Velikih 5
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 242 glasov Ocenite to novico!
Erik Brecelj
Erik Brecelj pravi,da kljub vsem pritiskom še vedno ni obupal. Foto: MMC RTV SLO
Onkološki inštitut
Na težave OI-ja je Brecelj opozarjal že pred tremi leti in si prislužil tudi dvakratni naslov osebnosti leta v letu 2009. Foto: BoBo
Janez Janša, Zoran Janković, Borut Pahor
Stalni obrazi politike in tudi Zoran Janković po mnenju Breclja na slovenskem političnem prizorišču nimajo več kaj iskati. Foto: BoBo
       Sporočilo je jasno: Bodite tiho in pustite, da politika počne z vami, kar želi. Želeli smo ven iz komunizma, kjer je približno enak sistem - če si delal kaj proti sistemu, si bil kaznovan. Če si bil tiho, so te pustili pri miru in če si kaj sodeloval, si bil nagrajen.       
Janez Zemljarič
Ljudje, kot so Janez Zemljarič, nekdanji direktor slovenske službe državne varnosti, (levo) bi po Brecljevem mnenju morali biti brezpogojno odstranjeni od politike. Foto: BoBo
Božo Dimnik
Lobist Božo Dimnik naj bi imel velik vpliv na Janeza Janšo. Foto: BoBo
Zastava
Politika si želi, da trošimo energijo na neproduktivnih vprašanjih, kot so državne proslave, opozarja kirurg. Foto: BoBo
       Zakaj se na levici kar naprej prikazuje Milana Kučana in Janeza Stanovnika, ki ponujata Zorana Jankovića kot rešitev, ki ni rešitev. Človek, ki je uspel s posojili in nepreglednimi posli in naj bi zdaj rešil državo. Zaradi takih ljudi na Zahodu kapitalizem propada, mi bomo pa izumitelji in bomo z ljudmi s takim načinom dela rešili državo. Če je to rešitev za levico, je to tragično. Na desnici imamo Janeza Janšo, ki stoji na okopih in ne pusti nikomur zraven, da bi se v politiki razvil tako daleč, da bi ga lahko zamenjal. To je ta princip titoizma, da smo morali čakati, da smrt konča neko obdobje, ki je očitno tudi v Sloveniji.       

Dodaj v

Kirurg Brecelj: Nisem obupal! Primitivci me lahko utišajo le fizično.

MMC-jev intervju iz niza intervjujev Velikih pet
11. oktober 2012 ob 06:09
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kirurg Onkološkega inštituta Erik Brecelj o stanju v Sloveniji, njeni prihodnosti in svojem boju z nadrejenimi in skorumpiranim sistemom.

Erik Brecelj, za nekatere čislan zdravnik in človek s hrbtenico, kolega, za druge trmast upornik, ki bi ga bilo treba zaradi neposrednosti in odkritosti odstraniti. V MMC-jem pogovoru pod vrbami ob Ljubljanici je spregovoril o razlogih, zakaj je treba večne politike, kot so Milan Kučan, Janez Janša - ter ljudi iz ozadja - kot so Janez Zemljarič in Božo Dimnik - absolutno odrezati stran od politike. "Tudi Janković, čeprav je svež v politiki, nima v njej več kaj iskati. Te ljudi je treba umakniti in dati prostor mlajšim," pravi Brecelj. Vabljeni k branju.

Doktor Brecelj, vi ste slovenski javnosti znani predvsem po opozarjanju na nepravilnosti na Onkološkem inštitutu (OI), ki jih je potrdila tudi izredna revizija. Kako je zdaj, tri leta pozneje?
Samo slabše.

Kako slabše?
Slabša organizacija, namesto da bi strokovno napredovali, vsaj na mojem področju, nazadujemo. Deloma to tudi nalašč, ker me povezujejo z bolniki, češ če določenega področja ne bodo razvili, se maščujejo meni.

Ampak se dejansko maščujejo bolnikom. Kar so pokazali revizija, Računsko sodišče, interni revizijski nadzor ministrstva ... Popolnoma nobenih ukrepov ni bilo, tako da bolje ne more biti. To bi bil čudež.


Zakaj se pristojne institucije ne odzovejo? Kdo bi moral reagirati, pa ne?
Saj se odzovejo. Računsko sodišče je svoje naredilo, odzvati bi se moralo ministrstvo za zdravje, še posebej zdaj, ko je toliko besedičenja o varčevanju. Vprašanje je, zakaj se nihče ne vpraša, zakaj ni bilo toliko milijonov evrov, ki so bili očitno nepregledno porabljeni, porabljenih pregledno. Ampak vsi ministri doslej očitno vedo, da se v to ne smejo vtikati.

Zakaj to vedo?
Tu je po moje korupcija. Ker OI je bolnišnica, kjer ima nekaj ljudi, nekaj lobijev očitno svoje interese. Tu se črpa denar, in ni važno, ali je na oblasti levica ali desnica, posli tečejo naprej. Eden od pogojev, da nekdo postane minister je, po moje, da se v to ne vtakne.

Tako daleč je torej prišlo?
Mislim, da je še hujše, kot vam jaz zdaj govorim.

Je res, da ste sami plačali neko neodvisno raziskavo, ki je pokazala te številke.
Ne, plačal sem le termografijo fasade, ki je pokazala, da je slabo narejena. Nobenih ukrepov, še naprej plačujemo ogrevanje, ki je zaradi slabe izolacije toliko dražje. To najbrž ne spada pod varčevalne ukrepe vlade.

