Preostali športi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 66 glasov Ocenite to novico!
Laura Unuk
Laura Unuk, sveža svetovna mladinska prvakinja, predstavlja moderno generacijo nadarjenih šahistov, poleg izjemnih rezultatov v šahu blesti tudi v šoli. Obiskuje športno smer Gimnazije Bežigrad, v tem šolskem letu jo čaka tudi matura. Foto: BoBo
       Pred vsako partijo sem bila 150-odstotno pripravljena, tudi psihično. Zjutraj sem šla na tek, da sem se zbudila, nato sem pregledala, kaj nasprotnica igra, kje so njene napake, se posvetovala s svojim trenerjem in se tako pripravila na vsa morebitna presenečenja.       
Matej Šebenik in Laura Unuk
Laurin matični klub je šahovski klub Ljubljana, kjer skupaj s trenerjem velemojstrom Matejem Šebenikom kujeta načrte za njen nadaljnji šahovski razvoj. Šebenika v Montevideu ni bilo, z Lauro sta bila na zvezi prek Skypa. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
       Ko sem izvedela, da sem svetovna prvakinja, nisem mogla zaspati, preveč je bilo adrenalina. Sicer pa me vsaka partija precej izmuči, ker je tako dolga in psihično ter fizično naporna. Na turnirjih zato dobro spim, posebej, če mi gre dobro.       
Laura Unuk
Izjemna najstnica ne skriva želje, da želi postati tudi članska svetovna prvakinja. Foto: BoBo
       Včasih sem zelo rada fotografirala, risala ... Umetnost, skratka. Zdaj prosti čas porabim za gledanje filmov in družabna omrežja. Najstniške stvari.       
Robert Unuk
Na sprejemu šampionke na sedežu Šahovske zveze je bilo zelo veliko slovenskih šahovskih legend, prišel je tudi oče Robert, ki je povedal, da je bila Laura že v 3. razredu navdušena šahistka. Foto: BoBo
       Bila sem v različnih krožkih, poskusila odbojko, boks, tudi plavanje, a največ veselja sem imela v šahu. Zmage v miselni partiji so mi pomenile največ.       
Laura Unuk
V Urugvaj je odpotovala z desetimi oblekami, odigrala pa je enajst partij, tako da je enkrat oblekla hlače. Vedno se za šahovsko partijo uredi, saj je prepričana, da tudi to prispeva k boljši igri. Foto: BoBo
       Raje igram šah na medmrežju proti pravim igralcem. Računalnik je toliko boljši, računa 40 potez naprej, človek največ 10. Nočem biti ves čas poražena, je pa treba kdaj igrati tudi proti računalniku.       
VIDEO
Laura Unuk želi postati ž...

Dodaj v

"Šah z računalnikom? Raje ne, nočem biti ves čas poražena!"

MMC-jev intervju s šahovsko prvakinjo Lauro Unuk
3. oktober 2017 ob 06:30
Ljubljana - MMC RTV SLO

Včasih se je ukvarjala z umetnostjo, zdaj pa je prava umetnost, kako matira tekmice. Laura Unuk, čudežno dekle šaha, bi lahko nekoč Sloveniji prinesla naslov svetovne prvakinje še med članicami!

17-letni Lauri Unuk so zmage v miselni partiji že v otroštvu pomenile največ. Začela je pri šahovskem klubu Komenda, ljubezen do šaha pa jo je pripeljala do dveh naslovov svetovne prvakinje. Prejšnji teden je v Montevideu uprizorila šampionski ples in po porazu v 2. krogu dobila devet partij zapored. Z izjemno šahistko, dijakinjo 4. letnika športnega oddelka Gimnazije Bežigrad, smo se pogovarjali ne le o prvenstvu, na katerem je postala svetovna mladinska prvakinja, ampak o različnih zornih kotih šahovske igre, o tem, koliko ji še manjka do naziva velemojstrica in ali je za šahovsko desko vedno tako brezhibno urejena.


