Novi mercedes GLA ima kljub višini ugoden količnik zračnega upora 0,28, k čemur so pripomogle tekoče linije karoserije z izrazito ramensko linijo in kupejevskimi bočnimi okni. Izstopajo vpadljiv sprednji del z veliko masko in odprtinami za zrak na odbijačih ter dvodelne luči na zadku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Novi mercedes GLA ima kljub višini ugoden količnik zračnega upora 0,28, k čemur so pripomogle tekoče linije karoserije z izrazito ramensko linijo in kupejevskimi bočnimi okni. Izstopajo vpadljiv sprednji del z veliko masko in odprtinami za zrak na odbijačih ter dvodelne luči na zadku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pri Mercedesu so se po prenovi limuzinskih modelov lotili še njihovih terenskih izpeljank. Za razliko od znamk, ki podobne različice opremijo samo z višjim vzmetenjem in plastičnimi obrobami, so Mercedesova terenska vozila drugačna.

Po temeljitem testu lahko zapišemo, da je novinec povsem nov. Stoji na novi platformi, ponuja novo obliko, je večji in je tudi tehnološko naprednejši.

Oblikovno je bil prvi GLA malce poseben. Od ostalih modelov se je precej bolj razlikoval in nekaterim je bilo to všeč. Zdaj so si tudi Mercedesovi križanci veliko bolj podobni med seboj, kar je seveda nekaterim kupcem všeč, tistim, ki pa si želijo izstopati, pa malo manj.
Velikostno je pridobil tam, kjer je to najbolj pomembno za potnike.

Terensko sedenje

To se kaže v 12 milimetrih več prostora za noge potnikov na zadnji klopi, ki je tudi vzdolžno pomična in omogoča zlaganje naslonjala v razmerju 40:20:40. Za štirinajst litrov se je na 435 litrov povečal tudi prtljažnik z modularnim dnom. Voznik in sovoznik sedita 140 milimetrov više kot v razredu A in 50 milimetrov više kot v razredu B, položaj sedenja pa je tudi pokončen in "terenski".

Podvozje je prilagojeno tako mestnim vožnjam kot tudi terenu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Podvozje je prilagojeno tako mestnim vožnjam kot tudi terenu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

A navkljub vsemu naštetemu se zdi, da je največ pridobil voznik. Zaradi nove platforme je avto bistveno lažje vodljiv in predvsem bolj ubogljiv. Volanski obroč je natančen, predvsem pa je nov pogled na merilnike. Te prikazuje enota MBUX, ki je lahko različno velika, a prinaša enako pamet. Z njo so namreč Mercedesovi avtomobili prvič dobili tudi ekrane občutljive na dotik.

Poskočni dizelski motor

Včasih se je z ekrani rokovalo preko gumbov ob njih ali z gumbi na sredinski konzoli. Zdaj je ekran občutljiv na dotik, torej gumbov in stikal ne potrebuje, a si še vedno lahko omislite stikala na sredinski konzoli. Sicer v drugačni obliki. Ni vse najbolje. Predvsem zmoti, da lahko ogromni gumb pritisnete tudi po nesreči, bodisi ko odložite roko na sredinsko oporo ali vzamete oziroma odložite kaj v odlagalna mesta.

V notranjosti se mercedes GLA zgleduje po drugih predstavnikih Daimlerjevega kompaktnega razreda. Armaturne plošče se tako zgledujejo po letalskih oblikah, digitalni kokpit je prilagodljiv, infozabavni vmesnik MBUX pa ima možnost glasovnega in upravljanja kretenj. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V notranjosti se mercedes GLA zgleduje po drugih predstavnikih Daimlerjevega kompaktnega razreda. Armaturne plošče se tako zgledujejo po letalskih oblikah, digitalni kokpit je prilagodljiv, infozabavni vmesnik MBUX pa ima možnost glasovnega in upravljanja kretenj. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Srce avtomobila je po navadi motor. Dvolitrski turbodizelski agregat ponuja 110 kilovatov, kar je dovolj, da GLA z mesta do 100 km/h pospeši krepko prej kot v desetih sekundah, pa tudi končna hitrost je večja od 200 km/h. Za delovanje ne potrebuje veliko, pet litrov na normnem krogu in liter ali dva več pri bolj dinamični vožnji.

Še več podrobnosti o Mercedesovem vstopnem križancu pa izveste ob ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.