Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 19 glasov Ocenite to novico!
Kitajci so junija razkrili svojo najnovejšo železniško pridobitev - ekspresni vlak fušing. Foto: Reuters

Dodaj v

Kitajska bo znova dvignila hitrost hitrih vlakov na 350 km/h

Vlaki kot ostra konkurenca letalom
27. julij 2017 ob 09:55
Peking - MMC RTV SLO, Reuters

Šest let po smrtonosni nesreči hitrega vlaka, zaradi katere so oblasti po vsej Kitajski upočasnile hitrosti ekspresnih vlakov, namerava država ponovno zvišati hitrost svojih hitrih vlakov na 350 km/h.

Vlaki, ki so del kitajske hitre železnice, so sicer zgrajeni za hitrosti do 350 km/h, a je Peking leta 2011 po smrti 35 ljudi v trčenju vlakov v provinci Džedžjang odredil znižanje hitrosti na 250—300 km/h.

Po poročanju Beijing News namerava vlada uvesti povečano hitrost na trasi Peking—Šanghaj septembra.

Vlak za 1.318 kilometrov potrebuje trenutno 6 ur, z večjo hitrostjo pa bodo pot skrajšali na samo 4,5 ure. Za to traso bodo uporabili najnovejše kitajske hitre vlake, imenovane fušing, ki so jih razkrili junija in so sposobni razviti hitrost 400 km/h.

Kitajska je dom najdaljše železniške mreže hitrih vlakov, ki predstavlja ostro konkurenco domačim letalskim prevoznikom. Od 31 kitajskih pokrajin jih je 29 povezanih z ekspresno železnico, izjemi sta samo še Tibet in pokrajina Ningšja na severozahodu.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
cairns
# 27.07.2017 ob 10:04
Kitajska bo dvignila hitrost hitrih vlakov na 350 km/h

V Sloveniji je ta hitrost znanstvena fantastika.
V ZDA so parne lokomotive leta 1890 vozile hitrejše kot sedanje električne v Sloveniji.
windmaster
# 27.07.2017 ob 11:44
V Sloveniji je povprečna hitrost vlaka, celih 42km/h! Uaaaauuuu!
cairns
# 27.07.2017 ob 10:06
Vlak za 1.318 kilometrov potrebuje trenutno 6 ur, z višjo hitrostjo pa bodo pot skrajšali na vsega 4,5 ure.

Maribor - Ljubljana 6 ur+. Razdalja cca 130 km.
Do Brasil
# 27.07.2017 ob 11:56
@Skippy
Američani ne rabijo vlakov, imajo odlične letalske povezave.
Hitri vlaki so KONKURENCA letalskim prevozom. Ni cakanja na vkrcanje, ni prebukiranja in zgodb o bitki biti vedno bolj ekonomicen, ki se bije na plecih prebivalcev, se cenejsi so. Pa tudi si ne predstavljam letalske povezave iz centra mesta do medmestnega letalisca, kot jih imajo Kitajci.
21.12.2012
# 27.07.2017 ob 12:26
So zmešani. Tam se folk dejansko lahko še na šiht vozi 1300 km stran :)
leonis
# 27.07.2017 ob 12:19
Še Prešeren je popeval; "Bliža se železna cesta,
nje se, ljubca! veselim;
iz Ljubljane v druge mesta,
kakor tiček poletim."..... Imam občutek da je pri nas ta ˝železna cesta˝ od takrat še vedno enake hitrosti in tehnologije.
granadir
# 27.07.2017 ob 11:21
Kaj je pa sedaj to...??? Novica brez omembe USA.... To pa ne bo šlo.... Zato... Kolikšne hitrosti kaj dosegajo ameriški hitri vlaki..???
džeko
# 27.07.2017 ob 12:25
Ma ja, oni bodo hitro pri 500 km na uro in prek....mi pa še vedno pri 50 km/h....Ko bo 500-600km/h in prek na letala kr pozabite in to bo zelo hitro, še pred električnimi avtomobili
Do Brasil
# 27.07.2017 ob 11:24
Ja je Siemensov. Ne vem pa, zakaj Kitajci gradijo hitro zeleznisko povezavo med Moskvo in Kazanom (cca 400km) in ne Nemci.
MZ
# 27.07.2017 ob 11:07

odoaker
# 27.07.2017 ob 10:03

malo na nemški ICE spominja....a so prekopiral?


Prvi hitri vlak na Kitajskem je bil nemški Transrapid, pa se verjetno še zdaj zgledujejo po nemških vlakih.
johann
# 27.07.2017 ob 14:21
Maribor - Ljubljana 6 ur+. Razdalja cca 130 km.

