Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 75 glasov Ocenite to novico!
false
Taksisti na osrednjem trgu Piazza Venezia v Rimu. Foto: Reuters
Uber po večini predstavlja cenejšo alternativo taksijem, zato je deležen toliko protestov voznikov taksijev. Foto: Reuters

Dodaj v

V Italiji prepovedali Uber

Taksisti po vsem svetu nenaklonjeni aplikaciji
9. april 2017 ob 10:31
Rim - MMC RTV SLO/Reuters/STA

Italijansko sodišče je prepovedalo obratovanje Uberja v državi, saj naj bi ta ponudnik prevozov prek mobilne aplikacije predstavljal nepošteno konkurenco tradicionalnim taksijem.

Uber ima zdaj deset dni, da na celotnem ozemlju Italije prekine uporabo, promocijo in oglaševanje svojih mobilnih aplikacij. V nasprotnem primeru temu ameriškemu podjetju preti globa 10.000 evrov za vsak dan, ko kljubuje razsodbi.

Tožbo proti Uberju je na sodišču v Rimu vložilo združenje italijanskih taksistov, ki je v zadnjih mesecih proti Uberju organiziralo vrsto protestnih shodov, vključno z veliko marčevsko stavko taksijev po vsej državi in šestdnevno stavko konec februarja, ki je pripeljala do spopadov med vozniki in policijo.

Na razsodbo se Uber lahko še pritoži, kar je tudi že napovedal. "Šokirani smo nad razsodbo italijanskega sodišča in bomo vložili pritožbo. Uberjevo aplikacijo uporablja na tisoče profesionalnih voznikov z licenco, da bi tako zaslužili in Italijanom na stisk gumba zagotovili zanesljiv prevoz," so sporočili v izjavi za javnost.

Razsodba je bila izrečena, potem ko je sodišče v Milanu leta 2015 prepovedala Uberjevo aplikacijo UberPop, ki naj bi po italijanski zakonodaji spodbujala voznike brez licence, da ponujajo prevoze. To razsodbo je pozneje potrdilo sodišče v Torinu.

Uber se umika iz Danske
Čeprav so delovanje Uberja do določene meje omejile tudi druge evropske države, pa je to prvič, da je bil kje popolnoma blokiran.

Novica se širi v istem času, ko se Uber umika z Danske. Uporaba aplikacije bo tam mogoča le še do 18. aprila, Uber, ki ima v državi več kot 2.000 voznikov in 300.000 uporabnikov, pa se umika zaradi zakonodajnih zahtev. Kot so pojasnili, ne morejo dosegati zahtev nove zakonodaje, saj bi med drugim vsak avtomobil morali opremiti s taksimetrom in senzorji na sedežih, ki prepoznajo število potnikov.

Danski minister za transport Ole Birk Oelesen je Uberjevo odločitev obžaloval in dejal, da upa, da bo Danska ostala odprta za nove tehnologije in poslovne modele. Ni pa treba poudarjati, da je odločitev razveselila dansko združenje taksistov.

Slovenska vlada je sicer z Uberjem že lani podpisala pismo o nameri, Uber pa je optimistično napovedoval, da bo vstopil na slovenski trg že konec lanskega leta, a zaenkrat nanj še čakamo, minister za javno upravo Boris Koprivnikar pa je januarja v intervjuju za MMC dejal, da bo Uber lahko pri nas posloval šele takrat, ko bo izpolnil vse zakonske pogoje.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
sarcasmotron
# 09.04.2017 ob 11:02
Mi že imamo Uber. Reče se mi Prevozi, ki so ga še nedolgo nazaj poskušali naši veljaki zminirati, zdaj se pa isti fori z Amerike nastavljajo kot najbolj poceni vlačuge.
oleander
# 09.04.2017 ob 10:43
Pet zvezdic za novico.
kosič
# 09.04.2017 ob 11:00
No,g minister Koprivnikar ,ste kaj zastrigli z ušesi? Pričakujemo vaše komentarje!
bluppo
# 09.04.2017 ob 11:17
Mi že imamo Uber. Reče se mi Prevozi, ki so ga še nedolgo nazaj poskušali naši veljaki zminirati, zdaj se pa isti fori z Amerike nastavljajo kot najbolj poceni vlačuge.

