Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 11 glasov Ocenite to novico!
Japonci želijo intenzivno sodelovati pri razvoju nadzvočnih letal. Foto: EPA

Dodaj v

Se bliža nova doba nadzvočnih potniških letal?

Japan Airlines naj bi načrtoval nakup 25 letal
9. december 2017 ob 18:13
Denver - MMC RTV SLO

Letalska industrija očitno resno pogleduje proti nadzvočni tehnologiji na potniškem področju. Letalska družba Japan Airlines bo vložila v zagonsko podjetje, ki razvija nadzvočno potniško letalo.

Ameriško podjetje Boom Technology načrtuje od 45- do 55-sedežno letalo, ki bi bilo sposobno doseči hitrost 2.335 kilometrov na uro, s čimer bi potnike iz New Yorka v London prepeljalo v približno treh urah, o čemer smo poročali že lani. Doseg letala je predviden pri okoli 8.330 kilometrih, kar predstavlja približno razdaljo med Pekingom in Londonom.

Za izdelavo letal je podjetje potrebovalo tovarno, katere lokacijo bodo izbrali prihodnje leto, gradnjo pa naj bi končali konec leta 2019 ali na začetku leta 2020. Napovedujejo "tisoče novih delovnih mest". Letala naj bi bila za komercialno rabo na voljo okoli leta 2025.

Kot so poudarili v zagonskem podjetju, ki je sicer dobro podprto s kapitalom, pri investiciji Japan Airlines ne gre toliko za finančni vidik, temveč bolj za simbolni pomen. Poteza po njihovih ocenah namreč dokazuje, da letalska industrija resno pogleduje proti nadzvočni tehnologiji na potniškem področju.

Z razvojem nadzvočnih letal se po navedbah medijev sicer ukvarja še nekaj zagonskih podjetij, ki jih med drugim podpirata proizvajalec letal Airbus in družba za komercialne vesoljske polete Virgin Galactic.

Potniki so lahko z nadzvočnimi letali nazadnje leteli leta 2003, ko je po skoraj treh desetletjih nehal leteti concorde. Letala, ki sta jih imeli v lasti družbi British Airways in Air France, so opustili zaradi zmanjšanega interesa potnikov in visokih stroškov obratovanja. H koncu concordov je precej pripomogel tudi padec tega letala družbe Air France leta 2000, ko je umrlo 113 ljudi.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
DrKult
# 09.12.2017 ob 19:30
"Se bliža nova doba nadzvočnih potniških letal?"

Odgovor je ne, oziroma vsaj ne v bližnji prihodnosti. Aktualni trendi na področju letalstva so že nekaj časa in še dolgo bodo usmerjeni v zniževanje stroškov letenja in širjenje dostopnosti letenja čedalje večjemu številu ljudi. Za doseganje nadzvočne hitrosti mora letalo imeti zero-bypass engine, ti pa požrejo ogromne količine goriva. Za primerjavo Rolls Royce-ove nove turbine, ki so aktualne na najnovejših Boeingovih in Airbusovih letalih uporabljajo bypass razmerje 10:1 (to pomeni, da gre 10x toliko zraka okrog turbine kot skozi njo) in posledično požrejo tudi do 15x manj goriva za isto prevoženo razdaljo. Poleg tega rabijo za doseganje nadzvočne hitrosti drugačno obliko trupa letala, ki več kot razpolovi število sedežev. Če k temu prištejemo še dejstvo, da je nad skoraj vsemi poseljenimi območji prepovedano prebijanje zvočnega zidu in to, da letalske družbe že zdaj težko prodajajo premium razrede (first class bo do leta 2025 verjetno popolnoma ukinjen), je odgovor jasen. Karta v ekonomskem razredu nadzvočnega letala bi bila na podlagi stroškovnega izračuna približno tako draga kot karta v prvem razredu običajnega letala, kar pomeni, da kabine takega letala ne bi napolnila nobena letalska družba nikoli in nikdar.

Več informacij: kanal Wendover Productions na Youtube-u
jureimacure
# 09.12.2017 ob 18:43
Glede na porast miljarderjev bi bila manjša nadzvočna letala, zlata jama.
DrKult
# 09.12.2017 ob 21:15
E24 "Concorde sta pokopala: nesreča (za katero samo letalo ni bilo krivo) in ekološki teror (letališča so mu pričela odrekati gostoljubje zaradi hrupa)."

