Svet

Poudarki

  • Voditelj oddaje je grobo prekinil zgodovinarko Alessandro Kersevan, ko je opozorila na fotografijo
  • Fotografijo uporabila tudi desničarska skupina Azione Universitara
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,5 od 61 glasov Ocenite to novico!
fijbe
V resnici je to fotografija streljanja domačinov iz vasi Dane v Loški dolini (31. julija 1942, žrtve pa so: Franc Žnidaršič, Janez Kranjc, Franc Škerbec, Feliks Žnidaršič in Edvard Škerbec). Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

RAI manipuliral s fotografijo slovenskih talcev

Zgodovinarka Kersevan: ''V Italiji nihče ne ve nič o agresiji Italijanov nad Slovenci
14. februar 2012 ob 13:50,
zadnji poseg: 14. februar 2012 ob 17:25
Rim, Ljubljana - MMC RTV SLO

V oddaji italijanske televizije RAI so objavili fotografijo, na kateri piše Obsojeni na smrt, ker so bili Italijani, a na njej dejansko italijanski vojaki streljajo na slovenske talce.

Ob dnevu spominjanja na fojbe in eksodus Italijanov iz Istre so na italijanski televizijski mreži RAI posvetili celotno oddajo Porta a Porta temu dogodku, oddajo pa so naslovili ''Trst je naš''.

Med samo razpravo v oddaji je bila dolgo časa v ozadju sporna fotografija, ki pa v resnici prikazuje streljanje na slovenske talce v vasi Dane v Loški dolini 31. julija 1942.

V oddaji je bila med gosti tudi zgodovinarka iz Vidma Alessandra Kersevan, ki je voditelja oddaje Bruna Vespo večkrat opozorila na neskladje objavljene fotografije, a jo je ta glasno utišal z besedami: ''Lahko vi vodite oddajo in grem jaz iz studia'' in ''če ne verjame, da je ta fotografija pristna, za njeno objavo nisem odgovoren jaz''.

Kot je pisal Primorski dnevnik, so omenjeno fotografijo zasledili tudi na spletni strani desničarske Azione Universitaria. Sicer pa je lani plakat objavila občina Bastia Umbra, pojavil pa se je celo na strani italijanskega notranjega ministrstva. Takrat je zunanje ministrstvo Republike Slovenije poslalo uradno protestno noto takratnemu italijanskemu veleposlaniku Alessandru Pietromarchiju.

V Uniji Istranov, ki je bila lani povabljena na spominsko slovesnost v italijansko občino Bastia Umbria pri Assisiju, so za napako izvedli, ko je bil plakat že natisnjen. Zagotovili so tudi, da pri njeni objavi niso sodelovali.

Skrajna desnica skuša vplivati na prepričanje ljudi
Zakaj je znova prišlo do neljubega incidenta, smo na MMC-ju povprašali kar zgodovinarko, ki je sodelovala v oddaji, Alessandro Kersevan. Na vprašanja, zakaj so v oddaji sploh uporabili fotografijo, ki je v preteklosti že zanetila toliko prahu, je odgovorila, da je to delo skrajne desnice v Italiji, ki želi med ljudmi povzročiti zmedo in vplivati na njihovo prepričanje.

''V Italiji nihče ne ve nič o agresiji Italijanov nad Slovenci. Ne želijo, da bi ljudje izvedeli resnico in ne želijo, da bi govorili o tem, kar se je dogajalo v Jugoslaviji v štiridesetih letih prejšnjega stoletja. Govorijo le o nasilju, ki so ga povzročili partizani, ne pa tudi o nasilju, ki so ga nad partizani izvajali fašistični vojaki.''

Nad reakcijo voditelja Bruna Vespe, ki jo je ob njenem opozorilu, da je fotografija neustrezna, nadrl, ni bila presenečena. ''Bruna Vespo je že tako dolgo televizijski voditelj, da se zna izvleči iz takšnih situacij. Dejal je, da so vzeli fotografijo iz slovenskih knjig. A to ni pravi odgovor, saj je sliko v javnost plasiralo italijansko zunanje ministrstvo. Z njim so želeli razširiti napačne podatke, češ da so nasilje povzročili Slovenci in ne Italijani.''

Po besedah Kersevanove je fotografija le del propagande zunanjega ministrstva o tem, kaj se je dogajalo v fojbah v štiridesetih letih prejšnjega stoletja, ''v italijansko javno mnenje želijo vnesti le veliko zmede''.

Kje je slovenska vlada?
Sogovornica je izpostavila tudi to, da je zanimivo, da se na predvajano oddajo ni odzvala uradna slovenska politika. Alessandra Kersevan je za MMC dejala, da je oddaja vsebovala veliko netočnega gradiva - poleg omenjene fotografije, so predvajali tudi kratke filme, ki so vsebovali napačne podatke, ti pa so bili podani v nezgodovinskem kontekstu.

''Slovenska vlada bi lahko naredila več, da bi ljudje stvari razumeli. Morala bi poslati protestno noto na italijansko televizijo RAI, da bi ta popravila storjene napake in ne bi zavajala ljudi o tem, kaj se je v tistem času dogajalo med Slovenijo in Italijo,'' je še dodala Kersevanova.

Na MMC-ju smo vprašanje o morebitnem ukrepanju glede manipulacije s fotografijo poslali na slovensko ministrstvo za zunanje zadeve, kjer so nam obljubili, da nam bodo odgovor posredovali v sredo.

Katja Štok, Enej Česnik
Prijavi napako
Komentarji
snifi
# 17.02.2012 ob 09:17
kje je zdaj rohneči brkač? Za prazen nič je ob ploskanju državnikov nadiral američane, zdaj pa, ko bi res lahko kaj vpil, ga pa ni ne videt ne slišat.
md
# 15.02.2012 ob 20:07
@cairns
Seveda jih nisi našel-treba bo vložiti več truda! Komunisti so namreč v 50 letih uničili vse kar bi pokazalo njihovo pripadnost nacistom in fašistom do 22. 6. 1941.
twingi
# 15.02.2012 ob 16:00
Osabosa
Lansko leto je zunanje ministrstvo poslalo protestno noto v Italijo, kolikor je meni znano!
solo
# 15.02.2012 ob 13:10
A Rode ne bo nič komentiral?
Vespa pa je itak nezakonski sin Ducea....s politiki ki jih imamo,pa naj bodo desni al levi-je itak sam hudič...ne briga jih za nazaj,kar je še slabše-jih ne briga niti za prihodnost(razen svoje seveda..)
SMRT FAŠIZMU..ki se spet rojeva-tudi pri nas!
Tomažin
# 15.02.2012 ob 12:42
Vlada kontinuitete odpisanih je po doktrini socialistične internacionale itak vedno delovala protislovensko, in raznarodovalno zato bi bilo neumestno od nje pričakovati kakršnokoli ukrepanje glede tega.
bbs
# 15.02.2012 ob 12:11
kaj je slovenci? a boste ugriznili italijane ali pa se boste podelali v hlače?

čakate mogoče da bo nekdo namesto vas reševal ta zaplet?

je naša mladika sploh usposobljena dati PR gol italijanskim fašistom?
cenitamsok
# 15.02.2012 ob 11:40
Obsojanja vredno dejanje Italijanskih neo-fašistov. Škoda tudi, da leta 1943 niso polovili in sodili vsaj odgovornih za takratna grozodejstva. Ampak so jih mirno pospremili domov.
Whitetrasher
# 15.02.2012 ob 11:39
Pri tem ni zanemarljivo dejstvo,da so ravno slovenski politiki v dobri meri krojili jugoslovansko politiko in pisali ustave na temelju katerih smo dobili tudi pravico do odcepitve in samostojnosti,ki smo jo v enem desetletju podarili evropski komisiji.
Zdaj sicer nekaj naših politikov sedi v evro parlamentu in se ukvarja z iskrivljenostjo banan in dolžino kumaric o vsem drugem kar je bistveno pa dobimo ukaz od neizvoljene evropske komisije(centralnega komiteja).
sramotko
# 15.02.2012 ob 11:38
: ''Lahko vi vodite oddajo in grem jaz iz studia''

in takrat bi tale gospa Aleksandra morala protestno zapustiti studio, pa naj se oni novinar znajde še enkrat!!
inker tega ni storila - je stislna rep med noge - bodo še naprej po nas. Slovenci se, žal, ne znamo postavit po konci!
Whitetrasher
# 15.02.2012 ob 11:34
@mikic007
Žal je tvoje znanje zgodovine in politike na nivoju petletnika!
Slovenija se ni pridružila srbiji tamveč se je kot del države shs,ki jo nihče ni hotel priznati združila z kraljevino srbijo,kar je po drugi svetovni vojni postalo SFRJ.In ve tej resda totalitarni državi je imela slovenija kot federalna enota veliko več samostojnosti,kot jo ima zdaj,ko nam bruselj in evropska(odnikogarizvoljena)komisija narekujejo kaj in kako moramo delati!!
ribi
# 15.02.2012 ob 11:23
Upam da bo ta vlada bolj ostro nastopila proti Italiji.
mikic007
# 15.02.2012 ob 11:23
@nekdodalec

Aha, sedaj sem dojel, junastvo je to, da se brez konsenza naroda pridruzis Srbiji, implementiras komunizem in pobijas svoj narod, svoj rod. Je bilo treba poenostavljeno povedat, ker nisem na pravi liniji.

Ce jaz ze kaj slavim, je to slovenska osamosvojitev. Vse ostale vojne, vkljucno z 2. sv. vojno, me ne ganejo prevec. Je pa problem, ko ljudje ne morejo mimo in da nova drzava se vedno ni bila sposobna scistiti z manipulacijami.
nekdodalec
# 15.02.2012 ob 11:15
osabosa
# 15.02.2012 ob 10:59

Bolj kot osa je tvoja osa predvsem bosa..

Točno ta slika je bila objavljena tudi ob obletnici fojb pred enim letom, pa naša, takrat leva oblast, ni nič protestirala. Mogoče je pa spet Janša kriv!!!???

Saj se oni venomer oglasajo za domoljube.. ko pa se je treba postaviti za pravico, se pa pokakcajo v hlacke.. to je ze slehernemu slovencu kristalno jasno..

Stric mojega očeta je bil partizan, veren, katerega četa je pobila več Slovencev kot ranila Nemcev. Slovence so pobili bolj zato, ker ti niso imeli več kaj za pokrast, pa so jih partizani obtožili, da skrivajo hrano pred njimi. Junaštvo za kozlat!!!!

V kateri ceti je bil in kdo ji je poveljeval?

Junaštvo za kozlat!!!!

Junastvo je da si navleces okupatorjevo nacisticno uniformo, prisezes hitlerju in pobijas svoj narod, svoj rod.. klap klap klap..
osabosa
# 15.02.2012 ob 10:59
Točno ta slika je bila objavljena tudi ob obletnici fojb pred enim letom, pa naša, takrat leva oblast, ni nič protestirala. Mogoče je pa spet Janša kriv!!!???

Sicer pa komunajzarji dokazujete svojo ignoranco in omejenost. Stric mojega očeta je bil partizan, veren, katerega četa je pobila več Slovencev kot ranila Nemcev. Slovence so pobili bolj zato, ker ti niso imeli več kaj za pokrast, pa so jih partizani obtožili, da skrivajo hrano pred njimi. Junaštvo za kozlat!!!!
AufbiksMB
# 15.02.2012 ob 10:51
Mikic007:

cisto prav si povedal!!!

in zdaj zaradi nege pomote, levica celotno svojo propagandno masina zalaufa!
V fojbah so bili tudi Slovenci pobiti!

Imamo ziva pricanja ljudi kako so komunisti oz "osvobidtelji" klali po Stajerski in kako boste to branili "narodni osvoboditelji"?!
Zakaj ni bilo Slovenije 45 leta?! Zakaj je bila Srbija v vecjem smislu in zakaj se je vseposvodi goovirli srbsko ce pa ste rekli da bodo nemci vzeli nam slovenscino a se je potem zgodilo isto ampak na bolj laznivi in prefinjen nacin(spreminjanje slovnice, besed)...da ne omenjam o etnicnem mesanju in unicevanji slovenske indentiete...ki pa je tudi po svoje ze vprasanje kaj pa je to?!

Mar ste pozabili na Krajnsko?! in ne goro ali mesto ampak dezelo...

Na ja saj za komunizem in levico nikoli nisi potrebaoval biti precej brihten da so se medseboj sprejeli in ti prali mozgane in to se danes pocnejo...

Jugoslavija je tista ki je unicila zgodovino in kulturo Slovencev in nobeden drug. In se nekaj ko pravijo da so prisli okupatorji, hm ozemlje danasnje Slovenije je bilo okupirano bolj iz strani srbov in jugioslavije kot pa Nemcev, saj je to ozemlje bilo 1000 let v okviru Svetega rimskega cesartsva nemske narodnosti...medtem ko pa ostala primorska in istra pa bi tesko rekli okupacija saj je po leti 1918 prislo z rapalsko pogodbo pod njihovo oblast, druagce kot pa je bila Stajerska z orozjem odvzeta...In tudi je ze prej bilo tisto ozemlje pod cesarstvom in benesko republiko...nobenih srbov ali t.i. jugoslovanov ni noben vido na tem ozemlju vse do konca 19. oz 20. stoletja...Malo zdrave logike in pametne knjige nebi skodile.
mikic007
# 15.02.2012 ob 09:29
Kaj ces sploh razglabljati o Italjanih, ce vecina v Sloveniji zivi v pravljicah. Vsa moja zlahta takrat je bila v partizanih, pa eden ni imel kaj lepega povedati o teh casih. Seveda se ni govorilo o tem, do konca, le parkrat mi je kdo pojasnil, da filmom in knjigam po vojni res ni treba verjeti. In je dejstvo, da zavajajo, ze to, da se o situaciji, ki se je zgodila vec kot 60 let nazaj, ne mores pogovarjati brez nepotrebnih custvenih izlivov je dokaz, da nekateri ne morete objektivno razmisljati o stvari.

Pa sploh ne gre za to, da mi mora nekdo dati prav, gre za to, da se ljudje, ki o tem govorijo, prej pozanimajo o zadevah. Zdaj je mozno to storiti relativno objektivno in ni vec izgovorov. Ze to, da se slavi "osvoboditev" in prikljucitev Srbiji bolj, kot resnicno osamosvojitev je absurd, nevreden lastne drzave. In ne Hrvati, ne Avstrijci, ne Madzari in tudi Italjani nam niso krivi, da ne znamo poskrbeti za lastno zgodovino in resnico.

No, vi pa kar berite se naprej dekalogije vseh bataljonov in se ucite prave resnice.
QARAMBA
# 15.02.2012 ob 09:22
Povžek

Kdo razdvaja sprašuješ, to jutro si ti prvi s tem početjem. Obtožuješ rdečo zvezdo in očitno opravičuješ narodne izdajalce, ki jih je obsodil CEL SVET, razen RKC. Še Nemcem so se kvizlingi gnusili, uporabljali so jih pa za najbolj umazana dejanja. "Tvoji" ostareli "junaki" so pa očitno edini heroji na tem svetu, podgane, ki so prisegle Dolfeju, ni opravičila za narodno izdajo in ga nikoli ne bo, ker kdor podpira tiste, ki so hoteli izbrisati naš narod je vreden vse obsodbe. Smrt fašizmu, svoboda narodu!
Valuk_
# 15.02.2012 ob 09:16
Izvor zla je fašizem, in vse kar se je potem zgodilo (tudi maščevanje Italjanom), je pač povezano s tem.

