Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,5 od 26 glasov Ocenite to novico!
Fotografija, ki že dolgo buri strasti. Foto: MMC RTV SLO

Sorodne novice

Dodaj v

MZZ obsoja "potvarjanje zgodovine" italijanske televizije

Fotografija streljanja talcev spet buri duhove
15. februar 2012 ob 17:06
Ljubljana - MMC RTV SLO

Potem ko je precej prahu dvignila oddaja italijanske televizije RAI, v kateri so prikazali fotografijo streljanja slovenskih talcev, se je zdaj nanjo ostro odzvalo še slovensko ministrstvo za zunanje zadeve.

"MZZ Republike Slovenije obsoja potvarjanje zgodovine in manipuliranje z zgodovinskimi dokumenti. Na slednje je ministrstvo italijansko stran opozorilo že lani, ko so isto fotografijo objavili na spletnih straneh italijanskega ministrstva za notranje zadeve. Ministrstvo za zunanje zadeve je ob takšnih priložnostih vedno ustrezno reagiralo," so zapisali.

Z ministrstva so še sporočili, da je Veleposlaništvo Republike Slovenije v Rimu vodstvu RAI-ja in voditelju oddaje Brunu Vespi po oddaji poslalo pismo. V seznanitev z objektivnimi dejstvi je veleposlaništvo priložilo tudi poročilo slovensko-italijanske zgodovinsko-kulturne komisije z naslovom Slovensko-italijanski odnosi 1880-1956.

Ob dnevu spomina
Za meddržavno trenje je tokrat poskrbela ponedeljkova oddaja Porta a Porta, ki je na dan spomina na fojbe in eksodus Italijanov iz Istre celotno oddajo posvetila prav tej temi, v ta namen pa objavila fotografijo, na kateri piše Obsojeni na smrt, ker so bili Italijani, a na njej dejansko italijanski vojaki streljajo na slovenske talce.

Med samo razpravo v oddaji je bila dolgo v ozadju sporna fotografija, ki pa v resnici prikazuje streljanje na slovenske talce v vasi Dane v Loški dolini 31. julija 1942.

Sicer pa to ni prvič, da je bila omenjena fotografija zlorabljena - zaslediti jo je bilo namreč tudi na spletni strani desničarske Azione Universitaria, kot plakat jo je lani objavila občina Bastia Umbra, pojavil pa se je celo na strani italijanskega notranjega ministrstva. Takrat je Zunanje ministrstvo Republike Slovenije poslalo uradno protestno noto takratnemu italijanskemu veleposlaniku Alessandru Pietromarchiju.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Llagavulin16
# 16.02.2012 ob 17:02
se strinjam z Dimakom, Ayersom in ta tretjim..
dimak
# 16.02.2012 ob 16:56
sem prebrl z velikim zanimanjem vse komentarje. nekaj verjetno ni pa jasno slovencem v Sloveniji. Italijani manipulirajo ze 60 let zgodovino. Jim je vspelo preiomenovati vdajo brez pogojev v premirje (08-09-1943). Ko sem bil se mlad ( :) ) je bila cifra ubitih italijanov in vrzenih v fojbe ololi 60000 z leti se je vedno smanjsala in v zadnjem je prislo ven da jih ni vec kot 400 v fojbah. Da ne govorimo o temu da so si celo izmislili novo fojbo kjer bi bilo na tisoce italijanov noter. fojba le prazna. V bazoviski fojbi naj bi bilo 500 kubicnih metrov italijanov, ki so jih Jugoslovani vrgli noter.
Zanimivo je da ne govorijo o komunistih ampak o jugoslovanih in stem potrjujejo njihovo propagando da so vsi slovanski narodi morilci.
Treba je povedat da vojni zlocinci niso bili nikoli kasnovani, oziroma so bili sojeni ampak so jim dali amnistijo. vsem, tudi tisim ki jih je Jugoslavija zahtevala da bi jim sodla. General Roatta znan po tem da je napisl okroznico v kateri pise da se ubija premalo, ali Graziani bolje poznan ko balkanski mesar. Vsi so dobili zopet mesto v italijanski vojski ali v tajni agenciji.
20121990
# 16.02.2012 ob 16:54
hahaha zacutili so gnev iz Ljubljane, hehehe mi silimo k njim oni pa scijejo po nas, kako je lepo biti DAMABRANC hahaha in jim pomagati scati po svojem narode, letako naprej SLS in podobni, recite, da je vasa stranka leta 1940 podpirala okupatorje,danasnjim volilcem.
royayers
# 16.02.2012 ob 16:38
Bruno Vespa je nezakonski sin Duceja!!! Fašist prve klase. In takšen vodi oddajo o tako občutljivi temi!?! Pfuj fašisti Italijanski. Tudi z manjšino v SLO ne bi rabili več delat v rokavicah!

Pobarvat vse dvojezične (ITA) napise!
Llagavulin16
# 16.02.2012 ob 16:28
Sicer pa je Vojnomir lepo povedal..
Llagavulin16
# 16.02.2012 ob 16:23
in še to.. Ko se kdo "dotakne" Italije, skočijo pokoncu vsi Italijani skupaj v en glas, tako levi kot desni. Pri nas pa se med sabo takoj popljuvajo in izdajo slovenski narod..
Llagavulin16
# 16.02.2012 ob 16:18
Bruno Vespa pa je znan po svojih manipulacijah in enostransko usmerjenih oddajah. On in njemu podoben berlusconijev ritoliznik Emilio Fede, nista vredna počenega groša. Slovencem ki ne poznajo Italije,njene zgodovine, italijanske družbe in njihovega jezika pa priporočam da raje ne komentirajo..
Llagavulin16
# 16.02.2012 ob 15:59
Italijani niso nikoli nič krivi in vedno zmagujejo v vojnah, so najlepši, najpametnejši, vsi so oh in sploh..
Ezuli so pa ljudje ki imajo na vesti fašizem, zato so utekli pred novim sistemom. Tako na hrvaškem kot nas imamo italijansko manjšino. To potrjuje dejstvo, da so to ljudje,ki niso imeli s tem nič opravka in so mirne duše nadaljevali svoje življenje..
vojnomir
# 16.02.2012 ob 11:31
@Kanin:
Ne opravičujem pobojev Italijanov, trdim samo da jih razumem. Vojna in preganjanje naredi iz ljudi zveri in to se je pokazalo po vseh dolgotrajnih vojnah. Mi v Sloveniji smo imeli leta 1991 srečo, da smo s hitro akcijo presenetili nepripravljeno JLA in hitro zmagali. V kolikor bi prišli do takšnega scenarija kot na Hrvaškem in v BiH, bi najbrž tudi tu imeli opraviti s Haškim sodiščem. Ker to je posledica dolgotrajnih vojn. In na Primorskem je bila vojna od leta 1915 do 1945, čeprav je uradno trajala le od leta 1915-1917 (1918) ter od leta 1941-1945. Ampak obdobje med obema svetovnima vojnama na Primorskem ni bilo obdobje miru. In to v človeku naredi zver, kar se je pokazalo leta 1945.

