Prevozna sredstva
Začetki tega več kot 11 milijard ameriških dolarjev vrednega projekta segajo v leto 2000. Foto: Reuters

Dodaj v

Ekspresni vlak - čas potovanja z ure skrajšali na 14 minut

Novi vlak bo vsak dan prepeljal 80.000 potnikov
22. september 2018 ob 14:34
Hongkong - MMC RTV SLO, STA

V Hongkongu so odprli novo železniško povezavo za hitri vlak, ki bo to posebno administrativno območje povezoval s preostalo Kitajsko. Čas potovanja na odseku bodo z njim skrajšali z ene ure na 14 minut.

Novi vlak bo lahko vsak dan prepeljal 80.000 potnikov med finančnim središčem Azije in pokrajino Gvangdong. Danes so se na prvo vožnjo podali povabljeni gostje, med njimi visoki predstavniki politike in gospodarstva, od nedelje pa bo vlak vozil po rednem voznem redu.

Začetki projekta segajo v leto 2000, ko so idejo prvič predstavili javnosti, nato pa so njegovo dokončanje zaradi različnih dejavnikov večkrat predstavili. Med razlogi so bili nasprotovanje lokalnih prebivalcev zaradi hrupa, naraščanje stroškov in nasprotovanje javnosti megalomanskemu projektu.

Kritike niso potihnile vse do odprtja. Pred terminalom je med slovesnostjo protestiralo nekaj ljudi, ki oblastem očitajo neracionalno trošenje denarja. Kot so dejali, vrednost projekta ne upravičuje njegovega finančnega obsega.

D. S.
Prijavi napako
Komentarji
Geres*
# 22.09.2018 ob 14:43
Kaksna pa je razdalja, ki jo bo v teh 14 minutah prevozil? Hitrost? Zelo pomanjkljiv clanek.
fantasycamp
# 22.09.2018 ob 14:58
Članke pišejo pomanjkljivo da se mi vključimo in naredimo raziskavo, RTV skrbi da tudi mi razmišljamo namesto njih!
Kako pametno uporabljajo davke ljudi..

Kmalu bo članek samo vlak in Kitajska potem pa dopolni...
Adanos
# 22.09.2018 ob 15:34
No, no ... saj tudi pri nas bo bolje, ko bodo enkrat končali ta 10-letna dela. Potem bo vožnja s potniškim vlakom od MB do LJ namesto 2 h 50 min mogoče trajala samo še 2 h 40 min. Če bomo imeli res srečo, morda celo samo 2 h 35 min. Za 15 minut se pa že splača potrpet 10 let in kdo ve koliko nakradenih milijard.
RayManzarek
# 22.09.2018 ob 15:23
Eno je, da so novinarji nesposobni napisati nek celoviti članek. Drugo pa je, da tudi če bi ga znali, ga v tem primeru ne bi napisali, ker ta CN vlak v 15 min. prepotuje razdaljo nekje MB - CE. Razlika je, da dnevno prepelj 80.000 potnikov, v 15 min. Pri nas pa vreča brez dna z imenom SŽ potrebuje 1+ uro in le za vzorec potnikov. So si pa podobni pri plačah direktorjev. Glede na realizacijo bi naši iz SŽ, v primerjavi z direktorji iz CN, morali imeti 12€ plače (malica in potni vključeni).

PS: vlak Guangzo - Donguang - Šenzen ga je pičil 200+ km/h, pa to ni bila najhitrejša varianta. Pri nas pa dizlače in stare elektrače, kljub potrošenemu davkoplačevalskem dnarju.
Lupo
# 22.09.2018 ob 19:08
Franc Jožef je zgradil železnico...

