Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 42 glasov Ocenite to novico!
Uber
Vozniki podjetja Uber so velika konkurenca klasičnim taksistom. Foto: Reuters
Uber
Protesti proti Uberju v New Yorku. Foto: Reuters

Dodaj v

Na Hrvaškem napadli voznike podjetja Uber

Pripravlja se zakonodaja za legalizacijo Uberja
15. februar 2017 ob 19:31
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Ameriško podjetje Uber je sporočilo, da so njihovi vozniki na Hrvaškem v preteklih treh tednih prijavili več kot 40 primerov fizičnega in verbalnega nasilja, zato so za zaščito voznikov zaposlili varnostnike.

"Skrb vzbujajoče je, da so se zgolj v treh tednih zgodili štirje resni fizični napadi na voznike. Izvedeni so bili s hladnim orožjem, kot so teleskopske palice, kamenje in kovanci, ter jim na ta način zadali telesne poškodbe in materialno škodo," so pri Uberju zapisali v današnjem sporočilu za javnost.

Kot so dodali, so bili v vseh štirih primerih napadov v vozilih tudi uporabniki Uberjevih storitev, kar pomeni, da so bili ogroženi tudi potniki.

Generalni direktor Uberja za jugovzhodno Evropo Davor Tremec je dejal, da obsojajo vsako obliko nasilja in da so morali zaradi varnosti svojih voznikov zaposliti varnostnike, ki jim bodo na voljo 24 ur dnevno. Pri razkrivanju okoliščin napadov sodelujejo tudi s hrvaško policijo.

Voznika napadli s palico, taksisti so mu še grozili
Uber je sicer opisal primere napadov. Enega izmed njihovih voznikov so napadli s palico in ga lažje poškodovali, taksisti, prisotni na kraju dogodka, to je na postajališču sredi Zagreba, pa so napadenemu vozniku verbalno grozili. Spet drugemu vozniku so metali kovance po avtomobilu, ko je izstopil iz njega, pa sta se začela prerivanje in dodatno uničevanje vozila s pestmi. V enem izmed primerov pa so štirje taksisti s svojimi vozili ovirali voznika Uberja, medtem ko je imel ta v vozilu potnika.

Obrtna zbornica vložila tožbo proti Uberju
Hrvaška obrtna zbornica je medtem pred kratkim v imenu taksističnih prevoznikov zaradi spodbujanja "nezakonitega prevoza potnikov" vložila tožbo zoper podjetje Uber Croatia. Od pristojnega sodišča zahtevajo, naj prepove tudi "nedovoljeno oglaševanje Uberjevih storitev". Kot so v zbornici pojasnili za hrvaške medije, Uber oglašuje nezakonit prevoz potnikov, saj ponuja taksistični prevoz, pri čemer zanj nima ustreznih dovoljenj in zato predstavlja nelojalno konkurenco preostalim taksistom.

Hrvaški taksisti so že izrazili pripravljenost na proteste proti Uberju. Med drugim so zagrozili tudi s primerom njihovih francoskih kolegov, ki so leta 2015 organizirali nasilne demonstracije, po katerih so francoske oblasti prepovedale delovanje voznikov Uberja, ki niso imeli ustreznih dovoljenj.

Uber ima nasprotnike tudi v Sloveniji
Na Hrvaškem sicer pripravljajo spremembe zakona o prevozu v cestnem prometu, ki naj bi bile po informacijah zagrebških taksistov naklonjene legalizaciji Uberja. Taksisti sicer poudarjajo, da ne nasprotujejo poslovanju Uberja, a zahtevajo enake pogoje za vse, ki se ukvarjajo s taksističnim prevozom. Uber ima nasprotnike tudi v Sloveniji. Nekateri sindikati so opozorili, da predstavlja eno tistih podjetij, ki "ustvarja dobiček na podlagi degradacije standardov" dela in "prekarizacije ter espejizacije dela".