Kako zelo vam je odleglo, ko je bilo že pred zadnjim krogom jasno, da ste postali svetovna prvakinja?
Izjemno sem bila vesela. To je nepopisno, dvakrat postati svetovni prvak. Ogromno SMS-čestitk sem dobila, vsi so rekli, da so spremljali in navijali zame.

V čem ste bili predvsem boljši od nasprotnic?
Pred vsako partijo sem bila 150-odstotno pripravljena, tudi psihično. Zjutraj sem šla na tek, da sem se zbudila, nato sem pregledala, kaj nasprotnica igra, kje so njene napake, se posvetovala s svojim trenerjem in se tako pripravila na vsa morebitna presenečenja.

Gotovo ste analizirali tudi tisti poraz v 2. krogu. Kaj je bilo narobe?
Ugotovila sem, da je šlo za majhno napako. Nasprotnica je enostavno bolje igrala, pozicijsko me je nadigrala. V tretjo partijo sem šla z večjo motivacijo. Ko sem zmagala, sem vedela, da je še vse odprto. En poraz v enajstih partijah namreč ne pomeni veliko. Morda je bil ta poraz celo dobrodošel, saj sem dobila večjo motivacijo, nov zagon.

Je bilo tudi kaj jeze? Gre lahko šahist takšen za šahovsko desko?
Bili so trenutki v karieri, ko sem izgubila in sem bila tako jezna, da sem potem igrala partijo iz jeze in sem nasprotnico na šahovnici napadla in ji želela čim prej dati mat. Na tem prvenstvu sem analizirala vsako partija in le v drugi partiji sem naredila mininapako, ki jo je nasprotnica opazila in izkoristila. Priznala sem poraz in šla v naslednjo partijo s ciljem, da zmagam vse preostale. Ni bila to jeza, saj sem vedela, da nisem naredila nič narobe.

Šahovska partija je zelo naporna. Koliko ur ste bili v Montevideu za šahovsko desko?
Povprečno traja dvoboj tri ure in pol ali štiri ure, se pa lahko zavleče do pet ur, kar je zelo veliko in naporno. Na svetovnem prvenstvu sem malo hitreje zaključevala igre, ker sem bila tako dobro pripravljena v otvoritvi, zato nisem imela veliko težav s časom in sem lahko partije hitreje končala.

Katere šahovske otvoritve so vam najljubše?
Z belimi figurami imam stalno otvoritev damin gambit, to igram zelo rada, s črnimi figurami pa je bila dolgo moja najljubša otvoritev francoska.

Kako da nasprotnice niso našle orožja in ste lahko nanizali kar devet zmag zapored?
To so skrivnosti mojih priprav. Trener je našel slabosti nasprotnic. Rekel je na primer: ona bo tam igrala tako, dajmo jo že prej presenetiti. Zagotovo so se nasprotnice pripravljale name, a morda ne tako veliko, kot jaz nanje.

Vi ali vaš trener Matej Šebenik?
Oba. Izvedela sem za pare posameznega kroga, videla, s kom igram, pogledala, kaj igra nasprotnica in Mateju napisala elektronsko pošto in povedala, kaj bi rada igrala. Priprava je bila skupna.

V Montevideu ste bili sami?
Bila sem v sobi s Hrvatico, vsi Slovenci pa so bili v drugem hotelu. Imela sem nekaj časa zase, kar ni bilo slabo, saj sem našla tisti ritem, ki sem ga potrebovala, da sem mirno odigrala partije.

Lahko na takšnem pomembnem prvenstvu spite normalno?
Ko sem izvedela, da sem svetovna prvakinja, nisem mogla zaspati, preveč je bilo adrenalina. Sicer pa me vsaka partija precej izmuči, ker je tako dolga in psihično ter fizično naporna. Na turnirjih zato dobro spim, posebej, če mi gre dobro.

Že pred tremi leti ste bili svetovna prvakinja, takrat v konkurenci do 14 let. Je zdaj kakšna razlika v vašem razmišljanju?
Takrat sem bila še precej naivna (smeh). Mislila sem, da bo šlo vse lažje in bom kmalu postala velemojstrica. Žal ni šlo vse gladko. Zdaj tudi drugače gledam na šah. To je bilo moje zadnje leto v kategoriji do 18 let, ostaneta še dve leti v kategoriji do 20 let. Potem bom morala resno nastopati v članski konkurenci. Postati želim tudi svetovna članska prvakinja.

