Statistika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 17 glasov Ocenite to novico!
Bežigrad v Ljubljani iz zraka
Cene stanovanj so najbolj padle v Sloveniji, zrasle pa v Estoniji. Foto: RTV SLO/ Ergyn Zjeci

Dodaj v

Cena stanovanj v letu 2014 najbolj padla v Sloveniji

Gost podcasta bo Aljaž Vindiš
15. oktober 2015 ob 07:55,
zadnji poseg: 1. november 2015 ob 14:52
Ljubljana - MMC RTV SLO

Združeni narodi so 20. 10. 2010 prvič razglasili svetovni dan statistike, drugi bo potekal natanko pet let pozneje - 20. 10. 2015.

S številkami lahko marsikaj primerjamo. Statistični urad Republike Slovenije bo tako v torek izdal posebno brošuro Boljši, slabši, povprečni, v kateri primerja Slovenijo z evropskimi državami s številnimi statistikami. Ena od teh je, denimo, sprememba cen stanovanj v letu 2014. V Sloveniji so se cene najbolj znižale med vsemi evropskimi državami.


Temu dnevu svoj pečat pušča tudi podcast Številke. Ob tej priložnosti bo v petek osrednji gost Aljaž Vindiš, priznani in nagrajeni oblikovalec in infografik.

Slavko Jerič, <a href="https://twitter.com/stevilkeMMC">@stevilkeMMC</a>
Prijavi napako
Komentarji
Prismuknjen
# 15.10.2015 ob 08:09
Cena stanovanj v letu 2014 najbolj padla v Sloveniji

Ampak še vedno za marsikoga nedosegljivo. Ko pogledam cene npr. na Obali se vprašam ali tisti, ki jih prodajajo mislijo, da so v Nici.
paraBellum
# 15.10.2015 ob 09:03
Slovenski nepremičninski trg je še vedno anomalija. Ta predvsem tepe mlajšo generacijo, ki si poskuša ustvariti družino - prihodnost slovenske družbe.
DE(j)MOKRA(s)T
# 15.10.2015 ob 08:22
Prazna stanovanja močno obdavčit
ZETAC
# 15.10.2015 ob 09:32
Najbolj zanimiva je primerjava v ceni stanovanj pri nas in primerljivi državi npr. v Estoniji, kjer je trend ravno obraten kot pri nas. Tudi od novinarjev pogrešam več člankov na temo, npr. zakaj so v nekaterih državah uspešno rešili določene probleme, kakšne reforme so bile za to potrebne, itd....ter na ta način tudi malo bolj ozavestili ljud, kaj je potrebno za splošni napredek neke družbe, namesto tega pa nas iz dneva v dan obkladajo v glavnem z neproduktivnimi ideološkimi temami.
el CARTEL
# 15.10.2015 ob 08:18
Cena stanovanj v letu 2014 najbolj padla v Sloveniji

sem vam rekel.
medetem RTV že 2 leti poroča kako se povečuje cena :)

Ampak še vedno za marsikoga nedosegljivo. Ko pogledam cene npr. na Obali se vprašam ali tisti, ki jih prodajajo mislijo, da so v Nici.

zahvali se DUTB, ki je z "doziranjem" stanovanj (kupovanje predragih stanovanj z našim denarjem, samo zato,d a nam jih nazaj lahko ponudijo po višji ceni) poskrbela, da padec ne bi bil še večji.

cena stanovanj bo, kljub trudu DUTB še naprej padala.
ker nihče ni neumen,da bi gledal, kako mu cena stanovanja pada iz dneva v dan.
AM
# 15.10.2015 ob 08:04
*

Poznam primer, ko je nekdo že izgubil otroški dodatek zaradi napihnjene cene.
Binder Dandet
# 15.10.2015 ob 10:59
Gldi gldi starši, ki rešujejo otrokom stanovanjski problem po najboljših močeh.:)

