Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.7 od 25 glasov Ocenite to novico!
Zakonske spremembe predvidevajo, da bodo v zasebnih apartmajih gostom ob namestitvah lahko ponujali zajtrk. Če bodo želeli ponuditi tudi kosilo in večerjo, pa bodo morali svoje objekte ustrezno opremiti za tovrstne storitve in registrirati gostinsko podjetje ali obrt. Foto: BoBo
Na ministrstvu so presodili, da so zasebni lastniki apartmajev, ki hrano pripravljajo v lastnih kuhinjah, nelojalna konkurenca hotelom in gostincem. Foto: Reuters

Dodaj v

Na Hrvaškem med počitnicami pri zasebnikih brez omejitev le še zajtrk?

Po veljavnem zakonu strogih meril ni treba izpolnjevati
13. maj 2018 ob 16:04
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Na Hrvaškem načrtujejo, da bodo morali zasebni lastniki apartmajev odpreti obrt za gostinstvo, če bodo želeli ponujati tudi kosila in večerje, in višje kazni za oddajanje na črno.

Hrvaško ministrstvo za turizem je ta teden začelo javno razpravo o predlogu sprememb zakona o gostinskih storitvah, s katerimi nameravajo "okrepiti konkurenčnost turizma".

Veljavni zakon lastnikom apartmajev omogoča, da svojim gostom ob namestitvah ponujajo tudi polni penzion, pri čemer pa jim ni treba izpolnjevati strogih meril, ki veljajo za restavracije in hotele. Na ministrstvu so presodili, da so zasebni lastniki apartmajev, ki hrano pripravljajo v lastnih kuhinjah, tako nelojalna konkurenca hotelom in gostincem.

Zakonske spremembe predvidevajo, da bodo v zasebnih apartmajih gostom ob namestitvah lahko ponujali zajtrk. Če bodo želeli ponuditi tudi kosilo in večerjo, pa bodo morali svoje objekte ustrezno opremiti za tovrstne storitve in registrirati gostinsko podjetje ali obrt, je objavljeno na vladni spletni strani.

Med drugim bodo gostinske storitve v skladu s predpisi lahko ponujali tudi vsi ponudniki storitev zdravstvenega turizma.

Prihaja tudi "robinzonska" namestitev
Na ministrstvu ocenjujejo, da je na Hrvaškem okoli 20.000 zasebnih lastnikov počitniških apartmajev, ki še niso uskladili svojih objektov s kategorizacijo turističnih namestitev iz leta 2007. Usklajevanje za večino ponudnikov namestitev pomeni dodatna vlaganja v kakovost storitev.

Novi zakon bo predvidoma omogočal nadaljevanje obratovanja vseh apartmajev, a tisti, ki ne bodo uskladili svojih objektov s kategorizacijo, ne bodo imeli pravice uporabe zvezdic kot označb kategorizacije, kar bo potencialne goste seznanjalo, da lahko pričakujejo nižji standard storitev. Uvedli bodo tudi nove oblike storitev v turizmu, kot je objekt za "robinzonsko" namestitev.

Prijatelji na obisku? Taksa tudi zanje.
Zakon predvideva tudi višje kazni za oddajanje na črno in za goste, ki ne bodo plačali turistične takse. Predvidena je okrepitev inšpekcijskega nadzora tudi v primeru obiskov ožje družine in prijateljev lastnikov apartmajev. Tovrstne nekomercialne uporabnike namestitev bo prav tako treba prijaviti in zanje plačati turistično takso.

Inšpektorji bodo lahko po predlogu sicer ponudnikom turističnih storitev omogočili, da brez kazni v določnem roku odpravijo nepravilnosti in pomanjkljivosti, ki bodo ugotovljene med nadzorom.