Še prej pa šahovska velemojstrica. Koliko vam še manjka?
Imam dva velemojstrska bala, drugega sem dobila zdaj v Urugvaju, manjka mi le še en. Rejting sem osvojila, točk imam dovolj. Manjka mi torej le še en dober turnir. To se lahko zgodi že naslednji mesec. Rada bi postala članica te elite (slovenske velemojstrice so še Darja Kapš, Jana Krivec in Ana Srebrnič).

Kaj počnete za sprostitev?
Včasih sem zelo rada fotografirala, risala ... Umetnost, skratka. Zdaj prosti čas porabim za gledanje filmov in družabna omrežja. Najstniške stvari.

V letošnjem šolskem letu boste na gimnaziji Bežigrad maturirali. Kam boste šli naprej na študij?
Ne vem še, ali bom študirala v Sloveniji, prav tako še ne vem, katero smer. Nagibam se k naravoslovju. Za maturo sem sicer vzela kemijo in psihologijo.

Ste zelo pridni v srednji šoli? Dobite sploh kakšno štirico?
Seveda dobim, a potrudim se, da sem odlična. Že zaradi štipendije. Izobrazba mi sicer veliko pomeni.

Vam šah zelo pomaga pri matematiki?
Zagotovo. Mislim, da če ne bi igrala šaha, bi bila v matematiki 50 odstotkov slabša.

Kako zelo vas izčrpa, da si telo opomore po takšnem turnirju, kot je svetovno prvenstvo?
Precej. Prejšnje leto sem odlično igrala do konca avgusta, potem sem igrala tri turnirje zapored in sem bila tako izčrpana, da šaha nisem mogla več videti. Ugotovila sem, da preveč igram in da potrebujem dva meseca premora. Takrat je treba delati bolj na taktični pripravi.

Šah ste začeli igrati pri osmih letih, ko vam je dedek pokazal šahovske figure, ampak - v otroških letih ste se preizkusili še v nekaterih športih. Katerih?
Bila sem v različnih krožkih, poskusila odbojko, boks, tudi plavanje, a največ veselja sem imela v šahu. Zmage v miselni partiji so mi pomenile največ.

Vam bo zdaj, ko ste mladinska svetovna prvakinja, v karieri lažje, boste dobili vabila na prestižne turnirje?
Kot svetovni prvak gotovo imaš določene privilegije. Organizator turnirja ti lahko plača hotel, stroške dobiš povrnjene.

Koliko ste morali plačati za udeležbo na SP-ju v Urugvaju?
Letalo je stalo 800 evrov, prijavnina 300 evrov, hotel je k sreči plačal organizator, ker sem državna prvakinja.

Boste dobili stroške povrnjene?
Verjetno. V pravilniku piše, da če ima Šahovska zveza denar, stroške povrne, sicer ne. Moram pa omeniti, da mi zelo pomaga tudi moj šahovski klub Ljubljana.

Igrate pogosto proti računalniku?
Raje igram šah na medmrežju proti pravim igralcem. Računalnik je toliko boljši, računa 40 potez naprej, človek največ 10. Nočem biti ves čas poražena, je pa treba kdaj igrati tudi proti računalniku.

Na novinarsko konferenco ste prišli zelo urejeni. Ste takšni vedno tudi za šahovsko desko?
V Urugvaj sem odpotovala z desetimi oblekami, imela pa sem enajst partij. Enkrat sem nosila hlače, druge so imele krilo. Če se urediš, tudi bolje igraš. Ne moreš biti kar v trenirki.

