmi, sabo, naravo in bogom, izražanje čustev). Duhovno zdravlje ( resnica, mir, ljubezen, nenasilje in ispranost).. Kako se reče slovensko ispravnost? Mogoče bi to prevedli kot dobra dejanja. Za boljše zdravlje nas in naših otrok, bi mogoče bilo potrebno imeti otroke v mladih letih (v starosti od 17 do 20 let). Tako bi se zdravlje slovencev bistveno izboljšalo, in nebi potrebovali zdravnike. To je realnost ki se bo zgodila za nekih 30 let. Eni to že zdaj živio.. Če sem kaj pozabil me popravite?
Grešnica
# 19.09.2017 ob 12:16
Zakaj koncesije? Da ima politika moč izsiljevanja? Da se prijateljske vezi ne skrhajo? Da lahko ZZZS finančno zadržuje nujne storitve?

Blefersko zakonsko skrpucalo, ker se resnih reform bojijo!
xerces8
# 19.09.2017 ob 18:57
Kruha in iger, kolega. Kruha in iger.

(kruha manj, političnih iger pa toliko več)
smeško 562
# 19.09.2017 ob 17:04
Če bomo vzeli RKCju in dali bolnišnicam bo to sigurno rešilo problem. Zaostalo razmišljanje zaostalega slovenceljna. Stalno se meče v zdravstvo pa je stalen minus. Rešitev je v tem da mečemo še več. loooooooooooooool
Homer.
# 19.09.2017 ob 16:36
V bistvu tu ni nobene znanosti....
Če bolnica potrebuje 100 za normalno poslovanje in izpolnitev obveznosti, dobi pa 90 jih 10 zmanjka in se morajo nekje zadolžiti. Na ta dolg pridejo še obresti in čez par let ni rešitve več.

Ob tem sem namenoma preskočil še morebitna kazniva dejanja, kot je nenamensko trošenje denarja, fiktivna izplačila za neopravljene ure, ....... za kar bi morala ukrepati policija država pa opraviti nadzor.
Takoj prenehati z dvojnim delom (malo privat, malo v bolnici).
Uvesti turnuse, ne pa, da je 90% zdravnikov dopoldan, 20% pa preostali čas.
Pregledi z drago opremo se morajo opravljati vsaj 2 izmene
Grešnica
# 19.09.2017 ob 15:23
izo,

tudi če RKC poberemo ves denar, bo javno zdravstvo (pa tudi šolstvo) še vedno preplačano in neučinkovito. Sistema odgovornosti, ki bi koga zapekli po žepu, enostavno ni in ga ne bo, saj preko lobijev ščitijo sami sebe.

Tvoje preusmerjanje pozornosti - iz problematike neučinkovitih javnih storitev na RKC - je pa tudi že malo zguljeno. ;-)
BarakOrkbama
# 19.09.2017 ob 23:12
@izo
Hja tako pač je. Če je nekaj privatno dobiš več za isto denarja kot če je javno. Tiste privatne šole, ki nudijo storitve, ki presegajo državne subvencije, je pa potrebno dodatno plačevati. Lahko zaradi mene odstraniš to subvencijo, vendar morajo biti potem starši otrok, ki so v privatnih šolah, oproščeni davkov, ki gredo za šolstvo. Zakaj bi plačevali šolanje ostalih otrok potem pa še enkrat za šolanje svojih otrok?
ZETAC
# 19.09.2017 ob 19:13
izo@vzemite rkc-ju oz odklopit iz javnega proračuna, pa se pokrije bolnice, ki "buh pomagi", skušajo kakšnega slovenca dejansko rešit ali rodit..
neumnost, s tem ne bi nič rešili, stanje se ne bo izboljšalo, dokler ne bo katera vlada imela poguma in zadostne podpore v parlamentu in naredila red v zdravstvu - v oči bode korupcija, preplačana naročila, neučinkovito organizirano zdravstvo, lekarniška mafija, množica nekih nepotrebnih svetovalcev, itd...
BarakOrkbama
# 19.09.2017 ob 15:41
@izo
Seveda je možno bogatim (kot naprimer RKC) pobrati denar. Kaj pa potem? Nekaj let bomo dobro živeli, kaj pa ko bo zmanjkalo denarja?
xerces8
# 19.09.2017 ob 12:48
PS: Eni ne razumete, da dokler bo zraven proračun (in politika), tako dolgo ne bo delovalo.