Se strinjam, da so slovenske hiše predimenzionirane in zato manj primerne za prodajo. Jaz bi imel 120m2 hišo, ne pa 200m2. Npr.. Se strinjam, da so za upokojence, ki so sami ostali v hišah, finančno breme. Se pa ne strinjam, da se mlado generacijo ponižuje s tem, ko se jim ponudi rešitev. Sploh pa, ker v Sloveniji hiše ne gledajo ljudje kot naložbo, ki jo na stara leta prodaš in živiš od razlike (kot v ZDA, ko prodajo družinsko hišo, kupijo apartma na floridi, razliko pa imajo za penzijo, če je treba), ampak jih držijo, da jih bodo otroci podedovali. Zelo ponižujoče do otrok, ni kaj.:)

Cene drugače so padle. Seveda so bolj padle tam, kjer so bile bolj napihnjene. Treba je upoštevati, da oglaševane cene kar precej višje od prodajnih. Glede na plače so pa še vedno ogromne.

Da pa ni otrok zarad tega, ker ni služb in stanovanj. Gotovo vpliva. Ampak generalno gledano ima celoten Zahod nizko rodnost, npr. Bližnji vzhod pa ne. Torej glavni razlog ni v gospodarskih razmerah, ki so na Zahodu vendarle boljše. Sploh v nekaterih državah ni več krize, pa vseeno rodnost ne zraste. Pri otrocih gre za vrednote. Zadnjič sem napisal pod enim člankom, da je problem individualizem, pa mi je eden oporekal. Še vedno mislim tako. Ljudje gledamo na sebe, na svoje potrebe. Ko pomislimo na otroka, to pomeni omejevanje nas samih. Tega pa nismo pripravljeni sprejet. Glede na to, da imam nekajmesečnega otroka in da sem v svoji družbi prvi, pa smo v kristusova leta zajadrali, delam primerjave več kot kdo drug. Ne pravim, da imam absolutno prav. Ampak to, kar sem povedal, sem doslej ugotovil. Mislim, da drži.
Park
# 15.10.2015 ob 09:26
Cena stanovanj v letu 2014 najbolj padla v Sloveniji

..nisem opazil?!

Je pa res, da so šle plače brutalno navzdol, tako, da smo na istem, kot pred krizo! Oz. še na slabšem!
esspero
# 15.10.2015 ob 14:33
Ma dajte no , nikjer v EU nisi kupil tako poceni stanovanje kot pri nas po Jazbinškovem zakonu.Za 10-15.000 mark si lahko kupil dvosobno stanovanje v centru Ljubljane. Od l.1991 do l 2008 je cena stanovanj naraščala do končnih 900 %. Še danes se ta stanovanja prodajajo po 2500 ev po kv m , čeprav so stara 35 let in več.! Novogradnja danes v bloku ne sme presegati 600 ev na kv m in v hiši 800. Vse ostalo je čisti profit investitorja. Še danes so stanovanja precenjena za 30 %. Ko bodo dosegle realni padec bomo lahko govorili o umirjanju razmer na trgu in šele takrat se bo začel biznis , zaradi navitih cen pa je na tisoče hiš in desettisoč stanovanj v Slo -PRAZNIH.!.
mali_piscek
# 15.10.2015 ob 09:00
"S številkami lahko marsikaj primerjamo."

S številkami lahko tudi zavajamo in manipuliramo.
Insider No. 1
# 15.10.2015 ob 10:27
@Forex

In kar je največja težava. Taka "doštukana" nepremičnina v primeru prodaje na trgu pozneje ni zanimiva nikomur.
Neikius
# 15.10.2015 ob 09:12
Oh, verjemite, ni samo pri nas noro drago. Je pa res, da je glede na naše prihodke pri nas še dražje kot drugje. Imajo pa tudi v tujini mladi težave in zaradi tega recimo ni otrok.
AM
# 15.10.2015 ob 08:01
"Cena stanovanj v letu 2014 najbolj padla v Sloveniji"

Geodetska uprava pa še vedno ni popravila cen nepremičnin.

