Čeprav je s 4,01 metra le dva centimetra daljši od prejšnjega, ponuja malce več prostora, predvsem na zadnji klopi, in ima s 310 litri večji prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Čeprav je s 4,01 metra le dva centimetra daljši od prejšnjega, ponuja malce več prostora, predvsem na zadnji klopi, in ima s 310 litri večji prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Visoke cene veljajo za eno glavnih ovir za preboj elektromobilnosti. Novi citroën C3 želi to spremeniti. Citroën je na turneji po regiji vozilo za kratek čas pripeljal tudi v Slovenijo. Čeprav cen še niso razkrili, naj bi bila cena primerljiva ali celo ugodnejša od klasične različice z motorji na notranje zgorevanje.

C3 (prvič predstavljen leta 2002) je prodajno najpomembnejši Citroenov model v Evropi. Tudi v Sloveniji je C3 približno vsak četrti prodani citroën. Nova generacija bo na voljo tudi v povesem električni različici e-C3. Avto je precej večji, predvsem na račun višine zato deluje kot križanec in ne majhna kombilimuzina. Kabina je prostorna, prtljažnik pa ima volumen 310 litrov. Avto ni nizkocenovni model, ima pa tudi tri pomembne funkcije. Prva je znano vzmetenje advanced comfort, udobne sedeže advanced comfort, na novo je oblikovan voznikov prostor. Po vzoru vozil znamke Peugeota na zaslon pred voznikom zdaj gledamo nad volanskim obročem (tudi volan je manjši).

Litij-železo-fosfatne baterije omogočajo, da jih lahko redno polnimo na hitrih polnilnicah, lahko jih tudi redno polnimo do 100 odstotkov in se zaradi tega ne bodo prehitro postarale. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Litij-železo-fosfatne baterije omogočajo, da jih lahko redno polnimo na hitrih polnilnicah, lahko jih tudi redno polnimo do 100 odstotkov in se zaradi tega ne bodo prehitro postarale. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Prihajajo nove različice

Na začetku bo na voljo z večjo baterijo s kapaciteto 44 kWh, ki glede na uradni cikel WLTP obljublja 320 kilometrov električnega dosega. Največja moč polnjenja na DC-polnilnicah je 100 kW. Baterija se od 20 do 80 odstotkov napolni v 26 minutah. Konec leta 2024 bo na trg prišla še različica z manjšo baterijo (30 kWh) in 200 kilometrov dosega po WLTP. Na svetovnem razkritju v Parizu so Francozi za različico z manjšo baterijo omenjali ceno pod 20 tisoč evri. Poleg električnih motorjev bo na voljo tudi bencinska različica z 1,2-litrskim bencinskim motorjem z močjo 74 kilovatov in šeststopenjskim menjalnikom. Pozneje je v načrtu še hibridna različica z dvosklopčnim šeststopenjskim menjalnikom.

Junija 2024 naj bi prišli v salone prvi avtomobili za kupce.