Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 20 glasov Ocenite to novico!
Quatar Airways
Quatar Airways so letalski potniki postavili na sam vrh lestvice svetovnih prevoznikov. Foto: Quatar Airways
Adria Airways
Adria Airways je sedma v vzhodnoevropski regiji. Foto: BoBo

Dodaj v

Katere so najboljše letalske družbe na svetu?

V letu 2012 kraljuje nacionalni letalski prevoznik iz Katarja
16. julij 2012 ob 20:33
London - MMC RTV SLO

Potniki so ocenili, da je letos najboljša letalska družba Qatar Airways, slovenska Adria pa se je uvrstila na sedmo mesto prevoznikov v vzhodni Evropi.

Rezultate je pred nekaj dnevi objavil Skytrax, britanska družba, ki slovi kot največji izvajalec anket med letalskimi potniki, saj vsako leto proučijo nekaj milijonov vrnjenih vprašalnikov potnikov, ki ocenjujejo storitve v več kot 40 kategorijah - najboljša letalska družba, kabinsko osebje, postrežba in zabava na krovu ter še marsikaj.

Potniki so tako odločili, da je v svetovnem merilu najboljša letalska družba Qatar Airways, sledita pa ji Asiana Airlines in Singapore Airlines - te tri se na prvih treh mestih sicer izmenjujejo že zadnja tri leta. Sledijo pa jim Cathay Pacific Airways, ANA All Nippon Airways, Etihad Airways, Turkish Airlines, Emirates, Thai Airways in Malaysia Airlines, ki zaokrožuje deseterico najboljših na svetu.

Adria sedma v vzhodni Evropi
Sestavili so tudi regionalne lestvice najboljših letalskih prevoznikov: najboljši evropski letalski prevoznik je Turkish Airlines, najprepričljivejši mednarodni letalski prevoznik v Severni Ameriki je Air Canada, za domače polete pa tam očitno najbolje poskrbi Virgin America.

V Afriki se je najbolj izkazal South African Airways, v Aziji Asiana Airlines, v Južni Ameriki TAM Airlines, v Srednji Ameriki TACA Airlines, v Avstraliji Virgin Australia, Evropo pa so sicer razdelili še na podkategorije - v severni Evropi je zmagal Finnair, v južni Turkish Airlines, v zahodni Lufthansa, v vzhodni Evropi pa Transaero Airlines. In na vzhodnoevropski lestvici se je znašla tudi Slovenija, saj se je Adria Airways uvrstila na sedmo mesto.

Med nizkocenovniki vodi AirAsia
Za najboljše kabinsko osebje so razglasili člane posadke Malaysia Airlines, najboljšo zabavo med poletom nudi Etihad Airlines, ki ponuja tudi najboljše sedeže in postrežbo v prvem razredu, z najboljšo postrežbo v ekonomskem razredu pa se lahko pohvali Singapore Airlines. Za najboljšega nizkocenovnega letalskega prevoznika v svetovnem merilu so razglasili AirAsia, na evropski lestvici nizkocenovnikov pa je na prvo mesto postavljen easyJet.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Indis
# 27.10.2012 ob 10:00
Zakaj tako težko prebolite umestitev v Vzhodno Evropo? Samo klasifikacija je pač.

Definitivno se strinjam s pohvalami na račun Air Asie, Thai Airlines, Virgina, Emiratov in Finnair.
The Stig
# 07.09.2012 ob 13:21
[url="/slike/photo/211149"]adijo acroni[/img]
KunteKinte
# 17.07.2012 ob 22:17
adria ima samo dva resna letala.. real in barca imata več letal kot adria.. vse ex yu letalske druzbe imajo komaj letal za resno letalsko druzbo..
vse drugo so neki pravljice za ljudstvo
ivod
# 17.07.2012 ob 21:13
Ljubljana je severneje od Rima in bolj zahodno od Dunaja ... pa smo vseeno Balkanci ...
no ja ... tako imajo v glavah zahodnjaki od nekdaj ...
...
... drgač pa ... da ni Quantas-a med desetimi, me čudi ... meni so bli ok ...
... dober je AirFrance... pa AirBerlin...
... druge sem pa že malce pozabil ...
ixxo
# 17.07.2012 ob 20:48
espero,

