Kulinarika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 21 glasov Ocenite to novico!
S priznanji European Design Awards nagrajujejo evropske oblikovalce za vzpostavljanje in dvig oblikovalskih standardov v Evropi. Foto: Miha Krivic
       V zgodbi je tudi nekaj simbolike, kot recimo underground – podzemlje, kjer se dogajajo stvari, ki se običajno ne; fire – ogenj, pomemben za destilacijo, hkrati lahko predstavlja tudi strast, ki jo vsi v življenju potrebujemo; new moon – mlada luna predstavlja tisti delček sreče, ki je vsakemu namenjen. Besedilo, ki sledi mladi luni, je v bistvu epilog zgodbe, ki pove, da vsakemu, ki vztraja in sledi želji, na koncu uspe.       
 Kreativna direktorica Zarja Vintar
Tropinovec The making of grapa je butični izdelek, namenjen zahtevnim kupcem. Foto: Miha Krivic
Glede na to, da so bili pravzaprav sam svoj naročnik, so imeli v agenciji Kofein popolnoma proste roke, tudi zato so si upali tvegati z vzdevkom BITCH v imenu izdelka.
Po odločitvi žirije European Design Awards, ki jo sestavljajo predstavniki vodilnih evropskih revij za vizualno komuniciranje, si je v kategoriji embalaže alkoholnih pijač inovativni koncept tropinovca The making of grapa prislužil srebrno priznanje.
       Odlikuje jo predvsem čistoča vonja in okusa, jasnost, brez privonjev z rahlimi diskretnimi estrskimi zaznavami citrusov, breskve in melone. Serija je relativno majhna, vendar dovoljšnja, da je postala tržno zanimiva. Skupaj z videzom navdušuje še tiste, pri katerih grapa ni prva izbira.       
 Vinar Matjaž Lemut o zmagovalni grapi

Dodaj v

Butični zvarek drznega imena v vrhunsko oblikovani embalaži

"Nekoč, pred davnimi časi, je hudobna čarovnica ... "
8. junij 2017 ob 07:04
Ljubljana - MMC RTV SLO

Grapa iz slovenskega grozdja, ki je ne dobite v vsaki trgovini, meri na izbirčne pivce, ljubitelje nenavadnosti in dobrega oblikovanja, morda tudi gledalce filma Idila.

Embalaža tropinovca The making of grapa, BITCH and stuff ..., skupni projekt Tilia Estate in Kofein dizajn, je prejela srebrno medaljo na European Design Awards. Žirija je ocenjevala po merilih kakovosti (odličnosti oblikovanja z uporabo podob in tipografij), kreativnosti (sem spadata izvirnost in umetniška kakovost) in ustreznosti, torej do katere mere oblikovanje služi namenu, za katerega je bil izdelek narejen.

Zgodba o nastanku te grape, prvovrstnega tropinovca v omejeni izdaji 3.000 steklenic, je predstavljena v stripu iz treh podob – ta dopolnjuje zgodbo o zlobni čarovnici, ki dobremu čarovniku naroči izdelavo pijače, kot je še ni bilo, pri tem pa ve, da nalogi prav gotovo ne bo kos. Čarovnik se zavleče v podzemlje, od koder ga dolgo ni, čez leta pa se spet pojavi z zvarkom, ki ga samozavestno ponudi v preizkus, in čarovnica je za hip brez besed, tako blizu je temu, kar je hotela. Ampak gotovo se bo v kratkem spomnila česa še bolj nemogočega ...

Kreativna direktorica nagrajenega projekta je Zarja Vintar, umetniška direktorica Jana Jazbec, vinar Matjaž Lemut, ilustrator pa Danijel Žeželj.

Kreativni ekipi s Kofein dizajna smo postavili nekaj vprašanj o nagrajenem izdelku.


The making of grapa je pravzaprav stripovska zgodba ... Kako ste dobili zamisel za tovrsten način predstavitve?
Že okoliščine, v katerih je začela ta pijača nastajati, so bile drugačne kot po navadi. Prvič, šlo je za razvoj izdelka, ki naj zapolni zaznano praznino na našem trgu, saj so dobri tropinovci res redki. In drugič, projekta smo se lotili v koprodukciji z uglednim vinarjem Tilia Estate.

