Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 38 glasov Ocenite to novico!
Italijanski državni prevoznik Trenitalia bo na eno izmed relacij dnevno poslal dva vlaka. Foto: Reuters
VIDEO
Tržaško letališče povezan...

Dodaj v

Med Ljubljano in Trstom spet železniška povezava

20. marec 2018 ob 12:47
Trst - MMC RTV SLO, STA

Trst se je uvrstil med osem italijanskih letališč z železniško postajo, saj so na tržaškem letališču v Ronkah odprli novo postajo, kamor naj bi jeseni začel voziti tudi vlak iz Ljubljane.

Naložba je bila vredna 17,2 milijona evrov, poleg železniške postaje pa vključuje še 425 metrov dolg nadhod za pešce nad cesto do letališča, novo postajališče za avtobuse, parkirno hišo in zunanje parkirišče. Od tega so po besedah Martine Armani, ki je na letališču odgovorna za stike z javnostmi, pridobili 14 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev, tri milijone evrov pa je prispevalo podjetje Trieste Airport, njegov predsednik pa je direktor letališča Antonio Marana, poroča Delo.

Železniška postaja je ključnega pomena
"Letališče ima možnost prepeljati dva milijona oz. 2,5 milijona potnikov na leto, a nas do teh številk čaka še dolga pot, predvsem pa partner, ki nam bo pri tem pomagal," je povedal direktor letališča in dodal, da bodo zdaj, ko je infrastruktura, ki letališče povezuje z drugimi kraji, izpopolnjena, partnerja iskali med večjimi italijanskimi letališči. Železniška postaja je torej ključnega pomena pri nadaljnjem razvoju letališča v Ronkah. Pri iskanju partnerjev bodo zato merili na letališča, na katerih se letno znajde več kot deset milijonov potnikov.

Na tržaškem letališču bi radi v prihodnjih letih število potnikov povečali vsaj na 1,5 milijona. Lani so jih našteli 780.417, pri čemer je bila petina slovenskih, hrvaških in avstrijskih. "Slovenci predstavljajo deset odstotkov vseh potnikov na našem letališču," je še dodal Marano.

Italijanske železnice so za novo postajališče predvidele več postankov regionalnih vlakov, pa tudi t. i. rdeče in srebrne puščice. Prva vozi med Trstom in Milanom, druga pa povezuje Trst in Rim. Na postajališču v Ronkah bo v obe smeri vsak dan ustavilo 64 vlakov, vozili pa bodo na približno pol ure. Vožnja bo trajala od 23 do 29 minut, vozovnica pa bo stala približno štiri evre, še poroča Delo.

Ali bo zato trpelo ljubljansko letališče?
Neposredna potniška železniška povezava naj bi septembra zaživela tudi med Ljubljano, Trstom in Benetkami. Poslovodni direktor družbe Fraport Slovenija Zmago Skobir je ob odprtju postaje ocenil, da takšna posodobitev še ne pomeni večje grožnje ljubljanskemu letališču.

Z železniško progo bi v prihodnosti radi nadgradili tudi ljubljansko letališče. Potek navezave železniške proge na Letališče Jožeta Pučnika bodo proučili s študijo regionalnih prog na območju ljubljanske pokrajine. Javno naročilo za študijo napovedujejo v prvi polovici tega leta, okvirne ugotovitve pa do konca leta.

K. Ši.
Prijavi napako
Komentarji
mare008
# 20.03.2018 ob 12:56
Ne vem kaj cakajo z zeleznico lj - letalisce Brnik! Prav tezko je gledat kako nas vsi prehitevajo, mi pa spimo. Potencijal pa je ogromen.
conanbarbarian
# 20.03.2018 ob 12:50
Zakaj nima Brnik železniške povezave ???
Crypt
# 20.03.2018 ob 15:04
Brez referenduma pa do Brnika cug ne bo šel. Čez Vodice ali čez Komendo? Predor ali brez? Nadvoz ali podvoz? Japonski ali kitajski sistem, francoski LGV ali nemški TGV?
Lupo
# 20.03.2018 ob 16:47
Še vedno nismo dosegli standardov iz 1858!
Highland
# 20.03.2018 ob 13:11
Trzasko letalisce v Ronkah ima od tega Ponedeljka odprt nov terminal oz zel. postajo.. ( koncno)
1upanje
# 20.03.2018 ob 16:49
Super! Končno!

sicer pa pri nas se resnično NIČ ne da - čudim se kako jim je dejansko ratalo naredit novo progo do Hodoša?