No, 6ur ni, dobre tri ure (z zamudo) pa je....
Sicer pa je hitrost slovenskih potniških vlakov sramota za leto 2017...
barezi
# 27.07.2017 ob 12:33
V Sloveniji smo dvignili hitrost vlakov na 35 km/h. Režim mora oditi!
džeko
# 27.07.2017 ob 12:42
ja in mi??? Že 50 km je problem...
Tu160
# 27.07.2017 ob 12:54
Kitajska je na podrocju zeleznic tako napredovala da je ze podvrzena satanizaciji. So tipisch..
x1ijn
# 27.07.2017 ob 12:45
@Skippy
Cenovno in casovno sta vlak in letalo v Evropi primerljiva. Zelo malo destinacij je, kjer je mogoce letalo cenejse, ampak je spet odvisno kako dalec od letalisca zivis. Ce zivis zraven letalisca, je letalo dostikrat cenejse. Z letalom si vecinoma hitrejsi, ampak ne bistveno (od vrat do vrat).

Za lokalni/regionalni prevoz je pa vlak 2x hitrejsi od avtomobila, tam kje je infrastruktura razvita. V nekaterih EU drzavah linijski prevoz poka po sivih, pri nas pa umira.
mikic007
# 29.07.2017 ob 15:20
Ics je kar zasoljen, se še v življenju nisem peljal z njim. V Sloveniji ima večina avto, za katerega že itak plačuje vso amortizacijo, torej je strošek bolj kot ne samo bencin. Mene do MB in nazaj v Ljubljano stane avto manj kot ena karta icsa. Nič kaj privlačno.

So se mi pa vlaki zamerili že kot dijaku. Ob petkih in nedeljah sta peljala verjetno najbolj polna vlaka v Sloveniji, tja gomoljka nazaj ic s kupeji. Sedež je bil zf, karte je sprevodnik uspel pregledati šele tik pred lj, včasih je bilo tako polno, da si moral na postaji ven skakat. Vsake toliko je šla okoli peticija, spremembe ni bilo. Takrat sem začel štopat in na vlak nisem več šel...
xerces8
# 27.07.2017 ob 13:46

Miham je napisal(-a)

da se partijski veljaki lahko trkajo po prsih,
ko se pa kak iztiri, ker ob hitri gradnji z udarniškimi roki niso upoštevali vseh fizikalnih zakonov bo pa z glavo plačal kak nižji uradnik...ali pa nesrečo kar zakrijejo

Prvi primer, ki si ga navedel, je bil zaradi prehitre vožnje enega vlaka ("neprilagojena hitrost"), drugi pa zaradi izpada opreme zaradi udara strele.
1a34
# 27.07.2017 ob 13:19
x1ijn
Za lokalni/regionalni prevoz je pa vlak 2x hitrejsi od avtomobila, tam kje je infrastruktura razvita. V nekaterih EU drzavah linijski prevoz poka po sivih, pri nas pa umira.

Letna karta za vse železniške proge bi morala biti relativno poceni in dobro oglaševana (nekakšna železniška vinjeta). Ker večina se zdaj samo na eni progi vozi gor in dol; tako pa bi se ti začeli 10 krat bolj voziti po VSEJ Sloveniji (in kasneje širše); vzpostavila bi se kritična masa potnikov in večini prebivalstva bi vožnje z vlaki (spet) prišle v kri; ker bi bile vožnje z vlaki tretirane spet kot nekaj najbolj normalnega in udobnega.

Glede "počasnosti" vlakov je pa treba upoštevati, da čas na vlaku lahko preživiš aktivno (da npr. lahko bereš - to bi moral marketinški oddelek na Slovenskih železnicah znova in znova poudarjati) ali pa imaš preprosto ta del dneva (prisilno) na razpolago za fizično (in drugačno) umiritev, ne da bi ti kdorkoli težil ("Gibljive železne škatle za umirjanje telesa in duha" bi jih v abstraktnem smislu morda opisal avtor Štoparskega vodnika, če bi o tem pisal :-) ).

Posodobitve pa je treba izvesti počasi in premišljeno oz. preudarno - mogoče se pa niti ne zavedamo, kako dober sistem imamo - ravno zaradi tega, ker ga imamo že 150 let, in smo ga dobili med prvimi ter se nam zdi že kar samoumeven.
Celine
# 27.07.2017 ob 11:38
To je zato ker imajo veliko državo. Slovenija rabi kočijo in to je dokazal naš Ivan, ko se je peljal s kočijo v Lepeni. Torej, prihodnost je v konjih.
Skippy
# 27.07.2017 ob 11:12
Haha, "kitajski" vlak. V resnici je Siemensov.
Do Brasil
# 27.07.2017 ob 15:33
Drugace pa temule pisanju ob rob:

Brazilija nima povezanega zelezniskega omrezja. Tudi nekaj starih (nepovezanih) prog so ukinili. Ves prevoz poteka po cesti in z letali. Zato N=normalna posta pride v cca 14 dneh, "hitra" pa v 7 dneh. Cena postnine najveckrat presega naroceno in je za razred! (10x) drazja od postnine iz Kitajske.
Ko so hoteli zgraditi zeleznico S-J, so "nevladne" (no ja - vlada iz druge drzave) financirale okoljevarstvene organizacije in zadeva je padla. Dve leti nazaj so prisli Kitajci in hoteli zgraditi transatlantsko zeleznico (Pacifik-Atlantik) iz Sao Paula pa je tudi to zaradi krize padlo v vodo.

