Slovenija

Poudarki

  • "V primeru Jankovićeve izvolitve za predsednika vlade bomo v težavah vsi novinarji"
Zoran Janković
Po mnenju združenja je še zlasti zaskrbljujoča Jankovićeva izjava pred volitvami, da gre na volitve zato, da njegova sinova ne bosta več ožigosana, po volitvah pa je izjavil, da v Sloveniji ne bo več afer. Foto: BoBo

Dodaj v

ZNP: Bo Zoran Janković kazensko preganjal novinarje tudi kot premier?

Združenje novinarjev in publicistov opozarja pred Jankovićem
9. januar 2012 ob 12:22
Ljubljana - MMC RTV SLO

Če bo Zoran Janković tudi kot predsednik vlade kazensko preganjal novinarje in jih kakorkoli skušal zastraševati ter posegati v njihovo delo, bomo o tem obvestili mednarodno javnost, je opozoril ZNP.

Združenje novinarjev in publicistov (ZNP) je v sporočilu za javnost pojasnilo, da opozarjajo na zastraševanje novinarjev, ki kritizirajo delo Zorana Jankovića, ki ga predsednik države predlaga za mandatarja nove vlade.

"Zoper novinarja Dela Boruta Tavčarja je tožilstvo že vložilo obtožnico, odgovornega urednika Reporterja Silvestra Šurlo pa so zaslišali policisti. Kazenski pregon zoper njiju je predlagal Zoran Janković kot ljubljanski župan, ki je zahteval kazenski pregon tudi zoper karikaturista Mikija Mustra in namestnika odgovornega urednika Financ Uroša Urbasa, kar pa je tožilstvo zavrnilo. Novinar Financ Jaka Elikan je celo doživel grožnje s smrtjo, ki mu jih je izrekel županov sin Jure Janković, pri čemer je Zoran Janković branil sina in novinarju očital, da ga provocira," so poudarili v ZNP-ju.

Po mnenju združenja je še zlasti skrb zbujajoča Jankovićeva izjava pred volitvami, da gre na volitve zato, da njegova sinova ne bosta več ožigosana, po volitvah pa je izjavil, da v Sloveniji ne bo več afer.

"V primeru izvolitve Zorana Jankovića za predsednika vlade bomo v težavah vsi novinarji, ki si bomo drznili kritizirati njegovo delo. Z ustavo zajamčena svoboda javnega izražanja stališč bo še bolj ogrožena. Združenje novinarjev in publicistov je že večkrat predlagalo vladi in državnemu zboru, da ustrezno spremenita kazenski zakonik, da kazenski pregon novinarjev zaradi kritike predstavnikov oblasti ne bo več mogoč, vendar nas je pravosodno ministrstvo zavrnilo," so še poudarili v ZNP-ju.

Aleš Žužek
Prijavi napako
Komentarji
schmied
# 09.01.2012 ob 12:28
Zoran Janković ne bo premier slovenske vlade.
_AIR_
# 09.01.2012 ob 12:29
Pa kwa se tresete. Zoki je itak nesposoben in čez leto ali dve bodo že nove volitve. Da vidimo koga bo takrat lansiral partijski komite, kot odrešitelja slovenskega naroda....
emsodine
# 09.01.2012 ob 12:39
zelo opravičen strah! Saj so že v Dražgošah povedali, da ni več vseeno, s kom piješ kavo. Če hočeš dobro sebi,...
kačon
# 09.01.2012 ob 12:41
Pa to je tipično za diktatorje. Ne bo afer. Ker jih sploh ne bo mogoče obelodaniti. Preganjajni bodo zgolj njegovi nasprotniki. Pred jako neodvisnimi in kakovostnimi sodišči. In s pomočjo jako strokovne in nevtralne policije, ki ji bo načeloval Goršek. Ta bo Jankoviću enkrat mesečno v gostišču AS poročal o vsh zadevah policije. I: =)
il Sloveno
# 09.01.2012 ob 12:29
Kje je zdaj 571 novinarjev?
MIRNČAN
# 09.01.2012 ob 12:36
zapatist pozabil si na pismo novinarjev svetovni javnosti v času vlade JJ.
jani23
# 09.01.2012 ob 12:48
Še hvala bogu da nisem volil Zokija da sem SDS
jurica
# 09.01.2012 ob 15:53
Kaja Sajovic,ena od novinark tega portala.
Kot kaže je nekaterim novinarkem tega portala dokončno prekipelo.
Bravo Kaja,čeprav bi se lahko prej spomnila kaj takšnega napisati!
Kaja napisala...