Omenjeno je zaključilo zgodbo o Concordu, ni pa nobeno od naštetega bilo odločilnega pomena. Že dolgo pred nesrečo in odzivom letališč je imel Concorde ogromne probleme:

1. Zadnjih 10 let Concorda so v povprečju letalske družbe prodale približno 1/3 razpoložljivih sedežev na Concordih. To je bila predvsem posledica deregulacije, ki je letalskim družbam omogočila od države neodvisno postavljanje cen vozovnic, kar je kot posledico za seboj potegnilo uvedbo potniških razredov (ekonomski, business, first). To je omogočilo tudi famozno letalo Boeing 747, ker je imelo razpoložljiv prostor.
Bogataši so raje preživeli 8ur leta čez Atlantik v popolnem udobju kot pa 4 ure v sedežu Concorda, ki je primerljiv sedežu današnjega ekonomskega razreda.

2. V zadnjih 10 letih obratovanja je večina vozovnic za Concorde bila kupljena z "miljami". Stranke, ki so pogosto letele, so se za lete s Concordom odločale predvsem takrat, ko za let ni bilo treba plačat. Šli so malo "probat" po domače.

3. Potniki, ki so kupili vozovnico za let s Concordom, so pričakovali let s Concordom. Če je bilo letalo v okvari, se niso niti približno zadovoljili z zamenjavo leta z letom v prvem razredu običajnega letala. To je pomenilo, da so morale imeti letalske družbe na velikih letališčih še dodaten Concorde "za rezervo", v kolikor je primarno letalo bilo v okvari. To je občutil predvsem British Airways. Kupiti letalo "za rezervo" je ogromen dodatni strošek, ki se pozna tudi pri prodani karti. Kdorkoli pozna osnove mikroekonomije ali upravljalne ekonomike, ve, o čem govorim.

Kogar zanima, več v ekstremno zanimivem videu: https://www.youtube.com/watch?v=n1QEj09P
e6k&t=616s
E24
# 09.12.2017 ob 18:49
Concorde sta pokopala: nesreča (za katero samo letalo ni bilo krivo) in ekološki teror (letališča so mu pričela odrekati gostoljubje zaradi hrupa).
Sicer je pa zadnji čas, da se nekaj novega naredi na tem področju. Nekaj, kar ne bomo storili zato, ker bi bilo prijazno do okolja, temveč nekaj, kar bo zanimivo, zabavno in tehnološko napredno.
zapravico
# 10.12.2017 ob 07:15
Vseh so polna usta kako se zemlja segreva,po drugi strani pa pospešeno povečujejo število letal in
poletov,pa bod zdej pameten
jk11
# 09.12.2017 ob 18:35
Če bo rantabilno. Concorde se je tudi ukinil ker ni bilo dovolj zaslužka in cene goriva so rasla.

Je pač bolj učinkovito en Airbus 380 nafilati z sardelicami in jih osem ur voziti, kot pa 50 komadov tri ure.
elektrupunk
# 10.12.2017 ob 16:10
dr.kult...transatlatske polete imajo tudi vse zalivske družbe ..potem imaš azijske ki delajo transpacifiške lete :) in na koncu sploh ni važno kje letijo važn je da dolžina leta upravičuje tako hitrost, to je pa lahk vsak medcelinski let...ali celo celinski (tise najdaljše variante v aziji/ameriki).
Še enkrat pravim ...midva bolj malo veva...imava samo svoje mnenje :) ..Verjetn imajo kaj več pojma o tem pri Japan airways če so že vložili par miljonov notr in pri Virgin-u tudi... ne vem zakaj bi se tako pomembni igralci sploh šli kaj v taki smeri, če je zadeva po tvojem tako težko uresničljiva.. pri Boom-u imajo cilj 2500$ one way na relaciji LHR-JFK.. https://boomsupersonic.com/ ...očitno nimajo pojma kaj počnejo ;)
Banban
# 10.12.2017 ob 17:36
Dr. Kult, precej vec ves o tem kot jaz, in ti ne kontriram, vendar...zadnji zebelj v krsto je Concordu zabil tragicni september 2001, ko se je svet spremenil na slabse, najvecji udarec pa so prejele prav letalske druzbe. Dejstvo da je bil Concorde se povsem analogen avijon star dobrih 30 lettudi ni pomagalo pri nižanju stroskov. Kakorkoli, tako kot sta Bugattija Veyron in Chiron pravzaprav PR produkta (prodajna cena baje ne pokriva stroskov izdelave, razvoja pa sploh ne), zna bit tudi nov nadzvocnik statusni simbol. Dokaz odlicnosti letalske druzbe.