Torej naj Italjani raje pri sebi razčistijo in svoje fašistične tramve razčistijo.
ijaska
# 15.02.2012 ob 08:32
Kdo je Paula Miletič?
Lupo
# 15.02.2012 ob 08:09
@frakcija

ce ne znas italijanskega jezika ne mores poznat njihovega nacina obnasanja in razmisljanja.
Oddaja ni bila antislovenska saj v tem primeru ne bi v studiu bilo nase zgodovinarke.
Fasizem je sel k hudicu pred 70 leti, Italijani pa so nato uvedli neke vrste svoh demokracijo polno napak ki pa je se vedno boljsa od vsake tudi najmilejse diktature!
Nasi novinarji in uredniki pa bi se morali zamisliti nad izbruhi sovrastva v javnem mnenju ki ga ustvarjajo.
okip48
# 15.02.2012 ob 07:56
Vse od leta 1992 italijanske oblasti sistematično, vztrajno in na žalost učinkovito pripravljajo italijansko javnost na dan D, dan ko si bodo vzeli nazaj tisto, kar je po njihovem prepričanju italijansko. slovensko Istro in morje. Neverjetna je naša kratkovidnost in naivnost. Da bi bila tragedija še večja, pa slaba polovica Slovencev meni: bolje Italijani kot naša levica. Danes v Sloveniji nihče več ne govori o trpljenju primorskih Slovencev, o potujčevanju, o razseljevanju med vojno, čisto ok jim je z žičnato ograjo obdana Ljubljana, saj nas je branila pred partizani, sami pišemo novo zgodovino po kateri so partizani vse, samo ljudje ne, domači kvizlingi in priskledniki Italijanov in Nemcev pa so mirovniki z golobi v roki. Pri tem pisanju prednjači RKC, mi pa jo za to nagrajujemo z davkoplačevalskimi milijoni. Italijani so naši zvesti prijatelji, še plačujemo jim krepke milijone, da dvakrat ali trikrat na leto s svojimi reaktivci preletijo Slovenijo (kao čuvajo naše nebo!?!?), Srbi, ki so naše razseljene rojake med vojno pričakali z godbami na železniških postajah in jih namestili v svoje tople, skromne domove, pa so naši največji sovražniki. Le kam bomo bežali v naslednji vojni? V Vatikan?
povžek
# 15.02.2012 ob 07:23
Eh, kar lahko si roke podajo naši ostareli junaki v kompaniji z tujci. Dvakrat žalostno je, da je brat moril brata, pa še nič ne zgleda, da se bo to končalo - še kar naprej se sprehajajo za rdečimi zvezdami. Torej, kdo razdvaja?
Jama
# 15.02.2012 ob 07:10
alisha

Lep zaključek včerajšnje debate.

Tudi drugod so bile hude življenske preizkušnje. Poznam primer, ko so prišli po vso družino, ki je ostala doma (oče, mati, dve hčeri, sin)- očeta in sina na mah umorili, mati in hčeri v taborišče xx (tam so mati umrli). Dve hčeri in sin, ki so se borili v partizanih (in le-ti zagotovo niso izdali družine), so tako še imeli upanje za življenje. A tudi to ni bilo lahko in brez žrtev.

Žalostno, da se kdorkoli v današnjem času izživlja nad partizanstvom, NOB-jevstvom, OF in ljudmi, ki so prelili morje krvi za svobodo naroda!

In narod je obstal tudi po tej zlovešči preizkušnji, ki se jo ni sam izbral. Na žalost z nekaj motenimi posamezniki, ki ne ločijo zrna od plev.
alisha
# 15.02.2012 ob 03:10
najbolj žalostno pri vsem pa je da ko kak tuj narod tolče po nas, ga mi samo gledamo. Sploh se jim ne upremo, ne udarimo po mizi ali karkoli. (pa ne govorim samo o Italijanih)
Kar se pa tiče Italijanov, vem da so nekoč v enmu filmu Mussolinija prikazali kot gospoda, ki se je močno boril za pravice delavcev, niti ene slabe stvari o njem
no pa še tole, če mi nekdo razloži od tistih, ki mislite, da so domobranci nedolžne ovčke: (sama sem krepko premlada, da bi komentirala vojno, pa mislim da vi tu gor prisotni tudi)
-mojo prababico so odpeljali v taborišče skupaj z nacisti tudi domobranci (so jo prišli iskat na dom), takrat je bila že vdova z 4 otroki....kaj za vraga so skupaj z nacisti delali domobranci, če nekateri trdite, da niso sodelovali z nacisti??? Torej kdo je vodil/prijavljal Slovence/ke v taborišča???
-dedka, letnik 29, so v času vojne zasliševali v postojanki, ki so jo vodili domobranci. Pa ni imel niti 15 let. (pa o tej temi sploh nikol noče govort, sem jaz zvedela šele iz neke knjige, da je bil tam priprt)
se zavedam, da so bile žrtve na obeh straneh-to je prisotno v vsaki vojni ampak lepo vas prosim nikar ne potvarjajte zgodovinskih dejstev kdo je s kom sodeloval. Če ne bi bilo partizanov danes marsikoga od nas ne bi bilo, kajti najprej so na vrsti bili jujde potem pa Slovani za iztrebitev
Ulikses_
# 15.02.2012 ob 00:46
od kje pa vam ideja, da so naslovili oddajo "Trst je naš"?! bilo je dosti cvetk v tej ddaji, vendar ravno ta ni bila :D
RAAKP
# 14.02.2012 ob 23:59
Pa bom še sarkastičen...Žalostno je, da Italijani, patrioti kot so, ne prepoznajo uniform njihovih vojakov...
RAAKP
# 14.02.2012 ob 23:57
Porblem pri Italijanih je ta, de jim je relativno neznana zgodovina fašističnega režima in terorja, ki ga je ta izvajal nad drugimi narodi. Tudi kot narod niso občutili nikakršne krivde, saj italijanskim vojnim zločincem ni bilo nikoli sojeno oblasti in skrajna desnica pa se že dolgo časa trudijo prikazati Italijane kot žrtev vojne. Seveda se je tovrstna dejavnost okrepila po razpadu Jugoslavije.
frakcija
# 14.02.2012 ob 23:46
Ab se dal to oddajo v prevodu dobit kje?
cairns
# 14.02.2012 ob 22:58
arawn

Ma pusti ti obdobje sporazuma med Hitlerjem in Molotovom. Velesile in njihovi interesi. Mene zanima Slovenija in tukajšnja dogajanja V tem času so bili komunisti v SHS ilegala in marginalci. Stikov z Moskvo skoraj ni bilo.
arawn
# 14.02.2012 ob 22:29
@md
Tako bi iz obdobja do 22. 6. 1941 (napad Nemčije na SZ) lahko našel tudi slike na katerih komunisti in partizani izkazujejo svojo naklonjenost novim gospodarjem!

@cairns
Slik komunistov v družbi okupatorjev pa nisem našel

Fotografije o katerih je govora so iz obdobja 39-41. In sicer pakt o nenapadanju Molotov-Ribbentrop in določeni gospodarski sporazumi, ki so temu sledili. Ampak takrat državi nista bili v vojni, oba voditelja pa sta imela svoje predstave o koristi tega sodelovanja. Stalin do zadnjega trenutka ni verjel, da jih bo Hitler dejansko napadel. Obveščevalne informacije oz. namige, ki jih je dobil o nemškem napadu pa je zavračal kot lažne poskuse Britancev, da ga zvabijo v vojno z Nemci. Na koncu se je njegovo predvidevanje izkazalo za hudo taktično napako, ki so jo s svojim življenjem plačali vojaški generali (pa da ne bo pomote, Stalin jih je obsodil na smrt zaradi nepripravljenosti). Zato pa so jih Nemci na začetku raztrgali kot šolarčke
tim sein
# 14.02.2012 ob 22:19
Samo popravek prispevka MMC: sporna slika je bila prikazana v videu znotraj omenjene oddaje, ki pa jo je režiser potem, ko se je zaradi nje vnela vroča razprava, prikazal tudi na screenu v ozadju studia (scenografiji).
mize
# 14.02.2012 ob 21:44
Slovenska vlada(vsaj dosedanje leve) ne more narediti niti da bi Slovenci razumeli domače dogodke polpretekle zgodovine. Kje bodo potem razlagali še Italijanom.
yanker
# 14.02.2012 ob 21:43
Tipično makaronarsko... prvo nekaj zaserjejo potem se pa ven vlečejo in lažejo!

Se še spomnite izgovora kapitana Coste Concordie... spotaknil sem se in padel v rešilni čoln...
clemente007
# 14.02.2012 ob 21:38
MAURIZO GASPARRI - kakšen človek....
ta bi ziher končal v fojbi takrat!
cairns
# 14.02.2012 ob 21:13
md
@cairns
O zgodovini pa ne veš veliko. Predvsem ne veš da 27. 4. 1941 ni bila ostanovljena OF ampak protiimperialistična fronta, katere namen je bila podpora SZ in nasprotovanje zahodnim zaveznikom.


Vsak začetek je težak, še posebej v vojni. Ime protiimperialistična fronta pa je bila mišljena kot odpor proti fađizmu in nacizmu. Da je vsak začetek težak dokazuje tudi da si ti kot dojenček lulal in kakal v plenice.
Slik komunistov v družbi okupatorjev pa nisem našel. Povsod samo vaške straže, RKC kleriki, plavogardisti ipd.
Da pa je nato OF krenila na pravo pot pa dokazuje program.

OF je že leta 1941 sestavila svoja gesla (cilje) in program, ki ga je kasneje preimenovala v Temeljne točke Osvobodilne fronte. Prvih sedem točk je bilo predstavljenih in sprejetih na 4. zasedanju Vrhovnega plenuma OF 1. novembra 1941, zadnji dve pa na seji IO OF 21. decembra 1941.

Cilje so ves čas vojne določneje opredeljevali, program pa je bil dopolnjen na 1. kongresu OF julija 1945 v Ljubljani.
[uredi] Temeljne točke OF

Proti okupatorjem je treba vršiti neizprosno oboroženo akcijo.
Ta akcija predstavlja izhodišče za osvoboditev in združitev vseh Slovencev.
Stoječ na stališču naravne in usodne skupnosti jugoslovanskih narodov OF ne priznava razkosanja Jugoslavije in deluje z vsemi silami za slogo in enotnost njenih narodov. Hkrati stremi k povezanosti slovanskih narodov pod vodstvom velikega ruskega naroda na temelju pravice slehernega naroda do samoodločbe.
Z osvobodilno akcijo in aktivizacijo slovenskih množic preoblikuje OF slovenski narodni značaj. Slovenske ljudske množice, ki se borijo za svoje narodne in človekove pravice, ustvarjajo nov lik aktivnega slovenstva.
Vse skupine, ki sodelujejo v OF, so se obvezale, da bodo lojalne v medsebojnih odnosih.
Po narodni osvoboditvi prevzame na slovenskem ozemlju oblast OF slovenskega naroda kot celota.
Po narodni osvoboditvi uvede OF dosledno ljudsko demokracijo. Vsa vprašanja, ki presegajo okvir narodne osvoboditve, se bodo reševala na dosleden ljudski demokratični način
V skladu s slovesnimi izjavami Churchilla, Roosevelta in Stalina bo po svoji narodni osvoboditvi o notranji ureditvi Združene Slovenije in o svojih zunanjih odnosih odločil slovenski narod sam. OF bo to elementarno pravico slovenskega naroda uveljavila in branila z vsemi sredstvi.
Narodna vojska na slovenskem ozemlju raste iz Slovenskih narodno-osvobodilnih partizanskih čet in Narodne zaščite, kamor se pozivajo vsi
Nikolaj
# 14.02.2012 ob 21:12
Učbenik svetovne zgodovine- 8. Razred osnovne šole v Italiji

Leta 1914 je slovenija oz. takratna jugoslavija napadla Italijo in napad ponovila leta 1941 ter skupaj z ameriškimi silami leta 1945 zasedla Italijo.

Prvi ki je odkril ameriko je bil italijan Amerigo

Armstrong, ki je bil prvi človek na Luni, je bil v bistvu Italijan, saj se je njegovo prvotno ime glasilo
Amijostrongijo
arawn
# 14.02.2012 ob 21:04
Spoštovani administrator portala MMC, RTV Slovenija!

Izbrisali ste mojo objavo, ki ni bila žaljiva, ni pozivala h nasilju in se tudi pod razno ni uvrščala med sovražni govor. Bila pa je, priznam, precej sarkastična. Predlagam, da v slovarju SSKJ preverite kaj ta izraz pomeni, ker vas očitno v dolgoletnem izobraževalnem programu tega niso naučili.

Če pa sarkazem po novem v času demokracije in svobode govora ni dovoljen, se vam iskreno opravičujem.
CtrlDelete
# 14.02.2012 ob 20:47
Prav zanima me kaj bo na to rekel Ivan!?
Impact
# 14.02.2012 ob 20:41
No Erjavec, zdaj pa pokaži, kako mora ukrepati zunanji minister.
illy2
# 14.02.2012 ob 20:40
hm... Zelo zaskrbljujoče, neetično, nehumano in predvsem pa nevarno dejanje, ki pa ni sicer presenetljivo, glede na to , da so glavni akterji naši sosedje italijani.... Bolj, kot to, pa je zaskrbljujoče, da se je naša vlada distancirala.... halo..... A nam bodo zdaj italijani pisali zgodovinske učbenike, kje bo fašistično in nacistično gibanje predstavljeno kot nekaj konstruktivnega ???? No, nekateri naši politiki, bi si sicer to želeli....
Žalostno, res zelo, zelo žalostno....
arawn
# 14.02.2012 ob 20:38
@md

Tudi ti se boš moral malo podučiti o zgodovini. Kateri zavezniki pa so obstajali 27.4.1941? Evropa v razsulu. Britanci na kolenih. Rusi v prepričanju, da jih Nemcei ne bodo napadli in Američani, ki so zagovarjali neumešavanje v evropski konflikt. Pojdi nazaj v šolo
arawn
# 14.02.2012 ob 20:28
@md

Ne mešaj partizanov z voditelji. Če se je vrhovni klanjal švabom to ne pomeni, da so se z njim strinjali tisti, ki so se dejansko bojevali in umirali za svoje starše, potomce, domačijo in prijatelje. Za življenje, kot so ga poznali. Voditelji, ki so bili manipulativne barabe (za razliko od danes, ko jih je samo poštenje) nimajo tu kaj iskati
md
# 14.02.2012 ob 20:22
@bozz
Sem videl sliko že v šoli hah bom probal najti.
Sloven258
# 14.02.2012 ob 20:21
»Kaj pa če ti rečem, še kar to sranje z Jezusom Kristusom in prerokom Mohamedom…«
Nevem , kaj si s tem mislil, glede nato, da tudi muslimani priznavajo Jezusa za preroka?
Najbrž si misli na vse vojne, kater vzrok je bila verska nestrpnost! Še vedno je moje mnenje enako, vojna velika SVINARIJA v kateri so edini nedolžni civilisti, ki vedno najbolj na****. Domobranci so bili izdajalci! Povojne poboje pa tudi obsojam. V kaj več se nebom spuščal, ker te svinarije na srečo nisem doživel in upam da, kakšno tako tudi nebom! Hočem sam reči, da je neumnost poslušat razne pravljice od politikov, ki te svinarije sploh niso doživel in jih potem še volit.
bozz
# 14.02.2012 ob 20:21
Tako bi iz obdobja do 22. 6. 1941 (napad Nemčije na SZ) lahko našel tudi slike na katerih komunisti in partizani izkazujejo svojo naklonjenost novim gospodarjem.