Čeprav ne na vseh Italijanih, ampak pogoj za krivdo oziroma smrt je bil pogosto zelo banalen, npr. učitelj, ki je pretepal učence, ki so govorili slovensko. Ali pa gostilničar, ki je prijavil goste, ki so govorili slovensko,... Za takšne primere se mi zdi smrtna kazen prehuda, saj bi bilo dovolj kakšno leto zapora ali denarna kazen.
Za kakšnega policijskega ali vojaškega eksekutorja, ki je streljal Slovence pa odobravam smrtno kazen.
V glavnem, leta 1945 bi morali zapreti vse osumljene Italijane v kakšno taborišče in jim soditi-nedolžne izpustiti, krive zapreti, največje zločince pa postreliti. Potem bi bilo pravno veljavno vse v redu. Tako pa se je delalo vse neselektivno, kar je obsojanja vredno, vendar v duhu tistega časa razumljivo.
Je pa glavnina problema v tem, da niti Italija niti Slovenija nimata razčiščene polpretekle zgodovine (kot npr. Nemčija) kar meče slabo luč na obe državi. Res da se lahko tolažimo z dejstvom, da mi nismo začeli vojne, temveč smo se le branili, toda ...
MarkAntonij
# 16.02.2012 ob 08:31
MZZ obsoja "potvarjanje zgodovine" italijanske televizije

Spet mlačen odziv, če bi mel jajca, bi poklicali njihovega veleposlanika na zagovor, pa še marsikaj drugega se da. Nek brezvezen protest.
Lupo
# 16.02.2012 ob 08:13
@vojnomir
nasi manjsini v Italiji nikoli ni bilo z rozicami postlano!

Tako je! Res je, da so uzivali v demokraciji, ampak pod pritiskom z vseh strani.
Takoj po uspostavitvi meje je Udba v Gorici 1947 likvidirala Ursica, ustanovitelja prokrscanske stranke Slovenska skupnost.
Kanin
# 16.02.2012 ob 07:54
vojnomir
Tvoja argumentacija o pobojih kot posledici zatiranja so zanimivi. Jasno je, da na ta način lahko - s tvojega vidika - opravičuješ poboje Italijanov in tudi vseh, ki našim vojnim zmagovalcem (leta 1945) niso ugajali.
A če govoriš o zatiranju, kot govoriš ti, bi lahko človek tudi pomislil, da bi tisti, ki so bili v Jugi dolgo zatirani lahko leta 1991 pobijali dotedanje "vladajoče"?
Nečloveških dejanj, še zlasti, če so storjena v večjem številu in kot taka niso ravno delo nekoga, ki mu je "prekipelo", ni mogoče tako poceni opravičiti. Je preveč poceni. In to velja za vse, ne glede na takšno ali drugačno prepričanje.
Kanin
# 16.02.2012 ob 07:48
clemente007
Se strinjam, da Italijani niso tako razčistili s svojo zgodovino kot npr. Nemci, pa še ti imajo marsikakšne težave.
A tudi pri nas še daleč nismo razčistili stvari in jih še kar nekaj časa verjetno ne bomo (razen "tistih", ki jim je že od leta 45 vse jasno - tako ali drugače).
Na žalost se bomo morali tudi pri nas še kar malo potruditi, da bomo vsaj približno pometli pred domačim pragom.
Kanin
# 16.02.2012 ob 07:44
ijaska
Ne vem, kdo je bolj pristranski. Tule se lahko obkladamo in ti lahko Lupa pošiljaš v Italijo, tebe bi pa verjetno on lahko v Severno Korejo. A to nikamor ne pelje.
Meni se zdi dobro, kar je zapisal in opisal približno tudi vsebino oddaje, saj se pri nas piše samo o detailu, dobro pa je videti celoto.
Verjamem, da naše zahodne sosede žuli njihova "polpretekla" zgodovina, a glede na črno-belo slikanje na slovenski strani (npr. tudi o tem, da so baje Italijani sami streljali Italijane v primeru fojb), pa tudi zbuja sum o uspešnem pol stoletja trajajočem pranju možganov. In dejstvo, da se nekateri ne znajo pogovarjati ne da bi v vsako zadevo mešali RKC, samo potrjuje ta vtis.
ijaska
# 16.02.2012 ob 07:33
@Lupo

