Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 19 glasov Ocenite to novico!
Most na Pelješac, simulacija
Simulacija mostu na Pelješac. Foto: BoBo

Dodaj v

Most na Pelješac namerava Hrvaška začeti graditi še letos

Poudarjajo geostrateški pomen projekta
8. april 2017 ob 17:53
Zagreb - MMC RTV SLO/STA

Hrvaška namerava jeseni začeti graditi dolgo načrtovani most na polotok Pelješac. Poltretji kilometer dolg most nameravajo zgraditi v treh letih in pol.

Projekt gradnje cestne povezave bo potekal v treh glavnih fazah. Najprej bodo gradili most na polotok, nato pristopne ceste do mostu in na koncu obvoznico pri Stonu, ki leži na stičišču Pelješca s celino.

Celotni projekt naj bi končali najpozneje leta 2022, pričakuje minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković.

Če bo načrtovano 85-odstotno sofinanciranje s kohezijskimi sredstvi padlo v vodo, bo Hrvaška projekt financirala v celoti, je zatrdil hrvaški minister.

Most ne bo zgolj s cesto povezal celotnega ozemlja Hrvaške, v južni slovenski sosedi izpostavljajo tudi geostrateški pomen projekta, saj cestna povezava do skrajnega juga Dalmacije ne bo več potekala čez ozemlje Bosne in Hercegovine, novi objekt pa bo olajšal in pospešil tudi pretok ljudi in blaga na tej poti.

Prosili so za 360 evropskih milijonov
Ministrstvo je prejelo pozitivno mnenje neodvisnega nadzora kakovosti za projekt, na tej podlagi pa so tudi uradno zahtevali financiranje s sredstvi Unije.

Vrednost celotnega projekta je 420 milijonov evrov, Evropska komisija pa naj bi do poletja sprejela odločitev, ali bodo enega največjih hrvaških infrastrukturnih projektov podprli s sredstvi EU-ja. Hrvaška je zaprosila za najvišje mogoče, 85-odstotno, sofinanciranje s kohezijskimi sredstvi, torej v vrednosti skoraj 360 milijonov evrov.

Butković je ta teden na srečanju delovne skupine za gradnjo pelješkega mosta v Dubrovniku obenem potrdil, da bo država v celoti financirala projekt, če v Bruslju sofinanciranja ne bodo odobrili. Prepričan je, da bodo izvajalca del izbrali do poletja, gradnja mostu pa naj bi se začela jeseni.

Del projekta sta še gradnja in posodobitev približno 30 kilometrov cest. Hrvaški minister je priznal, da obstajajo tudi še neurejeni premoženjsko-pravni odnosi na območju prihodnje trase cest, ki jih skušajo pospešeno urediti. Prepričan je, da zaradi tega ne bo težav pri pridobivanju evropskega denarja.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Historian66
# 08.04.2017 ob 18:45
džeko

ni tam Bosansko ozemlje???


Ne.

Namen tega mosta je ravno to, da se izogne bosanskemu ozemlju in vsem pripadajočim peripetijam.
vplaznik
# 08.04.2017 ob 19:17
Začetek gradnje pa napovedujejo vsako leto že zadnjih 15 let!
kabošti
# 09.04.2017 ob 08:12
Primerjava SLo - BIH tu ne zdrži. Slovensko je zgodovinsko bilo veliko več obale, kot jo imamo zdaj in Slovenci smo obmorski narod. BIH pa je v Jugi umetno dobila izhod na morje, bratstvo i jedinstvo. Kar pa se z enimi strinjam pa je, da bi se lahko zmenili za AC čez BIH ozemlje kot ekstrateritorialno ozemlje. Ampak to je sci-fi, v kolikor hrvate poznaš.
sistemc.
# 09.04.2017 ob 06:23
v južni slovenski sosedi izpostavljajo tudi geostrateški pomen projekta, saj cestna povezava do skrajnega juga Dalmacije ne bo več potekala čez ozemlje Bosne in Hercegovine

