Prevozna sredstva
Qantas je "kengurujevo" linijo, ki je povezala Avstralijo z Evropo, uvedel leta 1947, a je bilo takrat potrebnih kar devet postankov. Foto: Reuters
Okolica Pertha iz zraka. Foto: Reuters

Dodaj v

Najdaljši polet na svetu bo prvič povezal Evropo z Avstralijo brez postankov

17 ur od Londona do Pertha
12. december 2016 ob 18:28
Perth - MMC RTV SLO

Od marca 2018 boste lahko končno leteli z direktnim poletom med Evropo in Avstralijo, brez postanka. Avstralski prevoznik Qantas je namreč napovedal povezavo Londona in Pertha s svojim boeingom 787-9 dreamlinerjem.

Linijo Qantas vzpostavlja med Heathrowom in mednarodnim letališčem v Perthu, do katerega ste lahko do zdaj leteli z enim vmesnim postankom, letalo pa bo 14.498 kilometrov preletelo v 17 urah. Poleti naj bi potekali 14-krat tedensko.

To bo najdaljši direktni polet na svetu - do zdaj je rekord držala linija letalske družbe Emirates med Dubajem in Aucklandom na Novi Zelandiji, s katero preletite 14.200 kilometrov v 16 urah in 35 minutah.

Spreminjanje pravil igre
"Ko je Qantas leta 1947 uvedel "kengurujevo" linijo do Londona, si do cilja potreboval štiri dni in devet postankov. Zdaj bo potrebnih zgolj 17 ur neprekinjenega letenja. To je linija, ki povsem spreminja pravila igre, vpeljana od letala, ki spreminja pravila igre. Avstralci še nikdar prej niso imeli direktne povezave z Evropo, zato to odpira ogromne nove priložnosti," je v izjavi za javnost povedal izvršni direktor Qantasa Alan Joyce.

"To je odlična novica za potnike, ker jim bo olajšalo pot do Londona. Odlična novica je tudi za zahodno Avstralijo, ker ji bo to prineslo delovna mesta in turizem. Odlična novica pa je tudi za celotno Avstralijo, ker nas bo linija bolj povezala z enim izmed naših največjih trgovinskih partnerjev in virom turistov."

Qantas svojo "kengurujsko" linijo do Evrope trenutno vodi prek Singapurja oz. Dubaja.

Prednosti vzgonskega vetra
Kot poudarja CNN, do zdaj direktni polet Avstralija-Evropa nikdar ni bil izvedljiv - ekonomično gledano. Zaradi močnih vetrov proti vzhodu so morala letala prevažati več goriva, zaradi česar so morala žrtvovati tovor, sedežnih kapacitet pa niso zapolnili do konca.

V potniškem letalskem prometu včasih krajši polet dejansko pokrije večjo razdaljo. To drži tudi za trenutnega rekorderja po razdalji - polet Air Indie med New Delhijem in San Franciscom, ki leti prek Pacifika, namesto običajnejše poti prek Severnega pola. S 15.140 kilometri je pacifiška pot malce daljša, a z njo dejansko privarčujejo tako gorivo kot čas, saj izkoriščajo vzgonski veter.

Februarja bo sicer rekorder za najdaljši polet na svetu (glede na časovno razdaljo) postal polet Qatar Airwaysa med Doho in Aucklandom, ki bo trajal 17 ur in 45 minut.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
aci7
# 12.12.2016 ob 18:43
V tem času te SŽ pripeljejo iz Hodoša do Kopra in nazaj.Ko bo drugi tir , bo ta čas mogoče še nekoliko krajši.
sumtb
# 12.12.2016 ob 18:51
V 17 urah pride od Hodoša do Kopra in nazaj kolesarski profesionalec, v 17 urah pride od Londona do Pertha Dreamliner, v 17 urah pa ne pride čez Slovenijo in nazaj vlak.

