Uber meni, da bi se lahko cena letalskega taksija primerjala s kopenskim. Foto: Uber
Uber meni, da bi se lahko cena letalskega taksija primerjala s kopenskim. Foto: Uber

Uber je z aplikacijo, ki mimo ustaljenih pravil taksističnih služb takoj poveže iskalce in ponudnike prevozov, osvojil svet. Ta med drugim v Združenih državah Amerike testira prevoze s samovoznimi avtomobili, a - kot kaže - ne bo ostal le pri tem.

Pred kratkim je namreč predstavil program Uber elevate, v katerem opisuje način potniškega prevoza z letali VTOL (vertical take-off and landing), ki omogočajo navpično vzletanje in pristajanje ter lahko pozitivno vplivajo na promet v mestih, ki se dnevno spopadajo z zastoji.

Podjetje ne načrtuje lastne proizvodnje, temveč se želi v ta namen povezati z avtomobilsko in letalsko industrijo ter z vladnimi in zakonodajnimi organi. Ob tem meni, da bi bila lahko uporaba letal v prihodnosti še cenejša od trenutnih storitev na tleh.

Po sprejemljivi ceni, a veliko hitreje
Po Uberjevih izračunih bi polet iz Marine v San Franciscu do 70 kilometrov oddaljenega San Joseja stal 129 ameriških dolarjev oziroma 117 evrov. Ista pot s prevozom uberX stane 111 dolarjev. Bistvena razlika pa je v času potovanja, saj bi z letalom VTOL le-to trajalo 15 minut, medtem ko s prevozom uberX danes traja eno uro in 40 minut.

Uber pa ni edini, ki razmišlja o letalskih prevozih namesto klasičnih taksijev. Pred kratkim je Airbus predstavil koncept avtonomnega električnega letala vahana.

Obe zamisli sta nedvomno zelo ambiciozni in prinašata ogromno izzivov, tako na tehničnem kot na zakonskem in finančnem področju. A kljub temu pri Uberju upajo, da bodo letalski prevozi postali del njihove redne ponudbe že v prihodnjih desetih letih.