Sedaj veste, zakaj je v Evropi poceni in hitra posta!
džeko
# 27.07.2017 ob 12:26
še link

https://www.dnevnik.si/1042688963
komsomolec
# 27.07.2017 ob 12:03
350 km na uro.
hitro sankcije Kitajcem :-)
odklop 76
# 11.09.2017 ob 21:27
Se leta 2015 je bila najvisja hitrost vlakov na Kitajskem 200 km/h. Sem se peljal en parkrat in
250-300 km/h niso spustili nikjer. Edino transrapid v Shanghaiu, relacija iz letalisca v mesto ki leti do 430 km/h. Sicer pa velja da so znizali hirost zaradi zgoraj navedene nesrece.
kotzi
# 02.08.2017 ob 12:38
hm..v zda gre kar 40 procentov tovora po zeleznicah...tovorni promet je tam razvit..res pa je da potniske linije ukinjajo in jih sploh vec ni...ok amtrak je se...majo pa zato letalski promet razvizt u nulo
Do Brasil
# 27.07.2017 ob 14:47
Miham je napisal(-a)
ko se pa kak iztiri, ker ob hitri gradnji z udarniškimi roki niso upoštevali vseh fizikalnih zakonov bo pa z glavo plačal kak nižji uradnik...ali pa nesrečo kar zakrijejo

O varnosti pa tako - vmes je ze padlo kar nekaj letal. Vlak velja za bolj varno sredstvo prevoza. Se link do Shanghai Maglev Train (450km/h):

https://www.youtube.com/watch?v=EMVK0KDK
40s
mbvana
# 27.07.2017 ob 13:51
Železniški promet ima prihodnost in se v velikih državah lahko zelo dobro dopolnjuje z letalskim.

Pri nas resno sumim, da se na višjih nivojih strategija usmerja v električno mobilnost in delitveno ekonomijo, ter da bo železniški potniški promet ostal v simboličnih okvirih na račun konkretnejšega in ekonomsko vzdržnejšega tovornega prometa.
Skippy
# 27.07.2017 ob 12:00
@Do Brasil
poskusi potovati po Evropi z vlakom ali letalom (pa ne kot študent). Me zanima, kaj boš ugotovil, kaj je ceneje.
Do Brasil
# 27.07.2017 ob 11:25
@granadir
Kolikšne hitrosti kaj dosegajo ameriški hitri vlaki..???

Muskov Hyperloop je v razvoju. Trenutno so pri cca 250km/h
kotzi
# 02.08.2017 ob 12:36
cez nekaj casa bomo pa brali pri gradnji drugega tira poniknilo miljone evrov..felipesko..torej...tebe moiti referendum ne moti te pa kraja ki se bo zgodila...
felipesko
# 01.08.2017 ob 23:06
Zanimivo......ko so izvedeli koliko bo hitrost na našem drugem tiru,so se začeli tresti.....
Ne vedo pa,da imamo mi referendum,kjer bomo sprejemali povečanje hitrosti na 500 km/h....
raknac navi
# 28.07.2017 ob 12:45
Lj Mb vlak je uro in pol. Ne vem kje se vi vozite z vlaki. Je pa izrazito pacasna relacija LJ KP.
pobrisan
# 27.07.2017 ob 11:57
odoaker

malo na nemški ICE spominja....a so prekopiral?
-----------------

Česa pa še niso?
odoaker
# 27.07.2017 ob 10:03
malo na nemški ICE spominja....a so prekopiral?
Miham
# 27.07.2017 ob 10:08
da se partijski veljaki lahko trkajo po prsih,
ko se pa kak iztiri, ker ob hitri gradnji z udarniškimi roki niso upoštevali vseh fizikalnih zakonov bo pa z glavo plačal kak nižji uradnik...ali pa nesrečo kar zakrijejo

kot se je že zgodilo

KLIK
KLIK
Skippy
# 27.07.2017 ob 11:34
Američani ne rabijo vlakov, imajo odlične letalske povezave.

Sicer pa linijski prevoz je zastarel. Vlaka nisem nikjer uporabil že vsaj 15 let.
Kazalo