Od gorenjske proge do Brnika je slabih 12km zračne linije - pa se očitno ne da in ni volje (proga bi s elahko nato navezala na Kamniško)

Pa drugi tir ne gre nikamor ....

Pa tud obnova Kočevske proge poteka še počasneje kot po polžje, več kot 10 let, pa še vedno ni dokončano!!!

ehhhhh !!! brez besed
nikhrast
# 20.03.2018 ob 16:26
Zelo dober video posnetek.
Pa še Koper povezati s Trstom, pa adijo drugi tir.
seven7
# 20.03.2018 ob 16:57
Nekdo je napisal zakaj nima Brnik železniške povezave...

A se vam zdi tako zelo zapleten odgovor?

Vam ga jaz napišem.

Ker ste 25 let volili KRADLJIVE , NEPOSOBNE politike .

ZATO
Ponočnjak
# 20.03.2018 ob 23:36
Kje je predor Žiri - Idrija? Kje je koroška avtocesta? Kje je vlak v Trbiž preko Kranjske Gore in Planice? Morda avtocesta Celje - Novo Mesto? Druga luknja v Karavankah? Postojna - Ilirska Bistrica? Drugi je***i tir? Ryanair na Brniku? Mestne obvoznice? Boljši asfalt na cestah? Kočevska železnica in avtocesta? Tretji pas na AC križu?

KDAJ???? KDAAAAAJ????
slovenkaaaa
# 20.03.2018 ob 20:31
Pred več kot 10 leti sva šla z možem z vlakom direkt iz Mb do postaje Santa Lucia v Benetkah. Koliko časa je trajalo, se sicer ne spomnim.

Za tem je bilo pa treba iti do LJ in iz LJ v Beljak, pa potem od tam v Benetke. Res super direkt za 21. stoletje. Slovenija je res logistična črna luknja. Tako za železnico kot letalstvo. Potem se pa čudimo, zakaj imamo toliko avtomobilov na prebivalca... ni znak tega, kako nori smo na avte, preprosto druge možnosti ni.
Pistorius
# 20.03.2018 ob 16:24
Ljubljana - Trst 3 ure. Trst - London 1 ura.
krasevec
# 20.03.2018 ob 15:51
Bravo sosedje.
solovinko
# 20.03.2018 ob 12:48
Vprasanje če bo vozilo...ni se doreceno
Hector
# 20.03.2018 ob 15:22
Ob takih člankih je vedno fajn brat komentarje. Vedno me nasmejite! Hvala :)
Ribiič
# 20.03.2018 ob 14:18
Koliko časa bo trajala vožnja: 4, 5 ur?
leond
# 20.03.2018 ob 21:25
Brnik je itak pozabljen od boga.
LALakeshow
# 20.03.2018 ob 19:56
Zaenkrat mi je vseeno če ljubljansko letališče trpelo... Dokler so leti iz Benetk, Trevisa in drugih okoliških letališč 2x cenejši, me Brnik najbrž ne bo videl.
Highland
# 20.03.2018 ob 22:35
Slovenkaaaa, primerjat vlak z letalom je itak nesmisel. Oboje ima svoje prednosti in slabosti. Za razliko od letala, te vlak mariskje pripelje v samo jedro mesta. Ne pozabi tudi, da ti gre bistveno vec casa za uporabo letala, kot zgleda na prvi vtis. Na postajo lahko prides last minute in skocis na vlak, za letalo pa, hmmm.. uro do dve prej na check inu, vse kolobocije s pregledi prtljage, osebnih predmetov ipd.. in ja, do Londona resda je let cca 1:40 v povprecju. A mineta 2h se preden stopis sploh dol, potem spet transfer na letalisce, cakaj prtljago, pojdi skoz kontrolo ( mednarodni leti oz izven Schengena) potem javni transport do centra mesta... Biti "v Londonu" v eni oz dveh urah uri je bolj "teorija kot praksa".. Jasno, da ne bi sel iz Slovenije v London z vlakom, ampak kot sem rekel primerjava v tem smislu je neprimerna..
Bojan18
# 20.03.2018 ob 21:05
V današnjem Delu je en predstavnik z Brnika povedu, da imajo tudi tam v planu železniško povezavo, ampak je glede na hitrost pridobivanja dokumentacije v SLO ni za pričakovati prej kot v 20 letih. Pa ne vem, a je resno mislil al je bil sarkastičen. Je pa tudi povedal, katere študije in elaborati so najprej v igri, od raznih vplivov do mile majke, da bodo imeli uradniki z mešanjem dela vsaj za nekaj let.
zozozo
# 20.03.2018 ob 16:15
@RenatoP - Zakaj bi vlak do Ronk vozil čez Gorico? Saj tudi v Benetke ni šel nikoli čez Gorico, ampak čez Sežano in Opčine.
pika_č
# 22.03.2018 ob 08:36
@GORILA
...metro ni železnica!