S tem, ko ste opozorili na vse te nepravilnosti, ki jih je potrdilo tudi Računsko sodišče, ste si nakopali slabe ocene vaših nadrejenih oz. ste bili deležni mobinga. Kakšno sporočilo je to za tiste, ki odkrito opozarjajo na nepravilnosti?
Sporočilo je jasno: Bodite tiho in pustite, da politika počne z vami, kar želi. Želeli smo ven iz komunizma, kjer je približno enak sistem - če si delal kaj proti sistemu, si bil kaznovan. Če si bil tiho, so te pustili pri miru, in če si kaj sodeloval, si bil nagrajen.

Ta enopartijski sistem gre v Sloveniji naprej. Če si njihov, dobiš drobtinice, če kaj govoriš te udarijo, če sodeluješ, si nagrajen. Zaradi te filozofije smo prišli v krizo, hujšo kot preostala Evropa, in izgubljamo vsi. Razen res redkih posameznikov vsi izgubljamo. In ta molk Slovencev, ki najbrž izhaja še iz hlapčevstva, nas drago stane.

Za vas je nekoč nek novinar izjavil, da bo z vami konec, ko boste umolknili, sami pa ste dejali, da prednost ohranjate tako, da veste več, kot oni mislijo, da veste. To taktiko še vedno uporabljate?
Še vedno uporabljam. Vedno vem več, kot mislijo, da vem, in tudi vedo, kaj vem, in se bojijo, da bom spregovoril. Je pa res, da sem zadnja leta bolj tiho.

Iz enega razloga: če nečesa ne moreš pojasniti po zdravi pameti, da ne razumejo, da te nočejo razumeti, sem se odločil, da bom toliko tiho, da stvari propadejo do konca. In zdaj mislim, da smo blizu tega propada.

Na Facebooku vam je bilo namenjene kar nekaj podpore. Se vam zgodi, da vas ljudje na ulici ustavijo in vam čestitajo za to?
Da, velikokrat.

Vam to da tudi zagon, da vztrajate naprej?
Mi da zagona, je pa tudi vprašanje, zakaj, če vidimo, da vse skupaj propada, smo kot narod še vedno relativno tiho.

Da, zakaj?
Ne vem. Baje je bila v EU-ju narejena neka študija, kjer so med seboj primerjali posamezne narode, koliko so se pripravljeni upreti oblasti. In Slovenci smo bili tukaj na dnu. Ob vseh herojskih zgodbah iz preteklosti smo zdaj, da ne rečem, kolaboracionisti s korupcijo.

Kaj torej še rabimo?
Očitno še večje znižanje plač in pljuvanje politike v obraz, da se mogoče zbudimo in rečemo: "Oprosti, tako pa ne bo šlo več." Ob vsem, kar se dogaja, namesto da bi bilo 100.000 ljudi na cesti, čakamo na čudež, da bo prišel nevemkdo in nas rešil.

Ampak kot ste sami dejali, ste odnehali, češ da bi pokazali, če gre vse k vragu, bodo pa ljudje res videli, kaj je vse narobe. Se pravi, če ste vi na neki točki obupali ...
Nisem obupal. Žal mi je za državo in vse, kar sem od nje pričakoval. Ti primitivci me niso utišali. Mislim, da me, razen fizično, tudi ne morejo. Ampak očitno je temu narodu dokaz to, da bo imel prazen krožnik. Kar bi Skandinavci razumeli že pred nekaj leti, mi ne razumemo.

Ali manjka tega državljanskega poguma? Česa manjka?
Manjka poguma, manjka državljanske zavesti. To državo smo dobili po spletu nekih srečnih okoliščin, saj bi se čisto lahko zgodilo, da je ne bi dobili tako enostavno, kot smo jo. Mogoče smo jo dobili prepoceni in se morda ne zavedamo, kaj bomo izgubili, ko bomo izgubili svojo finančno samostojnost. Ne vem, kaj je vzrok.

Dejstvo je, da smo se v Jugoslaviji naučili nekega, včasih tudi lažnega, lagodnega življenja. V zadnjih 100 letih je iz slovenske matice odšlo ogromno ljudi, med njimi tudi številni sposobni. Totalno izgubljamo. Etnična meja se nam z Zahoda vztrajno pomika proti Vzhodu.

Slovenci vztrajno izgubljamo. Ta odcepitev je bila ena redkih svetlih točk, ki se nam je po mojem mnenju zgodila po nekem srečnem naključju. Ne zavedamo se v bistvu, kaj imamo, in ko se bomo, bo prepozno.

Ali po vašem mnenju sploh obstajajo kakšni posamezniki, ki bi lahko nas lahko popeljali iz trenutnega stanja?
Mislim, da jih je veliko, ampak je politika zastavljena tako, da jih ne spusti naprej. Ne leve, ne desne. Zakaj se na levici kar naprej prikazuje Milana Kučana in Janeza Stanovnika, ki ponujata Zorana Jankovića kot rešitev, ki ni rešitev.

Človek, ki je uspel s posojili in nepreglednimi posli in naj bi zdaj rešil državo. Zaradi takih ljudi na Zahodu kapitalizem propada, mi bomo pa izumitelji in bomo z ljudmi s takim načinom dela rešili državo. Če je to rešitev za levico, je to tragično.

