Slavko Ažman pravi, da bi morali že z navadno večino stanovalci v večstanovanjskih stavbah odločiti o gradbenih posegih, kot je postavitev polnilnih postaj za električna vozila. Pri tem bodo morale sodelovati občine, lokalne skupnosti in celotna politika. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Slavko Ažman pravi, da bi morali že z navadno večino stanovalci v večstanovanjskih stavbah odločiti o gradbenih posegih, kot je postavitev polnilnih postaj za električna vozila. Pri tem bodo morale sodelovati občine, lokalne skupnosti in celotna politika. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije so pregledali nacionalni energetski in podnebni načrt Republike Slovenije (NEPN), ki med drugim predvideva opustitev prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje.

Kako gledajo na predlagani dokument? V Avtomobilnosti smo se pogovarjali s Slavkom Ažmanom iz Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. "Pozdravljamo prenovo, vendar pa hkrati ugotavljamo, da dokument vsaj v delu, ki se nanaša na trajnostno mobilnost, ni izpolnil naših pričakovanj. Pričakujemo spremembe, predvsem v delu določbe, da se bo Slovenija že do leta 2025 odločila glede predčasne prepovedi prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem."

Ali to pomeni, da bi že leta 2025 prepovedali prodajo vozil na fosilni pogon? Ažman pravi, da si to težko predstavljajo, saj je Slovenija glede na napredek e-mobilnosti v skupini evropskih držav, ki jih čakajo največji izzivi, zato po besedah sogovornika s prehodom na električno mobilnost ne smemo prehitevati.

Osnutek NEPN-a predvideva tudi obdavčitev drugega avtomobila v družini. Razmišlja se o plačilu posameznih dajatev za vstop v Ljubljano, povečanju cestnine, obvezni parkirnini, tudi tam, kjer se trenutno ne plačuje. Ukrepi so usmerjeni v to, da bi otežili uporabo avtomobila. Foto: BoBo
Osnutek NEPN-a predvideva tudi obdavčitev drugega avtomobila v družini. Razmišlja se o plačilu posameznih dajatev za vstop v Ljubljano, povečanju cestnine, obvezni parkirnini, tudi tam, kjer se trenutno ne plačuje. Ukrepi so usmerjeni v to, da bi otežili uporabo avtomobila. Foto: BoBo

Moramo biti stoodstotno pripravljeni

Ažman upa, da bomo leta 2035, ko v Evropi ne bodo smeli več prodajati vozil z ogljičnim odtisom, bolje pripravljeni. "V primerih, v katerih se pogovarjamo o prepovedih, moramo biti stoodstotno pripravljeni. Izpolnjeni morajo biti vsi pogoji, saj ni več alternative, ni več šale. Vsi, ki so odvisni od avtomobila, morajo imeti možnost preiti na električna vozila," pravi Ažman.

Kaj je treba narediti, da se bo to uresničilo? "Med drugim moramo najti odgovore na vprašanja glede polnjenja e-vozil v večstanovanjskih objektih. Potem moramo najti odgovor na vprašanje, kako bomo z ukrepi prostorskega načrtovanja omogočili prehod na e-mobilnost. Dodatna težava bo nestabilno financiranje posameznih ukrepov. Ta dokument tudi ne daje odgovora na praktičen izziv na uveljavljanje posameznih davčnih vprašanj," našteva Ažman, s katerim smo v Avtomobilnosti naredili daljši pogovor.

Posvetili smo se tudi vprašanjem obdavčitve drugega avtomobila v družini in zmanjšanju obsega prometa v več uporabe javnega potniškega prometa, kolesarjenja in pešačenja. Vabljeni k ogledu videoposnetka.