Ministrstvo pripombe in predloge glede zakonskega predloga zbira do 2. junija.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Jazst2
# 13.05.2018 ob 16:49
Če pridem na večerjo in kosilo k prijatelju bo mal težko reči, da sem koristnik polnega pansiona...
Ramus
# 13.05.2018 ob 17:30
Hotelski turizem na hrvaškem je veliko predrag, samo poglejte koliko vam želijo recimo na bližnjem Lošinju zaračunati v hotelu Aurora, za družino z dvema otrokoma, za sedem dni in zajtrk - 2.300 €

Bolano!
beninorc
# 13.05.2018 ob 18:35
tudi jaz ne.ne hodim na hrvaško.letos sardinija , lani korzika , predlani grčija itd itd.za isti keš dobim več.pa lepo se imejte na dopustu kjerkoli že boste.
hypatos
# 13.05.2018 ob 17:58
@Ramus - tudi Mercedes je predrag... na cesti pa jih kar mrgoli...

Nekaj je predrago takrat, ko ni prodano... vse ostalo je samo subjetivno misljenje.
velikibrat
# 13.05.2018 ob 18:28
Nimam teh problemov.
DAbears
# 13.05.2018 ob 17:33
Hrvati zelijo evropski standard a place 400 evrov

Bo treba kmal v medolin na ribice
FancyBoy
# 14.05.2018 ob 06:11
Vzames Hrvatom turizem...cez noc ratajo Moldavija.
dego47
# 13.05.2018 ob 18:00
Če pride še enkrat do krize,kar pri bedakih,ki vodijo nas in EU in cel svet ni nemogoče bodo s temi cenami pasli travo.
Qrac
# 13.05.2018 ob 21:53
če si želiš vintage počitnice za 100€/dan, greš na hrvaško .. tako tudi otroci vidijo kakšno tv smo imeli, ko smo bili majhni, omare, kopalnice itd
rudes
# 13.05.2018 ob 20:51
In? Se glih sekiram no. Da bi pa plačal hrčkom 2jurja 300 ojrov za dopust?

Za primerjavo. Jadralnopadalski raj v mediteranu, turški Oludeniz, stane okoli 600 ojrov po glavi. Polni penzion skupaj z letalsko karto. Pa plaža, kot uni Zlati rt na Braču, samo da x-krat večji. Cca vsaj 5 km. Plus ostala okolica in ponudba, in prijaznost. Crolandija? No way Hose!
infostriker
# 13.05.2018 ob 19:28
@DAbears
"Hrvati zelijo evropski standard a place 400 evrov
Bo treba kmal v medolin na ribice"


V SLO pa 600 €. Ful smo carji v primerjavi z Hrvati, sploh če pogledamo še na ostale stroške.
bilzerian
# 13.05.2018 ob 21:10
dokler za trajekt in avtocesto na hrvaškem plačam toliko, kot za polni penzion v grčiji, me na hrvaškem ne vidijo.
Bobr
# 13.05.2018 ob 19:00
Na Hrvaskem je tako kot povsod v Sredozemlju...imas krasne koticke in malo manj krasne. Je pa dejstvo da imajo turiste iz cele Evrope, tako da si pac lahko privoscijo. Isto kot nas Bled...lahko pljuvate kolikor hocete, ampak turistov bo vseeno polno...pa ne takih na poli salami in radenski.
beninorc
# 13.05.2018 ob 18:36
Hrvaska ima tako lepo morje da si tovrstno obnasanje lahko privosci! Pametni pa se prilagodimo in se gremo čehovsko varianto!

če ne greš drugam ne veš kako je drugod in kakšno morje imajo , je res.pst , pa plastike ni drugje he he he . mal heca ne škodi.lp
gyore92
# 14.05.2018 ob 07:33
Hrvati se nimajo EURA, potem bodo meli place 200eurov, ne 400.
Albatross
# 13.05.2018 ob 18:39
In kako bodo kršitve nadzorovali...
beninorc
# 14.05.2018 ob 19:06
beninorc

tudi jaz ne.ne hodim na hrvaško.letos sardinija , lani korzika , predlani grčija itd itd.za isti keš dobim več.