Na desnici imamo Janeza Janšo, ki stoji na okopih in ne pusti nikomur zraven, da bi se v politiki razvil tako daleč, da bi ga lahko zamenjal. To je ta princip titoizma, da smo morali čakati, da smrt konča neko obdobje, ki je očitno tudi v Sloveniji.

Prepričan sem, da je med mladimi, mlajšimi od mene, en kup ljudi, ki so sposobni nekaj narediti, a jih nihče ne spusti zraven. So nezaželeni.

Je to ta rak slovenske družbe?
Trenutno je.

Katera so še tista "rakotvorna" področja, ki bi jih bilo treba odstraniti, da bi se družba pozdravila?
Spoštovanje zakonov in pošteno vodenje. Ta toleranca do korupcije je strahotna za Slovenijo. Vsi mislimo, da, če je nekdo ukradel milijon evrov v zdravstvu, je pač ukradel milijon evrov. Ampak se ne zavedamo, da z vsakim izginulim milijonom iz zdravstva je toliko in toliko deset mrtvih pacientov. Za vsakim nepregledno porabljenim milijonom so žalostne zgodbe.

Kje menite, da smo v preteklosti skrenili s poti, če smo sploh kdaj bili na pravi poti?
Ne vem. Sprašujem se za nazaj. Ta ekonomska paradržava, ki je bila v Jugoslaviji in ki so jo vodili ljudje, ki jih niti partija ni izvolila, ampak so bili imenovani na neke funkcije, se je prenesla naprej v Slovenijo.

Ljudje, ki so to delali pred 20, 30 leti, to počno še danes. Tragično je, da teh ljudi ne podpira le levica, ampak tudi desnica. Ti ljudje imajo, bom rekel kar naravnost, v SDS-u politike, ki klečijo pred njimi, da ne bom rekel pred starimi udbovci.

Vsak je namreč pristavil lonček in upal, da bo tudi njemu kaj padlo. Razglašajo se za neke desničarje, ki to niso, govorijo o nekem antikomunizmu, o udbomafiji, sami pa ji služijo z vsemi štirimi in čakajo, da bodo prišli zraven in služili. To je bila ena napaka, da s to paradržavo nismo prekinili.

Druga velika napaka pa je bila, da takoj po odcepitvi nismo uredili sodstva. Vse to nespoštovanje in pljuvanje politikov po sodnikih ne more peljati v napredek. V nekaterih balkanskih državah so sodnike plačali in jim uredili vsaj prostore in tehniko, Slovenija tega ni storila. Enostavno smo priča poniževanju te veje oblasti. Zakaj? Očitno imajo politiki interes, da sodstvo ne deluje.

Poglejte, koliko stvari je Nacionalni preiskovalni urad premaknil v nekaj letih. Zakaj se prej ni nič zgodilo? Zakaj imamo Računsko sodišče, ki najde marsikaj, pa ni nihče zavezan, da to spoštuje. Je brezzobi tiger, ki ogromno odkrije, a za politiko to ni nič. In če sestavite ta mozaik, bi bil ekonomski čudež, če Slovenija ne bi bila v takšnem položaju, v kakršnem je.

Veliko ljudi v zadnjem času zapušča Slovenijo. Ali tudi vi razmišljate o odhodu?
Če bi bil mlajši, mislim, da bi šel. Imam družino, je vse težje. Drugo pa je, zakaj bi se umaknil. Veliko ljudi bi bilo srečnih, če bi šel, in ne vem, zakaj bi jim naredil to uslugo.

Bojim pa se prihodnosti. Slovenci smo introvertiran narod in si dovolimo marsikaj. Ampak, ko pa poči, imamo pa partizane in domobrance. Potem udarimo drug po drugem. In tu smo zelo dobri. Bojim se, da bo vsa ta strahotna negativna energija, ki se kopiči v nas, eksplodirala. Kaj bo potem? Nihče ni pričakoval, da smo sposobni klanja med seboj, ampak očitno smo. Tega se bojim.

In tudi politiki igrajo na to karto, zvezda gor, zvezda dol ... Ne vem, kaj to pomeni enemu študentu, ki je ravnokar diplomiral in išče službo. Politika leva in desna pa to še vedno zlorablja. Izgubljamo energijo, in politika to najraje dela, na področjih, kjer je to povsem neproduktivno.

Vi bi mladim svetovali, naj gredo ven. Ampak, mar ni to strahopetno v smislu, lahko je biti pameten nekje od zunaj, tu, kjer bi bilo treba nekaj storiti, vas pa ni? Z racionalnega vidika je odhod seveda razumljiv, a se ravno s tem izgublja potencial tistih najsposobnejših, da bi se obrnilo nekaj na bolje.
Mogoče je to tudi ena od teh stvari, kjer moramo priti do dna in se vprašati, kaj je treba storiti. V nekaj letih je odšlo 20.000 ljudi, kaže , da je odhod cele generacije še premalo, in lahko, da se bo kakšen politik prebudil in vprašal, kaj pa zdaj, ko nam odhajajo cele generacije.