to povejmo nasim prednikom, ki so se pecali z balkanci. ni vazno, ce je bila slovenija prejsnjih 1000 let v osrcju evrope, vaznih je tistih 70 let pecanja z balkanom. ena kisla kumarica pokvari cel kozarec.
AndrejP
# 17.07.2012 ob 19:39
Tadejstein - EasyJet vsaj v Londonu pristaja ene toliko izven mesta kot Adria. A se 45 min. do centra peljes iz Gatwicka, Lutona ali Stansteda je popolnoma vseeno. Nizkocenovni nacionalni prevoznik pac, katerega edina napaka je ta, da cene niso tako zelo nizkocenovne.
ism
# 17.07.2012 ob 16:52
Ljubljana je mogoče res srce Balkana, a letališče je severno od Balkana na Gorenjskem.
fandango
# 17.07.2012 ob 16:48
no ja, saj je kar v redu lista, v svetovnem merilu,
Samo Cathay Pacific na cetrtem mestu....
Letalisce samo v Hong Kongu kjer imaju center hub, ni nic posebnega, duty free ponudba, overpriced and not enough, res da majo zlo fajn ice coffee v kafeju blizu Gate 26, drugac pa nic. Njihovi leti pa, v glavnem jst povezujem (ce ze ravno moram in nimam nobene druge izbire) iz Hong Konga v London. Predrage vozovnice, hrana nic posebnega, ruta je taka da se silijo non-stop cez one planine tam v Mongoliji, med Rusijo in Kitajsko, dokler ne pridejo nad Sibirijo, potem je OK, tak da ta ura in pol tam cez Mongolijo, kar se turbulence tice, je samo za te z res mocnimi zivci. Pa to vse zato da prisparajo nekaj malo denarja, s tem da letijo cisto naravnost po najkrajsi poti. Samo corporate greed, cisto nic drugega. Ce se ze spilajo z nasimi zivljenji piloti (zaradi tega ker so pod komando da sparajo), to se razumem, da jim ni malo mar za mene in ostale potnike to tako vem da jim ni, zakaj se pa spilajo s svojim zivljenjem tudi, to mi pa nikdar ne bo jasno. No vem, nekateri mi boste takoj rekli kako so letala strukturalno sposobna prenest svasta, in "le cevlje sodi naj kopitar"itd. No, ja, ja, OK, vse lepo in prav, dokler prvi od teh, pa so vsi 500 sedezniki, dol ne pade.
Tak da za njih, pa cetrto mesto, hm ?
No Cathay Pacific for me, if I don't really have to. Thanks
espero
# 17.07.2012 ob 16:22
A zdaj smo pa že vzhodna Evropa? In to je že nekaterim samoumevno?! Nekako razumljivo je bilo to za rajnko Jugoslavijo , a Slovenija leži v osrčju Evrope. Z osamosvojitvijo smo se definicijo srednje Evrope zaslužili in jo smatramo kot vrednota.! Potem pa se nekateri pritožujejo ko dobimo slabše izdelke iz tujine , saj nas v tujini mečejo v isti koš z Rusi , Albanci , Bolgari , Romuni.?! Mi jim pa prikimavamo ???.
mikic007
# 17.07.2012 ob 15:05
@ixxo

Saj pa dalec najvec vlagajo v to. Ugotovili so, da so idealno vozlisce in se spravili v investicije. Cena in kvaliteta sta na nivoju, ne vem zakaj ne bi bili najboljsi (kar je seveda stvar posameznika, se vedno).