Prevozi.org ima z uberjem povezavo samo v tem, da oboje obravnava nudenje prevoza. V vsem ostalem se razlikujeta kot dan in noč in gre za dva popolnoma različna pristopa.
astro
# 09.04.2017 ob 11:20
Uber je ameriški način zasužnjevanja ljudi. Vozniki so na razpolago do 16 ur dnevno, pritiski so izredni, prekinitev pogodbe v hipu, ni dopustov, ni bolniške.....
Delamo zato, da (solidno) živimo, ali živimo zato, da delamo in delamo..in koristimo Uberju.
Tugomer1000
# 09.04.2017 ob 11:25
Še dobro, da obstajajo države, ki si upajo.

Slovenija je dobila zgolj na mizo seznam zakonodaje, ki jo mora spremenit.
samuelcek
# 09.04.2017 ob 11:10
Prevoz.org po mojem ne moreš primerjat z Uberjem.
Prevozi so lahko tudi brezplačni. Sam sem velikokrat peljal brezplačno, saj sem kot študent veliko preštopal in se mi zdi tako fer.
Seveda pa se po drugi strani strinjam s teboj. Prevozi so preprosta ideja, ki je ravno zaradi tega genialna, a država nima nič od tega. Kljub temu pa menim, da je sobivanje prevozov in taksistov povsem možno, za kar pa ne bi mogli reči za Uber in taksiste.
veza
# 09.04.2017 ob 15:16
Je pa res, UBERjev koncept je delo na črno, če naj vsi plačujemo prispevke in davke, zakaj jih ne bi tudi UBER?
Drugače sem pa za to, da se v TAXIje namontira GPS, s katero potnik spremlja pot in se tako prepreči nategovanje strank!
Alchemist
# 09.04.2017 ob 12:27
Uber bo očitno dolgoročno v Evropi pogorel. Izkoriščanja (zamaskiranega v delilno ekonomijo) tu ne bomo dobro prebavili očitno.
Nekdo88
# 09.04.2017 ob 11:14
Dokler so taksisti skoraj povsod po svetu oderuhi s svojimi cenami, je potreben tak sistem, kot je Uber. Še posebej so taksisti vsepovsod nesramni in oderuški do turistov.
MitjaM
# 09.04.2017 ob 11:29
Glejte.
Uber ni neka dobrodelna organizacija, ki bi rada olajšala dostop do prevozov.
Gre za agresivno neoliberalno firmo, ki ima za poslovni model, da najde umazane strani o kritičnih novinarjih in politikih in jih napade s kampanjo blatenja.
Kakšne ljudi zaposluje tako naravnana firma, si lahko mislimo.