svojo vsesplošno nezadovoljstvo nad Slovenijo in njeno - po tvojem mnenju - indoktrinirano populacijo in mediji lahko rešiš preprosto tako, da se izseliš. glede na to da čutiš tolikšno empatijo do fašistov, je prva možnost tako italija. vem pa da je v agrentini nekaj tebi podobnih.
in vsi bomo veseli!!! ti boš tako obdan s svojimi lahko še naprej tolkel svoj izprijeni fašizem, Slovenija pa bo za malenkost lažje zadihala v srednje evropskem demokratičnem duhu, ki ga trenutno dušijo močni poskusu re-evangelizacije!
Likudnik
# 16.02.2012 ob 07:07
Objaviti taksno sliko je strel v lastno nogo! Tudi ce so delali Italijani propagandno oddajo
so z objavo te slike, samo potrdili svoje zlocine.
Tudi to, da so slikali tovrstne zlocine je dokaz in obraz fasisticno- nacisticnega rezima.
Kar se tice zlocinov so partizani bi bolj pametni in so to delali brez sojenja, slikanja ali
oznacevanja grobov.
Totalitarni rezimi so vedno delovali po istem principu, ker ni bilo nobenega nadzora.
Slovenci, kot majhen narod je bil zgodovinsko vedno zrtev mocnejsega italijanske naroda,
kar je bilo pravilo v Evropi.
siromak
# 16.02.2012 ob 06:18
italjani naj se ubadajo z makaroni
clemente007
# 16.02.2012 ob 03:19
TA ODAJA JE BLA ŠE ENA FAŠISTIČNA MANIPULACIJA.
DANAŠNJI ITALJANI RESNICE NE POZNAJO...
V ŠOLAH JIH UČIJO NAPAČNO ZGODOVINO...
IN MAURIZIO GASPARRI JE SPRETEN KOMUNIKOLOG KI KOT VSI PRED NJIM SPELIJO NAROD...
vojnomir
# 16.02.2012 ob 02:23
Nihče ne trdi, da z naše (Jugoslovanske oziroma Slovenske) strani ni bilo nobenih pobojev oziroma podobnih slabih dejanj. Vendar se je potrebno zavedati, da naša stran ni pobijala kar tako iz veselja, temveč je to posledica 30 letnih (1915-1945) podobnih krutih dejanj Italijanov nad Slovenci.

Sovraštvo in preganjanje pač rodita sovraštvo in preganjanje in ko en narod tako dolgo preganja drugega je povsem pričakovano, da se bo preganjani maščeval preganjalcu ob prvi priložnosti. In ta je bila leta 1945. Obsojanja vredna dejanja, vendar razumljiva v duhu tistega časa. Žal pa so nastradali tudi nedolžni ampak ti vedno nastradajo. V 30 letnem obdobju italijanske okupacije slovenskega ozemlja je nastradalo tudi veliko Slovencev.
Ter da ne pozabimo, da tudi po letu 1945 ni bilo osvobojeno celotno slovensko narodno ozemlje, saj je v Italiji (poraženki 2. svetovne vojne) ostala Rezija, Beneška Slovenija (Benečija), Goriška in Tržaška. Ter da naši manjšini v teh deželah ni bilo z rožicami postlano nikoli! Niti sedaj!

Tako da naj Italijani razmislijo o vzrokih in posledicah, ki prvim vedno sledijo in ne obratno. Ter naj ne izkrivljajo zgodovine. Seveda pa imajo pravico do spomina na svoje žrtve, tako kot imamo to mi. Samo naj svojih spominov ne izkoriščajo v nove iredentistične namene.
Jezni Smrk
# 16.02.2012 ob 01:37
Sovražim PREPOZNO.
Lupo
# 16.02.2012 ob 01:03
Med slavne Ezule spadajo tudi:
Sergio Endrigo iz Pule, glasbenik, zmagovalec sanremskega festivala;
Mario Andretti iz Motovuna, svetovni prvak Formule1;
Nino Benvenuti iz Izole, boksar, dobitnik zlate medalje na olimpijadi 1960!

So na nasem MZZ ze kdaj slisali za katero od teh imen?
Amsel
# 16.02.2012 ob 00:23
Pristop pa je dober, najprej objaviš dejanski dogodek kot ponaredek kjer sta zamenjani strani, potem pa se opravičiš.
Kako znano to zveni!
scenic
# 16.02.2012 ob 00:18
Premalo ostro smo se odzvali!
Slovenci smo vedno bolj močni in ob nasldnjei takšni sramotni potezi enega od italjanskih medijem ali katerega koli drugega medija,gremo lepo protestirati na ulico.
sLOVEnija
RAAKP
# 16.02.2012 ob 00:10
@Lupo
Hotel sem prikazat kako enostransko prikazujejo resnico nasi mediji.
Nihce do zdaj npr. se ni omenil da je v studiu je bil tudi gost ki so mu avgusta 1945 iz Rijeke odpeljali v neznano oba starsa in nikoli ni izvedel ne za cas ne kraj smrti; (ce bi imela maslo na glavi bi verjetno prej pobegnila) ;potem je bila gospa rojena v Puli, ki je kot otrok z mamo pobegnila v Italijo sele 1963 ker jim oblasti niso hotele izdati potnega lista...
skratka mnogo primerov ki kazejo na to da je socijalisticna titovinai bila obljubljena dezela morda za priviligirance, vsekakor pa ne za vse prebivalce!


Vi g.Lupo nečesa ne razumete. Če bi bil prispevek korektno izpeljan, brez postavljanja fotografije v napačni kontekst, se s tem ne bi nihče v Sloveniji ubadal. Italijani imajo pravico do svojega spominskega dne, to jim nihče ne oproreka. Seveda pa se je ob provokacijah in napačnih interpretacijah zgodovine potrebno odzvati.

Naši mediji niso enostransko poročali o zadevi, ker problematična je samo uporaba fotografije, ne pa celotna oddaja. Ostalo je stvar debate v strokovni in laični javnosti. So pa na RAI bili zelo kratko in površno prikazani zločini Italijanskih okupacijskih sil, predvsem pa so se izognili prikazovanju nazornih posnetkov trpljenja slovencev in hrvatov. Italijanska vojska je precej dokumentirala te dogodke in fotografij in filmov ne manjka.

Ima pa "sporna" fotografija močno sporočilnost ( streljanje "pogumnih" vojakov v hrbet ubogih talcev), vendar ne take kot bi si jo želeli Italijani. Zato pa so jo v zmoti tudi večkrat uporabili in to celo skrajno desničarske skupine. Je pa za podvomit v izobraženost ljudi, ki so to fotografijo uporabili v "propagandne" namene, niso pa prepoznali italijanskih uniform.

Tako spoštovani g.Lupo, lahko kvečjemu dvomite v kredibilnost italijanskih medijev.
RAAKP
# 15.02.2012 ob 23:48
@Lupo
Vespa je potem ko so sliko locirali napako priznal in izjavil da pa zanjo ni kriv, ker ni on sestavil prispevka.
Bolj pa me skrbijo nasi mediji in diplomacija, ki niso sposobni tega opazit in objavljajo polresnice.


