Kolesarstvo

Poudarki

  • Odmevi po razsodbi, da je Contador dopinški grešnik
  • Andy Schleck pravi, da nima razloga za veselje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,8 od 16 glasov Ocenite to novico!
Andy in Frank Schleck
Andy Schleck (z bratom Frankom ta teden dirkata na Palmi de Mallorci) pravi, da mu zmaga na Dirki po Franciji, pridobljena na tak način, ne pomeni veliko. Če bo letos v Pariz pripeljal v rumeni majici, bo to štel za svojo prvo zmago na Touru. Foto: EPA
Andy Schleck in Alberto Contador
Andy Schleck je leta 2010 na Dirki po Franciji za Albertom Contadorjem na koncu zaostal 39 sekund. Foto: Reuters
VIDEO
Odziv Prudhomma na kazen...
VIDEO
Contador spoznan za krivega

Sorodne novice

Dodaj v

Schleck: "Če bom zmagal letos, bom to štel za prvo zmago na Touru"

Žalosten dan ima le eno dobro plat: razsodba je končno tu
6. februar 2012 ob 17:13
Ljubljana - MMC RTV SLO/Reuters

"Zame je Contador še vedno šampion," meni Andrej Hauptman, ki bi raje videl, da bi španski kolesar dirkal tudi to pomlad in poletje: "Tour de France bo letos manj zanimiv."

Mednarodno arbitražno razsodišče za šport (CAS) je odločilo, da je španski zvezdnik Alberto Contador kriv zlorabe poživil, in mu vzelo zmagi na Dirki po Franciji 2010 in Dirki po Italiji 2011. Dobil je tudi dveletno kazen, ki je retroaktivno začela veljati 25. januarja 2011, od tega pa se odšteje 5 mesecev in 19 dni, ko je bil Contador konec leta 2010 in na začetku leta 2011 suspendiran. Iztekla se bo 5. avgusta 2012. Morda čaka Contadorja tudi denarna kazen najmanj 2,4 milijona evrov.

Zbrali smo nekaj odzivov po CAS-ovi odločitvi.


Andrej Hauptman (nekdanji slovenski kolesarski as, dobitnik bronaste medalje na svetovnem prvenstvu): "Presenetilo me je, da se je vse skupaj tako dolgo vleklo. Za kolesarstvo je slabo, da izgubi šampiona, kot je Contador, tudi če samo za pol leta. Raje bi videl, da dirka. Tour de France bo letos manj zanimiv. Zame je Contador še vedno šampion. Prepričan sem, da se bo zmagovito vrnil. Leto in pol je dirkal pod pritiskom in vseeno zmagoval, kar ni bilo lahko."

Andy Schleck (po novem zmagovalec Dirke po Franciji 2010): "Ni razloga za veselje, tudi če sem postal zmagovalec Dirke po Franciji 2010. Boril sem se z njim na tisti dirki in izgubil. Zmagovati želim na športen način, ne na sodišču. Če bom zmagal letos, bom to štel za prvo zmago na Touru. Žal mi je za Alberta. Vedno sem verjel v njegovo nedolžnost. To je zelo žalosten dan za kolesarstvo. Edina pozitivna plat te novice je, da je po 566 dneh negotovosti le prišla razsodba. Verjamem, da so sodniki pri CAS-u upoštevali vse okoliščine, potem ko so prebrali 4.000 strani."

Fabian Cancellara (štirikratni svetovni prvak in olimpijski prvak v kronometru): "To je bizaren dan za kolesarstvo in žalosten dan za šport. Škoda, da so za končno sodbo potrebovali tako dolgo."

Michele Scarponi (zmagovalec Dirke po Italiji 2011): "Žal mi je za Alberta. Ta odločitev CAS-a ne spreminja vrednosti mojih dosežkov in mojih prihodnjih ciljev."

Oscar Pereiro (zmagovalec Dirke po Franciji 2006): "Dveletna prepoved za Alberta, sodišče pa pravi, da ni pravih dokazov, da je prepovedano substanco zaužil, da se dopingira? Povem vam, to so kurb... sinovi."

Juan Carlos Castano (predsednik španske kolesarske zveze): "Odločitev moramo sprejeti, se pa z njo ne strinjamo. To je žalosten dan za španski šport. Za nas je ta zgodba končana."