Večinoma izdelki ne nastanejo tako premišljeno. Ves čas smo se zavedali, da imamo v lastni razširjeni ekipi vse, ki so potrebni za celovit, lahko bi rekli "šolski" razvoj novega izdelka: nekoga z idejo o tem, kaj hoče, in v pričakovanjih ne dovoljuje kompromisov, nekoga z znanjem in vztrajnostjo, da to izpelje, in nekoga, ki bo z najvišjimi standardi razvil blagovno znamko okrog njega.

Zgodba o grapi torej v resnici obstaja, treba jo je bilo samo dovolj slikovito povedati. Zamisel za njeno predstavitev v stripu in izvedbo z več etiketami je – kot tudi pri številnih drugih odlikovanih delih Kofein dizajna - maslo umetniške direktorice Jane Jazbec.

Zakaj ste k sodelovanju povabili ravno striparja Danijela Žežlja?
Danijelovo delo spremljamo in občudujemo. Tudi sodelovanje je bilo odlično: ko nam je uspelo formulirati zgodbo, je bil njegov prvi izdelek natančno to, kar smo hoteli.

Pravzaprav je sodelovanje moto in stalna praksa studia – radi imamo interdisciplinarnost znotraj lastne ekipe in radi povabimo k sodelovanju še vrhunskega avtorja, ki sicer ni stalni sodelavec. Včasih povabimo k sodelovanju ugledne umetnike in se sami sebi zazdimo predrzni, ampak presenetljivo je, kako velikokrat se izkaže, da so umetniki pravzaprav radovedni in se z veseljem lotijo česa zanje nevsakdanjega.

V zgodbi je tudi nekaj simbolike, kot recimo underground – podzemlje, kjer se dogajajo stvari, ki se običajno ne; fire – ogenj, pomemben za destilacijo, hkrati lahko predstavlja tudi strast, ki jo vsi v življenju potrebujemo; new moon – mlada luna predstavlja tisti delček sreče, ki je vsakemu namenjen. Besedilo, ki sledi mladi luni, je v bistvu epilog zgodbe, ki pove, da vsakemu, ki vztraja in sledi želji, na koncu uspe. Nujno jo preberite na spletni strani.

Z naročnikom Tilia Estate sodelujete že dlje časa. Kako se je tokratni projekt razlikoval od prejšnjih?
Da, odlično sodelujemo. Dober dizajn spoštuje vedno ista načela. Na odločen in jasen način pozicionira izdelek na izbrani trg. Kadar je naročnik zunanji in nepovezan, je oblikovalsko delo povezano z reševanjem omenjenega izziva, skoraj vedno pa je tudi iskanje konsenza s pričakovanji naročnika, ta vedno obstajajo. Tokrat smo bili pravzaprav naročnik sami sebi, imeli smo torej povsem proste roke. Izjemno lepa naloga za oblikovalce, a tudi velik izziv.

Okoliščine – da smo bili sami naročnik, da je izdelek ekskluzivnega značaja ter količinsko butičen – so dovoljevale več provokativnosti v komunikaciji, kot si jo oblikovalska hiša lahko sicer privošči, če nagovarja najširšo javnost ali sodeluje z neodvisnim naročnikom. Tveganje zaradi morebitnih negativnih odzivov – recimo na vzdevek BITCH (zmerljivko, ki bi jo lahko v dokaj zmernem tonu prevedli v "pasja", op. a.) – smo tako prevzeli sami, neodvisnemu naročniku pa ga verjetno ne bi hoteli naložiti.

Glede na to, da je šlo za omejeno izdajo steklenic– kdo so vaši "ciljni" kupci?
Gre za butični izdelek, namenjen zahtevnim kupcem. Zadovoljiti bi moral oboje, tiste, ki iščejo zgolj izborno vsebino, pa tudi tiste, ki jim ni vseeno, kakšen je izvor, postopek izdelave in koliko se je izdelovalec potrudil z opremo. Skratka, zadovoljimo izbirčne pivce, ljubitelje nenavadnosti, občutljive na obliko in gledalce filma Idila … Vsaj upam (smeh).