A. V.
Prijavi napako
Komentarji
malikaliber
# 15.02.2017 ob 19:50
To je globalizacija. Danes Uber, jutri roboti, oziroma samovozeči avtomobili. Mogli bodo uvest univerzalni mesečni dohodek, drugače bodo pele kose!
Aggropop
# 15.02.2017 ob 20:01
Vozniki Uberja še zidaki niso, saj jih Uber praviloma ne zaposluje. So samo uporabniki Uberjeve storitve, tako kot potniki.
burnoutslo
# 15.02.2017 ob 20:15
@por: uff ja, v svojem taxiju me je peljalo že uber veliko težkih profesionalcev. Tehnološki napredek je ta, da če je voznik gnil, bo imel na aplikaciji tudi gnilo oceno in posledično ne bo imel strank. Prostora za neke amaterje ne bo veliko.
sosedmenenemara
# 15.02.2017 ob 20:17
@ por
res so taksisti pri nas profesionalni... bolj zaupam mimoidočim voznikom, kot "usposobljenim" taksistom. kje si uber!?!
Majestic12
# 15.02.2017 ob 20:50
80% jih ne govori Slovensko, več ali manj zelo hitro postanejo nasilni, precej jih vozi pod vplivom razlicnih drog... temu da se srbsko črnogorski mafiji odvzame enega od hobijev jaz pravim napredek.

Dovolj je, da se sprehodiš po glavni LJ postaji in pogledaš tiste kvadratne betice in ksihte zraven taksijev.

Te kar mine.
SrMaček
# 15.02.2017 ob 19:39
Dragi taksisti, žal mi je, da ste sedaj vi na vrsti, a realnost je taka, ali boš zidak v zidu korporacije, ali pa boš out!

Žalostno, a vseeno to ne opravičuje nasilja.
weylakuc
# 15.02.2017 ob 20:41
Se je ze kdo od vas peljal s taksijem v Ljubljani recimo?

80% jih ne govori Slovensko, več ali manj zelo hitro postanejo nasilni, precej jih vozi pod vplivom razlicnih drog... temu da se srbsko črnogorski mafiji odvzame enega od hobijev jaz pravim napredek.

UBER dobrodošel.
RenatoP
# 15.02.2017 ob 20:27
Ker vecina taksistov ni ze tako ali tako na s.p....
johann
# 15.02.2017 ob 20:41
Uber je zakon, komaj čakam, da pride k nam. Sicer pa vse o kvaliteti ljubljanskih taksistov pove test evropskih avtoklubov, kjer so se ti zanesljivo uvrstili na zadnje mesto.
Mici92
# 15.02.2017 ob 20:13
Aha - zdaj so "njihovi" vozniki , potem spet niso..!!!
Se pravi , ko treba pobirat nenormalne provizije so njihovi , ko kakšen zboli ali se kaj hujšega zgodi pa niso "njihovi" vozniki...!

Sužnjelastniški odnos do popolnosti.

Naši politiki pa sami laufajo v ZDA podpisovat pogodbe in preko noči menjavajo zakone...

Da tu nekaj ne štima je vidno praktično po vsej EU !
FancyBoy
# 15.02.2017 ob 20:14
Kultura ni navoju...ni kaj.

BTW isto bo pri nas, ker imajo vse taxi sluzbe v rokah Srbi. Uberja ZIHER ne bodo podprli.
moonylink
# 15.02.2017 ob 19:57
cez 50 let, ce ne prej, bojo itak ze samovozni avtomobili in tovornjaki, raje zacnite razmisljati o tem kaj naj se ucijo vasi otroci, namesto da se greste boj z mlini na veter.

ljudje so se vedno morali prilagoditi tehnoloskemu napredku, saj na dolgi rok prinasa dosti vec koristi kot ne.

Predstavljajte si, da bi rocni tkalci v 17. stoletju preprecili industrijsko revolucijo

to je seveda popolnoma nemogoce
Knight Kant
# 15.02.2017 ob 20:59
moonylink --- 15.02.2017 ob 19:57
cez 50 let, ce ne prej, bojo itak ze samovozni avtomobili in tovornjaki, raje zacnite razmisljati o tem kaj naj se ucijo vasi otroci, namesto da se greste boj z mlini na veter.
ljudje so se vedno morali prilagoditi tehnoloskemu napredku, saj na dolgi rok prinasa dosti vec koristi kot ne.
Predstavljajte si, da bi rocni tkalci v 17. stoletju preprecili industrijsko revolucijo
to je seveda popolnoma nemogoce

--------------

Jaz v 99,99999999% primerih za prevoz iz točke A v točko B uporabljam vozilo, ki ga upravljam sam. Za to ne potrebujem nobenega taksista in noben taksist ("ročni tkalec"?) me ni zaradi tega napadel.

Že morda, da bodo nekoč v prihodnjosti Uberjeva vozila "avtonomna", taka pa bodo tudi naša osebna vozila. Bo pa treba poleg potrebnega tehnološkega napredka treba zakonsko rešiti tudi vprašanje (kazenske) odgovornosti v primeru nesreč, v katerih bodo udeležena avtonomna vozila. Bo šel v primeru ugotovljenega ogrožanja varnosti cestnega prometa sedet direktor Uberja, ali bo lahko poslal kakšnega podrejenega?