Poznam primer, ko je nekdo že otroški dodatek zaradi napihnjene cene.
lamesa
# 15.10.2015 ob 14:08
Cene stanovanj so mogoče padle - a so glede na razmerje plač v naši državi danes še dražje kot pred leti. Saj so se plače za toliko znižale!
oleander
# 15.10.2015 ob 16:00
Ja ljubi bogec, a morate na rtvslo res uporabljati ta zmazek, "podcast"?
Zakaj ne kar "videoposnetek" ali "zvokovni posnetek"?
Po domače je premalo finčkano, kajneda ...
matori
# 15.10.2015 ob 15:46
forex - zato, da imajo starši, ki pa se lastnine čez čas močno oklepajo in se je seveda lastijo. S tem se ponižuje mlado generacijo.

Bi bil ze cas da izstopis iz okvirjev - nam pripada vse in to zastonj - starsi so nepremicnine zgradili z svojim trudom in denarjem - le njihovi dobri volji se lahko zahvalite da na stara leta skrbijo za vas in se oklepajo nepremicnin predvsem iz neega razloga - da jih bodo zapustili svojim otrokom - ce se ti zdi to ponizujoce,pa se odseli,pojdi v najem v kako zatohlo sobo in obenem zidaj lastno nepremicnino - kar so v veliki vecini poceli nasi starsi in obenem imeli otroke,ki jih tvoja generacija noce imeti,dokler nima v lasti vsaj trisobnega stanovanja
Nikec3
# 15.10.2015 ob 08:07
Statistični urad Republike Slovenije bo tako v torek izdal posebno brošuro Boljši, slabši, povprečni, v kateri primerja Slovenijo z evropskimi državami s številnimi statistikami.

Kul.
esspero
# 15.10.2015 ob 22:02
hondajenajboljša@ Ja saj , nekateri pač ne pozabljamo. Moj prijatelj je na Viču v LJ kupil l.1990 po tržni ceni v bloku starem 5 let- 54m kv za 42.000 mark. Popolnoma enako stanovanje v istem bloku je moj brat l.1998 prodal za 132. 000 mark.Leta 2007 sem zvedel da je podobno stanovanje njegov sosed prodal za 125.000 evrov ( preračunano 250.000 mark ) kar je seveda preračunano nerealno. Skratka , nimam več kaj povedati.!
N3rw3
# 15.10.2015 ob 19:32
Hm, na Goriškem se stanovanja stara 40 let, ki jih je seveda treba obnoviti v celoti, prodajajo za 130.000 €, tako da lahko naslov spremenite v "Kljub največjemu padcu cen stanovanj v Sloveniji (v primerjavi z drugimi državami), so le-te še vedno nenormalno visoke!" Članek sicer ne zavaja, ampak zavaja - za tiste, ki razumete.
hondajenajboljsa
# 15.10.2015 ob 18:55
esspero: Imaš popolnoma prav, se pa ne spomnim koliko je bila takrat marka, pa se mi ne ljubi iskati ? bil je pa m2 stanovanja 1.350.000 TOLARJEV, nekje več nekje manj, pa so po g. Jazbinšku samo dodali 0 (nulo). Tolar evro takrat 2,4 protu 1 v korist evra. in vsi ki so takrat prišli do poceni stanovanj, jih zdaj ponavadi nikjer ne spustijo pod 1000 € na m2, LJ in bogatejša mesta v SLO sploh ne dajem tu zraven.

No zaradi mene naj jih kar prodajajo, dokler jih bodo kupci kupovali bo to za njih OK, kolikor pa vidim, se je že ustavilo. Zato sem pa ZA nepremičninski zakon, ki bo udaril "upam" da najbolj tiste, ki so takrat poceni pograbili nepremičnine, zdaj pa hočejo obogateti s prodajo. 600 m2, ja skoraj pošteno :)

Pa pustimo se presenetiti !
ASUSfan
# 15.10.2015 ob 17:27
oleander

Potem nihce ne bi vedel o cem pravzaprav govorijo. Vseh novih izrazov pa tudi ni treba prevajati. Ampak nekateri se silijo, potem pa se ti zgodi da profesor na FRI omenja "vnasalko" 90% predavalnice pa nima pojma kaj to je.
8s5est
# 15.10.2015 ob 12:16
Bel krug :D , nekdo je pozabil klikniti na "spell check"
oziris.va
# 15.10.2015 ob 10:58
No, na našem koncu (Prekmurje) so začeli nekateri hiše prodajati po bolj realnih cenah. GURS jih je sicer ocenil za 80-100k, ljudje pa so veseli, če prodajo za 20-30k.

