Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 15 glasov Ocenite to novico!
Nemčija slovi po izjemno učinkovitem javnem prevozu. Foto: EPA

Dodaj v

Javni prevoz v Leipzigu: "Dovolj norosti zaradi cen goriva. Čas je za spremembo."

Ena najboljših mrež javnega prevoza v Nemčiji
12. april 2012 ob 11:53
Leipzig - MMC RTV SLO/STA

Vozniki v Leipzigu lahko do petka brezplačno uporabljajo javni prevoz, namesto vozovnice morajo pokazati le prometno dovoljenje svojega vozila, brezplačno pa se lahko peljejo tudi njihovi družinski člani.

Gre za domiselno tržniško potezo mestnih oblasti v Leipzigu, ki ima eno najboljših mrež javnega prevoza v Nemčiji. "Dovolj norosti zaradi cen goriva. Čas je za spremembo," se je glasilo geslo, s katerim so oglaševali akcijo.

Središče polmilijonskega mesta je prepredeno s progami modro-rumenega električnega tramvaja, predmestja pa so povezana s progami avtobusov in vlakov. Številna postajališča so opremljena z elektronskimi napisi, ki prikazujejo čakalni čas.

Ankete so pokazale, da se nemški vozniki za uporabo javnega prevoza največkrat odločijo, da privarčujejo pri stroških za gorivo in da se izognejo prometnim zamaškom.

V Nemčiji se je prejšnji teden razvnela razprava, ali bi se moralo povračilo za stroške prevoza na delo povečati zaradi vse dražjega goriva, a je finančno ministrstvo to možnost zavrnilo.

A. K.
Prijavi napako
Komentarji
Deprofundis
# 12.04.2012 ob 12:07
Avto kot prevozno sredstvo je itak največja glupost modernega človeka. V vozilu, predvidenemu za pet oseb, se v večini primerov vozi en. In potem imaš polno teh neizkoriščenih pločevinastih kišt, ki v mestu delajo samo sranje in gužvo. Ma kak avto, prosim vas lepo.
johann
# 12.04.2012 ob 12:07
Ja, ja, ko pogledamo javni prevoz pri nas v Mariboru, pa kako so linije speljane, bi se ljudje vseeno vozili z avti, pa če bi jim še plačali za uporabo avtobusov.
mikic007
# 12.04.2012 ob 14:10
Za bralce brez obcutka za sarkazem, govoril sem o nasi revscini v glavah. Ploskamo cloveku, ki gradi drage sportne objekte in garazne hise ter pljuvali zensko, ki je govorila o tramvaju.

To je nasa realnost, kot je realnost to, da je avto svetinja. Jaz ga nimam, uporabljam javni prevoz in prisparam vsaj 3000€ letno. In sem zadovoljen. Zal vsak te mosnosti nima, se posebej, dokler bo splosna klima v Sloveniji tako naklonjena osebnim vozilom.
lo_pa__ta
# 12.04.2012 ob 12:56
za 99% vozenj bi vecina ljudi komot imelo mali avto, z maksimalno hitrostjo 120, 40 konjev in porabo 2l/100 km (pa jih sploh ne delajo)...ce bi se v taksnem se vozila po dva namesto eden bi bila cena se toliko manjsa...se sedaj pa se dobi mali avtocek ki zmajsa porabo zapolovico napram zdajsni (skupni stroski so pa se nizji, saj je vzdrzevanje cenejse)

da ne govorimo da bi pol ljudi lahko slo s kolesom za tist kilometr dva k ma do sluzbe

tko pa k hoce vsak met 3t velk terenc za v mesto (terenc + mesto = totalni nemisel, idiotizem)
katerem se pravaza sam...pa naj tut placuje ta luksuz...zato, ker je folk tako postopaski in nima obcutka za zmerno porabo, bi bilo potrebno bencin se dodatno obdavcit in z dodadnim denarjem placati ucinkovitejsi javni prevoz, kaksno bolnisnico ...itd
mikic007
# 12.04.2012 ob 12:00
Bedaki. Avto je edino prevozno sredstvo sodobnega svobodnega cloveka. Naj raje subvencionirajo bencin, ne pa bedastega tramvaja. Bodo morali pogledati v razvito Slovenijo, kjer vemo, kaj rabi sodoben clovek - avto, cesto in garazno hiso. Ma kak javni prevoz, prosim vas lepo.
tinesi
# 12.04.2012 ob 21:38
Ja ampak Ljubljančani mate avto namest marele in tu je glavni problem..
uiophjk
# 12.04.2012 ob 14:44
ali bi se moralo povračilo za stroške prevoza na delo povečati

