Foto:
Foto:
Tomaž Porekar v studiu Avtomobilnosti

Ampak kako lahko kdo preizkuša avtomobile? Odgovor je enostaven – tako, da jih vozi, ali točneje - uporablja. A je to le ena plat zgodbe, o vtisih in izkušnjah je potem treba še kaj povedati ali napisati. Po dolgoletnih izkušnjah lahko rečem, da eno brez drugega sploh ne gre. Če znaš le voziti avtomobile, je to sicer čisto v redu. Za pravi odgovor na vprašanje, kako oceniti posamezni avtomobil, pa je potrebnih še veliko izkušenj, podatkov in primerjav.

Ko sem bil še urednik revij, sem večkrat srečal mlade in nadobudne zanesenjake, ki so želeli postati testni vozniki, ki bi pisali tudi vtise o vožnji. Skoraj vsi so dobili prvo priložnost – naj napišejo vtise z vožnje s svojim lastnim avtomobilom. Pa je ta osnovni prag prestopil le redko kdo. Ali vi lahko strnete vtise o tem, kakšen je vaš avto?

Prvi vtis o tem, kakšne vozne lastnosti ima avtomobil, lahko dobimo že po nekaj metrih. Za poglobljeno razumevanje potrebujemo nekaj več, dva ovinka v mestu ne bosta dovolj, najboljša pa je kakšna malo manj prometna cesta. Tega se zavedajo tudi avtomobilske tovarne in skušajo za novinarske preizkuse zagotoviti nekaj kilometrov zanimivih, običajno seveda ovinkastih cest z manj prometa. Nekoč je bilo takšnih priložnosti več, saj je bilo tudi prometa manj. V več kot tridesetletnem delu kot novinar, član žirije za evropski avto leta, sem doživel marsikaj. Pri tem se spomnim veliko lepih in zanimivih cest po skoraj vsej Evropi, pa tudi takšnih na nekaterih drugih celinah.

Svojevrstno doživetje je bilo moje prvo daljše srečanje z avtomobili znamke Mercedes-Benz. Leto dni preden je Španija postala članica EU-ja, smo se iz Frankfurta s čarterskim poletom odpravili v Sevillo. Kolikšen napredek je to mesto in tudi njihovo letališče doživelo, lahko ugotovijo le tisti, ki so bili tam tudi pred tridesetimi ali več leti! Pristali smo pred večjim letalskim hangarjem in se od tam z novimi mercedesi E odpeljali proti Jerezu de la Fronteri. A to je bila le smer poti, po nekaj deset kilometrih smo zavili bolj v celino in se znašli na majhni haciendi. Po običajni predstavitvi so nam še razložili, da za preizkus lahko uporabimo krožno cesto, dolgo kakšnih 25 kilometrov. Vožnja je bila zanimiva, avtomobil smo na popolnoma novem asfaltu temeljito preizkusili, z dinamiko avtomobila ni bilo prav nič narobe, kvečjemu nasprotno – to je bil eden prvih mercedesov z večvodilsko zadnjo premo. Ker je bila ta cesta kar precej drugačna od standardov preostalih cest tistega časa v Španiji, se je kar porajalo vprašanje, zakaj je tako. Odgovor? Mercedes-Benz je s primernim prispevkom lokalnim oblastem dosegel, da so cesto prav za tak preizkus na novo asfaltirali.

Zdaj od tega preizkusa mineva 31 let. Vozne dinamike tistega razreda E se s sedanjimi seveda ne da primerjati, avtomobilske lastnosti so se spremenile, tako kot so se tudi cestne razmere v Andaluziji (in drugod). A še vedno je za dinamični preizkus avtomobila najbolj primerna običajna manj prometna cesta, na njej lahko tudi z običajno vožnjo ugotoviš, kaj avtomobil zares zmore.