In potem ena deklica uporabi aplikacijo za prevoz in sledi, ...
JanezNovak
# 09.04.2017 ob 12:50
Pri nas jih pa še celo vabimo k nam....
Bondjanez
# 09.04.2017 ob 15:18
Sussudio
Jaz nisem za prepoved. Sem pa za iste pogoje za vse. Ker po tvoji logiki bi vsi lahko opravljali vse brez pogojev,odgovornosti,davkov itd. Samo da je poceni. In se dejstvo. Uber se nikoli ni ustvaril dobicka. Za dobicek bo treba cene dvignit. Zaenkrat se filajo na takih liberalnih optimistih kot si ti. Ko bo Turek operiral na srcu v UKC brez vize in davkov s pripomocki iz svoje torbe, takrat naj pa tud Uber vozi na fus.
Pa tud za tvoj poklic se najde cenejsa varianta. Vsi liberalni vsi enakopravni. Do tacaj pa p....
tetka
# 09.04.2017 ob 19:25
Ne poznam Uberja zato ne bom komentiral. Sem pa potreboval taksi v Ljubljani zaradi poškodbe in bi jih pohvslil. Po klicu so bili v manj kot 5 min pri meni. Vljudni. Cena pa okrog 1€/ km.
delfino_
# 09.04.2017 ob 15:57
Naši hlapci pa ravno obratno, zakonodajo bi prilagajali, vse samo da ugodijo ameriškim uber alles apettitom. Podn.
Bondjanez
# 09.04.2017 ob 13:57
Moj taxist v Lj. je špica. Prijazen,komunikativen urejen in razgledan. Avto novejsi in cist. Z veseljem pocakam na njega. Za en EURO prihranka me Uber ne zanima. Kolikor vem pa vecina firm v Ljubljani pripravlja ali ze ima podobno aplikacijo z ocenjevanjem storitve. Šarlatani se bodo izlocili sami.
garmond
# 09.04.2017 ob 12:27
To je novodobni sistem kolonializma preko multinacionalk. Končni rezultat pa bo uničenje nacionalnih gospodarstev. Sicer v primeru ljubljanskih taksistov tudi ni nekaj pozitivnega, ampak jaz to gledam na splošno.
Wasabi
# 09.04.2017 ob 16:50
Prepoved Uberja je tipična mafijska politika ščitenja monopolov.

Kakšnih monopolov? Je pa ja malo morje taxi služb z različnimi tarifami, različnim voznim parkom.
šurda
# 09.04.2017 ob 12:25
BRAVO Italija ZA vse ljubitelje ubra in podobnih firm, pojdite
samo za 1 mesec v Novo Mesto k Revozu v nočno smeno !

A lahko zbrišete zmazek od iRobert-a ??
joutsenlaulu
# 09.04.2017 ob 11:40
Super, prepovejmo torej še google translate, ki je nepoštena konkurenca prevajalcem, pa youtube, ki je nepoštena konkurenca TV postajam, pa amazon, ki je nepoštena konkurenca klasičnim fizičnim trgovinam, pa e-igralnice, ki so nepoštena konkurenca navadnim igralnicam, in tako dalje.
Che
# 09.04.2017 ob 18:42
Amerike raziskave kazejo tudi da gensko spremenjena hrana in hormonko hranjenje goveda ne upliva na zdrauje cloveka
paver
# 09.04.2017 ob 14:45
Uber raus iz Eu.
izo
# 09.04.2017 ob 20:10
ok, naj prepovedo (nenazadnje so ga tudi po nekaterih zveznih državah zda), vendar imamo še doti večji problem z amazonom, starbcuskom, coca-colo, ebayem, googlom, airbnb-jem itd itd. vsi ti ne plačujejo taks, davkov, spoštujejo zakonitih standardov za kadre pri zaposlocanju ipd.
bo kdo ukrepal?
Wasabi
# 09.04.2017 ob 17:01
Drugače sem pa za to, da se v TAXIje namontira GPS, s katero potnik spremlja pot in se tako prepreči nategovanje strank!

Do takrat si lahko tudi sami pomagamo. V telefon vpišeš naslov vstopa in izstopa (če si v mestu, katerega ne poznaš), route planner ti da podatek o kilometrih, taxi kilometer je objavljen, štartnina tudi, kalkulator je spet na telefonu v žepu in potem skoraj v cent natančno izračunaš ceno prevoza. Jaz sicer nisem tak picajzel, izračunam bolj od oka, ampak vseeno najprej taxista pobaram po okvirni ceni. Če mi ne zna odgovoriti se z njim ne peljem (kako ti ne bi znal okvirno odgovoriti, če dnevno vozi taxi!?)..no, to se mi je do zdaj samo 2x zgodilo;) V veliki večini primerov taxist kar pošteno oceni ceno vožnjo.
matejagr
# 09.04.2017 ob 22:39
Ne morem verjeti, da ste eni proti Uberju! Tako, bi vsaj plačevali pošteno ceno za storitev.