Kakšen vtis pa ste dobili o Montevideu?
Prva stvar, ki sem jo opazila, je bilo rjavo morje. Izvedela sem, da je to zato, ker reke iz Buenos Airesa prinesejo rjavo vodo. Je pa Montevideo lepo mesto, vsak dan sem se sprehodila 15 minut od hotela do dvorane. Urejeno mesto, prijazni ljudje.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
ZRC
# 03.10.2017 ob 07:02
Simpatična punca in fenomenalna šahistka. Upam, da v svoji karieri pride čim dlje.
pozitivc
# 03.10.2017 ob 07:25
Pa to ne moreš vrjet kaj zraste v tej Sloveniji... Ponosen zelo!
malikaliber
# 03.10.2017 ob 07:19
Kot Kraljica, ki te matira:-) Čestitke pa še veliko uspehov ji želim.
MrzlaJuha
# 03.10.2017 ob 07:14
MMC, čimveč takih člankov, prosim!
navigator007
# 03.10.2017 ob 08:17
@el CARTEL
Ti pa res znaš izbrati vzpodbudne besede za bistro mlado damo. Sram naj te bo!

Bravo Laura, tako za uspehe, kot za zrelo razmišljanje, trdno voljo in vztrajnost.
Yugo
# 03.10.2017 ob 06:56
Prava faca, tipica je "mala". Carica.
Quinlan
# 03.10.2017 ob 08:06
@el CARTEL

Je nad legalno starostjo v Sloveniji. Če jim paše, naj. Kaj te briga na kaj si folk fapa. Razlike med 17 in 18 praktično ni. Sploh pa ne v zrelosti. Tale punca pa deluje bolj zrela kot marsikatera polnoletna afna.

Sicer pa simpatična punca, ki je miselno veliko pametnejša od mene. Naj borba še naprej!
zmajmun
# 03.10.2017 ob 07:19
huda bejba
dalton1
# 03.10.2017 ob 09:58
Biti mladinska svetovna prvakinja ni mačji kašelj. Konkurenca je huda, Kitajke , Indijke, Rusinje itd., ki so tudi dobra pripravljene z dobrimi trenerji. Vsekakor izjemen uspeh in lepa šahovska prihodnost.
Krimsky
# 03.10.2017 ob 07:34
Mladeniči …
~
… damin gambit je precej kruta igra …
stojan1111111
# 03.10.2017 ob 08:50
Zelo dobro igra šah. Igral sem z njo ko je imela 14 let. Šah je zelo napredoval z internetom in umetno inteligenco (dobrim programima in močnim računalniki).Dobro je z šahom, ukvarjati se z kakšno telenso telovadbo (tek, nogomet , odbojka), zaradi fizične kondicije. Um je orodje, ki naj bi bilo materija, ki se zmatra (zgubi moč) če pretiravamo. Pomembna je zmernost. Jast sem začel z namiznim tenisom. Menim da je uspeh, mnogo odvisan od dobreg trenerja, ki ga sigurno ima. Bravo Laura, samo tako naprej.
gicek007
# 03.10.2017 ob 09:13
Rad bi videl tega elCartela, da igra malce šaha z eno našo "punčko" na OŠ.

Drugače pa odlična novica in samo tako naprej.
Yugo
# 03.10.2017 ob 08:39
Vsi ki pametujete ženski vs moški šah. Ste kdaj igrali šah, aktivno, mogoče v kakšnih mlajših selekcijah? Res je da v "težki" kategoriji ne pridejo do izraza, z najboljšimi. Moški top šahisti so boljši od ženskih top šahistk. Razlike so pa manjše kot se jih prikazuje. Da pa tu navadni smrtniki pametujemo, ...

