Litij železo fosfatne baterije omogočajo, da jih lahko redno polnimo na hitrih polnilnicah, lahko jih tudi redno polnimo do 100 odstotkov, pa se zaradi tega ne bodo prehitro postarale. Foto: Citroën
Litij železo fosfatne baterije omogočajo, da jih lahko redno polnimo na hitrih polnilnicah, lahko jih tudi redno polnimo do 100 odstotkov, pa se zaradi tega ne bodo prehitro postarale. Foto: Citroën

23.390 evrov je seveda prevedeno na slovensko plačo še vedno absolutno veliko, a širše gledano, to vseeno relativno pomeni, da je e-C3 poceni avto. Ne cenen ali nizkocenoven za prodajo v nekdanjih francoskih kolonijah, to je avto za Evropo.

Evropski potrošniki že leta čakajo na cenovno dostopen električni avtomobil, "izdelan v Evropi". Citroen je zdaj pohitel in napovedal, da bo leta 2025 sledila še cenejša različica z manjšo baterijo in ceno manj kot 20.000 evrov.

Novi e-C3 z električnim motorjem s 113 KM doseže največjo hitrost le 135 km/h. Pospešek 11 sekund do 100 km/h je za majhen avto povsem spodoben. Foto: Citroën
Novi e-C3 z električnim motorjem s 113 KM doseže največjo hitrost le 135 km/h. Pospešek 11 sekund do 100 km/h je za majhen avto povsem spodoben. Foto: Citroën

Ključni masa in baterija

Kako so dosegli tako ceno? Citroën se je odrekel dragi litij-ionski bateriji in namesto nje vgradil litij-železo-fosfatno baterijo. Ta ima tudi precej omejeno zmogljivost 44 kWh. To še vedno zadostuje za navedeni doseg 320 kilometrov po WLTP. Eden od razlogov za to je majhna in zato precej lahka baterija.

Baterijo je mogoče polniti na ustreznih polnilnih postajah z močjo do 100 kW. Tako je mogoče baterijo od 20 do 80 odstotkov napolniti v le 26 minutah. Na klasični AC polnilnici z 11 kW traja polnjenje od 20 do 80 odstotkov dve uri in 50 minut.

Koncern Stellantis je pri uvajanju novih tehnologij vedno precej zadržan, in zato bo tudi ta e-C3, čeprav popolnoma optimiziran za električni pogon, na voljo tudi z bencinskim motorjem. Foto: Citroën
Koncern Stellantis je pri uvajanju novih tehnologij vedno precej zadržan, in zato bo tudi ta e-C3, čeprav popolnoma optimiziran za električni pogon, na voljo tudi z bencinskim motorjem. Foto: Citroën

Tudi bencinski motor

Stellantis trenutno vzpostavlja lastno proizvodnjo baterij, kar je ključno za nižjo ceno baterij in končno ceno avtomobila. Na nižjo ceno je vplivala tudi Učinkovita platforma. Citroën še ne uporablja prihodnje Stellantisove platforme za male avtomobile SLTA Small. Namesto tega Francozi zdaj uporabljajo "posebno" različico trenutne globalne platforme "CMP Smart Car". V C3 bo na voljo tudi bencinski motor.

Vabljeni, da električno vozilo, spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost. Pred kamero smo dobili tudi prvega moža Citroëna, izdamo pa vam tudi, kateri bo naslednji električni citroën, ki ima kar sedem sedežev.