Metro je podzemna železnica. Vlak, ki vozi po tirih.
Puma
# 20.03.2018 ob 17:31
seven7

Točno. In koga bodo volili? SPET ISTE.
Banban
# 20.03.2018 ob 23:22
Slovenkaaaaaa, da z vlakom ni slo vec direkt v Benetke, ni bilo v rokah Slovenije. Pac italjani so cez noc postavili nemogoce pogoje za direktno linijo. Zdaj so plosco obrnili. Vidijo poslovno priloznost. Stopili so skupaj in Slovencem poenostavili zapravljanje denarja v njihovo korist. Pr nas to tako ne bo slo nikoli.

Vlak pa Brnik....ne vidim nobenega smisla. Slovenski zeleziski potniski promet je tako nekoristen, da ga je popolnoma nesmiselno vezat na karkoli. Prednost italjanov je predvsem v ucinkovitih povezavah. Brnik in Ljubljana bi morala imet poceni shuttle, z gostim voznim redom.
slovenkaaaa
# 20.03.2018 ob 20:28
Brez referenduma pa do Brnika cug ne bo šel.

Ja, in na referendumu bo morala biti vlada za in proti temu cugu... sicer se bo Vili pritožil na sodišče.
Lesnikovsok
# 20.03.2018 ob 13:43
Lunos
Naj bi...

si že kdaj videl novinarja, da ni uporabil naj bi? :)
sparky
# 20.03.2018 ob 12:50
a iz LJU v Ronke preko Celovca !?!?
Highland
# 20.03.2018 ob 16:38
Pistorius, ja ok in? Kaj pa cene iz Brnika v London,oz koliko nizkocenovnih leti iz LJ kamorkoli, da o drugih niti ne govorim..
Highland
# 20.03.2018 ob 16:22
RenatoP haha, oprosti ampak ti pa jih tudi streljas..
Bivši uporabnik
# 20.03.2018 ob 15:05
Končno. Upam, da bo vlak vozil tudi čez vikend in v poznih večernih urah, da ne bo tako, kot je bilo že zadnjih 50+ let, ko po sedmi zvečer nisi mogel iz Trsta do Ljubljane z javnim prevozom!
Če pa si prav razlagam, je za lastnike Brnika prioriteta kargo, ne potniški prevozi.
Potem je vlak do Ronk itak bolj smiseln, saj je tam več letalskih povezav.
Pa še Trst bo bližji za izletnike.
cambridge
# 22.03.2018 ob 15:08
Hec, svoje čase smo brali znanstveno fantastiko in so nam za 2000 obljubljali leteče avtomobile in kolonije na Marsu ... ... sedaj, v 2018, je pa novica, da vlak vozi iz Lj v Trst ;)
Hribovc
# 22.03.2018 ob 11:39
Dajmo uprašat makaronarje kako so dobili Vilijevo soglasje za traso??? Menda ja niso delali na svojo roko??
Bob Sacamano
# 21.03.2018 ob 09:05
Če pa tipi ala Vili Kovačič lahko ustavijo vsak klinčev projekt.
kotzi
# 20.03.2018 ob 18:56
maketo so mel...kdo ve
Highland
# 22.03.2018 ob 13:16
Hribovc, se dobro, da ni raznih Vilijev v Trzaski obcini, zato pa so med drugim lahko naredili obcudovanja vredno sanacijo zapuscenega sesljanskega kamnoloma v cudovito novo-nastalo "vasico" in marino Porto Piccolo.. Kaj takega pri nas je nemogoce!
thethepaskec
# 22.03.2018 ob 09:06
@GORILA
tezko je, ce ne poznas slovenskega izraza za metro- podzemna zeleznica
thethepaskec
# 21.03.2018 ob 18:40
@GORILA
Kako, da Istanbul nima povezave? Atatürk se ponasa z metrojem, preko katerega te pot ponese skoraj kamorkoli v mestu.
ADN
# 21.03.2018 ob 08:39
Pri vseh teh idejah, ki ste jih napisali lahko pokradejo vsaj ene 5 miljard evrov. Go Slovenija!
Bojan18
# 20.03.2018 ob 21:08
*z mešanjem megle.
Lunos
# 20.03.2018 ob 13:22
Naj bi...
borutpeter
# 24.03.2018 ob 04:21
Saj zadostuje vsako uro, neracionalno bi bilo pogosteje, saj ni toliko prometa! Je pa še tako avtobus tri četrt prazen! Vlak oziroma podzemeljska je smiselna pri bolj prometnih/velikih letališčih, kar Brnik nikdar ne bo(ker nam očitno gre dovolj dobro, da bi bili bolj poslovno pridobitniško naravnani!?)!
Highland
# 22.03.2018 ob 13:07
RenatoP, haha... jaz da se nisem usedel na vlak TS-Benetke... "Samo" 20 let delam v Benetkah, vlak pa koristim prakticno vsak dan, Monfalcone-Venezia (via Portogruaro..) Ti te tvoje zadeve o vlakih komu drugemu raje razlagaj..
mikic007
# 22.03.2018 ob 10:27
@castor