Imate vi kakšne moralne vzore? Kdo so bili?
Vedno sem srečeval ljudi, ki sem jih spoštoval. Ena je bila Marija Auersperg, sicer potomka slavnih grofov. Spet bo jezna, če jo omenim (smeh). Mislim, da bi ji njeni predniki, če lahko tako rečem, odsekali glavo, če bi se pustila tem slovenskim talibanom (smeh). To so ljudje, ki so pokončni, ki jih ne zlomi nobena stvar in ki celo življenje za to plačujejo.

Je bil to eden od razlogov, zakaj ste se pridružili stranki TRS oz. ste bili njen podpornik?
Nisem se pridružil. Upal sem, da se bo na političnem področju pojavilo nekaj novega. Bile so ponudbe, pojavljala so se obetavna imena, a niso prišli zraven, ne vem zakaj. Ko pa je bil postavljen datum volitev, sem bil proti temu, da se ustanovi stranka, saj sem presodil, da je nemogoče, da bi prišli v parlament.

In ker je bila to dobra ideja, iz katere bi lahko dosti nastalo, sem predlagal, da se ustanovi civilno gibanje. Pričakoval sem, da bodo volitve prej kot v štirih letih, in če bi se pridružili pravi ljudje, bi iz tega lahko nastala prava stranka.

Drugi se s tem niso strinjali in so odšli na volitve, jaz pa nisem postal član stranke. V gibanju sem še vedno dejaven, je pa dobra ideja TRS-a zgorela s tem, ko so odšli na volitve. Politiki se je takrat mudilo. Videli so, da bi se lahko pojavile stranke, ki bi lahko kaj dosegle, in kapital jih ni vzel za svoje.

Financiranja zato ni bilo, in to je velika težava. Ti za vstop v parlament potrebuješ vsaj pol milijona evrov, in če te kapital ne vzame za svojega, če nisi pripravljen na te slovenske igre, je težko priti v DZ.

Ali poleg strank vidite še kakšno drugo rešitev? Ali je v Sloveniji strankarsko udejstvovanje sploh še možnost za spremembe ali potrebujemo nekaj bolj radikalnega?
Bojim se, da potrebujemo nekaj bolj radikalnega. Bojim se, da se bo moralo zgoditi nekaj zelo radikalnega, da bomo prišli k pameti. Predvsem pa mislim, da je treba te večne politike, ki jih imamo - Kučan, Janša - ter ljudi iz ozadja - Janez Zemljarič, Božo Dimnik - absolutno odrezati stran od politike. Tudi Janković, čeprav je svež v politiki, nima v njej več kaj iskati. Te ljudi je treba umakniti in dati prostor mlajšim.

Zakaj pa jih ljudje vedno znova izvolijo? Tudi na lokalni ravni?
To je veliko filozofsko vprašanje. Tudi npr. v Italiji. Zakaj so ljudje volili Silvia Berlusconija? Slišal sem eno izjavo, ki mislim, da bi veljala tudi za Slovenijo. Ker so si ljudje želeli, da bi tudi oni tako kradli in skrivali davke.

Vprašanje, kaj bi naredil povprečen Slovenec, če bi bil na mestu Ivana Zidarja. Ali ne bi storil isto kot on. Bojim se, da bi se velik del Slovencev obnašal enako kot on. In ne razumemo, da s tem, ko se obnašamo kot on, izgubljamo vsi. Zato me ne preseneča, da so izvoljeni takšni "kalibri".

Take ljudi jemljemo kot sposobne, ki se znajdejo. Prepričan sem, da ti ljudje zase ne mislijo, da so lopovi in skorumpirani, ampak jemljejo to kot svojo sposobnost, da se znajdejo v sistemu. Kot svoj prednost. Narod izvoli po svoji podobi, in jaz pravim, če smo tako butasti in če dopustimo, da vse skupaj propade, smo si sami krivi.

Če morda strnemo in sklenemo v malce bolj pozitivnem tonu; kje so rešitve?
Spoštovanje zakonov, učinkovita pravna država, omogočiti normalno delovanje sodstvu, povečanje pristojnosti npr. Računskemu sodišču in skušati na takšne funkcije pridobiti ljudi, ki so vsaj približno nepodkupljivi.

Mislite, da boste kdaj minister za zdravje?
V bistvu me to niti ne zanima. Mene zanima samo kirurgija. Ne rečem, če se je ne bom kdaj nažrl. Ampak, ko so mi dejali, kaj bi bil v politiki, sem odvrnil, da je funkcija, ki jo je v politiki najtežje doseči, predsednik SDS-a, in moj interes je samo tam (smeh). Vendar imam občutek, da te funkcije prihodnje leto tudi ne bo več tako težko zasesti, zato me tudi to ne zanima več (smeh).

Ali pa malo drugače, kdo bi vas moral povabiti v vlado, da bi prišli?
Nihče od teh ljudi, ki so zdaj v politiki. Pa tudi, če bi bili boljši, mene za zdaj zanima kirurgija. Če bi pustil svoj poklic, bi trpel.

VELIKIH 5
So slava, moč, oblast, denar in vpliv lahko v sožitju z dostojanstvom, častjo, ugledom, ponosom in poštenjem?
Pristati na tezo, da so vsi »na vrhu« pokvarjeni je nevarno. Potem ponujamo glavnim trditev, da so tako ali tako vsi pokvarjeni, zato so lahko tudi oni. Razlika je samo, da so oni le bolj sposobni. S takim prepričanjem pospešujemo negativno selekcijo, saj dobijo predvsem mladi občutek, da lahko uspeš le, če si pokvarjen. Oblasti ne smemo dovoliti takšnega razmišljanja. Tudi dejansko niso vsi na vrhu pokvarjeni, kakor tudi niso vsi »nebogati« pošteni. Čeprav zveni naivno, v družbi bi morala biti vrednota, da je oblast lahko v sožitju z dostojanstvom, častjo, ugledom, ponosom inpoštenjem. Drugače smo izgubljeni.

