Prihodki v prvih šestih mesecih so znašali 14,56 milijona evrov, kar je za približno šest odstotkov manj kot v lanskem prvem polletju. Upadu poslovnih prihodkov so se na Aerodromu Ljubljana prilagajali na strani poslovnih odhodkov in tako ustvarili 1,98 milijona evrov čistega dobička, kar je kljub upadu prometa za osem odstotkov več od načrtov. Za lanskim polletnim rezultatom pa je ustvarjen dobiček zaostal za slabe štiri odstotke. Foto: BoBo
Prihodki v prvih šestih mesecih so znašali 14,56 milijona evrov, kar je za približno šest odstotkov manj kot v lanskem prvem polletju. Upadu poslovnih prihodkov so se na Aerodromu Ljubljana prilagajali na strani poslovnih odhodkov in tako ustvarili 1,98 milijona evrov čistega dobička, kar je kljub upadu prometa za osem odstotkov več od načrtov. Za lanskim polletnim rezultatom pa je ustvarjen dobiček zaostal za slabe štiri odstotke. Foto: BoBo

Domači prevoznik je namreč prepeljal manjše število potnikov od načrta, na tujem trgu pa načrtovano povečanje števila frekvenc in nadomestitev manjših letal z večjimi nista bila v celoti realizirana, poleg tega je bila junija nenadoma ukinjena linija v Prago.

Na splošno se gospodarsko-politična situacija v Sloveniji in širše v Evropi odraža v manjšem številu poslovnih in turističnih potovanj, pojasnjujejo na Letališču Jožeta Pučnika. Ob tem dodajajo, da so s prilagajanjem cen in večjimi dejavnostmi za pridobitev novih trgov želeli privabiti nove prevoznike, a so ti zaradi visokega tveganja za slabo polnjenje letal previdni pri vzpostavljanju novih povezav s Slovenijo.

V pričakovanju novega nizkocenovnika
Letos na brniškem letališču kljub temu pričakujejo prihod novega nizkocenovnega prevoznika, ki načrtuje vzpostavitev redne linije na destinacijah London Luton in Charleroi. "Vendar pa zaradi gospodarske krize, predvsem pa pomanjkanja sistemsko zagotovljenih promocijskih sredstev za povečanje prepoznavnosti Slovenije v tujini boljših rezultatov naših aktivnosti v letošnjem letu predvidoma še ne bo," pojasnjujejo na Aerodromu Ljubljana.

Zato bodo tako pri obsegu prometa kot pri prihodkih zaostajali za načrtom. Kot opozarjajo na letališču, za prevoznike niso pomembne le cene in kakovost storitev letališča, temveč so potrebna vlaganja v promocijo na tujih trgih, da se zagotovi prepoznavnost in s tem zanimanje za potovanja v Slovenijo. "Teh sredstev Aerodrom Ljubljana ne more in niti ni dolžan zagotoviti sam, turistično gospodarstvo in državne institucije pa za to nimajo sredstev oziroma možnosti," dodajajo.