No, mislm, da se je treba umirit. Kot nekdo, ki se že 2 let pogovarja z vodstvom, mal bolj vem, kako bodo stvari izgledale in izgledal bo precej bolš. Vsi bomo na boljšem - razen seveda ljudi, ki so bili zdej nepravično priviligirani. Zdaj bomo enaki. Verjamem, da enim, ki so prežvel 2 let lezenje v rit človeku, ki pooseblja najslabše, kar obstaja v novinarstvu, ne bo všeč.«
zapatist
# 09.01.2012 ob 12:58
@domobran
Zakaj pa je slika Coreloneja v tem članku?

Zakaj misliš, da so izbrali tako sliko in ne nevtralne? Kaj misliš?
domobrán
# 09.01.2012 ob 12:49
Bravo novinarji. Ne se dat. 91-ega smo se komaj rešili enopartijske diktature in enoumja. In to z orožjem. Ne bomo dopustili, da se vrnemo tja, saj bi bil to posmeh vsem, ki so življenja dali za našo domovino.
grizli
# 09.01.2012 ob 18:36
v Sloveniji se ne sme preganjati nikogar sploh pa ne novinarjev,preganja se lahko lopove pa še teh ne kar na pamet
jurica
# 09.01.2012 ob 14:35
A to je novinarstvo,da od 100 najgrših slik,ki jih imajo...objavijo najgršo sliko morebitnega premiera..
Niti malenkosti osebne kulture ne premorete novinarji tega portala...
Pa verjemite MI,da bi isto napisal,če bi RTV SLO ob vsakem prispevku o JJ pokazal Janševo sliko v rjavem puloverju izpred 20 let ,ko zgleda,da ima vse moderne bolezni tistega časa!
Buldog
# 09.01.2012 ob 13:02
Samo v Sloveniji je očitno za nekatere pravica do klevetanja, žaljivih obdolžitev, razširjanja neresnic in polresnic,... nad pravico do osebne časti in človekovega dostojanstva. Ti nekateri so združeni v Združenju novinarjev Slovenije. Povsod drugje po svetu novinarji odgovarjajo za svoja kazniva dejanja in posege v osebnost in človekovo dostojanstvo, prav bi bilo, da končno tudi v Sloveniji začnejo. Verjamem pa, da nekaterim novinarjem, združenim v Združenju novinarjev Slovenije to ne paše.

Ampak pravica do javnega izražanja mnenj, vesti ipd. prevlada na pravico od osebnosti in človekovim dostojanstvom, kadar gre za preverjene, dokazljive informacije, ki niso podane na žaljiv način, sicer pa ne. Tako je tudi uzakonjeno v Kazenskem zakoniku, ki ga je sprejela že vlada JJ.
Nena Sitna
# 09.01.2012 ob 12:52
Veliki vodja je povedal svoje !!
Veliki vodja je nezmotljiv !!
Živel Veliki vodja, živelo enoumje in režimski tisk !!
kolaček
# 09.01.2012 ob 12:47
...no,no, se je že začelo. Pa še nastopil mandata ni, kaj šele bo! G. nedotakljivi že dela red.
OMNIC
# 09.01.2012 ob 13:33
ZNP pravi: V primeru izvolitve Zorana Jankovića za predsednika vlade bomo v težavah vsi novinarji, ki si bomo drznili kritizirati njegovo delo.
Ker sem blondinka, prosim bralce za razlago, na podlagi česa ZNP to napoveduje. Kristalna krogla, ciganka, dlan ali kaj četrtega? Kdo bo pa zaščitil novinarje, ki jih bo preganjal kdo drug, ne ZJ?
PICENG
# 09.01.2012 ob 12:56
Članek: ..........Z ustavo zajamčena svoboda javnega izražanja stališč bo še bolj ogrožena....
Spoštovani! Svoboda javnega izražanja stališč je zajamčena tudi novinarjem po ustavi, toda ni zajamčena pravica do klevetanja, zasmehovanja in zaničevanja, kajne? Upam, da visokoizobražen novinarski ceh razume razliko. Kot tudi dejstvo, da se tožb proti novinarjem poslužujejo vse politične opcije, če ocenjuejo, da so novinarji prekoračili kodeks. Zato naj ZNP povzdigne svoj glas v VSEH primerih (ali nobenem).
mat
# 09.01.2012 ob 12:53
S tem člankom si je že zagotovil nagrado za drugo leto.
zapatist
# 09.01.2012 ob 12:50
@NoComment
ZNP lol?
To smešni krožek sdsovih novinarjev lahko povzame samo tak retard kot je žužek ali kolednik.