Ponovno sem pogledal posnetek, ki je kočni bil spet na voljo in ugotavljam, da je g.Vespa sicer priznal napako ampak ni se pa opravičil. Med oddajo pa je glede fotografije zahteval od ga.Kersevan naj umekne izjave o mešanju pojmov s strani RAI-a. Glede na besedno oštrino g.Vesepe nasproti ga.Kersevan, bi bilo vljudno, da bi se ji opravičil...
Lupo
# 15.02.2012 ob 23:34
Hotel sem prikazat kako enostransko prikazujejo resnico nasi mediji.
Nihce do zdaj npr. se ni omenil da je v studiu je bil tudi gost ki so mu avgusta 1945 iz Rijeke odpeljali v neznano oba starsa in nikoli ni izvedel ne za cas ne kraj smrti; (ce bi imela maslo na glavi bi verjetno prej pobegnila) ;potem je bila gospa rojena v Puli, ki je kot otrok z mamo pobegnila v Italijo sele 1963 ker jim oblasti niso hotele izdati potnega lista...
skratka mnogo primerov ki kazejo na to da je socijalisticna titovinai bila obljubljena dezela morda za priviligirance, vsekakor pa ne za vse prebivalce!
Paperino
# 15.02.2012 ob 23:17
Sicer pa nimamo pravice se jeziti nad nevednostjo italijanov, če imamo med sabo še vedno en kup takih, ki jim je še vedno žal da so partizani osvobodili Slovenijo izpod fašizma.
TheNomad
# 15.02.2012 ob 23:17
malifun, ok hvala :) Ta podatek mi je pač manjkal, ker ni nihče povedal, kako je zgledalo to opravičilo oz. popravek.
polarni123
# 15.02.2012 ob 22:56
Gledal oddajo izrazito enostranski prikaz ne toliko tragedije, ki so jo doživljali ezuli in v fojbah pač pa predvsem tragedije, ki jo je slovesnki in hrvaški narod doživljal pod fašizmom. Fašiste so prikazali malodane kot učitelje italijanščine na naših tleh. Ni bil problem oddaje samo slika pač pa potvarjanje zgodovine. Edina prava poteza je bil povsem upravičen protest MZZ - pohvalno.
miroslav
# 15.02.2012 ob 22:54
brez veze tele protestne note...posneli bi spot v katerem bi na šaljiv način pokazali ves kretenizem logike ki je sploh potegnila tole sliko ven, plačali tistih par minut časa v prime time-u in bomba bi eksplodirala pr sosedih...
Paperino
# 15.02.2012 ob 22:53
Na žalost tisti, ki mislite da je bilo kakšno opravičilo s strani Vespe se motite. Če je bilo je bilo vljudnostno ne pa iskreno. Žal mi je, ker oddaje nisem gledal, pa tudi na RAI portalu ne dela ........ več, kot je ugotovila tudi ena komentatorka članka italijanka.

http://www.rai.tv/dl/RaiTV/programmi/med
ia/ContentItem-1784a3df-aa07-4bcd-a5ab-1be49cfa2899.html?refresh_ce

Sem si pa pozorno prebral vseh 50+ komentarjev, med njimi bi lahko rekel večina slovencev :) in še enkrat več sem se prepričal, da italijani dejansko ne vedo ali nočejo vedeti kaj se je v Istri dogajalo po I. sv. vojni. Med vsemi italijanskimi komentatorji sta morda dva ocenila, da je bil fail s fotko sramota in da je bil odnos voditelja Vespe do zgodovinarke Kersevan sramoten.
mk89
# 15.02.2012 ob 22:50
ciracara tvoja obsedenost s komunisti presega celo tisto znano histerijo v ZDA sredi 50ih let. Svašta :)
ciracara
# 15.02.2012 ob 22:49
Se en dokaz, da se nasi komunisti in kvazi partizani borijo le za $$$. Borba do zadnjega $. se spomnite pred kasnim letom dvem vseh shodov proti nacizmu in fasizmu( v sloveniji kao), no sedaj se lahko temu le nasmejemo, ker vemo da so to le borci za s(t)voj $.
UnderLeach
# 15.02.2012 ob 22:42
Naslednji teden je nova oddaja v kateri bo gostoval tudi Blaž Zgaga, ki bo dokazoval, da je vojak na skrajsni desni pravzaprav Janša in tisto na glavi ni njegova čelada, ampak preprosto glava brez las torej - Janša.

p.s. Slikal je pa gostujoči fotograf iz gestapa - Grims.
štamprle
# 15.02.2012 ob 21:59
Nesporazum se je zgodi takole, oddajo sem gledal!
Predvajali so prispevek o pobojih, ki so jih izvrsili Jugoslovanski komunisti nad Italijani in v njem se je med drugimi pojavila tudi sporna fotografija. V studiu je bila zgodovinarka Alessandra Kersevan, ki je sliko opazila in od Bruna Vespe zahtevala pojasnilo.
Le ta je od rezije zahteval da jo prikaze v ozadju in skupaj so ugotovili da gre za Italijanske fasiste ki streljajo na slovenske kmete.
Oddaja je bila objektivna, saj je naslednji prispevek prikazal italijanske zlocine nad Slovenci.


Iskrena hvala za objektivno razlago brez vmešavanja kučanistov, komunistov in še koga, kot nekateri tako radi počno!
štamprle
# 15.02.2012 ob 21:55
Saj to je vsakemu bebcu jasno, da to ne more biti partizanska vojska. Kje so pa partizani uporabljali čelade, saj jih niso imeli. Za napako se je urednik že tako upravičil, politkomisarji pa takoj pogrom in note in kaj jaz vem. Ampak Fojbe zgleda še vedno nekoga bolijo, a ne g. Stanovnik.

