Slovenski nogometaši imajo na zeleno-belih dresih tudi simbol Triglava. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Slovenski nogometaši imajo na zeleno-belih dresih tudi simbol Triglava. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Navijači
Košarkarsko reprezentanco navijači spremljajo v ogrevalnih dresih zelene barve, ki jim jih je podaril KZS. Foto: Reuters
Nekaj posebnega so dresi hokejistov, ki imajo na prsih risa. Foto: EPA
Športni izziv

i med najbolj neprepoznavnimi.
Novinar RTV-ja Ervin Čurlič je v studiu gostil predsednika olimpijskega komiteja Janeza Kocijančiča, predsednika atletske zveze Petra Kukovico, predsednika košarkarske zveze Romana Volčiča in predsednika nogometne zveze Aleksandra Čeferina.
V prispevku, ki je bil uvod v debato, je David Črmelj izpostavil prepoznavne barve brazilskih nogometašev, nizozemske nogometne reprezentance in njihovih navijačev, rdečih barv, ki jih imajo na sebi španski športniki in njihovi privrženci, pa nepogrešljivo hrvaško šahovnico in modro barvo Italijanov. V kombinacijah, ki jih je priporočil olimpijski komite od slovenskih reprezentanc nastopajo le redke - smučarska, odbojkarska in atletska.
OKS predpisal zeleno-modro-belo kombinacijo
"Dolgo časa so barve že določene. Prvič je o tem odločala Športna zveza Slovenija, ki je predhodnica olimpijskega komiteja, leta 1992. Sprejela je priporočilo, da se kot nacionalne upoštevajo zelena, modra in bela. Zbrali smo nekaj priporočil, tudi dopustili nekaj variacij v barvnih odtenkih. Na vseh sestankih smo prišli do stališča, da se barve reprezentanc poenotijo in uporabljajo v tem razmerju – 40 % zelene, 40 % modre in 20 % bele. Šport je sfera civilne družbe in je urejen po zakonih o društvih in noben od nas nima pravice ukazati, kakšni naj bodo dresi. Zaukaže lahko le država z zakonom, kar bi bilo sila neobičajno. Upoštevanje naših priporočil je stvar etike in samostojni odločitev športnih zvez ter organizacij," je uvodoma dejal Kocijančič.
Kukovica je pri izbiri barv izpostavil sponzorje kot zelo pomemben dejavnik: "Naše mnenje je, da bi bila prepoznavnost slovenskih športnikov čim bolj enotna. Na ta način še dodatno lahko opozorimo na Slovenijo v tujini na največjih tekmah. Je več dejavnikov, ki vplivajo na to, kako priti do enotne barve, kako upoštevati vsa ta priporočila OKS-a. Slovenski potencial naših sponzorjev, opremljevalcev je za vstop na slovenski trg majhen. Velikokrat je že pridobiti sponzorja velika stvar."

Košarkarji in nogometaši z novimi dresi

Pomen sponzorjev je poudaril tudi Čeferin: "Športniki so veliki promotorji te države in tudi zaradi tega bi bilo dobro, da so v enotnih barvah in takoj prepoznavni. Smo majhna država, nismo tako prepoznavni kot kakšna velika in zato bi bilo še toliko bolj dobrodošlo, da se poenotimo. Na tem področju sicer veliko problemov. NZS ima zelo dobro pogodbo z opremljevalcem. Oni ne bodo delali natančno takega dizajna, kot ga bo določil nekdo iz OKS-a ali države."
Košarkarji so z dobrimi igrami in izjemno podporo navijačev na zadnjih velikih tekmovanjih zagotovo med najbolj prepoznavnimi slovenskimi športniki. Od osamosvojitve dalje je izbrana vrsta nastopala v zeleno-belih dresih, za prihajajoče prvenstvo, ki ga bo gostila Slovenija, pa se bodo tudi oblačila košarkarjev nekoliko spremenila. Vse bo v skladu z motom prvenstva.
Triglav kot glavni simbol
Predsedniki so bili enotni, da za večjo prepoznavnost kot dresi in barve le-teh, poskrbijo dobri rezultati. Barve slovenskih športnikov so vse bolj enotne. Tudi nogometaši bodo v prihodnje igrali v novi podobi.
"Bistveno je, da naredimo drese prepoznavne. Da bo vsak, ko bo videl naše drese, vedel, da gre za Slovenijo," je zatrdil Kocijančič. Čeferin je mnenja, da ni prava pot iskanje barv za prepoznavnost, ampak je bolj bistveno, da se na simbolni ravni do določene mere izenači videz športnikov. Kot glavni oziroma najprimernejši simbol se že uporablja, pričakovati pa je, da se bo v prihodnje še bolj, Triglav. Glede poistovetenja navijačev pa Kocijančič ne vidi težav. Navijači se bodo poistovetili z vsemi dobrimi rezultati.

Športni izziv