Andrej Čebokli, Saša Banjanac Lubej
Prijavi napako
Komentarji
ajerestakohudo
# 11.10.2012 ob 06:58
Strinjam se z njim v celoti in takoj podpišem...razen, če mi kdo dokaže, da kaj od tega ni res!
kingstone
# 11.10.2012 ob 06:58
vse je povedal po resnici. na žalost je res v sloveniji stanje kot ga opisuje.

vidva nakladača zgoraj pa nehajta debilizme pisat in preberita kaj je človek izjavil...
StaR24
# 11.10.2012 ob 07:04
Tip je povedal resnico. Kdor mu ugovarja, je nekdo, ki vleče koristi iz tega gnilega sistema ali pa idiot.
Modrijan6
# 11.10.2012 ob 07:04
Gospod, dr. Erik Brecelj, izjemen zdravnik, onkolog, kirurg, človek z velikim srcem, med pacienti izjemno priljubljen, malo takih, rešil je že veliko življenj, zdravnika v celoti podpiram, vsa Slovenija je z vami.
poppy
# 11.10.2012 ob 07:12
A ni žalostno? Da mora kirurg zapravljati čas in energijo za opozarjanje reči v politiki, ki jih pravzaprav vemo vsi in smo kljub temu še vedno popolnoma apatični, da bi kaj ukrenili? Pa kako moremo biti tako zelo gnil narod no? Sami sebi ne privoščimo dobro, kdaj bo folk končno dojel?
mosebno
# 11.10.2012 ob 07:03
svaka cast majstore !!!
stein
# 11.10.2012 ob 07:26
Temu pisanju ni kaj dosti dodati. Žal ima prav.
MIRNČAN
# 11.10.2012 ob 07:26
Lobist Božo Dimnik naj bi imel velik vpliv na Janeza Janšo

Prvi ki je to precej znano dejstvo omenjal, bravo.
operater
# 11.10.2012 ob 07:32
Take bi rabili, v celoti ga podprem če bo naredil korak naprej. Celo prestopil bi mejo in pomagal bi mu če bi mu le lahko. Res bi rabili svež veter, a bojim se da bo dobil dosti polen pod noge, saj ima vse preveč ljudi korist od teh, ki so na oblasti.
les yeux ouverts
# 11.10.2012 ob 07:29
Jaz
Imamo predsednika države, ki je bil proti njenemu nastanku. Je med vojno ušel, z dolgo surlo prišel nazaj iz ZDA, sedaj ga pa ljudje voljio za predsednika (je namreč gospod).
Imamo mafiozota na levici. Voden je iz štaba v Murgljah.
Imamo drugega na desnici, ta ima precejšnje probleme z egom, cinizmom in veličinskim kompleksom.
Potem imamo še Hildo, Zidarja, Šrota, Bavčarja, Golobiča, Kresalovo, bulmastife ...In seznam se kar nadaljuje. V državi z manj kot 2 mio ljudi. Tako moralno pokvarjeni ljudje so naši vodje.

In to ljudje volijo in volijo in ti ljudje nam zapravljajo državo oz. še tisto malo, kar je od nje ostalo. Prav zanima me, kako bi se odzvali, če bi vas sosedje tako poniževali. Ne verjamem, da bi to tako apatično sprejemali. Mene skrbi, da če/ko se bomo uprli, bo boj potekal med nami samimi - eden proti drugemu - in ne mi proti njim. Ne vem, kako dolgo še? Bomo res pustili, da nam vzamejo še tisto malo dostojanstva, ki nam je ostalo. Ker to je dejansko vse, kar je ostalo. Mogoče je samo fiktivno.
KLIPAN
# 11.10.2012 ob 06:59
Vsaka čast Erik!
Ampak ljudje so imeli radi Tita, sedaj pa imajo radi Janšo.
Prvega so gledali 40 let, drugega gledajo že 20 let in ni jim še zadosti.
mosebno
# 11.10.2012 ob 07:05
nevihnik pa genius...dejta si lupceke dat !
simon peter
# 11.10.2012 ob 07:58
BRAVO!
Odličen članek!
Na trenutke sem pomislil na dr. Trstenjaka...
Ključna misel: Narod ima vodstvo po svoji meri.

Srečno, dr. Brecelj!
kritikar
# 11.10.2012 ob 07:36
Popolnoma se strinjam. Tudi meni je popolnoma nerazumljiva toleranca Slovencev do korupcije.Mislim pa, da v Sloveniji sploh nimamo politike, ampak, da je vsa politika za ali proti Janezu Janši.To sovraštvo do Janše je tako močno, da so celo posamezniki, ki se imajo za visoke intelektulce pričeli ceniti recimo Popovića in Jankovića. Razumi, kdor more.
les yeux ouverts
# 11.10.2012 ob 07:39
@MIRNČAN
Zapusti naj poklic, ki ga veseli, in se preusmeri v pucanje tega dreka in zdrekanih ljudi, ki se sistema držijo kot pijanci plota. Je snažneje, če ustanovi komunalno podjetje in tam lastnoročno dela.
scriptura
# 11.10.2012 ob 07:51
Čim ni veliki vodja omenjen kot veliki rešitelj in mesija, se takoj najdejo osebki, ki brez argumentov pljuvajo, le da se zaščiti lik in delo tovariša J.