V kolikor ni tu vsaj kateri med vami 1. kategornik ali mogoče MK, vam povem, da vsak proti njej izgubi gladko, poraba njenega časa za razmišljanje bi skupaj znašala pod 60s/partijo. Ne pametovat kar nekaj.
bistri08
# 03.10.2017 ob 09:45
Takšna novica ti polepša jutro.
Erkil
# 03.10.2017 ob 09:15
@gicek007, elCartel je rekel, da so 1200 ratingirani igralci huda muka :D Ahahaha, res ne vem, kaj počne tukaj na šahu, naj gre nazaj Bayern krcat, tam ima mogoče več pojma ;)
Voly
# 03.10.2017 ob 11:18
Kako ste eni hecni, ko ste prepričani, da z računalnikom lahko igrate enakovredno.
Haha, seveda, računalnik ima pač različne stopnje jakosti, igrajte z najvišjo stopnjo, pa boste videli. Ne porabi niti pol minute, ti pa se lahko ure znojiš, na koncu pa vedno isto. Poraz!
Zato pa Laura pravi, da noče izgubljati. Torej, Laura izgublja z računalnikom, vi bi pa zmagovali. Eni me pa res nasmejite.
Onda872
# 03.10.2017 ob 10:44
Bravo Laura, veselimo se tvojega uspeha in se nadejamo še novih.

Osvoji še naslov svetovne prvakinje - pa bo mera polna.

Lepo predstavljanje Slovenije v svetu, še enkrat, bravo Laura.
Unssen
# 03.10.2017 ob 10:39
@nomenestomen; 03.10.2017 ob 09:48
enkrat bi rad sprobal, proti enemu takmu mojstru kako "zgleda" to igrat


Jaz sem igral lani proti Nejcu Amonu (trenutni ELO rating 2223), letnik 2002, ki je v kategoriji U16 v Sloveniji 2. najboljši šahist.

Jaz nisem nikoli resno igral šaha, ga pa ljubiteljsko rad igram, saj je to v moji širši družini precej priljubljena aktivnost. Po oceni čez palec bi jaz imel ELO rating nekje okoli 1700, morda 1800, težko rečem.

Skratka. Z Nejcem sem odigral partijo kot beli. Naknadno sem poteze vnesel v računalnik za evalvacijo. Do 32. poteze je bilo večinoma nekje med 0,00 in -0,50. V 33. potezi sem naredil "blunder" in evalvacija je padla na -1,20. Nejc je kljub moji dobri obrambi napako neusmiljeno kaznoval tako da sem v 43. potezi predal dvoboj, saj je imel zmagovalno pozicijo.

Kljub temu, da je bila partija dolgo časa v enakovredju, pa sem imel ves čas občutek, da sem jaz tisti, ki se brani in on tisti, ki preži na napako. Nekako dvomim, da bi lahko dosegel kakšno zmago proti njemu. Partija je trajala dobro uro in povem ti, da si po eni uri večinoma obrambne igre mentalno precej izžet.
miran kač
# 03.10.2017 ob 10:24
Mislim , da je prvi vzornik v šahu pri Lauri dr. Milan Vidmar. Sploh ker je bil izvrsten pisec pisec šah. literature ter je nekakšen vezni člen med romantično šolo šaha - gambiti in kasnejšo pozicijsko . ...igral v teh časih tako proti enim in drugim. Vsekakor pa bo morala Laura okrepiti svoj šahovski štab še vsaj enim močnejšim velemojstrom , v kolikor upa na osvojitev naslov SP. Osebno , ji glede na razmišljanje , ki veje iz intervjuja od srca privoščim. LP M
Binder Dandet
# 03.10.2017 ob 11:16
"(ruši mite o blondinkah ;))"

Seveda, saj ni naravna blondinka. To je zaradi zavajanja nasprotnika.:D
Splythe
# 03.10.2017 ob 10:54
Men je carka :)
ElTorro
# 03.10.2017 ob 08:59
@Yugo
To, da bi pometla z vsakim od nas, še ne pomeni da ni velike razlike med moškimi in ženskami. Ne moreš primerjati rekreativca z resnim športnikom, ker je tukaj razkorak še bistveno večji kot med spoloma.

Ravno tako bi recimo Brigita Bukovec danes, 15 let po koncu kariere, deklasirala vsakega od nas na 100m z ovirami....pa to še ne pomeni, da ni velike razlike med moškimi in ženskami v atletiki.
jackm8
# 03.10.2017 ob 15:12
ni usmerjeno proti lauri, ampak to je dejstvo za "ženski šah". že to,d a morajo imeti ločeno kategorijo, pove dovolj. šah je šah.