Pa tista o rezervnem Concordu....kaj pa vem. Ce mi spomin sluzi, so naredili 20 komadov, in jih 19 dali v uporabo. 7 v British, 12 v Air France. Eden je padel, enega so upokojili, vsi ostali so bili v uporabi, in so danes eksponati.

Upam da mi v 18 uspe pridet do Sinsheima, kjer Concordu dela druzbo TU144
sistemc.
# 10.12.2017 ob 22:20
Se bliža nova doba nadzvočnih potniških letal?

Ne.
elektrupunk
# 10.12.2017 ob 13:13
dr. kult ..da ima samo sedem družb še irst class... totalno neresnično ....minimalno 30 velikih družb ga še vedno drži... točko 3 ti dam prav skoraj v celoti-sj to sem tudi jaz na kratko omenil niti nisem trdil kontra dejstvom ki jih navajaš..- je pa tko ..2000 eur ..zakaj pa ne..sj 30 let nazaj bi te vsak let potnik poslal v tri krasne če bi rekel da se boš peljal iz lj v london in nazaj za ceno malo boljšega kosila.. ..okej res da nisem kakšen inžinir ..sam tehnologoija gre naprej..kaj bo pa prihodnost prinesla pa midva ne veva :) jst sam pravim da je možno ... kakšnega velikega povpraševanjani niti po bugattiju chironu, pa vseeeno je :)
Skippy
# 10.12.2017 ob 12:14
Na a380 sploh nisi sardela, vsaj ne na teh, ki danes letijo. Možno bi bilo noter natlačiti 2x več sedežev, pa pač še nihče ni.
CaEdMoN
# 12.12.2017 ob 22:35
Nesreča 2003 je bila samo zadnji trigger in izgovor za upokojitev Concorda. Začetek konca se je začel zgodaj v 90s. Takrat je ogromno spremembo in revolucijo odigral daljši ETOPS, najprej s B767 in potem ostalimi (A330, B777...) in tako zadal precej hud udarec B747, A340, MD11 (še posebej) in nenazadnje takrat še na papirju narisanega A380, ki je že praktično 3 leta brez novih naročil. Vse to je pripeljalo do tega, da sedaj lahko medcelinsko letimo v precej manj potratnih letalih tipa B787, A350, A330neo in v kratkem prihajajočega B777X.
Banban
# 11.12.2017 ob 08:57
SISTEMC, WE DON'T NEED ALL THIS NEGATIVITY :)
po slovensko,
Sistremc, pesimizem ni zaželjen :)

Dejansko bi rad videl nadzvočna letala, čeprav to morda ne bo velik biznis, niti ne bo smiselno, in osebno ne bom mel nobene možnosti se s tem peljat.
elektrupunk
# 10.12.2017 ob 18:22
9/11 ni vplival na vzpon ryanaira in ostalih evropskih nizkocenovcev.. ko je v 90ih evropska komisija sprostila notranji trg na področju letalstva je ryanair skopiral model southwest airlies-a iz združenih držav. kjer je bil ta model že veliko bolj razvit. obenem se je okoli leta 2000 resno začela doba interneta.. ryanair je takrat začel prodajati vozovnice online..in to so tisti glavni razlogi za evropske nizkocenovce.... 9/11 je kvečjemu zavrl za kakšno leto ali dve vse skupaj..
p.s sorry spet za kontro :)
DrKult
# 10.12.2017 ob 13:03
fantasycamp: "Dr Kult ima delno prav ,vendar nas zgodovina uči da se nove meje ne prebijajo s staro tehnologijo in da bo sigurno v naslednjih desetletjih nova tehnologija izdelave motorjev ki ne bodo temeljili na notranjem zgorevanju dala nov tip letal z večkratno hitrostjo zvoka..."