...Miro Cerar pa maketo!
mojenovoime
# 22.09.2018 ob 16:57
Veliko ljudi iz MB in CE hodi na delo v Ljubljano. Ampak valda ne bodo šli z vlakom, saj niso nori! Jaz hodim na delo v MB iz LJ. Valda ne z vlakom.
Če bi meli hitri vlak da v max eni uri pridem do MB, pa z veseljem, število potnikov bi močnk zraslo
zapravico
# 22.09.2018 ob 14:47
Koliko bi rabil iz ljubljane do trsta?
xes
# 22.09.2018 ob 19:35
Mi nimamo železnic v pravem pomenu te besede... mi imamo muzej na prostem, ki se mu reče slovenske železnice.
Lion007
# 22.09.2018 ob 20:24
Mi pa enga drugega tira nismo zmožni zgraditi kot 2 tirnega leta 2018/2019
DrKult
# 22.09.2018 ob 18:00
Po drugi strani se je moj potovalni čas do Ljubljane za dobrih sto kilometrov ored kratkim podaljšal iz 3h 20min na 3h 45min. Zakon.
social
# 22.09.2018 ob 16:06
Razmišljam enako, kot nekateri pred menoj, članek obupen, nepopolen, ugotavljam da je na tem portalu vedno več takih člankov, samo da se nekaj napiše. Potem običajno v google prekopiram imena mest, ki so navedena in nikoli ne najdem nič, ker tudi imena niso napisana pravilno. Primerno bi bilo, da je tisti ki je napisal članek podpisan z imenom in priimkom.
'' Guangdong'' !!!
https://en.wikipedia.org/wiki/Guangdong
.kiwi
# 23.09.2018 ob 00:44
Primerjave s Slo so resnično neprimerne.

Gre za linijo, ki povezuje 3 mesta z 10mio previcalci (Guanzhu, Shenzen, Hong Kong). Celotno urbano območje ima najbrž čez 40mio prebivalcev. In za toliko ljudi se splača delat take zadeve - kot je napisano v članku pričakujejo 80.000 potnikov na dan.

Lj in Mb skupaj nimata niti 0,5mio prebivalcev in posledično ni niti večjega števila potnikov.

Realna primerjava bi bila, če bi pogledali kakšen vlak vozi med dvema kitajskima mestoma velikima kot Lj in Mb.
mertseger
# 22.09.2018 ob 23:39
Med Hong kongom in Guandongom je ca. 130 km podobno kot Lj- Maribor. In to v 14 minutah čisto nepredstavljivo za Slovenijo naslednjih 100 let. Da bi imeli to pri nas se ne bi nihče več z avtom vozil.
Reptilij
# 22.09.2018 ob 18:33
Prenova Slovenskih železnic je del večjega Načrta, za katerega sem pooblaščen, da vam ga delno razkrijem.
Reptilčki bodo hoteli v živo videti tudi zgodovinske železnice in zato res ne smemo pustiti, da nam vse skupaj propade. Kakorkoli obrnemo, so SŽ še vedno delujoče in ponujajo unikatno izkušnjo ...
Sheppard22
# 23.09.2018 ob 01:45
nase bi mogli na kitajsko malo poslat se ucit :)
miro789
# 22.09.2018 ob 18:48
Hitri vlak LJ - MB že zdaj vozi uro pa še mau. Vsekakor pod 2 uri.
themetun
# 22.09.2018 ob 17:11
Pri nas pa imajo vlaki namesto 14 minut eno uro zamude.
kolkrkaplc
# 23.09.2018 ob 08:37
Vlak pelje med 200 in 350 km na uro. Do Guangzhoua potrebuje 48 minut.
Omenjenih 14 minut je do Futiana, na 26 km odseku.
social
# 22.09.2018 ob 16:22
Nekaj boljših člankov:
https://www.palmbeachpost.com/business/h
ong-kong-opens-high-speed-rail-link-with-mainland-china/py6EdVnm6GPDudT39JaWvK/

https://www.aljazeera.com/news/2018/09/p
rotests-hong-kong-high-speed-rail-link-china-180922092549498.html

https://qz.com/1396701/everything-you-need-to-know-about-taking-hong-kongs-new-high-speed-rail-to-china/
dunbar
# 24.09.2018 ob 13:54
an - kaj pa to? Ko so gradili avtocesto, bi še zraven zgradili progo za hitre vlake. Kdo pa pravi, da je treba skozi savski in savinjski labirint lazit kot so to počeli za časa Marije Terezije?