Pa še kako res je kar pravi spoštovani gospod kirurg.
mortir
# 11.10.2012 ob 07:53
"Te ljudi je treba umakniti in dati prostor mlajšim,"

Se podpisem! Dovolj je bilo teh tastarih!
les yeux ouverts
# 11.10.2012 ob 07:36
@genniuuss
človek vse pokaže s svojimi dejanji - res je, tudi s komentiranjem na portalu. Za to ne potrebuješ biti genij.

@nevihtnik
Nakladač, ki išče svojo pozornost - Zelo težko išče svojo pozornost. Jo pa osebki s takimi komentarji. Minusi v resnici pomenijo, da se ljudje s komentarjem ne strinjajo.
ivod
# 11.10.2012 ob 07:32
genniuuss
in nevihtnik
... ni vama prav, ker je kritično omenjal Kučana, Stanovnika in Jankoviča, ne ?
vidva sta pa res prava paradajzkumunajzarja :)))
majdas
# 11.10.2012 ob 08:01
Bojim pa se prihodnosti. Slovenci smo introvertiran narod in si dovolimo marsikaj. Ampak, ko pa poči, imamo pa partizane in domobrance. Potem udarimo drug po drugem. In tu smo zelo dobri. Bojim se, da bo vsa ta strahotna negativna energija, ki se kopiči v nas, eksplodirala. Kaj bo potem? Nihče ni pričakoval, da smo sposobni klanja med seboj, ampak očitno smo. Tega se bojim.

Žal zelo zelo resnično ... In vsi hujskaški anonimni komentarji (namerni in nenamerni) pripomorejo k temu, kar se kopiči v ljudeh.
Bake
# 11.10.2012 ob 08:57
Upam, da se v Sloveniji nabere kritična masa "Brecljev". To je edini način da se ta država spravi v red. Me zelo veseli, da nekdo razmišlja tako "out-of-the-box" in še prekleto prav ima.
rooster
# 11.10.2012 ob 08:23
dr. Brecelj, z vsem spoštovanjem, ampak biješ bolj z milini na veter ... v SLO se je tak princip vgradil v možgane navadni slovenceljnev, da ga niti več ne zaznavajo kot nekaj, proti čemu se je treba borit .... skorumpirano je na vrhu, domačijski sistem vlada na nižjih nivojih (v zaposlovanju v JU npr. niti ne mislit, da prideš zravn, če ni znotraj sistema že kakšne tvoje žlahte al dobrih frendov)

fak, kaj smo nardili s te države in državljanov ... cankar imel prav, žal
enbody
# 11.10.2012 ob 08:02
Država v kateri sodijo podkupljeni sodniki je na samem dnu. Tako je tudi vse ostalo, žal tudi zdravstvo.
povžek
# 11.10.2012 ob 08:03
Ja, je še veliko hujše, kot opisuje dr. Erik, hujše kot na Siciliji!
myname007
# 11.10.2012 ob 08:59
S povedanim se popolnoma strinjam. Končno nek človek z jajci in možgani. Čestitam za tele besede, da se končno reče dre.ku dre.k in da to pove človek, ki bi lahko sodeloval v igri in pobiral podkupnine, tako kot večina "uspešnih" v tej zahojeni deželi hlapcev; ni naključje da sam uporabljam isto oznako za slovence že nekaj časa, pa velike začetnice si ne zaslužijo.

Erik, glede na tvojo izjavo, da z vsakim pokradenim miljonov v zdravstvu, to plačajo pacienti z življenji, ali misliš da bi lahko proti odgovornim sprožili tožbo zaradi množičnega umora? Se pravi, ne samo da se lotimo vseh teh podjetij po UCC, kjer kršijo vsa pravila, ampak tudi po kriminalnem postopku?
Kraner
# 11.10.2012 ob 08:26
Slovenija vse bolj ratuje iz zgodbe o uspehu in iz paradnega konja novih ex-socialističnih članic unije, zgodba o velikem nategu lastnega ljudstva s strani politike in interesnih lobijev.
ivod
# 11.10.2012 ob 08:08
nevihtnik ... tebi še tega ni treba :)
cool_B
# 11.10.2012 ob 12:02
Brecelj je legenda! Bil je moje zadnje upanje pri iskanju kateri rak me je napadel leta 2009 in danes sem kljub 4B stadiju bolj živ kot kdajkoli poprej!
Da je človek na mestu in s srcem pa pove naslednja zgodba-po operaciji pri njem je do mene na vizito prišel drug kirurg, opravil pregled, mi že skoraj dal odpustnico, nakar vidi, da me je operiral dr. Brecelj, se hinavsko zarežal, pospravil odpustnico in šel dalje...k sreči je to opazil medicinski tehnik, ki je bil prav tako človek s srcem na mestu, poklical dr.Breclja na privat telefon in le-ta je poskrbel, da mi ni bilo treba še enega izmed mnogih vikendov po nepotrebnem preležati v bolnišnici. Če že kot pacient opaziš, da so se drugi kirurgi pripravljeni maščevati prek težkih bolnikov, potem se res lahko zamisliš nad njegovimi besedami. Brecelj, ne obupaj!
graditelj
# 11.10.2012 ob 09:43
Podpišem pod kompleten članek. Že dolgo nisem prebral tako dobrega in objektivnega članka. V vsakem delu članka je resnica. In predvsem je vse kar je poedal res. Samo noben do zdaj ni imel jajc to povedat javno-niti jih verjetno še naprej ne bo mel. Zanimivo pa je, kako se vedno najdejo verniki ene ali druge strani, ki vidijo v članku samo tisto kar hočejo. Tip je napisal točno vse tako kot je. Janšin titozem in dosmrtna borba za moč starih borcev levice. Čeprav dokler bo ena stran tulila samo eno bo druga stran ista. Vedno je zadeva na tehtnici-na žalost je to slovenska realnost. Povezovalnih politikov (mogoče Pahor) je zelo, zelo malo.
Imam občutek, da se vse te stare in dosmrtne zamere vlečejo še iz osamosvojitvenih časov in dobičkov iz prodaje orožja.
V glavnem bravo Erik, še več takih člankov in še več takih izjav-da se ljudje zbudijo in nekaj končno naredijo.
zapatist
# 11.10.2012 ob 09:07
Stanje v Sloveniji se bo spremenilo takrat, ko se bo nabrala dovolj velika kritična masa pokončnih, poštenih in s svojo glavo razmišljujočih posameznikov, ki bo večja od političnoideoloških vernikov in zaslepljencev.
Šele takrat lahko pride do resnih pozitivnih sprememb...