V kateri stroki se prezivljate? Potem lahko na podlagi uber koncepta razjasnimo, kako bi zgledal substitut vasega delavnega mesta. Kako ze... pa da vidimo. Sam ne morem verjet do kaksnega podna smo prisli v tej kapitalisticni ego gonji.
ElTorro
# 09.04.2017 ob 19:16
@veza
po razlagi na TV3 so povedali, da za UBER vozijo tisti, ki so že zaposleni in jim je to dodaten zaslužek

Za katero državo so to govorili? V ZDA lahko vozi kdorkoli....na Hrvaškem licencirani taksisti.

V enem in drugem primeru je Uber dolžan davčnim organom sporočiti podatke o prejemkih posameznih voznikov. Zato še enkrat vprašam - zakaj delo na črno?
Triglavski zmaj
# 09.04.2017 ob 11:08
No ja, vsaj združenje kočijažev nikjer ni bilo tako močno. Razen v nekaterih predelih Pensilvanije v ZDA, no :-) .
mojcd
# 09.04.2017 ob 16:37
Taxisti nimajo veze v tej zgodbi. Problem so davki saj je uber registriran drugje in drzava nima nic od tega....vse je v denarju
nikhrast
# 09.04.2017 ob 16:54
Konkurenca je lahko samo v kapitalizmu.
Pa saj se bo problem rešil, tehnologija napreduje, brezšoferski avtomobili prihajajo, samo zgleda da jih bodo v Evropi prepovedali.
Ubogi folk, nekateri še obžalujejo kam so izginile kovačnice.
Band3
# 10.04.2017 ob 12:10
@vojnaslo91
Sinonim za Italijo je Rimsko cesarstvo... ki je propadlo. Italijani? Tipični južnjaki... vključno z državo po eni strani... Po eni strani so čist podobni Grkom...
Imajo pa tudi drugo stran...


Glej, zivim in delam v Bologni in vse, kar lahko odgovorim, je ROTFL.
alah
# 10.04.2017 ob 08:04
Prevozi so preprosta ideja, ki je ravno zaradi tega genialna, a država nima nič od tega.

Se ne morem strinjat glede države. Prevoz.org odpravlja dnevne migracije z eno osebo v vozilu. To odpravlja jutranje zastoje in onesnaževanje. Prihranjena je višja škoda zaradi zastojev, infrastrukture, izpušnih plinov,... kot bi znašal pobran davek.
mooodeeel
# 10.04.2017 ob 07:20
Koncno! Dajmo se mi po istem zgledu! Ne neoliberalisticni bandi!
Splythe
# 09.04.2017 ob 16:03
Hlapci.
tir1a
# 09.04.2017 ob 12:55
Konkurenca - a ni tako, da kapitalistične ideje temeljijo na tem?
the law1
# 09.04.2017 ob 11:19
@iRobert

Je pa kvaliteta v Gradbeništvu na stopnji 0, odkar je polno pastirjev z Jahorine z S.p. a pojma nimajo o tem kaj delajo. Katastrofa od države.

No, verjetno je naprej potrebno omeniti, da so slovenski naročniki totalna katastrofa, ki takšne sploh najamejo. In tako se potem j**be konkurenca. Ta dobri pa gredo v tujino.