Pat McQuaid (predsednik Mednarodne kolesarske zveze): "To je žalosten dan za kolesarstvo. Morda bo kdo odločitev razsodišča imel za zmago, toda ni povsem tako. V dopingu ni zmagovalcev. Vsak nov primer je preveč."

Marc Madiot (menedžer ekipe FDJ-Bigmat): "Razsodba je prišla prepozno. Leto in pol so bili rezultati vseh dirk izkrivljeni. Andy Schleck se bo vse življenje spominjal, na kakšen način je zmagal na Dirki po Franciji. Sistem se mora spremeniti."

T. O.
Prijavi napako
Komentarji
pikam_dopust
# 07.02.2012 ob 21:36
BTW Omenjeno načelo je sicer v veljavi v večini razvitih sodnih sistemov. Torej načelo "če hodi kot raca, se oglaša kot raca, izgleda kot raca, potem je silno majhna verjetnost, da ne bi bila raca".

Samo mi smo navajeni, da mora ta uboga raca imeti še "test DNA, priznat mora, da je raca in vsaj za štiri rodove nazaj dokazat, da so bili njeni predniki tudi race".

Zato pa pri nas nihče od nikoli ni obsojen (razen tatov klobas).
pikam_dopust
# 07.02.2012 ob 21:33
Sploh pa je najbolj neumno pri vsem da noben ne zna dokazat da sta tako Valjavec kot Contador uporabljala prepovedana sredstva ampak imata oba prepoved nastopanja...

Neumno bi bilo, če bi se dokazovala uporaba. Ker to lahko dokažeš samo v primeru, če se je a) športnik snemal pri uporabi poživil in ta posnetek predložil, b) je športnik to počel pred pričami, ki so to potrdile in njihovega pričanja ni moč ovreči, c) športnik sam pove, da je to uporabljal.

Verjetno mi ni treba razpredat, da v sistemu, kjer bi se kaznovala (in dokazovala) uporaba, nihče nikoli ne bi bil kaznovan. Zato se vedno dokazuje samo prisotnost nedovoljenih substanc v telesu in na tej osnovi sklepa, da so bila zlorabljena nedovoljena poživila. Če ima v nadaljevanju dotična oseba pametne razloge za to prisotnost določenih substanc (se zdravi za neko boleznijo, ki jo je potrdila vrsta neodvisnih zdravnikov, na voljo pa je zgolj zdravilo, ki ima "poživljajoče" stranske učinke), potem se taka situacija tolerira. Če pa oseba teh razlogov nima, potem se zgolj na osnovi prisotnosti prepovedanih snovi sklepa, da je zlorabljala poživila.
Jerros
# 07.02.2012 ob 21:21
Andy Schleck je v svojem komentarju pokazal kako zares velik športnik je po srcu. Takšen šampion pa vseeno tako velik realist. Kapo dol Andyu za njegove besede.
stanka
# 07.02.2012 ob 16:42
zdaj se najbrž Fuglsang in še kdo tolče po glavi, da ni ostal Riisu, bi bil glavni na touru ... Contija bomo pa spet gledali na Vuelti ... aatw2 ful dobri komentarji, vse podpišem
MIRNČAN
# 07.02.2012 ob 09:56
Ja se opravičujem storil sem napako vzamem nazaj. Sem se pozanimal in ugotovil da sem napačno vedel.
nogav1ca
# 06.02.2012 ob 23:54
MIRNČAN, Valjavec ni padel na enem testu, ampak zaporedju večjih testov. Contador je padel na enem testu in v njegovem primeru, bi se lahko zgodilo, da bi bil b vzorec negativen. Pri Valjavcu pa tega ni, ker se gleda kako se krvna slika spreminja skozi čas in ko je odstopanje preveliko (in meje za ta odstopanja so tako nastavljene, da se jih da samo z dopingom presečt) padeš na "testu". Zato je ta nov biološki potni list koristen.
aatw2
# 06.02.2012 ob 23:26
Kot prvo MIRNČAN: alkohol oz. kozarec bodisi piva, vina ali penine ob nazdravljanju otroka ne povzroči sprememb in abnormalnih krvnih slik. Kozarec alkohola ne vpliva na same krvne celice in je le-to, da naj bi kot si ti omenil šlo za nazdravljanje, absurd. Valjavec ni imel abnormalne krvne slike zaradi tega temveč zaradi bolezni prebavil zaradi česar naj bi prišlo do zmanjšanja hematokrita. Valjavec je seveda dokazal nedolžnost vendar je tudi v tem primeru CAS odločil na podlagi neutemeljenih sklepanj. Poleg tega sem že zapisal: če podpiraš obsodbo Contadorja, podpiraš obsodbo Valjavca. Obema je bila na podlagi neutemeljenih sklepanj odvzeta možnost nastopanja.
klemy
# 06.02.2012 ob 22:56
pa MIRNČAN kaj ti nakladaš če nimaš pojma? Contador je lepo takoj dejal da je šlo za pokvarjeno meso, tako da je tudi on imel razlog. Sploh pa je najbolj neumno pri vsem da noben ne zna dokazat da sta tako Valjavec kot Contador uporabljala prepovedana sredstva ampak imata oba prepoved nastopanja
MIRNČAN
# 06.02.2012 ob 22:46
Shleck bo zmagal takrat k bodo kronometer ukinili. Tko pa bo letos Evans spet prvi favorit. aatw če se ne motim je bil pri Valjavcu b test negativen. Poleg vsega se je šlo zaradi nazdravljanja ob rojstvu njegovega otroka. Ima tehten razlog, Contador pa pravi da ni vedel kaj je. To je za kolesarja znanstvena fantastika.
pikam_dopust
# 06.02.2012 ob 22:24
V bistvu ne spremeni nič.
Izjave za javnost, so pač izjave za javnost.
Poveš to, kar se od tebe pričakuje (konec koncev si v službi).