Krasna reklama, tole bi lahko tržili v tujino kot turizem - potovanje v preteklost.
vuky
# 12.12.2016 ob 20:20
17 ur non stop na letalu? gladko umrem, dobim trombozo vseh žil, fašem živčni zlom in doživim 6 paničnih napadov. in to ob idealnih sosedih.
Bivši uporabnik
# 12.12.2016 ob 20:12
@.kiwi; 12.12.2016 ob 19:42
A lahko nekdo razloži kaj točno je to na sliki "okolica Pertha iz zraka"?


Pisana slana jezera so značilna za Zahodno Avstralijo in so sedimentni ostanek nekdanjih rek. Takšnih jezer je tam res mnogo, primer teh je denimo na koordinatah: 33°37' J, 119°24' V.

Več tu: LINK
.kiwi
# 12.12.2016 ob 19:42
A lahko nekdo razloži kaj točno je to na sliki "okolica Pertha iz zraka"?
luckyss
# 12.12.2016 ob 18:45
Da le ne bodo pozabili "tankat".
ZvonkoS1
# 12.12.2016 ob 19:33
Kaj si nor 18 ur v letalu...pa zraven je potrebno prišteti še čas preden se vsi inšatilarajo na sedeže...no way....imam raje lepo en postanek vmes, malo sprehoda po terminalu in interneta ter nato naprej....že npr. let iz Pariza na zahodno obalo ZDA je cca. 12 ur in je več kot preveč.....

P.S. to je govora o navadnem letu.....verjamem, pa da je kakšen 1st class,kot spodaj druga zgodba....
maximinus
# 12.12.2016 ob 18:46
@aci7

obratno ne gre v enem dnevu
Balaš Junior
# 13.12.2016 ob 10:34
Za evropejce sta to v vsakem primeru dva leta, razen ce grejo s taksijem v london :-)

A gres zdaj iz francije, nemcije, italije ali spanije najprej v london, nato v perth in potem se iz pertha v normalno avstralsko mesto - si letel trikrat.

Ali pa gres iz rima/pariza/frankfurta/madrida z enim letom v dubaj, z drugim pa v sydney, pa si letel dvakrat.

Skratka, gre za povezavo Pertha z Londonom, ne pa Avstralije z Evropo. Marketinska jajca, ki jih novinarji nekriticno povzemajo, ker se jim ne da misliti.

Povezava Avstralije z Evropo bi bile direkt linije iz Sydneya v tri ali stiri najvecje evropske prestolnice - ampak se ocitno ne splaca.
vuky
# 12.12.2016 ob 21:05
potem nisi za na avion

zakaj ne? kratki leti so mi čisto ok. sem pa letel od Zuricha do Bostona 9 ur in za več bi moral nekaj orng spit. na letalih so začeli maksimalno šparat s prostorom in človek, večji od 160 cm nima več nobenega prostora za noge, če greš z enega konca letala na drugega se pa tudi ne razgibaš bogvekaj. poleg tega te tisti suh zrak čisto izsuši, če pa še spat ne moreš, si pa itak gotov. economy class pač ni neko udobje, zato bi raje vmes imel kak postanek pa mogoče še kaj videl.
Bivši uporabnik
# 12.12.2016 ob 20:20
Z malo iskanja po satelitski sliki Zahodne Avstralije sem našel tudi lokacijo zgoraj fotkanih jezer, ki so na 33°11' J, 119°42' V. Jezera se nahajajo 390 km jugovzhodno od Pertha.


LINK
cevnik
# 12.12.2016 ob 20:22
Od Hodoša do Kopra je 396 km. Če ob 05:16 odpektaš iz Hodoša, 1 x prestopiš, si v Kopru ob 12:04..nazaj je vlak ob 14:45, 1 x prestopiš in si na Hodošu ob 21:16..

Skupaj torej točno 16 ur..za 792 km..s postanki, prestopanjem in čakanjem na povratno povezavo..

Z avto je po Michelinu 3:30 ure, skupaj 7 ur.