Prosim za vir.
md
# 14.02.2012 ob 20:16
@cairns
O zgodovini pa ne veš veliko. Predvsem ne veš da 27. 4. 1941 ni bila ostanovljena OF ampak protiimperialistična fronta, katere namen je bila podpora SZ in nasprotovanje zahodnim zaveznikom. Tako bi iz obdobja do 22. 6. 1941 (napad Nemčije na SZ) lahko našel tudi slike na katerih komunisti in partizani izkazujejo svojo naklonjenost novim gospodarjem! Te slike obstajajo, če te zgodovina zanima jih boš hitro našel in spoznal laži, ki so jih učili (seveda načrtno, kot se za totalitarni sistem spodobi) v SFRJ. Seveda pa s tem ne zanikam sodelovanja Rožmana in drugih cerkvenih z okupatorjem...le pozivam te poglej širše.
samburin
# 14.02.2012 ob 20:04
S temi romuni se pa res ni treba ukvarjat. Pač bi se radi iz zajcev prelevili v tigre!
cairns
# 14.02.2012 ob 19:55
osabosa
Dejstvo je, da so ti talci bili zavedni, verni Slovenci, ki so hodili tudi v cerkev. Kaj, komunisti, a so zdaj za vas nenadoma izdajalci?

Pa ne samo talci. Tudi 95% partizanov je bilo vernih pobožnih ljudi. A so bili za, razliko od domobrancev in ostalih izdajalcev, domoljubi ki so poslušali svoje srce in NE izdajalskega klera in politikov desnega spektra.
Raff69
# 14.02.2012 ob 19:53
Brez skrbi,naši ministri bodo zadevo hitro uredili.
Samo najprej obvezen posvet z stroko!
zamudnik
# 14.02.2012 ob 19:40
Sami velepoznavalci Ljudmile Novak in desnosredinske vlade so tukaj, vidim, zlasti na prvi strani.
Blagor ubogim na duhu in hitrim z jezikom!
arawn
# 14.02.2012 ob 19:38
@kwwc

Pa le pridno v šolo hodi, da se naučiš slovensko. In si ne beli svoje nedolžne glavice s stvarmi, ki jih ne razumeš
kazam123
# 14.02.2012 ob 19:36
Jah zavezniki jim nikoli niso sodili tako kot so nacistom, zdaj pa se delajo pametne. Vedno se obračajo kakor veter piha, koliko velja njihova beseda, pa dokazujejo skozi vso svojo zgodovino, zato pa se jim tudi posmehuje vsa Evropa.
arawn
# 14.02.2012 ob 19:35
@kwwc

Že mogoče, da delamo za 500 eur. Ampak! Obstajamo in smo živi. Ob drugačnem poteku zgodovine se verjetno nikoli ne bi niti rodili. Meni osebno to odtehta tistih 5000 eur, ker je življenje lepo samo po sebi in ne zaradi kupov eurov.
pfc
# 14.02.2012 ob 19:30
kwwc

Ne boj se,vse ob svojem času.Kot zmeraj,bo tudi nova revolucija prišla v Slo. od zunaj,kot vedno.Samo,da bo to tokrat boj proti Mondializmu,kar je prevedeno-nacifašizem.
kwwc
# 14.02.2012 ob 19:24
zakaj se zdaj ne borite ,ko delate cel dan za 500eu medem ko se vam drugi smejijo ko sedijo za 5000eu zdaj se greste partizane ,komuniste te isti so vas plačujejo za 3 pire štruco kruha in pa položnice kdaj bose vstali .
osabosa
# 14.02.2012 ob 19:22
Dejstvo je, da so ti talci bili zavedni, verni Slovenci, ki so hodili tudi v cerkev. Kaj, komunisti, a so zdaj za vas nenadoma izdajalci?
heureka
# 14.02.2012 ob 19:15
@Whale
želeli. nista mogla zmagatNemčija in Italija i, niti so domobranci njihovo zmago pričakovali in Zato so take špekulacije brezpredmetne. Šlo je samo zato, da se, v času dokler so tu, od njih izvleče čimveč orožja za obrambo pred partizanskimi roparji in morilci

Povej mi kateri prerok je ob casu,Blitz Krieg-a 1941 leta pokazal svojo tehnicno in stratesko nenadkriljivost mogel resno podvomiti v Hitlerjevo zmago. Saj je Wehrmacht opravil tako z Francijo ,Belgijo Nizozemsko, Dansko , Norvesko ,Cehoslovasko in Poljsko vsega skupaj v parih mesecih.
In vendar je zivel menda na Slovenskem neki Nostradamus,ki je skofom in poveljstvo domobrancev prisepnil na uho,tako da nobeden drug tega ni slisal.: Delajte se lustkani do Nemcev in izigravajte jih,jaz vam povem ker sem to videl v moji kristalni krogli,on jo bodo na koncu nastradali.
In seveda so domobranci sledili tej vizijio velikega Nostradamusa,ko so povsod po, Evropi padale demokracije,kot keglji pri balinanju.
Pa pravimo ,da smo mi danes v svetu infarmatorike. Domobranci so bili ze 1941 leta dalec pred nami,kajti pri vsej tej nasi lahko napovemo samo se vreme ,tako do 75% akurat.
Domobranci pa so vedeli ze 1941 .da bodo Nemci potegnili ta kratko 1945 leta, Moram reci, da se lahko nasi meteorologi zgledujejo po njih, Ne samo zgledujajo ,lahko si jih vzamejo za vzor.
In tako so oni po tvojemu glumili to svojo ljubezen do Hitlerja,mu prisegali, toda v srcu so ostali se naprej fantje od fare,samo da so pomagali Nemcom pri deportaciji Zidov pri izdajanju teh,ki so delali za NOB,pri sekanju glav partizanom. Toda to so delali samo,da bi si preganjali cas in z dobrikanjem Nemcem prisli koncno do orozja z katerim bi po pogodbi, ki do jo na XY dan ,na YZ mestu sklenili z zavezniki skupaj z njimi premagali okupatorja.
Kaj ne vidis kaksna blesarija je to vse skupaj ali pa ti je vseeno ? .
arawn
# 14.02.2012 ob 19:10
@sloven258
Še kar to sranje iz 2SV. In nemoreš verjet, kakšen gnil narod smo, da se postimo manipulirat lastnim politikom....

Kaj pa če ti rečem, še kar to sranje z Jezusom Kristusom in prerokom Mohamedom izpred +/- 2000 let. Če hočeš manipulacijo je to pravi naslov.

Vojno pa pusti pri miru, ker preverjena dejstva (!) o ljudeh, ki so izdali lastni narod ne smejo biti nikoli pozabljena, nikoli oproščena
pfc
# 14.02.2012 ob 19:09
jazbc

Upor na Ravni Gori maja meseca l.1941.Prvi v Evropi.Res je.
izo
# 14.02.2012 ob 19:07
RAI manipuliral s fotografijo slovenskih talcev
kot se bo zdej manipuliaralo s slovensko zgodovino (sploh novejšo). nabor rumenih zgodovinarjev je že pripravljen..
jazbc
# 14.02.2012 ob 19:06
@Ponos

Od vseh kril plave garde je le eno sodelovalo z okupatorjem in so sami obracunali z njim.
prvi oborozen boj proti ukopatorju je izvedel Draza.

Plava garda je bila proti okupatorju. Vatikan pa je dokazano podpiral fasizem in celo izvajal klerofasizem.

Ker trdis, da je plava garda prikrito sodelovala z okupatorjem, razumem, zakaj pravis da je bila RKC glavni borec proti fasizmu. Oni so odkrito sodelovali s fasisti (zegnali klalce, pozdravljali s hitlerjevim pozdravom,.. v resnici so pa najbrz prikrito delovali proti fasistom,.. HAHAHAHA
LFC
# 14.02.2012 ob 19:04
Putana Italiana!
cairns
# 14.02.2012 ob 19:03
RAI manipuliral s fotografijo slovenskih talcev


To se dogaja ker jim Slovenska oblast to dopušča. Ta ki je sedaj na Ablasti pa bo še bolj tiho. Zakaj bo tako si lahko ogledamo na fotografiji posneti 22.4.1941, torej 5 dni pred ustanovitvijo OF. Kolaboracija škoga Rožmana z okupatorji od samega začetka.
Na sliki Grazioli in vrh ljubljanske nadškofije.



Po propadu fašistične Italije pa so varovanje žice okrog Ljubljane prevzeli domobranci.

Škof Rožman pa se je poklonil novim gospodarjem.



Da v Italiji ni vse tako črno pa kažejo posamezne pobude ki objavljao članke o fašističnih zločincih med 2.svetovno vojno. Ta je iz časopisa Articolo 21. Časopis ki se zavzema za svobodo govora.

Članek govori o italijanskih fašističnih zločincih ki niso bili procesuirali. Med naštetimi sta tudi dva ki sta bila poveljnika v ljubljanski pokrajini. Ker ju niso obsodili se lahko sedaj v Italiji šopirijo. In to na državni TV.

Alla fine della seconda guerra mondiale le alte gerarchie militari italiane avrebbero dovuto rispondere dei crimini di guerra compiuti in Albania, Jugoslavia, Urss e Grecia dalle truppe del regio esercito. Mario Roatta, Gastone Gambara, Alessandro Pirzio Bi- roli, Emilio Grazioli, Mario Robotti e tanti altri invece non subirono alcun processo – tranne Roatta che però fuggì in Spagna e venne poi amnistiato e prosciolto – né all'estero né nella neonata Repubblica democratica antifascista.
pfc
# 14.02.2012 ob 19:02
Whale

Zdaj si omenil škofa Rožmana,zate, pa ostalo Rupnikovo bando-svetnika.Za vse ostale,pa največjega izdajalca Slovenskega naroda,kar je tudi bil.
Rdeči valjar
# 14.02.2012 ob 19:00
Italijanski fašizem ni nikoli priznal svojih zločinov in še naprej je na pohodu. Čas je ,da udarimo z vso močjo nazaj!!!
rokovnjac
# 14.02.2012 ob 18:57
3 najkrajše knjige so:

- Najboljši recepti angleške kuhinje
- Človekove pravice v Rusiji
- Italijanska vojna junaštva
arawn
# 14.02.2012 ob 18:56
whale je napisal:
Šlo je samo zato, da se, v času dokler so tu, od njih izvleče čimveč orožja za obrambo pred partizanskimi roparji in morilci ter za zavarovanje demokracije, potem ko bodo enkrat okupatorji odšli

Hahahahaha, slovenski izdajalci so bili prikrita sila, ki bi ob drugačnem poteku dogodkov izigrala in porazila okupatorje. Le-ti bi se vdali v usodo in preprosto odšli. Hahahahahaha

Če bi v tem primeru kdo kam odšel, bi bil to slovenski narod in sicer dva metra pod zemljo
KLIPAN
# 14.02.2012 ob 18:51
Smrt fašiizmu, nacizmu in domačim izdajalcem, ki so se podredili okupatorjem Slovenske zemlje.
Domačim izdajalcem ne bomo nikoli oprostili!
Sloven258
# 14.02.2012 ob 18:51
Še kar to sranje iz 2SV. In nemoreš verjet, kakšen gnil narod smo, da se postimo manipulirat lastnim politikom, glede nato, da je cilj Slovencev že zdavnaj dosežen in, da je večina udeležencev te SVINARIJE že pomrla ali pa so zelo stari! Se mi zdi, da smo še bol zabiti od Italijanov, ki verjamejo, da se je lahko 30x manjši narod od njih izživljal nad njimi. Noja njihovi politiki vsaj poneumljajo z zunanjimi sovražniki za razliko od naših.
željko
# 14.02.2012 ob 18:49
Ste že slišali za nova dejstva?

II sv. vojna se sploh ni končala ampak še traja. Po letu 1945 je Slovenija vzh. od Trsta padla v Nacistično-komunistično nadvlado. Bitke, ki potekajo skoraj 70 let zahtevajo neizmerne žrtve med prebivalstvom.

Al-đezira poroča, da je bilo leta 2011 v kraju Gorica pobitih več kot 200 000 Slovenk in Slovencev 90 000 Hrvatic in Hrvatov ter 380 000 ostalih južnih narodov, ki se borijo na strani okupatorja.

Nekaj dobrih jezdecev še vedno jezdi globoko v zasedenem teritoriju in pomaga ubogim civilistom, da končno spregledajo in ugotovijo kaj se v Resnici dogaja. Le od njih je še odvisen nadaljni potek te uničujoče vojne.
Hladilnik
# 14.02.2012 ob 18:48
whale, vidm da mas spet prevec cajta in da ne izpustis priloznosti, da bi opraviceval kolaboracijo, ki je splošno sprejeto najbolj zavrženo dejanje kjerkoli po svetu... pejt mal preigravat svoj scenarij, kako bi bilo, če bi bilo...
Whale
# 14.02.2012 ob 18:43
Pa saj pred drugo vojno v sloveniji(yu) ni bilo demokracije,komunistična stranka je bila prepovedana in njeni člani preganjani!Je to demokracija????
Če bi zmagali vaši zaveznici Nemčija in Italija pa tudi volitev ne bi bilo,ker sta obe bili diktaturi ene stranke!Slovenci v nemškem delu bi dobili lepe nemške priimke v italianskem pa italianske.najbolj domoljubni bi bili bodisi pobiti v taboriščih ali izgnani v obrobje reicha!


Prva Jugoslavije je bila daleč od vzorne demokracije, a je bilo v njej bistveno več demokracije kot po partizanski "osvoboditvi". Poenostavljeno rečeno, če je bila v predvojni Jugoslaviji le ena stranka prepovedana, je bila v Jugoslaviji po letu 1945 le ena dovoljena. Komunisti so bili v prvi Jugoslaviji prepovedani, ker so odkrito napovedovali nasilen prevzem oblasti. Pa s tem ne mislim, da je bila ta prepoved dobra.
Nemčija in Italija nista mogla zmagati, niti so domobranci njihovo zmago pričakovali in želeli. Zato so take špekulacije brezpredmetne. Šlo je samo zato, da se, v času dokler so tu, od njih izvleče čimveč orožja za obrambo pred partizanskimi roparji in morilci ter za zavarovanje demokracije, potem ko bodo enkrat okupatorji odšli. Že Kardelj je med vojno ugotovil, da se protikomunisti ne udinjajo okupatorjem, marveč okupatorje izkoriščajo. Kot so to, čeprav na drugačen način, počeli tudi komunisti.
arawn
# 14.02.2012 ob 18:43
Bravo janez123, št. 6 zmaga. In ti se imaš potem za kvalificirano brihto, ki nas bo poučila o bedastih dejstvih.
polarni123
# 14.02.2012 ob 18:41
Gledal oddajo. Svinjarija od svinjarije. čestitke g. Kersevan, k ije bila potisnjena v osje gnezdo, kolikor tolik oje bil normalen tudi predstavnik levice poleg nje, sicer pa samo sprenevedanje. Kot da je bilo vse kar so fašisti naredili pri nas to, da so zahtevali da se v šolah govori Italijansko. O Gonarsu, Rabu, ... vseh predvojnih svinjarijah fašistov nič. Exodus je bila res strašna reč in sočustvojeujem tudi z Italijani, ki so nekateri nič krivi morali zapustiti domove. A vseeno mislim da bi moral ona to oddajo reagirati naše zunaje ministrstvo in zahtevato oddajo s pol pol zgodovinarji, pa naj se objektivno pove o stvareh.
Skratka zgrožen sem bil nad včerajšnjo enosmerno oddajo. Kot da so bili fašisti pri nas hipiji, ki so se trudili, da bi slovenski narod naučili še malo italijanščine. FUJ; FEJ;FUJ G. VESPA - o meglio signor Vespa vada a quel paese
EU Bananistan
# 14.02.2012 ob 18:39
Partizán (francosko partisan - partisan, pristaš, prostovoljni udeleženec, privrženec) je splošni naziv za ljudskega borca, gverilca, borca v uporniških enotah, lahko pa označuje tudi udeležence narodnoosvobodilnega boja sploh: francoski, italijanski, jugoslovanski, slovenski partizani.