RKS pa si nekam zataknite.
Emsho
# 20.09.2017 ob 11:50
Resen komentar tele reforme, bi bil verjetno daljši od teksta reforme same. Bom pa še enkrat opozoril na zelo očitno spregledano dejstvo: Ukrepi, ki jih sprejemajo so nezakoniti (po slovenskem in evropskem pravnem redu) in ponekod celo v nasprotju z ustavo. Na to je poslance opozorila celo pravna služba državnega zbora. Po sprejetju bodo sledile številne tožbe pred evropskim sodiščem in proračun bo moral pokriti škodo...

Razumem, da poslanci niso kazensko odgovorni za svoj glas, a v primeru, ko jih pravniki v naprej opozorijo, da nekaj ni ok, bi morali posledice za sprejetje takega zakona plačati vsi, ki so galsovali zanj.
BarakOrkbama
# 19.09.2017 ob 22:49
@izo
Privatne šole plačuje država, ker starše teh otrok plačujejo davke za šolstvo kot vsi ostali starši. Kakor vem se denar, ki ga šole dobijo, določi glede na število učencev, tako da ne dobijo nobenega dodatnega luksuza, razen če jim uspe bolje porabiti denar kot javne šole (kar verjetno ni preveč težko).
matevž perovec
# 19.09.2017 ob 22:32
zemljarič krade,vlada pa "flika" kje v svetu je še to!!!
ZETAC
# 19.09.2017 ob 19:08
izo@pardon, privat šole (vemo, katere), 100% financirano iz javnih sredstev.
če ne stanejo več kot javne, izvajajo po zakonu predpisan program in so povrhu še kvalitetnejše, kje je tu potem problem?
Grešnica
# 19.09.2017 ob 15:41
izo,

zakaj bi bilo pa javno zdravstvo učinkovito, če ga vsakokrat rešujemo z novimi 100 mio. (iz novih davkov ali iz povečanega zadolževanja)? Kje je meja t.i. solidarnosti?
Grešnica
# 20.09.2017 ob 11:25
Vse javne klinike delujejo po principu PORABE:

-če je konec leta odobreni proračun klinike presežen, bo minus bolnišnice pokrival državni proračun ("dobimo, kolikor porabimo")
-če konec leta vsa sredstva iz tekočega proračuna klinike niso porabljena, jim poslovni direktorji za naslednje leto odobrijo nižji proračun

Ali se torej klinikam splača varčevati ali trošiti preko omejitev?

P.S. Čakam izo-ta, da v to debato spet vklopi temo o RKC.... :)))))
izo
# 19.09.2017 ob 11:47
in ostale verske skupnosti, da se razumemo, red je red.
petrap
# 20.09.2017 ob 10:27
Ni toliko problematično iz proračuna pokrivati finančne primanjkljaje v zdravstvu, kadar ti nastanejo iz objektivnih razlogov, ki so posledica neučinkovitega "zdravstvenega sistema". Saj bi se v nasprotnem primeru sistem sesul.
Pač pa je problematično pokrivati finančne primanjkljaje ne da bi pred tem ugotovili prave razloge zanje. O objektivnih razlogih mnogi tukaj pišete, o subjektivnih pa veliko manj. Pa je slednjih danes v zdravstvu zelo veliko in le malokdo se z njimi sploh še ukvarja.
Dejstvo je, da je zdravstvo razmeroma draga dejavnost. Zato je potreben še posebej temeljit nadzor nad trošenjem zdravstvenega denarja. Zdravstvo potroši toliko denarja kot ga ima na razpolago. Izgube v zdravstvu, ki jih bo zdaj država pokrivala najbrž kar tako, počez, kažejo, da je zdravstvo v realnem času potrošilo dejansko še več kot je imelo na razpolago.
Če se v takšnih razmerah v zdravstvo priliva še dodaten denar, ni nobene garancije, da bodo bolniki od tega kaj veliko imeli, zagotovo pa učinki pri zdravljenju bolnikov ne bodo sorazmerni dodatno vloženemu denarju v zdravstvo.