Zdaj si pa Žužka užalil. Pred kratkim je namreč dobil nagrado tega bizarnega krožka za pronicinljivo in uravnoteženo novinarstvo.
slosem
# 09.01.2012 ob 19:56
v težavah bo predvsem RS. jankovičeva zmaga in vse ostalo gre po scenariju iz 1933: določili so žrtve in sovražnike, grožnje ljubljenemu vodji, razbijanje šip sovražnikom, preganjanje novinarjev. to je bil učinkovit model prevzema oblasti. banda.
JVK
# 09.01.2012 ob 19:47
ZNP: Bo Zoran Janković kazensko preganjal novinarje tudi kot premier?

kot premier gotovo ne : ))))
zora_
# 09.01.2012 ob 19:05
Svoboda izražanja novinarjev in vseh ostalih državljanov je močno kršena že več let. Čim nekaj bolj naglas čevkneš proti državni birokraciji, te uničijo - in o tem bi bilo potrebno več javno poročati in zadeve predati na mednarodna sodišča in inštitucije. Govorim na splošno za vse primere, ki smo kakorkoli trčili v državno birokracijo.

Problem je v tem, da se nas je veliko ljudi odločilo, da trpimo v tišini, ker imamo občutek, da kot posameznik ne moreš nič oz. si spet še enkrat udarjen, če kaj naglas čevkneš.

Bi pa lepo prosila dotičnega novinarja ali kogarkoli za naslov oz. idejo - kam pisati, če hočeš artikel spraviti v mednarodno javnost, lahko tudi v obliki zasebne pošte, če javno tega morebiti ni dovoljeno. Za vsako idejo se vnaprej zahvaljujem.
K_ris
# 09.01.2012 ob 13:41
@osabosa

Kater od omenjenih medijev pa je v javni lasti? Ker pri zasebnem lastniku (kot npr. SDS pri Demokraciji) res ne vidim problema, če je poročanje njegovega medija pristransko. To je popolnoma običajno povsod po svetu. Bolj neobičajno je, da je eden od medijev javne RTV lahko pristranski.
roxdegabba
# 09.01.2012 ob 13:27
Ampak tile naši novinarji me res prav presenečajo. Žužek je spet udaril z enim mastnim pavšalnim pljunkom čez Jankovića. Pa kaj vam je, a je res tako težko najti nekaj resničnega pri Jankiviću in ga skozi to kritizirati? Pa saj ni brezmadežen.

Žužek, kaj pa če bi enkrat za spremembo svojim bralcem postregel z dejstvi, ne z natolcevanjem? Dobro znano je, da so se Jankovićevi bližnji sorodniki okoriščali z zemljišči, ki jim je Janković spremenil namembnost. Ali je res tako težko napisati članek, v katerem predstaviš podatke kot na primer 17. junija Jure Janković kupil parcelo na viču za @20000, 12. septembra Zoran Janković spremenil namenbnost, 4. novembra Jure Janković prodal parcelo za €200000. A je to res tako jebeno težko? Ali pa, veliko je kritik na račun kakovosti projektov, ki so se v Ljubljani zgradili pod Jankovićem. Ali je težko vzeti s sabo enega gradbinca in v članku predstaviti njegova strokovna mnenja glede nizke kakovosti stavb? Je to res tako jebeno težko?

Briga me, če je novinar levo ali desno usmerjen. Nežmah je ultradesničarski, pa ga prav z veseljem preberem, ker njegovo pisanje je smiselno. Tile vaši zmazki so pa, no ja, zmazki, kaj drugega. Začnite opravljati svoje novinarsko delo, pa vas bo mogoče kdo resno jemal, dokler boste pa objavljali takele zmazke, boste pa janšistična trobila, nevredna branja in nerelevantna.
janezslovenc
# 09.01.2012 ob 13:21
Pa prosim če postane RTVSLO že enkrat Javna (nepristranska) radio-televizija-medij.
zapatist
# 09.01.2012 ob 12:55
@Mirnčan
zapatist pozabil si na pismo novinarjev svetovni javnosti v času vlade JJ.

Nisem. Se spomnim.
Podobno se pa sedaj nekaj pritožujejo tudi komunajzerski novinarji na Madžarskem.
Banda rdeča.
Kot kaže pa je že celotna EU prepredena s temi Rdečimi Khmeri. Celo evropske institucije so šokirane nad Orbanom.
Janko1973
# 09.01.2012 ob 12:54
Ne bo mogel, ker nikoli, ampak res nikoli ne bo predsednik vlade. Kaj še le države...
white88
# 09.01.2012 ob 12:52
Mislim da izraz na njegovi faci vse pove!
Nena Sitna
# 09.01.2012 ob 12:49
Tako kot v Iranu ni homoseksualcev, tako v Sloveniji premier ne dela napak !!!
Kdor trdi drugače se laže in takemu se ne piše dobro !!
anze40
# 09.01.2012 ob 16:22
Slovenec sem! Slovenec sem!
Tako je mati d’jala,
Ko me je dete pestovala,
ko me je dete pestovala.