Bedarija leta. Šah je eden redkih športov, ki ne dela razlike. Če je igralka dovolj močna se lahko meri v moški kategoriji in tega so dekleta tudi sposobne. Polgarjeva je bila osma(!!!) na svetu. Enostavno ima šport ob strani še žensko kategorijo, če pa je igralka dovolj močna, lahko brez težav nastopa na odprtih turnirjih in doseže največji rang GMja tudi v splošni kategoriji. In teh ni malo.

Pa čestitke za odličen rezultat, mi je resnična žal, da se vedno najde cepec, ki s svojimi izjavami dela norca iz sebe ob takem članku.
sisoruen
# 03.10.2017 ob 13:06
"Ja, vemo, pa tudi to zakaj se to vprašanje konstantno ponavlja pod članki kot je tale."

Seveda vemo, razlog je patriarhalno pokroviteljstvo, ki ga podpirate tudi feministke. :D
oliva
# 03.10.2017 ob 10:46
Wow, bravo bejba!!

Lepa, pametna, simpatična, pridna, pa še svetovna prvakinja v - šahu!!

(ruši mite o blondinkah ;))
oziris.va
# 03.10.2017 ob 10:44
Kratek bom: Čestitke!
Yugo
# 03.10.2017 ob 10:24
Ne vem kdo koga narobe primerja, ampak eni punco primerjate s profiji!? Kaj zdaj? Je punca profi ali ni. Po moje ni, 17 let ima, pa čaka day ji 300eur vrnejo za štartnino. In zdaj že eni opravičujete svoje predvidene "poraze" z njo čež da je profi.

Joj ljudje, pa šah ni nogomet, ko vsak ko nima drugega dela, lahko žogo brca. Ne podcenjujem nogometa, pa vendar. vrhunski šahisti so posebni ljudje, primerjave z nogometom so nesmiselne. Nogomet je najpopularnejši šport, to pa še zdeleč ne pomeni, da je najtežji, najzahtevnejši, ...

Stopnja zavedanja, zrelosti šahista (Laura), je v primerjavi z ljudmi kateri trenirajo npr. nogomet neprimerljiva. Pri šahu ni črednega nagona kot pri nogometu.
stojan1111111
# 03.10.2017 ob 10:04
Človek je telesno bitje(telo je slabo in se treba varovati navezanosti na čula), intelektualno bitje (um, razum, nije dobro biti preveč pametan ker potem z nami upravlja um in telesna čula), emocijonalno bitje( odnos do sebe, drugih, narave) in duhovno bitje (božije bitje in odnos do boga, bližnjih, mir, ljubezen, nenasilje, resnica in pravičnost). Če nekaj od tega pozabimo izgubimo stik z sabo in lahko zgrešimo pot (cilj)..Če preveč razvijamo eno bitje lahko pozabimo na drugo svoje bitje. Pomembna je zmernost. Emocijonalno in duhovno bitje mogoče lahko združimo v eno? Moški pogosto pozabio da so duhovna bitja, ženske ne, ker večina so, ali bodo dobre mame. Eni se spremenio? Pomembno je poslušati notarnji glas, ki nam pove zakaj smo rojeni (kaj bomo v življenju dobro in uspešno delali) Imamo dosta dobrih lasnosti ki jih ne znamo videti in za naše dobro uporabiti? Brez denarja se zelo teško živi? Nekaj je treba delati.
nomenestomen
# 03.10.2017 ob 09:48
enkrat bi rad sprobal, proti enemu takmu mojstru kako "zgleda" to igrat
h123
# 03.10.2017 ob 23:44
Super! Pa izgleda celo, da je punca povsem normalna. Odlicnjakinja v soli in tako naprej. Siroko razgledana. Ceprav to najbrz ne kaze dobro za nadaljno sahovsko kariero - v enem momentu se bo treba najbrz odlociti med "normalnim" zivljenjem in sahom.
srka
# 03.10.2017 ob 20:11
ElCartel
Potemtakem si ti za nas prave moške sramota, da te baba premaga še v šahu. Verjetno te tudi v marsikaterem drugem športu tako, da ne pomaga, da se skrivaš za našim hrbtom in s tem opravičuješ svojo moškost. Babjek:)
Voly
# 03.10.2017 ob 14:54
el CAETEL
Malo si pa že siten!
h123
# 03.10.2017 ob 23:54
@El cartel: nisem gledal v zadnjem casu, ampak sem skoraj prepricanm da je Hou Yifan med 100. TudI na najvecjih turnurjih se kosa z najboljsimi. Sicer pa je glavni razlog za pomanjkanje zensk med najboljsimi to, da se veliko manj zensk ukvarja s sahom. Pa morda tudi to, da so zenske v povprecju veliko bolj normalne in jih popolna obsesija s sahom ne napada tago pogosto - tiste punce, ki jih sah obsede do iste mere kot moske (npr. J. Polgar) pa lakko dosezejo enak nivo kot katerikoli moski.
Yugo
# 03.10.2017 ob 22:55
El cartel,