Ryanair pa velikokrat zelo zamuja, seveda pa je pri nizkocenovnikih to normalno in niso (vedno) sami krivi. Da pa pride predcasno pa je cisti marketing, na vozni red napisejo vedno vsaj 10 minut vec kot ostale letalske druzbe ...
ixxo
# 17.07.2012 ob 14:00
turkish airlines najboljsi evropski prevoznik, hehe. to vse pove o kakovosti te lestvice.
gavra76
# 17.07.2012 ob 13:54
zelo zanimivo, zelo slovensko: clanek se je sprevrgel v razpravo o tem kdo in kaj smo in seveda v hvalisanje s kom ali s cim sem ze letel (po moznosti 1x v zivljenju)…
nesesekirat
# 17.07.2012 ob 13:00
Vse so dobre. Jaz še nisem slišal za družbo, ki bi potnika pustila v zraku, še vse so jih dostavile na tla-tako ali drugače.
Milenko
# 17.07.2012 ob 12:36
Evropa se od vedno locuje samo na zahod in na vzhod. Politicno in gospodarsko. Bogat in razvit zahod in reven vzhod (kjer je tudi Slovenija),bivsi komunisticni blok. Tako je.
Milenko
# 17.07.2012 ob 12:33
Adria sedma med najslabsimi! hehehehehe
NEmafiji
# 17.07.2012 ob 10:44
To da si domišljate, da je Slovenija zahodna Evropa je le v Vaših glavah.
Po mednarodnih klasifikacijah in v percepciji ljudi, ki temu sledijo po svetu (če vedo za malo in nepomembno Slovenijo) in preprostih ljudi enako: je Slovenija vzhod.
Saj smo 99 % bliže Hrvaški, Srbiji itd. mentaliteti, kuluri, zgodovini, politiki kot kakšni Avstriji ali Italiji al iFranciji.
Pa še fora "mi v Eu oni ne" ne deluje več. Hrvaška kmalu v Eu Romunija, Boljgarija že ker nekaj časa.
Čehi npr. so bolj Srednja Evropa kot mi.
Ampak to sploh ni važno.
Vzhod smo pa pika.
Ni stramote.
Mate1234567890
# 17.07.2012 ob 10:32
Meni je pa najbolj važno, da je poceni. Tistih nekaj ur pa že potrpiš :)
ReDBik
# 17.07.2012 ob 10:21
Tadejstein

- easy jet
nič hrane, malo prostora, pristajajo totalno izven mest


Vse lete ki sem opravil z easyjetom so bili kr lepo na centralna letališča... Druga zgodba je pri Ryanairu...
Feminina
# 17.07.2012 ob 09:14
Interpretacije raznih statistik so pač tako tako... Po njihovem je še vedno bolje, da smo sedmi v vzhodni Evropi kakor da bi napisali, kje stojimo v zahodni Evropi.
dory
# 17.07.2012 ob 08:54
A ste že kdaj leteli nočno s katerimkoli prevoznikom in niste dobili "povšterčka" in dekice? Mislim, da je to standard. Adria točna? Hm.... Meni se zdi ena izmed najmanj zanesljivih od vseh kar sem letela (=pribl. 10 različnih prevoznikov). 50% točnost. Npr. ryanair - vedno točno. Pristali vedno pred načrtovanim pristankom.
mikic007
# 17.07.2012 ob 07:10
Samo 2x sem letel z Adrio, v Moskvo je bila sploh nazaj super vecerja, ki sem si jo dal postreci veckrat :), do Dunaja pa neka potica, valda za tako kratek let nihce ne daje nic. Tretjega sveta ni za omenjat, tam si vesel, da si prisel ziv, drugace pa Turkish dela kar dobro, je pa odvisno katero letalo narajmas seveda, tudi Royal Jordanian je imel pred leti dobra letala.

Po Evropi me zanima itak samo cena, cesa drugega ni za omenjat. Kar se tice Easyjeta (tadejstein), saj je vse jasno, nic ne skrivajo, tudi cene ne ;-) V veliko mestih pa pristajajo na povsem normalnih letaliscih ...
Impact
# 17.07.2012 ob 04:48
Tudi jaz sem razočaran nad Adrio. S katerokoli drugo letalsko družbo sem letel, je bilo precej bolje. Je pa res, da Adria slovi kot ena najvarnejših letalskih družb, kar se tiče vzdževanja, mehanikov, zanesljivosti... To jim je pa treba priznati. Kar se pa tiče tega, da so nas uvrstili na vzhodnoevropsko lestvico... Mi smo eni čisto navadni Balkanci, kar se kaže vsak dan na različnih področjih v naši državi.
periege
# 17.07.2012 ob 00:24
@zhizz

lepo da si se potrudil in želel precej neodvisno napisan recenzijo celih 4 (!) let. družb s katerimi si letel...
razumljivo, da adria na kratkem letu ne ponudi več hrane. in to jo primerjaš s tistimi, na katerih si letel 4+ ure?? to ne gre tako my friend.

no kaj pa naj rečemo eni glede let. družb, ki letimo precej več in to z zelo različnimi družbami...?
zame so singapore airlines še vedno daleč spredaj pred qatarjem! seveda pišem o ekonom. razredu. potem je dober cathay pacific, emirates,malysian, omanair, tudi qatar ,itd
diazepam
# 17.07.2012 ob 00:24
Hrana je pa res zadnji kritetij po katerem bi ocenjeval letalski prevoz, še posebej če je ta kratek (npr. do tri ure). Adria svoje vedno opravi zelo korektno, je točna in zanesljiva in ne vem zakaj se nekateri toliko repenčite glede prigrizkov. Če želite dobro jesti pojdite v kakšno dobro restavracijo ne na letalo :-)
Tadejstein
# 17.07.2012 ob 00:22
ok.

