Ciudad de Mexico je bil leta 1992 najbolj onesnaženo mesto na svetu. Zadnjih 11 let je bilo stanje ozona v mejah sprejemljivega, letos pa so morale oblasti zaradi velike onesnaženosti prepovedati vožnjo z avtomobili. Foto:
Ciudad de Mexico je bil leta 1992 najbolj onesnaženo mesto na svetu. Zadnjih 11 let je bilo stanje ozona v mejah sprejemljivega, letos pa so morale oblasti zaradi velike onesnaženosti prepovedati vožnjo z avtomobili. Foto:

Ciudad de Mexico je spet preveč onesnažen. Oblasti so morale sprejeti drastične ukrepe in prepovedati vožnjo z avtomobili. Žalosti predvsem dejstvo, da so se v enem največjih mest na svetu z enako težavo borili že leta 1992, ko so prestolnico Mehike razglasili za najbolj onesnaženo mesto na svetu. V več kot dveh desetletjih so se oblasti borile s težavo onesnaženosti in izboljšanja zraka. Tudi na račun zaostrovanja politike in sprejemanja pravil do vozil, ki povzročajo čezmerno onesnaževanje - od njihove razgradnje, ugodnih posojil za nakup novih avtomobilov do vgradnje katalizatorjev.
Vozniki prepovedi niso upoštevali
Marca letos so spet izmerili čezmerno onesnaženost ozračja. Koncentracija ozona v ozračju se je tako povečala, da je bila dvakrat višja od meje dovoljenega. Še bolj ironično je to, da se je to zgodilo malo po tem, ko je Ciudad de Mexico gostil dirko formule 1, električno brezemisijsko različico formule 1. Župan Miguel Ángel Mancera je več kot milijonu avtomobilov, ki se vsak dan vozijo po prestolnici, takoj za štiri dni prepovedal vožnjo. Vlada je do izboljšanja kakovosti zraka želela ustaviti celo industrijo. Ljudi so želeli prepričati, da doma pustijo parkirane avtomobile in v ta namen v zameno ponudili brezplačen prevoz z avtobusi in podzemno železnico. Prepovedi vožnje se je držalo le okoli 800.000 od 1,4 milijona voznikov.