Dejstvo je, da je tip zelo verjetno precej pi*** off, saj mu stara "papirnata zmaga" nič ne koristi - finance je kasiral Contador, oglase tudi, stal je na odru... In Contador bo v resnici s tekmovanj tudi samo dobrega pol leta, kar tudi ni nič. Vse skupaj spominja na pretepanje oslove sence...
SteVsiNeumni?
# 06.02.2012 ob 22:21
drawlord: hehe
raven_
# 06.02.2012 ob 22:20
drawlord hm, v bistvu to spremeni vse :)
drawlord
# 06.02.2012 ob 22:16
Lahko bi citirali Schleckovo izjavo v celoti:

"Če bom zmagal letos, bom to štel za prvo zmago na Touru. Če pa letos ne zmagam, bo pa tudi ta zmaga iz leta 2010 v redu."
pikam_dopust
# 06.02.2012 ob 21:44
BTW Da ne bo izpadlo, da sem neskončen nergač: kolesarstvo je eden najlepših športov, čudovita zadeva za vsako starost, kardio bolnike, tiste, ki imajo težave s koleni in zato teka ne prenesejo,.... Seveda je to čudovit šport le do te mere, dokler kolesarji ostajajo na substancah, ki jih je moč legalno (na račun!) kupiti v klasični samopostrežni trgovini s prehrano.

Da Slovenci nismo niti najmanj nedolžni, pa berite Polet prejšnji teden (med drugim - teh poročil je kolikor hočeš). Sicer se nanaša na fitnes, ampak vir "substanc" je itak isti...
pikam_dopust
# 06.02.2012 ob 21:39
@dura-ace

Glede na to, da sem bil precejkrat, ko so se razni "sodniki" menili, kaj bodo rekli (ne v športu, ampak pravila so itak enaka, takoj ko je vmešan denar in profi business katere koli dejavnosti), se na izjave "ne moremo dokazati namena vnosa" dol visijo. Če bi dečko jedel motovilc s tetinega vrta, te substance garant ne bi vnesel - hudič je samo v tem, da motovilc bolj malo prinese, zato tudi o njem nikoli ne beremo v novicah.

Izjava je zmehčana, ker gre pač za Contadorja. Če bi šlo za kakšno nepomembno ribo, s tem ne bi pretirano pleteničili. Kaj v resnici mislijo, so povedali s kaznijo. Zakaj je pa njegov vzorec prišel na plano, ne vem. Lahko povsem slučajno, lahko pa tudi zato, ker ga je kdo imel poln kufer (ja, tudi to se dogaja, posebej če nekdo preveč uspešno "nosi" ameriške športnike). Dejstvo je, da (ne glede na PR izjavo, ki ji nekateri aplaudirate) konkurenca danes pijančuje od veselja.