Tudi s povpraševanjem – glede na to, da naše grape ne dobite prav v vsaki trgovini – smo zadovoljni. Naleteli smo na zbiratelje praznih steklenic po barih, kar je dobra novica. Prvi so se opogumili ljubljanski Dvorni bar in mariborski Fudo, vipavski Dvorec Zemono in spodnjeidrijski Kendov dvorec, mreža prodajnih mest pa vzdržno raste. Če boste v zadregi, jo lahko vedno naročite na spletu ali pa skočite ponjo na posestvo Tilia Estate v Vipavski dolini.


Matjaž Lemut s Tilia Estate pojasnjuje način nastajanja tropinovca oz. grape.
"Še pred začetkom projekta sem pripravil pet tehničnih listov z opisi, kaj vse potrebujemo za pripravo. Definiral sem, kakšne naj bodo tropine, kje jih bomo skladiščili in kako fermentirali, definiral sem uporabo vrelnega nastavka, kdo v Sloveniji je edini dovolj dober, da nam grapo lahko destilira, in ne nazadnje, kakšna naj bo organoleptika tega tropinovca. Za destilacijo smo se dogovorili v Fructalovi žganjekuhi na Duplici pri Kamniku. Proces so spremljali strokovnjaki z Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani.

S tehnološkega vidika je dvojni destilat tropin grozdja sivega pinota in malvazije, destilirano v 2000-litrskih bakrenih kotlih, s prvo destilacijo na 25 odstotkov alkohola, z drugo na 52 odstotkov alkohola oz. tipizirano na 42 odstotkov alkohola. Odlikuje jo predvsem čistoča vonja in okusa, jasnost, brez privonjev z rahlimi diskretnimi estrskimi zaznavami citrusov, breskve in melone. Serija je relativno majhna, vendar dovoljšnja, da je postala tržno zanimiva. Skupaj z videzom navdušuje še tiste, pri katerih grapa ni prva izbira."

Alenka Klun
Prijavi napako
Komentarji
SatanClaus
# 08.06.2017 ob 07:19
"Odlikuje jo predvsem čistoča vonja in okusa, jasnost, brez privonjev z rahlimi diskretnimi estrskimi zaznavami citrusov, breskve in melone."

Jaz sem zaznal tudi sandalovino, diskreten vonj po vaniliji, priokus tropskih sadežev (papaja, mango) z dotikom hruške in pa direkten vonj prezrelih agrumov trave.
Aroma je čista in jasna, spremljajoč vonjave po marmeladah iz belega sadja, arome čebeljega voska in sladkih začimb.

"To je šnopc madafaka, to je šnopc," ~ KlemenKlemen
ZKL
# 08.06.2017 ob 07:46
Rečte kar hočte, dizajn je prva klasa. Vsaka čast!
To gre na polico skupaj s Slovenia Vodka, hehe.
webman
# 08.06.2017 ob 07:40
Ko tole skoči v glavo, mogoče res čutiš, kot bi te z lato po hrbtu prtegnu, pa kakšno breskvo v glavi mel. Naslednji dan pa tudi dolgodlakega pasemskega mačka.
tanj
# 08.06.2017 ob 08:11
@zozozo
Ej, Tine a hreva u grapa?


Ne, ka grje dž!

Embalaža je res top, ni kaj za dodat. Ampak tropinovc je še vedno tropinovc... Ampak lej, znano je, da embalaža prodaja, tako da lahko rečemo samo bravo.
Lintver
# 08.06.2017 ob 09:51
Bravo Tanj!

Sicer bi me marsikateri Italijan demantiral (oni iščejo prav tropinovec), kljub temu pa je tropinovec najslabše žganje, ki ga lahko piješ. Pri vseh odličnih sadjevcih, ki jih proizvajamo, je tropinovec uporaben samo za kakšno arniko. Se je pa po starem pilo veliko tropinovca, ker se je sadje in vino prodajalo, doma pa se je pilo, tisto kar je ostalo pri hiši.

Sem si ogledal stran, žganje proizvaja Fructal, cena pa ni zapisana. V glavnem, dober domač sadjevec dobiš že po 8-9 €/l, me ppa prav zanima po koliko se ta tropinovec prodaja.