stavek je zavajajoč, saj Nemčija povračila stroškov prevoza na delo, kot ga imamo pri nas, praktično ne pozna. Se pa stroški prevoza štejejo kot davčna olajšava in verjetno je govora o tem.
kingstone
# 12.04.2012 ob 14:30
jst bi mestni IN primestni promet dal zastonj. pa linije bolj pogoste, sploh primestne.
marsikomu se NE splača voziti se z javnim prevozom, ker je predrag in neflexibilen. le tako bomo motivirali ljudi da se usedejo na vlak / avtobus.
in veliko bi naredili za okolje in postali malce bolj neodvisni od te smrdljive nafte...
lintvern
# 12.04.2012 ob 18:29
Po mojem mnenju bo počasi treba spremeniti percepcijo kaj Avto je. To ni nekaj, kar si lastiš (in imaš ves dan parkirano doma/pred službo), ampak da je to nekaj kar najameš ko rabiš, ko ne rabiš več, prepustiš naslednjemu. Seveda to velja bolj za urbane predele, kjer je koncentracija "teh stvari" večja. Težje bi vzpostavili tak sistem drugje. Mislim, da je bila na londonskem metroju oglaševalska kampanija enega od ponudnikov izposojevalcev avtomobilov, ki se je načrtno usmeril v "navadne" prebivalce Londona in ne v turiste in dnevne obiskovalce - v smislu najameš avto, ko rabiš kaj prepeljat, ko greš za vikend iz mesta ipd. Različne zgodbe so bile.
Slovenc123
# 12.04.2012 ob 13:50
Uprimo se naftnim koropracijam in lobijem, ki nam uničujejo življenje!
focus
# 12.04.2012 ob 16:24
ja, slovenija je res še daleč od takega pristopa... tako s politično strategijo, kot z navezanostjo ljudi na svoje jeklene konjičke. javni potniški promet je v zelo slabem stanju, kar je velika ovira tisti, ki bi radi 'presedlali' iz avta na alternative. tu se zbirajo pozivi za izboljšanje JPP, ki bodo junija predani pristojnemu ministrstvu; vsako mnenje, pobuda, ideja ali kritika je dobrodošla!
valcek2010
# 13.04.2012 ob 12:17
vi nimate pojma
v enem tramvaju se pelje 30 ljudi, dugače bi bilo 30 avtomobilov na cesti, prvič hitreje prideš kot z avtom, in še koga srečaš na tramvaju

idite na duja pa se vozite z javnim prevozom, pa boste videli kako se je peljati 80km na uro po podzemniin si od enega konca dunaja do drugebga v pol ure, tramvaj je za turiste

avtobusni so točni, kako je napisano na sporedu, poleg tega so avotbusi na plin ali na vodik

slovenija ne more uspet ker slovenci mislijo da mora imet vsak avto in brez avta ne more, zaqto ker niamm jurejenega, točnega javnega prevoza, pa še preden prideš do busa minte 10 minut, ker zamuja še dodatnik20 minut čakanja, pol pa prej pridem peš,

avto vas stane okoi 200€ na mesec, javni prevoz na dunaju pa nekje 60€ na mesec
antartide
# 12.04.2012 ob 23:08
Ko se bodo meščančki zaradi imidža nehali preseravati z velikimi terenci, ki jih (mimogrede) sploh ne znajo voziti, še manj izkoristiti, pa se bo to poznalo tudi na prometni urejenosti Ljubljane in drugih večjih mest.
Insider
# 13.04.2012 ob 21:05
@GorazdR
Sicer je to tudi na marsikaterem v LJ, če smo popolnoma realni. Je pa res, da marsikdaj kaže napačne podatke.
zvoneCH
# 13.04.2012 ob 00:04
In pol se vsedes v bus oziroma tramvaj ter si tole zaspilas in je vse spet v rozicah:-):-)
http://www.youtube.com/watch?v=i4F3GW-Ximg&feature=youtube_gdata_player
mikic007
# 12.04.2012 ob 20:41
Tudi ce ga ne bi odstranili, bi morali do sedaj ze zmetati vanj toliko denarja, da je prav vseeno, ce to naredimo sedaj ali bi ga imeli ze od prej. Ampak nekdo mora udarit po mizi, iti preko avtonacijev in koncno nekaj dobrega narediti v Ljubljani. Seveda pa ni samo Ljubljana, bi pa lahko bila dober zgled. Samo skoda, da smo zagonili toliko denarja za ostalo, da sedaj res ni smiselno razmisljati o nekih investicijah v novo infrastrukturo.
kazz
# 12.04.2012 ob 20:32
@lintvern