Kar se tiče Valjevca - mislim, da sem na to vprašanje že odgovoril, ko sem na splošno opisal svoj pogled na profi kolesarstvo v celoti.

Na to, da je delavec v primerjavi s športnikom svoboden - pijančuj ti celo noč, potem pa pridi trezen ob 6h na šiht. Trezen v smislu, da ti tester ne bo žvižgal. Potem pa napiši recept, kako ti je to uspelo - kup duš ti bo pelo hvalnice.
In še - kontrolna ekipa ne rabi, da ji delavec poroča, kje bo naslednjih nekaj mesecev. Ker točno za vsako minuto ve, kje je: tam, kjer mu je šef ukazal, da mora biti.
matnik
# 06.02.2012 ob 21:28
kum50:
kaj teb ni jasno a si prebral? novico oziroma vse? so rekl da ni pravih dokazov da je to sploh zaužil... sploh pa je bila ta vrednost tako majhna da je navadni laboratorij kjer ponavadi opravljajo meritve sploh ni zaznal. tko da mu ta klenbuterol takorekoč tud prdnit ni pomagal. ne bluzi kr nekej v tri dni.
PA NE NAVIJAM ZA CONTADORJA da ne boš mislu da mi je zdej ful bedn k so ga dobl
SteVsiNeumni?
# 06.02.2012 ob 21:20
Tour bo letos totalno nezanimiv.
Schleck ima superiorno ekipo.
Edini ki bi ga lahko premagal je Contador.

Če Schleck letos ne zmaga Toura, ga ne bo nikoli več
aatw2
# 06.02.2012 ob 20:11
Poleg tega vsem tistim, ki zagovarjate Valjavca hkrati pa obtožujete Contadorja...ne imeti dvojnih meril...res je, da je šlo v primeru Valjavca za nenormalno krvno sliko, kar tudi ne izključuje uporabe nedovoljenih substanc, prav tako kot je šlo v tem primeru za dokazano povišano koncentracijo določene substance v krvi, katere vnos in namen pa ni bil dokazan...torej če se strinjate z obsodbo glede Contadorja se strinjate z obsodbo Valjavca....sam se z obsodbo Valjavca ne strinjam in tudi tokrat me institucije, ki so odgovorne, da je Valjavec, naš najboljši kolesar, končal kariero, niso prepričale v svoje poslanstvo.
raven_
# 06.02.2012 ob 20:11
neumnost in sramota.
slavkodobrina
# 06.02.2012 ob 20:09
Mafija od CAS-A!!!
aatw2
# 06.02.2012 ob 20:06
@DURA-ACE
Se podpišem.
kum 50
# 06.02.2012 ob 20:03
DURA ACE,kaj ti ni jasno DOBIL SO GA PIKA
JackBauer
# 06.02.2012 ob 19:57
Tour bo letos vseeno zanimiv, vuelta pa tudi, upam, da z Bernijem.
Chamberlain
# 06.02.2012 ob 19:56
Kaj kolesarji tako sočustvujejo, ker so tudi sami pod dopingom? In potem pač ni to nič posebnega? Vsak ki pade na dopingu ne 2 ampak 5 letno prepoved tekmovanja.
Potem pa Valjavec ne sme nastopati zaradi tako bizarnega primera. Contador pa lahko še kar vozi, zmaguje, pobira denar. Sedaj bo pa le pol leta počival. Prosim lepo. Ko padejo na dopingu se vidi kdo ima ime v svetu športa no v svetu kolesarstva.
storz
# 06.02.2012 ob 19:31
dura ace.......
če bi bil tako boljši se nebi posluževal dopinga... le tega so mu dokazali in ga jemanja obtožili! Iskati zdej kaj je res in kaj ne...je težko! še posebej tebi ki sodiš doma iz kavča, ljudje tam so pa brali obtožbe dokaze itd itd....torej zagotovo zadevo poznajo malo bolje kot ti iz kavča!
Kakorkoli.....sej se ve da samo na "makarone" je težko zdržat tri tedne v takem tempu...ne samo albertu pač pa vsem! ...nekatere dobijo, nekateri se tega ne posložujejo, tretje pač ne dobijo in je to to! ...
MIRNČAN
# 06.02.2012 ob 19:30
No no tko ga pa ne rabte hvalt. Je eden najbolj kompletnik kolesarjev v karavani ni pa spet tako dobr kt eni govorite. Doping naredi tisto razliko do zmagovalca tko da ne relativizirat tega prosim.
matnik
# 06.02.2012 ob 19:27
dura ace ne tupit tem idiotom ko se oglašajo sam zdele, danes, jutr ga bo pa bolu k**** za kolesarstvo in kolo. polovica jih misle tuki da eni trenirajo pa vozjo contador pa do 30junija doma na kavču leži pa jajca praska pa se našopa pol pa use razmeče. brezveze ne boš nič dosegel ker so enostavno pretrdi v glavo da bi sploh kaj dojel.....
oz lahko jih poslušaš saj je tako celo morje strokovnjakov na področju dopinga ki komentirajo prav to novico... sami doktorji
DURA-ACE
# 06.02.2012 ob 19:06
@pikam_dopust

