Audiji lahko že nekaj časa odštevajo do zelene luči v križiščih. Avto v realnem času z naprednim sistemom za upravljanje s prometom, ki nadzoruje semaforje, prejme vse potrebne informacije. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Audiji lahko že nekaj časa odštevajo do zelene luči v križiščih. Avto v realnem času z naprednim sistemom za upravljanje s prometom, ki nadzoruje semaforje, prejme vse potrebne informacije. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V Avtomobilnosti smo se za novo zgodbo odpeljali v Nemčijo, da bi preizkusili funkcijo, ki stres zaradi rdečih semaforjev znižuje na dva načina. Ponuja odštevalnik časa, kdaj se bo na zaslonu pred voznikom pokazala zelena, tudi pri tistih semaforjih brez odštevalnika. Še bistveno bolj pa je zanimiva informacija o tem, kako hitro naj peljemo, da bomo ujeli zeleno luč na semaforju.

Pri Audiju so sistem TLI (Traffic Light Information) predstavili že leta 2016, na voljo pa je v številnih modelih, tudi starejših, ki pa že imajo vgrajeno internetno povezavo, recimo za sistem E-call.

Prometnoinformacijski sistem je prvi korak do komunikacije vozila s prometno infrastrukturo. Za zdaj je ta možnost na voljo v omejenih večjih svetovnih mestih. To ni funkcija samo za Nemce, ampak tudi za Slovence, ki se vozijo po Ingolstadtu, Műnchnu, Dusseldorfu, Frankfurtu, Berlinu ali Salzburgu.

Še večji potencial

Kot smo že navajeni pri vseh novodobnih inovacijah, ki dišijo po avtomatizirani vožnji, je tudi sistem Audi Trafic Light Information zgolj uvod v bistveno večjo zgodbo. Ta trenutek sistem še ni povezan z aktivnim tempomatom oziroma prediktivnim tempomatom, ki bi na primer znal sam nastaviti hitrost zelenega vala.

Sistem je na voljo tudi voznikom starejših audijev, ki pa že imajo vgrajeno internetno povezavo, recimo za sistem E-call. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Sistem je na voljo tudi voznikom starejših audijev, ki pa že imajo vgrajeno internetno povezavo, recimo za sistem E-call. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Sistem tudi še ni vezan na navigacijo, s takšnimi informacijami bi nam, recimo, audi lahko samodejno izbral pot z najmanj čakanja pred semaforji. Inženir Johannes Daubmeister, ki pozna prav vsak semafor v Ingolstadtu, se je zelo vestno izmikal našemu vrtanju, a po odzivih smo lahko prepričani, da se prav s temi izboljšavami ukvarjajo. Dejstvo pa je, da zanesljivost tega delovanja v tem pogledu ni odvisna le od avtomobilskega proizvajalca.

Omenjene funkcije bi lahko izboljšale pretok vozil v občinah, kar bi lahko privedlo do boljše splošne učinkovitosti vožnje in skrajšalo prevoz na delo, hkrati pa bi z novim sistemom lahko privarčevali pri porabi goriva.

Vabimo vas, da podrobno zanimiv sistem spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost, kjer smo gostili tudi Audijevega vodjo testiranja sistema Audi TLI Johannesa Daubmeisterja.