- qatar
kul hrana (velik predizbire pri hrani pred letom), en kup filmov, igric, muske, itd itd na displeju pred tabo. dokaj velik prostora
- transaero
najboljše stervardese ever...! od ruskih blondink, do nekih pol azij pol rusinj...če lahko kdaj izbirate s kom boste leteli v rusijo, potem naj bo to ta letalska družba :) drugače pa malo prostora za sedet...ampak to sploh ni pomembno :)
- turkish
en kup izbire pred letom pri hrani. vse tako kot mora biti.
- gulf air
za jest neki sendvički, okusni. čist sem bil očaran, ko so spuščali neko meglo v prostor...
- easy jet
nič hrane, malo prostora, pristajajo totalno izven mest
- egypt air
podobno kot turkish.
- turkmenistan airlines
presenetilo me je, kako so letala dejansko uredu za to državo...je pa to bil najcenejši let v življenju... 12 eur za notranji let za cca 600km.
- Marsland Aviation
južnosudanskaletalska družba. so na črni listi prevoznikov v EU
- Feeder Airlines Flight
še ena južnosudanska. vzletali na makadamu. propelarsko letalo. dobili celo hrano.
- felix airways
jemenska letalska družba. mala nova letala. ampak res zanimiva. nobene hrane.
spf xxii
# 16.07.2012 ob 23:25
larbitron

saj ne dajejo, KLM še da sendvič, drugače je pa Adriina ponudba med boljšimi med kratkimi leti imajo tudi najbolj udobne sedeže med vsemi tako da ni tako hudo kot pravijo edino točnost jih daje, pa recimo Egipt air je polom od družbe, primerjava z njimi in ostalimi je kot da bi primerjal vožnjo med yugotom in Mercedesom, ocenjeval bi pa avtoradio in žemljo :))
larbitron
# 16.07.2012 ob 23:17
Men je smešno da na teh letih po Evropi sploh dajejo hrano.
A res ljudje ne morejo zdržat 1 uro brez hrane?
xit
# 16.07.2012 ob 23:06
Slovenija v Vzhodni evropi? Ne se sprenevedat. Kot lublancan trdim, da je nasa lublana ze od nekdaj srce balkana. Tega naziva nam nihce ne more odvzet. Adira pa sploh ne steje, ker so jo ugrabl dolenjci in stajerci :D
Dirty_Harry
# 16.07.2012 ob 22:59
"Po kakšni logiki je ta, tako visoko uvrščena "ocenjevalna družba" sploh uvrstila Slovenijo v vzodno evropo ... to pove vse o nivoju ocenjevanja...katastrofa"

Se strinjam, ko pa je tako ocitno da smo Balkan!
:)
tily
# 16.07.2012 ob 22:56
Meni se je še najbolj dozdaj dopadel Air France, tudi TAP Portugal ni bil slab, od teh top prevoznikov pa sem letel le z Singapore Airlines, pa še to sem bil malo premajhen da bi se spomnil
roxdegabba
# 16.07.2012 ob 22:54
Hehe, tudi jaz sem že večkrat na letih do Frankfurta in Munchena užival v doživetju en teden starega rogljička na Adriji. Sram vas bilo, sveži rogljički stanejo 20 centov po komadu, da dajete ljudem stare postane lesene rogljičke, ki se zataknejo v grlu. To ni nobeno šparanje, to je navadna nesramnost in brezbrižnost. Saj nihče od vas ne pričakuje gurmanskega obroka s štirimi michelinovimi zvezdicami, ampak če je vaš obrok že omejen in okrnjen na en sam ubogi rogljiček, ali se lahko vsaj toliko potrudite, da je približno svež, vsaj nekako od istega dne bi lahko bil.