Vnaprej napovedovati praktično vsak svoj korak, to NI več človeško življenje. Še ris v ljubljanskem živalskem vrtu ima več svobode kot današnji vrhunski športniki.

Delavec iz tvojega primera ima svoj prosti čas in ima dopust, ki njegovega delodajalca nič ne brigajo. Športnik tega nima.

O prvem delu odziva na moj komentar, tisto o gospodinjah ... Navedel sem, kaj so rekli sodniki, ti morda o teh stvareh vedo več kot ti, in če oni rečejo, da je bilo najverjetneje kontaminirano prehransko dopolnilo, jim verjamem.

Verjel bi jim tudi, če bi rekli, da je bila koncentracija tako velika in v tako velikem številu vzorcev, da ne more biti nič drugega kot znak, da je nedvomno šlo za doping.

Moje osebno mnenje je sicer, da je Conti toliko boljši od konkurence, da dopinga očitno ne potrebuje. Tudi če bi bil cel peloton dopingiran, on pa edini clean, bi še vedno zmagoval.
DURA-ACE
# 06.02.2012 ob 18:58
O tisti Andyjevi ketni pa: na touru 2010 so Andyja čakali v toliko etapah, kot da bi bil Godot.
pikam_dopust
# 06.02.2012 ob 18:58
Športnikov pozitivni test na klenbuterol je verjetneje rezultat zaužitja kontaminiranega prehrambnega dopolnila kakor pa rezultat krvne transfuzije ali zaužitja kontaminiranega mesa

in po tem komentarju se vidi, da velika večina komentatorjev še nikoli ni bila v službi.
Če bi bila, bi iz lastnih izkušenj videla, da marsikaj, kar z vidika nič hudega sluteče gospodinje izgleda silno enostavno (češ - v trgovini je zagledal neko vrečko čipsa, pa se mu je dopadla in jo pojedel, pa ta slučajno ni bila prav deklarirana), v resnici zelo premišljena in niti slučajno prepuščena naključju.

Ampak če vi verjemete, da ekipe, kot je Contadorjeva, operirajo po načelu "zmedene gospodinje", ki se vsakič sproti odloča, kaj bo kupila in kaj ne, deklaracij (in referenc proizvajalca) pa sploh ne bere, pa verjemite še naprej.

Športniki pa nimajo izbire, če hočejo ostati v športu se morajo odreči celi paleti človekovih pravic. Tudi to je ogledalo naše družbe.


V Sloveniji marsikatero podjetje izvaja nenapovedano kontrolo alkoholiziranosti na delovnem mestu. Pa nisem zasledil, da bi tu nekdo protestiral, da se je delavec s tem "moral odreči celi paleti človekovih pravic".

Kot rečeno: ko boste končno šli v službo (in držim pesti, da bi vam to v tej krizi čim prej uspelo), boste že razumeli.
DURA-ACE
# 06.02.2012 ob 18:50
Eden naš komentatorski tovariš je danes izpostavil zanimivo obrazložitev:

Športnikov pozitivni test na klenbuterol je verjetneje rezultat zaužitja kontaminiranega prehrambnega dopolnila kakor pa rezultat krvne transfuzije ali zaužitja kontaminiranega mesa.