Partizanske enote so hitro gibljive gverilske enote v sovražnikovem zaledju, različne moči in oborožitve, ki uporabljajo taktiko vojskovanja s hitrimi in nenadnimi napadi na dele sovražnikove vojske, transport, infrastrukturo ipd.

Njihov način bojevanja se je imenoval »gverila« (zasede, diverzije, največkrat v gozdu, itd.) Veliko partizanov je bilo prostovoljcev.
ijaska
# 14.02.2012 ob 18:39
@janez123

ravno pravi si, da govoriš o bedastosti! :)))))))) 2., 5. in 6. so res super trapaste!
željko
# 14.02.2012 ob 18:36
Whale
Rab je res prizorišče velikega italijanskega zločina. Toda treba se je zavedati, da so ta zločin omogočili in povzročili naši komunisti. Če oni ne bi v času tuje okupacije krenili v oboroženo osvajanje oblasti, taborišča na Rabu ne bi bilo

Tvoja duševna motnja bi razveselila marsikaterega psihoterapevta, ki bi leta in leta preučeval tvoj o študijo primera. Vprašanje če bi se sploh končala.
Whale
# 14.02.2012 ob 18:34
Si kdaj slišal za Sv Urh-pa kaj se je gor dogajalo med 2.sv.vojno?

pfc,
Jaz ne zanikam, da so se tudi na domobranski strani dogajali zločini. Ampak partizanskih je bilo več, predvsem pa so se zgodili prvi in so tako posredno povzročili tudi zločine na drugi strani.
EU Bananistan
# 14.02.2012 ob 18:33
Nacisti so se namenili celotno vzhodno Evropo poseliti z Nemci, večino tam živeč Slovanov, ustrezajočih nemškim rasnim zahtevam, germanizirati, ostale pa bi poslali v koncentracijska taborišča.

Rasizem je bil zelo pomemben del nacizma. Nacisti so bili tako antisemiti, kot tudi antikomunisti, nasprotovali pa so tudi svetovnemu kapitalizmu, saj so trdili, da je to stvaritev zarotniških Židov. Rusko revolucijo so imenovali »Židovska boljševistična revolucija podljudi«. Takšne ideje so pozneje pripeljale do zatriranja in iztrebljanja Židov. V uničevalnih taboriščih je bilo ubitih okrog šest milijonov. V splošnem je bila rasna politika usmerjena proti Židom, Romom, Sintom ter Slovanom. Tarča nacističenga preganjanja so bili tudi homoseksualci, Jehovove priče in prostozidarji.
mk89
# 14.02.2012 ob 18:33
Toda treba se je zavedati, da so ta zločin omogočili in povzročili naši komunisti. Če oni ne bi v času tuje okupacije krenili v oboroženo osvajanje oblasti, taborišča na Rabu ne bi bilo.

Ti si res opranec. Torej je vsak, ki se je po svoji vesti postavil po robu okupatorju sokriv za represalije, ki so jih potem izvajali fašisti? Človek, ti si resnično opran.
janez123
# 14.02.2012 ob 18:31
Koliko enih bedastih ;)

1. Da je bilo v slovenskih partizanih srbsko vodstvo si lahko preberete kar na SDjevi strani in sicer poiščite tekste o heroju FRS. Eni imajo še vedno planke pred očmi.

2. Da je bil cel kup oboroženih gibanj preden so komunisti prepovedali vsakršen odpor brez njihovega blagoslova, pa tudi vemo in je splošno znano!

3. Partizani tudi niso likvidirali samo ta-drugih ampak precej tudi svoje zveste vojake, da so pač vzdrževali svoj strahoteror, si lahko preberete v v komunistični literaturi ala strmi lazi ŠB, Komisarjev dnevnik itd.

4. V šoli smo se itak učili, da je šlo za narodnoosvobodilni boj in revolucij hkrati! Za revolucijo vemo, bi pa rad izvedel, če kdo pozna kako bitko, ko so partizani napadli in premagali kako nemško edinico in niso samo bežali po dolgem in počez. Slavimo samo poraze in beg partizanov pred nemci. Prosim 1 samo bitko mi povejte, ki bi jo lahko obravnavali v učbeniku vojaške taktike.

5. Da je nekdo objavil tisti prosrbski video na jutubeju je perverzno, če se samo spomnimo Srebrenice! Nato je bil sit Srbov in jih zasluženo stolkel za nazaj!

6. Vsi vemo, da so nas osvobodili Rusi in bi nas verjetno tudi ostali, če bi jim dovolili. Torej tudi brez partizanščine in klanja pred-med in po vojni bi tu ne bila nemčija.

7. Več kot 200.000 izvensodno pobitih civilistov pač da tudi Italjanom neko pravico, da kažejo na fojbe! Tudi fojbe niso bile prav, tako kot tudi vsa brezna itd.

Sploh je pa škoda govorit prepričanim!¨
Whale
# 14.02.2012 ob 18:30
EU Bananistan,
Rab je res prizorišče velikega italijanskega zločina. Toda treba se je zavedati, da so ta zločin omogočili in povzročili naši komunisti. Če oni ne bi v času tuje okupacije krenili v oboroženo osvajanje oblasti, taborišča na Rabu ne bi bilo.Saj je bilo to taborišče odprto poleti 1942, ko se je komunistični boj razmahnil, ne pa že 1941, ko partizanov skoraj še ni bilo. Poleg tega je treba povedati, da bi bilo tam veliko več žrtev, če ne bi bilo škofa Rožmana, ki je bil s svojimi intervencijami zaslužen, da so številne internirance izpustili, ostalim pa leta 1943 izboljšali hrano. Komunisti so žrtvovali Slovence, protikomunisti pa so jih reševali. Iz tega je jasno, kdo je bil resnični izdajalec med drugo svetovno vojno.
ijaska
# 14.02.2012 ob 18:30
@Whale

postavimo tvoje stališče - da je večino 75.000 žrtev padlih v zvezi s partizanskim bojem za komunistično oblast - v kontekst:

Auschwitz 1.000.000, Treblinka 700.000, Dachau 60.000, Jasenovac 80.000 ........

v tej tvoji računici se ne izide! po Evropi je namreč tedaj divjal fašistično-nacistični orkan, ki je predstavljal večjo grožnjo kot pa so partizani celo v najbolj deviatnih zločinih. vendar ne, tvojim prednikom se je zdelo bolj vredno "boriti" se za ohranitev družbeno-socialnega primata (ki ga je imelo nekaj krščanskih družin v Sloveniji), kot pa da bi pogledati realnosti v obraz in spoznali, da je grozil izbris SLOVENCEV in SLOVENSKEGA JEZIKA!!
ampak seveda ne, ti boš še naprej trobil o komunističnem prevratu.

POIŠČI SI POMOČ, iluzije so zelo nevarna stvar, pomisli samo na Breivika. kaj pa vem, mogoče se pa z njim celo strinjaš. ne bi me presenetilo!
CtrlDelete
# 14.02.2012 ob 18:30
Sem prepričan da bo Maja Sunčič za Reporter napisala kolumno in pošteno dala svoje mnenje o tej sramoti!
Malo Morgen Press
arawn
# 14.02.2012 ob 18:26
Direktor podjetja je skorumpirana, podkupljiva po vetru obračajoča se baraba, ki bi svojo družino prodal za denar in vpliv. Mar to pomeni, da so vsi zaposleni v podjetju njegova zrcalna slika!!!!!?????

Na eni in drugi strani so bili v večini `delavci`, ki so bojevanje doživeli takrat, ko bi morali okusiti najstniško veselje. Zmanipulirani s strani avtoritativnih figur so bili malodane prisiljeni v stvari, ki so jih počeli. Kaj vi resno verjamete, da se je skupina mulcev odločila katero družino bodo pobili? (no ja, verjetno je bil med njimi tudi kakšen morilski psihopat, ampak to je zanemarljiv odstotek)

Obsojanje teh, skorajda otrok, ki so se v bedi in pomanjkanju vlačili po jamah, gozdovih, jarkih in ne vem kje še vse je neumno in žaljivo. Žalitev za vse, ki so ne glede na pripadnost umrli za ideale, ki sploh niso bili njihovi.

Civilisti so pa tako ali tako morali pomagati tistemu ki je s puško v roki prišel do hiše, ne glede na uniformo. S tem so si v določenih primerih reševali lastna življenja. So mogoče zato izdajalci?

Obsojanje in zaničevanje si zaslužijo tisti `direktorji`, ki so v imenu partizanstva in domobranstva lagali, izdajali in pobijali, da bi se dokopali do zemlje, denarja in vpliva.

p.s.

Ali kdo tukaj resno verjame, da bi Slovenci kot narod obstali, če bi bile `zmagovalne` strani zamenjane. Verjemite, Nemci bi v prvi vrsti ponemčili, še bolje, sčistili avtohtono prebivalstvo. Slovani so bili manjvredna rasa, izdajalci lastnega naroda pa samo orodje za dosego cilja
Whitetrasher
# 14.02.2012 ob 18:25
Pa saj pred drugo vojno v sloveniji(yu) ni bilo demokracije,komunistična stranka je bila prepovedana in njeni člani preganjani!Je to demokracija????
Če bi zmagali vaši zaveznici Nemčija in Italija pa tudi volitev ne bi bilo,ker sta obe bili diktaturi ene stranke!Slovenci v nemškem delu bi dobili lepe nemške priimke v italianskem pa italianske.najbolj domoljubni bi bili bodisi pobiti v taboriščih ali izgnani v obrobje reicha!
Vi in vaši farji bi tako bili srečni in obvarovani pred groznimi komunisti :))))

Pa,da se razumemo tudi jaz ne maram povojnih komunistov ampak tiste,ki so imeli jajca,da so šli v gozd in se uprli okupatorjem in domačim izdajalcem pa spoštujem čeprav sem po priimku bolj nemec kot slovenec ;)
arawn
# 14.02.2012 ob 18:25
whale, ti si malo prismuknjen kajne? cel cirkus v glavi. no ja, samo da ti je fino
željko
# 14.02.2012 ob 18:25
Kratka obrazložitev nerazumljivih, nerazločnih in nezavdnih pojasnil protikomunjzarjev
na portalu MMC


Whale&Co. tonejo globoko v svet nedolžnih kristjanov, ki so v svojem dobrem bistvu hoteli le pomagati Slovenskemu narodu, da končno spregleda Resnico.

Tako kot njim danes, tudi tistim dobrim in poštenim ljudem takrat ni bilo pomembno, da so ''dejstva'', ki jih skupaj trosijo za dobro Resnice, tako zavajujoča, da beseda LAŽ izgubi vsakršen pomen. Važna je le Resnica in pot do nje.
pfc
# 14.02.2012 ob 18:24
Whale

Si kdaj slišal za Sv Urh-pa kaj se je gor dogajalo med 2.sv.vojno?
gzii
# 14.02.2012 ob 18:23
RTV iz Ljubljane zlorablja slovence že ves povoni čas.
Pritoćite se tusi na to!
EU Bananistan
# 14.02.2012 ob 18:19
Še nekaj o dobrih in prijaznih Italijanih:

Koncentracijsko taborišče Rab je bilo fašistično koncentracijsko taborišče 2. svetovne vojne. Ustanovila ga je italijanska fašistična oblast na jadranskem otoku Rab julija 1942 v bližini otoškega kraja Kampor, razpuščen pa je bil septembra 1943 ob kapitulaciji Italije.

Koncentracijsko taborišče je bilo zgrajeno v nižinskem predelu otoka, zaradi česar je večkrat prišlo do poplav. Območje z improviziranimi šotori je zapiralo do 10.000 internirancev, večinoma Slovencev, Judov in Hrvatov. Od lakote in težkih življenjskih razmer zlasti pozimi in poleti je v njem umrlo okoli 1200 ljudi, od tega več kot 100 otrok pod 10 let. Nadaljnjih 800 jih je umrlo po kasnejši premestitvi v druga taborišča Italije, npr. Gonars in Padovo. Množica preživelih internirancev je že pred kapitulacijo Italije in razpustitvijo taborišča v ilegali septembra 1943 ustanovila rabsko brigado z pet bataljoni, ki je razorožila italijansko posadko in se je zoperstavila nemški okupaciji.

Leta 1953 je bil na območju taborišča zgrajen spominski park, ki ga je načrtoval Edvard Ravnikar, gradili pa so ga zaporniki Golega otoka.

Enako kot ostala poglavja italijanske fašistične zgodovine tudi koncentracijsko taborišče Rab zaradi zavezniške vloge Italije v zadnjih letih 2. svetovne vojne in povojnega zanikanja ostaja malo znano izven meja nekdanje Jugoslavije. Leta 2003 je italijanski desni premier Silvio Berlusconi dvignil prah z izjavo, da italijanski fašisti nasprotnikov režima in drugih niso pošiljali v koncentracijska taborišča, pač pa le na obvezne počitnice[1].
Whale
# 14.02.2012 ob 18:17
Ja, Željko. Partizani so družine klali. Če ne verjameš, lahko prebereš TUKAJ.
Whale
# 14.02.2012 ob 18:14
ijaska,
Partizani so povzročili več kot 75 tisoč mrtvih Slovencev med vojno za to, da bi nam po odhodu okupatorjev vladala Komunistična partija kot edina dovoljena stranka brez volitev in brez opozicije.
Zakaj 75 tisoč? Žrtev druge svetovne vojne je bilo 95 tisoč. Od tega je treba odšteti žrtve med mobiliziranci v nemško vojsko, letalskih bombardiranj in nekaterih drugih manj pomembnih kategorij. Teh žrtev je bilo skupaj manj kot 20 tisoč. Vse ostale žrtve so padle v zvezi s partizanskim bojem za komunistično oblast - bodisi v partizanskih vrstah, kot žrtve okupatorskih represalij zaradi partizanske dejavnosti in žrtve na protipartizanski strani. Brez partizanstva teh žrtev ne bi bilo.
Slovenci smo imeli med 2. svetovno vojno 6.5% žrtev, nam sorodni slovanski Čehi pa le 0.4%, čeprav so bili dve leti dlje okupirani od nas, a niso imeli tako škodljivega gibanja kot je bilo naše partizanstvo in od tod toliko nižje žrtve.
željko
# 14.02.2012 ob 18:12
Whale
Partizani so pobili precej več Slovencev, predvsem pa so začeli moriti prvi.

Pa ti lažeš bolj kot Janša. Da niso v tvojih mokrih sanjah Partizani ovajali domobrance pri nedolžnem in sv. Gregoriju, dajali informacije o organiziranju, premikih, članih, družine klali in jih obešali...

