Novi duster stavi na robusten in minimalističen videz. Foto: Dacia
Novi duster stavi na robusten in minimalističen videz. Foto: Dacia

Dacia je v dveh generacijah od leta 2010 naprej prodala 2,2 milijona primerkov dusterja. Duster ostaja simbol dostopnega vozila, zatrjujejo pri romunski znamki vozil, hkrati pa želijo, da duster ostane "kul" športni terenec s poudarkom na zanj značilnem štirikolesnem pogonu. Tretja generacija prinaša drugačen, izboljšan dizajn, več tehnologije, več prefinjenosti, obljubljajo pa tudi, da bistvenega dviga cene ne bo. Kljub vsej dodani vrednosti naj bi duster še naprej stal manj kot 20.000 evrov.

Bistvo novega dusterja je nova arhitektura CMF-B, ki ima v industrijski strategiji znamke Dacia osrednjo vlogo. Prilagodljiva konstrukcijska osnova omogoča večjo notranjo prostornost kot pri predhodni generaciji – tako za potnike kot za prtljago – ob enaki skupni dolžini vozila. Hkrati je vožnja na novi arhitekturi bolj udobna omogočila pa je tudi pot v elektrifikacijo, saj ima lahko vgrajene hibridne pogonske sklope s tehnologijo blagega ali polnega hibrida.
Tudi v dusterju se je uveljavila digitalizacija. Za volanom so digitalni merilniki z diagonalo 18 centimetrov (7-palcev), pred potniki pa je nov 25-centimetrski (10-palčni) osrednji zaslon na dotik.

Prehod na konstrukcijsko osnovo CMF-B je omogočil povečanje prostora za potnike. Prtljažnik ima nižji prag ter širšo in višjo odprtino prtljažnika. S 472 litri je za šest odstotkov prostornejši (prostornina izmerjena pod polico prtljažnika v različici 4X2). Foto: Dacia
Prehod na konstrukcijsko osnovo CMF-B je omogočil povečanje prostora za potnike. Prtljažnik ima nižji prag ter širšo in višjo odprtino prtljažnika. S 472 litri je za šest odstotkov prostornejši (prostornina izmerjena pod polico prtljažnika v različici 4X2). Foto: Dacia

Dacia je pred tem uporabljala staro Renaultovo tehnologijo, zdaj pa imajo Romuni dostop do najnovejše platforme in gradijo svojo prodajno uspešnico na isti podlagi kot clio in druščina. To pomeni, da lahko držijo korak s časom, ko gre za opremo in asistenčnih sistemov ter seveda tudi pogon. Regulator in omejevalnik hitrosti je odslej del serijske opreme od različice expression navzgor. Samodejni vklop zasenčenih luči je na voljo v vseh različicah. Medtem ko je samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi del serijske opreme v različicah extreme in journey.

V celoti novi duster vsebuje skoraj 20 odstotkov že reciklirane plastike, kar je za osem odstotnih točk več kot v predhodni generaciji. Foto: Dacia
V celoti novi duster vsebuje skoraj 20 odstotkov že reciklirane plastike, kar je za osem odstotnih točk več kot v predhodni generaciji. Foto: Dacia

Štirikolesni pogon ostaja zaščitni znak

Duster je obogaten z novimi naprednimi sistemi za pomoč pri vožnji: sistem samodejne pomoči pri zaviranju v sili (mestna in primestna vožnja, vključno z zaznavanjem drugih vozil, pešcev, kolesarjev in motoristov), sistem prepoznavanja prometnih znakov z opozarjanjem na prekoračitev omejitve hitrosti, pomoč pri parkiranju zadaj, signal za ustavljanje v sili, opozorilnik za prehajanje oznak voznega pasu, pomoč za ohranjanje voznega pasu, sistem za nadzor voznikove pozornosti in klic v sili (eCall). Poleg tega za olajšanje vozniške izkušnje, je Dacia dodala še gumb "My Safety", ki omogoča hiter dostop do najljubših sistemov za pomoč pri vožnji.

V različici s štirikolesnim pogonom so bile izboljšane terenske lastnosti. 4x4 terrain control ponuja pet različnih načinov delovanja, odvisno od terena, po katerem vozimo. Oddaljenost od tal je na ravni terenskih vozil: 217 mm (merjeno med osema). Premagovanju ovir na terenu sta prilagojena vstopni in sestopni kot: do 31° spredaj in 36° zadaj in 24° pri bočnem kotu.

Kabina je digitalizirana. Foto: Dacia
Kabina je digitalizirana. Foto: Dacia

Sistem za nadzor hitrosti vožnje navzdol je posebno uporaben med terensko vožnjo po strmem klancu navzdol. Ta sistem predvsem z aktivacijo zavor pomaga ohraniti hitrost avtomobila pod nadzorom (glede na ukaze voznika) med 0 in 30 km na uro. Sistem deluje ne glede na izbrano prestavo (vključno z vzvratno). Vozniku ni treba pritiskati na stopalki za plin ali zavoro, ampak se lahko posveti izključno upravljanju volana.

Tako kot pri joggerju sta tudi pri dusterju poleg tradicionalnega bencinskega motorja na avtoplin prvič na voljo blagi in polni hibrid.