Ne razumem pa, kaj naj bi bil tehnološki napredek v tem trenutku. Zgoraj piše, da naj bi "na Hrvaškem pripravljali spremembo zakona o prevozu v cestnem prometu, ki naj bi šla po informacijah zagrebških taksistov v smeri legalizacije Uberja". Je tehnološki napredek v tem, da lahko multinacionalka na Hrvaškem prične poslovati nelegalno, državni organi pa take nelegalnosti ne preprečujejo, ampak namesto tega raje zakone prilagodijo načinu poslovanja enega konkretnega podjetja?

Kaj sledi? Bodo jutri prišli k nam kakšni fracking naftarji, ki jih bo naša okoljevarstvena zakonodaja ovirala pri poslovanju, zato bodo pač svinjali po svoje in pri tem 100x prekoračevali okoljevarstvene dovoljene vrednosti, država pa bo packom, namesto da jih zapre, v "imenu razvioja" šla na roke in za 100x dvignila dovoljene vrednosti izpustov v okolje?
Mateo
# 15.02.2017 ob 20:34
Ko se bodo taksisti vsaj delno prilagodili in izboljšali svoje storitve, se bo manj potnikov želelo voziti z Uberjem.
Do takrat pa: naj živi konkurenca! Uporabniška izkušnja je zelo dobra.
bryden
# 15.02.2017 ob 21:49
Ali so Uberjevi vozniki pod vplivom enakih zakonov kot navaden taksi voznik? Ali izdajajo račune s prikazanim lokalnim davkom in ddv odvedejo v državi? Ima voznik potrebne licence? Imajo vozniki potrebna zavarovanja?

Evropski idiotizem je v tem, da imamo zakone, ki inovacije preprečujejo. Ko pa pride podjetje iz Amerike, jim zakone spremenimo in jim omogočimo nelojalno konkurenco.
vojislav-novak
# 15.02.2017 ob 22:50
Tudi v Ljubljani si nekateri taksisti dobesedno lastijo nekatere lokacije in z mafijskim izsiljevanjem, grožnjami in tudi nasiljem preprečujejo drugim taksistom, da tem opravljajo svoje delo.

Vedno gre za taksiste, ki ponujajo svoje storitve po nerealno visokih cenah in ki naključne stranke oskubijo do golega. V Ljubljani običajno cena taksi prevoza od centra do enega od spalnih naselij, ki se raztegujejo ob obvoznici, stane okoli 5 evrov. Mafijski taksist, ki čaka na železniški postaji, bo za isto vožnjo računal 20, 30, tudi 50 evrov.

Še vedno mi ni jasno, kako da policija tega početja ne more preprečiti. To se dogaja že dolga leta, pridni, delovni taksisti, ki po pošteni ceni prevažajo svoje potnike, so z nasiljem odrinjeni s teh lokacij. To ni nobena skrivnost, to je splošno znano, pa nihče ničesar ne ukrene. Lopovski nasilni taksisti, ki v enem dnevu opravijo dve ali tri vožnje, vtaknejo v žep 100 evrov za nič dela, samo nekaj tujcev so dobesedno okradli.

Seveda morajo za vse veljati ista pravila, če zakon pravi, da je potrebno za opravljanje taksi storitev potrebno imeti dovoljenja in opravljene tečaje, potem naj to velja za vse. Nedvomno pa je treba preprečiti, da nekdo z nasiljem preganja konkurenčne ponudnike, ki so pripravljeni isto storitev opraviti po nižji ceni.

Policija je izredno učinkovita, ko je treba ujeti in zapreti Jožeta Dripca, ki se je ob priložnosti protipravno okoristil za 15 evrov, ko pa gre za malo večjo stvar, pa samo gledajo, nobenega ukrepanja.

Skoraj bi si upal staviti, da bo tudi z Uberjem tako. Nasilneži bodo pretepali in ustrahovali voznike Uberja, ki bodo svoje storitve opravljali po nižji ceni, policija pa ne bo ukrenila popolnoma nič. Policija nikoli ne naredi ničesar, kar bi pomagalo poštenemu delovnemu človeku. Ko pa pošten delovni človek postane malo manj pošten in kdaj v žep vtakne kak evro, pa roka zakona useka po njemu z vso brutalno silo jeklenega represivnega aparata, mali tatič bo takoj ujet, nemudoma mu bo sojeno in odsedel bo dolga leta.