Ker v tem primeru popolnoma razumem tvojo frustracijo nad tem, da ne razumeš kako preostali narod ne kapira teh dejstev.
menitosi
# 14.02.2012 ob 18:11
Naši hlapci se pa med sabo kregajo kar je v interesu Italjanov. Bravo desni, levi, črni, beli, političarji. Tako majhni smo, da bi v takih primerih morali vsi skupaj reagirati. Tako državljani, stranke, kot tudi izvoljeni poslanci in vlada.
pfc
# 14.02.2012 ob 18:08
Whale

Navedel si ustanovitev Slovenske legije.Mogoče bi s tem pobral aplavze--pluse v Argentini.Toda tukaj,v Sloveniji upam ,da jih ne boš deležen.Slovenska legija z mrtvaško glavo na kapah,je zverinsko morila lastni narod.(ti boš rekel-komuniste,in njihove simpatizerje).
željko
# 14.02.2012 ob 18:06
''V Italiji nihče ne ve nič o agresiji Italijanov nad Slovenci. Ne želijo, da bi ljudje izvedeli resnico in ne želijo, da bi govorili o tem, kar se je dogajalo v Jugoslaviji v štiridesetih letih prejšnjega stoletja.

Dosti podobno SDS-ovi strategiji agresivnih možicljev, ki posiljujejo s svojimi fantazijami ostale.
In podobno vsakodnevnemu laganju višjih in najvišjih predstavnikov stranke, ki je naravnana za SDemokracijoS
Whale
# 14.02.2012 ob 18:04
Italijanov nisem posebej obsodil, ker je to samoumevno in so to storili že drugi. Noben komentator ne zagovarja italijanskega početja. Na komunizem sem se spravil, ker so nekateri komentatorji ob tej sliki začeli napadati desnico in Cerkev, čeprav nista predmet tega članka.

Partizani so pobili precej več Slovencev, predvsem pa so začeli moriti prvi.
Tukaj so nepristranski podatki, koliko žrtev so povzročile posamezne oborožene formacije med vojno.
kralj matjaž
# 14.02.2012 ob 18:02
A sedaj vidite zakaj je pomemben nadzor nad mediji. Italjani pač konstantno manipulirajo preko njih in spreminjajo zgodovino. Enako kot partija počne v Sloveniji. Namesto da bi bili mediji 4 veja oblasti, kontrola nad politiko so njen suženj. Pač prej ko to spregledamo prej bomo svobodni.
ijaska
# 14.02.2012 ob 18:01
@Whale

razumem, da imaš politično-nazorsko drugačno stališče, ampak da pa stresaš takšne neumnosti skregane z vsemi zgodovinskimi dejstvi, češ da boj partizanov ni bil odločilen za konec okupacije, je pa skrajno izprijeno in zavrženo!!! poleg tega pa se je slovenski narod v večini odločil za socializem, vendar pa ti in tebi podobni v slepem sovraštvu napajajoči se fanatiki blebetate o komunističnem prevratu. partizani so nas osvobodili katoliške buržoazije, Nemcev in Italijanov ter nevrednežev slovenskega imena - domobrancev!
mk89
# 14.02.2012 ob 18:00
"Žrtvovali 75 tisoč slovencev"

Ja, v tvojih mokrih sanjah, Whale....

lol
željko
# 14.02.2012 ob 18:00
EU Bananistan
Skupaj z Nemci so se hoteli boriti proti komunistom (partizanom), ob koncu vojne pa bi prevzeli nemško orožje, preprečili revolucijo in se ob prihodu zaveznikov pokazali kot edina prava (slovenska) osvobodilna vojska.

Bistre buče kot naši današnji vpoklicani ''zgodovinarji'' so pozabili na majhno malenkost-da tudi njih v kasnejšem valu odplakne SS!
mk89
# 14.02.2012 ob 17:58
Daj Kit ne nabijaj no... Kako sploh lahko verjameš, da so v tej vojni bile strani črno-bele. Kakšen bedak moreš bit, da to dejansko misliš. Seveda, vseh 30.000 partizanov je bilo partijskih plačancev, ki so klali folk za zmago komunizma. Daj ne bluzi :)
željko
# 14.02.2012 ob 17:56
whale,Schmied&Co.

Saj imate prave vzdevke odvetniških pisarn in tudi obnašate se tako, kot da ste plačani za to nekvalificirano nakladanje.
EU Bananistan
# 14.02.2012 ob 17:56
Še nekaj zgodovinskih dejstev:

Prve domobranske enote so nastale 24. septembra 1943. Do novembra je nastalo 6 domobranskih bataljonov. Decembra so začeli opravljati naloge pomožnih policijskih enot pod nemškim poveljstvom. Spomladi 1944 so nastali še štirje elitni bataljoni z ofenzivnimi nalogami, drugi pa so varovali prometne objekte, lovili aktiviste OF, po podeželju opravljali policijske naloge. V Ljubljani je delovala posebna domobranska politična policija.

Domobranska vojska se je do aprila 1944 povečala na 13.000 vojakov. Oskrbovali in urili so jo Nemci. 20. aprila 1944, na Hitlerjev rojstni dan, je del domobrancev slovesno prisegel, da se bo boril proti komunizmu skupaj z nemškimi oboroženimi silami. Skupaj z Nemci so se hoteli boriti proti komunistom (partizanom), ob koncu vojne pa bi prevzeli nemško orožje, preprečili revolucijo in se ob prihodu zaveznikov pokazali kot edina prava (slovenska) osvobodilna vojska.

Vendar je v tistem času mednarodna javnost že priznavala partizansko vojsko kot zavezniško, domobrance pa so zaradi sodelovanja z Nemci šteli med kvizlinge. Na to so domobrance neuspešno opozarjali tudi člani begunske vlade v Londonu, ki so hoteli, da bi se domobranci pridružili partizanskim enotam.
heureka
# 14.02.2012 ob 17:56
@ smied

Najbolj pomemben je bil partizansko – nemški sporazum, ki je začel veljati 5. julija 1944. Njegovo bistvo je vsebovano v osmih točkah, ki so navedene v nemškem povelju št. 1461/44 z datumom od istega dne (Tratnik 147).

Kaj naj bi bil Tratnik147 ta ,ki bi zagotavljal tvaso tezo o sodelovanju med partizani in okupatorji
Odkrito povedano nisem se nikdar slisal zanj. Prav tako ne verjamem,da bi katerikoli resen zgodovinar njegove navedbe vzel za neoporecne. Povejtemi prosim kdo je ta Tratnik 147.
Ta imaginarni dogovor naj bi vseboval 8 tock. Vi omenjate dve,. Prva naj bi se nanasala na sporazum,ki naj bi bil sklenjen citiram dne (srb.da tegasko)vodstvo partizanov prekine vse sovražnosti proti nemški vojski zanima me kako naj bi po vasemu obstojalo neko srbsko vodstvo na Slovenskem ozemlju 1944 leta.Jaz o temu prvic slisim,da bvi bili Slovenski partzani na Primorskam pod Srbskim vodstvom in to leta 1944. Potem naj bi sledilo se 7 tock dogovora,kje so pa te?
Kakor pise jo zgodovinski viri in kar pricajo se zmeraj ostanki viadukta,so preskbovanje in zvezo z Trstom partizani uspesno prekinili z porusenjem viadukta na Verdu.. O teh 4500 partizanov ki naj bi jih Okupator tako izpustil z obroca pa imam jaz popolnoma druge navedbe. Ce se tu gre za zadnjo nemsko ofenzivo je ta izpodletela zaradi desanta Americanov prev na Baski planoti.
Partizani so bili po razkazu vrhovnega staba Nemske vojske oznaceni z banditi in z takimi ni bilo ze po tej premisi nikoli dovoljeno sklepati kakrsnih koli sporazumov. V temu so bili Nemci zelo striktni. Kdor koli bi prekrsil ta ukaz,bi bil piostavljen pred vojasko sodisce.In to je veljalo tudi za nemskega poveljnika v Ljubljani.
Za trditev o sodelovanju domobrancev pa obstojajo dosti bolj zanesljivi viri in neoporecna zgodovinska dejstva povsod tudi pri zahodnih zgodovinarjih sam Churchil ,ki je bil morda se hujsi kumunistoksilofob kot pa vi Schmid ,bi se ce bi bil se ziv, prikljucil mojemu mnenju. Potem ,..bi vam svetoval ,da precitate Wikipedijo,tudi tu bi se naslo kaj kar brani mojo trditev o domobrancih. Torej ne bodite tako enoostranski in ne berite samo Tratnika
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 17:55
Whale

Ne vem ali si res zamasen ali se samo delas (brez zamere)..

Saj to sploh ni važno, če so se partizani "borili proti okupatorju". Važno je za kaj in zakaj so se oni borili. Za konec okupacije je bil njihov boj nepotreben, je pa Slovence drago stal. "Borili so proti okupatorju", ker je bil to edini način, da se komunisti polastijo absolutne oblasti. Slovenije niso osvobodili,

Ja niso je osvobodili. Osvobodili so jo vse kaze domobranci in tisti, ki so nasebe navlekli nemske uniforme ter prisegli Hitlerju. Klap klap klap.

ampak so krivi, da Slovenija po koncu okupacije ni postala svobodna - da so bile pri nas prve večstrankarske volitve šele 1990, ne pa že 1945 ali 1946 kot v Avstriji in Italiji in da je Slovenija slabše razvita od evropskega povprečja.

Ja seveda. Pa v katerem segmentu nismo bili svobodni?

Po drugi strani pa tudi ni važno, če so domobranci prejeli orožje od okupatorjev. Saj ga niso zato, da bi pomagal okupatorjem pri okupaciji, pač pa zato, da bi se branili pred komunistično-partizanskimi roparji in morilci.

hahaha.. sala leta! Saj so s tem orozjem morili svoje lastno ljudstvo!
željko
# 14.02.2012 ob 17:53
''Lahko vi vodite oddajo in grem jaz iz studia'' in ''če ne verjame, da je ta fotografija pristna, za njeno objavo nisem odgovoren jaz''.

Schmied&Co. ali vam je takšno argumentiranje znano?
Whitetrasher
# 14.02.2012 ob 17:51
Zakj vstrajno nabijate in govorite o domobrancih,če pa so te enote imele svoja uradna imena v tujih jezikih???
PONOS
# 14.02.2012 ob 17:50
Whale
Ne glede na to da so se borili za svojo domovino,in proti uničenju slovencev kot naroda so se tudi za oblast kar je logično,sej so hoteli ustvariti pravičnejši,boljši svet.
Ne glede da je komunizem kasneje propadel.
Je komunizem bil v teh časih napredna,pravična ideja ki je vplival tudi na življenje delavcev in ljudi v zahodnih kapitalističnih deželah.Sindikati so postali bolj močni , vlade,korporacije so bile bolj popustljivi in življenje delavcev je bilo dostojno.Kar pred 1920 nismo mogli trditi.
Takrat je delavec delal zgolj za preživetje,to se počasi vrača tudi danes.
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 17:49
whale

zanimivo je, da se nisi obsodil italjanov, da so delovali nefer pri prikazovanju slik, ki kazejo umor slovenskega ljudstva, temvec se kot pijan plota oklepas komunizma..

le zakaj? ;))
Whale
# 14.02.2012 ob 17:47
nekdodalec, Whitetrasher
Saj to sploh ni važno, če so se partizani "borili proti okupatorju". Važno je za kaj in zakaj so se oni borili. Za konec okupacije je bil njihov boj nepotreben, je pa Slovence drago stal. "Borili so proti okupatorju", ker je bil to edini način, da se komunisti polastijo absolutne oblasti. Slovenije niso osvobodili, ampak so krivi, da Slovenija po koncu okupacije ni postala svobodna - da so bile pri nas prve večstrankarske volitve šele 1990, ne pa že 1945 ali 1946 kot v Avstriji in Italiji in da je Slovenija slabše razvita od evropskega povprečja.
Po drugi strani pa tudi ni važno, če so domobranci prejeli orožje od okupatorjev. Saj ga niso zato, da bi pomagal okupatorjem pri okupaciji, pač pa zato, da bi se branili pred komunistično-partizanskimi roparji in morilci.
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 17:47
Whale
14.02.2012 ob 17:35
Ni res. Partizani so se borili za to, da bi po odhodu okupatorjev komunisti zavladali kot edina dovoljena stranka, slovenski narod pa ne bi imel pravice izbirati si oblast. Ta namen je bil nečasten in nepravičen. Kljub uspehu leta 1945 pa se je zgodovinsko gledano izkazal kot napaka, saj je komunizem, za katerege so se partizani borili, propadel.


Vse tako kaze da zopet zavajas ljudi.

1) pod nacizmom, za katerega so se borili izdajalci ni bilo moznosti vecstrankarstva!
2) komunizma v Jugoslaviji nismo doziveli, temvec je ostalo pri socializmu. To je vmesni korak (oziroma je lahko), komunizem pa ravno zaradi upora Tita, Kardelja in ozjih sodelavcev ni bil nikoli izveden. Ta bi bil diktiran direktno iz informbiroja. Oni so tisti, ki so se uprli Stalinu, da nismo postali satelit SZ kot so to postali bolgari, romuni, poljaki itd. in ravno Kardelj je spisal samoupravljanje in se tako priblizal trznemu sistemu.

Torej, napadli so nas. Eni so sli na okupatorsko stran, drugi so se mu uprli. Evropa dobro ve kdo je zmagovalec, le vam se ni uspelo odpreti oci. Zalostno, da ne poznate zgodovine, niti osnovnih pojmov.
mk89
# 14.02.2012 ob 17:40
Ja Whale, zagotovo je večina partizanov imela v glavi najprej partijo in prevzem oblasti, ko so se šli streljat. Buh.
EU Bananistan
# 14.02.2012 ob 17:40
Očitno da pri Italijanih še vedno tli prikrita, a velika želja, da pomaknejo meje Italije vse do Ljubljane. Še vedno pa se ne sprijaznijo s tem, da so izgubili oblast v Istri in Dalmaciji.
Whale
# 14.02.2012 ob 17:38
pfc,
Laž je, ki so si jo izmislili komunisti, da bi očrnili stranko, ki je bila legitimni predstavnik slovenskega naroda, nekaj kar sami nikoli niso bili. SLS je že 29.5.1941 ustanovila Slovensko legijo, prvo odporniško organizacijo na Slovenskem.
PatrickBateman
# 14.02.2012 ob 17:37
Se en dokaz kako so si fasisti in komunisti popolnoma isti... oboji z manipulacijami in lazmi naprej...
Whitetrasher
# 14.02.2012 ob 17:36
Če so se kolaboranti "borili" za slovenski narod zakaj so potem sprejemali komando oficirjev okupacijskih vojsk,ki so slovenijo razdelile na svoje okupacijske zone???
Zakaj so imeli uradna imena M.V.A.C(italia) in SlovenisheLandsturm(namčija)????
Čemu so sploh zaprisegali pred okupatorji??Pod njihovimi zastavami in obeležjih na kapah??
Sami sebe so poimenovali domobrani kar bi moralo pomeniti,da se borijo za domovino a so v isti sapi klečeplazili pred tistimi,ki so to domovino razdelili in raznarodovali??
Whale
# 14.02.2012 ob 17:35
Partizani so se borili za svojo zemljo,svobodo ,boljši,pravičnejši svet. Namen je bil časten in pravičen.
Ni res. Partizani so se borili za to, da bi po odhodu okupatorjev komunisti zavladali kot edina dovoljena stranka, slovenski narod pa ne bi imel pravice izbirati si oblast. Ta namen je bil nečasten in nepravičen. Kljub uspehu leta 1945 pa se je zgodovinsko gledano izkazal kot napaka, saj je komunizem, za katerege so se partizani borili, propadel.
smolensk
# 14.02.2012 ob 17:29
satyr
# 14.02.2012 ob 17:08
@tropina Zakaj bi pa bili italijanski Fašisti "Ljudmilini"?
------------------
Morda zato ker imajo eni in drugi isto kratico "msi".
Italijanski fašisti - Movimento Sociale Italiano - MSI
Stranka mladih iz Nove Slovenije - MSi
Namenoma?
aford
# 14.02.2012 ob 17:28
Fašizem je na Primorskem naredil največ gorja-to pomeni,Italijani so naredili Slovencem pod fašizmom največ gorja,krivic,umorov,strahovitih mučenj...Še enkrat-kdo je Slovence na Primorskem za časa fašizma mučil in pobijal?ITALIJANI.Kdo je krivec,da so Slovenci na Primorskem trpeli?-ITALIJANI,Žalostno,da se jim pusti,da se delajo žrtve,so pa bili krvniki.
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 17:22
schmied

Enacis prisego hitlerju, nacistom in fasistom, nosenjem njihovih uniform in izpolnjevanje nalog njihovih generalov

z

dogovarjanjem o transportih, "dealih" za hrano, izmenjevanje informacij in podobno kar se dogaja v zgodovini bojevanja ze vsaj 3000 let..