Se pravi, da se sodniki tudi sami zavedajo, da ta piciminiminimalna količina, ki so jo našli pri Contadorju, najverjetneje res ni rezultat dopinga, vendar so se vseeno raje odločili za kazen, kakor za oprostilno sodbo.

Standardi, ki jih uporabljajo te "športme" institucije, ne bi nikoli zdržali kazenskopravne presoje. Športniki pa nimajo izbire, če hočejo ostati v športu se morajo odreči celi paleti človekovih pravic. Tudi to je ogledalo naše družbe.
pikam_dopust
# 06.02.2012 ob 18:39
Na ostale naivneže: usedite se v avto in se odpeljite celotno traso Toura. V istem časovnem obdobju, kot ga tile samomorilci odkolesarijo. Samo od sedenja vas bo vse bolelo.

Kdor verjame, da človeško telo take napore zmore brez "dodatkov" (samo z makaroni ter t.i. "matematično natančno načrtovanim treningom"), je pa res otročje naiven.
royalclub
# 06.02.2012 ob 18:37
Kriv ali nedolžen, prvi na Touru ali 101 - še vedno mi ni jasno kako lahko nekomu za DVE LETI prepovejo kolesariti..če je naredil to enkrat, bo tudi drugič, tretjič..
pikam_dopust
# 06.02.2012 ob 18:35
"Tour de France bo letos manj zanimiv."

Dajmo jih vse na doping (uradno - da se jim ne bo več treba skrivat po straniščih in v čudnih zakotnih bolnicah, ter da bodo tudi ostali, ki nimajo za seboj celega bataljona finančno podprtih dobaviteljev, prišli do enakih substanc), pa bo gladiatorski šov popoln!

PS: Očitno so se vsem udeležencem tega cirkusa že pošteno skisali možgani od substanc, ki jih zobljejo (pa bolj sebe kot nas prepričujejo, da niso škodljive)....
tretji
# 06.02.2012 ob 18:33
Vrana vrani ne izkljuje oci. Negativna solidarnost!
cycling
# 06.02.2012 ob 18:30
Zelo zanimivo na enkrat ste vsi strokovnjak za kolesarstvo in vse veste o vsem:)
Gravesen
# 06.02.2012 ob 18:25
Andy, žal mi je, ampak letos bo zmagau Jani!
Hladilnik
# 06.02.2012 ob 18:09
4000 strani, jao :)
kavcic74
# 06.02.2012 ob 17:46
itak so vsi kolesarji na dopingu
PRAVidobLica
# 06.02.2012 ob 17:35
to je izjava nekoga, ki se zaveda da so vsi na dopingu.
Samsa
# 06.02.2012 ob 17:32
Eto Contador..., sve se vrati, sve se plati!
http://www.youtube.com/watch?v=UKrEDZG24m4&feature=related
Howly
# 06.02.2012 ob 17:29
Čakam samo še na obtožbo Armstronga, tudi on ni bil ravno nedolžen ali pač? Denar je sveta vladar.
Arsenal_fan1
# 06.02.2012 ob 17:27
Seveda vsi kolesarji govorijo z izbranimi besedami,ker verjetno tudi sami vedo,da so ves cas na robu legalnega...
majkomila
# 06.02.2012 ob 17:25
Izjemno fer izjava Schlecka! V kakem drugem športu bi kaj takega lahko le sanjali.
klemy
# 06.02.2012 ob 17:24
Še izjava ki saj zame najbolj opiše današnjo odločitev:
Eddy Merckx: it's like someone wants to kill cycling.
Res žalostno je kaj počnejo nekateri (predvsem UCI). Valjavec brez da bi padel na kakšnem doping testu dobi prepoved enako Pelizzoti, Valverde. Zdaj pa obtožjo še Contadorja in na koncu obsodbe še napišejo, da ni pravih dokazov da je substanca prišla v njegovo telo z namenom dopinga. Po komaj čakam da se Alberto vrne, ker je on tisti ki dela velike dirke zadnja leta zanimive
ism
# 06.02.2012 ob 17:17
Normalno. Zmaga za zeleno mizo nič ne pomeni.
mrMis
# 06.02.2012 ob 17:15
sam pol boš pa na dopigu padel... =/
Kazalo