Tolikšno ukvarjanje s koncesijami, naj bodo v bodoče takšne ali drugačne, je povsem jalovo početje, če država ne vspostavi temeljitega nadzora nad izvajanjem zdravstvene dejavnosti in trošenjem denarja zanjo.
Koncesija, ki jo za izvajanje zdravstvene dejavnosti podeli država, bi morala biti previlegij, ki gre le najboljšim in najučinkovitejšim ter racionalnim izvajalcem zdravstvene dejavnosti. Ti bi se morali v tem pogledu nenehno izkazovati, ne pa da se razpravlja o koncesijah tako, da se bodo morebiti še dedovale.
cairns
# 19.09.2017 ob 20:37
Ministrica za zdravljenje je 1.aprila je odpravila dodatno zdravstveno zavarovanje tako kot je napovedala.
Njena edina prava poteza.
visoki
# 19.09.2017 ob 19:40
od zdravstva imajo vsi take koristi,da je še opozicija tiho ampak ne vem kje je še 27 poslancev,da glasuje
izo
# 19.09.2017 ob 17:27
pa da se razumemo: vsa tist javna naročila v zdravstvu in vsi tisti, ki se mastijo na ta račun (od miz, opornic do ne vem česa) so zame isti kriminalci kot vsak drug. tudi če to poštimajo, bo hitro ostal kakšen miljon več v proračunu.
že lahko en novinar v 10 minutah zbere 3 direktne ponudbe(ki so jasno 3x nižje od tistih "uradnih), bo najbrž to znala vsaka tajnica v računovodstvu bolnice..
izo
# 19.09.2017 ob 17:12
@s@ smeško:

dej prosim te preberi, kaj sem napisal naprej v vseh obrazložitvah. sigurno sem za to, če ne gre drugače, da se rajš vzame neke postranski zadevi, ki naj bi tudi po ustavi bila ločena od države (in kot ne boš vrjel, po večini razvite evrope je, kjer se zadeva funcirana ali z namenskim davkom ali samoprispvekom deklariranih pripadnkih takšne ali drugačne veroizpovedi) kot neki osnovnim zadevam za zdravje ljudi. sigiurno bolej to, kot pa naj ustavijo bolnice, pa naj narod kar pocrka pred vrati, da bo nekdo tisto zdravo marijo klatil vsako nedeljo (če malo karaikiram, kakor to seveda rali delate za vse fašistične leviačrje ipd)..
izo
# 19.09.2017 ob 15:56
@ grešnica&obama: vsako leto tudi damo 100 mio za rkc, pa nam nrdi več sto miljonske pufe, efekt gelde njihove delovanje pa ne bi ravno enačil..
zakaj je neko osvna zdravstvena oksrba breme, neke duhovne azdeve, ki so čisto osebna zadeva in se lahko tretira kot čisti luksuz, pa se ne smejo tako poimenovat?
najpre to meni odgvori, pote,m pa nabijaj o solidarnosti. življenje in zdravje posameznika sem misli, da je tej državi prioriteta, pa očitno je vse prej drugo..
izo
# 19.09.2017 ob 17:02
Za solidarnost pač obstaja meja in niso pripravljeni vsi dati vsega svojega denarja za zdravje neznanca. Če pa bi ti sam rad bil solidaren, lahko doniraš ves svoj denar katerikoli dobrodelni organizaciji.

točna s takpšnim tonom napadajo obamovo, pardon clintonovo reformo "desničarji" v zda, čeprav tričertr države kriči, kako je to nujno, da vpeljejo oz da je odpravijo. noben ne bo nikomar nič oddvzel, gre za sprejete dajatve in prispevke, ki so oač najemenjeni vsem in so osnovna zapčita, v primeru če nedko zboli, postane nivladij, nenazadnje zaradi takšnega ali drugačenag razloga ostane brez službe ipd. to so osnovne neke razvite, za družbo nobčutljive države.
sigurno drži, da se da popravit napak v zdravstvu ipd, ampak če pa imamo na tehtnici zadeve ono ali drugo oz če je denar problem: halo, kaj je tukaj rza razmišljat?