Pa ti nisi gladek.
pfc
# 14.02.2012 ob 17:20
whale

NI LAŽ.---ZGODOVINSKO DEJSTVO.Je hudo sprejeti resnico o takrat najmočnejši Slovenski stranki--SLS,kaj?
škoff
# 14.02.2012 ob 17:17
Sem bil od vsega začetka prepričan, da se bodo slovenski klerofašistični potomci belogardističnih kolaboratorjev ob zgornjem članku postavili na stran svojih bivših in sedanjih italijanskih gospodarjev proti lastnemu ljudstvu. In točno to se dogaja ob njihovem pljuvanju v lastno skledo.
pfc
# 14.02.2012 ob 17:16
secundus

Italijani so se prvenstveno bali Srbov,preverite,ko so prišli do cerkve v Polju-LJ.,jih je tam velikodušno sprejel tamkajšnji župnik in jim odsvetoval nadaljnje napredovanje proti vzhodu,ker ,v Zalogu v osnovni šoli je nastanjena Kraljeva vojska.Makaronarji so se usrali in niso vstopili v Zalog vse do kapitulacije Kraljevine Jugoslavije.Res pa je nekaj,vse mačke in golobe so hrabri Dučejevi vojščaki---pojedli.
Whitetrasher
# 14.02.2012 ob 17:16
@schmied
Ti enačiš nošenje okupatorskih uniform in orožja,podrejanje okupatorjevim ukazom z nekimi blagovnimi menjavami med partizani in nemci!!!!
Pa sej nisi čisto gladek!
PONOS
# 14.02.2012 ob 17:15
Razlika med vsemi temi sodelujoči je da so edino partizani bili na res pravični strani.
Ne glede na kasnejše poboje.
Z poboji so kaznovali nepravico in hudobijo ki se je nakopičila v 50 letih.
Res je v teh čistkah so bili tudi nedolžni ljudje.
Partizani so se borili za svojo zemljo,svobodo ,boljši,pravičnejši svet.
Namen je bil časten in pravičen.
Ti ki pa zdaj jokajo in se pritožujejo ,želijo le diskreditirati ta pravični boj in opravičiti dejanja prednika oziroma izkoristiti za cilje revanšizma .
Pa lep dan še naprej.
Whale
# 14.02.2012 ob 17:14
Pripadniki NOB niso nikoli kolaborirali z Nemci,povdarjam NIKOLI.
Ni res. V ljubljanski policiji, podrejeni Nemcem, je delovalo veliko članov OF. Enako tudi v javni upravi.
Partizani so delali še hujše stvari nad Slovenci, kot jih kaže ta fotka. Med drugim so pobijali cele DRUŽINE.
arawn
# 14.02.2012 ob 17:13
mikic007

Omenja se tudi kristjane in RKC, ki je bila kolaborantska sila izkljucno zaradi zavajanja po vojni...

Marsikdo niti tega ne ve, da npr. na Stajerskem... Kar je bilo partizanov, pa je bilo kup barab in lenuhov

Prva izjava ni propaganda in zavajanje, kajne?

Za drugo si pa zaslužiš eno na gobec. Pa kar povej kam naj pridem. Z veseljem se bom oglasil.

Pohorski bataljon. Slišal kdaj, veleum? Kot drugo pa!!!! Prebivalci Savinjske doline SO ŠTAJERCI! Ali pa je propaganda spet naredila svoje in so Korošci, mogoče Gorenjci, ne Notranjci so, kajneda...
Atomsk
# 14.02.2012 ob 17:13
Za moje pojme je največja težava v tem, da takšna stališča niso nikakršna skrajnost v Italiji, ampak splošno sprejeta zgodovinska (ljudska) resnica.
Ko italijanski predsednik, sicer sam nekdaj partizan, ki se je boril proti fašistom, govori o "spominu" in podobno, je v resnici mišljeno zgolj spominjanje domnevne žrtve ubogih Italijanov, ki so jih preganjali tako hudobni Nemci kot krvoločni Slovani.

Seveda je pa pri nas tako, da imajo recimo tisti, ki se najbolj zavzeto tolčejo po prsih in si pripisujejo zasluge za osvoboditev izpod fašizma, več za povedati čez notranje sovražnike (izraz, ki je bil že v prejšnjem režimu nadvse priljubljen je "izdajalci"), kot pa čez takšno očitno mesarjenje zgodovine.

Dejansko so edini v Italiji, ki se zares kaj zgražajo nad takšnimi komemoracijami tisti redki zgodovinarji, ki so preštudirali verodostojne zgodovinske vire.
JVK
# 14.02.2012 ob 17:10
naslednje leto nas bodo pozvali naj plačamo stroške ki jih je imela italija s skupinskim samomorom slovencev v gonarsu
mk89
# 14.02.2012 ob 17:08
Italijani se niso nikoli umikali. Oni so se samo obrnili in pogumno korakali v drugo smer :D
AntiFA
# 14.02.2012 ob 17:08
Franc Žnidaršič, Janez Kranjc, Franc Škerbec, Feliks Žnidaršič, Edvard Škerbec.

HEROJI, POČIVAJTE V MIRU.
satyr
# 14.02.2012 ob 17:08
@tropina Zakaj bi pa bili italijanski Fašisti "Ljudmilini"?
Whale
# 14.02.2012 ob 17:07
pfc, iz katerega komunajzarskega učbenika si pobral to laž?
DR.Ok
# 14.02.2012 ob 17:07
http://www.youtube.com/watch?v=LhLZPg4hi
A4&feature=related

prvi de BBC-jevega dokumentarca za katerega pravice je pred osmimi leti kupila RAI vendar nikoli predvajala.
Priporočam ogled.
Kaj je kaj drugega za pričakovat od teh fašističnih Lahov?!!
ratm
# 14.02.2012 ob 17:03
in ljudje se čez hrvate pritožujejo, medtem ko pravo zlo leži na zahodu v našem trstu.
secundus
# 14.02.2012 ob 17:01
italjani so prpe

spominjajo me na cucka, ki laja in pravocira ovčarja, ko
ga pa ta za vrat je pa bogi revček

nemci so vsaj dostojanstveno priznali poraz

prav nič ne dvomim, da bi jo italijani pošteno dobili po buči,
če bi spet napadli slovenijo (brez nemcev seveda)

vsak slovenec bi pobil 10 italjanov
schmied
# 14.02.2012 ob 17:01
"Pripadniki NOB niso nikoli kolaborirali z Nemci,povdarjam NIKOLI"

pismo realm-a
Marsikdo ne ve, da so že od spomladi 1944 dalje obstajale zveze med partizani in Nemci. Za zvezo med eno in drugo stranjo je skrbel goriški prefekt grof Marino Pace. Kraja medsebojnih stikov sta bila Renče in Vogrsko. Nemci so partizanom dobavljali živež, v zameno pa dobivali vino in drva (Tratnik 147). S praktičnega vidika je to lahko sprejemljivo, toda z načelnega? Toliko manj, ker povojni komunistični režim nenehno obtožuje domobrance »narodnega izdajstva« prav zaradi sodelovanja z Nemci, medtem ko svoje lastno sodelovanje z njimi prikriva. Toda, takšno sodelovanje je dejansko rešilo tudi mnogo partizanskih življenj.

Baška dolina in železnica, ki teče po njej do Gorice, je bila strateškega pomena za preskrbo nemških posadk na Primorskem med drugo svetovno vojno. Nanjo se je v pretežni meri nanašal nemško – partizanski sporazum o premirju, ki je začel veljati 5. julija 1944.

Najbolj pomemben je bil partizansko – nemški sporazum, ki je začel veljati 5. julija 1944. Njegovo bistvo je vsebovano v osmih točkah, ki so navedene v nemškem povelju št. 1461/44 z datumom od istega dne (Tratnik 147). Bistvo sporazuma je v prvih dveh točkah. Prva točka navaja, da tega dne (srbsko)vodstvo partizanov prekine vse sovražnosti proti nemški vojski, SS in policiji na območju pokrajin Videm, Gorica, Trst, Istra in Reka. V drugi točki stoji, da storijo isto tudi nemške enote. Že 5. julija so omenjeno povelje prejele nemške enote, ki so bile obkolile okoli 4500 partizanov v Baški grapi. Na podlagi tega povelja so partizane izpustile iz obroča. V zameno pa so Nemci imeli zagotovilo, da jim partizani ne bodo motili prometa, še zlasti ne na železnici skozi Baško grapo do Gorice

Razburjenje zaradi sporazuma je bilo velikansko. Domobranska stran v Lublani je gen. Rösnerja prosila, da je za tisk podal izjavo, da za Lublansko pokrajino sporazum ne velja. Številka Slovenca, ki je to izjavo prinesla, je bila v Gorici zaplenjena.

Prišlo pa je tudi do partizanskega sodelovanja z Italijani. V Gorici je bila marca 1944 organizirana OF, ki je potem maja ustanovila skupni odbor s CLN (Comitato di liberazione nazionale). Italijanska stran je bila zastopana tudi v mestnem komiteju KP. V Trstu je istega leta uspelo organizirati z italijansko stranjo okrožni odbor OF in komando mesta Trst. – SNVZ pa je vsakršno sodelovanje z Italijani dosledno odklanjala.
Musso de LaRusso
# 14.02.2012 ob 16:58
In tardeči in makaroni so strelal nedolžen ubog narod ...
Fotr moj je preživel okupirano Lubljano ... je reku da je blo makaronov vedno po 5 na patroli ... skoz so žvižgal, ker jih je blo tko strah da se jim je kar mešal ... strahopetci ...
bejca
# 14.02.2012 ob 16:57
pr ns pa u parlamentu sedijo-kao zastopnik manjšine
lipa
# 14.02.2012 ob 16:56
Italijani so res pocarji...
Se svoje lastne zgodovinske vire ne poznajo oziroma jih prirejajo.....

@tropina..Ja glih ljudmila se bo kaj pritožla, sej so to njeni delali...

Zakaj pa mislis, da so bili italjanski fasisti njeni....
Potem tudi ti prirejas zgodovino, ce trdis da so bili samo komunisti zavedni Slovenci...
Med zavednimi Slovenci je bilo se vec protikomunistov, ki so se v resnici borili za Slovenijo in ne za partijo...
Milenko
# 14.02.2012 ob 16:56
In kot odgovor,nacijonalna Slovenska Televizija bo danes predvajala dokumentarec o Golem Otoku! Italijanom ne pride niti na pament,da bi predvajali kaksne film ali dokumentarec o grozotah njihovega fasizma.
Ma se ve; Slovencki smo HLAPCI! Vsi to vedo.
heureka
# 14.02.2012 ob 16:54
@ realm
To kar ti tu pises o neki kompleksnosti je popolnoma neresno in ce se ne motim,je to z tvoje strani namenoma zavajujoce. pracitaju si lepo kaj pise Aeda ali si pa preberi KAKRSNOKOLI zgosovinsko knjigo o tematiki.
Pripadniki NOB niso nikoli kolaborirali z Nemci,povdarjam NIKOLI. Vse zdodovinske knjige tudi take zahodnih avtorjev,tudi takih,ki so bili protikomunisticno nastrojeni niso tega partizanom ocitali.
bolo
# 14.02.2012 ob 16:54
virgino-samo da so oni bili okupator ce si pozabil
CtrlDelete
# 14.02.2012 ob 16:54
virgino
# 14.02.2012 ob 16:44
-----
umiri konjičke!
pfc
# 14.02.2012 ob 16:49
Slovenci!Današnja Nsi,je samo produkt SLS iz vojnih časov,SLS je bila edina stranka v SLO L.1941,ki je podprla okupatorja.
virgino
# 14.02.2012 ob 16:44
ja bolo...ista golazen so kot komunisti.
bolo
# 14.02.2012 ob 16:44
fasist je fasist bil in vedno bo banda fasisticna no korlcek kaj pa zdaj
virgino
# 14.02.2012 ob 16:43
AEDA- narod so izdali komunisti ki so kolaborilaliz moskvo in klerikalci, ki so po ukazu vatikana kolaborilali z fašizmom..
zmanipulirani slovenski domoljubi pa kakor je kdo naletel, kjer so koga sneli in mu nadeli uniformo...
Gepard007
# 14.02.2012 ob 16:43
Ja ful ste reveži Italijani. Zdej bojo tko prikazal kot da smo Slovenci Italijo napadl...
zaratustra
# 14.02.2012 ob 16:43
Jurček80
še nisi slišal za sarkazem, hmm?
virgino
# 14.02.2012 ob 16:41
ja...eni sodelujejo z komunisti, drugi z fašisti, narod pa naj..e................

komunizem=fašizem.
in posledično je jasno zakaj komunisti niso ovadili svojih bratov fašistov za genocid nad slovenci...
BJNW
# 14.02.2012 ob 16:38
te taljani troli :D
zaratustra
# 14.02.2012 ob 16:31
desničarji zakaj se bunite, saj je to delo vaših desnih prijateljev iz Italije
realm
# 14.02.2012 ob 16:29
Situacija v Sloveniji je bila med vojno in po vojni zelo zelo kompleksna. Tako, da je fanatična podpora ene strani in udrihanje po drugi strani vrhunec nevednosti. Predvsem spravo ovira prikrojena zgodovina zmagovalne strani, katera se bere kot pravljica in je veliko stvari prikritih/izmišljenih in demoniziranje poražene strani. Pomembno dejstvo je, da sta z okupatorjem(Nemci in Italijani) sodelovali obe strani, leta 1944 je bilo s strani "zmagovalcev" celo podpisano neke vrste premirje, že prej pa tudi sporazum v medsebojni pomoči v primeru zavezniške invazije na Istro - ki je bila še kako realna!!!
PONOS
# 14.02.2012 ob 16:28
jazbc
Ah dej no dej, plava garda =slovenski četniki.
Posebni kljukci.
Tudi slovenski četniki so prikrito sodelovali z Italijani in pozneje tudi z Nemci.
Na zavezniško stran so se rešili primorski in del gorenjskih četnikov ter 75 četnikov Štajerskega četnikškega odreda, katere so Britanci iz Vetrinja prepeljali v Italijo, ker so imeli urejene oznake (izkaznice) in navodila.
Vsi ostali so doživeli že znano usodo slovenskih kolaborantov.
Balaž
# 14.02.2012 ob 16:25
In mi imamo za zunanjo politiko Kekca (Kahlo) in za zamejce Pehto (Ljuda a mila)...
MIRNČAN
# 14.02.2012 ob 16:25
oh kakšni komentarji. Jst se držim reka da ko mački stopiš na rep zamjavka. Ob taki provokaciji se moraš znat odzvat nič drugega.
mikic007
# 14.02.2012 ob 16:23
@skuggi

No, pa mi izdaj, kdo je bil Lacko in kaj za hudica je dobrega naredil? Sicer sem se tudi sam nerodno izrazil, ampak dejstvo je, da je vecina stajerskih partizanov delovala v Bosni in na Hrvaskem, na Pohorju pa vecinoma iz Savinjske doline. Ne vem veliko, sem pa veliko slisal o Lackovi ceti, ki prakticno nikjer na stajerskem ne slovi po nicemer drugem, kot polezavanju in groznjah. Se tistih par akcij, ki so jih izvedli, so bile kasneje krvavo mascevane nad prebivalstvom.