Tudi toliko niste, da bi pogledali vozni red
Banban
# 13.12.2016 ob 07:06
Precej raje 5h sufram v avjonu kot 10h zapravim za prestop in lutanje po terminalih. Pa sm obcutno vecji od 160, in nism se fasal tromboze.
izo
# 12.12.2016 ob 20:40
17 ur non stop na letalu? gladko umrem, dobim trombozo vseh žil, fašem živčni zlom in doživim 6 paničnih napadov. in to ob idealnih sosedih.

potem nisi za na avion, razen če misliš, da te privežejo na zic za 17 ur. če recimo razmišljam od tistih 12 ur do zda, bi nekako še teh dodatnih 5 ur preživel, če recimo vem, da mi to prišpara 2,3 dni dopusta v avstraliji, plus jasno tudi nižje ceno karte..
nocoment78
# 12.12.2016 ob 21:17
17 ur v economi razredu ...ne hvala
V_kot
# 12.12.2016 ob 23:43
Glede na financne zmoznost si bo izbral Hodos - Koper -Hodos.

Pa
Tudi geografsko lahko skozi okno opazujes zgodovino, ki gre mimo tebe. Drugega itak ni za pocet, ker interneta nimas
maximinus
# 12.12.2016 ob 18:44
čez singapur z nekajdnevnim postankom
Bivši uporabnik
# 13.12.2016 ob 14:42
Jet stream se ne prevaja z vzgonski veter, ampak z vetrni stržen.
CoreySteel
# 12.12.2016 ob 21:43
Parkrat sem že šel Amsterdam/Pariz - ZDA. 12 urni let in kamot bi zdržal še 5 dodatnih ur, če to pomeni, da me v enem šusu pripeljejo v Avstralijo. Meni res ni bilo panike. Mal spiš, mal filme gledaš, muziko poslušaš, igraš igrce z ostalimi potniki, mal se okol sprehajaš, itak skos nekaj ješ in piješ, ker stalno nosijo hrano/prigrizke. Razen če imaš ne vem kake sosede, ali pa hudo turbulenco, mi ni jasno zakaj folk tolk ne mara letal :)
aaa
# 14.12.2016 ob 06:50
V tem času te SŽ pripeljejo iz Hodoša do Kopra in nazaj.Ko bo drugi tir , bo ta čas mogoče še nekoliko krajši.

Slovenceljnu se za potrebe pluvanja po lastni državi tudi primerjava Avstralske avijacije in domačih železnic zdi na mestu. In ostali Slovenceljni tej primerjavi seveda veselo ploskajo. No, meni se vseeno zdi bolj kompetentna primerjava z Avstralskimi vlaki. 110km, 2h45. Moja izkušnja. To pa je že povsem primerljivo z našimi vlaki.
Bivši uporabnik
# 13.12.2016 ob 12:32
Morda še ta podatek, zakaj Perth in ne Sydney ali Melbourne. Najkrajša direktna razdalja (s pomočjo Google Earth):
- London-Perth: 14.450 km
- London-Melbourne 16.870 km
- London-Sydney 16.960 km

Avstralija je tako velika, da pomeni pot preko celine do vzhodnega konca še dodatnih 2.500 km razdalje.

Dreamliner ima uradni doseg 15.190 km, torej je iz Londona dosegljiv samo skrajni zahod Avstralije, ne pa tudi vzhod, kjer so vsa večja mesta (razen Pertha na zahodu, obviously).
severnik
# 13.12.2016 ob 11:02
Poleti naj bi potekali 14-krat tedensko.

2 na dan? Noro.

Huh...17 ur ni šala. Že 14 ur na letalu se mi je vleklo. Veliko je pa v psihi ;) Če se pripraviš in veš, da boš dolgo letel. Še vedno pa bolje to, kot skupaj 36 ur ali več dolga pot s prestopanji do cilja.
milina
# 13.12.2016 ob 07:41
sej pr tem niso imel v mislih ekonomske raje, za te je vsak postanek kot božji dar, za gospodo v poslovnem delu je pa itak vse ugodje, do raztegljivih sedežev, do super hrane, pijače, itd....pol se pa da zdržat
graf314
# 14.12.2016 ob 21:21
zakaj se ne spomnijo narest "spalnika" kot pr vlakih, ko bi lahko postavli 4 postelje eno nad drugo...?

