Sistem samodejnega zaviranja po opozorilu vozniku ob neukrepanju zadnjega sam poskrbi za zaviranje. Foto: Volvo
Sistem samodejnega zaviranja po opozorilu vozniku ob neukrepanju zadnjega sam poskrbi za zaviranje. Foto: Volvo

Po milijonu prodanih vozilih z vgrajenim sistemom samodejnega zaviranja statistike potrjujejo njegovo učinkovitost in dokazujejo, da je mogoče doseči sicer optimistično zastavljen cilj, da od leta 2020 uporabniki vozil znamke Volvo v prometnih nesrečah ne bodo težje poškodovani. Podatki zavarovalnic kažejo, da sistem samodejnega zaviranja do 20 odstotkov zmanjša možnost naleta v zadek spredaj vozečega oziroma stoječega vozila, hkrati pa sistem do 64 odstotkov zmanjša možnost poškodb ljudi v vozilu.

Standardni sistem city safety, ki deluje pri hitrostih do 50 kilometrov na uro, samodejno zavira, če se voznik ne odzove, ko spredaj vozeče vozilo nenadno upočasni ali zavre. Podobno deluje sistem za zaznavanje kolesarjev in pešcev. Sistem za opozarjanje pred trčenji s samodejnim zaviranjem pa je dejaven pri vseh hitrostih in pomaga preprečiti trčenje, če je razlika v hitrostih manjša od 35 kilometrov na uro, sicer pa vsaj zmanjša hitrost vozila, da se ublaži udarec ob trku.