Bistva ne poveste - podobno kot hočejo hrvatarji odrezati Slovenijo od mednarodnih voda, s tem mostom omejujejo dostop do obale BiH.
severnik
# 08.04.2017 ob 21:07
Bolj je vprašanje, do kam je bosansko morje? Imajo Bosanci morje do mednarodnih vod (enako kot pri nas)? V katerem morju torej gradijo, da odgovor na prvi dve vprašanji. Se pa Bosanci seveda pritožujejo. Ni enostavno imeti hrvata za soseda.
Majestic12
# 08.04.2017 ob 18:39
Podoben projekt bi v Sloveniji koštal vsaj dve milijardi €
johann
# 08.04.2017 ob 21:43
Hrvati naj bi dobili 85% sredstev, naši nesposobni birokrati pa niso mogli tega procenta zrihtat za avtocesto proti Gruškovju, ki je za EU stokrat bolj važna kot ta za Dobrovnik, ki je izven turistične sezone bolj ali manj prazna.
nikhrast
# 09.04.2017 ob 01:26
Pa saj Hrvati gradijo vsepovsod, samo poglej Istro, kanalizacija, plinovodi, plaže, hoteli, marine...
Če pogledaš Glas Istre ne moreš verjeti koliko se gradi, pa precej z EU denarjem, samo v Sloveniji pa stalno udrihanje pa EU-ju.
tesnilo
# 09.04.2017 ob 01:17
420 mio evrov? pri nas za ta denar dobis dovoz do hise, pa se tega ti bodo popravljali vsake pol leta
claudio21
# 09.04.2017 ob 10:37
Ta most ki ste ga na vrhu prikazali nebo stal,ampak bo most delal slovenski arhitekt Marjan Pipenbaher ki je tudi delal viadukt Črni Kal.Marjanov most je na spodnji sliki.
smr3k4
# 09.04.2017 ob 00:09
Zakaj most, ko pa se je potrebno samo dogovoriti kako pa kaj preko ozemlja druge države.
claudio21
# 10.04.2017 ob 08:22
kilby@

V štartu si sam sebe povozil. Marjan Pipenbaher, u.d.i.g. je arhitekt in gradi mostove in viadukte.
Izraz arhitekt kot tak izhaja iz latinske besede architectus, ki izhaja iz grške besede arkhitekton (ἀρχιτέκτων; arkhi - šef + tekton - graditelj), ki pomeni »glavni graditelj«.
naš človek
# 10.04.2017 ob 02:18
Sicer pa: SFRJ se je lahko dogovorila, da spelje cesto v Brda čez Italijo, Hrvati se pa kao ne morejo. Je pač enostavneje razmetavat z denarjem, da se ga lažje kje izgubi.
naš človek
# 10.04.2017 ob 02:10
BIH pa je v Jugi umetno dobila izhod na morje

Ne vem, kako definiraš "umetno", ampak BiH so samo vrnili dostop do morja, ki ga je v okviru Otomanskega imperija dobila že 1699.
PONOS
# 09.04.2017 ob 20:46
Bosanski izhod na mednarodno morje?Bosanska obala je zaprta obala shelf locked ne more dobiti stika z mednarodnim morjem lahko pa dobi nemoten prehod do mednarodnega morja koridor plovbe ki ga določi Hrvaška in Bosna po pravilih mednarodnega prava.Podobno kot Antwerpen.Mimogrede velja tudi za Slovenijo.
mikic007
# 09.04.2017 ob 00:25
Ta most so enkrat že gradili, gp viadukt se me zdi. Podjetje je propadlo, nekaj šodra so nasuli, to je bilo pa to. Ni pa čisto kaprica povezati svoje ozemlje, ne vem pa, če je to res v interesu unije..
Lupo
# 10.04.2017 ob 11:25
BIH je v Jugi umetno dobila izhod na morje

Laž! Hercegovina je do 1948 imela dva izhoda na morje. Neum in Sutorina! (zdaj Črna Gora) Dobila pa jih je, da se je Dubrovačka republika obkrožila s turškim ozemljem, da ne bi mejila na Benečane.
tone7
# 10.04.2017 ob 00:26
Vprašanje, če se taka naložba splača?? Veliko denarja zaradi obvoza bosanskega ozemlja, Razmetavanje denarja
claudio21
# 09.04.2017 ob 11:12
Unssen@

Če pogledaš na hitro sta si res podobna.Spodaj prilagam link pogovora in predstavitvijo arhitekta Pipenbahera.

http://www.vecernji.hr/hrvatska/covjek-koji-spaja-hrvatsku-gledao-sam-malostonski-zaljev-u-zoru-i-sinula-mi-je-ideja-za-most-1152274
Unssen
# 09.04.2017 ob 10:46
@claudio21

Če bo tak most, kot je na tvoji fotki, bo stilsko zelo podoben viaduktu Millau v Franciji:
Nekdo88
# 09.04.2017 ob 10:15
To ne bo nikoli stalo samo 420 milijonov. To je samo tako na papirju.
kilby
# 09.04.2017 ob 21:30
@claudio21
Pipenbaher ni arhitekt, niti ne more arhitekt graditi mostov.
hypatos
# 09.04.2017 ob 20:50
Končno. Da se poveže celotno hrvaško ozemlje. Zakaj bi se peljal skozi BiH, če lahko to reši most?
visoki
# 08.04.2017 ob 19:57
evropa,če bo pametna potem ne bo podpirala hrvaške kaprice
a-rod
# 08.04.2017 ob 23:15
Hrvati bojo en drek dobil za ta projekt, to je futr za mnozice, k da rabjo ta most
čik
# 08.04.2017 ob 22:34
džabe če bo kolona do ljubjlane.:))
džeko
# 08.04.2017 ob 18:37
ni tam Bosansko ozemlje???
Kazalo