Zatorej dobro vem:
Slovenec sem! Slovenec sem!
Zatorej dobro vem:
Slovenec sem! Slovenec sem!
Zatorej dobro vem:
Slovenec sem! Slovenec sem!

Slovenec sem! Slovenec sem!
Od zibeli do groba
Ne gane moja se zvestoba,
ne gane moja se zvestoba!

S ponosom reči smem:
Slovenec sem, slovenec sem!
S ponosom reči smem:
Slovenec sem, slovenec sem!
S ponosom reči smem:
Slovenec sem, slovenec sem!
lookaaa
# 09.01.2012 ob 16:11
An.Ma., Žužek, Kolednik and com., a jansa pa kot premier ni nikogar tozil?

pa se nekaj, bo tozil tudi marijo badovinac crnkovic? dajta kaj o tem napisat. ko ga je ravno v drek potisnila. aja ustno opravicilo zadostuje, sploh, ker ga je izrekla javno na sojenju!

vsaj uravnotezite malo, ce ze ne znate porocat objektivno. v zadnjih vzdihljajih se boste kako bombasticno novico vgrgli na plano!
noComment
# 09.01.2012 ob 16:01
maxbernie: plusi in minusi komentarjev odražajo sestavo bralcev mmc. Ta je približno 70% desničarska. Kako to? Zato, ker so novinarji desni in pišejo desnici zelo naklonjene članke in zelo negativne o levici.

To je doseglo višek med volilno kampanjo, ko se je mmc odločno postavil na stran Janše, dnevno so sledili članki negativne kampanje proti Jankoviču in Virantu in svetli članki o janši in njegovih "rešitvah". Večkrat je to opaziti tudi na prvih slikah ob novicah, kjer se t.i. levi politiki pojavljajo s čudnimi izrazi na obrazu, ko se mrščijo ali kihajo ali pa v čudnih pozicijah. Desni politiki pa so vedno slikani skoraj v junaških pozah.

Dva največja gumpca, ki to vzdržujeta pa sta žužek in kolednik. To nista novinarja. To sta strankarska pisuna. In sramota je, da taka človeka pišeta za nacionalni medij.
Bivši uporabnik
# 09.01.2012 ob 15:26
naši hrabri vitezi, zadnji braniki sovobodnega novinarstva:

http://www.rtvslo.si/slovenija/znp-podelil-meskovo-priznanje-alesu-zuzku-in-urosu-urbaniji/270835
rokrazgled
# 09.01.2012 ob 14:47
žalostno da živim v taki državi; Pezdirja se mi zdi da kar vsi razumemo; razen seveda tistih ki so navajeni delati mimo zakona, guljufati, krasti in se okoriščati na račun drugih..
očitno bomo do konca potonili če nas bodo vodili kapitalistični goljufi..
skuggi
# 09.01.2012 ob 14:28
goskic:
Se strinjam. Opredeljeni novinarji naj pisejo za opredeljene medije. Nihce nikogar ne sili kupovati Reporterja, vsi pa smo prisiljeni placevati narocnino javnih medijev in le ti bi morali ostati nevtralni in porocati dejstva, ne pa temeljiti na nekih nedokazanih domnevah
simonjenko
# 09.01.2012 ob 13:54
najbolj zmagajo pa slike ob prispevkih Kolednikov, Žužkov in podobnih.. :))
janković in ostala levica je vedno "zlovešče namrgodena".. ;)
medtem, ko desni velemojstri ala JJ, Popović, Matoz itd. vsakič znova "presenetijo" s svetniškim izrazom.. še pot na sodišče JJ-ja je malodane posuta z rožicami.. ;))

baje, da 22.1. pride "metla".. hahaha :))