Glih par minut si objavil komentar pred mojim zadnjim hehe :) Če se ti ga bo dalo prebrat, boš videl, da sem ga zaključil točno s tem, da lahko pričakujemo nadzvočna letala, v kolikor bi uspeli razviti učinkovit električni motor (ali pa seveda kak motor povsem nove tehnologije), ki bi proizvedel dovolj moči za nadzvočno hitrost. Nikakor pa ni pričakovati nadzvočnega letala s turbino.
fantasycamp
# 10.12.2017 ob 12:52
Dr Kult ima delno prav ,vendar nas zgodovina uči da se nove meje ne prebijajo s staro tehnologijo in da bo sigurno v naslednjih desetletjih nova tehnologija izdelave motorjev ki ne bodo temeljili na notranjem zgorevanju dala nov tip letal z večkratno hitrostjo zvoka...
elektrupunk
# 10.12.2017 ob 12:36
Skippy ...no roko na srce ..2x več sedežev sigurno ne..je pa airbus ponudil opcijo dodatnih 80 sedežev ob spremenjeni kabini...pa se še nobeden ni odločil za to..no sj od 2015 naprej niso nobenega več prodal.. zgleda da je a380dosegel kar je.. vsekakor prestižna zadeva ki je blagovno znamko okrepila...samo letalo pa ni prineslo željenega uspeha.. težko je bit pameten a so se s projektom nate.nil al ne..
elektrupunk
# 10.12.2017 ob 20:15
a ameriški prevozniki pa niso mogl dobit "poceni" letal? ..ja kakšne pa stresaš no.. pa še enkrat ..poceni letal nikoli ni bilo... so samo večji ali manjši popusti ob večjih ali manjših naročilih.... in še to ..a misliš da v znotraj zda ne moreš letet za par 10$ ?
elektrupunk
# 10.12.2017 ob 20:01
not fair enough ;) ..ryanair je 155 boeing-ov naročil konec leta 2001..tako hitro 9/11 ni vplival na cene letal..če sploh je vplival kdaj?..se pa je zmenjšal letalski promet....in avijoni niso bili nikol smešno poceni..tudi kasneje ne..je pa res da so ob vsakem večjem naročilu zmeraj prisotni gromozanski popusti napram kataloški ceni letala.. poglej si naročila iz letošnjega dubai air showa http://www.bbc.com/news/business-41994142 ..pa smo v obdobju debelih krav kar se tiče letalske industrije ;)
DrKult
# 10.12.2017 ob 19:40
Ja, je. Zaradi 9/11 je upadlo povprasevanje po letenju, s tem so padle cene letal, ker jih airlini niso kupovali. Ryanair je izkoristil priliko in narocil 151 Boeingov 737 po smesno nizki ceni. Sledila sta Easyjet in WizzAir, le da sta ta kupila Airbuse A320. V tem času so bili low budget airlini skoraj edini, ki so kupovali letala. Fair enough?
DrKult
# 10.12.2017 ob 13:00
elektrupunk, DrKult nima deloma prav, ampak imam popolnoma prav:

1. First class izginja. Samo še 7 letalskih prevoznikov ga ima v ponudbi in imajo ogromne probleme s prodajo sedežev. Nobena letalska družba v tem trenutku nima aktivnega naročila za letalo, ki bi imelo first class sedeže. Niti ena sama.

Problemi first classa:
a) razlika med economy classom in business classom je ogromna. V prvem dobiš neudoben stol, v drugem pa posteljo. Razlika med business classom in first classom pa je zelo majhna - dobiš še malo več udobja in malo boljšo hrano, ki je še vedno odurna, cena je pa ponavadi 2x višja od business classa.
b) business class sedež porabi približno 1.5-2x več kvadrature na letalu kot economy class, first class pa 3-4x več kot business class. To pomeni, da letalska družba na kvadratni meter letala zasluži manj s first classom kot z business classom. Tudi če ji uspe prodati karte za first class sedeže, zaslužijo manj, kot če bi namesto first class sedežev imeli še več business class sedežev in bi prodali tiste. Poleg tega, kot že rečeno, je first class karte zelo težko prodati, posledično imajo vse letalske družbe s first classom ugodnost za redne stranke, zastonj upgrade iz business classa v first class, če so prosti sedeži (kar skoraj vedno so).