Delni razlog je, da se jih cca 10x manj ukvarja s sahom, to vpliva tudi na bazen talentov.
gkrosl
# 03.10.2017 ob 17:43
kartel @
ackm8 @ ok, če je to tako - zakaj je normalno da so moški na 1. mestu, vso šahovsko zgodovino (ali pa vsaj zgodovino obstoja lestvice), ženske se pa ponosno hvalijo z 8. mestom in je to dokaz, da so lahko enakovredne z moškimi.


Zaradi nasvetov: "To pa ni za ženske, raje se nauči šivati, plesti, kuhati..." In prosim, ne o tem kako je tako bilo le v daljni zgodovini. žal temu ni tako.
nomenestomen
# 03.10.2017 ob 09:19
kje pa igra šah na medmrežju? chess.com?
stojan1111111
# 04.10.2017 ob 08:42
Zakaj je nastal šah? Mogoče ga je pogruntal kakšan vojaški navdušenec, da bi lažje svojim vojakom pojasnil položaj v katerem se nahaja njegova vojska (zaradi boljeg razumevanja). Na tabli so lažje planirali poteze za naprej, strategijo za napad in obrambo (se disciplinirano držali določenih napotkov)? Nekoč ko so vojne bile potrebneje šah kot igra z življenji drugih je izgledala normalno, zdaj ko vojne niso potrebne šah izgleda nenormalan. Zakaj so ljudje šli v vojne nekoč in zakaj grejo zdaj? Da pobijejo druge ljudi, so mislili lazje bomo mi in naše družine preživeli? Tudi zdaj tako eni razmišljajo? Vidimo, slišimo in beremo v medijih da se na svetu, še vedno dogaja zelo veliko nasilja in vojn ki so "nepotrebne"? Mogoče tudi nasilje Bog dopušča da bi lažje rešil nekatera vprašanja? Šah razvija nekakšno logično razmišljanje, ampak v življenju se ne dogaja vse logično? Nevem če je to vse res, kar sem napisal, dobro je o tem premisliti in se odločiti po srcu in pameti. Če nekaj nekomu vzamemo na silo nismo bolj bogati (srelni), če pa nekaj damo, smo bolj srečni in zadovoljni. Če več daš si bolj bogat (srečan), če več vzameš za sebe si bolj revan (nesrečan).Ta matematika nima logike, ali pa tudi ima? Lep dan.
Binder Dandet
# 03.10.2017 ob 11:31
oliva
# 03.10.2017 ob 11:19
Ja, sem videla, ampak menim da je tudi naravno blond - samo morda ne tako intenzivno oz. temnejši odtenek (in ne tako enotna barva morda).
Saj vidiš že po polti in očeh. :)
rundek
# 03.10.2017 ob 10:47
A kdo ve zakaj so pri šahu ločene konkurence moških in žensk?
Ardweaden
# 03.10.2017 ob 09:42
@nomenestomen
Če se prav spomnim je enkrat omenila, da igra na ICC-ju, ker je tam splošni nivo zelo visok in mnogo dobrih igralcev.
tomson84
# 03.10.2017 ob 08:11
Ja se strinjam z teboj krimsky,damin gambit je zelo tricky otvoritevgre pa tudi za eno najstarejsih otvoritev,z nesteto moznostnmi,samo v enciklopedije otvoritev je daminem gambitu mesto mislim da od D06 do D69.zacne se z 1.d4,d5.2.c4.... in ze tukaj je postavitev,kako naj recem dinamicna..
cartekmedo
# 04.10.2017 ob 16:17
Lepo za njo.
luxmundi
# 04.10.2017 ob 12:24
@ el CARTEL,