Kakorkoli, zalostno je, da nismo z vsem skupaj razcistili ze pred leti in si nalili cistega vina. Ampak tega ne more storiti ena sama stran, bomo morali kar vsi ...
Aeda
# 14.02.2012 ob 16:20
Vsi, ki tukaj nakladate o krivdi z imeni in priimki ljudi, ki so bili ob koncu 2. svetovne vojne stari 4 (štiri) leta (Kučan) ali pa se sploh še niso rodili, ste pa res BISER od inteligence.
Vsi, ki dvomite, ali je slika pristna, se o tem lahko greste prepričat v katerega od slovenskih muzejev narodne osvoboditve ali v kakšen arhiv. Samo ne zgrozite se, ko boste videli, kako so se kolaboranti fotografirali z odsekanimi glavami svojih ujetnikov SLOVENCEV in kaj so vse počeli v cerkvi pri sv. Urhu. Takoj po osamosvojitvi so razstavo fotografij z grozotami, ki so jih počeli kolaboranti, ki so prisegali zvestobo Hitlerju (dvakrat), TAKOJ umaknili - upam, da v muzej...IN DANES bi se radi tukaj nekateri prepirali, ker sosedje IZKORIŠČAJO neznanje in razdvojenost, ki sta jo uspeli vsaditi med slovenske državljane nekateri DESNIČARJI IN RKC.
Prav nam je, karkoli se bo že zgodilo, ker imamo toliko državljanov, ki ne znajo misliti s svojo glavo in ki so jim MORALNE VREDNOTE sprevržene.
Lahi pa se naj opravičijo našemu novemu zunanjemu ministru!
KnezVladimir
# 14.02.2012 ob 16:18
To bo spet duhovna hrana za italijanske in slovenske nestrpneže, ki radi premlevajo 70 let stare stvari, namen pa je samo sejanje sovraštva.
Živimo v letu 2012, obsodimo pa raje zločine tega časa.
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 16:15
To je klasicna postavitev, ki se je takrat uporabljala.. sedaj delajo malce drugace in je postavitev flashov bolj svobodna..

pa lp blefer Whale
Whitetrasher
# 14.02.2012 ob 16:14
@nekdodaleč-imaš prav!Slika je pristna !
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 16:07
Whale

Zavajas!! A si ze sploh kdaj bil pri fotografu ali si kdaj sploh videl kako se fotka portrete?

1) imas glavno luc - ponavadi od 45 stopinj za obraz (zato je obraz osvetljen z leve)
2) imas zadnjo luc ("gegenlicht"), ki sluzi za to, da dobis globino in locis osebo od ozadja (zato je osvetljena kapa od zadaj na desni strani)
3) ponavadi imas se "fill light" torej dosvetljevanje da zmanjsas senco od glavne luci.

Izmisljujes si 100 na uro!! Slika ni ponaredek!!

Lahko te je sram!!
skuggi
# 14.02.2012 ob 16:04
mikic007:
Saj bi se lahko v marsicem strinjal s tabo, a ko oznacis partizane na Stajerskem za lenuhe in barabe, to pove o tvoji selektivni izbiri zgodovinarjev kar precej.
ne bi otem, da se tudi ob povojnih pobojih pri nas omenja kucana, Türka, celo pahorja in kresalovo, ki verjetno prav tako nimajo nic s tem, se ti ne zdi? A dejstvo bo vedno ostalo, da so bili Nemci in Italijani okupatorji in verjetno ti tudi zgornja forografija vsaj malo razkriva, da niso ravno prisli rozic sadit.
Whale
# 14.02.2012 ob 16:04
nekdodalec,
Če še nisi opazil, moj komentar je bil odgovor na nakladanje enega rdečkarja, ki je v svojem komentarju vpletel RKC, čeprav v članku niti omenjena ni. Oster odgovor tebi je bil pa posledica tvojega natolcevanja, da sem s tem, ko sem kritiziral komuniste, stopil na italijansko stran. Minili so časi, ko ste rdeči lahko vsako kritiko komunistov in partizanov razglašali za postavljanje na italijansko stran, pa vam obrekovani niso smeli reči, kar vam gre.
TheNomad
# 14.02.2012 ob 15:58
Ko vidim ene komentarje, lahko spet samo rečem, da smo tam, kjer smo, tudi zaradi takih idiotov - niti ko se gre za nek "zunanji napad" na Slovenijo ne znate skupaj stopiti, ampak se še vedno delite na leve, desne, črne, rdeče, modre, oranžne, zelene, škrjolčne... ! Saj mate dovolj tem, kjer se lahko grete to levo-desno "vojno", ampak tu bi pa morali vsi skupaj stopiti proti Italiji ... ampak ne, raje gremo italjanske manevre primerjati z našo notranjo politiko in pozabiti na njihovo prokovacijo.
jazbc
# 14.02.2012 ob 15:58
Tale povezava mi ni uspel in evo je se 1x:

Jasenovac - Cruelest Death Camp (1983)
kwwc
# 14.02.2012 ob 15:58
pa kakšna ljudmila ona se samo prikaže,pa je vse strah
Whale
# 14.02.2012 ob 15:58
Italijani se pri manipuliranju s slikami učijo od naših komunistov, ki so bili pravi mojstri v tem poslu. Tukaj je primer komunistične manipulacije s fotografijo.
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 15:57
whale

ne tako agresivno nad svojega rojaka.. zdravo ni in dobro ni..

Sicer pa se enkrat: "Kje so v clanku omenjeni komunisti?" (toliko o tvoji fantaziji)
jazbc
# 14.02.2012 ob 15:57
@ PONOS
Prihod hitlerjeve vojske, ne hitlerja, ups...
NDH Army March, Zagreb 1941

10. april 1941 - Ulazak nemaca u Zagreb - Slavlje na ulicama
[url="http://www.youtube.com/watch?v=B6762j68Bqk"]
Jasenovac - Cruelest Death Camp (1983) [/url]

Ponos ni bilo niti priblizno tako, kot so nas komunisti ucili. Ker imas moc presojanja kaj vem o 2 sv vojni te bi vprasal, kaj ti ves o plavi gardi, ki je v resnici bila glavna noslka NOB in so partizani samo na pohorju likvidirali ca. 5000 plavogardistov, slovencev.

Sionisti, so podprli komuniste oz. partizane, ki so obracunali s plavo gardo. Tito, rojeni Walter Weiss je njihov 'instrument' Josip Broz pa je bil l 45 likvidiran v Spaniji!

Glede sodelovanja RKC z Hitlerjem pa tkole:
Hitler and the Roman Catholic Church

The Vatican and The Third Reich
hepan
# 14.02.2012 ob 15:56
fašist ostane fašist....
rdeči baron
# 14.02.2012 ob 15:55
MA NEHITE NO....

Moj stari oče je umrl v koncent. taborišču v Nemčiji.
Poznam grozote taborišča in težo življenja nj. otrok sirot in žene vdove.

Toda kjub temu.... prosim... nehajte že s to vojno.
NEHAJTE.
mikic007
# 14.02.2012 ob 15:49
@vecini

Se enkrat, tudi mi se vedno izkrivljamo resnico, ki je bila v sluzbi dolocenih sil 60+ let kar nam dela vecjo skodo, kot Italjani. Niti ne moremo izpasti verodostojni, ce sami nismo scistili pred lastnim pragom.

20 ljudi pod to novico omenja Ljudmilo Novak, kot da je bila takrat sploh ziva. Omenja se tudi kristjane in RKC, ki je bila kolaborantska sila izkljucno zaradi zavajanja po vojni. Nihce pa ne pise o prizadevanjih RKC za slovenstvo, ki je veliko pomembnejse, kot posamezen skof (o katerem vseeno velja kaj prebrati, da si sploh lahko ustvaris mnenje). Ze dejstvo, da je imelo ogromno druzin otroke v obeh vojskah pove veliko, kako konfuzni casi so bili, ce pa temu dodas se zgodovinska dejastva o tem, kje je narod zivel in se boril se nekaj desetletij nazaj, pa zelo tezko obsojas kogarkoli za lastne odlocitve, razen seveda vojnih dobickarjev, ki pa so bili seveda na vseh straneh.

Sicer pa, pricakovati doloceno mero distance od ljudi, ki prostodusno izjavljajo lazi in se jim ne da preveriti niti splosnih zgodovinskih dejstev, je seveda jalovo pocetje. Marsikdo niti tega ne ve, da npr. na Stajerskem ni bilo domobrancev ter da je bilo mescanstvo v bistvu nemsko. Kar je bilo partizanov, pa je bilo kup barab in lenuhov, ki so zaradi lastne neumnosti in pogoltnosti izgubili zivlljenje. Ampak za take zadeve moras pa tudi kaj prebrati, ni dovolj poslusati starejsih prepricancev in selektivnih zgodovinarjev.

Se enkrat, enako, kot zavajajo Italjani, zavajajo tudi dolocene sile znotraj Slovenije in boriti se je treba proti vsem manipulacijam.
tagomago
# 14.02.2012 ob 15:46
Je kdo uradno mislim iz Slovenije,protestiral pri RAI,zunanjem ministrstvu,je kdo poklical veleposlanika,da ga opozori na namerne ´napake´ ?
fafaron
# 14.02.2012 ob 15:46
Italijani so trikrat bolj razdeljeni, kot Slovenci. Ali so zagreti fašisti ali pa "Antiitalijani". Slednje smo gostili pred leti pri nas na mladinski izmenjavi. Tam so se javno zgražali nad svojo politiko.

Dejstvo je, da Italijanom še vedno diši fašizem! Kar naprej pumpajo proti ostalim nekje.
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 15:43
Whale je ze stopil na italjansko stran, saj so vse tako kaze za vse krivi komunisti, kateri v clanku niso omenjeni.. niti na sporni sliki prikazani.. ali pac?

hehe.. Domoljub pa tak..
ti_si_nula
# 14.02.2012 ob 15:43
Kdaj pa bo kak članek o manipulaciji fotografij na rtvslo :D ?
zaratustra
# 14.02.2012 ob 15:43
kaj pričakovati od desnice, je pa zanimivo, da se desničarji med sabo zelo dobro razumejo
PONOS
# 14.02.2012 ob 15:42
Fino bi bilo če bi si italijani ogledali dokumentarec od bbc fascist legacy.
Italija nikoli ni obsodila svoje generale ki so sodelovali v vojnih zločinih po Sloveniji, balkanu in Etiopiji.
B in .
# 14.02.2012 ob 15:41
Bo treba spet frače v roke vzet in italjančki v beg?
paganinis
# 14.02.2012 ob 15:41
saj je naš novi primier tud ponarejal pa nč,tko da bodte objektivni
Whale
# 14.02.2012 ob 15:39
"Če laž dovolj dolgo ponavljaš postane tudi resnica."
Ja, ta rek so do perfekcije uporabili komunisti. Ponavljaj, da so se partizani borili za svobodo, domobranci pa bili izdajalci, in ljudje bodo začeli verjeti v ti laži.
sandar
# 14.02.2012 ob 15:38
Ti provokatorski italjani hočejo na vse pretege podrugačiti zgodovino in oprati svojo fašistično dejavnost!
Alan
# 14.02.2012 ob 15:31
Mogoče je pa tudi sodnik si napačno interpretiral to sliko, ko nam leta 1994 ni dosodil čistega gola
petrovc01
# 14.02.2012 ob 15:30
Za posrat. Takih manipulacij si tud SDS planšarji ne privoščijo -ali pa tudi-. Kdo se je od koga učil???
markom141
# 14.02.2012 ob 15:30
"Če laž dovolj dolgo ponavljaš postane tudi resnica." Tega se zavedajo Italijani in seveda v veliki meri tuda naša presveta RKC!
Drncl
# 14.02.2012 ob 15:27
To naj bo zdaj glavna novica, ne pa ko neko ameriško s*anje vedno na naslovnici, ko pa gre za nas pa si oči zatiskamo. Narediti rabuko, da bo cel svet slišal za te lahe ogabne...
raven_
# 14.02.2012 ob 15:24
scenic ne verjamem da bi razumela trika
nevem
# 14.02.2012 ob 15:23
Če takšnih avtogolov italjanske propagandne mašinerije, slovenska diplomacija ne more, posredno ali neposredno, vnovčiti niti za cent v dobro medvojne in povojne verodostojnosti... je bolje, da je nimamo!
MIRNČAN
# 14.02.2012 ob 15:22
Zdj spet čakam na Stanovnika in njegovo dretje na kakšni proslavi. Upam da se bodo znali primerno odzvati. Najboljš pa bi nardil če se ne bi. S tem kažeš na to da maš razčiščene pojme in se ne obremenjuješ z mnenjem drugih.
TheNomad
# 14.02.2012 ob 15:20
italjanom je manjkala ena 50-letna lekcija ponižnosti, ki so jo dali skoz Nemci...
scenic
# 14.02.2012 ob 15:20
omnicus..ti bi ji pa moral reči nazaj: kako pa kaj vaši sosedi nizozemci,ste še evdno skregani z njimi.
omnicus
# 14.02.2012 ob 15:17
Leta 2005 sem se pogovarjal z italjanko iz Milana, staro 21 let. Ko sem povedal, da sem iz Slovenije, me je vsa zaskrbljena vprašala: Je pri vas težko zaradi vojne, pa to? wtf!!?! Toliko o izobrazbi italjanov….
royayers
# 14.02.2012 ob 15:17
in zakaj Alessandra Kersevan ni protestirala in zapustila studia??