Koliko znaša maksimalen dovoljen naklon železniške proge, kolega gradbenik?
Banban
# 24.09.2018 ob 10:34
Pan, ok, razumem. Slovenija ima zahebano geografijo. Cez mejo, se iz trsta v firenze peljem 3h. Dobrih 400km ceste, preko blatne beneske lagune, cez in pod apenine.....brez tezav.

Pa se, sodobni vlaki, taljanske freccie in francoski TGV pospesujejo in zavirajo nezaznavno. Potovanje s temi vlaki je popolnoma nespektakularno, ker nimas nobenga jasnega obcutka, kako hitro gres. Cist drugace kot pr nas, ko se vlaka srecata, pa cloveka lahk kap rukne.

Ima pa to svojo plat, ki jo Slovenci tezko pogoltejo. Trst firence trst, s presopom v mestrah, z rdeco puscico, 120€. Z nakupom v naprej, nekaj prihranis. Slovenc bo valda sel s svojim dizlom....
pan
# 23.09.2018 ob 11:54
Ajde, veleumni šank strokovnjaki!
Da vidim, kako si predstavljate enourno vožnjo z vlakom iz MB v LJ - skozi slovenski geografski labirint (beri: Zidani most) ???....in še vse ostalo vmes !!!
Kaj naj vlak - od Maribora, pa do Poljčan (recimo) pospešuje na 250km/h - potem pa do Celja (prva postaja) znova silovito zavira ???
Pa saj bi polovica potnikov kozlala od muke - preostanek, pa bi cvilil od strahu!!!
Za božjo voljo - pa saj Slovenija ni Nizozemska!!!
Ali sever Nemčije,...ali,......
.....maaahhhh,.....v rit nabrcat vse učitelje, ki so vas učili zemljepis (da so vam šenkali tiste dvojke na lepe oči).ž
Raaaaaaaaazen - seveda - če ima kdo v mislih podzemno varianto na isti (direktni in vodoravni) relaciji - ki bi davkoplačevalce stala približno toliko, kolikor stane pol letnega vojaškega proračuna za ameriško vojsko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fleaa
# 24.09.2018 ob 14:19
ko bo vlak iz Jesenic prišel v Ljubljano v 15ih minutah, se bom pa tudi jaz z veseljem z njim peljal...
pina1
# 24.09.2018 ob 06:32
To sem jaz nekje včeraj brala...Ampak je pisalo, da bo vlak povezoval Hongkong in Peking in bo čas vožnje na tej progi skrajšal za 15 ur. Tako bo potnik namesto 24 ur potovanja , potreboval le 9 ur..
Adanos
# 24.09.2018 ob 01:38
pan - kaj pa to? Ko so gradili avtocesto, bi še zraven zgradili progo za hitre vlake. Kdo pa pravi, da je treba skozi savski in savinjski labirint lazit kot so to počeli za časa Marije Terezije?
sempetrc
# 22.09.2018 ob 19:36
Počakajo naj na naš 2. tir!
me4uall
# 23.09.2018 ob 19:54
Članek je res precej površen (nič novega), vseeno pa sem mislim da moram braniti pisca glede kitajskih imen. Ampak ne!

Nekdo pred menoj (@social) je omenil, da je narobe napisano ime kitajskega mesta 广州市 in da je pravilno Guangdong. Res je v angleščini je Guanagdong.
Pisec članka je angleško ime, brez kakšnega večjega napora in preverjanja (kot cel članek) po svoje poslovenil in naredil iz imena spakendranščino - Gvangdong,

Pravilno po slovensko pa je seveda - Guangdžov!
pan
# 23.09.2018 ob 12:01
@1970b

26 km v 14 minutah.

https://www.thb.gov.hk/eng/policy/transport/policy/colocation/921700405_Eng_spread.pdf
+2


Je to sploh kakšna hitrost???
Z avtomobilom po slovenskih avtocestah, v teh 14 minutah, lahko prevoziš še nekaj več, pa ni treba kršiti omejitev hitrosti!
Franc 1952
# 23.09.2018 ob 10:43
Zanimivo bi bilo, koliko krat se v tistih 14. minutah ustavi - koliko ima postaj? Nobene! Pospešuje 7 minut, zavira 7 minut!:)
Kazalo