@ barak: ne gre samo za prispevke, gre tudi za sve ostalo, kar kot luskuz plačujemo določeni skupini ljudi v tej državi in to kar se tiče šolstav ipd, ki je tako ali tako že garantirano vsakomur (plus kot toliko povedna, odpisi davkov pri nepremičninah ipd), kaj je to tako težko za razumet? nekomu ne privoščim npr hospitalitzacije na javne stroške (no, ja kot prej povedano, plačano tudi z njegov strani tako ali drugače), pri drugem pa ne vidiš problem, da mularijo vpiše ne neko "privat" šolo, 100% (80% je bilo prej že leta pred tem) na naše stroške, ker se mu pač javne šola ne uzdi najboljša zanj ipd?? če mi že očitaš neko zlagano solidarnost ipd.
ocene, koliko nas stane rkc na letni ravni suma sumarum bodo seveda skrivali do zadnjega, so pa nekje med 50 in 100 mio sigurno. pa mogoče dejmo to razdelit med zasposlene po bolnicah in po farah, pa potem cenit njihove delo, potrebščine, efekt ipd. če smo striktno pri ekonomiki..
Dr. Kumrovec
# 19.09.2017 ob 16:13
Ljudje čakajo v vrstal po leto in več!!! Otroci hodijo lačni v šolo! Sramota! Medtem ko se cerkev koplje v izobilju, obnavlja cerkve z našim denarjem.
izo
# 19.09.2017 ob 15:12
Dajte privatizirati zdravstvo, pa bo manj korupcije, bolj kvalitetne bodo storitve in ne bomo več polnili to vrečo brez dna

sej imajo privat pogodbenike, pa nič kaj boljš, prej slabše.
drgač pa ja, dejmo v kompletu privat plačevat šolstvo, zdravstvo, pa še nižat minimalce ipd. to bo sam razvoj in blaginja. aja, edino farski mojstri (jasno, le katoliški) naj ostanejo na javnem fondu, da bomo lahko duhovni oskrbljeni v vse cvetu države v njenih najboljši letih..
izo
# 19.09.2017 ob 11:47
predlog:
vzemite rkc-ju oz odklopit iz javnega proračuna, pa se pokrije bolnice, ki "buh pomagi", skušajo kakšnega slovenca dejansko rešit ali rodit..
izo
# 19.09.2017 ob 22:55
ja, obama, sure...

in tudi če bi bila zadeva random (pa ti garantiram, da ni), je pristranske oz nepoštena, saj so tako ali drugače v teh pogojih otroci privilegirani glede na ostale, ker imajo pač omogočeno to lai ono.
in glaven zadeva: programi so narejeni tako, da javne šole pokrijeo vse potrebe gelde števila otrok ipd. kaj je potem razlog, da bi imeli privat zadeve v sklopu javnega šolstva. če hočeš več, dodatna izobraževanje ipd, noben problem, ampak lepo na svoje stroške, ne pa, da ti država oz narod to cola, halo?
izo
# 19.09.2017 ob 22:41
če ne stanejo več kot javne, izvajajo po zakonu predpisan program in so povrhu še kvalitetnejše, kje je tu potem problem?

kaj tebi pri besedi privat ni jasno?? seveda, če ti narod plačuje luksuz, da imaš manj otrok v rezradu, da je prilagojeno to in ono, plus dodatni programi in ne vem kaj še vse, bo verjetno lažje potekal pouk in ne vem kaj.
ampak očitno si tega luksuza vsi ne zaslužijo, plačujejo ga pa vsi. a bo to vam enkrat jasno v te trde glave?? gre za odvzemanje večini, da ima določena skušina privilegirano šolstvo, halo??
izo
# 19.09.2017 ob 15:28
grešnica, gvorim o poplačili dolga bolnišnic, če je tak problem najt tistih 100 miloinov za kakšen slovenca ozdravit. tak denar se hitro najde za vse druge nemnosti, samo zdravje ne.
sigurne je rezereve kje tudi v zdravstvu, mapk če smo že pri načelih in to kar sem omenjl prej, bi morali sami k temi pristopit na organizaciji, ki ima poleg javnega fonda še miljardni puf za seboj.
mislim,da ima čisto vsak slovenec pravico kaj takšnega zahtevat.
izo
# 19.09.2017 ob 15:07
pardon, privat šole (vemo, katere), 100% financirano iz javnih sredstev.
izo
# 19.09.2017 ob 15:06
grešnica, če kdo, je največji zagovornik privatizacije in razprodaje države rvna rkc oz njene politična frakcija (nsi/sds), medtem ko visjo na državni kikli vsi. teg pri ostalih azdevah ni, kolikro vem, tudi si kulturniki ipd ne dobijo kar statusa na lepe oči, kto mogoče kdo misli.
tako da bi bilo že iz politične higiene primerno, da se sami odstranijo iz državnega proačuna (če tpo sami toliko žicajo), da ne omenjam vseh ostalih zadev gelde dolga ipd. mapk očitno v teh državi teg sm smeš preveč omenjat, tudi kot recimo zahteavjo 100% privat šole ipd.
Kazalo