Nemški nogometaši so med redkimi, ki v večini hvalospevno govorijo o Jabulaniju. Nekateri mediji so prepričani, da zato, ker je Adidas njihov sponzor. Foto: EPA
Nemški nogometaši so med redkimi, ki v večini hvalospevno govorijo o Jabulaniju. Nekateri mediji so prepričani, da zato, ker je Adidas njihov sponzor. Foto: EPA

Njeni ustvarjalci pri Adidasu so prepričani, da gre za najboljšo žogo v zgodovini najbolj priljubljenega športa na svetu. Zaradi osmih sferično ulitih 3D-panel, ki žogo sestavljajo,
je popolnoma okrogla in bolj natančna kot kdaj koli prej.

Vse v znamenju številke 11
Jabulani v jeziku isizulu, ki ga govori skoraj četrtina Južnoafričanov, pomeni praznovati oz. slaviti. Na žogi je 11 različnih barv, kar predstavlja 11 igralcev vsakega moštva, 11 uradnih jezikov gostiteljice prvenstva in 11 južnoafriških plemen, zaradi katerih je ta dežela na skrajnem jugu Afrike ena etnično najbolj raznolikih na svetu.

Nogometaše moti smer žoge
Zadnje dni se je na Adidas usul plaz kritik, večina poudarja predvsem gibanje žoge, ki je nepredvidljivo in nepričakovano obrača smer.

"Decembra se ni nihče pritoževal"
Na kritike so se zdaj odzvali pri podjetju. Predstavnik Adidasa Thomas van Schaik razlaga: "Žogo smo v številnih ligah začeli uporabljati že decembra, od takrat so bili vsi odzivi pozitivni. Hkrati smo vsem udeležencem poslali žoge, da jih preizkusijo. Očitno niso izkoristili ponujene priložnosti. Nad zadnjimi odzivi sem presenečen."

"Ko se bo SP začel, bo vse drugače"
Van Schaik je še opozoril: "Še pred vsakim svetovnim prvenstvom je bilo kar nekaj kritik, toda pozneje so gledalci uživali v lepih zadetkih in atraktivnih obrambah. Žoga je veliko bolj natančna, kar pomeni, da bodo najboljši nogometaši igrali še bolje. Ko se bo prvenstvo začelo, bo v ospredju le še nogomet."