Korzika za isti keš? Prosim da ne lažeš in zavajaš folka. Na Korziki je vse razen (tople) pijače v (neturističnih) trgovinah tako pasje drago, da glava peče. Jaz še nisem dopustoval nikjer drugje, kjer bi bile cene tako zasoljene kot na Korziki. Pa je ravno tako bolj low, level avtokamp destinacija kot Hrvaška. Je pa ekstremno lepo, to se pa strinjam.

primer sem ti dal sardinijo in kje sem dopustoval nič drugega. mal nesporazumam ja. imaš prav z korziko , cene so res hude in ne povsod seveda.kot benetke.primerjava je z hotelom lošinj in hotel korzika..

@džeko
Saj to je, da o draginji na Hrvaškem nabijajo tisti ki dopustujejo v hotelih. In jim ni jasno da večina ljudi na Hrvaškem ne dopustuje v hotelih in da je takšno dopustovanje bistveno cenejše.

ma kej misliš da bom hodu na morje ku poljak al čeh pred 30 leti.pozabi. če grem na dopust bom užival in vsaj malo v lelu bil gospod.

beninorc

če ne greš drugam ne veš kako je drugod in kakšno morje imajo

Leta 2018 prav veliko takšnih, ki še niso bili nikjer drugje ravno ne boš našel. In folk še vedno rine na Hrvaško. Očitno le ni tako slabo kot se enim zdi.

tako opevana hrvaška za vas je res super , vem , ker je blizu in to je edini plus , pa še kak otok in morje , toda tudi to gre počasi mimo . naval turistov in sardina na plaži. hvala , ne ne.
pa sergioti ki kričijo itd itd .
vsak naj gre kamor mu odgovarja in naj bo srečen kjer je.samo , ne morit ostalih s to hrvaško , če ne morete nikamor drugam.lp
Bojan18
# 13.05.2018 ob 23:45
Jz bom še naprej oddajal na črno - tako kot vsa leta doslej. Hrčkom bom pa dal tisti drobiž za takso. In hrano bom iz SLO prnesu sabo, k včasih Vzhodni Nemci. :-)
Ljudstvo
# 13.05.2018 ob 22:07
Najbrž bodo morali registrirati tudi kmetijsko dejavnost za opravljanje velike potrebe gostov v apartmajih.
Ramus
# 13.05.2018 ob 21:35
kjer jim škrti in nemarni turisti nižjega srednjega sloja uničujejo okolje ter kakovost življenja, pač morajo dvigniti cene.

Seveda morajo potem računati na bogatejši razvajeni sloj, ki troši več, fa je številčno manj in je tudi manj stanoviten, oziroma zvest istim lokacijam,.... rezultat je potem takšen, da izgubiš tisti zvesti srednji sloj, bogata elita se te pa tudi dokaj hitro naveliča,....

Razen če te moti trenutna gužva, ker imaš lastno nepremičnino na Jadranu in ti dolj visi za vse ostale,... oziroma ti kvarijo tvojo idilo ;)
Skippy
# 13.05.2018 ob 17:37
@Ramus
glede na to, da z lahkoto razprodajo namestitve, očitno ni bolano. Kvečjemu je še prenizka cena.
sejnik
# 14.05.2018 ob 08:17
>>> Če ne bo meje kmalu in bodo v EU je potem super s s sabo vzeti veliko hrane in ne kupovati v njihovih trgovinah ki so 20-30% dražje kot pri nas!

Hrvaška je že skoraj 5 let v EU, vzemi s seboj kar hočeš.
zapravico
# 14.05.2018 ob 07:58
Hrvati bi radi nazaj bogate nemce,ki so jim pred leti pobegnili ravno zaradi prevelikih cen
zapravico
# 14.05.2018 ob 07:55
Tudi za nemce je predrago
aaa
# 14.05.2018 ob 07:09

beninorc

tudi jaz ne.ne hodim na hrvaško.letos sardinija , lani korzika , predlani grčija itd itd.za isti keš dobim več.