2. Ni šans, tudi z vso današnjo tehnologijo, da prodaš karto NY-London v nadzvočnem letalu za 2 jurja in s tem nardiš profit. Tukaj je brez veze karkoli razpravljati, zero bypass turbina ne more biti bistveno bolj varčna kot je bila leta 1960. Turbina na Boeing 787 Dreamlinerju ima bypass razmerje 10:1 in je kot taka ekstremno varčna. Bolj kot zmanjšujemo razmerje, bolj je turbina potratna. Ampak še vedno je razlika med porabo turbine 10:1 in 0,96:1 manjša, kot razlika med porabo turbine 0,96:1 in turbine z razmerjem 0:1 (torej zero bypass) in to za kar nekajkrat. Vprašaj kateregakoli strojnika in povedal ti bo isto. Turbina na najnovejšem F-35 ni bistveno bolj učinkovita od turbine na F-4 iz leta 1960 (upoštevajoč seveda tudi output motorja!)

3. Za razvoj letala je potrebno povpraševanje po tovrstnem letalu, ker je razvoj EKSTREMNO drag, trenutno pa niti ena letalska družba ne gre v to smer. Pravzaprav je zadnjo revolucijo v letalstvu naredil prav že omenjeni Boeing 787 Dreamliner, vsi aktualni trendi pa gredo naprej v to smer - razvoj majhnih zelo učinkovitih letal. Airbus A380 se v zadnjih letih obupno slabo prodaja prav zaradi tega. Do Boeinga 787 so vse letalske družbe uporabljale sistem povezav preko velikih mest, ker majhna letala zaradi neučinkovitosti niso mogla preleteti celega oceana. To je v praksi pomenilo, da si se iz lokalnega letališča (npr. Brnik) z majhnim letalom prepeljal do velikega letališča (npr. Frankfurt), od tam dalje pa z ogromnim letalom (npr. 747 ali A380) na naslednje ogromno letališče (npr. JFK NY). Danes to več ni potrebno - Boeing 787 ima v povprečni konfiguraciji samo 210 sedežev, pa se zelo dobro prodaja, uvajajo pa se čisto nove linije, ker zaradi njegovega dometa bp preletijo ocean. Trend gre v to smer, da bo mogoče direktno leteti v čedalje manjša mesta, ker nova letala to omogočajo.

Potencialno bi lahko nadzvočna potniška letala uvedli električni motorji, če se bo izkazalo, da je razvoj s to tehnologijo učinkovit, niti pod rubriko razno pa ga nima smisla pričakovati s turbino. Ni povpraševanja, ni profitabilno, ni učinkovito in ni potrebno. S trenutnimi letali lahko od koderkoli dosežemo katerikoli konec Sveta v 24 urah, to pa je za 99,9% ljudi več kot dovolj, zato povpraševanja po tem v kratkem tudi ne bo. Čas je omejena dobrina bogatih, denar je omejena dobrina večine, okrog tega pa se vrti tudi cela ekonomija.
DrKult
# 10.12.2017 ob 21:32
Ne, da niso mogli, niso pa izkoristili prilike. Ne da se mi več razpredat s tabo.
Več imaš v videu How budget airlines are so cheap kd Wendover productions. Če boš pobrskal bos nasel tudi vire
DrKult
# 10.12.2017 ob 20:02
Še nadaljevanje komentarja - to, da je uspel Ryanair in ostali evropski ponudniki dobit poceni letala, jim je omogočilo zastaviti poslovni model, s katerimi dosegajo ekonomije obsega. Southwest in ostali low budget airlini so pribl. 20% cenejsi od normalnih ponudnikov, v EU pa so low budgeti tudi do 90% cenejsi. Pred 9/11 temu ni bilo tako, imeli so isto nizje cene kot Southwest v ZDA
DrKult
# 10.12.2017 ob 15:48
elektrupunk se opravičujem za zmedo, v mojem komentarju je zmanjkal del podatka in zato je v komentarju dejansko napaka. Mišljene so bile samo družbe, ki ponujajo transatlantske lete. Od 48 družb, ki ponujajo lete čez Atlantik, jih ima samo še šest (ja, tudi številka 7 je napaka) prvi razred. Te družbe so: American Airlines, Lufthansa, British Airways, United, Swiss Air in Air France.

