Malezijsko družbo čaka obsežno prestrukturiranje. Foto: EPA
Malezijsko družbo čaka obsežno prestrukturiranje. Foto: EPA

Naznanilo o finančnem zlomu je sledilo dvema hudima letalskima nesrečama, v katerih je umrlo več kot 500 ljudi. Družbo so sicer že lani nacionalizirali. Napoved bankrota ni presenečenje in ga je napovedal že majski prihod novega izvršnega direktorja Christopha Müllerja. "Smo v tehničnem bankrotu," je na tiskovni konferenci dejal Müller in dodal, da se je krivulja uspešnega poslovanja obrnila že dolgo pred tragičnimi dogodki leta 2014.

Močna konkurenca konkurenčnih regionalnih letalskih družb je v preteklih letih močno znižala prihodke malezijske družbe, ki sta jo potem dotolkli lanski letalski nesreči: marca je izginilo letalo MH370 z 239 potniki in člani posadke, štiri mesece pozneje pa je bil v ukrajinskem zračnem prostoru sestreljen MH17 z 298 potniki in člani posadke.

Terminator napovedal vrsto ukrepov
Müllerja je najel lastnik družbe, državni sklad Kazanah, predtem pa je uspešno vodil prestrukturiranje irskega Air Lingusa, belgijske Sabene in nemške Lufthanse. Kot piše BBC, je 52-letnik znan po krčenju delovnih mest, zaradi česar so mu nadeli vzdevek Terminator. Med prvimi ukrepi, ki jih je napovedal, je reorganizacija dela: kot je dejal, so zaposleni v menedžmentu trenutno nameščeni v 12 različnih poslopjih, kar močno otežuje njihovo medsebojno komunikacijo.

Kot je napovedal Müller, bo družba še naprej ohranila večino medcelinskih poletov, nekatere pa bo ukinila, prav tako pa bo zmanjšala število poletov na določenih destinacijah in zamenjala tipe letal za določene polete (na izbranih destinacijah bodo po novem letela manjša letala).