Se strinjam. V skandinavskih državah že majo tak sistem in deluje. sam v sloveniji nismo še na takem nivoju, da bi se lahko to šli. javni prevoz bi pa mogel bit zastonj oz. neka simbolna cena za en mesec (20 eur, kokr majo dijaki). samo linije morajo biti bolj pogoste, hitrejše.... največji problem predstavlja tuki čas. čas prevoza z javnim prevozom bi moral biti približno enak, kot prevoz z avtom, drugače je brezveze. ne bom jz vstaju zjutraj pol ure prej sam zato, da bom šou z vlakom al pa busom. kater idiot se je spomnu v LJ odstranit tramvaj?
a-bra-ka-da-bra
# 12.04.2012 ob 20:12
ja, slovenija je res še daleč od takega pristopa... tako s politično strategijo, kot z navezanostjo ljudi na svoje jeklene konjičke. javni potniški promet je v zelo slabem stanju, kar je velika ovira tisti, ki bi radi 'presedlali' iz avta na alternative

Ja. žal smo res daleč. Če nič drugega, drugod vedo da je potrebno najprej urediti javni prevoz, ga narediti uporabnega in prijaznega do potreb ljudi, šele potem pa ljudi z ukrepi (omejevanje prometa, parkirnine, ipd) usmerjati na javni prevoz. Pri nas bi pa kar obratno, ali pa celo samo slednje.
Milkijevizakladi
# 02.08.2012 ob 16:15
Kolo ftw!
ReDBik
# 25.04.2012 ob 11:01
@aaa

Nismo vsi v centru mesta doma
PatrickBateman
# 23.04.2012 ob 11:34
Pomembno, da smo v nasi prestolnici ze dolgo prepricani, da je nafta najboljse gorivo...
z67
# 23.04.2012 ob 10:56
pride nekdo v lj in mora peš - ker je najprej treba kupit urbano. super rešitev - ena vožnja 6 eur . mogoče je pa avto še vedno cenejši.
twofours44
# 13.04.2012 ob 21:08
Novi Beograd ima kar dober sistem tramvajskih, trola in avtobusnih povezav. Gužve na Novem Beogradu praktično ni. Mesečna karta stane 1800 din (16 eur), velja za vsa prevozna sredstva.
Tramvaj je super, nisem pa prepričan koliko bi Ljubljano stala infrastruktura.
GorazdR
# 13.04.2012 ob 14:37
...Številna postajališča so opremljena z elektronskimi napisi, ki prikazujejo čakalni čas....

...
no tole pa je nekaj o čemer lahko mi le sanjamo.
valcek2010
# 13.04.2012 ob 12:21
ko bo onaleke na avtomobili zelena rumena rdeča
pol se bo spremenilo vse, in ko boš napačno
pol se boš lahko samo z zelno vozo po mestnem središču,

gre se predvsem za onesnaženost , z dizelskimi motorji, in kvaliteto zraka ki ga vdihavamo,

pol se ne čudite zakaj toliko raka, in drugi bolezni ki jih bodo imeli vaši otroci in vi
sejnik
# 12.04.2012 ob 23:39
@tinesi
:)
sicer je res, ampak ni glavni problem in dvomim da samo ljubljanski, sicer bi se pa isto zgodilo tudi z boljšim javnim prevozom. Tudi v Moskvi se poveča promet, ko dežuje
Breathe
# 12.04.2012 ob 15:34
Leipzig, mesto ki ima eno najboljših mrež javnega prevoza v Nemčiji

Primerjava z Ljubljano, kjer mreže javnega prevoza ni, so samo avtobusi, v katerem porabiš eno uro ali več da prideš z enega konca mesteca na drugega? Mislim, da ne bo šlo.

In ja, še več garažnih hiš rabimo, medtem ko nihče ni pomisli na enosmerne ulice s parkirnimi prostori.
So pač provizije višje pri garažah kot pri malanju parkingov.
aaa
# 13.04.2012 ob 11:36
@johann
Maribor je tako majhen, da komot prideš peš kamor želiš.
SasoM
# 12.04.2012 ob 20:24
Ja samo z javnim prevozom pa (žal) marsikam ne moreš... Kako boš šel recimo na izlet v naravo z javnim prevozom? Npr. nekdo iz maribora si zaželi oditi v piran / bled /... za en dan. Zjutraj se vsede v avto, v malo več kot 2h je na destinaciji. Če gre z vlakom mu gre za prevoz vsaj 5h! Nekdo je napisal da se vozimo "sami z avtom". Kaj pa če greta dva... bosta še vzela sosede zraven? :D
Skippy
# 12.04.2012 ob 12:15
@Deprofundis
a v tvojem avtu se vas vedno vozi 5?
Kazalo