Zaenkrat pa politični prostor obvladujeta Janša in Jankovič, vsak s svojimi sateliti in verniki.
Bake
# 11.10.2012 ob 08:55
@genniuuss: kaj je fantje a drugačnega mnenja od vas ne prenesete.

Seveda ga prenesemo, zato smo ti dali minus.
mucek113
# 11.10.2012 ob 10:57
Brecelj odlično povedano. Med vrsticami povedano tudi da ršitve praktično ni.

Imamo res skorumpirano politiko od A do Ž.

In besede Breclja potrjuje tudi šef vladajoče koalicije: "Ta vlada ne bo odstopila ker ni alternative"

Folk kaj naredimo?
zapatist
# 11.10.2012 ob 09:14
Ko pa govori o titoizmu...
Žal pri nas stranke še vedno oblast razumejo enako. Ko prideš na oblast je keč v temu, da uzurpiraš državo, nastavljaš svoje ljudi, katerih edina kvalifikacija je pripadnost stranki, vlada se avtoritarno in ne demokratično, civilno družbo se zlorablja, drugače misleče posameznike se poskuša utišati in diskvalificirati, priča smo nepotizmu, korupciji...
Isto. Razlika je samo v temu, da imamo vsake štiri leta volitve, kar pomeni, da je tvoj čas omejen in moraš v svojem mandatu biti še bolj agresiven.

In janšizem prednjači v tej logiki.
moonylink
# 11.10.2012 ob 08:39
Vprašanje, kaj bi naredil povprečen Slovenec, če bi bil na mestu Ivana Zidarja. Ali ne bi storil isto kot on. Bojim se, da bi se velik del Slovencev obnašal enako kot on. In ne razumemo, da s tem, ko se obnašamo kot on, izgubljamo vsi. Zato me ne preseneča, da so izvoljeni takšni "kalibri".

Narod izvoli po svoji podobi, in jaz pravim, če smo tako butasti in če dopustimo, da vse skupaj propade, smo si sami krivi.

žebljico na glavico. Odličen članek, človek je razumen in še brez dlake na jeziku.
zemljemerec
# 11.10.2012 ob 08:27
Se popolnoma strinjam, prej smo imeli enopartijski sistem, sedaj imam pa večpartijske stranke oz. mafijske združbe na oblasti. Dokler je samo ena struja kradla, smo še nekako plavali, sedaj ko jih je na tisoče, bomo potonili. Računica je jasna. Slovenija umira, zato je potrebno odstranit vse škodljivce iz politike.Ustavno sodišče bi moralo presekat kolektivni samomor in razglasit tehnično vlado z strokovnjaki, ki niso sodelovali v ropanju in propadu države.Če ne bomo to storili mi, bo to storila EU.
Bills of Credit
# 11.10.2012 ob 07:04
Takim prizemljenim takoj "metle" v roke!

"You can ignore reality,
you can't ignore the consequences of ignoring reality" -Ayn Rand
Breathe
# 11.10.2012 ob 10:28
Respect.