Hiša zgrajena v 60-ih letih ni vredna X denarja, sploh tista pri kateri niti streho niso zamenjali, kaj šele, da bi imela solidno izolacijo.

So pa posamezniki, ki še vedno prodajajo bajte, ki prazno stojijo že ene 10-20 let za 200k ali več in se pritožujejo, da ni kupcev. Seveda pa bajta medtem razpada, ker ni nobene investicije.
malidelnicar
# 18.10.2015 ob 12:40
Še vedno so previsoke. Verjetno bodo cene padle še za tretjino.
naš človek
# 15.10.2015 ob 21:01
S številkami lahko tudi zavajamo in manipuliramo.

Brez številk pa še lažje.
KKorupcija
# 15.10.2015 ob 18:32
kaj je bel krug?
thetilko
# 15.10.2015 ob 14:29
Super novica. Samo se obdavciti prazna in graditi neprofitna, da cena se pade in da si bo koncno kdo od mladih lahko kaksnega privoscil.

Lastniki in spekulanti z nepremicninami pa se mi niti malo ne smilijo. So lepo zasluzili s prenapihnjeno rastjo v preteklosti.
zmajčica66
# 15.10.2015 ob 13:24
Dr Kumrovec, se strinjam le s prvim delom prvega stavka - poostrit nadzor. Dvig davkov pa pač ni rešitev ... ampak smotrna poraba.
sivina
# 15.10.2015 ob 11:12
Cena stanovanj v letu 2014 najbolj padla v Sloveniji
Ja, v redu, kako pa so prišle cene/m2 pred leti astronomsko visoko, tako da so vsi ki so se lahko šli gradbeništvo, masovno gradili stanovanja praktično povsod kjer se je le dalo, saj so vsi računali na astronomske dobičke!?
Naredite raje primerjavo teh "hudo padlih" cen z bližnjo tujino oz. Evropo na sploh pa bomo imeli malo boljšo predstavo o tem kje smo!
tsinamuh0
# 12.11.2015 ob 09:31
Cene stanovanj so previsoke, to je že dolgo jasno. Mlade družine so popolnoma brez možnosti, da bi se sami postavili na noge in to bo imelo dolgoročne posledice za družbo. Kompleksni psihološki problemi s starši, konformizem, brezjajčnost, patologija...Lepo, da zdaj to končno tudi mediji objavljajo.
Glede ostalih stroškov smo precej v povprečju, malo dražje so obleke; najhujše je, in to je res največja sramota naše države, da nam pa prepoceni ponuja cigarete, po cca. 65% Eu povprečja - se pravi privoščijo nam pa zasvojenost, raka in ...
Geres*
# 20.10.2015 ob 22:50
@esspero: bolano :-(

Sem ena iz "nategnjene" generacije (tiste, ki če je dobila službo dela po cele dneve za pol manjšo plačo, kot "kolega" pri mizi, ki se je zaposlil v firmi 20 let nazaj in ima dve stopnji nižjo izobrazbo in je, ojoj sej res, tvoj asistent, ki se po osmih urah vstane in gre domov). In tiste, ki ne more prit do nepremičnine :-( ).
Dr. Kumrovec
# 15.10.2015 ob 11:28
Država naj malo poostri nadzor in pogoje za gradnjo, da se ljudje ne bodo okoriščali z novimi nepremičninami. Dvignit je treba davke na bogataše, da lahko pomagamo mladim, starim, ženskam, otrokom, romom, malim podjetjem, velikim podjetjem, podjatnikom in upokojencem. To je edini način, da zaženemo rast.
Forex
# 15.10.2015 ob 09:22
Tepe mlade res je in jih dela sužnje v starih hišah lastnih staršev, ki jih obnavljajo, dozidujejo, večajo.... zato, da imajo starši, ki pa se lastnine čez čas močno oklepajo in se je seveda lastijo. S tem se ponižuje mlado generacijo.
Kazalo