Saj smo videli zadnjič, ko je nek delavec pri tehničnih pregledih vtaknil v žep sto evrov podkupnine, so ga takoj ujeli, mu nemudoma sodili ter ga brez milosti obsodili na tri leta zapora.

Ko so politika Srečka prijatelja dobili pri sprejemanju nekaj sto jurjev podkupnine, se je postopek vlekel in vlekel, sodili so mu čez nekaj let in ga obsodili na dve leti. Pomislite, delavček, ki je ob priliki vtaknil 100 evrov podkupnine v žep je nemudoma dobil tri leta, politik, ki je vzel 200 tisoč pa je leta in leta mirno živel, medtem ko so policaji in tožilci in sodniki pripravljali sojenje, ko pa so mu končno sodili, je dobil dve leti.

Potem je tu seveda še Bavčar, ki ima na Antilih in Kajmanih desetine ali stotine naropanih milijonov, pa ne bo sedel niti pet minut. Jeklena pest zakona, ki ob vsakem najmanjšem prestopku v trenutku z vso silo useka po delavcu, se pri pripadnikih politično-direktorske kaste spremeni v mehko ročico, ki politika/direktorja čez nekaj let prijazno in nadvse nežno potreplja po ramenu in mu zaželi prijeten pokoj in veliko užitka v nakradenih milijonih.

Takle mamo.
Mici92
# 15.02.2017 ob 20:28
In še za tiste ki tolk pluvate čez "navadni" taxi ; vi bi omikanega šoferja v beli srajci , z znanjem vsaj petih jezikov v novem Benzu ob 4h ponoči ko vas pijane spravlja domov za nekaj bogih eurov in je še vesel ko mu kozlate po avtu !!!!
Lepa beseda lepo mesto najde TUDI v taxiju !
To , pa da je med taxisti vedno več ljudi iz "obrobja družbe" pa govori samo zase in pove veliko o tej službi ki je v bistvu način življenja in bornega preživetja.

Podcenjena in razvrednotena do konca!
sosedmenenemara
# 15.02.2017 ob 21:06
@ zozozo
da ga slučajno ne voziš kar sam ti :P
sistemc.
# 15.02.2017 ob 21:09
Zakaj nihče ne počisti s Taxi ljago okoli UKC in na letališču?
moonylink
# 15.02.2017 ob 20:29
Sori,fensi aplikacija, s pomočjo katere dobim amaterja, da me pelje od A do B ni ravno nek tehnološki napredek :D

ti si se tega ze v osnovni soli spomnil pa ni bilo dovolj prestizno a ne si se raje posvetil jedrski fiziki

seveda je tehnoloski napredek, kaj pa drugega

osnova je seveda pametni telefon ki je v bistvu racunalnik v malem, aplikacija je pa precej sofisticirana in predvsem poslovna ideja je bila odlicna

15 let nazaj to ni bilo mogoce - nismo imeli ne pametnih telefonov ne dovolj hitrih mobilnih povezav

temu se rece tehnoloski napredek..

kar se pa amaterizma tice ... aplikacija omogoca spremljanje poti v realnem casu, kar pomeni da te ne morejo "naokoli prinest" s kaksnim ovinkarjenjem po stranpoteh, kot je nekdo ze napisal so vozniki tudi ocenjeni...slabe izkusnje z uber voznikom se nisem imel
vojislav-novak
# 15.02.2017 ob 22:54
Aja, seveda, ker jeklena pest zakona očitno nenudari dovolj močno po delavcu, ko si ta usodi storiti kakšen prekršek, so sedaj še mestnim redarjem podelili pravico do pretepanja in zastrupljanja delavcev. Da se ne bi slučajno kdaj zgodilo, da kateri delavec ne bi dovolj močno občutil jeklene pesti zakona, ki ves čas visi nad njegovo glavo in čaka na prestopek, da bo lahko užgala po delavcu.
por
# 15.02.2017 ob 20:10
ljudje so se vedno morali prilagoditi tehnoloskemu napredku, saj na dolgi rok prinasa dosti vec koristi kot ne.

Sori,fensi aplikacija, s pomočjo katere dobim amaterja, da me pelje od A do B ni ravno nek tehnološki napredek :D
KPRAA
# 15.02.2017 ob 22:23
Očitno ne prenesejo konkurence. Bi se pa taksisti...vsaj v Zagrebu lahko malo zamislili sami nad sabo in goljufijami, ki jih počnejo.
pašeresje
# 15.02.2017 ob 21:53
moonylink
cez 50 let, ce ne prej, bojo itak ze samovozni avtomobili in tovornjaki, raje zacnite razmisljati o tem kaj naj se ucijo vasi otroci, namesto da se greste boj z mlini na veter.