Več v videu The Economics of Airline Class: https://www.youtube.com/watch?v=BzB5xtGG
sTc

Kar se tiče 2000eur za let z nadvzočnim letalom čez Atlantik - ne, ne bo šlo, razen če uspe komu razviti električni motor, ki bi bil pri tem učinkovit in tudi v tem primeru je v okviru dosedanje tehnologije to nemogoče. Problem je v tem, da nimamo nikakršne tehnologije, ki bi omogočala zadosti potisne moči, ne da bi pri tem bili prisiljeni potisni zrak kanalizirati skozi tubus, torej da bi imeli zero bypass motor (tudi če motor ne bi bil na fosilno gorivo, bi še vedno moral bit zero bypass motor). Čim je potrebno ves zrak spraviti skozi tubus, brez da bi kakršenkoli del zraka šel okrog, za to potrebujemo ogromno energije, ni važno al od fosilnega goriva al od elektrike.

Jaz nikjer v svojih komentarjih nisem zatrdil, da do tega ne bo nikoli prišlo, pravim samo, da to niti slučajno ne bo v bližnji prihodnosti. Če želiš od mene neko okvirno številko - v naslednjih 20 letih se to ne bo zgodilo. Trenutno so vsi trendi razvoja v smeri zniževanja stroškov.
Primerjava z Bugatti Chironom ni na mestu, ker ne gre za podoben produkt. Bugatti Chiron je luksuzni produkt, kar pomeni, da se ekonomika produkta ne vrti okoli stroškovnih funkcij, mejni stroški itd. nimajo nobene veze, produkt je namenjen potrošniku direktno. Letalo pa je namenjeno za firme, ki želijo z njim čimveč zaslužiti. Posledično hočejo letalski prevozniki letala, ki jim bodo predstavljala čimmanjše stroške in čimmanjši riziko za neprodane sedeže, se pravi rabijo čimvečje povpraševanje. S trenutnimi letali lahko v 24 urah dosežemo katerikoli konec Sveta, to pa je za 99,99% ljudi več kot zadovoljivo.
elektrupunk
# 10.12.2017 ob 11:42
ima Dr,kult deloma prav ..oziroma njegov vir..vseeno pa mislim da ni čist nujno da pa vseeno ne dobimo tudi v bližnji prihodnosti (kaj je bližnja-10-20 let?) ..splošno znano je da je concord dejansko žrl denar (bencin) ..vsekakor je bil za tisti čas tehnološko čudo..je pa od njegovega razvoja konec 60ih let minilo že toliko časa da pa bi sedaj lahko razvili veliko manj požrešno nadzvočno letalo..oziroma ekonomsko bolj unčikovito .. kar se tiče cen letalskih kart.. res je da se first class ne širi..ne bo izginil, tudi pa ne bo pa paradni konj let. prevoznikov je pa res da se buissnes class pa močno razvija ..in če jim bi uspel razvit nadzvočno letalo kjer bi rečmo karta london-new york stala 2000 eur potem bi bil to zadetek v polno.

@jk11 v a380 nisi nič bolj srdela kot v katerem koli drugem letalu :) edina razlika je da je na check inn-u in na boarding gateu daljša vrsta....pa tudi najbolj unčikovito glede na strošek /potnika ni..res da je visoko ni pa top
DrKult
# 10.12.2017 ob 18:01
Elektrupunk ja, ok. Moj point ostaja. Dok ne bo preboja v tehnologiji, nadzvocnih potniskih letal ne bo. Sigurno bodo enkrat pogruntali, kako stvar speljat, ampak roko dam v ogenk da v naslednjih 20 letih ne bomo videli komercialnega potniskega letala, ki bi prebil zvočni zid. Enako, prvi razred počasi odmira, ker ni profitabilen. To ni moja cvetka, to je dejstvo.

Banban to se pa vsekakor strinjam. Chiron in Veyron se prodajata pod ceno, sta nek eksponat za VW, da se pokaže česa so zmožni. Po domače Bugatti je draga reklama za VW. In ja, omenjeni dogodki so dokoncno pokopali Concorde, ampak vztrajam pri tem, da bi bil ukinjen tudi sicer, samo par let kasneje. Mimogrede je 9/11bil tudi tisti dogodek, ki je omogočil vzpon budget airline-ov. Brez tega dogodka verjetno Ryanair, Wizz in EasyJet nebi bili to, kar so.
mb128
# 09.12.2017 ob 22:36
Jep, ram jet, scram jet imata kar lepo prihodnost!
Kazalo