no, upam, da se bo MMC res uravnotežil..
primitivnega navijanja za levico prav tako ne bomo trpeli.. kritičnost (še posebej novinarska) je nujna.. da le ne bodo ven "privreli" novi "levi" koledniki in žužki in še kar smetili po MMC-ju!
MIRKOKING
# 09.01.2012 ob 13:53
Če bi novinarji pisali resnice, se nebi ničesar bali tako pa..... Me prav zanima kako bi se novinar počutil, če bi si nekdo izmislil, da je pedofil in dal njegovo sliko na prvo stran časopisa! Vse ima neko mejo!
OMNIC
# 09.01.2012 ob 13:45
Odgovor na naslovno vprašanje bi lahko bil kakšen?
Da. Saj verjetno novinarji (zlasti v ZNP) ne mislijo, da lahko pisarijo vse mogoče, četudi laži, brez posledic?! Novinarsko kodeks je jasen.
marsovcek
# 09.01.2012 ob 13:42
Jolika: In v čem je boljši Janša? Ta ni nikogar preganjal? Ne seri klamf.
roxdegabba
# 09.01.2012 ob 13:34
@dori: Ne žali Žužka, on se je pred volitvami še kako trudil oblatiti Jankovića.
gula
# 09.01.2012 ob 13:27
Udba na delu
mikic007
# 09.01.2012 ob 13:14
Tezko pa je tem novinarjem karkoli ocitati glede dejstev v clankih, ki so zal resnicna. Edino kar je mogoce nenavadno, da pisejo predvsem o Jankovicu, kar pa je povsem normalno, saj je magnet za lazno sposobnost in afere, hkrati pa tudi pozicija. Se bo treba navadit, da se tudi o zmagovalcih lahko napise kaksna resnica, ceprav to seveda Stanovnikovemu taboru se od l. 45 ni jasno...
Topas
# 10.01.2012 ob 10:03
Hahaha.....trenirkarji so ze na delu! Kajne ekreme?
Bivši uporabnik
# 09.01.2012 ob 16:12
noComment... saj mi je jasno in tvoje ugotovitve so enake mojim. Kakšni bombastični naslovi in povsem zgrešeni povzetki dogodkov,.ki jih pokrivajo. Danes denimo mojstr Kolednik zapisal povzel izjave žene, "da ji je žal, da je zlorabila ime." Če bi bil pravi novinar, bi moral biti to uvod v članek in nato odkriti ozadje.
In kot sem že enkrat omenil, me prab nič ne bi motilo, če pišejo takšne zmazke za svoje bralce v Reporterju, Demokraciji (morda jim pa šef sfinancira še kakšen brezplačnik, kjer so bili vsi trije pridni kot miške). A ker gre le za javni zavod, so pa prestopili vsako mero dobrega okusa in poklicnega dostojanstva.
jurica
# 09.01.2012 ob 14:42
@moonylink
resnica boli:)
A 22.1 2012 je tista seja,ko bodo reorganizirali MMC???
Super.Ker do tega datuma,tudi Janša ne more biti mandatar,da bi jih rešil:)
svabo
# 09.01.2012 ob 14:35
Kot nam zapoveduje ustava smo pred zakonom vsi enaki. In gled novinarskega ceha je tudi jasno, kdaj gre kritiko dela in kdaj gre za laži in žalitve. Vsaj je odgovoren za svoj del dela. Če je državljan Jankovič ocenil, da je bil s strani novinarjev krivo obdolžen oz. so pisali laži in žalitve potem je logično da je zadevo predal policiji. Policiji bi lahko prijavo zavrgla že takoj ko jo je prejela brez da bi opravila razgovore. Očitno pa le ni vse tako črno belo in so bili novinarji pozvani, da pojasnijo svoje zapise. Zaenkrat vse lepo in prav. Ko bo postopek bil ustavljen ali pa predan tožilstvu se bo pa vedelo ali je državljan Jankovič upravičeno podal prijavo in obstajajo utemljena dejstva za nadaljevanje postopka. Do takrat je pa pisanje novinarjev o hudobnem Jankoviču zelo za lase privlečeno in žaljivo.
jurica
# 09.01.2012 ob 14:26
Reorganizacijo MMC namerava vodstvo RTV izpeljati do 25. januarja 2012...
Juhuhu..
Še dobra dva tedna,pa adijo Urbanija,adijo Kolednik..
Adijo nepodpisani članki,ko je še novinarje sram,glede na to kaj pišejo,da bi se podpisali z imenom in priimkom...
horjenevje
# 09.01.2012 ob 14:13
riti se tresejo , ko jim obljubi tožbo .verjetno to pomeni , da so ti imenovani novinarji zelo grdo lagal in stresal gnojnico po jankoviču ,kot v primeru janše .
joco
# 09.01.2012 ob 14:10
Zgodovina se ponavlja....
goskic
# 09.01.2012 ob 14:05
Šurda, vsakemu privoščim službo, vendar naj počne tisto, kar obvlada. Žužek očitno nima pojma o objektivnem novinarstvu, zato v javni medijski hiši nima kaj iskati. Lahko pa poskusi recimo pri reporterju. Tam bi ga bili verjetno zelo veseli.
Kazalo