Malo poglejte številke, ne le udarnih novic!

Kakšni otroci, kdo pa jih sploh še ima? Aha, se ve kdo, čez petdeset let kolikor nas še bo, bomo molili k edinem dovoljenemu bogu in se klanjali svetovnemu kalifu ki bo pod kontrolo raznih Rotschildow...delali bomo pa za pest riža in še veseli bomo, (o kakšni penziji se nam še sanjalo ne bo).
kot je rekel uporabnik

Opat
Vračamo se v kameno dobo.
svyatoslav
# 15.02.2017 ob 20:57
Ali je možna kakšna konkretna cenovna primerjava?
Recimo Kolezija - Dolgi most: Taxi? Uber?
Knight Kant
# 16.02.2017 ob 08:02
anny22 --- 15.02.2017 ob 22:52
Ti taksiji, kot jih imamo v tem trenutku, so porazni. Domačini večinoma vemo, katere službe so še nekje spodobne (Metro, Laguna, Taxi Ljubljana), turisti in prišleki iz drugih krajev pa nasankajo, kolikor so dolgi in široki. Kdo si upa mamci iz podeželja računati 20 evrov za pot od železniške do poliklinike?!? Raje grem peš, če imam le primerno obutev in ne ščije kot iz kapa. Ne dam iz principa, ker ne podpiram mafije!
-----------

Taki "poslovni modeli" so (žal) v veljavi povsod po svetu, kjer so storitve prepuščene prostemu trgu. Za ceno se je na prostem trgu pač treba bodisi pogajati, ali pa kako drugače znati poiskati najboljšega ponudnika. Nekoliko drugače je tam, kjer država prav "po komunistično" vžge "poslovni model", vključno s tarifami, v področno zakonodjo. Finska ima na primer za celo državo enoten način pridobivanja koncesije za opravljanje taksi prevozov in enotno tarifo.

Mamcam s podeželja, ki ne znajo po mobiju poklicati enega od dispečerjev, ki jih navajaš zgoraj, tudi Uberjeva app najbrž ne bo veliko koristila.
Fennix
# 15.02.2017 ob 21:15
weylakuc
Se je ze kdo od vas peljal s taksijem v Ljubljani recimo?

80% jih ne govori Slovensko, več ali manj zelo hitro postanejo nasilni, precej jih vozi pod vplivom razlicnih drog... temu da se srbsko črnogorski mafiji odvzame enega od hobijev jaz pravim napredek.

UBER dobrodošel.


S taksijem se v Ljubljani še nisem peljal, sem pa večkrat vozil za ali pred njim. Je to čisto dovolj, da si človek ustvari neko mnenje :).

Uberjev način zaposlovanja pa mi vseeno ni nič kaj všeč, čeprav je to očitno realnost v prihodnosti. Aplikacija z ocenami taksistov je pa pozitivna plat tega.
severnik
# 16.02.2017 ob 09:36
Na Hrvaškem napadli voznike podjetja Uber

Primitivno.
Mici92
# 16.02.2017 ob 00:13
v-n
Kaj pa je po tvoje "poštena" cena ?!? A 5eur ???
Če bi bilo tako , fantje nebi vozili po 12-16h na dan !!! Avti so tudi tako-tako, pa vsa dovoljenja,vdrževanje,servisi,prometne kazni,meritve in še davek na koncu...
Stranke VELIKOKRAT arogantne ,nesramne, zadrogirane,pijane, nasilne , brez keša - sanjska služba ti povem !!!
Uberjev šofer da pa bo "pošteno služil kruh" (ostali pa so lopovi polni denarja) ?!?
Malo pomisli, seštej 2+2 in potem piši in sodi....

Uber je samo način kako od mase brezpravne raje izmolzt še zadnje cente....(provizije so MILO rečeno ubijalske).
Folk pač naseda , misli in upa , da bo kakšen euro več zaslužil ( če po nekaj mesecih obupa in preneha je tako vseeno ker pride že drug - tretji...)
In da delajo v glavnem južnjaki - kdo bi si mislil ?!? A našim je pa prepovedano al kako ?!?
Kup debilnih komentarjev!
Izkušnje šoferjev iz tujine so nedvoumne - ŠE VEČ UR NA CESTI ZA MANJ DENARJA..