No še en, ki je med fašizom in Slovenstvom raje izbral fašizem. Ah, j.... ga, očitno ne morete iz svoje kože!
Jethros
# 15.02.2012 ob 21:16
Lupo:
Ne razumem tega zagovarjanja...so ali niso objavili fotografijo in z njo grdo manipulirali? So. So se mogoče opravičili? Niso. Je ali ni to dejanje, ki si ga je italijanska nacionalka dovolila, sramotno in vredno širšega opravičila? Je.
Kje je torej problem kolega? In kot sem imel možnost prebrati med komentarji pod samim posnetkom oddaje, so se nekateri Italijani lepo odzvali s kritiziranjem njihovega Brune Vespe, da je bil zelo nekorekten do Kersevan in jo še kako enostavno utišal, namesto, da bi ji dal prav in se jasno opravičil za nekorektnost.
Torej, kaj sploh želite povedati nam, ki baje nismo razumeli bistva tega škandala, ki si ga je desnica s to fotografijo v Italiji SPET privoščila?
totifakin
# 15.02.2012 ob 20:33
italijani hočejo cel rimski imperij nazaj očitno, ko pravijo da so jim vzeli istro, pa pol slovenije bi nazaj, potem pa bi šli dol do carigrada, itd... celotna furlanija bi morala ostati slovenska, vključno z istro, ampak smo mali narod in so nam jo odvzeli. prav tako kot trst, ki so ga zgradili naši prapra...dedje, najpomembnejšo luko v jadranu, pa verjetno v sredozemlju. in potem ko nam vzamejo ozemlja še pravijo in se lažejo, da smo slovenci tisti, ki smo bili agresorji in morilci... protestirat bi morala cela država, tako kot grki protestirajo proti makedoncem, ki se verjetno res nebi smeli tako imenovati, potem pa bi vedeli kaj je to jeziti slovence.
sunken
# 15.02.2012 ob 20:30
*kolikor jih je volja
sunken
# 15.02.2012 ob 20:29
@kopalnicoima, se strinjam.

Italijani kot celota so grde podlasice (naj mi podlasice oprostijo), ki najprej počnejo grde stvari drugim narodom, potem pa se čudijo ko jim drugi vrnejo z enako mero.

@vojnomir, a mi lahko pojasniš, kdaj se je Italjanom že maščevalo za potvarjanje zgodovine in drugih podobnih dejanj? ker kolikor je meni znano, smo vedno Slovenci tisti, ki nastradamo, zato ker smo majhni in nas veliki lahko teptajo, kolikor je volja.
kopalnicoima
# 15.02.2012 ob 20:10
Jasno je, da se bo zgodovino vedno poskušalo potvarjati. Običajno so te tendence z vseh strani, ki imajo moč to izvajat.
Zato bo vsak premik v smeri objektivnega dialoga uspeh. Da se je napako opazilo je dobro. Da se je vsaj s protestno noto dalo vedeti, da gre za potvarjanje, je tudi dobro. Morda ne dovolj, a začetek je. Večkrat, ko se bo takole odzvalo, več ljudi bo informacija o potvarjanju dosegla. Tako da gremo v pravo smer.
Želel bi si le, da bi bilo nekoliko manj agresivnega kritiziranja in tudi kaka pohvala. Naši diplomati bi lahko poleg protestne note italijanom, poslali tudi zahvalno pismo gospe Alessandri Kersevan. Gospe ne poznam, niti nisem gledal oddaje, ampak menim, da smo ji, glede na opisano, lahko hvaležni za njeno stoično udejstvovanje v tem dogodku.
bob
# 15.02.2012 ob 19:44
Če pogledamo zgornjo sliko, vsak, ki pozna zgodovino ve, da partizani niso nosili čelad. Še po II.sv jih nekaj časa ni bilo. Ne vem na kaj se ti vlahi črni sklicujejo. Niti enega fašista po koncu vojne niso obsodili, razen musolinija, ki so ga obesili za noge na neki črpalki. Pa še nekaj o junaški fašistični italiji. V Etiopiji so 1939 leta napadali domačine, ki so bili s sulicami opremljeni, pa niso nič dosegli. 1943 so neslavno kapitulirali. Če še pogledamo nazaj v I.sv jih je Borojevič na soški fronti pri Kobaridu pognal v brezglav umik. Šele za reko Piavo so upali zadihat ti junaki italjanski, ki so sranje delali po Primorski vse do 1943 leta, pobijali talce kot je na zgornji sliki videti v hrbet, pol pa se spominjajo fojb. SLOVENCI smo vam DVAKRAT po riti pošteno naložili in to naj vam bo za vselej JASNO. TRST JE NAŠ.
inverzija
# 15.02.2012 ob 19:39
Na soški fronti so tako pušnil, da so bežal skor do Milana. Izgubili so praktično vse vojne, ampak zato ker so zviti in prebrisani so vedno dobili ozemlja za zeleno mizo. Njih se nima noben kej bat. Lah je čkaPi.
malifun
# 15.02.2012 ob 19:34
@ TheNomad: prav na koncu oddaje je voditelj še enkrat prikazal sliko in rekel, da so v režiji preverili. S palico je pokazal na vojake in rekel: to so ITA vojaki, ki streljajo na slovenske kmete, torej da je res šlo za napako pri pripravljanju prispevka. Moral bi pa še enkrat preveriti, če je pri tem izrekel 'oprostite'.
RAAKP
# 15.02.2012 ob 19:33
Brez skrbi da zastopim italijansko... Pa upam, da ste si tudi vi dobro ogledali oddajo in nelagodje, ki ga je doživljala ga.Kersevan.
Lupo
# 15.02.2012 ob 19:27
se enkrat:

www.portaaporta.rai.it

klikni na LE PUNTATE

klikni na Il giorno dell ricordo.
RAAKP
# 15.02.2012 ob 19:27
@Lupo

Pa vi ste že slišali za raziskovalno novinarstvo in preverjanje dejstev?
Lupo
# 15.02.2012 ob 19:24
ce imate dovolj hiter internet je povezava za video na zahtevo na



klikni potem na LE PUNTATE

in potem na 'Il giorno del ricordo'

Ampak morate znat Italijansko.