Korzika za isti keš? Prosim da ne lažeš in zavajaš folka. Na Korziki je vse razen (tople) pijače v (neturističnih) trgovinah tako pasje drago, da glava peče. Jaz še nisem dopustoval nikjer drugje, kjer bi bile cene tako zasoljene kot na Korziki. Pa je ravno tako bolj low, level avtokamp destinacija kot Hrvaška. Je pa ekstremno lepo, to se pa strinjam.
weylakuc
# 15.05.2018 ob 14:05
Makarska je fajn samo kaj ho prideš zjutraj na plažo pa če tudi si ob 8:00 tam, je pred tabo že vse polno bosancev ki so se vozili od sredine noči in so tam že nekaj ur... potem te malo mine ležat 20cm stran od sosednje brisače in vsakič ko prideš iz vode so 10cm bližje dokler na koncu sosed skoraj ne leži na tebi.

Ampak njim je to fajn, nam/meni pa malo manj. Zato je res škoda da ob resnično lepih plažah preprosto ne moreš uživati.
elGoyc
# 15.05.2018 ob 14:04
@aaa
Kakšna je tvoja definicija "najlepše obale"
Po svojih izkušnjah se skoraj povsod najde kakšen lep in zanimiv kos obale, celo ob italijanski jadranski, ki je sicer znana kot nasad sončnikov.
Prek 90% hrvaške obale so ostre skale, ježi in beton ostalih 10% pa je natrpanih z turisti.

Sam bi sicer umrl od dolgčasa, če bi moral biti 7 dni klasično na morju na morju, ko se prestavljate od apartmaja do plaže in nazaj.
Še manj si sredi poletja predstavljam bivanje v hotelu, v toplice sicer grem vsaj dvakrat na leto malo polenuharit in pregret kositi v bazene in savno.
Je pa potrebno povedati, da sta recimo Aurora in Punta na M. Lošinju nivo višje od kateregakoli našega 4* hotela, kjer me moti predvsem hrana na nivoju boljše menze, zato se mi cene med sezono nikakor ne zdijo pretirane.
kohar38
# 14.05.2018 ob 18:18
baje so že maja v Istri bile cene nabite. Kafe 3,20 eur, kaj češ
zapravico
# 14.05.2018 ob 07:56
V glavnem spet bo vlada bala lasten narod
politik kritik
# 14.05.2018 ob 05:04
Heh, morje je prav povsod isto, pa naj bo to na Antarktiki, Aziji, ali pa na hr. Dejansko pa je na hr velik problem se po tistih skalah splazit v vodo.

Skratka trg se bo prej ali slej zasičil. Zadnjič sem nekje prebral podatek, da imajo npr. v Rimu 9 - 10 milijonov turistov letno. In se s te številke ne premaknejo, pa četudi zorganizirajo največji verski festival (Jubilejno leto 2016). Skratka zasičen trg.
zigadr
# 15.05.2018 ob 12:02
Ko voli nek izvoli
Fleaa
# 15.05.2018 ob 09:15
Ipak je to balkan kakor koli obrneš in od vas samih je odvisno kako se boste znajdl in kako boste na koncu skoz pršli...
je pa normalno, da naivnim turistom vsepovsod zaračunavajo novi APP davek (AkoProđeProđe)
pica v Dubrovniku če jo plača domačin je na računu avtomatsko -40% .... Žičara Dubrovnik - Cable Car "redna" cena 150HRK, če jo kupi domačin 15HRK....
v glavnem cene so ostale enake, samo APP se je povišal....
Hik
# 14.05.2018 ob 09:34
bilzerian
dokler za trajekt in avtocesto na hrvaškem plačam toliko, kot za polni penzion v grčiji, me na hrvaškem ne vidijo.