In to je to.
castor
# 15.02.2017 ob 22:47
Avtor tega članka
ALOOOOOO!!!!!

Uber oglašuje nezakonit prevoz potnikov, saj ponuja taksistični prevoz, pri čemer zanj nima ustreznih dovoljenj in zato predstavlja nelojalno konkurenco preostalim taksistom.

zakaj potem ne zaključiš stavka v enakem stilu novokomponovane slovenščine : predstavlja nelojalno konkurenco preostalim TAKSISTIČEM

Res mi ni jasno na kakšen način so te porinili skozi šolo ( poceni sigurno ni bilo)
jolz
# 15.02.2017 ob 22:03
Tist k je uber voznik je tako al tako največji bedak k si nezna zračunat stroške... še taksi službe majo komi dobiček.
Mici92
# 15.02.2017 ob 20:54
In vi mislite da bodo pa Uberaši uglajeni fini gospodje ali celo dame ?!?!

Kakšne stranke takšni taxisti (bolj-ali-manj).
bjn
# 16.02.2017 ob 10:37
Vozniki niso nič krivi:
Delajo po 12 ur dnevno,
dopusta nimajo,
regresa tu ne.
Mici92
# 16.02.2017 ob 09:30
vox14

To je jedro problema. Ljudi ne zanima več kdo in za kak denar kaj dela ali proizvaja.
Ni jim mar če dobi plačo in lahko z njo tudi preživi , vseeno jim je če nek proizvod sestavljajo tudi otroci , bolni ali za pest riža....
Če bi nek taksist vozil po 1evro ali 2 bi bil NAJBOLJŠI na svetu pa tudi če je Pakistanec ,smrdi in ima razjahan avto...
Nekaterim pa balkanska mafija itak it wc školjke skače...
Z Uberjem ne bi bilo tudi nič kaj narobe če bi svojo aplikacijo PRODALI zainteresiranim taksistom ki pa delujejo v okviru državnih zakon in regulativ v posamezni državi... In potem kdo hoče naj kupi če misli da bo na boljšem...
Tukaj pa gre za klasično operacijo - pridobit ČIM VEČ šoferjev pod pretvezo dobrega zaslužka in čim več strank ki gledajo le na ceno - posledično uničit, zdesetkat konkurenco in si zmagal...
Ker je vedno več ljudi brez službe ali pa z plačo ne morejo preživet , mislijo da je to idealna priložnost zanje. Da ni tako , sploh ni pomembno ker skoz prihajajo novi in novi...
23% provizija od dobička- sanjsko.... vse stroške , tveganja i.t.d. pa lepo prepustiš posameznikom...(ne briga jih če bo penzija,če ima zdravniško varstvo,če zboli bolniško NIČ jih ne briga).Ne zanima jih če je človek spočit,naspan,trezen,savto izpraven, ker pač ne odgovarjajo nikomur in ničemer...(pri klasičnem taksiju vseeno ni ravno tako)
Lastniško so lastniki Uberja že sedaj sami milijonarji (bili so že prej) in z tem fantastično bogatijo še naprej.
Ko je kje objavljen podatek da je vedno več super bogatašev in je praktično skoraj ves denar v lasti nekaj procentov ljudi se vsi zgražate (mo) in Uber je šolski primer kako to poteka!

Nisem pa prepričan da napisano da komu mislit , ker ljudje smo vedno večji egoisti in človek postaja človeku volk - vedno bolj.
Bolek
# 16.02.2017 ob 09:19
Knight Kant

Zadnjič sem se peljal z taksijem iz Trzina v UKC Ljubljana. Bil je privatni taksist z novim mercedsom iz okolice Domžal in o računu ne duha ne sluha. Ker se mi je mudilo se nisem hotel preveč ukvarjati s tem, bilo pa je zelo drago 23. evrov ( vsaj meni se zdi, da je to veliko. Ker sem nekaj stokal, mi je rekel, da se mora še nazaj peljati prazen in to tudi stane. Taksimeter pa je cel čas stal.
Knight Kant
# 15.02.2017 ob 21:21
Lunos --- 15.02.2017 ob 21:14
1. V Ljubljani so taksisti večinoma čefurji. Dejstvo.
2. Glede na njihovo obnašanje, se kaj takega, če ne hujšega, obeta tudi pri nas ob prihodu Uberja. Domneva
.
----------