Bumbarji.
ronzi
# 16.07.2012 ob 22:50
i slam,you slam,we all slam for islam.......by al kaida airlines :D
Vilin13
# 16.07.2012 ob 22:32
@Zhizz se strinjam za Austrian, so res dobri - pri njih tudi dobiš dekico in povšterček pri nočnem letu (moj je bil Dunaj - Yerevan, tudi letos bo :) ). V glavnem bili so super, poštimano vse v nulo. Hrana je bila za letalo dobra. Za Adrio pa tudi, tisti croissant je res ena velika šala, isto kot da ne bi bilo 0.
ashme
# 16.07.2012 ob 22:27
we are turkish airlines we are globaly yours! :D
Zhizz
# 16.07.2012 ob 22:18
Primerjal vam bom Qutar, Austrian, Egyptair in Adrio torej nacionalne letalske kompanije s katerimi sem dosedaj letel (izvzel sem EasyJet in Ryanair).

Značilnosti letov:
Quatar 2 x 3 ure, (dopoldanski in nočni)
EgyptAir 2 x 3 ure, (popoldanski, nočni)
Austrian 2 x 2 ure (dopoldanski in zgodnji jutranji)
in Adria 2 x 1.5 ure. (dopoldanski, dopoldanski)
Na vseh sem imel obrok.

Kriteriji ocenjavanja: (izvzel sem blazine in odeje)
prijaznost, starost letala, revije (starost, vsak sedež ali le pa na kabino) in predvsem predvsem hrana ter cena.

1. Quatar (let s prestopanjem Dar es Salam - Doha - Dunaj ) - super, novo letalo, zastonj slušalke - 7 kanalov z različno glazbo od klasične, popa do muslilmanskih molitev in arabskih narodnih :) , mlado prijazno osebje, prijazno so me posilili z nagradno kartico kar te kar malo naredi za trenutek pomembnega, dober pošten zajterk in večerja - izbira med ribo in piščancem - 6 urni let s čakanjem je stal 450€. In dekica, ščetka in povšterček pri nočnem letu.

2. Austrian (Dunaj - Moskva in nazaj)
Dobra hrana, novejše letalo - hrana nekaj podobnega, malo več blodink kot na Quatarju :) ne spomnem pa se slušalk in muzke. povratni let 250€ !

3. EgyptAir (Dunaj - Cairo - Addis Ababa) Starejše letalo, zadovoljen s hrano - pošteni obroki kot pri ostalih dveh prej (meso, solata, priloga, kruh, kava, sok...). Mogoče kak stevard preveč. :)

4. Adria ... ( Ljubljana - Amsterdam in nazaj ) 230 € ! malce drago za nekaj kar s kakim prestopom več dobiš pri nizkocenovnih. Letalo starejše - ranga EgyptAria, le manjše - ok let je bil pred 4 mesci - poznamo zadolženost Adrie a ne (letalo je bilo tudi oblepljeno v reklamo za Mini - kar malce kul). Toda, toda... LJUDJE BOŽJI !!! Hrana ?! Pa saj ne stane tist croassant več kot 20 centov ( Tuš - Kraljevi croassant - 0.20€) da nam date postan predvčerajšni croassant, 5g neke umetne marmelade in masla, rezino ananasa iz kompota in končno usmiljen deci filter kave, ok pa še fructalov pomarančni sok da ne delam krivice. Mene je blo kar malce sram ko sem pogledal po letalu kako si je nek Nizozemec s klavrnim pogledom ogledaloval tist drvast čigumi od croassanta. Well done Adria ! Pri hrani bomo šparal - to bomo daleč pršl.
*X*2*
# 16.07.2012 ob 21:38
nepopustljiv
po logiki ločnice komunizem - kapitalizem pred letom 1991. Kar je bilo pod komunizmom je Vzhodna Evropa. To je vsa logika. Kar je bilo pred letom 1990 v kapitalizmu je Zahodna Evropa.
n_e_j_k_o
# 16.07.2012 ob 21:35
pr QuatarAirways so res prjazni, ponudba je fina in vse...adria...nism še bil zato ne morm komentirat...
nepopustljiv
# 16.07.2012 ob 21:02
Po kakšni logiki je ta, tako visoko uvrščena "ocenjevalna družba" sploh uvrstila Slovenijo v vzodno evropo ... to pove vse o nivoju ocenjevanja...katastrofa
Kazalo