Najprej te nategnejo, potem pa se še hvališ s tem. Polni penzion v Grčiji ni vreden pol toliko :)
Mirko Tipka
# 14.05.2018 ob 08:18
zato pa ne hodim na Hrvaško, ampak malo dlje na all inclusive za isto ceno
aaa
# 14.05.2018 ob 07:51
@džeko
Saj to je, da o draginji na Hrvaškem nabijajo tisti ki dopustujejo v hotelih. In jim ni jasno da večina ljudi na Hrvaškem ne dopustuje v hotelih in da je takšno dopustovanje bistveno cenejše.
džeko
# 14.05.2018 ob 07:37
Ma kaj neki pišete.....jaz grem ne Hrvaško v apartma. Dam 50 € na dan. To pride 350€, v prtljažnik napokam vse živo iz vrta...za en teden.
Torej.....max poraba 400-500 € za en teden. Ti ni tako slabo ali ne???
Je pa res, da greva na Hrvaško 1x na leto. Ostalo je Italija, Španija, Grčija pride še sedaj, gledava na še na Šri Lanko in podobno.....tako, da za poletje je še Hrvaška, ampak se vseeno sprašujem kako dolgo še? Paše nama ker je blizu in za naju še vedno poceni......res pa je, da si doli nimaš kaj početi......razen pijane mladine in alkohola.
SpicyWeiner
# 13.05.2018 ob 20:55
Ramus
Hotelski turizem na hrvaškem je veliko predrag, samo poglejte koliko vam želijo recimo na bližnjem Lošinju zaračunati v hotelu Aurora, za družino z dvema otrokoma, za sedem dni in zajtrk - 2.300 €


Pravilno. Pa še dodatno bi morali zvišati cene. Če nočejo Hrvati doživeti usode Mallorce in drugih krajev, kjer jim škrti in nemarni turisti nižjega srednjega sloja uničujejo okolje ter kakovost življenja, pač morajo dvigniti cene.
fantasycamp
# 13.05.2018 ob 18:23
Če ne bo meje kmalu in bodo v EU je potem super s s sabo vzeti veliko hrane in ne kupovati v njihovih trgovinah ki so 20-30% dražje kot pri nas!
Škombro
# 16.05.2018 ob 21:43
To me je resnično zabolelo; skoraj kot premik najbolj oddaljene črne luknje za 2 mm v smeri cigare...
zozozo
# 13.05.2018 ob 22:01
če ne greš drugam ne veš kako je drugod in kakšno morje imajo , je res.pst , pa plastike ni drugje he he he . mal heca ne škodi.lp

No, jaz sem bil marsikje drugje. Pe še vedno Hrvati imajo najlepše morje. Čeprav se zelo trudijo, da bi ga uničili z nenadzorovano zazidavo.
magjack
# 15.05.2018 ob 12:59
plaza? nekateri tukaj res niste gladki...kaksna plaza? a za sardince? coln/jadrnica in gasa...ne pa plaza...jao
Wasabi
# 14.05.2018 ob 21:16
Hotelski turizem na hrvaškem je veliko predrag, samo poglejte koliko vam želijo recimo na bližnjem Lošinju zaračunati v hotelu Aurora, za družino z dvema otrokoma, za sedem dni in zajtrk - 2.300 €

Bolano!


@RAmus,

nič ni bolano, primerjaj primerljiv hotel (4 zvezdice, pa ne grške 4 zvezdice), 40 m od plaže na kakšnem drugem sredozemskem otoku z zdravilno klimo in boš videl, da to v visoki sezoni sploh ni drago. Zdaj, če ti nimaš, še ne pomeni, da je drago.

Podobna dilema, a je Ferrari za 120 jurjev drag ali poceni? Kakor za koga, dokler jih prodajajo, definitivno ni predrag. Tako je pa tudi s turizmom.
aaa
# 14.05.2018 ob 06:55

beninorc

če ne greš drugam ne veš kako je drugod in kakšno morje imajo


Leta 2018 prav veliko takšnih, ki še niso bili nikjer drugje ravno ne boš našel. In folk še vedno rine na Hrvaško. Očitno le ni tako slabo kot se enim zdi.
aaa
# 16.05.2018 ob 07:13

elGoyc
Kakšna je tvoja definicija "najlepše obale"