Jota ej...
spleenter
# 14.02.2012 ob 15:15
Italijani so polpismen narod. Ne berejo dosti, bolj gledajo TV in hodijo v kino. In dobijo informacije v obliki fiktivnih predelav zgodovinskih dejstev. In to je za njih Zakon, ker je bilo na TV ali so videli v kinu.
Najbolj smrtonosno koncetracijsko taborišče v 2. svetovni vojni je bil Rab. Kdo ga je vodil in kdo je bil tam zatiran pove dosti več o njih kot neka napačno izbrana fotografija.
scenic
# 14.02.2012 ob 15:15
Zahtevam protestno noto naše vlade proti RAI-u!
TAKOJ!

sLOVEnija
hyosung
# 14.02.2012 ob 15:15
Kahl bo hekel da je to slikano na Hhvaškem
PONOS
# 14.02.2012 ob 15:14
jazbc
Očitno nimaš veliko pojma o zgodovini,Hitler je bil v Mariboru v Zagrebu nikoli.
Prva partizanska enota je bila ustanovljena na Hrvaškem,največ pripadnikov partizanov je prišlo iz Hrvaške,dalmacije in istre Slovenije ter iz Bosne.
Tudi na Hrvaškem imajo podobno kot v Sloveniji 50/50 razlika je le da oni imajo ustaše mi pa domobrance.
V partizanskih enotah je bilo veliko vernikov in prosim ne izkrivljaj zgodovine.
Malo si prečitaj kaj so duhovniki na primorskem naredili za primorsko in partizane.
škoff
# 14.02.2012 ob 15:13
Samo še ena laž zahodnih zločincev. Naši hlapčevski mediji nam vsak dan predvajajo podobne posnetke in laži, ko kopirajo in nam servirajo gnusno zahodno propagando.
Prepričan sem, da se bodo slovenski klerofašistični desničarji z Ljudmilo na čelu postavili na stran Italijanov češ, da so bili to teroristi kakršne se tudi danes pobija.
ijaska
# 14.02.2012 ob 15:12
@Kraner

ampak to še vedno ne spremeni krvavih dejstev Jasenovca, pod katere se je podpisala kolaborirana cerkev
urosbez
# 14.02.2012 ob 15:11
To je res boleče. Janša se jim bo zdej opravičil, hlapčevsko se bomo odločili, da je to tako ali tako že 7 let nazaj... Drugo leto bod pa prikazali, kako so slovenska lovska letala bomardirala Rim, v opravičilo jim bomo pa ponudili Koper in Ankaran ter skupaj z Berlusconijevo vlado obsodili komunistične zločine nad borci za demokracijo vere ter združeno Evropo. Super.

Če bi se to zgodilo leta 1986, bi se po premiku 5. korpusa Makaronarčki spet posrali za nadaljnjih 5 let. Tako pa....
royayers
# 14.02.2012 ob 15:10
Trst je NAŠ!!!

Va fan culo Italia!
roccer
# 14.02.2012 ob 15:06
tropina, symy joe,

se podpišem. za fotografom pa ''naši'' župniki stojijo.....
PONOS
# 14.02.2012 ob 15:04
Hmmh ker ne razumem dobro italijansko bi bilo fino če bi lahko kdo napisal povzetek.
Je prikazana tudi slovenska oziroma jugoslovanska resnica.
Je tekla kaj beseda o italijanskem terorju in italijanskih vojnih zločinih.
Jih fotografija ni prisilila v razmišljanje da so italijani pobijali v tuji državi?
In je vse to vzrok za kasnejše maščevanje.
Kraner
# 14.02.2012 ob 15:01
jazbc@?
problem pri tvojem pametovanju, je ta da HITLER nikoli ni bil V ZAGREBU,kapiraš?
gor123
# 14.02.2012 ob 15:00
Italija je edina država na svetu, ki nikoli ni dobila nobene vojne a vseeno praznuje dan zmage :)
Ivo Lola
# 14.02.2012 ob 14:58
To so posledice servilne slovenske politike do Italije in klerofašistične kontrarevolucije v Sloveniji leta 1991.
tonko81
# 14.02.2012 ob 14:57
Uf, smo bli mi nekoč ena huda velesila, ki si je pokorila 1/3 sil osi in pobila na stotisoče makaronarjev....
Matech
# 14.02.2012 ob 14:56
nič novega s strani tuljotov (italjanov)
Nemo
# 14.02.2012 ob 14:55
Slika kot slika. Če ne bi bilo vojn, ne bi bilo takih slik. Pa ni važno, kdo je na njej. Dajmo se trudit, da ne bo novih slik na to tematiko, dajmo se trudit, da bomo znali sobivati na tej naši Zemljici. Tukaj in zdaj, leta 2012. Ne pa v nekih preteklih vojnah v katerih so se borili naši (pra pra pra) stari starši. Dajmo se ukvarjati s trenutnim sovraštvom in njegovo odpravo, ne pa s sovraštvom in napakami davno mrtvih ljudi.
botvinnik_kr
# 14.02.2012 ob 14:55
http://www.youtube.com/watch?v=rCyzy2-Vgig&feature=related
jazbc
# 14.02.2012 ob 14:54
@mikic007
RKC je izvaala klerofasizem, ki se je najbolj na svetu ekspandiral ravno na krajih juzno od kolpe. Vecino civilnih zrtev so oni povzrocili v 2 sv vojni. Hitler je bil v Zagrebu (center RKC na balkanu) pricakan, tako slavnostno, da se s tem lahko primerja samo sprejem v njegovem rojstnem kraju (tako so pricali nemski oficirji). Jesenovac in ostala taborisca je vodila RKC.

NOB je potekal povsem drugace kot so nam ga prikazali. Ustase so klerofasisti, tko da ne vem o cem govoris, ko pravis, da so katoliki se najbolj borili proti okupatorju,
lerin
# 14.02.2012 ob 14:54
seveda, slovenija je okupirala pol italije in tam izvajala etnocid. Italija!!! ne izzivajte, pozabljeno, a nikoli oproščeno - za Rab, Gonars itd. by my nono.
svabo
# 14.02.2012 ob 14:52
Zdaj samo še čakam, da se Ljubljanski metropolit opraviči voditelju oddaje za nespodobne reakcije v Sloveniji. Navada je železna srajca.
štamprle
# 14.02.2012 ob 14:51
Ja Ljudmila bo tukaj zagotovo v hudem precepu koga bolj zagovarjati, fašiste ali Slovence. Nekako predvidevam, da se bo na koncu odločila za Slovence, glede na to, da je poslanka v Slovenskem parlamentu. Še najbolj pa se mi zdi, da se bo lepo potuhnila, da bo zadeva čim prej mimo!
slowjazz
# 14.02.2012 ob 14:49
@Lupo
Kako bodo odstranili fotografijo če pa je blo konec oddaje? Voditelj Osa (Vespa) se je res opravičil ampak na koncu, potem ko je ozmerjal novinarko ki je opozorila na napako. Ta oddaja je ali res fašistična ali pa so avtorji popolni ignoranti, voditelj pa je navaden bedak.
murglskiboter
# 14.02.2012 ob 14:49
Laž, ki jo večkrat ponoviš postane resnica. Ostanek italijanskega fašizeraja to dobro ve. Italijo bi bilo potrebno razdeliti na dva dela, tako kot Nemčijo in jih osramotiti, ampak Italijani se vedno diplomatsko izognejo odgovornosti in kazni. Podobno ravnajo tudi v nogometu. Škoda, da imamo rimski zid samo v Ljubljani, tudi v Rimu bi rabili kakšnega.

Bistvo vsega skupaj pa je psihološko izsiljevanje majhne Slovenije in Hrvaške. Za vsem tem so določene koristi.
ijaska
# 14.02.2012 ob 14:48
nihče ne trdi, da so bili kristjani po defoltu domobranci. znano pa je, da so bili glavni nasprotniki OF prav krščanski krogi. poleg tega pa je cerkev kolaborirala. od tod takšno mišljenje. kar pa zadeva partizanov, smo lahko hvaležni, da so nas osvobodili katoliške buržoazije, Nemcev in Italijanov ter domobrancev! seveda so delali tudi zločine, kar je značilno za vojne, vendar so nam oni zagotovili to, kar imamo danes! obsoditi je potrebno zločine, ne pa tudi partizanstva in socializma! domobrance pa enkrat za vselej razglasiti za izdajalce in pika!
Alchemist
# 14.02.2012 ob 14:46
Čisto italjanom podobno. =(
Janez Lubas
# 14.02.2012 ob 14:45
fašisti pokvarjeni....sram jih je lahko!!!! ne vem kako so lahko Slovenci v Italiji tako naivni da jim verjamejo, treba bi se blo upret!!!!
KennyAngel
# 14.02.2012 ob 14:43
Ne pustite se provokacijam. Ignoranca je najboljše zdravilo.
zois
# 14.02.2012 ob 14:41
smrt fašizmu - antifa!!!
Lyn19
# 14.02.2012 ob 14:39
in na koncu so vedno italjani revčki žrtve, a oni so med vsako vojno si mal zmišleval na kateri strani bi radi bli :O budale
lo_pa__ta
# 14.02.2012 ob 14:39
evo ga...
t.d. orel je ze eden tistih ki pri nas pocne podobne stvari
mikic007
# 14.02.2012 ob 14:39
Ce gledamo na zastopanost religij v NOB je seveda prednjacila rimokatoliska, dalec pred vsemi, tudi ateizmom. Sedaj pa se skusa prikazati, da so bili kristjani domobranci in partizani napredni komunisti.

Enako izkrivljanje resnice, kot to pocnejo Italjani, se slabse, mi pljujemo proti lastnemu narodu ... Pa mulci seveda tega ne bodo dojeli, oni ze vse vedo.
lo_pa__ta
# 14.02.2012 ob 14:38
nasi domobrancki podobne tsvari pocnejo vsakodnevno..posebaj na mmc blogih...
t.d. Orel
# 14.02.2012 ob 14:38
V Sloveniji so nas pa 40 let v šolah učili napačne zgodovine.
Ne me napačno razumeti. To nima neposredne povezave z člankom.
Prasec
# 14.02.2012 ob 14:37
Po tem se vidi, kakšnih gnusnih manipulacij so sposobni fašistični in nacistični zagovorniki. Tudi v Sloveniji.
jazbc
# 14.02.2012 ob 14:37
Tokrat RAI?! Sloveniski mediji, so tokom vojne v Libiji (protesti iz iraka prikazani kot iz Libije), Bosna, Hrvaska, Kosovo,.. poceli isto, ampak isto.

iz kosova si oglejte tale nemski dokumentarc, ki dokazuje da nam skoz lazejo:
Nato Aggression
jasej1
# 14.02.2012 ob 14:36
Sramota. Kje so sedaj slovenske iniciative?!
Kraner
# 14.02.2012 ob 14:36
Kaj vam še ni jasno?za Italijana in Avstrijca boš vedno samo slovanski D++k,samo Hrvati in pa Mađari te bodo jemali kot človeka
trocki
# 14.02.2012 ob 14:36
A bo vlada kaj protestirala? I think not!
Freestailo
# 14.02.2012 ob 14:33
Kako veš kaj bo italjan ko odraste?
Če ob rojstvu zajoka bo pevec, če se ob rojstvu po*erje bo pa vojak...
zapatist
# 14.02.2012 ob 14:33
@binder dandet
Pred leti mi je razlagal en gospod, katerega otrok je odraščal v Italiji, od koder je bila bivša žena, da jih v šoli učijo, da je Jugoslavija napadla Italijo med 2. svetovno vojno. (?)

Bili so samo domobranci;)
bazilikam
# 14.02.2012 ob 14:30
Ma nehajte tle sovraštvo podpihovat med sabo.
Takšne fašistično nacistične svinjarije morajo skupaj obsoditi tako levi kot desni.
Med prvimi komentarji pa je takoj napadena Ljudmilia, kot da jih je skoraj ona dala postreljat...

A Slovenci nikoli ne bomo znali stopiti skupaj?
gorc27
# 14.02.2012 ob 14:28
tureavanture
Lahko da se šališ, vendar takratni "Nsi" so to zares podpirali. In preroške besede generala okupacijske Italijanske vojske Ruggera skofu Rožmanu, ko mu je ta nudil pomoč na vojaškem področju - "ne delajte tega, to bo vas Slovence skregalo za 50 let"
Lupo
# 14.02.2012 ob 14:28
Niste napisali da je voditelj med oddajo napako priznal.
Opravicil se je in Izjavil je da zanjo ni on kriv ter da jo bodo odstranili.
Manipulatorji komunisticni!
tristokosmatih
# 14.02.2012 ob 14:22
V hrbet so jih najbrž streljali zato, da so lahko kasneje trdili, da so bili talci podobno kot večina italijanskih herojev, ustreljeni med begom.
Hegel
# 14.02.2012 ob 14:21
Ljudmila Novak bi se gotovo strinjala s televizio RAI.
raven_
# 14.02.2012 ob 14:19
nekdodalec sej ni kritika, samo popravek.
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 14:18
raven

dejansko je oddaja levičarska kot tudi skoraj vse ostalo na RAI

se tolk bolj zalostn!
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 14:17
Odziv nove slovenske vlade:

"nimajo casa, ker se fotkajo ob primopredaji poslov in prisiljeno rezijo v kamere.."
raven_
# 14.02.2012 ob 14:17
nekdodalec
dejansko je oddaja levičarska kot tudi skoraj vse ostalo na RAI
DREADLORD
# 14.02.2012 ob 14:15
jao jao tuljoti, pa ne da je argumentov zmanjkal?
samy joe
# 14.02.2012 ob 14:15
Ne vem za kaj Tropini talate minuse, če je pa res. Ljudmila dej zdej, povej kaj misliš.
tupamaross
# 14.02.2012 ob 14:15
Tako dudi Janši nenehno v sedanjem času in prostoru
pripisujejo svoje lastne grehe.
jazbc
# 14.02.2012 ob 14:15
Tokrat si je RAI privoscil.

Veckrat si je to isto privoscila rtvs, preko reutersa in drugih.

Poglejte si tale dokumentarc, v katerem je nazorno prikazana manipulativna moc medijev.
[url="http://www.youtube.com/watch?v=hI4
kz8CSYmA&feature=results_main&pl
aynext=1&list=PLF7ED1D1494B8D554"]
It started with a Lie - Nato Aggression against Serbia 1999 Part 1[/url]
miroslav
# 14.02.2012 ob 14:14
kako gre že ona o končnosti vesolja? jp, človeška neumnost potolče celo vesolje v svoji brezmejnosti...
20121990
# 14.02.2012 ob 14:12
vse se vraca vse se placa, JUGA prihaja.
Binder Dandet
# 14.02.2012 ob 14:12
Pred leti mi je razlagal en gospod, katerega otrok je odraščal v Italiji, od koder je bila bivša žena, da jih v šoli učijo, da je Jugoslavija napadla Italijo med 2. svetovno vojno. (?)

Sicer pa mislim, da je poneverba dokazov priznanje poraza. Ker očitno ne morejo vsaj izkrivljat resnice na podlagi resničnih dokazov.
420
# 14.02.2012 ob 14:08
ogabno
radojko
# 14.02.2012 ob 14:05
Najbolj žalostno pri tem je, da se mnogi Slovenci strinjajo s temi Italijani ali pa grejo včasih še dlje. Upam, da je današnji večerni spored za tvslo1 zgolj naključje in ne napoveduje tega kaj bomo spremljali naslednja 4 leta (ali kolikor bo pač trajal Janšev mandat)...
Cliffhanger
# 14.02.2012 ob 14:05
Ljudmila bo naredila doktorsko dizertacijo na temo te slike, češ, da so na sliki v resnici grdi grdi komunisti partizani preoblečeni v Italijane, ki streljajo na nič krive nedolžne domobrance. Pa kak častni doktorat naše sosede ji ne uide ;)
Valuk_
# 14.02.2012 ob 14:05
Malce mi prav smešno kako se zdaj Italija, dela največjo žrtev. Pozabljajo pa, koliko trplenja so ravno oni s fašizmom (ki kot kaže še vedno prisoten) povzročili slovenskemu narodu, da ne govorim o tem koliko naše zemlje pokradli.
Nighthawk.si
# 14.02.2012 ob 14:03
Ja in kaj naj zdej 70 let po temu?!?
R2D2
# 14.02.2012 ob 14:03
... ja se bosta izkazala
Jethros
# 14.02.2012 ob 13:58
Karl in Ljudmila imata že prvo priložnost, da se izkažeta...
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 13:55
Da jih ni sram !!
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 13:54
Desnicarski italjani v svoji najboljsi izvedbi!!

Cudim se da jih ni sram!!

Smrt fasizmu - svoboda narodu!!
Kazalo