Gotovo so med moškimi in ženskami določene razlike v samih možganih, povezavah med režnji itd. Igra narave. Nekoč sem bral (pa ne me vzeti za 100%, ne vem, kako kredibilna je bila ta stvar), da je med moškimi glede na celotno populacijo nekoliko več tistih levo in desno od vrha Gaussove krivulje, kot pa pri ženskah. Torej več super pametnih, pa tudi več raznih avtistov (med katerimi pa so spet takšni, ki so lahko geniji na določenih področjih).

Drugače pa vse čestitke Lauri, meni osebno je šah zelo pri srcu in rad odigram kakšno hitro partijo. Verjamem, da bi nas precej z veseljem prebrali kak članek z analizami posameznih zanimivih partij ...
stojan1111111
# 04.10.2017 ob 10:11
Nekoč so figure na tabli premikali moški zaradi vojne in preživetja, danes premikajo figure moški in ženske zaradi denarja (preživetje) in titul. Šport je postal biznis, nekoč je bil potreban za ohranjanja telesneg zdravlja, ter fizične in psihične kondicije
makoshark
# 03.10.2017 ob 22:13
Yugo
# 03.10.2017 ob 21:18

Pa saj nisem ničesar pisal o zahtevnosti niti o velikosti plačila niti o ovcah - vsaj natančno preberi komentarje, na katere repliciraš.

Moj komentar je šel samo v smeri konkurence. Profi nogometašev je neprimerno več kot profi šahistov. Zato je tudi težje priti v samo špico pri nogometu kot pri šahu. Saj lahko ti tudi narišem, če boš tako laže razumel ;)
srka
# 03.10.2017 ob 21:25
Kdo pa je rekel, da bi morale biti v šahu enakovredne moškim in merilo česa je šah, predvsem pa zate, ki šaha kot sam priznavaš ne obvladaš? S tem tudi priznavaš, da si v tem svojem merilu med najslabšimi.

Če si rojen v Lipici še ne pomeni, da si Lipicanec.
Yugo
# 03.10.2017 ob 21:18
Shark, oprosti, ne bluzi o sluzbi, pa o zasluzku. Pa saj je jasno da so astronomski zasluzki v nogometu posledica nagona ovc, crede. Pa ja ne mislis, da je realen pokazatelj zahtevnosti mera, kolicina zasluzka.

Sicer pa ne komentiramo kdo zivi od cesa, ce pa mislis, da je danes merilo znanja pa uspeha relativno primerljivo zasluzku, pa moram reci da si pac ena izmed ovc,
makoshark
# 03.10.2017 ob 17:34
Yugo

Ne komentiram showtime-a in podobno. Konkurenca v nogometu je neprimerno hujša kot v šahu. Koliko ljudi ima za službo nogomet, koliko pa šah?
makoshark
# 03.10.2017 ob 16:17
Yugo
Joj ljudje, pa šah ni nogomet, ko vsak ko nima drugega dela, lahko žogo brca. Ne podcenjujem nogometa, pa vendar. vrhunski šahisti so posebni ljudje, primerjave z nogometom so nesmiselne. Nogomet je najpopularnejši šport, to pa še zdeleč ne pomeni, da je najtežji, najzahtevnejši, ...

Tako kot nogomet lahko vsak špila, tudi šah lahko vsak špila.

Zdaj pa poglej z drugega konca. Nogomet je najpopularnejši šport, največ jih trenira nogomet, konkurenca je ogromna. Neprimerno večja kot v šahu, zato je v nogometu tudi težje priti v samo špico.
Kazalo