S tem sem misli, da ima edino hrvaška takšno obalo, da lahko greš kar nekam na blef, brez da si pogledaš kam bo sploh šel i boš hitro kaj pametnega našel. Seveda za moj okus. Isto sem počel (šel tako na blef) po Grčiji, Italiji, Črni Gori in Španiji. Enostavno zabušiš dneve in ne najdeš nič (dobro čez Črno Goro si hitro). V Italiji mi je celo enkrat en domačin, ki sem ga spraševal, kje imajo lepo morje rekel, da sem v napačnih krajih za kaj takega. Oz, da naj grem na Sardinijo. Če od Italjanske in Španske obale nisem niti pričakoval kaj dosti, pa od grške sem. Pa ni kaj boljše. Razen Halkidikija je bilo za silo samo še na Peleponezu vzhodno od Napflija. Ampak res za silo. Seveda pa takčih plaž, kot so na Halkidikiju, Sardiniji.... na Hrvaškem ne najdeš.
aaa
# 15.05.2018 ob 08:17
beninorc

tako opevana hrvaška za vas je res super , vem , ker je blizu in to je edini plus , pa še kak otok in morje , toda tudi to gre počasi mimo . naval turistov in sardina na plaži. hvala , ne ne.
pa sergioti ki kričijo itd itd .
vsak naj gre kamor mu odgovarja in naj bo srečen kjer je.samo , ne morit ostalih s to hrvaško , če ne morete nikamor drugam.lp


Spet totalna vzvišenost. Pa kaj ti ni jasno, da tudi tisti ki hodimo na Hrvaško gremo še kam drugam. Jaz se sploh ne spomnim kdaj nazadnje nisem bil še kje drugje. Ja in na Hrvaško grem zato ker ima res lepo morje. In ne zato ker je blizu. Za moj okus ima v povprečju celo najlepšo obalo v Evropi. Italjanska je i izjemo Salenta in Sardinije obupna. Francoska tudi z izjemo Korzike. V Španiji imaš Costa Bravo, Ibizo in Mallorco. Ostalo je obup. Porugalska je ledenica. Grška obala je z izjemo Halkidikija in nekaterih otokov tudi bolj tako. V bistvu je po večini prav zanikrna, zanemarjena. O Črni Gori raje ne bi. Če mene kaj moti na Hrvaškem je slaba založenost trgovin in obupna hrana. Tu pa je Hrvaška z naskokom najslabša.
zapravico
# 14.05.2018 ob 08:00
Avtodom in gas v Albanijo
KosmataPazduha
# 13.05.2018 ob 20:55
Hrvati zelijo evropski standard a place 400 evrov


mi mamo standart že 14 let, pa mamo 600€! In pol smo mi kao malo jači proti njim ane.
en hrvat na morju oddaja apartma 2-3 mesce in pol lepo živi celo leto brez, da bi mignil z prstom, medtem ko se večina janezov j***** na 3 smene za 850€, da lahko potem za en teden grejo dol na morje in pijejo mercator pivo za 80 centov. In ta isti slovenec bo najbrž spet volil sds na volitvah. ŽIVELA SLOVENIJA!
aaa
# 15.05.2018 ob 07:30
beninorc

ma kej misliš da bom hodu na morje ku poljak al čeh pred 30 leti.pozabi. če grem na dopust bom užival in vsaj malo v lelu bil gospod.


No to pa je vzvišenost. Enim ni jasno, da vsi ne uživamo v istih stvareh in da ljudje ne hodimo na Hrvaško kampirat zato, ker nimamo za hotel, ampak zato ker v tem uživamo. Mene npr. ne spraviš v hotel, pa če je zastonj. Bajto na morju imam celo možnost dobit zastonj. In sem bil samo enkrat za par dni. Hvala lepa. Če si vajen kampirat ti enostavno bit v bajti ni dopust. Prekempiral sem že celo južno evropo z izjemo Albanije. In ne boš verjel. V veliki večini ne vidiš v kampih čehov in poljakov.
Don Redshield
# 14.05.2018 ob 12:26
Največji poznavalci razmer na Hrvaškem so tisti, ki tja sploh ne hodijo. Paradoks. Mi ki tja zahajamo pa lahko primerjamo z ostalimi državami, ker hodimo tudi tja. Žal za enake tako kot penzionske in izven penzionske ponudbe je HR cenejša. Facti bruti
NoriGoban
# 13.05.2018 ob 18:34
Hrvaska ima tako lepo morje da si tovrstno obnasanje lahko privosci! Pametni pa se prilagodimo in se gremo čehovsko varianto!
Kazalo