In kakšna je domneva, katerega porekla voznike bo angažiral Uber? Čistokrvne Slovence ali čistokrvne Kalifornijce? Se bo glede tega Uber držal kakšnih internih standardov, ko se že noče držati nacionalnih zakonodaj, ki veljajo na trgih, na katere vstopa.
mpotocnik
# 15.02.2017 ob 20:54
hmmm .. obstajajo plusi in minusi ... uberja in taxi služb .... dejstvo pa je, da taxi službe vsaj v prestolnici tvorijo malo da ne kartel, je pa res tudi to, da s prevlado uberja dobimo monopol ....
Robiland
# 16.02.2017 ob 09:43
Uber vozniki vozijo s polovico manj stroski, ker ne placujejo dovoljenj in taks, tudi sami so placani pmanj od taksistov, ker veliko poberejo v Ameriki!!!

Torej direktno siromasimo nase drzavljane / taksiste, ki so tudi potrosniki btw in denar odvajamo cez Atlantik, ko uporabimo Uber!!

Ali prepovedat ali pa ustanoviti enako podjetje s sedezem v Sloveniji, ki bo placevalo davke v slovenski proracun, t.j. davek od dobicka!!!

A smo nori??
Knight Kant
# 16.02.2017 ob 07:38
Milmar --- 16.02.2017 ob 07:21
Za Ljubljano še ni povsem dokazano, oziroma je to osebna stvar vsakega opazovalca, na primer Avstrijcev v tvojme primeru. So pa stvari nekoliko bolj jasne za Notranjsko, na primer za vas Vrh pri Sveti Trojici, tako v geografskem kot et(n)ičnem pogledu.

V Notranjem stoji vas, Vrh po imenu. V tej vasici je živel v starih časih Krpan, močan in silen človek. Bil je neki tolik, da ga ni kmalu takega. Dela mu ni bilo mar; ampak nosil je od morja na svoji kobilici angleško sol, kar je bilo pa že tistikrat ostro prepovedano. Pazili so ga mejači, da bi ga kje nehotoma zalezli; poštenega boja ž njim so se bali ravno tako kakor pozneje Štempiharja. Krpan se je pa vedno umikal in gledal, da mu niso mogli do živega.

VIR
anny22
# 15.02.2017 ob 22:52
Uberjevi vozniki so kot prostitutke, ki najamejo sobo v bordelu. S tem se lastniki elegantno izognejo obtožbam o zvodništvu in vseeno mastno zaslužijo. Res pa imajo pri Uberju red in disciplino, ki ščitita predvsem potnika.
Ti taksiji, kot jih imamo v tem trenutku, so porazni. Domačini večinoma vemo, katere službe so še nekje spodobne (Metro, Laguna, Taxi Ljubljana), turisti in prišleki iz drugih krajev pa nasankajo, kolikor so dolgi in široki. Kdo si upa mamci iz podeželja računati 20 evrov za pot od železniške do poliklinike?!? Raje grem peš, če imam le primerno obutev in ne ščije kot iz kapa. Ne dam iz principa, ker ne podpiram mafije!
cepc
# 15.02.2017 ob 22:32
Bo treba na rikše prešaltat
sosedmenenemara
# 15.02.2017 ob 20:52
@ svyatoslav
Ne podpiram nasilja, so jo pa hrvaški ubreaši odnesli mnogo bolje od srbskega naroda v "demokratičnih" letih 91-95.
kaj! come again?
g1n3k
# 16.02.2017 ob 10:09
Polno grdih posploševanj in "v tujini teče lepo, pri nas izkoriščajo", verjamem da od tistih, ki se s taksiji niti ne vozite. Vsak človek je lahko dober ali pa slab, ne glede na poklic, starost, spol, kraj rojstva, veroizpoved... So dobri taksisti, so slabi. Jaz sem doživel najslabšje vožnje brez računov v tujini, a naj zdaj posplošim, da je pri nas najboljši taxi?
.
Problem UBERja je zakonsko sporna konkurenca, ker se izogibajo lokalnim regulacijam (zakonodaji). Rad bi slišal še pogled katerega od UBER prevoznikov.
vox14
# 16.02.2017 ob 07:55
Na koncu pa se vse konča pri ceni.

Podobno kot svinjarije, ki jih počne Ryanair in podobne družbe, s kratenjem delavskih pravic, šparanjem povsod, izsiljevanjem letališč itd. Pa ljudje še vedno rajši kupimo malo cenejšo karto, ker se nam na kratek rok splača.

