Enoprostorec portal je prvi korak skupine FCA v smeri elektrifikacije in avtonomne vožnje. Foto: Chrysler
Enoprostorec portal je prvi korak skupine FCA v smeri elektrifikacije in avtonomne vožnje. Foto: Chrysler

Italijansko-ameriška skupina Fiat Chrysler Automobiles drugače od večine drugih večjih proizvajalcev do zdaj še ni pokazala nobene konkretne rešitve glede elektrifikacije, čez lužo pa njeni modeli veljajo celo za najbolj požrešne.

Prvi korak v tej smeri bi bil lahko konceptni enoprostorec portal z električnim pogonom na sprednji kolesi. Ta ima v dnu vgrajene baterije z zmogljivostjo 100 kilovatnih ur, ki mu z enim polnjenjem zagotavljajo 400 kilometrov dosega. S hitrim polnjenjem z zmogljivostjo 350 kilovatov pa si je v 20 minutah mogoče zagotoviti dovolj energije za 240 kilometrov vožnje.

Kot nekakšno socialno središče
Konceptni kombi je malce manjši od enoprostorca pacifika, ki se pohvali kar s tremi metri medosne razdalje. Drsna vrata, zahvaljujoč odsotnosti B-stebrička, omogočajo povsem neoviran dostop do notranjosti. Ta lahko sprejme do šest potnikov in med drugim ponuja dva velika barvna zaslona, 10 polnilnih postaj za razne zunanje naprave ter sistem za prepoznavanje obrazov, ki samodejno izbere nastavitve glede na posamezne potnike. Namesto klasičnega ključa je na voljo glasovno upravljanje, zvočni sistem, odpiranje vrat in telefon pa je mogoče upravljati s kretnjami. Ima še t. i. community display screen za deljenje glasbe in slik ter sistem za interno komunikacijo med posameznimi vrstami sedežev.

Ena glavnih posebnosti portala je sistem za avtonomno vožnjo tretje stopnje, ki na avtocesti z uporabo prilagodljivega tempomata, samodejnega zaviranja in sistema za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu vozniku omogoča počitek, a ga ne nadomešča.

Skratka, po mnenju njegovega snovalca Ralpha Gillesa gre za avtomobil, ki ponuja vse, kar potrebujejo milenijci - vsestransko povezljivost ter lastnosti doma in pisarne v enem.