No sedaj pa se dogaja oz. se bo še bolj dogajalo, da poleg dobrih zidarjev tudi slabih ne boš dobil, ker jih preprosti ni.
rokers
# 11.04.2017 ob 09:04
Nimam pojma, ma prav je da se oglasim..meni je pri tem zanimivo le to, koliko člankov je že o Uberju (to je zagotovo že 10 na RTVSLO, pa v Mladini, Delu.....), kot da je to največji simbol pokvarjenega neoliberalizma, kraje, nepravičnosti, nelojalne konkurence, neplačevanja davkov. Vsi ki ste proti sem skoraj prepičan, da uporabljate: prevoze.org (totalna nepravična konkurenca javnim prevoznikom, ki je seveda dobrodošla saj pomaga tako vozniku kot potniku), partis.si (jaz ga ne, vsak ki ga uporablja KRADE), kvačsurfing, pa airbnb, pa kupujete vstopnice preko bolhe in stavite preko tujih stavnic, ki ne plačujejo davkov in ne dajejo za FIHO (kot naše loterije) .... Noben od vas ni kričal in pisal komentarje ko so uvedli evro in je takrat samo v Gorici zaprlo skoraj deset menjalnic, nobenemu se ne smilijo bankirji (sem delal na banki), ki so prej imeli veliko dela, sedaj vse to naredimo sami preko spleta ali na bankomatu. Pač razumem, da se moramo upret izkoriščevalcem in neplačnikom davkov, a še sedaj mi ni jasen tak gnev. Zagotovo ima vsaka država vzvode kako te izkoriščevalce omejit, če res ne gre drugače tudi prepovedat, a mislim da imamo veliko večje probleme kot Uber.
Glede taksistov, če se vam oni smilijo, potem pa prosim da se vam začne smilit še vseh drugih 99,9% zaposlenih v Sloveniji, ker za sedaj njim res ne gre slabo.
Raje kot Uber in ne vem kake debate se mi zdi nujno, da v Sloveniji naredimo korak naprej in zahtevamo od taksistov, da preidejo na električne avtomobile, ki bojo manj onesnaževali..
Band3
# 10.04.2017 ob 12:35
Ker ze eni jamrate, da bi taksisti morali imeti prizgan GPS, da stranka vidi, da jo ne nategujejo...
S taksiji se sicer bolj malo vozim po mestu, ampak se vedno do sedaj, ko sem se, je voznik ravno iz tega razloga imel prizgan GPS. V Milanu isto.
fah-q
# 10.04.2017 ob 11:39
@vojnaslo91
Sinonim za Italijo je Rimsko cesarstvo... ki je propadlo. Italijani? Tipični južnjaki... vključno z državo po eni strani... Po eni strani so čist podobni Grkom...
Imajo pa tudi drugo stran...


ne vem no, ma od kod prihaja ideja univerze? od kod je prišla renesansa? kdo nam je dal Da Vincija, Volto, Fermija, Galvanija, Avogadra, Galilea, Marconija, Paretta če naštejem tako na hitro iz glave par znanstvenikov brez katerih bi nam marsikaj danes manjkalo?

Bog varuj pogledat malo še v umetnost v zadnjih 1000 letih (kiparstvo, slikarstvo, arhitektura, glasba...)...se človek vpraša kdo je dal svetu več, italiani ali vsi ostali skupaj...

in če gremo še v to, kar je danes najbolj važno-biznis-Lombardija je bila nekaj časa najbolj produktivna regija na svetu, emiglia romagna ima recimo krepko več podjetij kot new York na prebivalca.
fah-q
# 10.04.2017 ob 11:24
No, nelojalna konkurenca je tudi to, da nekdo, ki živi v državi, v kateri za račune in najemnino ter hrano plača 150 evrov konkurira nekomu drugemu, ki za iste stroške plača 5krat toliko...
joutsenlaulu
# 10.04.2017 ob 09:19
Meni je vsekakor zelo zanimivo, da ne rečem sumljivo, da imajo taksisti tako močno zaščito v primerjavi z ostalimi poklici in delovnimi mesti. Ne le po nekaterih državah, temveč tudi pri komentatorjih tule gor.

Veliko poklicev se je moralo hočeš nočeš sprijazniti z raznimi oblikami "nepoštene konkurence" in hudimi padci cen za njihove storitve in izdelke, jih ni nihče takole ščitil. In vsi ti ljudje, ki manj zaslužijo (zaslužimo), bodo (bomo) zadovoljni, če bomo imeli tudi pri taksi storitvah več ponudbe in konkurence in torej, če bo vse po sreči, ugodnejše cene, ki bodo skladnejše z našimi upadajočimi zaslužki.