btw, Dr Brecelj, pazite se pijanih jagrov...
Kraner
# 11.10.2012 ob 08:55
Gradnja onkološkega inštituta je čisti promašaj,eno brezno brez dna za davkoplačevalce,pa se dobro ve kdo je to gradil,po drugi strani pa verjetno dobavitelji opreme,zdravil vlečejo premastno plačane marže za dobavo,a ni bila nekaj let nazaj afera o operacijskih mizah,ki so bile v primerjavo z avstrijo bistveno dražje.Predlagam novinarjem da malo raziščejo koliko dobijo razni lobisti za dobave zdravil in opreme in to primerjajo z drugimi državami,pa koliko dobijo podjetja ki gradijo,obnavljajo za potrebe zdravstva,menim da je tukaj ogromno rezerve za janševih 800 miljonov kolikor jih namerava prišparati,ne pa da se špara na bolnikih.
FAIRPLAYER
# 11.10.2012 ob 12:27
V Sloveniji so pošteni ter častni ljudje prezirana in izobčena vrsta.
Srecko
# 11.10.2012 ob 12:23
Človek s hrbtenico, vsa čast!
DREADLORD
# 11.10.2012 ob 11:23
pa še ta malenkost. tale intervju naj bo en teden na naslovnici, ne pa dve do tri ure.
wu-pe
# 11.10.2012 ob 10:48
V politiki maksimalno dva mandata!
Pogoj: Nekaznovanost in brez kazenskega postopka!
IN KAZENSKA ODGOVORNOST S CELOTNIM PREMOŽENJEM!
TineB
# 11.10.2012 ob 09:39
@nevihtnik

Tipičen odziv ... Vsakogar, ki opozarja na napake v sistemu, se takoj diskvalificira. In ker noben človek ni svetnik, se zagotovo najde kaka mana, ki se jo potem potencira v totalno izmišljene dimenzije.

Poznam to na lastni koži, to inercijo sistema, ke se bori na vso moč, če ga napadeš. In potem se najdejo še laični "biseri", ki podprejo sistem in ne tistih, ki bi radi sistem izboljšali.

In potem se čudimo, zakaj je takšno stanje. Zato, ker je večina ljudi tiho oz celo podpira skorumportan sistem.

Kot sem že stokrat rekel: problem Slovenije so ljudje, le posledično potem elite. Kot v vsakem primeru imamo tudi v tem primeru Slovenci o sebi predobro mnenje - kako pošteni in načelni smot itd. Malomorgen!

@Mirnčan

Zakaj ne gre v politiko? Zato, ker tam od enega človeka ni nič odvisno. Itak pa moraš v DZ pritisniti na tipko kot zaukaže stranka. Vsaj pri največjih dveh je tako. In še pri kaki.

Če že kako lahko sistem spremeniš je od znotraj: s pomočjo somišljenikov, ustvarjanja kritične mase, z "revolucijo" znotraj sistema. Ne pa s posegi od zunaj.

Žal se pri nas - zaradi pasivnosti in brezjajčnosti ljudi ter predvsem zaradi inercije prisklednikov v sistemu in njihovih ritoliznikov, ki kot hijene napadajo kritike in brranijo sistem.

V SLO se bo kaj spremenilo le, če na to močvirje pade meteor in potem to območje naselijo s povsem novim folkom. Ali pa če nas vse skupaj lobotomirajo.

Do tedaj ostajamo zaciklani.
Micesar
# 11.10.2012 ob 09:12
@mirnčan
v politiko ne gre ker je prepošten. Če bi pa kandidiral bi končal, pa tako kot dobri mož iz Negove, pod streli "pijanega" kaj vem koga. Okol takega človeka se je treba zbirat ne pa okol pokvarjenih politikov, ki jim pri glavi tako smrdi kot pri riti.
bori
# 11.10.2012 ob 08:54
Že ko imamo resničnostne šove... razne faktorje... seje v živo... kanale na kvadrat... nič krive..
za blaginjo...

Oddaja Poligraf v živo.
Naj ljudje zberejo kandidate in jim v živo postavljajo vprašanja. Priključene.
OneRound
# 11.10.2012 ob 08:50
Še en dokaz, da ima čisto prav, je dejstvo da se z njim strinjamo levi in desni. Kljub temu pa ne bomo naredili nič v smeri izboljšanja.
Jethros
# 11.10.2012 ob 13:52
Brecelj, postani premier, prosim te!!!
miroslav
# 11.10.2012 ob 10:22
Vprašanje je, zakaj se nihče ne vpraša, zakaj ni bilo toliko milijonov evrov, ki so bili očitno nepregledno porabljeni, porabljenih pregledno. Ampak vsi ministri doslej očitno vedo, da se v to ne smejo vtikati.

ni kaj dodat...
metla
# 11.10.2012 ob 09:36
bazaDANTE

ocitno svojega zdravniskega poklica ne more opravljati v zadostni meri, ker mu sproti kradejo denar za zdravila in tehnicne pripomocke. To je tudi med vrsticami dal vedeti (koliko ljudi umre zaradi vsakega ukradenega miliona...) Zato se pa jezi in uglasa! Kapis??
funky
# 11.10.2012 ob 09:29
Čestitke za objavo MMCju.In ko bi le imeli končno nekoga v vrhu odločanja ki misli kot on..
Velikih 5

Na MMC-ju želimo ponuditi prostor za razmišljanja sogovornikom z različnih področij, ki vsak s svojega zornega kota vrednotijo stanje v naši družbi in državi. Je 5 parametrov vodilnih - slava, moč, oblast, denar in vpliv - lahko v sožitju s 5 plemenitimi vrlinami - dostojanstvom, častjo, ugledom, ponosom in poštenjem?

Citat
link
Gregor Bakovič
4
2. februar 2013 ob 13:36 "Klasične" poštenosti, kot smo jo razumeli nekoč, je danes zelo malo. Kar živimo danes, bi lahko imenovali "konec vrednot". Vsak zna kaj povedati o vrednotah, a se jih skoraj nihče ne drži … vsaj ko ...
Več novic ...
Kazalo