Skrbijo pa me tist ki oblikujejo nase javno mnenje. Ste ze slisali za pluralizem?
Niso vsi Italijani fasisti kot tudi ne vsi Slovenci komunisti.
RAAKP
# 15.02.2012 ob 19:18
@Lupo

Zakaj te tako skrbijo naši mediji in diplomacija? A niso dovolj hlapčevski do Italije? A bi morali biti enostavno tiho, čes..bila je napaka, kaj čmo... Sej okupacija Primorske s strani Italije je bila tudi napaka, še dobro, da naši nonoti takrat niso imeli enake filozofije kot vi g.Lupo.
Lupo
# 15.02.2012 ob 19:07
Vespa je potem ko so sliko locirali napako priznal in izjavil da pa zanjo ni kriv, ker ni on sestavil prispevka.
Bolj pa me skrbijo nasi mediji in diplomacija, ki niso sposobni tega opazit in objavljajo polresnice.
Epafrodit
# 15.02.2012 ob 19:05
Če bi Italijanom še tako dopovedovali, da so fojbe pač posledica nečesa kar je bilo pred tem, ne bi hoteli niti slišati kaj šele razumeti. Tako je sedanji razplet v bistvu najboljši. Upam samo, da direktorica Centra za narodno spravo pa Dežman in Stres ne bodo klicali Erjavca na odgovornost saj po njihovi celotni resnici tistega prej ni bilo.
ssn
# 15.02.2012 ob 18:54
Največji problem Slovencev je ker mislijo, da se je zgodovina začela leta 1941. Ko bomo sprejeli resnico o avtohtonosti, o tem da smo ustanovili Benetke ko smo bežali pred Huni, o tem da smo živeli globoko v današnji Italiji in skoraj do Mkedonije še na začetku srednjega veka, potem bomo sposobni upreti tudi laškim provokacijam

Zemljevid Slovenije iz 15. stoletja:
http://img96.imageshack.us/img96/1016/ta
volanuovadischiavonia.jpg
vojnomir
# 15.02.2012 ob 18:47
Tisočkrat izrečena laž postane resnica, je nekoč trdil znani nemški propagandni vodja. In v tem se lahko strinjamo z njim.

Italijani kot celota so grde podlasice (naj mi podlasice oprostijo), ki najprej počnejo grde stvari drugim narodom, potem pa se čudijo ko jim drugi vrnejo z enako mero. Nato zadnjo krivico objokujejo še desetletja, medtem ko o svojih dejanjih načrtno molčijo.
Na vso moč se poudarja zločine Jugoslovanskih (Slovenskih) sil nad ubogimi Italijani tik pred koncem in po koncu 2. svetovne vojne a hkrati ni niti besede o italijanskih zločinih od leta 1915 do 1943 (1945) nad slovenskimi ljudmi. Ne smemo namreč pozabiti, da Italijani niso napadli Slovenije šele leta 1941 temveč so na Primorskem počeli svinjarije že med prvo svetovno vojno in med vojnama.
Nemogoče je namreč pričakovati, da bo narod v obdobju zmagoslavja pozabil na krivice, ki mu jih je okupator počel 30 let. In to so počeli Italijani.

Prav tako je neumnost govoriti, da so Slovenci pobijali vse Italijane. V kolikor bi bilo to res, bi danes ne imeli Battelia v parlamentu in na tabli v Koper ne bi bilo pripisa Capodistria. Je pa res, da je marsikateri vaški italijanski pav, ki je z Mussolinijevo oblastjo mislil, da je prijel boga za jajca in lahko počne s Slovenci kar hoče, končal v kakšni jami z luknjo v čelu. In razumem ljudi, da so počeli takšne stvari, čeprav jih ne odobravam.

Lahko povem še eno resnično zgodbo iz moje vasi, kjer je živela samo ena italijanska družina: oče zidar, mati gospodinja, 6 otrok in ena krava. Po koncu vojne se z družino ni zgodilo nič, ostali so v svoji hiši dokler nista starša umrla, otroci pa so se raztepli po svetu. Če bi bile italijanske trditve resnične, bi imeli 8 žrtev. Pa jih ni bilo nič.
TheNomad
# 15.02.2012 ob 18:42
malifun, iz tega, kar si napisal, nekako razberem, da se torej voditelj ni nikjer opravičil za sliko, ampak je samo še bolj zagovarjal in obtožil zgodovinarko, da laže. Tudi Lupo mi še ni odgovoril, kje točno bi to opravičilo naj bilo izrečeno in kako.
sunken
# 15.02.2012 ob 18:38
MZZ da je ob takih incidentih vedno ustrezno ukrepal? ne ga srat!! zdaj bi bil že čas, da konkretno tožbo vložite, protestna nota kiss my ass ne pomaga ništa! loleki! s takim milim odzivom smo samo za odstrel.
lazarp
# 15.02.2012 ob 18:34
link:
http://www.rai.tv/dl/RaiTV/programmi/med
ia/ContentItem-1784a3df-aa07-4bcd-a5ab-1be49cfa2899.html?refresh_ce#p=0

Meni ga noče naložit, je pa doro videt kako Slovenci pri komentarjih popravljajo Italjane, ki si pritožujejo, kako so v oddaji komunisti poneverili zgodovino...
Tako da ja... bi lahko sklepal, da ima Lupo oziroma Volk po Slovensko prav in da so v oddaji priznali, da na fotki Italijani streljajo na Slovence, tudi če videa nisem videl.
uross69
# 15.02.2012 ob 18:33
veste kaj, objektivna oddaja in objektivni gostje v studiju gor ali dol-če bi se zgodilo obratno, da bi na slovenski televiziji tako interpretirali zgodovino, bi šele videli kakšnega hudiča znajo italijani zagnati. treba je ostro ukrepati, s sankcijami na ravni zunanjenga ministrstva, edino to tejle oprani makaronarski možgani razumejo!! protestna nota ne bo pomagala ma prav nič...
ssn
# 15.02.2012 ob 18:31
Važn da se nad Lahi sprošča frustracije, nihče pa ne ošteva Hrvate, ki so nam zasedli 10x več ozemlja kot Lahi. Oni lahko, ker naj bi bili Slovani in ker naj bi bili mi Alpski Hrvati!?
ssn
# 15.02.2012 ob 18:29
@Blitzkrieg
# 15.02.2012 ob 18:16
Lahko bi napadli Italijo s Patrijo.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Ni potrebe ste že levajzarji organizirali četo pod vodstvom Gojmirja Lešnjaka - Gojca in osvobodili Trst.
malifun
# 15.02.2012 ob 18:17
@ TheNomad:
Kot je Lupo napisal, zgodovinarka Kersevan je protestirala, nakar je voditelj najprej dvakrat vprasal, ce prav razume. Videti je bilo, da se mu zdi povsem neverjetno, da bi se kaj takega lahko zgodilo (namreč, da bi uporabili skilo, ki pravzaprav prikazuje obratno situacijo). Tako da je naprej Kersevanovo obtožil neresnosti.