Super, namesto suženjskega dela bodo lahko končno šli na socialo. Ali imaš morda podatke, da ti ljudje delajo v suženjskem razmerju? Neverjetno, kakšno razmišljanje vlada v Sloveniji. Ljudje bi se radi peljali ob katerikoli uri čim ceneje, hkrati si (občasno) želijo, da bi vozniki delali čim manj za čim več denarja... Nekako ne gre skupaj.

Je pa dobro, da obstaja železnica, seveda pa ne bo povsem nadomestila drugih povezav. Iz Ljubljane bo vlak vozil preredko, da bi se normalnemu človeku splačalo z njim na letališče.

Kar pa se tiče Brnika, zaenkrat promet še ne upravičuje železniške povezave. Mogoče enkrat..
levidevžej
# 21.03.2018 ob 16:58
Gorila, potem pa očitno hodiš na neka drugorazredna letališča. :)
ivod
# 21.03.2018 ob 12:53
Potniški vlak Ljubljana-Trst-Benetke pomeni samo konec GoOpti-ja ???

ja, če bi bila povezava vsaj na vsaki dve uri !! ... ampak ... če bo ... bo enkrat tja in enkrat nazaj :)
castor
# 21.03.2018 ob 12:21
Potniški vlak Ljubljana-Trst-Benetke pomeni samo konec GoOpti-ja, in konec suženjskega dela voznikov. Bravo :)
Celjan1
# 21.03.2018 ob 08:30
Kaj pa Brnik.ali premore vsaj hitro avtobusnopovezavo s najlepšim mestom na svetu? Samo oderuski taksisti in navite cene parkirišč
sunken
# 21.03.2018 ob 07:54
Kako ljubljansko letališče, lepo vas prosim. Pa ne more bit vse "ljubljansko". Če že, je gorenjsko, ker leži čisto na Gorenjskem.
KosmataPazduha
# 21.03.2018 ob 00:56
Mah ne pomaga kaj dost če ni skoraj nič povezav z tega letališča.
Arndovia
# 20.03.2018 ob 17:35
Kdaj pa bo Brnik povezan z LJ z zeleznico :)?
bori
# 20.03.2018 ob 17:31
Prva vozi med Trstom in Milanom, druga pa povezuje Trst in Rim. Na postajališču v Ronkah bo v obe smeri vsak dan ustavilo 64 vlakov, vozili pa bodo na približno pol ure. Vožnja bo trajala od 23 do 29 minut, vozovnica pa bo stala približno štiri evre

Od Ronk do Trsta.. 4 eur
.. potem pa znajdi se do Lj
Kazalo