Ker računajo, da med potniki ne bodo prevladovali Črnogorci.
MP3CE
# 14.12.2016 ob 09:54
Vzgonski veter ??? Kolikor vem je pravilni izraz vetrovni stržen oz. jet stream (wiki)
Celjan27
# 13.12.2016 ob 16:50
17 ur...meni se ze 6 ur vlece...
peglezn
# 13.12.2016 ob 12:01
Ojej, pa to ti glih ene 23-krat vmes rit zaspi...
webman
# 13.12.2016 ob 08:32
Bolj kot to bi si želel letalo z normalnim zračnim tlakom in idealno vlažnostjo...
Beara
# 14.12.2016 ob 13:06
Če že, potem Air India na poti proti vzhodu izkorišča "tail wind", ki je v tem primeru jet stream in ne vzgonski veter, ki piha v smrčka (smučarski skakalci pa to...). Vzgonski veter v ta veliki aviaciji je dobrodošel samo za pristajanje in vzletanje, sicer ga pa ljubijo jadralni padalci in jadralni letalci.
Balaš Junior
# 13.12.2016 ob 10:38
Folk ki potuje na letalu v udobju, to zelo drago placa. Ampak vidim da socializem spet tolce na polno. Saj "navadni raji" ni treba na letalo, ce ji ne pase. Lahko grejo pes v avstralijo, ali pa z golf dizlom II. To je neunicljiv stroj, gre tudi po vodi.

Sicer pa lahko gremo kar v Trbovlje, kdo pa rabi te avstralce, taprav kleni slovenc ze ne.
elektrupunk
# 13.12.2016 ob 08:00
jest sem letos tudi bil 11 ur v šusu na letalu (lhr-lax) pa tudi ni bila katastrofa.. ne vem kaj je tako hudo ... mal poješ ..piješ gin tonic :) pogledaš par filmov in seveda mal podremaš vmes ..men se je še hitr zdel vse skupaj ...sploh nazaj ko sem tri četr poti prespal :)
x67
# 13.12.2016 ob 04:21
17 ur v zraku je katastrofa. tudi ce sta pritisk in vlaga v kabini bolj humana zaradi drugih materialov letala. crknes in se 2 dni nisi normalen
Lupo
# 12.12.2016 ob 23:42
Obiskal bom grob Bona Scotta.
pjandura
# 05.02.2017 ob 14:30
Boljše da imaš postanek pa sproti pogledaš še Malezijo ali Tajsko, Singapur... če greš turistično... pa potem najbrž raje letiš na Sydney ali Melbourne.
Turboboost
# 16.12.2016 ob 17:06
Komaj zdržim tistih 10 ur čez Atlantik z mojimi dolgimi nogami...
fah-q
# 14.12.2016 ob 16:41
zakaj se ne spomnijo narest "spalnika" kot pr vlakih, ko bi lahko postavli 4 postelje eno nad drugo...?
severnik
# 14.12.2016 ob 09:18
Zakaj pa ravno London? Pa še ven iz EU grejo.

Bolje bi bil kakšen bližji kraj, kjer bi se dalo mogoče doseči celo vzhodno obale (možno da tudi ne :))
severnik
# 14.12.2016 ob 09:17
Od marca 2018

Torej čez več kot leto dni.
nikhrast
# 13.12.2016 ob 04:09
Potem pa če na drugo stran Avstralije, vsaj za večino.
Upam da bo zadost dobrih filmov na programu.
Skippy
# 15.12.2016 ob 09:37
Mučenje na letalu se eksponentno povečuje, z vsako dodatno uro. Moja meja je bila skupno 17 ur, vse nadaljnje so bile čisto mučenje. Postanek gor ali dol.
pietro-belucci
# 13.12.2016 ob 11:55
Kaj? V London? Pffff. Zakaj pa ne LJ? :P
sik
# 14.12.2016 ob 11:35
Cena bo pa min.5 jurjev na glavo.
Kazalo