V studiju je bilo več gostov, a rekel bi, da je bila večina na zelo objektivni strani, zgolj dva ali trije so izgubljali zivce, ker je po njihovem mnenju debata sla v napacno smer. Meni se je zdela oddaja zelo koristna, nenazadnje gre za naciobnalno televizijo, in da so Kersevanovo sploh povabili, potem pa da je prišlo še do ostrih debat, se mi zdi vsekakor pozitivno.

En izsek, da bo bolj jasno (ne dobesedno, a smisel je tak): tam je sedel nek general, ki je pripomnil, da so istro izgubili zaradi komunisticne zarote. Kersevanova je dodala, da so istro izgubili, ker so vstopili v vojno na napacni strani. (Vsaj tako sem razumel). Skratka, veliko presenecenje zame, da je taka debata na nacionalki sploh mozna.
Ulikses_
# 15.02.2012 ob 18:17
lupo

hm...o objektivnosti bi se dalo govoriti...zakaj so potem v publiki bili SAMO predstavniki ezulov?! zakaj ni bilo še predstavnikov oz. potomcev žrtev fašističnega terorja in genocida?

če bi bila oddaja objetkivna, bi se osredotočala na širši zgodovinski kontekst, ne pa da je večinoma kazala na dogodke vzete in dogajanja pred in po njih.

to, da so imeli v studiu tudi par italijanov in kersevanko, ki so skusali prepričati ljud, da zadeve niso tako črno bele, ne igra veliko vloge...konec koncev je nalsov oddaje bil izrazito populističen "persecuzioni, le foibe, l'esilio" - namen je torej bil jasen, osredotočiti se samo na te parcialne dogodke, ne da bi jih skušali zares osvetliti v širši zgodovinski luči in dati nek normalen pomen. konec koncev je rizzo, ko je razlagal, da se morajo italijani soočiti s fašistično zgodovino in premisliti pomen antifašizma in te dogodke gledati predvsem v luči slednjega, doživel salvo neodobravanja in žvižgov s celega studia.

jaz kot minister MZZ ali predsednik vlade bi se pritožil in zahteval, da se oddaje o teh dogajanjih lahko delajo samo tako, da se wannabe poboje prikaže v zgodovinski luči, ki predvsem pokaže, kaj so fašisti in lokalni pomagači delali nam 25 let.
mikic007
# 15.02.2012 ob 18:16
Sicer ne vem, kako je bilo v resnici, ker oddaje, kot vecina nisem gledal, ampak ce ima Lupo prav, gre za povsem nepotrebno cepetanje. A ni konec koncev jasno, da vsak zeli svoje prednike videti v lepsi luci? Seveda se je potrebno boriti proti manipulaciji, ampak to je bolje storiti tako, da se pregleda njhove zgodovinske ucbenike in vire, ki dejansko setejejo ter se ta doseze spremembe. Ce je tam vse ok, tudi ena ali nekaj oddaj ne morejo v resnici spremeniti zgodovine.
Blitzkrieg
# 15.02.2012 ob 18:16
Lahko bi napadli Italijo s Patrijo.
slovenka333
# 15.02.2012 ob 18:16
Lupo....mene tut zanima kak je zgledalo to opravičilo... maš kak link?.........mahhh italijani neumni!
Jethros
# 15.02.2012 ob 18:14
Upam, da so zahtevali od italijanskega notranjega ministrstva in RAI, da se opravičijo in objavijo popravek tako, da še enkrat pokažejo italijanski javnosti fotografijo z besedami:
"Se opravičujemo za napačno in predvsem nekorektno poročanje ter obveščamo naše državljane, da na fotografiji niso partizani tisti, ki streljajo na civiliste, za katere smo na oddaji Porta a porta trdili, da so italijani, ampak je zadeva obratna. Na fotografiji so italijanski fašisti tisti, ki streljajo in to na slovenske civiliste in iz spoštovanja do ustreljenih, objavljamo njihova imena.......opravičujemo se tudi sorodnikom padlih in seveda slovenski javnosti."

TO bi moral Erjavec zahtevati v imenu Republike Slovenije.
TO bi morala Ljudmila z Erjavcem zahtevati v iemnu slovenske manjšine, ki mora v Italiji take svinjarije požirati.
Samo TO je nekaj, kar ima dejanski učinek pri sosedih, če ne bomo v prihodnosti za ponovne poizkuse potvarjanja resničnih dogodkov.
Milmar
# 15.02.2012 ob 18:13
Teroni !
royayers
# 15.02.2012 ob 18:13
Za začetek je treba odreči gostoljubje ITA veleposlaniku in poslanca ITA narodnosti krepko prijeti za ušesa!!

Danes sem se peljal čez Krvavi Potok, Pese(k), K je pobarvan z belo!!! Pa kaj zdaj, bomo začeli mi mazati ITA napise po obali, banda fašistična! Tudi za ceno odnosov s sosedi, je treba jasno in glasno pokazat, da je to svinjarija in naj se na VSEH programih RAI, ob vseh poročilih, voditelji Sloveniji opravičijo!