Potrošniki imamo tukaj vso moč v svojih rokah a večinoma še vedno izbiramo cenejše storitve, ne kvalitetnejše (bolj varne, bolj poštene, etično manj sporne itd.)
vox14
# 16.02.2017 ob 07:50
Precej kompleksna tema. Mogoče jo je pametno pogledati tudi iz kakšnega drugega zornega kota, ne samo iz vidika uporabnika.

Iz vidika uporabnika je zadeva vsekakor pozitivna. Prinaša več konkurence, več fleksibilnosti, praktičnost in običajno bolj prijazno storitev. Ni kej za razmišljat, zato pa Uber tudi uspeva.
Dokler se ne bo kaj hudega zgodilo. Potem bo prišlo do izraza tudi to, da ti vozniki niso profesionalci in ne zadostijo enakim standardom, ki jim morajo (vsaj na papirju) drugi profesionalni vozniki.

Iz vidika zaposlenega je delo pri Uberju bistveno slabše, predvsem zaradi oblike zaposlitve, ki ga ne ščiti in iz njega dela prekarca. Uber pobere veliko denarja za storitev, odgovornost pa prelaga na voznika. Prav tako postavlja nerealne standarde glede ocenjevanja voznika in njegove storitve, z veliko prostora za manipulacijo. Tudi plačilo je slabo. Za tistega, ki dela samo tako malo popoldne za dodaten denar mogoče ni tako slabo. Tisti, ki pa se na ta način želi preživljati pa je slabem položaju oz. podobnem kot so naši slovenski prekarci, zaposleni preko raznih kadrovskih podjetij... torej revni s.p.-jevci, brez nekaterih osnovnih pravic, ki spadajo v delovno razmerje (dopust, urejena bolniška..).

Mislim, da Uber in podobna podjetja dejansko prinašajo bistveno več slabega kot dobrega, saj bo za problem nezaposlenih oz. zaposlenih v rizičnih oblikah dela morala na koncu poskrbeti država (oz. vsi mi).
Bi bilo pa takšna podjetja lažje kritizirati če ne bi bile taksi storitve pri nas še vedno obupno nekvalitetne (nategovanje, slab odnos do strank).

V zadnjem času se sicer z novimi taksi storitvami zadeve izboljšujejo. Za neko ravnovesje med varnostjo dela za zaposlenega in praktičnostjo za uporabnika so po mojem te nove aplikacije (hitrost, praktičnost) povezane s klasičnimi taksisti (zadostitev varnostnim standardom in hkrati urejenost delovnega mesta in iz tega izhajajočih pravic za taksista) trenutno še najboljša opcija.
matejagr
# 16.02.2017 ob 01:59
Aplikacija z ocenami taksistov je pa pozitivna plat tega.

A lahko se za banke, zavarovalnice in ostale parazite v Vzhodni Evropi dobimo app za ocenjevanje?
Sicer pa pridemo s sorodnim uberjem vsi na vrsto, od zobarjev, start-up smartassov do wannabe "menedzerjev". Ni panike, tudi na Travisa Uber caka.
anny22
# 15.02.2017 ob 22:44
Tudi v Sloveniji so uničevali plakate ponudnika Hopin. Logičen sklep gre k temu, da bi pele tudi pesti in palice.

Vsem voznikom priporočam, da se prekvalificirate. Ste naslednji na vrsti za tehnološki višek.
firtoh
# 15.02.2017 ob 20:54
V Celju imamo najboljšo taxi službo.Cene za 3 km,od 1,80-2,20 evrov.Uber tega ne more.
sosedmenenemara
# 15.02.2017 ob 20:38
@ RenatoP
tako je, bojo presedlali na uber in povečini dobili bolj poštenega nadrejenega, kot ga imajo sedaj ;)
Bolek
# 16.02.2017 ob 12:54
bjn

Se strinjam, vozniki so uboge pare, ki garajo za majhen denar. Lastniki firme in avtomobilov pa se kopljejo v denarju, ti so mafija. Če pa je voznik taksija hkrati tudi lastnik avtomobila, običajno mercedesa (kot je bilo v mojem primeru), je pa situacija popolnoma drugačna.

Posebna sorta so pa tisti, ki imajo exkluzivo na letališču in ostale taksiste preganjajo z letališča. Kako pa pridejo ti do pravice, da lahko samo oni čakajo na stranke na letališču, pa ne vem. Ti z letališča so pa bogataši, se vidi že po njihovih avtomobilih. So tudi neprijazni in ti nikoli ne pomagajo pri prtljagi.
Kazalo