V redni ponudbi bo abarth 500 e na voljo v osnovni in različici turismo. Pri obeh bo mogoče izbrati tudi kabrioletsko različico. Foto: Abarth
V redni ponudbi bo abarth 500 e na voljo v osnovni in različici turismo. Pri obeh bo mogoče izbrati tudi kabrioletsko različico. Foto: Abarth

Samo vprašanje časa je bilo, kdaj se bo zgodilo. To, da bodo klasične avtomobilske legende dobile električni motor. Nekaj, kar si pravi športni navdušenci nikakor ne želimo. Pa smo v zmoti?

Pri Abarthu pravijo, da smo. Abarth 500 bo namreč prihodnje leto dopolnil 60 let, pod njegovim motornim pokrovom pa bo – električni motor.

Pravijo, da so nad novim abarthom 500e navdušeni vsi. Celo glavni šef skupine Stellantis, Carlos Tavares, ki ga je jasno preskusil med prvimi in bil navdušen. Še več, dejal je, de se avto zahvaljujoč hipnemu navoru vozi hitro in odzivno, zaradi odlične uravnoteženosti podvozja pa se zdi, kot da bi bil prilepljen na asfalt. Ker je posledično natančen v ovinkih ter popoln pri prečni dinamiki in hiter pri izstopu iz ovinka, ga je celo bolj zabavno voziti kot klasičnega abartha 695.

Za zalogo električne energije bodo skrbele baterije s kapaciteto 42 kWh. To naj bi bilo dovolj za doseg 265 kilometrov. Foto: Abarth
Za zalogo električne energije bodo skrbele baterije s kapaciteto 42 kWh. To naj bi bilo dovolj za doseg 265 kilometrov. Foto: Abarth

Hitrejši od bencinskega predhodnika

Pri Abarthu so na predstavitvi postregli še z zanimivimi številkami. Med mestno vožnjo in pospeševanjem od 20 do 40 km/h, je električni abarth hitrejši za sekundo od svojega bencinsko gnanega predhodnika. Tudi na odprti cesti, pri pospeševanju od 40 do 60 km/h je novinec hitrejši za dobro sekundo oziroma ga prehiti za dobrih 15 metrov. Še bolj merodajen pa se zdi podatek klasičnega pospeševanja, ko električni abarth doseže hitrost 100 km/h, se klasično gnani vozi s hitrostjo 91 km/h.

Abarth 500e je bil evropskim kupcem najprej na voljo v omejeni seriji Scorpionissima, ki je bila kljub ceni 43.000 evrov razprodana v zgolj nekaj tednih. Foto: Abarth
Abarth 500e je bil evropskim kupcem najprej na voljo v omejeni seriji Scorpionissima, ki je bila kljub ceni 43.000 evrov razprodana v zgolj nekaj tednih. Foto: Abarth

Če je vrhovni šef pohvalil izdelek, morajo biti zadovoljni z njim tudi tisti, ki so ga razvijali?

V Avtomobilnosti smo se ob robu predstavitve pogovarjali s šefom razvoja abartha 500, ko so mu naročili, da mora biti naslednik električen. Vabljeni k ogledu prispevka, v katerem smo se pogovarjali tudi s produktnim vodjo pri Abarthu Francescom Morosinijem.