Tem fašistom v ITA je treba pokazat, da ni heca z nami.
Lupo
# 15.02.2012 ob 18:07
Nesporazum se je zgodi takole, oddajo sem gledal!
Predvajali so prispevek o pobojih, ki so jih izvrsili Jugoslovanski komunisti nad Italijani in v njem se je med drugimi pojavila tudi sporna fotografija. V studiu je bila zgodovinarka Alessandra Kersevan, ki je sliko opazila in od Bruna Vespe zahtevala pojasnilo.
Le ta je od rezije zahteval da jo prikaze v ozadju in skupaj so ugotovili da gre za Italijanske fasiste ki streljajo na slovenske kmete.
Oddaja je bila objektivna, saj je naslednji prispevek prikazal italijanske zlocine nad Slovenci.
el CARTEL
# 15.02.2012 ob 18:06
a samo italijansko potvarjanje zgodovine?

ko jo pa potvarjajo potomci domobrancev na čelu z ljudomilo novak, je vse okej?
Ulikses_
# 15.02.2012 ob 18:05
mah, na take oddaje je treba bit posebej pozoren...velik del italijanske intelektualne in politične elite se zadnja leta izredno trudi, da bi se ta "eksodus" italijanov iz dalmacije in istre ter tej kao poboji fašistov maksimizirali in prikazali kot ne vem kakšno tragedijo svetovnih razsežnosti, da bi vsaj malo omilili črno piko ki jo je pustil fašizem v njihovi zgodovini.

in vsaka taka zadeva v javnosti je toliko bolj pomembna, saj ni naključno izbrana!!! italijani načrtno delajo na "ozaveščanju" lastne populacije, da bi zgradili mit o Italijanih kot žrtvah Slovanov med in po 2.sv.v. in zato ni naključje, da se take info pojavljajo predvsem v mediji in oddajah, ki imajo izredno gledanost/posluanost/branost.

opravičilo gor ali dol (res se je voditelj opravičil oz. rekel, da bodo preverili pristnost fotografije ter vir, od koder je prišla), vendar to nima veze. gre za državno televizijo in za oddajo, ki ima posebno težo v italijanski javnosti in se take "papere" ne bi smele dogajati. to je treba preveriti in pripraviti vnaprej, ne pa se opravičevati, ko je škoda že narejena. konec koncev je bruno vespa ena osrednjih TV in javnih figur v Italiji že kšnih 30 in več let.

poleg tega bi lahko naš MZZ in vlada urgirali proti izjavam deničarskega politika Maurizia Gasparrija, ki je večkrat poudaril, da je šlo pri takratnem dogajanju za NAČRTNO ETNIČNO ČIŠČENJE, POLITIČNO OBRAČUNAVANJE TER MASOVNE POKOLE strani Slovencev, Jugoslovanov, titovih partizanov itd., ter da je bilo žrtev teh dogodkov cca. 17000.

Resnica je seveda povsem drugačna, čiščenja ni bilo, niti političnega obračunavanja, še manj masovnih pokolov, žrtev pa niti; najnovejše raziskave celo kažejo, da naj bi tistih nekaj žrtev zakrivili sami fašisti med seboj...kar ne bi bilo čudno.

o samem "exodusu" ezulov pa toliko: normalno, da prebivalstvo, ki je desetletja podpiralo okupatorja in pomagalo pri uničevanju in ETNIČNEM ČIŠČENJU lokalnega prebivalstva, zapusti ozemlje potem, ko je osvobojeno.
qwerty99
# 15.02.2012 ob 17:56
za mene to, da veleposlaništvo pošlje neko pismo ustvarjalcu oddaje, ni ustrezna reakcija.
bolj ustrezna rekcija bi bila, da naš zunanji minister njihovega povleče za ušesa, mu da kakšno lekcijo iz zgodovine in zagrozi z odškodninskimi tožbami za vse takratne žrtve.
jurica
# 15.02.2012 ob 17:56
Eh,Karl bo dobil par kart za San Remo festival pa bo vse OK...
jodlzi
# 15.02.2012 ob 17:54
mogoče ne bi blo slabo kako tožbo sprožit? te diplomatske note so bolj takotako, dokler jih po žepu ne udar, ne bo sprememb...
habo
# 15.02.2012 ob 17:53
A se je Kahl haspizdu...:))
najtsabes
# 15.02.2012 ob 17:47
če bi se avtorji teh člankov malce bolj pozanimali o situaciji bi mogoče lahko ugotovili, da je bila slika objavljena že kar nekaj let nazaj in to ni bilo prvič v tej oddaji...ne vem zakaj je to priplavalo na površje šele sedaj...
zaratustra
# 15.02.2012 ob 17:44
škoda je že narejena, Italijani so gledali oddajo in zdaj imajo svojo kvazi resnico.
Edino kar bi povrnilo nastalo škodo je to da se gre v tožbo zoper ustvarjalca oddaje in RAI
TheNomad
# 15.02.2012 ob 17:39
Lupo, lahko prosim natančneje poveš, kako je izgledalo opravičilo? Resno vprašam, ker bi rad vedel.
juster
# 15.02.2012 ob 17:35
Treba bit pošten do italjanov, že v oddaji so zgodovinarji opozorili kaj je v resnici na sliki.
ultegra
# 15.02.2012 ob 17:30
Saj to je vsakemu bebcu jasno, da to ne more biti partizanska vojska. Kje so pa partizani uporabljali čelade, saj jih niso imeli. Za napako se je urednik že tako upravičil, politkomisarji pa takoj pogrom in note in kaj jaz vem. Ampak Fojbe zgleda še vedno nekoga bolijo, a ne g. Stanovnik.
RAAKP
# 15.02.2012 ob 17:27
@lupo

Kaj tej italijanski novinarji in zatelebljeni desničarji ne znajo slovenskoi, da delajo eno in te isto napako znova in znova...? Očitno jih je treba konstanto opozarjati na napačno interpretacijo zgodovine.
CtrlDelete
# 15.02.2012 ob 17:26
Bravo Erjavec, se vidi da se spoznaš na delo, bolj kot Rupel! :)
Joe Malkovich
# 15.02.2012 ob 17:25
So what, če se je opravičil. Drugič pa naj pazi. To je njegovo delo.
tureavanture
# 15.02.2012 ob 17:12
Kaj so poslali, protestno noto? :)

No kaj več se sicer tudi ne da storit...
Lupo
# 15.02.2012 ob 17:09
A nasi diplomati sploh zastopijo Italijansko?
Voditelj oddaje se je namrec za napako opravicil!
Kazalo