Sicer pa, če lahko to prodaš za dober denar, si sigurno odličen trgovec.
Hijena
# 08.06.2017 ob 08:19
@ GORILA
# 08.06.2017 ob 08:14

Ker poteka akcija 0,0 Šofer

Sicer pa, šnops ki smo ga včasih doma kuhali, zdaj hočejo drago prodat. Niso odkrili nič novega, le zapakirali so ga dokaj dobro
zozozo
# 08.06.2017 ob 07:52
Ej, Tine a hreva u grapa?
nuLanuLa
# 08.06.2017 ob 09:30
Alkohol je strup. Družbeno in zgodovinsko sprejet, ampak še vedno strup. Ni kul bit alkoholik, res ne.
Machete
# 08.06.2017 ob 08:54
Pa zakaj ravno tropinovec, ki je praktipčno odpadek med šnopci, dober zgolj za kaka mazila ali namakanje ercnij?
TrstJeNas
# 08.06.2017 ob 15:38
Ne vem zakaj je potrebno uporabljati izraz "grapa" - slovenski ne obstaja ali ni dovolj fin?

Enako velja za "rikoto" oz. "ricotto", ki je čisto navadna sirarska skuta, torej pred pojavom "industrijskih" skut tudi edina skuta, ki smo jo poznali.
Dux Ursus
# 08.06.2017 ob 12:40
Sem malo pogledal po koliko se prodaja. Na netu je za 32,02 € steklenica (0,5 l). 64 € za litro tropinovca? Za ta denar dobim vrhunski whiskey ali cognac.
Sicer nikomur ne branim, vendar bom sam izbral kaj boljšega.
izo
# 08.06.2017 ob 11:21
vodka to go press
miss_theory
# 08.06.2017 ob 10:41
A je tropinovec dober? Embalaža je pravzaprav drugotnega pomena.

Dobro, da se nekaj dogaja pri žganih pijačah, ker je dobra ponudba avtohtonega žganega pri nas slaba. Mogoče zato, ker 'mojstri' zvarjeno tudi sami sproti popijejo.

@GORILA - prav imaš, dosti se piše o alkoholu. Prešinilo me je, da zakaj pri hudiču iz alkohola v Sloveniji nismo napravili orenk izvoznega artikla in industrije, ko pa je povprečen Slovenec izvedenec pri pitju. Mnogo zgrešenih poslovnih priložnosti je na tem naslovu.
Sejvernik
# 08.06.2017 ob 10:07
@Machete.....Gruzinci s svojim tropinovcem (čača) kar dobro služijo. Zakaj ne bi še naši...
a-rod
# 08.06.2017 ob 09:39
Dizajn je res top...cak cak mal podobn absolut vodki:D
kristt
# 08.06.2017 ob 08:48
..... Naslednji dan pa tudi dolgodlakega pasemskega mačka.

ha, ha, ha... hvala za polepšano jutro....

Drugače pa ja, embalaža je tista ki prodaja in tu je dobra... vsebina pa verjetno tudi ni slaba
Sejvernik
# 08.06.2017 ob 14:28
Ja Cyril, zaradi švedranja jezika mogoče, sicer so pa še vedno Gruzinci.
Cyril
# 08.06.2017 ob 13:29
@Sejvernik reče se Gruzijci in ne Guzinci. Država se imenuje Gruzija ine Gruzina kokr vem
lukace5
# 08.06.2017 ob 11:49
@a-rod
Tudi jaz sem najprej pomislil na Absolut vodko)) Steklenica je skoraj identična, verjetno pa je identično tudi počutje naslednje jutro. Po Absolut vodki sem imel najhujšega mačka v življenju LOL
_50centy_
# 08.06.2017 ob 10:49
Prosto po MMC. Trava ubija , alkohol pridobiva.
el CARTEL
# 08.06.2017 ob 07:59
dizajn vrhunski, reklama očitno tudi solidna,
izdelek sam pa vprašanje kak je (glede na to, da je alkohol, me čudi, da je toliko truda vloženega v "zgodbo")
GORILA
# 08.06.2017 ob 08:14
Ne razumem, da se na RTV nenehno propagira alkohol (mali pivovarji, teran, Bill Murray, grapa,...)!?
Kazalo