In vsi tisti, ki vpijete, da Uber ne plačuje davkov, upam, da imate urejeno zaposlitev in državi plačujete vse davke, tudi od morebitnih najemnin ipd. in vse storitve naročate z računom. Tudi polaganje ploščic pa menjavo gum.
Trubadur
# 10.04.2017 ob 08:19
nekateri zakoni so zato, da omejijo konkurenco
matejagr
# 09.04.2017 ob 22:42
vendar imamo še doti večji problem z amazonom, starbcuskom, coca-colo, ebayem, googlom, airbnb-jem itd itd. vsi ti ne plačujejo taks, davkov, spoštujejo zakonitih standardov za kadre pri zaposlocanju ipd.

Jap.
Designed in Heaven, Assembled in China.
21dcba
# 09.04.2017 ob 22:20
Hmm, zanimivo. Ko je Ryanair pričel predstavljati cenejšo konkurenco nacionalnim prevoznikom, ni posredovalo nobeno sodišče. Še več, danes, ko je že znana praksa (ne)zaposlovanja Ryanaira še vedno ni videti izreka sodbe, ki bi preprečevala izkoriščanje pogodbenikov.
ElTorro
# 09.04.2017 ob 21:22
Kako ne rabiš licence, če pa lahko za njih vozijo (v UberX modelu) le licencirani taksisti?
iboregua
# 09.04.2017 ob 18:54
Naša socialistična Slovenija že ima prevoze.org, a so jih veljaki želeli zminirati. Kar kaže na dve stvari:

1.) da znamo uporabljati tehnologijo in
2.) da naša oblast ni leva, ampak desna.
Skippy
# 09.04.2017 ob 18:18
Raziskave iz ZDA kažejo, da zaradi Ubra taksisti niso izgubili, so pa precej pridobila mesta na zmanjšanju količine prometa. Vi pa tu gor vsi kar nekaj na pamet pišete, kaj se bo zgodilo itd.
Skippy
# 09.04.2017 ob 18:12
Še dobro, da obstajajo države, ki si upajo.

Ne, to so države, ki so bankrotirane ravno zaradi tega, ker si ne upajo. Ker so ostale v starih časih.
M-filter
# 09.04.2017 ob 17:37
Uber je zakon. ... spremembna je edina stalnica in uber spreminja razmišljanje o prevozih. takxiji se bodo moral prilagodit.

to je tako, kot bi probal ukinit internet zato, ker ljudje sedaj več ne kupujejo tiskanih medijev. ..
ElTorro
# 09.04.2017 ob 16:41
Se strinjam, ko bodo izpolnjeni pogoji - tudi jaz nisem za nelojalno konkurenco, pa naj bo to Uber, Airbnb ali kaj tretjega.

V Zagrebu so bili na začetku 20-30% cenejši od konkurence, ne vem kakšno je stanje danes...

Z urno postavko taksistov se ne obremenjujem....tudi moje stranke želijo od mene čim nižje cene storitev, in če bi lahko izposlovale da delam za njih za 5 EUR/uro jih ne bi pretirano zanimalo, kako bom plačal položnice.

Dejstvo pa je, da bo poklic taksista počasi izumrl, oziroma bo postal zelo redek. S pojavom avtonomnih vozil te potrebe pač ne bo več.
Bondjanez
# 09.04.2017 ob 16:15
ElTorro
In ko bodo ti pogoji izpolnjeni pri nas bo vozil tudi tukaj. Ampak pod istimi pogoji niso vec poceni. Sploh,ko bodo delnicarji zaceli zahtevati dobicke. Zaenkrat se pa vrednost doloca glede na pricakovanja.
Pa se anekdota. Vceraj sem se peljal iz centra domov na obrobje. Voznja je stala 8 eur. Porabljen cas cca. 20 min. V eno smer. Pa porabljen bencin pa amortizacija avtomobila in voznikov cas. Drago ??? Ne vem kolk je tvoja urna postavka. Njegova je bolj slaba.
Kazalo